***HELMET 2008*** Kesäviikko 29

Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
täälä ollaan, just kateellisena luin noita sun ompeluskertoiluja *tahtoo osata ommella*
kuules, se ei vaadi TODELLAKAAN paljoa! :LOL:
ite koskin ompelukoneeseen (ja nyt jo saumuriinkin) ekaa kertaa elämässään pari kuukautta sitten. tarttee vaan hiukkasen kärsivällisyyttä (jopa MUN kärsivällisyys riittää ja mulla on sadasosamillin pitunen pinna :D ) ja OHJEET kannattaa lukea! noi ompelukoneen käyttöohjeet on kyllä niin hyvin rautalangasta väännetty että jopa minä oppisin käyttämään! :D
Kuulostaa helposta mutta...mulla menee hermot niitten kaavojen ja nuppineulojen ja harsimisien kanssa ja se ahistaa että jos joutuu jättään esken, koska sit se ei koskaan valmistu. Mun ompelukoneseen ei oo ohjeita, se on varmaan ainaskin...ööö..50 vee vanha husqvarna ( kirjotetaankohan se noin )
Kyllä mä luulen että maahantuojalta sais... pakko niillä on olla kopiot kaikista malleista, vaikka oliskin vähän vanha
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
täälä ollaan, just kateellisena luin noita sun ompeluskertoiluja *tahtoo osata ommella*
kuules, se ei vaadi TODELLAKAAN paljoa! :LOL:
ite koskin ompelukoneeseen (ja nyt jo saumuriinkin) ekaa kertaa elämässään pari kuukautta sitten. tarttee vaan hiukkasen kärsivällisyyttä (jopa MUN kärsivällisyys riittää ja mulla on sadasosamillin pitunen pinna :D ) ja OHJEET kannattaa lukea! noi ompelukoneen käyttöohjeet on kyllä niin hyvin rautalangasta väännetty että jopa minä oppisin käyttämään! :D
Kuulostaa helposta mutta...mulla menee hermot niitten kaavojen ja nuppineulojen ja harsimisien kanssa ja se ahistaa että jos joutuu jättään esken, koska sit se ei koskaan valmistu. Mun ompelukoneseen ei oo ohjeita, se on varmaan ainaskin...ööö..50 vee vanha husqvarna ( kirjotetaankohan se noin )
Kyllä mä luulen että maahantuojalta sais... pakko niillä on olla kopiot kaikista malleista, vaikka oliskin vähän vanha
hmm..totta, täytyypäs selvitellä mikä toi malli oikeen onkaan...thanks :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Niin ja mun mielestä ompelussa on se hyvä puoli että sen VOI jättää kesken mihin kohtaan vaan (siis kun tulee Vi**tus ja hermoromahdus) ja jatkaa sit kun on rauhottunu :D :xmas:
totta toikin...
Mut ei juma nyt on niiiiiiiiiiin mentävä nukkuun, kello on jo puol kaks |O :wave:
 
Huomenta ja heti pitää hehkuttaa meillä kun ei ole koskaan ennen tätä tapahunut, poika nukkui putkeen 22-6.30 :D kun menin kurkkaamaan siellä se hymyili kuin naantalin aurinko pas...t housuis ja pissat pitkin kylkeä :heart:

 
Liinamari :LOL:
Jätkä heräs puol seittemän. :kieh: Mä oisin voinu nukkua vielä pari tuntia ihan helposti. |O Tosin nukahtikin eilen jo puolen kahdeksan jälkeen..
En millään jaksais olla kotona, pitää varmaan lähteä liikenteeseen jonnekin. Meille tuli eilen uusi jääkaappi ja pakastin ja vanha kotikylmiö retkottaa keskellä keittiötä..Mitäköhän sitä keksi tälle päivälle..
 
Huomenta.

Ei teidän perässä pysy jos ei istu koneella 24/7... Mutta sain kaikki miljoona sivua selattua, jos en muuten nii pikasesti ainakin. Nyt kun muistas mistä puhe...


