***HELMET 2008*** Kesäviikko 32

Hello,

Meidän loman koho kohta ohitse, reissu Halpa-Halliin :wave: , tokikin aika pikaseen kun neiti töräytti kakat housuun kun pihaan ajettiin ja vaippaa tietty ei mukana edes, tokikaan ei taida olla yleisövessaakaan..

Juu Kiin,mä niitä soseohjeita oon aina väliin huudellu, ihan vaan yleisiä hyväksi havaittuja ohjeita ja noit hedelmäsose jutskii kans :wave:

Meillä sisko sit oksenteli ja ripuloi viime yön, toivoen ainakin noi pikkuset :heart: säästys taudilta, itellä onneks oksetautia ei oo viel koskaan ollu, ripsaa kylläkin :D *koputtaa puuta tietty*

Joops, eiku syömään!

 
heipsan!

lomat on meilläkin lomailtu ja tänään aamulla oli paluu arkeen edessä :). mökkeiltiin, sukuloitiin, retkeiltiin ja tavattiin ystäviä niin ahkerasti, että nyt ollaan neidin kanssa ihan vaan toivuttu rasituksista kotosalla tämä päivä. ja ilmakin on tarkoitukseen sopiva :/. no, vaihtelu virkistää vai miten se nyt meni.. osaa sit taas auringostakin nauttia, kun on nää kurjat säät kestetty. ja nyt kun mulla on tuliterä macin läpyskä sormien alla, ni kelpaa surffailla vaikka olis sateita koko loppukesän ;).

oottekos muuten huomannu, et helmet olis saanu kasvoihin päivetystä viime viikkojen aurinkoisilla säillä? me pidettiin aina todella isolieristä hellehattua pienen päässä ja usein hänellä oli arskat silmillä, mut silti kasvoista huomaa kevyttä päivetystä :heart: . ei kai tuo vaarallista ole, kun ei ole suorassa auringonpaisteessa ollut vaan keräillyt säteitä heijasteiden kautta. toivottavasti tulis äitiinsä ihotyypin suhteen, sillä mä rusketun helposti enkä pala suomessa oikeastaan koskaan.. ens kesänä uskaltaa varmaan jo laittaa sitä apteekin fysikaalisen suojan sisältävää rasvaa, niin ei tarvi niin huolehtia.

unista oli ollut puhetta, meillä on kans ollut levottomampaa viime aikoina. itse olen suosiolla ottanut vaavin meidän viekkuun jos on alkanut useamman kerran yössä kitisemään, ja siihen sitten on rauhoittunut. tai jos ei ole ryhtynyt unille, niin on ollut hiljaa ja tyytyväisenä hereillä ja näprännyt harsoa tai leikkinyt tutilla tai varpailla, niin että äiti ja isi on saaneet jatkaa unia. nämä levottomuudet liittyy mun mielestä ihan selvästi noihin sosemaistiksiin, sillä vaavi saa niistä vatsavaivaa vaikka määrät on edelleen luokkaa teelusikallinen-ruokalusikallinen kerran tai kaksi päivässä. mökillä oli taas pelkällä tissillä viikon ajan, ja yöt meni loistavasti. parhaiten alas menee (ja aiheuttaa vähiten vaivaa) muksun riisipuuro, joka mun mielestä on täydellisen mautonta ja suorastaan pahaa. toivottavasti ajan kanssa helpottais noiden muidenkin soseiden kanssa, neuvolan täti sanoi, että voi mennä kolmekin kuukautta ennenkuin vaavin vatsa tottuu ruoan uuteen koostumukseen ja uusiin ruoka-aineisiin.

peiton potkimisesta: myös meillä peitto lähtee todella nopeasti pois päältä, joten ollaan nyt kesälläkin käytetty pitkähihaista ja -lahkeista yöpukua. makuuhuoneessa on nimittäin todella vilpoista, ja pienellä on kädet ja jalat ihan viileät, jos laittaa pelkän lyhythihaisen bodyn päälle.

5kk neuvolassa kävimme viikko sitten ja mitat oli (muistaakseni) pituus 65,2cm, paino 7300g ja py 42,6cm. hyvin kasvaa käyrillään ja esitteli tätsylle taas kaikki taidot. meillä pyöritään vatsallaan itsensä ympäri, ryömitään eteenpäin ja peruuttamalla, rullaillaan, laitetaan varpaat suuhun, noustaan matalaan karhunkäyntiasentoon ja konttausasennossakin pysyy jo lyhyitä hetkiä. hurjaa vauhtia nämä pienet kasvavat ja oppivat! täti katsoi, että kaatumisrefleksit (vai miksi niitä nyt sanotaan) ovat kunnossa, joten hän antoi luvan syöttiksen käyttöön sosemaisteluiden ajaksi. ihanasti pieni tuolissaan pönöttää, ja suu aukeaa odottamaan ekaa lusikallista heti kun hänet sujauttaa istumaan :).

