***HELMET 2008*** Kesäviikko 31

Heippa vaan jokaiselle äidille :wave:
En tiedä muistaako mua kukaan mutta odottajien puolella aina joskus kirjoittelin.Oon käynyt teidän juttuja aina silloin tällöin lukemassa.

Miten teidän pikkuiset on aloittanu ton kiinteiden ottamisen siis avaako ite ihan suunsa vai pitääkö jekuttaa?Meillä Kaveri ei suosu ite avaamaan suutaan (tehnyt sen kerran).Joudun sitä aina jekuttamaan jollain;tuttipullo,lelu tai vastaava mitä nyt ite tykkää muutenkin suuhunsa laittaa.Miten mä saisin Kaverin avaamaan suunsa.
Ruoka välit kuitenkin on että pitäis olla nälkä.Saan sen suuhun muutaman lusikallisen vaan ja sit tissille.
Muut täällä vetää jo purkillisiaa ja me ei edes vielä olla saatu puolikastakaan alas.
Painoa Kaverilla kyllä oli 5kuukautis neukussa 8829kg 69,0cm

 
Alkuperäinen kirjoittaja minni80:
LIINAMARI:keskiviikkona meil neuvola, mites teillä?miks teillä nii aikasin aamut alkaa, menny ohi?
Huomenia

:wave: ei sen kummempaa niissä aamuissa kuin et pikkumies on vaihtanut rytmiään.Vääntää aamukakat ja se on sit siinä :D Neuvola on huomenna ja saa taas piikkiä.Saas nähdä tuleeko 10 kg täyteen,tuntuu et poju olis vähän hoikistunut ja kasvanut pituutta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
ja mä nukkuun kans, öitä :wave:

Oliks se Liinamari sä jolla oli hammas pipi..mulla kans vihloo tuo yks ylähammas..pitäs niiiiiiiiiiiiiiiiiin mennä h-lääkäriin mutta... |O

Juu vihlonut ja operoitu kuukauden verran. Tänään edessä juurihoito
|O toivottavasti tehoaa seuraava vaihtoehto on kääääk!! Kyllä tääkin tulee kalliiksi ku yksityisellä käy,kunnallisella vaan väittävät tai väittivät ettei mittää vikaa,haloo!!! Meneppä Nipsuli kipin kapin hampulääkäriin =)
 
Huomenia!

Näyttäisi siltä, että nyt on pikkasen viileempi päivä tulossa. Oli kiva laittaa poika päikkäreille vaunuihin ulos, kun tuntui viileältä =) Meillä oli eilenkin täällä sisällä 29,5 astetta, vaikka kuinka tuuletti ja sälekaihtimet oli kiinni :eek:

Mulla edelleen heikko olo ja maha kramppasee vähän välillä, mut menee onneksi nopsaan ohi. Sain jopa syötyä aamupalaksi pari leipää, joten eiköhän tää tästä. Taidan itekin painua hetkeksi sohvalle lepoa ottamaan, kunhan tuo pesukone on pessyt. Poika nukkuu tosiaan päikkäreitä jo. Meilläkin aamut alkaa samoin kuin Liinamarilla siinä 5 pintaan :whistle:
 
Heipsis!

hulipimpsis meiilä smanlainen jässikkä! 5kk neuvolassa oli 8990g ja 67.7cm. Edellisellä kerralla vähän sanoi painosta, mutta nyt ollaan painokäyrällä tulu alaspäin, enään ollaan +15 käyrällä. Ja pitäähän sitä vauvan olla vauvanpyöreä :D Meillä on molemmat ollut isoja ikäsekseen mutta kyllä tää poika on vielä isompi kun tyttö on ollut. Tai tytöllä on ollut pituutta enemmän ja pojalla painoa.

Polttarit on vietetty, enää on stressi että kehtaanko laittaa päälleni häihin mekon jonka ostin:ashamed: :whistle:

Polttarit meni mukavasti, alkuun meitä oli 7 ja loppujen lopuksi mökille meitä lähti 3... Väki vähenee ja pidot paranee :LOL:

Ja selvisin ekan yön ilman poikaa... Hyvin oli mennyt isovanhempien kanssa, kuulemma tosi helppo lastenhoitokeikka! Ekan kerran meinas ruveta itkemään lauanta-iltana, mut ei sit ruvenukkaa kun laittoivat vaan nukkumaan..

Että ei oo kommentoitavaa, paitsi jahven kanssa samaa mieltä:hesen hampparit on in :D
 
Ieva:me mentiin illalla Nuuksioon niin ei ollu enää kuuma. Hiki pukkasi mulla silti.. :)

On ollut täällä tosi hiljainen yö (se on se kun Jahvella oli kanuuna..)

