***HELMET 2008*** Kesäviikko 28

:wave: Uutena tulokkaana ilmoittautuu mukaan hän =)
Meillä on kaksi tyttöä 4,5kk ja 7v. Asutaan pohojosessa.
Tällä hetkellä mies menossa, nuorempi päikkäreillä ja vanhempi mummulassa ja mulla hetki aikaa tehdä jotain.... Tekemistä ois vaikka sitten mitä, mutta aattelinpa istua hetken tässä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
:wave:

Meille tuli Liberolta postia...pitäisi mennä hakemaan lahjakortilla joku paketti Itiksen lindeksistä :p . Onneksi mekin jotain saadaan, kun se lusikka jäi tulematta :kieh: . Tosin ilman rahan menoa en onnistu Lindexissä piipahtamaan B) .

Meilä tyttö nukkuu jo toisia pitkiä päikkäreitä ulkona. Aamulla heräsi jo 7.30 ja 9-11 veti aamu-unet ja nyt meni 12.30 päikkäreille uudestaan.

Varasin tänään Ruotsin risteilyn koko perheelle, sattui olemaan sellainen lahjakortti. Mutta niin kuin aina niin nyttenkin jouduin maksaa lisää 50?, kun halusin sellaisen Gabriellalla olevan perhehytin (parisänky ja kerrossänky 13neliötä), on jotenkin mukavampi matkustaa. Syysmyrskyillä mennään lokakuun alussa.

Aloitin tänään taas silmätipat tytölle, kun toi vasen silmä jaksaa vaan rähmiä. Tytölle on jo varattu lääkäri 6kk kohdalle, niin saadaan lähete silmäpolille....kyynelkanavaa pitää hieman rassata. Onko kellään kokemuksia?
Haitkos jo paketin,minkäläinen sisältö ? juu hiukan utelias olen :D liityin meinaa joskus raskausaikana libero kerhoon,jos se nyt se paketti on.

Kuulostaa aika inhalta se silmän rassaaminen,mut toivotaan et se on ihan simppeli toimenpide.

Ai niin pitänyt sannoo et sun nikistä tulee mulle kokoajan mieleen Lumikki,siis ihan positiivisessa mielessä =) sut kun olen nähnyt livenä sun oikeaan minään täs palstalla kokoajan sekoittuu ne lumikin hienot vaatteet ja musta tukka... :LOL: :saint: oliskohan mulla nyt hoidon paikka kun tommottii kuvittelen :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
:wave:

Meille tuli Liberolta postia...pitäisi mennä hakemaan lahjakortilla joku paketti Itiksen lindeksistä :p . Onneksi mekin jotain saadaan, kun se lusikka jäi tulematta :kieh: . Tosin ilman rahan menoa en onnistu Lindexissä piipahtamaan B) .

Meilä tyttö nukkuu jo toisia pitkiä päikkäreitä ulkona. Aamulla heräsi jo 7.30 ja 9-11 veti aamu-unet ja nyt meni 12.30 päikkäreille uudestaan.

Varasin tänään Ruotsin risteilyn koko perheelle, sattui olemaan sellainen lahjakortti. Mutta niin kuin aina niin nyttenkin jouduin maksaa lisää 50?, kun halusin sellaisen Gabriellalla olevan perhehytin (parisänky ja kerrossänky 13neliötä), on jotenkin mukavampi matkustaa. Syysmyrskyillä mennään lokakuun alussa.

Aloitin tänään taas silmätipat tytölle, kun toi vasen silmä jaksaa vaan rähmiä. Tytölle on jo varattu lääkäri 6kk kohdalle, niin saadaan lähete silmäpolille....kyynelkanavaa pitää hieman rassata. Onko kellään kokemuksia?
Haitkos jo paketin,minkäläinen sisältö ? juu hiukan utelias olen :D liityin meinaa joskus raskausaikana libero kerhoon,jos se nyt se paketti on.

Kuulostaa aika inhalta se silmän rassaaminen,mut toivotaan et se on ihan simppeli toimenpide.

Ai niin pitänyt sannoo et sun nikistä tulee mulle kokoajan mieleen Lumikki,siis ihan positiivisessa mielessä =) sut kun olen nähnyt livenä sun oikeaan minään täs palstalla kokoajan sekoittuu ne lumikin hienot vaatteet ja musta tukka... :LOL: :saint: oliskohan mulla nyt hoidon paikka kun tommottii kuvittelen :D
:D Hauskoja mielikuvia..voisi ihan Gallup -kyselynä heittää, Että mitä mielikuvia nikit antaa??? Vaikkapa ennen kun on kuvan nähnyt tai livenä.

En hakenut vielä pakettia, ajattelin kohta lähtee. Tuun kertoo illalla.


 
merkki tähän.. kylläpäs oli lukemista!

hienoja neuvolamittoja oli moni saanut, meillä olis se lysti edessä vasta tän viikon lopulla (jos nyt saan ajan muutettua..). tänään ollaan vihdoin päästy tavalliseen arkeen kiinni, kun selviydyttiin omasta reissusta kotiin ja saatiin meidän amerikkalaiset vieraat turvallisesti kotimatkalle. pyykki- ja siivousrumbakin alkaa olla vähitellen hoidossa, joten huomenna voi taas hyvällä omallatunnolla keskittyä mukaviin, rentouttaviin asioihin.

parin viikon aikana ehti tulla niin hurjasti tekstiä, että tämän silmäilyn jälkeen en muistu mieleen juuri mitään :xmas: . tällä sivulla kenzie kyseli hiuksista ja silmistä. meillä vaavin tukka on muuttunut aika paljon syntymän jälkeen. syntyessä hiukset oli siis tosi tummat ja melko pitkät, mutta lähtivät vaalenemaan ja punertumaan varsin nopeasti. ja etenkin päälaella olevat hiukset kasvoivat pitkiksi ja hius oli kauttaaltaan aika taipuisaa (varsinkin kylvyn jälkeen). 2 viikkoa sitten huomasin, että tämän pitkän vauvatukan alta työntyy tiheää, ihan vaaleaa uutta tukkaa (joka myös punertaa selvästi) ja nuo ihanat pitkät vauvahiukset lähtivät kaikki viikon sisällä. mutta tosiaan uusi tukka kasvaa alta vauhdilla ja vaikuttaa paljon vahvemmalta ja karheammalta kuin alkuperäinen vauvahius. silmät puolestaan ovat pysyneet melko samanlaisina syntymästä lähtien, sininen väri on korkeintaan hieman vaaleampi kuin aiemmin, sillä laitoksella muistan ihmetelleeni vauvan todella tumman sävyisiä silmiä.

vartiosaari on myös meille tuttu paikka, mutta vauvan kanssa emme ole tänä kesänä vielä sinne ehtineet. viime kesänä siellä ollessamme pikkuinen oli vielä masussa ja itse kärsin rankasta pahoinvoinnista, mutta sehän ei saaren hohtoa vähentänyt :). tänä kesänä olisi todella ihanaa poiketa siellä, kunhan miehen lomat alkavat.

paranemisia ja :hug: kaikille tarvitseville! ainakin Kiinin Arttu oli kipeänä ja lumiannan pikkuisella silmäprobleemaa.. ja jaksuja vielä kaikkien pulautteluiden, ihottumien ja allergioiden kanssa kamppaileville, toivottavasti apuja löytyy pian! ja äippä70 kirjoitukset jäivät vahvasti mieleen, voimia sinne isojen päätösten tekemiseen!

sitten vielä vähän oman vaavin kuulumisia. meillä yritetään hurjasti punnertaa konttausasentoon ja ryömitään peruuttamalla. ihanaa mutta samalla haikeaa katsella, miten nopeasti pieni kehittyy.. eilen siirsin taas isot läjät pieneksikäyneitä vaatteita lipastosta kaapin ylähyllylle odottamaan uusia käyttäjiä. suvussa onkin muutama vauva tulossa, joten ei tarvitse miettiä mitä näille pienille ihanuuksille tekisi. soseita olemme edelleenkin maistelleet teelusikallista päivässä silloin tällöin, mutta aika usein pieni on saanut vatsanväänteitä näistä maistiaisista, joten rauhalliseen tahtiin olemme edenneet. lusikkaa neiti kyllä puree onnellisena, mutta monet soseista tuovat melkoisen happamia ilmeitä :D.

