***HELMET 2008*** Kesäviikko 26

Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Totta! Olenpa idiootti..tosin meillä jo käytössä se maxi vai mikä 4 koko nyt onkaan noista baby-dry:ta, onks se active fit parempi? Kun en ilenny ostaa viimeks kun samaan hintaa saa niitä 20kpl vähemmän.
Meil on jo käytös koko 5 Pampersseista ja active fit on oikein hyvä,mut niin on myösbaby-dry. Ollaan myös käytetty saman merkin housuvaippoja hyviä nekin.

Meillä on vasta new baby 3 menossa pampersista :whistle: Toissapäivänä käytin viimeset 2-kokost, jotka oli jääny kulkemaan, ihan hyvän kokosia nekin oli...kamala ero, jos jollain jo koko 5!! :whistle: =)

Mie varmaan ostan erikseen vaipat, sen 4 pakettia eri kuitille, ei niiden tosiaan tarvi tietää mitä muuta ostan ja ostan luultavasti niin, et yhen kokoa 3 ja loput nelosta....
Ei kyllä tarviis, kun komosta tuol on 2½ pakettia nyt jo :kieh: Mut ainahan niitä menee :whistle:
 
alakertaa nimitetään pimpukaksi ja pippeliksi.
Just mies tuola heilutteli pippeliään, saunan jälkeinen tuuletus ilmeisesti. Ikuinen lapsi hänkin. :LOL: :LOL:

Ei ole tullut Pampersilta kirjettä tänne. Voi viddu, minäki haluun. Mietin tuossa, että ei olla kyllä ite ostettu yhtään vaippaa, no ehkä yks paketti (?). Mummelit on kiitettävästi hoitaneet sen puolen.

Pusuapina kauhee juttu, toivottavasti kaikki järjestyy. :hug:

Ääntä on lähteny meidän likastakin viime aikoina ihan mukavasti. Siis kokoajan selittää jotain juttua.

Söin muuten just Aino mansikka-vaniljajäätelöä. Aijai kun oli namia. :snotty: :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pallukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Meidän kuumepotilas on tätä nykyä mahatautipotilas :whistle: |O Ja kuopuspoikakin tuol illalla valitti mahakipua... :/
Voi kauheeta, se mahatauti on taudeista hirvein. Jaksuja.
Jep...onneks tää on vasta toka kerta, kun meillä tätä on, edellisestäki jo vuosia aikaa :whistle: Kahtoo ny....ei oo hetkeen ykänny, kun ei vaan suuhusa laita mitään :/
 
Meilläki tyttö tänään tasan 4kk :heart: , näköjään just saman ikänen ku LIINAMARIN poitsu:)
Tuohon lapsen ruokailuun pit kommentoimani..meil esikoisella ainaki nyt sellanen vaihe et syö ehkä lusikallisen ja sit on et ei ei ei ei ei...karkkia anna, tai muutenvaan ei oo nälkä kuulema..jotenki tohon uhmaan olen sen yhdoistäny ku kyl se sit syö ku äiti syöttää, yleensä.hirveetä hästäämistä ja leikkimistä tuo ruokailu muutenki et hermot menee.eilon tehty ehdoton ei herkuille jos ei oikeaa ruokaa syö.ei toki tarvi lautasta tyhjäks mut sillee et kuvittelis lapsen mahan olevan suht täynnä.vettä juo ruoalla, joskus haluais monta lasia jo ennen ruokaa mut annetaan vasta sitte lisää ku syö vähä lisää.ihan kokemuksesta ku huomattu et ruoka jää muuten syömättä.mutta että voi olla rasittavaa nuo ruokailuhetket..huhuh.

 
Meillä käännyttiin tänään ekaa kertaa mahalleen! B) :heart:

Vaipoista on käytössä Pampersin Active Fit koko 4, tykkään niistä enemmän kuin BabyDrysta kun niissä on vyötärö "stretciä" tai jotain sellaista, istuvat paremmin eikä tule ohivuotoja niin helposti. Mutta hyviä nuo BabyDrytkin on.

Toisen sosekerran ajattelin juuri alkaa lisäilemään... tuntuu ettei tuo yksi sosekerta päivällä oikein enää riitä, iltaa kohden roikutaan tissillä tiheään. Jos lisäisi iltapäivälle/illalle toisen soseen kohtapuoleen, niin voisi auttaa.