Vastaavasti meillä tytöllä oli jotkut mönkiäiset pinniksessään koko yön. Kävin kääntämässä sen oikeinperin ties kuinka usein ja tulppasin tutilla jotta ois hetken rauhallinen. Jossain vaiheessa hakkas päätäänkin pinniksen reunaan..

Sit pitäis keksiä mitä tänään tekee.. :whistle:

 
Täällä vierähti koko viikonloppu krapuloidessa, vaikka perjantaina jo viihteellä olin :x
Käytiin pubikierroksella Helsingissä pojan kummin kanssa. Oikein oli lystiä, mutta silti olisin mielummin herännyt aamulla kotoa.. :ashamed: Ei taas vähään aikaan tarvi mihinkään lähteä, sen verran huono olo oli |O Käytiin taas Ikeassa kotimatkalla, pikkuhiljaa alkaa olla tää koti asutun näköinen :D

Meillä asustaa myös aamukukkuja. Herätään nykyään viimeistään puoli seitsemältä. Kai ne on nää helteet ja valo. Viime yönä syötiin vain kerran :wave:

Mulle uppoaa molemmat, Hese ja Mäkki. Joskus hamassa nuoruudessa olen itsekin ollut pihvejä paistelemassa :whistle:
 
melon, vauvan suun pitäisi "toimia" niin että kun koskettelet lusikalla kevyesti alahuulta, niin vauva avaa suunsa. Sama idea kuin hamuamisessa imemisvaiheessa.

Täältä liputus Heselle! Ja Kotipizzalle! :p

Pikanen aamupyrähdys... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Sit pitäis keksiä mitä tänään tekee.. :whistle:
Niinpä :xmas: Meillä ei taida olla pojan kanssa mitään sovittua ohjelmaa tällä viikolla. Ehkä. Olen niin lahopää etten välttämättä muista :whistle:
Ajattelin leipoa sämpylöitä ekaa kertaa elämässäni! Puuropaketin kyljestä bongasin ohjeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Vastaavasti meillä tytöllä oli jotkut mönkiäiset pinniksessään koko yön. Kävin kääntämässä sen oikeinperin ties kuinka usein ja tulppasin tutilla jotta ois hetken rauhallinen. Jossain vaiheessa hakkas päätäänkin pinniksen reunaan..
Meilläkin tätä on tapahtunut useampana yönä.Ei kiva... :kieh:
 
Huomentapäivää!

Hitto nää helteet alkaa käydä hermoille öisin, typy on heränny nyt jotain kolme kertaa yössä kiljumaan ja tissille :/ . Muutenkin on vielä rauhaton ja potkii ja sätkii koko ajan sängyssään, että ite herään vielä siihenkin vähän väliä |O.

Pampersin koodit ja kuitit laitoin äsken kuoreen, muistakaahan muutkin postittaa, ketkä niitä keräsivät :wave:. Oli muuten ainakin meidän Cittarissa Pampersin säästöpakkaukset nyt tarjouksessa 2 pakettia/20e, joten noi tulee sitten ilmaiseksi saatua, kun rahat tulee tilille =).

Melon: meillä kyllä neiti avaa suunsa ammolleen, kun lusikka lähestyy. Just tuolla huulen koskettamisella, kuten ieva sanoi, pitäis suu aueta sit muuten. Bataattia meillä maisteltiin eilen ja oli neidin mielestä tosi herkkua, niin innokkaasti sitä suu auki odotti lisää :D.

Meillä syödään kyllä sekä Heseä että mäkkiä, Turussa vaan ei oo ku pari hullua mäkkiä, kun hese on täällä paikallisena yrittäjänä vallannut markkinat lähes kokonaan. Harmi. Lisäks tykkään myös Rollssista tosi paljon, mutta niitä löytyy kans lähinnä tuolta maaseudulta matkalla Pohjanmaalle.

Aurinkoista päivää kaikille, vähän tekemisen puutetta täälläkin tiedossa...
 
Kas, taas tullu uus pino, ehkä tällä kertaa määkin pysyn messis.... Siis ehkä... Te kirjotatte niin nopeeta ja mä on hidas hämäläinen lukeen ....

hulipumpsis ja Vinja jos teillä on isoja niin meillä ollaan viel isompii B)
5kk-> 9700g ja 71cm ja MUN MIELESTÄ Petsku ei oo mikään possu, se on vaan ehkä vähän isompi kun muut :LOL:

Meillä kans poika ei pikein tykkää syödä, suu menee aika tiukasti suppuun kun lusikka lähestyy, mutta sitten me löydettiin Mango! Voi mitä herrkkua! Suu vetäis nopeempaa kuin ehdin kauhoo, mutta kai sitä pitäis jotain "ruokaakin" tarjota? :p No toi kasvissose on aika samanväristä, eli sen kanssa oon jonkin verran onnistunukkin.... Harjottelu tekee mestarin