Vaatteiden väristä, meillä on sinistä, vihreää, ruskeaa, punasta, keltasta, mustaa ainakin, eli ei pelkästään sinistä. Mie tykkään pojulla kirkkaista sievistä väreistä.

Siihen se muisti sitten loppuikin..

Meillä poju nukkuu vielä, alkoi illalla nukkumaan melko tasan 21 ja heräs kuuden jälkeen syömään ja vetelee tosiaan vieläkin unta palloon B) Äitin pikku enkeli :saint: Saan tehä aamujutskat ihan rauhassa.

Hiluselle tsempit :hug:

Mut meen aamukahville ja odottelen täydellisten naisten alkavan.. Ja kaiken kukkuraksi, sää näyttää kivalta jo näin aamusta =) Voiko ihanammin päivä enää alkaa... :xmas:
 
Huomenia taas..
Meillä oli poikkeuksellisen iloinen tyttö illalla, vaikka päivällä saikin rokotuksen :eek:. Varmaan tunnin lörpötteli kovaankin ääneen omia juttuja lattialla. Aina kun tyttöä vilkaisi, hymyili aurinkoisesti :D. Yritin tainnuttaa maidolla mutta lopulta ihan vaan sippasi. Meillä tosiaan nukahdetaan olkkarin lattialle, lampaantaljalle. Siitä sit roudataan nukkuva/lähes nukkuva pimu omaan sänkyyn.
Ja tänä aamuna alkoi kuuden jälkeen sit taas rupattelemaan. Ei mitään kiirettä aamupalallekaan. Siinä vaiheessa kun kääntyi mahalleen ja alkoi repiä pinniksen suojafleecea alemmas, revettiin miehen kanssa :kieh:

Syöttötuoleista ollu puhetta. Me ollaan aateltu ostaa TrippTrapp mutta jos se pehmuste on ruuveilla kiinni, niin eihän siinä ole mitään järkeä.. Mites sit se Emman (?) melkein-kuin-tripptrapp? Jahvella sellainen oli? Onko hyvä?

Hiluselle tsempit :hug:. Hyvä että syy löytyi mutta silti tylsä homma!
Ja kiva kun Vanamokin on hengissä! meinasin jo soittaa kun ei ole mitään kuulunut.

Jeps, me mennään nyt kastelemaan tomsku- ja paprikapuut sekä tekemään kaikkea muuta hyödyllistä. Eiku ootellaan vaan että lomailija-mieskin herää, mulla oli tänään aamuvuoro, siksi se nukkuu vielä..

 
huomenta :wave: !

meillä rimpsessa heräs jo kuudelta eikä sit suostunu nukahtaan, vaan kiitokseksi maidosta puri mua :kieh: . että siihen loppui mun tissitainnutusyritykset ja alotettiin suosiolla uus päivä.

meilissä odotti tosi kivat kuvat treffeiltä, kiitos ja kumarrus ievalle :)! ja turvallista matkaa sinne porin suunnille, toivottavasti säät suosii iltaan asti. niin ja hauskaa miittiä tämän päivän kahvittelijoille, laittakaa sit kuvia galtsuun ni päästään muutkin ihasteleen!

