***HELMET 2008*** Kesäviikko 26

Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja salisas:
Osaako teijän miehet pukee vauvat järkeviin yhdistelmiin?
Ei osaa. Oppi ensinnäkin pukemaan pojalle bodyn päälle n. kuukausi sitten. Sitä ennen oli kaks kokosortsi asustetta joita halus pukea,ku oli kuulemma niin helppoja,ei tarvinnu pääaukon kanssa puleerata.Toisaalta sen ymmärtää,ku miehen kädet on ku leipälapiot.Hän on kyllä kans sitä mieltä ettei vaatteilla koreilla,meinas kavereiden nimiäisiinkin laittaa pojalle yökkärin päälle ja likasen sellasen,huh huh,siis ottaa ekan joka on käden ulottuvilla.Ei se mun ,mies itekkään vaatteilla koreile,mun rakas oma Uuno Turhapuro

:LOL:
:LOL: :LOL:
 
Minkäslaiset vaunut Hippa teillä onkaan? Siis väriset? Ei sattumalt sellaset sinivalko-oranssiset? :D

Käytiin saunassa miehen kanssa. Valentin oli mun äidin luona hoidossa. Kuis monella pikkune on jo saunassa mukana? Tykkäävätkö?

 
ieva: en minä ainakaan pahoita mieltäni siitä että ette kerhoon huolikkaan meitä untuvikkoja ;) Olisi vana ollu itselle niin paljon helpompi avautua siellä kun olisin 120% varmaksi tiennyt että siellä ei kukaan tuttu eikä kyläläinen mun ajatuksia lue... tää on oikeesti niin pieni kylä, että jos vaan joku lukee ja osaa ajatella niin tietää kyllä kenestä on kyse. Minun asemassa varsinkin :ashamed:

Hammashoitajasta: meidän kylällä on itsellä varattava aika siinä 6kk tiennoilla..

Tänään on ollu kyllä vähän hankala päivä :/ Se minun eilen iltainen alakuloisuuteni jatkui aamulla ja tytsy kun lukee minua kuin avointa kirjaa ja imi itseensä kaiken sen.. Siitä siis alkoi kiukuttelut ja niille ei näyttäny loppua tulevan :( koko päivä oli sit sellaista sylittelyä yms. ei tulu kotihommista tänän yhtään mitään kun ainakun ajattelin vauvan nukkuvan ja ituvani alas tai tekeväni jotain järkevää niin jopa alkoi sängystä kitinä |O Nooh, nyt siellä sängyssä on ollu hiljaista jo jonkun aikaa, niin jospa tätä rauhallisuutta jatkus sitten aamuun asti :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja salisas:
Osaako teijän miehet pukee vauvat järkeviin yhdistelmiin?
Ei osaa. Oppi ensinnäkin pukemaan pojalle bodyn päälle n. kuukausi sitten. Sitä ennen oli kaks kokosortsi asustetta joita halus pukea,ku oli kuulemma niin helppoja,ei tarvinnu pääaukon kanssa puleerata.Toisaalta sen ymmärtää,ku miehen kädet on ku leipälapiot.Hän on kyllä kans sitä mieltä ettei vaatteilla koreilla,meinas kavereiden nimiäisiinkin laittaa pojalle yökkärin päälle ja likasen sellasen,huh huh,siis ottaa ekan joka on käden ulottuvilla.Ei se mun ,mies itekkään vaatteilla koreile,mun rakas oma Uuno Turhapuro

:LOL:
Että mä nauroin tätä silmät vuotaen :LOL: .... toi meidän mies ei oikein ymmärtänyt mitä nauroin kun kerroin. Tästä voimme päätellä että ei meilläkään mies osaa pukea tyttöä. Jättääkin sen suosiolla mulle.
 