muita juttuja en nyt tähän hätään muista, mutta ehkä jotain tulee vielä mieleen jos jaksais vielä selailla neidin päiksyjen aikaan mitä täällä on viime aikoina kirjoiteltu.

shiva ja neiti 5,5kk
 
Mie olen tehny aina isompia satseja kerrallaan niin nää on tällasia "valmiiksi pakkaseen" ohjeita :)

Kasvissose (n.6 pikkupurkillista):
*6 perunaa
*6 porkkanaa
*pussi pakasteparsakaalta tai maissia
- perunat ja porkkanat kuoritaan ja palotellaan kattilaan ja pakasteparsakaali/maissi sekaan. Vettä niin, että kasvikset peittyy ja keitetään pehmeiksi.
- kaadetaan vesi pois ja soseutetaan sauvasekottimella
- sekaan korviketta sen verran miten löysää sosetta haluaa

Kasvissose 2 (n.6 purkillista):
*6 perunaa
*6 porkkanaa
*2 bataattia

Lihasose:
*naudanjauhelihaa tai broilerin filésuikaleita
- keitetään kypsäksi
- kaadetaan vesi pois ja soseutetaan sauvasekottimella. Kannattaa soseuttaa pienissä erissä, koska muuten sekottimen terä menee ihan tukkoon :kieh:
- pakastetaan jääpalarasiassa ja käytetään sulatettuna kasvisoseeseen sekoitettuna 1 pala/ purkillinen kasvissosetta (pieni pilttipurkki)

Hedelmäsose (n.3-4 pikkupurkillista):
*2 omenaa/päärynää
*2 banaania
- kuoritaan palotellaan ja soseutetaan

Hedelmä-marjasose (n.4 purkillista):
*2 omenaa/päärynää
*2 banaania
*kourallinen mansikoita/mustikoita

Hedelmäsose 2 (n.4 purkillista):
*2 omenaa
*2 banaania
*1 persikka

Tuossa on muutamia joita olen kokkaillu :)

Ippu Ihana kakku :heart: :flower:
 
Peitto potkitaan täälläkin heti pois hereillä ollessa. Yritän sitten peitellä ennen ku itse painun pehkuihin. :whistle:

Unet ollu levottomia myös täällä viime aikoina. Aamuyöllä yleensä heräilee ja oottelee eikö kukaan tule jutskaileen. Niin tietty iskä justkailee sillä omalla tavallaan joka yö :LOL: . Jospa tämä tästä.

Likka heräs muuten päikkäreiltä posket aika punaisena. Toivottavasti ei ois mitään allergiaa.. Isompi ja todellakin isompi tavara on tullut tänään jo kolmesti ja kovin on muutenki ollu kärttynen. Liha on kylläkin alotettu tänään :eek:

Täytyy lähtä kattoon mikäs kiukuttaa tällä kertaa ja kylpyhommiin.
Oli tänään pari hoitolaista ja vieraita, joten kiva päästä vähän soffalle pitkäkseen. :D
 
Huh huh mikä määrä tekstiä, parikymmentä sivua ainakin jäi lukematta edellisestä pinosta mutta mitäpä se haittaa! Viime viikolla oli meillä vieraita ja viikonloppu meni vissiin muuten touhutessa niin ei ole koneelle ehtinyt.
Nyt pakkailen pikkuhiljaa asuntovaunua, huomenna pitäis startata tien päälle. Ensin ajellaan tonne noin sadan kilsan päähän mummulaan yhdeksi yöksi ja jätetään koirat sinne hoitoon. Keskiviikkona ajetaan visulahteen, siellä ollaan varmaan pari yötä, riippuu nyt vähän ilmoista. Sitten kavereille kuopioon yöksi ja kotiin. Sitten saakin jo valmistautua koulun alkuun!
Yöt tuon pienimmäisen kanssa vaihtelee. Unille käy tuossa 21-22, ja heräilee muutaman kerran syömään. Omassa sängyssä nukkuu ensimmäiseen syöttöön asti jolloin jää viereen. Ja oikeastaan en kyllä ikinä aamulla edes muista montako kertaa oon imettänyt, se menee ihan unessa vissiin... :ashamed:
Kiitos soseohjeista, voiskin kokeilla noita hedelmäsoseitakin tehdä itse kun ne olen tähän asti hakenut kaupasta. Tosin ei niistä syökään vielä muuta kuin päärynää.
 
Kävin tänään kirppiksellä ja ihan yksin :whistle: enpä sit ole ollu itsekseni menosssa muutakuin hammaslääkärissä viimiseen kahteen kuukauteen :eek: no en nytkään ollu kuin tunnin. Löysin pojalle farkkuhaalarit ja farkut eurolla kipale ja kolme äänikuvakirjaa ( juu en yhtään ajoissa niiden suhteen ole :ashamed: ) ja kaksi vauvamusa cd:tä 10 senttiä kappale. Kirppis oli pullollaan mitä ihanampia vaaleanpunaisia hepeneitä tytöille,melkeen tarttui mukaan vaikken tarviikkaan :LOL:

Kiitokset Kiin kun jaksoit laittaa soseohjeita. Ensimmäisiä päärynämaistiaisia täällä maistellaan.Loppuviikosta olis tarkoitus tehdä soseita itse ja jatkaa maistiaisia.

