***HELMET 2008*** Kesäviikko 28

Huomenta!

Jahvetti, meidän 5 vee lähettää täältä terveisiä sinne kaimalleen. :kieh: :kieh: :kieh: (valitsi hymiöt itse) .

Kuriksiakin meillä käytetään suurimmaksi osaksi esikoisella. Nyt pähkäilen, ostaisinko eskariin talveks vielä haalarin vaiko kaksosaisen puvun, jossa olis takki ja housut erikseen.

Tuo mun ostama 74 cm Remun haalari oli Prismassa tarjouksessa 34 euroa. En mä muuten olis raaskinu ostaakaan. Nytkin harkitsin tosi pitkään. Huuto.nertistä oon ostanu 30 eurolla tosi hyväkuntoisen Remun kokoa 86 cm.

Meillä ei mummot näitä haalareita sponsaa, ennemminkin on niin, että mä sponsaan äiteelle bensatankillisia yms., kun käydään tuolla pohjoisessa mummolassa. Mutta en valita, oon kyllä isän puolelta sitte saanu ennakkoperintöjä yms.
 
Haalarit me saadaan käytettynä syksyksi, välikausi. Talvekskin periaatteessa on, mutta sit mietin et joskos kevääks ostas mutta minkä kokosen...tosi vaikee ennustaa tota kasvua :headwall:
Merkkeinä on tutuja Lenne, Joonatan, Reima yms. Ittekkään en ihan helpolla kuriksia päälle pistä, siis en ittelle enkä neidille :headwall:

Syy miks ainakin meijän päiväkodissa toivotiin kuriksia oli se että vaikka ne on kuinka vedenpitäviä haalarit yms. aina ne kastuu ( kuten myös kurikset ) ja meillä on tosi pienet eteiset joten jos kaikki 21 tuo varahaalarit niin...eli siis kurikset on sitten helpompi kuivattaa ja taas iltapäivällä pukea..tokikaan noihin pukuihin ei pistetty missä oli ittessään kumesta..öö..mikäs se merkki oli..suprafil?? Ja varsinkaan kun kaikkia vedenpitäviä pukuja ei saa kuivuriin pistää..

Ihana viikkoa kaikille :hug: :flower: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Niin ja siis minäkin ostaisin kyllä todellakin kunnon haalarin jos olis rahaa, mutta kun ei ole, niin siksi näillä kuriksilla mennään. Mutta että ei se ole ongelmalta siis koskaan tuntunut kumminkaan. Sekava selitys :ashamed:
Kalliita ovat kunnon haalarit ja siksipä minäkin niitä koitan metsästää nyt alennusmyynneistä :ashamed: Ja kuravaatteet olen kyllä aatellut päiväkotia varten hommata joka tapauksessa. Saa siellä möyriä sitten halujensa mukaan, eikä tartte koko ajan olla haalareita pesemässä. Pesujen myötähän ne "toiminnalliset ominaisuudet" aina heikkenevät.
 
5kk neuvolakuulumisia:
Pituus 65cm
Paino 8750g
Py 43cm
Hienosti siis kasvaa neiti edelleen pelkällä rintamaidolla, joten kiinteitä aloitellaan vasta kuukauden päästä. Ada sai myös rokoitteen josta ei ollut juuri moksiskaan. Vähän ynähti kun pistettiin, mutta yhtäkään kyyneltä ei tarvinu vuodattaa. :)

Ieva meilläkin joudutaan öisin pitämään ohuita tumppuja käsissä ettei raavi ja sukkia jaloissa ettei hinkkaa varpaankysillään nilkkoja rikki. Adakin nukkuu pelkässä bodyssä ja yleensä ilman peittoa.

Nyt pitää hehkuttaa vaikka tätä tuskin kauaa kestää. Ada ei herättänyt potkimisellaan KERTAAKAAN viime yönä!!! Syömään heräsi kyllä muutaman kerran. Mutta nyt sain vihdoinkin 1,5kk:n jälkeen nukkua yöni hyvin kun ei tarvinut valvoa ja pitää tytön käsistä kiinni. :)

Jaa nyt pitää mennä.. Neiti kutsuu... Palaan toiste kommentoimaan juttuja... :)

 
Huomenta!