Huh, olipas se päivä.
Kaupungilla meni aleissa kierrellen siskon kanssa. J oli oikein reipas, hieman kiukkus kun kuuma tuli mutta rauhoittui kun viileni :)
Ja kun kotia pääsin, lähdettiin miehen kanssa kiertelemään liikkeitä ja kannettavaa ostamaan, hetki menee että tämän käytön oppii :D

Pukeminen, kyllä mies osaa pukea jos vaatteet on vieressä :LOL: Tuskin löytäskään pojulle vaatteita, tai ainaki pitäs yksitellen kysyä missä mikin on :D Mutta pukee kyllä ku antaa vaan puettavaksi, monasti jää kuitenkin paidan laitto miulle,..

Onnea pikkuhampeista :flower:

Täällä en tiedä tuosta hammaslääkärikäytännössä, luulis tulevan varmaan automaattisesti kutsu...

Mut poju nukahti jo nii tää myös menee.. Kuulun niihin jotka mielellään menee ennen puolta yhtätoista :D

Saanukka ja J pian 4kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja salisas:
Osaako teijän miehet pukee vauvat järkeviin yhdistelmiin?
Ei osaa. Oppi ensinnäkin pukemaan pojalle bodyn päälle n. kuukausi sitten. Sitä ennen oli kaks kokosortsi asustetta joita halus pukea,ku oli kuulemma niin helppoja,ei tarvinnu pääaukon kanssa puleerata.Toisaalta sen ymmärtää,ku miehen kädet on ku leipälapiot.Hän on kyllä kans sitä mieltä ettei vaatteilla koreilla,meinas kavereiden nimiäisiinkin laittaa pojalle yökkärin päälle ja likasen sellasen,huh huh,siis ottaa ekan joka on käden ulottuvilla.Ei se mun ,mies itekkään vaatteilla koreile,mun rakas oma Uuno Turhapuro

:LOL:
Että mä nauroin tätä silmät vuotaen :LOL: .... toi meidän mies ei oikein ymmärtänyt mitä nauroin kun kerroin. Tästä voimme päätellä että ei meilläkään mies osaa pukea tyttöä. Jättääkin sen suosiolla mulle.

Samoin. Tosin eka ihmettelin tovin ku luin aluks "ei tarvinnu peräaukon kanssa puleerata" :ashamed: :ashamed: :LOL: :LOL:
Onkohan mulla joku lukihäiriö ku luen välillä iha ihme juttuja. :eek: :LOL: :LOL:
 
Juu siis kyllä meilläkin mies pukee, mutta samalla lailla kuin Saanukallakin. Kaikki pitää olla valmiina. MIes on tämän viikon lomalla. Musta välillä tuntuu että se sotkee meidän päivää kun on tuossa kotona...heh! Mutta on se kiva kun voi päivällä lähteä ilman tyttöä ulos.

Ompas monella tullut jo hampaita :D :flower: Täällä ei vielä ole. Katsoin tuolta kunnan sivuilta, niin meillä on 6kk neuvolan yhteydessä hammashoitaja. Eli näin meillä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Niin se syöttötuoli..meidän pitää myös hommata se. Otetaan varmaan joko pähkinäinen tai sit valkoinen trip-trappi. Siihen ei kyllä ole vaaleanpunaista pehmustetta. Tosi tylsää!! :kieh:
Vaaleanpunaiset pehmusteet olis kyllä :p , tosin en tiedä sopisko ne kirkkaanpunaiseen tuoliin. :/ Meille tulee siis kirkkaanpunainen trippis, mutten vielä tiedä, minkäväriset päällysteet otetaan. :/ :xmas:
Se sellanen puna-raidallinen :D *ehdottaa* :p
Onkos semmonen punaraidallinen? Mikä siin on toisena värinä? =) Mä en oo vielä nuihin pehmusteväreihin tutustunut lainkaan... Kummipojalla oli beessi-valkoraidalliset, muita en tiiä.
Oisko se ollu puna-valkoraita...sopii hyvin punasen tuolin kanssa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
Kuis monella pikkune on jo saunassa mukana? Tykkäävätkö?
Meillä on sillon tällön ja tykkää :D
Alalauteella ollaan pari minuuttia lämmittelemässä ennen suihkua ja joku veikoista hissulleen lorottaa vettä kiukaalle :D Siis niin, et se ääni kuuluu, muttei juuri lämpöä tule lisää =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Niin se syöttötuoli..meidän pitää myös hommata se. Otetaan varmaan joko pähkinäinen tai sit valkoinen trip-trappi. Siihen ei kyllä ole vaaleanpunaista pehmustetta. Tosi tylsää!! :kieh:
Vaaleanpunaiset pehmusteet olis kyllä :p , tosin en tiedä sopisko ne kirkkaanpunaiseen tuoliin. :/ Meille tulee siis kirkkaanpunainen trippis, mutten vielä tiedä, minkäväriset päällysteet otetaan. :/ :xmas:
Se sellanen puna-raidallinen :D *ehdottaa* :p
Onkos semmonen punaraidallinen? Mikä siin on toisena värinä? =) Mä en oo vielä nuihin pehmusteväreihin tutustunut lainkaan... Kummipojalla oli beessi-valkoraidalliset, muita en tiiä.
Oisko se ollu puna-valkoraita...sopii hyvin punasen tuolin kanssa =)
=) Ja sopis hyvin siten myös meidän köökkiin. =)

 
Kertokaapas mammat,mites pidemmät automatkat sujuu vauvan kanssa.Meil olis edessä n.3.5 tunnin matka ja poika ei todellakaan viihdy turvakaukalossa kauaa.Eikä siinä vielä mitään,meikäläinen kun on niin vainoharhainen tosta istuma-asennosta noin pitkällä matkalla.Mulla on vaan mielikuva ettei 4kk ikäisen selkä vielä oikee kestäis moista asentoa kun se on aika pysty.Taidanko panikoida turhaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
Kuis monella pikkune on jo saunassa mukana? Tykkäävätkö?
Meillä on sillon tällön ja tykkää :D
Alalauteella ollaan pari minuuttia lämmittelemässä ennen suihkua ja joku veikoista hissulleen lorottaa vettä kiukaalle :D Siis niin, et se ääni kuuluu, muttei juuri lämpöä tule lisää =)
Näin myös meillä. :) Paitsi, että mies lorottelee hissuksiin vettä kiukaalle. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja salisas:
Osaako teijän miehet pukee vauvat järkeviin yhdistelmiin?
Ei osaa. Tai ei niissä sinänsä mitään vikaa ole ollut, ei mitään noin hauskaa tai koomista mitä esim. Liinamari kertoi, mutta kun ite sitä kattoo että ylä- ja alaosa on samaa paria tai ainaki muuten vaan yhteensopivat, ni mies kyllä ottaa just vaan sitä mikä näyttää kivalta, siis niin että onpa kiva body, laitanpa tän, ja sit toisesta pinosta et hei tässäpä kivat housut laitanpa tän. Niitä ei voi ollenkaan kahtoa keskenään että sopiiko yhteen, höh!

