***HELMET 2008*** Kesäviikko 27

Meillä pitänyt kunnon säpinää koko päivän. Tytöt tulivat leiriltä ja kamalasti asiaa kaikilla..
Mutta toi tyttöjen elämä on kyllä tänä päivänä karua, tänään on taas keskustelussa yhtenään toistuneet teemat laihdutus ja muotivaatteet. Meillä ei kukaan tytöistä taida yltää nollakäyrälle painossa, mutta kuulemma pitäisi tästä ja tästä saada vähän pois.. Kahdeksan vuotias sanoi että; mä näyttäisin paremmalta jos mun maha olis litteämpi :headwall:

Pojalla ollut ihan normipäivä.. Hyppykiikku asennettiin nelikuukautispäivän kunniaksi ja siinä kävi ottamassa maistiaiset! Tykkäsi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti-yö:
HEippa.

Olen pitkään seurannut teidän juttujanne,kun itselläkin on pieni helmityttö.LAskettu aika kyllä oli reilusti tammikuun puolella,joten tuolla tammikuisissa olen harvakseltaan kirjoitellut.Nyt vain oli pakko tulla laittamaan lusikkansa tähän soppaan näin kolmen todella vaikeasti allergisen lapsen äitinä.Toivottavasti ette pahastu,kun tänne näin tuppauduin kommentoimaan :ashamed:
Kyllä allergia on sairaus.Näin moniallergisten äitinä sen huomaa ihan päivittäin.Meidän arki poikeaa melkoisesti ns.terveiden arjesta.Ja Kela maksaa meille vammaistukea. (ent.sairaan lapsen hoitotuki) Eli kyllä allergia todellakin on sairaus.Eikä ihan helppo sellainen kaikilla.
Tähän vielä -samaa mieltä!
Paha allergia rajottaa uskomattoman paljon normaalia elämää!
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti-yö:
Kyllä allergia on sairaus.Näin moniallergisten äitinä sen huomaa ihan päivittäin.Meidän arki poikeaa melkoisesti ns.terveiden arjesta.Ja Kela maksaa meille vammaistukea. (ent.sairaan lapsen hoitotuki) Eli kyllä allergia todellakin on sairaus.Eikä ihan helppo sellainen kaikilla.
Tervetulloo vaan :wave:
Ihan olen kanssasi samaa mieltä, vaikkei meillä allergisia muita olekaan (vielä ainakaan) kuin mies, mutta 2 ex-astmalasta löytyy =)
Niin tosiaan, vammaistukihan se taitaa nykysin olla, meidän aikana oli vielä tuo sairaanalapsenhoitotuki....että allergia on myös vamma, no onhan se :whistle: :/ Kyllä nuo vaikeuttaa ihan jokapäiväistä toimintaa....
 
No juu, en tosiaan ole sitä mieltä, ettei vaikeuttaisi jokapäiväistä toimitaa. Todellakin vaikeuttaa, vaikka meillä lieneekin tuo allergia lievästä päästä. Ja toivottavasti sellaisena pysyykin. :) Pointtini tuossa hommassa oli se, että VIRALLISESTI allergia ei ole sairaus vaan yliherkkyys jollekin vieraalle aineelle. Näin ollen se ei ole myöskään vamma |O , vaikka Kela rinnastaakin kaikki saman tuen alle. Itse en todellakaan pidä lastamme sairaana, saati sitten vammaisena, vaikka allerginen onkin. :/ :( Tästä syystä vähän k*rvähdin tuohon Jahvetin kommettiin. :( Tuli, hmm... mitenkähän tämän nyt muotoilisi, mieleen, että onko tarkoituksena olla "suora" = tahallaan v*ttuilla tai loukata. :( |O Mutta koska en halua lukea rivien välistä sellaista mitä siellä ei ole, niin kysyin suoraan. :/

Itselläni on myös eläin- ja siitepölyallergiaa, enkä ole kokenut koskaan itseäni sairaaksi. (Tästä syystä siis. B) ) Allergia tosin, erityisesti moni-sellainen, voi edesauttaa sairastumista muihin allergiaan liittyviin sairauksiin, esim. astmaan.