Kun olitte Jahvetti ja hilunen tuosta "postimiehen vierailusta" puhuneet niin alko naurattaa, kun tuli mieleen että meilläpä ihan tosissaan postimies on ollut paikalla kun Jiitä on alkuun laitettu :D (tosin myös postinainenkin ;))
Ja tähän kyseiseen pitkään postimieheen poika on tullutkin, kukaan ei usko että poju on vasta 5kk kun on niin roteva ja pitkä =) Äiti onkin sitten tätä lajia hukkapätkä... :whistle:

Hui, älkää nyt mistään väliloppualkusadelumikausihaalareista vielä puhuko, kun en ymmärrä niistäkään mitään että mikä pitäis olla ja koska ja miksi :eek: Vasta kun oon oppinut ylipäätään tuota pikkujätkää pukemaan :D
Tosin kotona se melkein koko ajan on ihan vaippasillaan, oli ulkona keli mikä tahansa. Jossain vaiheessa alkaa aina kauhea kiukkuaminen jos on vaatetta päällä. Ja lämpöseltä tuo tuntuu, vaikkei vaatetta koko päivänä oliskaan. Onko muilla näitä nudistilapsia? B)
 
:wave:

Jopas oli haalariasiat mammoja puhuttanu :D
Meillä on kokemusta Reimasta, ReimaTecistä, Jonathanista, Jonathanin Motionista ja Ticket to Heavenista. Jonathania olen itse myynyt kotimyyjänä ja täytyy kyllä sanoa että ovat aivan yhtä hyviä kuin reippaasti kalliimmat Reimatecit. Jonathanilla (on siis JesperJuniorin oma merkki + lisäksi heillä on siis laaja ja uskoakseni jo koko maan kattava kotimyyjäverkosto) nuo värit ovat joinakin vuosina olleet hieman...ööö erikoisia, mutta ominaisuuksiltaan haalarit/takit/housut ovat olleet hyviä. Pitävät vettä ja kestävät kulutusta. Tosin viime vuosi (pojan eskarivuosi) sai mut "muutaman" kerran repimään pelihousuni, sillä tuntui että vaikka olisin pukenut pojan haarniskaan, niin SEKIN olisi mennyt puhki. Välikausihaalarilta vaaditaan mielestäni kovempaa kulutuksenkestoa kuin talvihaalarilta, sillä niillä sitten rymytään enemmän kivillä, kallioilla ja hiekassa.
Niin ja kurahousut on meilläkin ollut päiväkodissa käytössä. Päiväkoti toivoi niitä ja jos siellä olis oltu pelkällä haalarilla kaikkein inhottavimmilla keleillä, niin eihän niitä muksuja olis iljennyt edes autoon ottaa ulkovaatteet päällä.

5kk neuvolan terkut :

6700g
63,5cm
41cm
Rokotteen Tilli otti vastaan inahtamatta :D :heart:
*muoks* Neiti on nyt hieman kevyempi ja hieman pidempi kuin isoveli ja isosisko ovat olleet puolivuotiaina.
 
:wave:
Hirveästi taas luettavaa =)

Vaipoista meillä käytössä Liberon 3-koko. Eikä huteja koskaan =)

Eipä olla täälläkään juuri vielä uhrattu ajatustakaan syyshaalarin ostolle, pitääpi ilmeisesti sitten alkaa tutkailemaan asiaa...Hmm...minkähän kokoista sitä sitten hommailis, kun typykällä vasta 5 kk 61,6 cm mittaa...74 cm? Näyttävät nuo 74 senttiset vaatteet vaan vielä niiiin isoilta, etten osaa yhtään sisäistää ajatusta että tuo joskus meinaa niinkin isoksi kasvaa :LOL: . Mutta tuskimpa 68 senttistäkään kuitenkaan kannattaa ostaa vai...? Pari senttiä tuo on kuukaudessa venynyt mittaa tähän mennessä...hmmph.

Ievallemuuten myöhästyneet onnittelut täältäkin :flower:

Meidän neiti oli sitten la:na ekaa kertaa pidempään hoidossa kun oltiin häissä. Tai kotona oli hoitajat ja hienosti oli mennyt. Oli käynyt nukkumaankin ihan samoin kuin normaalistikin. Ja nukkuikin aamulla melkein yhdeksään syömättä (Tosin aamuyöllä oli kyllä niin levotonta menoa, että minä en nukkunut vaikka neiti itse nukkuikin :)). Joten äitiä kyllä eilen väsytti, kun kahden maissa vasta oltiin nukkumassa. Mutta hauska ilta oli =)

