***HELMET 2008*** Kesäviikko 26

Tässä nopeesti laitan vastausta pariin juttuun, kun samalla katellaan The Beachia :)

Ciba kyseli noista allergioista..Mä oon allerginen heinille, ja nyt mulla on tosi tukalat oltavat, kun en pysty syömään kuin Heinixia, kun imetän..Nyt se ei oikein tunnu auttavan, silmissä on hiekkaa ja kurkkua kutittaa ja nenä vuotaa..Täytyy ehkä vielä uudelleen kysyä lekurilta, etteikö mitään tippoja saa vaikka imettääkin..

Meillä kanssa toi äänen käyttö on nykyään niin monimuotoista; huudellaan, kiljutaan, kujerretaan jne. Nyt harjoitellaan ääneen nauramista, mutta se ei oikein vielä onnistu =)

Hyvää yötä :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Siis toi 5-kokohan on yli 11kg |O
Jepulista joo.Kuukausi sitten oli paino pojalla 8kg ja ens viikolla neuvola ja veikkaan 9-10kg. Meillä ei ole koskaan toiminut nuo painorajat vaipoissa. On poika siis ollu ruoka-aikaan kotona

:LOL:
Minä olen painanu 1-vuotiaana 8500g :whistle: :saint:
Meijän likka oli viime neuvolassa eli 3kk:na 5400g :whistle:
Anoppikin ihmettelee et mitä mun tissimaidossa on kun poika elää pelkästään sillä ja kasvaa mieletöntä vauhtia,ehdotti jo dieettiä pojalle. Täytysköhän ilmoittaa poika olet mitä syöt ohjelmaan,niin Anetta Palssa saa saarnata pojalle et nyt tissin lutkutus loppuu justiinsa

:LOL: :LOL: no pääasia et on terve
Joo. Mun äitipuoli sano eilen meijän neitiä läskipääks. Totes vielä, ettei tule pääsemään missinmittoihin, kun aloin syöttää tyttöä, kun toinen kitisi. Meijän esikoinen oikein tänään vielä ihmetteli, että miten aikuinen voi käyttää tollasta kieltä, vaikka aikuisten tulis olla lapsille esimerkkinä. Niin ja ei tuo neiti tietenkään jutellu tarpeeks (verbaalisesti vajaa) niin ja päivitteli vielä, kun tuo ei ole vielä kääntyny (motorinen vajauma).

Niin tuo ilkee äitipuoli on kyllä aina ollu vähän sitä sorttia, että hänen lapsi ja lapsenlapset on aina meitin lapsia parempia. Hyvä, etteivät jo kävelleet itse laitokselta pois. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Niin ja molemmilla se kiekko on kyllä ykkönen. Esikko luultavasti ens kauden jälkeen futiksen lopettaa, kun pitäs siirtyä noihin isoihin joukkueisiin.

Toi on kyllä sääli kun valinta pitää tehdä jo noin aikasin, mut niinhän se on jos meinaa yhtään pidemmälle päästä... Ajateltiin että jos poikaa yhtään kiinnostaa, niin ilmoitetaan ensi kesänä jalkapallokouluun kun on silloin vaadittavat 3v... :D
Niimpä :/ Tosin se oli kyllä jo koko viime talven pelaamatta futista, et kyllä se valinta on havaittavissa muutenki :p
Nää on alottanu lätkän 4veenä, futiksen 7veenä...
No meijän viisvee vasta opetteli viime talvena luistelee. :p Tosin eipä täällä ollu paljoa jäitä siihen hommaan. :p :p

Futiskoulussa oli, mutta meni vähän hiekkakakkujen teoks. Yleisurheilukoulusta innostu ja haluu jatkaa sitä syksyllä. =) Tosin musta joku joukkuelaji tekis tolle ihan hyvää. Mutta musta on tärkeetä, että saa ite päättää. =)
 
Luin teitin jutut ja oottekin kaikki jo menny nukkumaan. Ukko lähti "parille" ja jumituin tälle koneelle. Tultiin aika myöhään kaverin häistä. Sain lapset sänkyihin vasta yhdentoista maissa. Saa nähdä, kuinka pitkään nukkuvat huomenna. =) =)

Oli aika jännä nähdä tuolla häissä muutama lukioaikainen puolituttu, jota ei oon nähny 15 vuoteen. Nyt sitten häiden lapsiparkissa kohdattiin. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Siis toi 5-kokohan on yli 11kg |O
Jepulista joo.Kuukausi sitten oli paino pojalla 8kg ja ens viikolla neuvola ja veikkaan 9-10kg. Meillä ei ole koskaan toiminut nuo painorajat vaipoissa. On poika siis ollu ruoka-aikaan kotona

:LOL:
Minä olen painanu 1-vuotiaana 8500g :whistle: :saint:
Meijän likka oli viime neuvolassa eli 3kk:na 5400g :whistle:
Anoppikin ihmettelee et mitä mun tissimaidossa on kun poika elää pelkästään sillä ja kasvaa mieletöntä vauhtia,ehdotti jo dieettiä pojalle. Täytysköhän ilmoittaa poika olet mitä syöt ohjelmaan,niin Anetta Palssa saa saarnata pojalle et nyt tissin lutkutus loppuu justiinsa

:LOL: :LOL: no pääasia et on terve
Joo. Mun äitipuoli sano eilen meijän neitiä läskipääks. Totes vielä, ettei tule pääsemään missinmittoihin, kun aloin syöttää tyttöä, kun toinen kitisi. Meijän esikoinen oikein tänään vielä ihmetteli, että miten aikuinen voi käyttää tollasta kieltä, vaikka aikuisten tulis olla lapsille esimerkkinä. Niin ja ei tuo neiti tietenkään jutellu tarpeeks (verbaalisesti vajaa) niin ja päivitteli vielä, kun tuo ei ole vielä kääntyny (motorinen vajauma).

Niin tuo ilkee äitipuoli on kyllä aina ollu vähän sitä sorttia, että hänen lapsi ja lapsenlapset on aina meitin lapsia parempia. Hyvä, etteivät jo kävelleet itse laitokselta pois. :LOL:
No huh huh,sun äitipuolta. Eiköhän noita syömishäiriöitä ole nykyajan lapsilla ihan tarpeeksi kun ihannoidaan kukkakeppejä joilla on vaa joku nahkan tapanen luiden ympärillä |O sitä paitsi sun tyttönen on vauva , siinä on missiä ihan tarpeeksi. Ei voi muuta sanoa sun äitipuolelle ja mun anopille kaikista pas...a kommenteista et Red Bull antaa siivet tossa on ovi :LOL:
 
Siis mitäh, eikö täällä ollukaan 5 sivua tekstiä luettavana :eek: :D

muori ihmekommenttia kyllä sun äitipuoleltas :/ Tiedän kyllä isän joka sanoo lastansa "läskipekaksi" vitsillä. Meijän tyttö sitä mulle aina ihmettelee että kuinka se niin sanoo. Jos ois mun mies niin kyllä sais noottia |O

Jahvettikos se oli 1v ollu 8,5kg, samankokonen ku tuo meijän poika nyt 4kk :D Ite oo ollu huomattavasti pienempi kun nää meijän muksut. Isällään on pituus ollu suht samaa luokkaa mut painoa vähän vähemmän kun näillä.

Meillä on taas aamu alkanu klo 6 |O <---haukotus. Tosin ylös ei vielä sillon noustu, poika höpötteli vaan kovasti.

Kyselenpä uudestaan: Teutonia vaunujen omistajat!!! Onko työntöaisan pehmuste pysynyt ehjänä? Meillä se on halkeamia täynnä ja revennyt aika isosti kolmesta kohtaa. Takuuseen ei kuulemma mene, uusi maksaa 50?+lähetyskulut+työt kun liikkeessä vaihtavat, vähänkö harmittaa :(
 
On se tarkkaa ajoitusta vaativaa hommaa tää syöminen. Nälkäkuoleman partaalle joudutaan alta aikayksikön :whistle:. Sosetta ei mielletä tietenkään vielä ruoaksi ja kun makukin on outo (bataatin lisänä parsakaalia) niin johan itkettää. Sit yhtäkkiä huudon seassa alkoi avaamaan suutaan kun tajusi että ruokaakin saa mössönä. Toki maitoa reilusti makustelun välissä.. Koska eilinen oli itkuisampi päivä, mä en anna tänään toista sosemaistelua. Mä jotenkin varon kaikkea jos tyttö itkuisampi.. :ashamed:. Vaikka en usko että soseet itkua aiheuttaa, ainakaan kokonaan. Oikeestaan itkut on jopa vähentyneet **kuiskaa** .. Mietittiin sitä äidin ja mun kaverin (3 lapsen äiti) että mistäs sitä taas tietää jos toi tyty onkin itkenyt osaksi nälkäänsä. Että maito ei vaan ole täyttänyt kuitenkaan tarpeeksi..

Nyt sit nukahti. Meillä kans alkoi aamu kuuden maissa. Tyttö pyöri hereillä jo neljän jälkeen mutta kokeilin vaan antaa sen olla. Tais se sit nukahtaa hetkeksi. Pyörii kyllä niin paljon öisin! Ja meilläkin kiljutaan, tuntuu oikein nauttivan äänen korottamisesta. Meidän kiljukaula :heart:

En sit taas muista mitä piti kommentoida :headwall:. Meni siis omanapaiseksi hommaksi.. :|

Muoks: Joo, nuista painoista. Meiän tyty oli 3kk neuvolassa 5,3kg ja 4kk 5,8kg. Ite olin vuoden ikäisenä 8,9kg eli vissiin aika kevyt..



 
Täällähän on ollu rauhallinen yö :LOL:

Meillä neiti heränny nyt kahtena yönä joskus puoli neljän kieppeillä ja sängyssä on ollu hillitön meno. Potkii, kiljuu ja porisee, saattaapa kääntyä mahalleenki ähisemään. Niin nukahtaa vasta kun on saanut maitoa. Ajattelin antaa tänään tuossa illansuussa maissipuuroo. Tein sillon esikon aikaan sitä ennen kun alottelin varsinaiset puurot.

Sairasteltu on kaikki pientä nuhaa, mutta muuten vältytty taudeista. Isompikin aloitti sairastelut vasta hoitoon mentyään (heti tutustumisen jälkeen ja ekana hoitopv sairaana) ja viime kesänä piti putkittaa. Laskin, että käytiin kipeän korvan takia 12 kertaa lääkärissä. Makso muuten lapsivakuutus ittensä siinä samalla. :D Kerranki vakuutusyhtiöstä jotain hyötyä. :whistle:

Täytyy lähtä tankkaan auto, jotta saa tosi tosi hyvä bonarit tälle kuulle. :LOL:
 
Muori, ihme kommenttia tosiaan äitipuoleltasi |O me kyllä myös kutsutaan poikaa pikkupöhköksi, possukaksi tms. Mutta ihan hellällä äänensävyllä :xmas:

Eilen oli oikea reissupäivä. Kotoa (Lahdesta) Porvooseen, sieltä Kotkan ja Kouvolan kautta kotiin illaksi takaisin. Käytiin mummolassa, ja mun veljeä moikkaamassa (siellä missä kerhon puolella mainitsinkin hänen olevan). Ihan hyvin jaksoi poika, nukkui ja älämölösi autossa :)

Ei ole J vielä onneksi sairastellut *kop kop*. Kuiva iho (kasvoissa etenkin) vaivaa, täytyy rasvailla useasti päivässä. Ei kuitenkaan ollut nla-lääkärin mielestä allergiaan viittaavaa.

Meillä on Pampersin vaipoista käytössä 3-koko, vaikka ei mikään keijukainen olekaan (7,1kg/66cm). Vissiin sitten hoikat jalat tjtn.

Uuuh, taas täytyy siivota, asuntonäyttö neljältä. Sikäli pysyy kyllä kämppä paraatikunnossa, kun "joutuu" tekemään suursiivouksen kerran viikossa =)

 
Syömään pakottaminen: en tosiaankaan kannata :kieh: mulla on hirveät traumat jäänyt maitoa kohtaan. En pysty juomaan maitoa/kaakaota/pirtelöä tai muutakaan maidolle maistuvaa :x yhdessä hoitopaikassa oli juurikin pakko syödä ja juoda kaikki nenän eteen laitettava. Maito (punainen) seisoi lasissa niin kauan että se juotiin. Kerran laitoin leivän päältä metukka-siivun sammareitten taskuun, josta äiti sen sitten homehtuneena löysi.
Kaikkea täytyy maistaa, mutta ei oksennus kurkussa syötetä |O
 
siis minä en alota täällä enää mitään keskusteluja ku ei mistään voi enää normaalisti puhua ku sitten tulee aina niitä päänaukojia..tämän alotin äsken tuolla mitäs nyt puolella..http://kaksplus.fi/keskustelu/t1090259 voi tsiisus taas,sanon minä.. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mun äitipuoli sano eilen meijän neitiä läskipääks. Totes vielä, ettei tule pääsemään missinmittoihin, kun aloin syöttää tyttöä, kun toinen kitisi. Meijän esikoinen oikein tänään vielä ihmetteli, että miten aikuinen voi käyttää tollasta kieltä, vaikka aikuisten tulis olla lapsille esimerkkinä. Niin ja ei tuo neiti tietenkään jutellu tarpeeks (verbaalisesti vajaa) niin ja päivitteli vielä, kun tuo ei ole vielä kääntyny (motorinen vajauma).

Niin tuo ilkee äitipuoli on kyllä aina ollu vähän sitä sorttia, että hänen lapsi ja lapsenlapset on aina meitin lapsia parempia. Hyvä, etteivät jo kävelleet itse laitokselta pois. :LOL:
:eek: |O No jopas on kommenttia, tosi törkeetä, mä olisin kyllä ihan :kieh: :kieh: jos joku meidän muksuista sanoisi noin. En kyllä tiennytkään että jo vauvojen pitäisi olla missinmitoissa, mut ilmeisesti löytyy sellasiakin joiden mielestä näin on. ;) Ja kukas sen sanoo, että haluatte
tytöstänne missin :D ei ole ainakaan meillä ensimmäisenä uratoiveena tytylle!

 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mitäs nyt:llä kannattaa varautua päänaukojiin, oli aihe sitten mikä tahansa :headwall:
miksihän joillaki on niin pakon omainen tarve päästä aukomaan..kritiikin vois ilmasta myös fiksusti eikä vaan silleen haista vee tyyliin..
Kai niiden pitää johonkin purkaa oman p*skan elämänsä aiheuttama v*tutus |O
 
piiperolle :hug: älä noista tolloista välitä, mitä nyt on niitä täynnä. Ei olisi huono juttu alkuunkaan että sinnekin pitäisi rekisteröityä, nyt siellä voi harmaana huudella ja provoilla mitä vaan... :whistle: :/ Juttele kuule vaan meidän kanssa täällä! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Asiasta kolmanteen...tökkiikö teillä kerhon puoli vai onko meidän koneessa vika.Siel sivusto herjaa etten ole jäsen vaikka samalla ilmoittaa et olen kirjautuneena sisään.niinpä en pääse lukemaan juttuja
Joskus teki tota :headwall:
Nyt en oo kokeillu mut tossa tunti-pari sitte oli ihan normaali
Voi taivahan talilynttilät !! Nyt jo herjataan yksityisviestienkin puolella etten ole kirjautunut,mitähän mä muka nyt sit teen ku tätä kirjoitan,ilmeisesti olen joku haamukirjoittaja