ainiin ja kantorepuista kun oli paljon ollut puhetta, niin täällä on tyytyväinen manducan käyttäjä. liinakin on vielä melko usein käytössä, mutta myös repusta olemme pitäneet paljon. myyjän suosittelemana ostimme heti myös luomupuuvillaiset legsit olkahihnojen suojaksi, mikä oli todella kätevä ratkaisu, koska pieni imeskelee hihnoja onnellisena.

nyt lienee hyvä väli pätkäistä tähän, sillä ruokakutsu käy :). kaunista, aurinkoista viikkoa kaikille helmille ja äideille!

shiva ja typy (viikkoa vajaa 5kk)
 
Iltaa! :wave:

Kirjoittelin eilen tänne tosi pitkät pätkät ja niin vaan taas kävi, että kaikki hävis. :headwall: Ja aamulla oli taas sama juttu. :kieh: Nyt kirjoitan vaan vähäsen..jos tässä onkin jokin liikakirjoitussuodatin. :whistle:

Me ollaan edelleen nukuttu tosi huonosti..tai siis hyvin, ne pätkät kun neiti nukkuu, mut sit yöllä on sellaisia kahden tunnin ja tunnin valvomisjaksoja ja silloin hän vaan haluais seurustella. Eli silmänalukset senkun mustuu äidillä ja isällä. |O

Nyt tässä pari päivää laitettu pihaa ja terassia. Just käytiin taas Plantagenissa, Bauhausissa ja Backaksessa. Mekään mitään niistä mullista ja kasveista tajuta, mut ostettiin kaikkee mikä näytti kivalle. Mies sanoikin, että no, jos ne kasvaa liika isoksi tai näyttää tyhmälle niin leikataan pois. :LOL: Tällaiset viherpeukalot täällä. ;)

5kk mittoja jo monilla..meille neuvola vasta 2 viikon päästä vaikka neiti tulee 5 kk tällä viikolla. Mut oli terkan kesäloma tässä just, joten siksi siirtyi...

Mitähän mitähän kaikkee sitä piti kommentoida...yritän tässä illalla lukee paremmin ja muistaa paremmin... :xmas:

Äippä70...voimia ja rohkeutta isoihin, oikeisiin ratkaisuihin! :hug:

joo, nyt mä painan tuota nappulaa ennekuin tää teksti taas häviää...ja kirjoitan lisää sen jälkeen... :xmas:
 
turhakkeista ja tarpeellisista olitte galluppia pitäneet...

turhakkeita meille...tuttipullot, pullojen sterilisoija, tutit, maidonkerääjät, rintakumit,rintapumput x 2, hug-a-bub -liina,leikkimatto (neiti oppi niin aikaisin kääntyy, että ylhäältä riipuvat jutut ei kerennyt kiinnostaa)...hmm..varmaan paljon lisääkin löytyy, ainakin valtavasti vaatteita :ashamed: Ei ikinä keretä pitää kaikkia. Olenkin asettanut itseni ostokieltoon! :saint:

Hyviä ostoksia...isofix-telakka kaukalolle, bb:n 1-2-3 sitteri, itkuhälytin (meillä on 3 kerrosta talossa), hoitopöytä on ihan ykkönen, kertaakaan en muista vaihtaneeni vaippaa muualla kuin siinä kotona ollessa. Siinä on kaikki lähellä ja pienelle katseltavaa ja hän nautii siinä loikoilusta ja seurustelusta. :heart: Molemmat vaunut ovat olleet nappiostoksia, ja nyt toi manduca vaikuttaa toimivalle. Hmm...paljon onneksi onnistuneita ostoksia. Ihme kyllä, mun extemporeluonteella. :D
 
Heipähei :wave:

Me täällä vielä reissussa. Vietiin auto täällä huoltoon ja nyt ollaa autottomana täällä. Tosin on täällä meijän porukoide auto jos tarve vaatii mutta kotiin ei olla vielä päästy :p Kamalasti on tekstiä tullu taas, lukenu oon joka päivä mutta jotenkaa ehtiny kirjottaa.

Turvaistuimista ja autoista oli jotain juttua... Me ajellaan 2004 vuoden Renault Scenicillä ja siellä on kyydissä Britaxin Baby Safe Isofix telakka. Istuin on tosi hyvä varsinki ku meiltä löytyy "matkiksina" Britaxin Vigour 3 joihin saa istuimen napsautettua. *Muoks vielä* että musta toi telakka on ihan ykkönen =)

Vauvan silmistä ja hiuksista
Meil pojal oli paljon vaaleeta (punertavaa) hiusta syntyessään. Miltei kaikki ehti lähteä pikkuhiljaa pois ja nyt on alkanu tulla ihan valkoista hiusta. On meillä jo sentin kesäsiili B) Silmät on koko ajan ollu siniset ja kai ne sinisiks jääkin.

Neuvolakuulumisista...
Onks täällä ollu muita yli 70 senttisiä vauvoja ku meijän jäbä??? :eek: Vai onks toi joku extrapitkä tapaus???

Äippä70 Jaksamista sinne vaikeina aikoina :hug:
Pessi Onnea uuteen kotiin :flower:
Artulle pikaista paranemista :heart:
Farrahille tervetuloa :wave:

Toivottavasti kaikki meni oikein :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mulla on iso ongelma...voiko neuvolaan mennä paljain varpain? :LOL: Nimim. sukat ahistaa |O
--siis mun mielestä voi mennä...jossain kyllä joku sanos että on ällöä..mutta musta ei, kesään kuuluu paljaat varpaat..mulla on varuiks sellaset avokas sukat aina repussa jos tulee tunne että ei voi olla ilman :eek:
Siis mitä v*ddua? :eek: Tottakai voi! :p Mä kuljen kesällä melkein joka paikassa ja aina sandaaleissa. :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Joo, nipsuli vois tietty kassiin laittaa sukat mukaan ja sen aikaa vaan pitää :/
hetkonen... Nyt täytyy kyllä kysyä, että minkälaiset kengät sulla siellä neuvolassa sitten on? Jos niihin sukat laitat siis, mutta muuten oot paljain varpain... Vai meinaatko, että kuljet ilman kenkiä? :eek: :whistle:
 
Ollut tänään todella mukava päivä. Miehellä alkoi viikon loma ja ollaan oltu paljon ulkona kävelemässä. Jos huomenna olisi hyvä ilma niin voisi mennä piknikille. Otin tuon piknik-huovan jo esillekin.

Tosiaan moni on ollut tänään 5kk neuvolassa. Tyttö täyttää lauantaina 5kk mutta neuvola on vasta viikon päästä. Eilen kokeiltiin punnita kotikonstein tyttöä niin sen mukaan painoa olisi reilu 8 -8,5kg :D

Soseita ollaan maisteltu aamupäivisin. Nyt vasta pelkästään peruna-porkkanaa. Jos huomenna maistelisi peruna-parsakaalia. Hyvin on maistunut ja mahaan asti on mennyt. en ole vielä kuitenkaan antanut reilu 3tl, enempikin kyllä menisi. Iltaisin ollaan annettu hiukan myös velliä. Soseen maistelemisen on kyllä huomannut kakkavaipoissa. Ennen tuli kerran viikossa niin nyt perjantaista lähtien on tullut joka päivä. :kieh:

Päikkärit on edelleen samanlaiset kuin aikaisemmin; 4x30min. Yöunille klo20 ja herää n.klo 8. Siinä välillä kaksi syöttöä.

Äippä70 :hug: Ja yhdyn täysin muiden kirjoituksiin.

Ciba ja pikkuE
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mulla on iso ongelma...voiko neuvolaan mennä paljain varpain? :LOL: Nimim. sukat ahistaa |O
--siis mun mielestä voi mennä...jossain kyllä joku sanos että on ällöä..mutta musta ei, kesään kuuluu paljaat varpaat..mulla on varuiks sellaset avokas sukat aina repussa jos tulee tunne että ei voi olla ilman :eek:
Siis mitä v*ddua? :eek: Tottakai voi! :p Mä kuljen kesällä melkein joka paikassa ja aina sandaaleissa. :p
Mä menin ainaki viimeks... Mietin samaa mutta sit päätin mennä paljain jaloin... Siis muokkaan vielä että menin sandaaleissa ja jätin ne eteiseen ja olin sisällä paljain jaloin. Ja niin tuntu olevan muutki siellä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kenzie64:
Mitä hassua ovat isommat lapsenne aikoinaan sanoneet?

Minä muistan, kuin tytär kolmevuotiaana sai kovaäänisen kohtauksen lentokoneessa San Franciscoon. Matkalla oli todella paljon ilmakuoppia ja kone heilui holtittomasti. Tyttö nousi seisomaan ja huusi kovaan ääneen kaikille " I want my mummy to fly this plane RIGHT NOW!"
:LOL: Niin se vaan on, että ÄITI (ja joskus ehkä iskäkin ;) ) on paras kaikessa! :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
:wave:

Meille tuli Liberolta postia...pitäisi mennä hakemaan lahjakortilla joku paketti Itiksen lindeksistä :p . Onneksi mekin jotain saadaan, kun se lusikka jäi tulematta :kieh: . Tosin ilman rahan menoa en onnistu Lindexissä piipahtamaan B) .
Mä oon jo odotellu tuota pakettikorttia, mut eipä oo kuulunu vielä. :/ :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mulla on iso ongelma...voiko neuvolaan mennä paljain varpain? :LOL: Nimim. sukat ahistaa |O
--siis mun mielestä voi mennä...jossain kyllä joku sanos että on ällöä..mutta musta ei, kesään kuuluu paljaat varpaat..mulla on varuiks sellaset avokas sukat aina repussa jos tulee tunne että ei voi olla ilman :eek:
Siis mitä v*ddua? :eek: Tottakai voi! :p Mä kuljen kesällä melkein joka paikassa ja aina sandaaleissa. :p
Mut täs olikyse, et voiko siel neuvola lattioilla köpötellä paljan jaloin, ei sandaaleissa :p :LOL:
Mutta joo, sukat oli koska laitoinki lenkkarit :LOL: Ja niitä en ilman sukkia pidä :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Joo, nipsuli vois tietty kassiin laittaa sukat mukaan ja sen aikaa vaan pitää :/
hetkonen... Nyt täytyy kyllä kysyä, että minkälaiset kengät sulla siellä neuvolassa sitten on? Jos niihin sukat laitat siis, mutta muuten oot paljain varpain... Vai meinaatko, että kuljet ilman kenkiä? :eek: :whistle:
Siis mulla on aina kopio-crocsit ilman sukkia...mut neuvolaan mennessä pitäs niinku ottaa kengät pois :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Täältäkin 5kk neuvola terkut :wave: (ikä 5kk 5pv)

Paino 6630g (3330)
Pituus 63cm (50)
Pipo 41,7cm (34)
Melko samanlainen pirpana on täällä meillä 5kk 3pv (4.7.08)

paino 6665g (3115g)
pituus 64,4cm (49cm)
pipo 43 cm (35cm)
Ompas muuten samankokosia!! :D Vaik teil syntyessään ollu hitusen pienempi =)
Laitanpa tähän pötköön meidän tänään otetut 5kk ja 14pv mitat:

paino 7600g (3535g)
pituus 68cm (51cm)
pipo 42,1cm

Terkkari sanoi, että kasvu on tasaista ja paino-pituussuhde juuri sopiva. Käyriä en kysellyt, mutta viimeksi mainitsi 0-käyrän, joten eiköhän sillä olla edelleen... Rokote saatiin ja tyttö oli oikein mallikkaasti. Ei edes itkenyt yhtään. :eek: :heart:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mulla on iso ongelma...voiko neuvolaan mennä paljain varpain? :LOL: Nimim. sukat ahistaa |O
--siis mun mielestä voi mennä...jossain kyllä joku sanos että on ällöä..mutta musta ei, kesään kuuluu paljaat varpaat..mulla on varuiks sellaset avokas sukat aina repussa jos tulee tunne että ei voi olla ilman :eek:
Siis mitä v*ddua? :eek: Tottakai voi! :p Mä kuljen kesällä melkein joka paikassa ja aina sandaaleissa. :p
Mut täs olikyse, et voiko siel neuvola lattioilla köpötellä paljan jaloin, ei sandaaleissa :p :LOL:
Mutta joo, sukat oli koska laitoinki lenkkarit :LOL: Ja niitä en ilman sukkia pidä :p
Voi pärk....le et luin aamulla silmät ristissä tota :LOL: mä kun aloin kommentoimaan et voiko vauveli mennä varpaat paljaana neuvolaan :LOL: :headwall: että mä ihmettelin ja ihmettelin :D olen edelleen sitä mieltä et meidän pikkumies imetettäessä imee samalla multa aivot pihalle :LOL: :LOL:
 
Huoh :attn: Nyt on appivanhemmat lähteneet, mutta palaavat taas torstai-iltana :eek: Miten mä saan itteni pidettyä koossa? Ihan järkky stressi koko ajan, kun on vieraita, eikä oo hetken rauhaa. Eikä poikakaan oo oma ittensä, tuntuu häntäkin stressaavan, kun ei pysty niin hyvin pitämään kiinni rutiineista, eikä saa olla yhtään itsekseen :( |O

Hienoja 5kk mittoja monilla :flower:

Turhakkeiksi meillä on osoittautunut vain hiukan leluja ja epäkäytännöllisiä vaatteita. Tai nyt ainakin pää lyö niin tyhjää, etten tajua väsymykseltäni mitään.

Hyväksi todettuja ostoksia on ehdottomasti isofix-telakka kaukaloon ja itkuhälytin.

Vauvan hiukset
olivat syntyessä hiukan punertavat ja mielestäni yllättävän pitkät. Nyt syntymätukka on korvautunut aivan blondilla lyhyellä tukalla. Silmät ovat vain vaalenneet, siniset edelleen.

Mä oon nyt antanut pojalle soseita hiukan enemmän (reilut puol desiä) tässä muutamana päivänä, kun pojalle kerran uppois vieläkin enemmän. Samoin oon antanut iltaisin itsetehtyä maissivelliä/puuroa. Poika on nyt pantannut kakkaa 3 päivää ja se on ennätyksellistä meillä, kun nykyään on muutoin kakannut 1-2 kertaa päivässä ja kakattomat päivät ovat olleet harvassa. Annoin kyllä aamupäivällä kasvissoseen jälkeen lusikallisen luumusosetta ja nyt illallakin vielä pari lusikallista. Huomenna kenties voi olla satsia tilauksessa :whistle:

Nyt mä oon kuitenkin niin poikki, että painun suihkuun ja nukkumaan. Huomenna ois tehtävä kunnon viikkosiivous jälleen :kieh: Ja fillari pitää laittaa kesäkuntoon keskiviikkoillan rientoja varten ;)
 
Meillä on likka ollu tänään illan tooosi kiukkunen. Jalka on selkeesti kipee, ei syöny puuroa, tuhrustaa vaan :ashamed: Supon laitoin et sais nukuttuu...toivottavasti helppaa, ainaki nukahti samointei ku sänkyyn vein :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Joo, nipsuli vois tietty kassiin laittaa sukat mukaan ja sen aikaa vaan pitää :/
hetkonen... Nyt täytyy kyllä kysyä, että minkälaiset kengät sulla siellä neuvolassa sitten on? Jos niihin sukat laitat siis, mutta muuten oot paljain varpain... Vai meinaatko, että kuljet ilman kenkiä? :eek: :whistle:
Siis mulla on aina kopio-crocsit ilman sukkia...mut neuvolaan mennessä pitäs niinku ottaa kengät pois :whistle:
ahaa... Teillä otetaan kengät pois neuvolaan mentäessä. :) No se selvensikin asiaa. :D Aattelin jo vähän, että mikäs etiketti-juttu tämä nyt on. :p Meillä siis ei oteta kenkiä neuvolaan mentäessä pois, eikä muutenkaan jätetä mitään eteiseen. Vaunutkin voi viedä terkkarin huoneeseen asti. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Meillä on likka ollu tänään illan tooosi kiukkunen. Jalka on selkeesti kipee, ei syöny puuroa, tuhrustaa vaan :ashamed: Supon laitoin et sais nukuttuu...toivottavasti helppaa, ainaki nukahti samointei ku sänkyyn vein :heart:
Puhutko rokotushommasta? Meillä tyttö simahti ihan tavalliseen tapaan potkittuaan peitot pois ja touhuiltuaan tutin, rätin ja tiikeri-pehmon kanssa aikansa. :heart:
 
Neuvolasta meillä kans pitää riisua kengät ja jättää vaunut eteiseen,kyllä siinä monet kerrat tuli raskaana ollessa pähkäiltyä oliko samanlaiset sukat kummassakin jalassa ja oliko reikiä,kun ei oikein nähnyt varpaitaan ja aamulla otti ekat mitkä tuli vastaan :LOL:
 

Yhteistyössä