 
Ievalle piti vielä kommentoida, että tosi harmi, että Pemmun ihottuma taas paheni...toivotaan, että toi Neocate nyt toimii. On vaan ihan sikahintaista :/ . Meilläkään ei tuo Almiron sillon auttanut ihottumaan, mutta meillä ei sitten lopulta maitoallergiaakaan todettu (ei kyllä muita erityiskorvikkeita edes lääkäri käskenyt kokeilla). Meillä siis lopulta pelkkä maitorupi ilman allergiaa (ilmeisesti kuitenkin aika lievä koska nyt on lähestulkoon oireeton koko ajan, kun vaan muistaa ahkerasti perusvoiteella rasvailla).
Toivotaan että tekin saatte pian selvyyden ja helpotuksen asiaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
äippähki kyselit välikausi haalarista. Itse ostin nyt sellaisen tuultapitävän ja vettä hylkivän, en mitään teciä (joka pitää vettä) vielä, koska ei vielä ensitalvena möyri lumessa.
Mä taas luulen että meillä möyritään :whistle: siksi hommataankin sellanen puku niin syksyksi kuin talveksi mikä pitää vettä.

Niin ja siksikin kun en jaksa alkaa tappelemaan hiostavien kuravaatteiden kanssa... |O
100% peesi tälle :D
Samma här. Kuravaatteet, ei kiitos!
Me taas on pidetty esikolla just kurahousuja märimmillä keleillä, kun ei ole ollu varaa reimateccejä eikä muitakaan toiminnallisia (vai mikä se sana on..?) haalareita ostaa, ja ihan hyvin niiden kans on jaksanu pelautua, ja poikakin viihtyny, ei oo hikisen oloinen koskaan ollu tms.

Tämä siis vain huomioksi näitä vielä pohdiskeleville, että näinkin voi selvitä ihan hienosti ja että jotkut siis näin tekee! =)

Niin ja siis minäkin ostaisin kyllä todellakin kunnon haalarin jos olis rahaa, mutta kun ei ole, niin siksi näillä kuriksilla mennään. Mutta että ei se ole ongelmalta siis koskaan tuntunut kumminkaan. Sekava selitys :ashamed:
Näin mentäisiin Ippu meilläkin jos tekis rahasta tiukkaa ja onhan nuo vettäpitävät haalarit ihan törkeän hintaisia, ei siitä pääse mihinkään... :/ Sen takia itsekin metsästän jos halvemmalla saisi, kun ei sitä kannata vaan merkin takia itseään kipeäksi maksaa jos samoilla ominaisuuksilla varustetun vaatteen saa halvemmallakin. Ite oon kyllä kokenut kurikset sen verran hankaliksi, että käytetään vaan kaikista pahimmilla kurakeleillä puvun säästämiseksi. Ja meillä tuo poika on ihan mahdoton hikipää ja alkaa itsekin repiä kurahousuja pois kun hiostavat ja suurin piirtein vettä valuu niiden sisällä... :eek: Babygirl taisi mainita Jonathanin, meiltä löytyy yksi niiden takki ja samaa mieltä olen että ihan yhtä hyvä on kuin Reima, joka on kyllä tooosi pahasti ylihinnoiteltu mun mielestä. :whistle:
 
Pusuapina meillä kans poika tykkää olla vaippasillaan kun on hikoilijan vikaa ja eniten tykkää ottaa ilmakylpyjä nakusillaan,sit vaan on pissat pitkin naamaa. Meillä on kyllä kuuma kämppäkin.Usein silti laitan bodyn,varmaankin sen takia et itse olen taas vilukissa :p

Haalareiden osto ei ole tullut mieleenkään,ihan hätkähdin kun luin teidän keskusteluita,et tommosetkin pitäis hankkia,meillähän on vielä vauva,eikä edes käännykkään =) en osaa edes ajatella kokoakaan tulevaisuutta ajatellen,sen verran massa tulee kokoajan ettei perässä pysy.