Ja sitten omaa napaa... Meiän Petterillä on vissiin vesirokko. Mä soitin neuvolan päivystävälle ja se oli samaa mieltä. Ei kuulemma tarvi tuoda näytille, kun ei sille voi tehdä mitään ja sit me vaan tartutettais kaikki muutkin.... :( Torstaina huomasin ekan rakkulan, ja nyt viikonlopunaikana niit on tullu lisää, naamaan ja päähän hiusten sekaan, ja jonkin verran tonne vaippa-alueelle.... Voi raukkaa, mua kutisee pelkkä näkeminen, mitenköhän ressua itteään? Ja oikein tiä mikä edes auttais... Tos on muuten kuva jos jotain kiinnostaa.... http://www.facebook.com/photo.php?pid=660087&l=c451b&id=817636099 onnistukohan toi linkki? Mitä ootte mieltä? onko toi rokkoo vai jotain muuta? Kun jotkut sanoo ettei alle 6kk voi saada.... Mutta me ollaan jo aika pitkään maisteltu kiinteitä ettei toi imetyskään oo enää niin täysinäistä....
onneks ei kuitenkaa oo lämpöö ollu, ja muutenkin poika vaikuttaa pirteältä, eli hyvä jos menee näin vähällä ohi. Sittenhän se elinikänen? suoja on saatu...
 
Täällä kans juurihoito menossa yhessä hampaassa. Vaan täytyy kyllä sanoa, että kyllä se on inhottava paikka. Terveisiä vaan kaikille hampitäteille ja -setille! :wave:

Soittivat just neuvolasta, että 'ettekö te tulekkaan' :eek: Minähän muistin tärkeyksissäni ajan väärin, no mies lähti likan kans hirveetä kyytin matkaan. Siis esikon 4v neuvolasta kyse.
Nimim. dementiaako? :D Noo, ei voi kaikkea muistaa nykyään.

Heset ja mäkit maistuu täälläkin :snotty: :p , taitaa olla parisen viikkoa viime kerrasta. Isommalle likalle tuli toisen kerran tuo mäkkärin synttärilahjakortti, joten täytyy kai siellä tässä joskus käydä.

*muoks* Kotipizzassa muuten ihania kebab pitsoja :p

Oon minäki vähän huom vähän yrittäny vierottaa itseäni tästä koneesta, kun kaikki vapaat hetket näyttää tässä kuluvan. Huomenna tulee vieraita (ah, tervetuloa anoppi), joten jää taas vähäksi aikaa. Nyt pitäs lähtä pukemaan.. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Pampersin koodit ja kuitit laitoin äsken kuoreen, muistakaahan muutkin postittaa, ketkä niitä keräsivät :wave:. Oli muuten ainakin meidän Cittarissa Pampersin säästöpakkaukset nyt tarjouksessa 2 pakettia/20e, joten noi tulee sitten ilmaiseksi saatua, kun rahat tulee tilille =).
Minäki nappasin jo postiin, jottei pääse unohtumaan :D . Ostin tuosta cittarista myöskin tuon saman satsin. Mietin jo, että ostaisko pari satsia lisää, niin sais toisenki pari kymppiä, mutta taitaa mennä vähä yli.. :LOL:

 
eija81 on hyvän kokoinen poju sullakin :D =)

voi se rokko tulla pienillekkin...meidän kolmonen sai sen ollessaan 2kk...kivasti just ristiäisissä oli se :/ tarkistettiin kyl papit,kummit ym et onko heillä ollu rokko ettei sit tartutettais....
rokko oli kyl aika lievä,näppylöitä oli ehkä kymmenisen kappaletta,saas nähdä uusiiko taudin viel...
meille lääkärit ja kaikki muut sanoi silloin ettei ole yksinkertaisesti mahdollista noin pienen saada vesirokkoa mut niinpä sai.vieraat kellä oli vesirokko puskivat vaan vauvaan kiinni selityksenä et ei se tartu vauvaan :headwall: no kyllähän tarttui |O
 
Matkiikohan toi tyttö koiran haukuntaa :whistle: :ashamed:
Nyt on viime päivät jokellellu silleen että paino on vahvasti "loppulauseessa" ja sit se on sellaista jatkuvaa.. Nytkin se partsilla möykkää yksinään. Olin laittavinani sen päikkäreille ("äidillä on nyt vähän väsy.." ) mutta tuolla se pitää itelleen seuraa..

Ehkä me lähetään ostamaan soseita. Mä olin aatellu että soseuttaisin ite nuita vihanneksia mutta enpä oo jaksanu. No, bataattia soseutan, muut ostan purkeissa..

 
huomenta,

Joo, hammaslääkäriin pitäs soittaa..*kerää rohkeutta*..lapsuuden traumat estelee :whistle:


Ai niin, noista pikaruoka ketjuista niin aivan suvereeni ykkönen on kyllä ollu Scanburger, tuoreet ja maistuvat hampparit paljolla salaatilla, pikkasenko herkkua! AHrmillisesti niitä ei täällä ole |O

Joops, ruuasta puheen ollen, ruuanlaitto hommiin :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
voi se rokko tulla pienillekkin...meidän kolmonen sai sen ollessaan 2kk...kivasti just ristiäisissä oli se :/ tarkistettiin kyl papit,kummit ym et onko heillä ollu rokko ettei sit tartutettais....
Meillä kolmosella oli kolmen VIIKON ikäsenä vesirokko, samaan aikaan oli noilla isommilla (5v ja 3v sillo)...just ehti ristiäisiksi parantua =)
Että kyllä, kyllä se voi vauvaanki iskee :wave:
 
Merkki vaan :wave:

Ja nopea vastaus niihin, mihin muistan :whistle: Kauheesti ootte kyllä kirjoitelleet, ei meinaa perässä pysyä :eek:

Tuteista
vielä: meillä on ekalla käyttöönotolla desinfioitu tutit, jonka jälkeen vaan pesaistu juoksevan veden alla. Ja pois on heitetty, kun on ruvennut olemaan räjähtäneen näköinen. Meillä ei oo kauheesti tutteja, ehkä joku 6, joten aika ahkeraan on käytelty samoja. Tuli heti huono omatunto ton desinfiointikeskustelun jälkeen ja kävin desinfioimassa kaikki tutit :LOL: Tosin, se tuli siinä samalla, kun olin ostanut 3 uutta tuttia käyttöön :saint:

Mä liputan Rollsille, vai onkohan ne muuttuneet Jokeseiksi nykyään? Kotipizzan Kotzone on hyvää. Ja Hesen mozzarellasalaatti. Kauheesti en tommosta mättöä syö, mieluummin sit jotain etnistä (thaimaalainen ja nepalilainen on niin parasta!) tms. Se on mun mielestä parempaa :)

Ollaan tehty paljon retkiä helsingissä nyt muutamana päivänä; käytiin suokissa, Kumpulan maauimalassa, kaivarissa, Töölönlahdella ja siellä Linnunlaulun ihanassa kahvilassa yms. Mä voisin retkeillä koko päivän, mikään ei oo kesäisin kivempaa! Retkiä on kiva muistella talven mustina iltoina. huoh! Ja mä tykkään tästä kelistä B) Vähempikin riittää, mutta en pahastu, vaikka onkin hellettä :LOL: Tällä viikolla taas tosiaan lähdetään loppulomaksi kohti aakeeta laakeeta eli pohojammaata, ihanaa sekin!

nyt syömään aamupalaa ja sen jälkeen koko porukalla neuvolaan saamaan rokotus :)
 
hulipumpsis elä huolehi poikasi pyöreydestä,kyllä se alkaa tasaantua luultavasti siinä vaiheessa ku saa jalat alleen,mulla oli esikoinen samaa koko luokkaa tuossa iässä ku teidän jössikkä ja kalleki oli nyt 5kk 8490g ja 69,7cm niin ei tämäkään mikään pieni mies.

semmonen tuli muuten mieleen että onko muitten helmillä hymykuoppia? meidän kallella on tosi syvät kuopat,ei tarvii ku vähä virnistää niin jo tulee lommot poskiin :D tuosta pojasta tulee vielä kunnon naisten naurattaja,viime viikollaki ku oltiin siellä lasten polilla niin yks hoitaja nauro vedet silmissä ku kalle esitteli hymykuoppiaan :D niin ja minulla tai munmiehellä ei oo tietoakaan hymykuopista,mistä lie kalle nuo periny..

piipero86 & kalle 5kk6pvää :heart:
 
Hulipumpsis elä huoli painosta.Meillä oli 4 kk neuvolassa 9050g ja huomen on 5 kk neuvola,varmaa kymppi pamahtaa :D niin ja tissimaidolla vaan menty

Nipsuli ne on kyl hirveitä nuo lapsuuden kamalat hammaslääkärikokemukset ,tääl sama juttu,mut jos olet ajoissa pääset helpommalla sanoo kokemuksen syvä rinta-ääni. En edes kehtaa kertoa missä kunnos mun hampaani oli viitisen vuotta sitten kun olin vuosia panikoinut. Yksristikaks mun hampaat on vieläkin,ei tee siis mieli paljon hymyillä :ashamed: , kohta tuo kidutuslaitos kutsuu,täytyy taas pyytää tripla puudutus aijaijai :eek:
 

Yhteistyössä