Poika on nukkunut tänään tunnin |O kitisee ja kitisee,mutta ei nuku. Yleinsä vetelee iltapäivällä 2-3 tuntia.

 
heips :wave:

eilinen päivä oli ihan persiistä, mut ei siitä sen enempää, ollutta ja mennyttä ja rauha jälleen maassa. sitä vaan oli se eilinen :| hymiö. nukahdin eilen puol ysin maissa kun syötin P:tä ja heräsin kympin jälkeen pesemään hampaat ja sammuttamaan koneen B) meillä yöt on mitä on eikä niistä sen enempää, alkaa vaa vituttaa :kieh:
meillä oli tänään 6 kk neuvola, P on 7965g ja 70,5cm. muutaman päivän on kakkaa pantattu joten se vaikuttaa vähän painoon eli ei hirveesti oo painoa tullu :/ mut milläs sitä tulee kun ei herralle soseet kelpaa |O tänään on sentäs menny purkin verran lihasosetta ja muutama lusikallinen hedelmää. ehkäpä se tästä. kk:n päästä on painokontrolli varmuuden vuoksi. samassa menee kun on tuon isomman 3 vee neuvola. kk välein meinasin muutenkin tota käyttää siihen vuoden ikään asti.
nyt taidan mennä nauttimaan vastaleivottua mustikkapiirakkaa :p

sori omanapaisuus mutta en oo ehtiny yhtään lukea teidän juttuja :snotty: jahvetti infoo sit jos jotain mullistavaa tapahtuu B)

cruella ja P tasan 6 kk :heart:
 
Moi!

Tänään maistettiin perunasosetta ihka ekaa kertaa, ei ollut ehkä parhainta herkkua kun Rotarixkin meni aikanaan paremmalla halulla :whistle:

Sellasta kysysin että kun otin pakastimesta pumppumaitoa ja laitoin perunan sekaan, mutta voiko sitä mössöä käyttää enää ollenkaan, eli voinko laittaa jääkaappiin huomiseks tai edes pakastaa?

Ja siis tänään on meilläkin 6kk täynnä :heart: =)
Onnittelut myös Cruellan "samikselle" :D :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wode:
Lukiko kukaan tuolta heiniksien odotupuolelta, kun poikavauva oli kuollut.Aivan kamalaa :snotty: :snotty: . ..huh. Et ihan kivasti täs itsellä siis menee.
Mä kävin nyt sun vinkistä lukemassa :'( Kyllä se on niin totta, että ei millään muulla oo niin väliä, kuin että saa terveen elinvoimaisen lapsen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Nyt mun pienokaiseni meni toisille päikkäreilleen, joilta herää siis varmaan tuossan 13:45 viimeistään ja siitä hän sitten valvoo sinne iltakasin kieppeille :whistle:
Itseäni lainatakseni täytyy nyt kertoa, että poika nukkui juurikin tuohon 13:45 asti, mutta mun ollessa asioilla poika veti vielä kolmannet päikkärit, lähes tunnin :eek: =)

Meidän tosiaan piti mennä kaupungille koko perheen voimin, mutta mies käskikin mun mennä itsekseen, sanoi jäävänsä pojan kanssa leikkimään kotiin :heart: Arvatkaa vaan, kuka ampaisi pikapikaa kaupoille :whistle: Hain sen Libero-paketin: housuvaippoja, kangaskirja, avaruuskirja, kosteuspyyheitä, ruokalappuja ja siteitä.

Mä olen tehnyt kaikki kasvissoseet itse ja aion tehdä taas huomenna lisää, mutta nuo hedelmäsoseet on tullut annettua kaupan purkista yhtä banaanikokeilua lukuunottamatta. Voishan noitakin väsätä itse, kun nyt saa hyvin hedelmiä ja marjojakin.
 
Taitaa suurin osa mammoista olla nyt nukutuspuuhissa :whistle: Miehellä alkoi taas salibandykausi, joten se on lähes joka ilta treeneissä, mut onneksi näin myöhään kun poika nukkuu, niin mulle jää tätä aikaa netisä roikkumiseen ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
pusuapina onnittelut myös teille! :flower: =) ja ei saa käyttää enää tota mössöä, tissimaito pilaantuu tunnin kuluessa lämmityksestä. siis lämmitetty tai sulatettu. tuore kestää tietenkin pidempään.
Kiitos! =)

Ja kiitti myös vastauksesta, näin vähän epäilinkin mutta pitipä varmistaa ... :)
 

Yhteistyössä