:kieh:
Kun on kirjautuneena, ja tarpeeks kauan aikaa kulunu koneella käymättä, ni se jotenki kirjaa sut ulos tms, että tänne voi viestejä kirjoittaa ikäänkuin olis kirjautuneena, mutta kerhoihin ja y-viesteihin ei pääse. Tilanteen voi tarkistaa tuolta ylhäältä missä lukee että Olet kirjautunut sisään tunnuksella 'oma nikki' ja kirjaudu ulos ja Muokkaa tietojasi ja yksityisviestit ja sit on se kirjekuoren kuva. Jos se kirjekuori näkyy vain valkoisena tyhjänä ruutuna, niin sit olet koneen mielestä out of game ja kerhoihin päästäksesi sun pitää kirjautua ulos ja uudestaan sisään.
Ja tämän romaanin kirjoittaessani olen siis lukemassa viestejä vasta sivulta 37 eli jos joku on tähän jo vastannut niin ohitus sit vaan tälle viestille =)

 
piipero, no just!! Siellä on taas harmaat ollu vauhdissa!! :kieh: :kieh: Ja vastaan tuohon tällä puolella että oon kanssasi yhtä mieltä, oma periaatteeni on että rajat on rakkautta ja meillä niitä rajoja kyllä piisaa. Ainoa vaan että nyt uhmiksen kanssa se totteleminen on välillä niin ja näin... tai tottelee kyllä, mut se usein (liian usein!!) vaatii sen että karjaisen perseestä asti ja joskus jopa höysteeksi kirosanan tai pari että menöö perille... :kieh: :kieh: :kieh: ( :ashamed: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Tässä nopeesti laitan vastausta pariin juttuun, kun samalla katellaan The Beachia :)

Ciba kyseli noista allergioista..Mä oon allerginen heinille, ja nyt mulla on tosi tukalat oltavat, kun en pysty syömään kuin Heinixia, kun imetän..Nyt se ei oikein tunnu auttavan, silmissä on hiekkaa ja kurkkua kutittaa ja nenä vuotaa..Täytyy ehkä vielä uudelleen kysyä lekurilta, etteikö mitään tippoja saa vaikka imettääkin..
-- AIka hajontaa tuntuu olevan ton allergialääkityksen suhteen, osa lääkäreistä on sitä mieltä että ei raskaana olelssa eikä myöskään imettäessä saisi käyttää mitään noita suun kautta otettavia allergia lääkkeitä, ainoastaan nenäsuihketta määrättiin mun imettävälle kaverille |O

Meillä on kans tuo äänen käyttö voimistunut, varsinkin aamusin tulee sellasta molitusta että huhuh :D , kuulostaa välillä ihan Ranskalta, sit Saksalta ja välillä ihan Kiinalta :LOL:

Tänä aamuna neiti heräs puoli kuusi ja uudelleen nukahti maitopullollisen ja puolentoista tunnin husimisen jälkeen :eek: , toivoen ohi menevää tämmönen yökukkuminen :whistle:

Meillä rauha maassa ja vieraat kotimatkalla, paluu arkeen on jo selvästi alkanut, neiti nukkuu jo toista tuntia päikäreitä :)
 
Ippu kiitos neuvosta =)

Piipero siel on joo todellakin ne muutamat samat nikit jotka tykkää provota asiata ku asiata. Jotenkin tuntuu et siel on tietyillä kisa käynnissä kuka osaa nokkelammin vi...lla ja sit on niitä persnuolijoita jotka peesaa kun ei ole omia mielipiteitä. Ohhoh.olinpas ärhäkällä tuulella,mut harmitti sun puolesta ku oli hyvä avaus :hug:

 
Mulla sit nasahti tänään päässä :ashamed: |O
Päivän saldona mm. lattianpesuämpärin likavedet pitkin kylppärin seiniä ja kattoa, miehen puhelin tiskialtaassa tiskien seassa...jepu, oon aika temperamenttinen, kun sille päälle satun :snotty:
Empä jaksa nyt kommentoimaan alkaa... :whistle:

*muok* Viimenen niittä oli tuos 3 pintaan, heitin tiskirätin altaaseen, vedin kengät jalkaan otin autonavaimet ja kävin kouvolassa kääntymässä ja ajoin takas... :headwall: :headwall: :headwall:
 

Yhteistyössä