Joka tapauksessa, tarkoitukseni EI missään nimessä ollut vähätellä allergioita, vaikka joku ehkä nyt näin virheellisesti rivien välistä lukikin. :/

Ja TERVETULOA äiti-yö! =)
 
No joo...en mäkään allergiaa vammaksi miellä.Mutta sairaudeksi kyllä. Meillä lapsilla siis vaikeat ruoka-aineallergiat. Nuorin 5kk ikäinen ja imetän häntä viiden ruoka-aineen dieetillä.Yhä vaan on ihottumaa päästä nilkkoihin ja kortisonia kuluu.Ja kahdella vanhemmalla lapsella myös laajat allergiat.Sen verran rajoittaa elämää,että miellän kyllä sairaudeksi.JA niin tekevät lääkärit ja kela myös.Mutta en ala asiasta enempää väittelemään.Tämä asia on vaan niin pinnalla nyt meidän perheessä,kun nuorinta ei saada oireettomaksi millään ja on maitoaltistukset ja muut edessä. Eihän tätä rumbaa sellainen ihminen tajua,joka tätä ei ole kokenut.
Ehkä itsekään en mieltäisi sellaista ihmistä sairaaksi,joka on allerginen esim. tomaatille.Mutta jos ruokavaliosta on poissa muna,maito,viljat,suurin osa hedelmistä ja kasviksista,nauta,kana jne ja tämän lisäksi vielä iho-oireita reilusti sekä kova kuitna joka vie yöunet niin puhun kyllä sairaudesta.Pitkäaikaisesta sellaisesta.
 
Iltaa kaikille!

:hug: :hug: :hug: Kaikille huonopäiväilijöille...

Meillä on tänään ollu melkosen hyvä päivä. Mitä nyt jouduin cittarireissulla istuttaa esikkoa penkissä keskellä kauppaa rauhottumassa ("Istu ja rauhotu, äiti laskee kahteenkymmeneen." ), kun venkoili kaiken aikaa ostoskärryjen kanssa. Mutta olipa hauskaa, kun siivosin keittiönkaappeja, niin esikko leikki ton neidin kanssa siinä vieressä. Esikko pisti läpinäkyvään kippoon leikkipupunsa ja tän kipon neidin mahan päälle ja joka kerta kun kippo putos, niin neiti nauraa räkätteli. Esikko totes, että onpahyvä kun mulla on sisko leikkikaverina. Meillä on siis muutaman viikon ollu sellainen vaihe, että siskon vois esikoisen mielestä palauttaa jonnekin, mistä tuo on tullutkin. :p =)

Nyt käyn kerhon puolella ja sit lähen miehen kanssa kattelee elokuvaa. Tuo aloitti jo, mutta on joku Eddie Murphy -pätkä, joten en usko menettäneeni vielä paljoa...
 
:wave:

Mikäköhän tässä päivässä on ollu.. Monta kertaa käyny lueskelemassa täällä, mutta ei oo saanu vaan kirjotettua mitään.. Liekö muillaki ollu samanlaista kun tekstiä on tullu niin vähän tänää :p

:hug: kaikille joilla huono päivä tänään. Tuntui monia semmoisia olevan täällä :/

Meil on tänää touhuiltu ja ulkoiltu vaan. Pesty reissuvaatteita ja tein jopa ekaa kertaa elämässäni kiisseliä kun tota raparperia on niin kamalasti tullu ja viime vuotisetki vielä pakkasessa :whistle:

Mun pitiki yks päivä kysästä että onks muilla niin että päiväunilta herätään kamalaan huutoon ja itkuun mutta yöunilta iloisesti juttelemaan? Mistäköhän toi johtuu?

Nyt painun kerhoonki laittamaan jotain. Sielläkin oon käyny lukemassa mut ei vaa tuu tekstiä meikääläiseltä :p Ihana oli lukea Jepsun kuulumisia :heart:

:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
:wave:

Mun pitiki yks päivä kysästä että onks muilla niin että päiväunilta herätään kamalaan huutoon ja itkuun mutta yöunilta iloisesti juttelemaan? Mistäköhän toi johtuu?



:wave:
Bingo, joo tuota samaa olen ihmetellyt koko pojan olemassaolon ajan. Itse en myöskään tykkää herätä päiväunilta,se on jotenkin tokkuraisempaa ja tuskaisempaa. Olen vaan ajatellut että äitiinsä tullut

=) . Ihme juttu se todentotta on
 
äiti-yö: :hug: ja jaksuja! Meillä tytöllä 5kk myös tulossa maitoaltistus ja prick-testit. Tällä hetkellä meillä on ravintona Almiron Pepti, sosealoittelut jouduttiin lopettamaan, koska ei ollut tietoa mihin kaikkeen vauva reagoi. :( Lääkäriaika on ensi viikolla ja toivon tosiaan, että iho normalisoituu siten, että maito saadaan testattua. Onneksi nyt ollaan selvästi parempaan päin menossa, koska kakka on jo lähes normaalia ja ihokin melko hyvänä siihen verrattuna mitä se on ollut. Toiveena olisi, että saisi tuon maitoasian selville pikaisesti ja sitten voisi taas vähitellen varovaisesti aloitella kiinteämpiä ruokia. Tuntuu nimittäin siltä, että tarvetta olisi jo jollekin tujummalle ruoalle. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
:wave:

Mun pitiki yks päivä kysästä että onks muilla niin että päiväunilta herätään kamalaan huutoon ja itkuun mutta yöunilta iloisesti juttelemaan? Mistäköhän toi johtuu?



:wave:
Bingo, joo tuota samaa olen ihmetellyt koko pojan olemassaolon ajan. Itse en myöskään tykkää herätä päiväunilta,se on jotenkin tokkuraisempaa ja tuskaisempaa. Olen vaan ajatellut että äitiinsä tullut

=) . Ihme juttu se todentotta on
Mä oon jotenkin olettanut että pojan unet jäisivät kesken kun huutaa ja on kiukkuinen herättyään..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Meijän piti kanssa tänään lähtä Tykkimäkeen eilisen kamalan päivän päälle, oltiin viel aamupalapöydässä lähössä, mut ihan puskista esikolla nous kuume 38! |O No, ei voi minkään, keskiviikkona uus yritys, josko tuo olis tervehtyny...tai tietty seuraava sairastuu |O

Ja sit..olen uuden probleeman edessä...aluks luulin et likalla on hikinäppyjä rinnassa, mut nyt niitä on myös otsassa, korvien vieressä, käsissä ja rinnassa IHAN kamalasti, tuntuu että rinnassa vaan lisääntyy :whistle: Sellasta pientä punasta, hikinäpyltä muistuttavaa näppyä...älkää sanoko et on allergiaa |O
Mie joskus sanoin, että kun on 3 suht tervettä lasta ja vähän kiikun kaakun tän kanssa oli, et aletaanko vauvarumbaan, ni tietty saan moniallergisen kaiken kukkuraksi!!! |O |O
14. päivä on neuvola...vasta...mut voidaa ootella kai sinne asti a :whistle:
ettei vaan jotain rokkoa pukkaa.. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Meille tuli muuten tänään Nestleltä babyBjörn -lusikka liittymislahjana Bona-kerhoon. :xmas:
meille tuli kans tuo viime viikolla, oli kiva oranssin värinen ja nyt vaikutti ihan kestävältä ku muistelen että esikoisen aikaan sain sellasen sinisen muovirimpulan ja muistaakseni se meni rikki alta aika yksikön, oli tosi ohut.. :/

allergioista on ollu "kädenvääntöä", minä pidän yksittäistä allergiaa rajoitteena, mutta jos allergioita alkaa olla vino pino niin kyllä kallistun sairastamisen puolelle tai no en ehkä sanoisi sairaudeksi, mut joku oma sana sille pitäs olla.. itse en ole onneksi allerginen kuin ampiaisen pistolle, mutta lapsena olin suklaalle ja kananmunallekkin ja kyllä nekin menetteli vaikka enhän minä niistä erossa pysynyt ja sitten sai raapia käsi- ja polvitaipeet aina verille ku nousi ihana ihottuma.. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Meil on tänää touhuiltu ja ulkoiltu vaan. Pesty reissuvaatteita ja tein jopa ekaa kertaa elämässäni kiisseliä kun tota raparperia on niin kamalasti tullu ja viime vuotisetki vielä pakkasessa :whistle:
Mä sulatin viikonloppuna pakastimen ja sieltä löyty esikoiselle pakastettuja banaanisosekuutioita vuosikertaa 03 :LOL:

Joo en ruvennu tolle tuoreemmalle tapaukselle säästeleen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Meille tuli muuten tänään Nestleltä babyBjörn -lusikka liittymislahjana Bona-kerhoon. :xmas:

Samoin. Ihmettelin kyllä kovasti miks tommonen tuli,en siis muistanut liittyneeni.Nää mun dementiaoireet vaan lisääntyy päivä päivältä. Siinä vaiheessa kun alan esittelemään itseni Liinamarina enkä oikealla nimellä,mut saa tulla valkotakkiset hakemaan
:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Meil on tänää touhuiltu ja ulkoiltu vaan. Pesty reissuvaatteita ja tein jopa ekaa kertaa elämässäni kiisseliä kun tota raparperia on niin kamalasti tullu ja viime vuotisetki vielä pakkasessa :whistle:
Mä sulatin viikonloppuna pakastimen ja sieltä löyty esikoiselle pakastettuja banaanisosekuutioita vuosikertaa 03 :LOL:

Joo en ruvennu tolle tuoreemmalle tapaukselle säästeleen.
Taitais olla saanut banaani hiemen sivumakuja :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Meille tuli muuten tänään Nestleltä babyBjörn -lusikka liittymislahjana Bona-kerhoon. :xmas:

Samoin. Ihmettelin kyllä kovasti miks tommonen tuli,en siis muistanut liittyneeni
en minä ainakaan ole edes liittyny ja se postista kolahti, en liittyny esikoisenkaan aikaan ja sillonki tuli, mutta jos kivaa ilmaiskamaa saa niin kuvitelkoon että kuulun vaikka mihin kerhoon ja klubiin :p
 

Yhteistyössä