joskos muistais nyt vaikka kommentoida joitakin aiempia teemoja ku eilen niin hätäseen vain piipahdin. eli siis vaatteiden väristä, meillä löytyy ihan laidasta laitaan eri värejä ja pariin kertaan oon saanu iloisia kommentteja "tomerasta pojasta" kun oon neitiä poikamaisiin väreihin pukenu :D. mutta tosiaan pinkkiä en minäkään karsasta ja omasta vaatevalikoimastakin sitä runsaasti löytyy, joten joskus on ihan kiva pukea vaavi mätsäävästi itsensä kanssa.. tutteja meillä on kerrallaan vain 2 käytössä ja nykyisellään vain aventit kelpaa. meillä tuttien keskimääräinen ikä tosin on vain 2 viikkoa, kun ne mystisesti muuttuu jotenkin limaisiksi mun mielestä sen jälkeen, vaikka steriloinkin ne kerran päivässä ja pesen aina käytön jälkeen. tällä hetkellä tosin poikkeuksellisesti kolmaskin tutti kokeilussa kun ostin apteekista sen hammasystävällisen dentobonin. neiti leikkii sillä mielellään, mutta ei oo vielä yrityksistä huolimatta suostunut sitä tuttina lussuttamaan, joten saapa nähdä jääkö se vaan kokeiluksi. aika friikin muotoinenhan se on.

hiluselle :hug: täältäkin. varmasti huoli on suuri, mutta toisaalta ongelman löydyttyä löytyy varmaan ratkaisujakin :).

eilen nautittiin tytön mummin kanssa casa maren taivaallisen hyvää pizzaa ja käytiin hakemassa lastentarvikkeesta sellanen pupu-uniriepu. ajattelin, et voisin hiljalleen yrittää korvata noi maidolta löyhkäävät harsot tollasella edustuskelpoisella rievulla :D. ja sit illalla lähdettiin vielä ulkoilemaan ja kauppaan miehen kotiuduttua, joten siinähän se päivä sitten hurahtikin. ainiin, pk-seutulaisille mammoille vinkkivinkkinä, et tosiaan tuolla casa maressa (lauttasaaressa) on pizzaviikot eli 2 yhden hinnalla vielä 27.7. asti :p ...

nyt toi typykkä mölisee siihen malliin, et saattais uni taas maistua. eli taidan käydä nukuttamassa hänet, et ehditään sit parin tunnin sisällä häiriköimään emmie:D. taitaa tulla vaikee herätys, kun palstalle on ilmestynyt tekstiä vielä puoli kahden aikaan :D.

aurinkoista päivää!
 
shiva meille käyny samoin.. eli tyttöä (useimmiten) sanotaan pojaksi.. tietty ku ei ole hiuksia juuri nimeksikään.. ja meilki usein päällä jotain muuta kuin vaaleanpunaista.. tietty ulkoiluvaatteet ja tutti on punaiset :D mut muuten löytyy laidasta laitaan.. pitäs vissiin suosia hameita enempi, mut alkavat olla haittona kun lattialla möyrii..
 
Oon vähän ehkä hidas, mutta mikä liberon pakettikortti?! :eek:

Ollut niin pirusti tekemistä, ettei ole ehtinyt lukea ja on edelleen, mutta yritän jotain saada aikaan täälläkin... Eilen ois ehkä hetkeks ehtinyt, mutta mies oli ottanut mun verkkokaapelin irti enkä jaksanut laittaa takasin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
miten paljo teillä on tutteja?
ollaanko me jotenki ihan uduja ku meillä on vaan 3 :ashamed:
Me ollaan sit vielä udumpia; meillon vaan kaks! Toinen yläkerrassa yöunia varten ja toinen alakerrassa päikkäreitä varten, plus jos kauppaan tms. lähetään ni sinneki lähtee mukaan toi alakerran tutti.
No on toki sen seittemän siellä täällä lojumassa, kun alkuun piti etsiä sitä oikeaa, että millaisen tyty kelpuuttaa, mut niitä ei siis käytetä, ku noita kahta em. vaan.
Ja enpä oo ikinä aatellu että pitäis tuttienki värejä kattoo että sopii vaatetukseen! :LOL:


Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Maissinaksut maistuu myös
Hitsi mä en oo näitä muistanu enkä hokannu ollenkaan että vois antaa, vaikka niitä tuolla kaapissa esikoiselle onki! Mut hei, eikö vauva saa liian isoja paloja siitä..? Tosin nehän "sulaa" suussa, mutta silti jotenki arveluttaa... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Kysyin sosemääristä kun olen antanut nyt noin puolitoista purkkia kahdesti päivässä
Jösses! Meijän neiti ku on vallan tenittyny, eilen söi puoli purkkia peruna-maissia, maissi tosin uus maku et oisko siks jäkittäny... pitäis melkein pilttipurkin kautta käyttää noi ite tekemät, että minkä verran sitä menee, kun ei tiiä määrää ku minigrippeihin pakastin... :whistle:
Puuro saa aikaan huudon, joka ikinen ilta!! Mikä ihme siinä on?! Ekat puuronsa reissussa ollessa pisteli suorastaan hyvällä halulla, meiningillä että lisää tänne ja heti, ni mikä siinä nyt pännii? Miksi pitää huutaa samalla ku päätä leikattais? Ei ole kuumaa, maistuu ihan hed.soseelle, pitäis olla tarpeeks ohutta kun maitoa sekaan laitan... en jummarra en. Ainoa mitä oon tähän mennessä jonkinlaiseksi selitykseksi keksiny, on se, että ehkä tyttö tajuaa että "hei, tätä ruokaa, ja tämä eväs muuten meinaski sitä että kohta pääsee nukkumaan. Hei, siis nukkumaan!! Ai että mua muuten väsyttääkin, jo, hei siis väsyttää, VÄSYTTÄÄÄÄ!! Viekää mut nukkumaan, nyt heti!!!" :LOL: Oisko mammoilla parempia selityksiä?

NattajaNelli, tervetuloa mukaan! :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mikähän vitsi sen osote oli..joku ullan unelmat blogi...aivan mielettömiä juttuja!!!! Siis leipomuksia...
Tästä se minunki leivontainnostukseni lähti, tai lähinnä siis hurahdus noihin kakkuihin. Joten kaikkia synttäreitä innolla odotellessa, ja nyt elokuulle on tilaus, et pitää tehdä kakku kaverin tytön 4v synttäreille. Prinsessaista pitäis olla, saa nähdä mitä keksin! =)

Jes, sain luettua, kaikki 18 sivua! Tai ainaki selattua...
Nyt pikapikaa nauttimaan auringosta ku se kerranki näkyy, ja ku sain tän homman päivitettyä! :wave:
 
huomenta,
mulla alko just pakastimen sulatus urakka, onneks se on tässä vieressä niin voi samalla palstailla :D

Tuteista
vielä, meillä kans heittelen sitä mukaan tutit mäkeen kun muuttuvat tahamasiks, ja se hyvä puoli siinä on kun on paljon tutteja että niitä käyttelee säännöllisen epäsäännöllisesti niinkos samaa tuttia nin sit käyttöikä on tavallaan pitempi :whistle: . Meil ei onnistus jos ois vaan muutama tutti, ne ois aina hukassa |O , oon just semmoenn ihminen että huulirasvoja/kiiltoja ja ennen muinoin sytkäreitä pitää olla ja paljon :attn: , aina silti tuntuu että ei löydy yhtään ja sit kun käy kassit läpi niin sit niitä onkin kymmenen kunnnes taa ovat hävöksissä :whistle:
 
Huomenta =)

Anteeksi että kyselen, kun varmaan lukis jossain tuolla teidän keskusteluissa (olette muuten ihanan aktiivisia :heart: ), mutta mitä kuuluu nipsulin vaavin maitoallergiaepäilyille?

Meillä tytöllä epäily allergiasta. Ei siis mitään testejä tehty vielä, vaan kokeiltiin dietillä. Oon ollut nyt maidottomana 2 kk ja kyllä mun mielestä ero suuri. Meillä nimenomaan vaan suolisto-oireita. Testejä tehdään sitten, kun tarvii antaa korviketta. Yksityisellä käytiin ja ihana lääkäri oli. Mentiin lääkärille, kun luulin, et neidille iski ripuli. En ois osannu allergiaa epäilläkään... Mutta.... jotenkin kaipailisin enemmän tietoa, vaikka oonkin sitä yrittäny kaivella. Onko kukaan ollu yhteydessä allergia- ja astmaliittoon?