Meillä nimitetään miehisiä ja naisisia vehkeitä pippeliksi ja pimpiksi. Siis lasten kuullen. :snotty:

Jahvetti paranemista sinne, toivottavasti ei käy tauti läpi koko porukkaa. :/

Mistä tuli mieleen, kuinka paljon helmet ja sisarukset ovat sairastelleet? Mä odotin ennen esikoisen syntymää että vähän väliä on jotain pientä niinkuin lapsilla yleensä (tai niin luulin) mutta meillä on ihmeen terveinä pysytty... poika on pysynyt vielä ihan terveenä, ja tuo 2,5 v tyttö sairasti 2 v:nä vauvarokon, sen lisäksi muutama pieni nuha, yhden käden sormilla voi laskea. =) Helpolla ollaan toistaiseksi päästy. Tytöllä eka flunssa oli puolivuotiaana, tai no flunssa ja flunssa, nuhaa lähinnä.

Ruokailusta, siis esikoisen. Meillä tyttö syö joinakin päivinä kuin hevonen ja joinakin kuin hiiri. Se vaan on kausittaista, välillä ei uppoa ja sitten taas tankataan. En siitä viitsi murehtia, kyllä kai se porsas syö kun routa iskee tai jotain sinne päin. :whistle:

Hissukka & poju 4kk1,5vk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
kuinka paljon helmet ja sisarukset ovat sairastelleet?
No tää helmineitonen on toistaseks säilyny terveenä, mut noista isommista vois kirjottaa nälkävuodenmittasen sairaskertomuksen |O
Lyhyesti: ekan ja tokan ensimmäiset vuodet oli helvettiä...keuhkoputken- ja korvatulehduskierteet, esikoinen sai astmalääkkeet 1v2kk ikäsenä ja kakkonen 9kk ikäsenä. Kakkonen putkitettiin 10kk ikäsenä.
Kolmosella oli korvatulehduskierre n. 6kk-1½v, yksiki tulehus, ni olis putkitettu, mut sitä ei enää tullu!! :eek: :D Ja toki kolmosella oli refluksi 0-9kk.
 
Vaipoista juu tosiaankin meillä jo se vitos koko.Pojalla on sen verran jalkamakkaroita et pienempi koko kiristää kunnon telaketjujäljet reisiin,Olen testaillut varmaa kaikki mahdolliset vaipat ettei tulis niitä hankaumia ja nämä oli parhaat.Kyllä vaippafirmat rikastui mun testauksilla.Liberot ovat meille aivan liian kaposia haaruksista oli koko mikä vaan.

Sairastelu pahemmilta ollaan säästytty ( täytyy koputtaa puuta :headwall: ). Kun poika oli 3vk oli poika paralla kova flunssa.Yöt meni limaa imiessä nenusta,kuumetta ei onneksi ollut
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Siis toi 5-kokohan on yli 11kg |O
Jepulista joo.Kuukausi sitten oli paino pojalla 8kg ja ens viikolla neuvola ja veikkaan 9-10kg. Meillä ei ole koskaan toiminut nuo painorajat vaipoissa. On poika siis ollu ruoka-aikaan kotona

:LOL:

*muoks* housuvaipoissa istuu kyl nelos koko paremmin,mut alkaa kohta kiristää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Siis toi 5-kokohan on yli 11kg |O
Jepulista joo.Kuukausi sitten oli paino pojalla 8kg ja ens viikolla neuvola ja veikkaan 9-10kg. Meillä ei ole koskaan toiminut nuo painorajat vaipoissa. On poika siis ollu ruoka-aikaan kotona

:LOL:
Minä olen painanu 1-vuotiaana 8500g :whistle: :saint:
Meijän likka oli viime neuvolassa eli 3kk:na 5400g :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Siis toi 5-kokohan on yli 11kg |O
Jepulista joo.Kuukausi sitten oli paino pojalla 8kg ja ens viikolla neuvola ja veikkaan 9-10kg. Meillä ei ole koskaan toiminut nuo painorajat vaipoissa. On poika siis ollu ruoka-aikaan kotona

:LOL:

*muoks* housuvaipoissa istuu kyl nelos koko paremmin,mut alkaa kohta kiristää...
Meillä myös nuo painorajat ei ole ikinä päteneet, sitten kun ollaan sen pakettiin merkatun rajan sisällä niin alkavat jo olla pieniä. :/ Perineet raukat reidet äidiltään. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Siis toi 5-kokohan on yli 11kg |O
Jepulista joo.Kuukausi sitten oli paino pojalla 8kg ja ens viikolla neuvola ja veikkaan 9-10kg. Meillä ei ole koskaan toiminut nuo painorajat vaipoissa. On poika siis ollu ruoka-aikaan kotona