Kurikset on joo ikäviä pukea,mut eiköhän se yhdelle mene iisisti,kun töissä sai nopsaan laitettua vajaalle parillekymmenelle.Vanhemmat on usein vastustellut kuriksien tuomista p-kotiin,mut voin sanoa et kun aikansa möyrivät maassa on ns.vedenpitävät haalarit ihan märät eivätkä kuivu iltapäiväulkoiluun mennessä, kun ei saa laittaa kuivuriin,niinkuin joku jo tosiaankin mainitsi. Ne on mielestäni o.k pienellä tihkulla tai muksulla joka ei pyöri kokovartalotaktiikalla pitkin maata.Useamman kerran olen töissä saanut kuulla vedenkestävien haalarityyppien äideiltä moitteita kun haalarit on niin kurassa ja likaantuneet..ja mitähän ne muksut sit ulkona tekee,seisoo mun vieressä nätisti hiljaa :LOL: no,joo tästä on niin monta näkökulmaa taas kuin ihmistäkin ja onhan se äitinä eri katsontakanta kuin p-kodin työntekijänä muksulauman kanssa =)
 
4kk mitat haettu
pituus: 60.5cm (syntymä 49cm 3kk. 58.5)
Paino: 5970g (syntymä 3495g ja 3kk 5.335)
Pää: 40.4
Moitteita saatiin, tytön pituudesta.. kasvaa kuulemma liian hitaasti pituutta, painoa tullu ihan hyvin :'( kuukauden päästä katotaan ja tarvittaessa lekurille. Kehu tyttöä virkeäksi, liikkuvaiseksi, nauravaiseksi hymytytöksi. Kyseli et onko D-vitamiini käytössä...ON.. muutaman kerran kun ollaan ollu reissussa jääny antamatta. Mä sanoinki terkalle et luulen et A:lla energia menny painon kasvuun, kun on sen verran liikkuvainen.. ja toiseksi, kun unet ovat huonontuneet.. mut jospa ne nyt paranee, kun saa pottua
Pottuja sais kuulemma antaa enempiki, mut nää iltamaistiaiset on musta olleet riittäviä.. tyttö tyytyväisempi ja nukkuu rauhallisemmin, vaik 2-3h välein tissillä onkin.
haalareista: mä en itseasiassa ole vielä edes miettiny koko asiaa :ashamed: Ei oikein uskalla ale myynneistäkään ostaa, ku ei osaa oikein ennustaa minkä kokonen neiti on keväällä.. ja yhet ei vettäpitävät 74cm haalarit mulla on tuolla jemmassa.. pitänee niitten päälle vetästä tarvittaessa kurahaalarit ja ostaa sit talveksi sellaset "remuamis" haalarit..
Meil on täällä hirveä pauke ukot hajottaa pesuhuoneesta väliseiniä..
 
ultrassa käyty ja magneettikuviin vielä joudutaan, kallella kerääntyy selkäydinnestettä aivokammiohin ihan niinku kuuluuki,mutta se neste poistuu hitaammin ku pitäis joten nestettä kertyy kammioihin koko ajan lisää ja lisää. joten tutkitaan onko nesteen kierrossa jotain ongelmia ja meidät laitettiin puolikiireellisinä eteenpäin niin kuukauden sisään saadaan magneettiin aika. on vähä sekavat tuntemukset,ku ajattelee että ei onneksi sen pahempaa mut sitte taas toisaalta että miksi tollanenki piti olla... :'(

jos jotain positiivista etsitään meidän päivästä niin meidän parkkipaikalla komeilee volvo v40
 
piipero, hmm? En osaa oikein sanoa mitään! Toisaalta hienoa, ettei vakavampaa, mutta toisaalta ikävää että on jotain kuitenkin, että joutuu vielä jatkotutkimuksiin ja jännätä, että seuraako mahd. jotain toimenpiteitä sitten jne.. No, pääasia varmaan tällä hetkellä se, ettei kyseessä ole mikään vakavampi asia!! :hug:

Ja onnittelut uudelle vee-nelikymppiselle!! :D
 
piiperolle :hug: ja jaksuja, eipä sitä kukaan haluaisi kuulla ettei lapsella asiat ole niinkuin pitäisi...Onneksi ei kuitenkaan mitään "vakavampaa" ja hyvä että tutkivat lisää ja selvittävät syyn nesteen kerääntymiseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Huomenta!

Kun olitte Jahvetti ja hilunen tuosta "postimiehen vierailusta" puhuneet niin alko naurattaa, kun tuli mieleen että meilläpä ihan tosissaan postimies on ollut paikalla kun Jiitä on alkuun laitettu :D (tosin myös postinainenkin ;))
Mites kun meillä on ollu pelkkä postinainen? :LOL: :LOL: :LOL:
 
Mie oon ostellu noita kalliimpia halareita pojille lähinnä syystä että ne kyllä kestää paremmin kun halppikset ja köyhän ei kannata ostaa halpaa :D Ja koska ne on kaikki sitten meillä aina kulkenu kolmella, niin yhden käytölle ei sit jääkään enää paljoa hintaa :p
 

Yhteistyössä