Kyllä teillä nukkuu ihania öitä nuo lapset. Syökö enää ollenkaan?
Meillä nytkin neiti heräs yhdeltä, neljältä, kuudelta..... Soseet aloitettu (porkkana), mutta menee vasta joku teelusikka. Nyt aattelin ottaa potun.

Tuteista vielä. Meillä ehkä joku 6 kappaletta. Vaihdan aika usein ja meillä ei oo neidille kelvannu ku Ainun ensitutti.
 
huomenta vaan kaikille =)

Meilläkin on 2 tuttii kotona on koti tutti ja matkatutti sitten on vierailu tutti ja mummolassa on mummola tutti eli 4 tuttii :D Aina ne vaan silti o hukassa :LOL:

Tosiaan siis meillä tyttö 5kk neuvolassa 68cm, 7495g pipo oli 40,8cm on se huima nousu jo tuolta syntymäpituudesta ja painosta, jotka oli 49cm, 3720g pipo oli 34,5cm.
Tytöllä oli LA 17.2.08 ja tyttö synty 18.2.08 rv 40+1 :D Tyttösellä oli kova kiire muailmaan ku oli tulossa jo viikoilla 29+1 ja 34+0 molemmilla kerroilla sain piikit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Farrah:
Huomenta =)

Anteeksi että kyselen, kun varmaan lukis jossain tuolla teidän keskusteluissa (olette muuten ihanan aktiivisia :heart: ), mutta mitä kuuluu nipsulin vaavin maitoallergiaepäilyille?

Meillä tytöllä epäily allergiasta. Ei siis mitään testejä tehty vielä, vaan kokeiltiin dietillä. Oon ollut nyt maidottomana 2 kk ja kyllä mun mielestä ero suuri. Meillä nimenomaan vaan suolisto-oireita. Testejä tehdään sitten, kun tarvii antaa korviketta. Yksityisellä käytiin ja ihana lääkäri oli. Mentiin lääkärille, kun luulin, et neidille iski ripuli. En ois osannu allergiaa epäilläkään... Mutta.... jotenkin kaipailisin enemmän tietoa, vaikka oonkin sitä yrittäny kaivella. Onko kukaan ollu yhteydessä allergia- ja astmaliittoon?

Kyllä teillä nukkuu ihania öitä nuo lapset. Syökö enää ollenkaan?
Meillä nytkin neiti heräs yhdeltä, neljältä, kuudelta..... Soseet aloitettu (porkkana), mutta menee vasta joku teelusikka. Nyt aattelin ottaa potun.

Tuteista vielä. Meillä ehkä joku 6 kappaletta. Vaihdan aika usein ja meillä ei oo neidille kelvannu ku Ainun ensitutti.

--Ievan tytöllä on tuo maitoallergia epäily, meillä pulauttelua, nieleskelyä, kakomista yms. oireilua :eek:

meillä heräillään yleensä kerran klo 24-03.00 välillä, ja sit klo 5-7 syömään, voi olla että tutilla taintus mut en oo jaksanu koklata vaan oon hakenu pullon jotta unet jatkuis, meillä kaikilla :D . Sillon tällön öitä jolloin ei herätä ollenkaan :eek:
 
Ai niin taas :D , tää euron venyttäjä on nyt kaupat katsastanut ja ainaskin meillä päin hedelmäsoseet löyty halvimpina tarjoustalosta ( 24 senttiä, muissa 30-33cent ) ja siis Nannit s-kaupoista, siis ne isot 1.09? :attn: :wave:
 