:LOL:
Minä olen painanu 1-vuotiaana 8500g :whistle: :saint:
Meijän likka oli viime neuvolassa eli 3kk:na 5400g :whistle:
Anoppikin ihmettelee et mitä mun tissimaidossa on kun poika elää pelkästään sillä ja kasvaa mieletöntä vauhtia,ehdotti jo dieettiä pojalle. Täytysköhän ilmoittaa poika olet mitä syöt ohjelmaan,niin Anetta Palssa saa saarnata pojalle et nyt tissin lutkutus loppuu justiinsa

:LOL: :LOL: no pääasia et on terve
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Siis toi 5-kokohan on yli 11kg |O
Jepulista joo.Kuukausi sitten oli paino pojalla 8kg ja ens viikolla neuvola ja veikkaan 9-10kg. Meillä ei ole koskaan toiminut nuo painorajat vaipoissa. On poika siis ollu ruoka-aikaan kotona

:LOL:
Minä olen painanu 1-vuotiaana 8500g :whistle: :saint:
Meijän likka oli viime neuvolassa eli 3kk:na 5400g :whistle:
Anoppikin ihmettelee et mitä mun tissimaidossa on kun poika elää pelkästään sillä ja kasvaa mieletöntä vauhtia,ehdotti jo dieettiä pojalle. Täytysköhän ilmoittaa poika olet mitä syöt ohjelmaan,niin Anetta Palssa saa saarnata pojalle et nyt tissin lutkutus loppuu justiinsa

:LOL: :LOL: no pääasia et on terve

:LOL: :LOL: :LOL: Mitähän mahtas sanoa, jos ilmottas :whistle:
Toki jokanen saa olla sen kokonen ku on, mutta aina sitä ihmettelee, et kuin isoja kokoeroja saman ikäsissä voikaan olla vaikka syntymäpainot olis suht samat!!! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Asiasta kolmanteen...tökkiikö teillä kerhon puoli vai onko meidän koneessa vika.Siel sivusto herjaa etten ole jäsen vaikka samalla ilmoittaa et olen kirjautuneena sisään.niinpä en pääse lukemaan juttuja
Joskus teki tota :headwall:
Nyt en oo kokeillu mut tossa tunti-pari sitte oli ihan normaali
 
Iltaa leidit! :wave: :D

Ihan ekaksi Pusuapinalle ihan kamala juttu :eek: jaksamista siskon perheelle! :hug:

Meille tuli myös tuo Pampers-kirje mut meni suoraan paperinkeräykseen, kun meillä ei Pamperssia käytetä, eikä tulla käyttämäänkään! :whistle: Libero rulaa meillä :D ja nyt on käytössä koko 7-14kg ja neiti neljäkuisena himpun alle 7kg. Ei ole meilläkään nuo painorajat pitäneet, ei esikon, eikä nyt tytyn kanssa, pissivät niin paljon, että reilusti alle kilorajojen joudutaan isompaan vaihtamaan.

Alakerta on meillä pippeli ja pimppi, tai tytyhän ei näistä vielä mitään ymmärrä :D mut pojalle kun puhutaan niin noita käytetään.

Jotain piti vielä mut ei muista... :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Asiasta kolmanteen...tökkiikö teillä kerhon puoli vai onko meidän koneessa vika.Siel sivusto herjaa etten ole jäsen vaikka samalla ilmoittaa et olen kirjautuneena sisään.niinpä en pääse lukemaan juttuja
Joskus teki tota :headwall:
Nyt en oo kokeillu mut tossa tunti-pari sitte oli ihan normaali
Voi taivahan talilynttilät !! Nyt jo herjataan yksityisviestienkin puolella etten ole kirjautunut,mitähän mä muka nyt sit teen ku tätä kirjoitan,ilmeisesti olen joku haamukirjoittaja

:kieh:
 
Mikä mikä mikä ihmeen pampers paketti juttu? Miehen kanssa on leffa kesken, ni en ehi lukee kovin tarkasti.. Se on ny keittiös hakemassa salaattia, ni salaa voin vähän surffaa.. :D

Pusuapinalle ja siskolle :hug: :hug: , kamalaa!

Kerho tekee mulle samaa kun Liinamarille..

Äh, nyt mies tuli, leffa jatkuu! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Asiasta kolmanteen...tökkiikö teillä kerhon puoli vai onko meidän koneessa vika.Siel sivusto herjaa etten ole jäsen vaikka samalla ilmoittaa et olen kirjautuneena sisään.niinpä en pääse lukemaan juttuja
Joskus teki tota :headwall:
Nyt en oo kokeillu mut tossa tunti-pari sitte oli ihan normaali
Voi taivahan talilynttilät !! Nyt jo herjataan yksityisviestienkin puolella etten ole kirjautunut,mitähän mä muka nyt sit teen ku tätä kirjoitan,ilmeisesti olen joku haamukirjoittaja

:kieh:
:LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä