lapsen migreeni ja yhtäaikaa kuumetta/lämpöä, onko muilla?

  • Viestiketjun aloittaja fogas
  • Ensimmäinen viesti
fogas
Poika 8v köllii migreenin kourissa..alkoi taas hyvin tyypillisesti aura oireilla(ääni ja valoarkuus) ja jälleen kerran nosti lämpöä n.+38..
4v:nä diagnosoitu migreeni..

mutta silti ihmetyttää tai mietityttää että onko muiden lapsilla tai itsellä sellaista migreeniä että nostattaa lämmön?
En ole ainakaan aiemmin kuullut että jollakin olisi näin käynyt.

juu ja on pois suljettu että ei ole possu flunssaa eikä muutakaan(ei ole niskajäykkä jne). vaan aina migreenin ollessa päällä tulee lämpöä.
 
-mila
Mulla diagnisoitiin migreeni kun oli 2,5 vuotias ja mulla on aina kuulunut oireisiin se, että selkä tulee aivan tulikuumaksi. Lisäksi mulla on kohtauksen aikana jotain häikkää lämmönsääntelyssä. Viimeksi oli migreeni viimeviikonloppuna ja oli pakko pitää ikkunaa auki makuuhuoneessa vaikka ulkona oli todella paljon pakkasta. Lämpöjä en ole ikinä iteltäni mittaillut, mutta onko sun lapsella siis tuon tyyppistä oireilua?
 
Tuttua
Meidän perheessä on 3 migreenikkoa. Migreeni alkoi toisella muksulla 5vuotiaana ja toisella 7vuotiaana. Monesti heillä migreeni on ensimmäinen oire kun ovat tulossa kipeäksi sen jälkeen tai samoihin aikoihin nousee kuume ja myöhemmin huomaa kun tulee nuhaa tai yskää.
 
fogas
Alkuperäinen kirjoittaja hjkj:
Aina kannattaa muistaa aivokalvontulehdus. Eihän ole niskajäykkyyttä ym oireita? En halua säikytellä, mutta kannattaa tarkistaa. Toivottavasti toipuu pian :)
Ei ole oireita(eikä ole ollut).
aina migreenin kohdalla noin..nyt jo leikkii legoilla normaalisti.
Mutta kiitos kuitenkin

tuttua: meillä ei ole tullut kipeäksi kuumeisen migreenin jälkeen.Vain tulee migreeni särky samalla tulee kuume ja samaa mittaa kun häipyy pää kipu niin häipyy kuumekkin

-mila: kiitos tästä tiedosta.Pojalla tulee kuumaksi otsa ja ylävartalo.Eli tavallaan joo tuollaisia oireita..kun viihtyi makkarissa jossa oli ikkuna auki
 
Mulla on lapsena ollut migreenin yhteydessä kuumetta. Itseasiassa se diagnosoitiin niin, että mulla oli otsa ihan tulikuuma ja kauhea päänsärky, ja ensimmäinen epäily oli aivokalvontulehdus koska naapurissa oli juuri pieni poika kuollut siihen. Kyse oli sitten kuitenkin migreenistä. Paljoakaan sitä lämpöä ei multa ole migreenin yhteydessä mittailtu, luulen, ettei esim. peräsuolesta mitattuna lämpöä olisi ollut paljon vaan että kyse on ennemminkin ihon kuumottamisesta. Nyt aikuisenakin mulle tulee aina migreenissä todella kuuma. Mun täytyy olla ilman vaatteita peiton alla jääkylmässä huoneessa. :D
 
fogas
Alkuperäinen kirjoittaja entinen migreenikko:
Mistä se mahtaa teille tulla?
http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/patologi.html
kauniisti ilmastuna nää terveyslinkitykset voit pitää itelläs :saint:
ihan syö terveellistä ruokaa ja ei liity elintarvikkeisiin.
sukuvika
 
pakko kertoa muille
Kyllä päänsärky liittyy useinkin elintarvikkeisiin! Esimerkiksi kaliumin puutos ilmenee ainoastaan päänsärkynä mut jos siihen ottaa kipulääkettä, ei se kauaa auta, koska puutosta ei korjattu. En ole itse näitä juttuja keksinyt!

Sininen (ja vihreä ja ruskea ja violetti) väriaine aiheuttaa myös migreeniä, sanoi mulle muuan lääkäri, joka sai siitä migreenin. Ja glutamaateista ainakin tulee, lukee neurologian oppikirjassa, joka mullakin on. Etkö ole noita kuullut lääkäriltä?
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/kalium.html
 
vk
Samaa miettinyt kuin fogas. Lapsi valitti kovaa pääkipua ja oksensi kerran, jonka jälkeen sanoi pääkivun hellittävän. Yöllä oksensi vielä vähän ja lämpöä oli siinä 38 astetta. Aamulla ei mitään, söi normaalisti ja vauhtia riitti. Kukaan muu viisihenkisestä perheestä ei sairastunut, ja kaksossiskon kanssa samat kuviot harrastuksineen.. Sekä minulla että lasten isällä migreeniä, minä aina lopuksi oksennan, mutta itsellä ei ole koskaan noussut lämpöä. ei kai auta kuin seurata..
 
fogas
Alkuperäinen kirjoittaja pakko kertoa muille:
Kyllä päänsärky liittyy useinkin elintarvikkeisiin! Esimerkiksi kaliumin puutos ilmenee ainoastaan päänsärkynä mut jos siihen ottaa kipulääkettä, ei se kauaa auta, koska puutosta ei korjattu. En ole itse näitä juttuja keksinyt!

Sininen (ja vihreä ja ruskea ja violetti) väriaine aiheuttaa myös migreeniä, sanoi mulle muuan lääkäri, joka sai siitä migreenin. Ja glutamaateista ainakin tulee, lukee neurologian oppikirjassa, joka mullakin on. Etkö ole noita kuullut lääkäriltä?
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/kalium.html
ymmärrätkö sanan ei kiinnosta?kun sinä tunnut aina jokaväliin tunkevan noita samoja terveysintoilu linkityksiä.

ymmärsitkö tekstin ei liity elintarvikkeisiin? onko tullut mieleen että asia ON tutkittu ja EI liity elintarvikkeisiin eikä pojalla ole puutostilaa.
Meillä on ravintoasiat kunnossa eikä syödä turhia lisäaineita.

Että migreeni on sukuvika meillä mutta aiemmilla polvilla ei ole ollut kuumeilua samaan aikaan mutta tähänkin sain jo ystävällisen vastauksen täältä.
 
"hmmm"
Lysiinihydrokloridi siinä pansuolassa aiheuttaa migreenin, kun sekin on makuaistimusta vahvista aine ja se aistimushan tapahtuu aivoissa - ainoastaan makunystyrät on suussa:)
 
vierailija
Tulehdusreaktio samaan aikaan? Entä lääkkeen vaikutus tai vatsan limakalvoille lääkkeen vaikutus. Onko allergioita, allergia voi tehdä myös oireita. Jos on lämpimän peiton alla voi muuten lämmetä hieman.
 

Yhteistyössä