Ihana hiljaisuus........ =) Pienempi nukkuu ja isompi lähti kaverin luo naapuriin.....
Keitin just teet ja aattelin hetken surffata netissä. Pitäis kyllä lähtä harjaamaan ja siistimään koiraa saksilla, kun on menossa mummulaan hoitoon. Mennään toiseen mummolaan vkonloppuna ja siel ei oikein koirista tykätä, siis sisäotuksista. Ulkokoirat on tervetulleita, kun niille on tarhoja.... Mutta tuo meidän 30kg puudeli ei oikein niistä perusta :LOL:

Ievan tilanteen hokasinkin tuolta allergia-osastolta. Tuntuu olevan vaikea löytää sellaista lääkäriä, jolta sais ongelmaan yksselitteisen avun ja neuvot :|

Pakastin pitäis mullakin alkaa sulattaan (tai ne kaikki kolme....). Metsästyskausi lähenee uhkaavasti ja pakastimet vielä pullollaan lihaa. Mihinhän ne marjat.... :headwall:
 
Päivää!
Kahlasin taas kaiken tekstin ja kommentoin hetimitä muistan :whistle:
Hyvä, että hilusen pienokaisen asiat etenee lääkärissä, vaikka ikäväähän se on, että jotain löytyi :hug: positiivisin mielin vaan, pääasiahan on, että tytölle saadaan apua oireisiin, vaikka sitten jouduttaisikin leikkaamaan :|

Meilläkään ei voi jättää mitään tavaroita pöydän reunalle :eek: Kaikkeen tartutaan hanakasti ja erityisen mielenkiintoisia ovat kahvikupit. Ei voi enää poika sylissä pahemmin olla ruokapöydän ääressä :whistle: pitäisikin kai nyt viikonloppuna koota tuo Tripp Trapp...

Joku kirjoitteli myös vauvelin tv:n katselusta. Mä en ikinä laita telkkua päälle pojan ollessa hereillä. Mies saattaa joskus pojan kanssa jotain urheilua katsoa ja oon aatellut, että kun se on vaan about 2xkk, niin ei oo haitaksi. Mutta en halua opettaa pojalle tuota nykylasten töllönkatselutyyliä, joten saa nyt tyytyä muihin, "terveellisempiin", virikkeisiin.

Poika on nyt sitten tajunnut, että nuo varpaatkin maistuu hyvältä :x Imuttelee niitä nakuna ollessaan =)

Mä annoin eilen pojan maistaa 5kk pävän kunniaksi maissinaksua ja kyllähän se suttaakin :eek: Täytyy kai kuivattaa tuota ruisleipää, josko se vähemmän tahmaisi noita sormia ja naamaa :|

Tutteja meillä käytössä ehkä 8-10kpl :ashamed: Mulla on niitä viljeltynä joka paikkaan rasioissa (käsilaukussa, hoitolaukussa ym.) ja joka aamu keittelen kaikki päivällä käytetyt tutit. Ja meillä siis poika imee tuttia vain nukahtaessaan, mutta sänkyynkin laitan niitä yöksi muutaman, kun en pimeässä löydä muuten. Niitä kun viskellään ympäriinsä :whistle:

Vaatteita meillä on kaikenvärisiä, paitsi vaaleanpunaisia :kieh: Itse tykkään kirkkaista väreistä (oranssi, vihreä, turkoosi, punainen...), mutta kaikkea siis löytyy =)

Vanamolle
jaksuja :hug: Ja NattajaNellille tervetuloa :flower:

Hissukan kanssa on samoja mietteitä :| Vauva-aika tuntuu loppuvan liian pian, kun poika kasvaa niin nopeasti. Iso mieshän tuo jo pian on :'(

Me varmaan liikuskellaan vielä viikonlopun aikana jazzeilla, joten koitan bongailla ievaa, vaikka Santanaa ei ollakaan menossa katsomaan :D

Nyt pitää mennä syöttämään poika, mutta palaan vielä kertomaan omaa napaa hetken kuluttua =)
 

Yhteistyössä