Minä nyt oon ihan stressinpaikan itelleni ottanut tuosta tytyn tarttumis-hommasta, kun tuntuu että se on oikeasti aika heikoissa kantimissa... Tarttuuhan se kyllä, mutta ei tavarat pysy kädessä juuri minkään aikaa, ja monesti näyttää että ei tyttö ees huomaa että hän siihen tarttui, ihan ku se ois sitä refleksiä vaan. Tarttumisrefleksiä.
Eikä se onneton oo löytäny varpaitaankaan vielä!! Polviinsa on pisimmillään asti koskenu, ei sen pidemmälle. Eikö se hyvänen aika bonjaa että sillon semmosetki? :'(
Liikkumisjutut on kyllä hyvällä mallilla, mahalleen menee vauhdikkaasti ja heti kun vaan saa tilaisuuden, ja ihan pieniä etenemisliikkeitäkin tulee jo, ja näkee että eteenpäin tekis mieli päästä, mutta ei se onnistu vielä, muutama hassu vahingossa tapahtunut liike vain. Minä jo tänään koitin tytölle ehdotella että jospa hei opettelisit tämmöset perusasiat ensin, niinku just tarttuminen, ennenku hätäilet liikkeelle lähdön ja istumisen kanssa! ;)
Sanokaa nyt oikiasti, onko tuo ihan normaalia?! Jos ois täysaikainen ni mä en varmaan ees miettis, mutta huolehdin jokaisesta kehitysaskeleen puuttumisesta älyttömästi tuon keskosuuden takia!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Niin se syöttötuoli..meidän pitää myös hommata se. Otetaan varmaan joko pähkinäinen tai sit valkoinen trip-trappi. Siihen ei kyllä ole vaaleanpunaista pehmustetta. Tosi tylsää!! :kieh:
Vaaleanpunaiset pehmusteet olis kyllä :p , tosin en tiedä sopisko ne kirkkaanpunaiseen tuoliin. :/ Meille tulee siis kirkkaanpunainen trippis, mutten vielä tiedä, minkäväriset päällysteet otetaan. :/ :xmas:
Se sellanen puna-raidallinen :D *ehdottaa* :p
Onkos semmonen punaraidallinen? Mikä siin on toisena värinä? =) Mä en oo vielä nuihin pehmusteväreihin tutustunut lainkaan... Kummipojalla oli beessi-valkoraidalliset, muita en tiiä.
Oisko se ollu puna-valkoraita...sopii hyvin punasen tuolin kanssa =)
=) Ja sopis hyvin siten myös meidän köökkiin. =)

Liikkeessä kun kävin tuoleja kattoo, ni jossaan esitteessä oli sellanen yhdistelmä, ni miusta se oli hieno :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Kertokaapas mammat,mites pidemmät automatkat sujuu vauvan kanssa.Meil olis edessä n.3.5 tunnin matka ja poika ei todellakaan viihdy turvakaukalossa kauaa.Eikä siinä vielä mitään,meikäläinen kun on niin vainoharhainen tosta istuma-asennosta noin pitkällä matkalla.Mulla on vaan mielikuva ettei 4kk ikäisen selkä vielä oikee kestäis moista asentoa kun se on aika pysty.Taidanko panikoida turhaan
Meillä on tehty muutama tuon pituinen matka ja mukavasti on mennyt, vaikkei tyttö ole nukkunutkaan koko matkoja. Pari pysähdystä on tehty/suunta, jolloin tyttö nostettu aina pois kaukalosta. Mulla on ollu kirjaa, lelua ja tutti tietty mukana ja itte istun takana. Meillä hommaa helpottaa myös se, että tyttö syö pullosta, joten ruoka on heti käsillä, kun nälkä iskee. :)
 
Eipä oo meilläkään vielä varpaita löydetty :whistle: Käsillä tarttuu kyllä jo kaksin käsin kaikkeen yms, mut en mie ippu olis huolissaan, kun tosiaan keskosesta kyse, niinkin aikaseen syntyny, ni eiköhän ne kuitenki kaikki sieltä tule aikanansa =)
Meilläkin nää kaikki 4 on ollu ihan eri ikäsiä tehessään juttuja...kaikki toki täysaikasia, mut silti vaihteluväli on hurjaa...mm. esikoinen lähti liikkeelle 9kk ikäsenä, kakkonen 3kk.... :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hjuuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Ei sillä kyllä sitä yksinkin pärjää :)
Joskus jopa paremmin :kieh: :p
Huomattavasti parempi yksin yksin kuin kaksin yksin, siis parisuhteessa :saint:
Tähän muuten ihan täyttä peesiä. Tiedän että lasten kanssa pärjää todellakin joskus paremmin ihan vaan itsekseen. Ei tarvi myöskään kasvatusristiriidoista keskustella paitsi itsensä kans. Mä pääsin helpolla likan kans kun sen itse kasvatin. Ton pojan kans on vähän hankalampaa kun ei tuo sen isä suostuis kuulemma väistymään kasvatusvastuusta. Ei kestäis ajatusta että mä joutuisin yksin noiden kans. :kieh: :D

Tripptrapp keskusteluun: Meillä tällainen ja pehmusteina tämä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Niin se syöttötuoli..meidän pitää myös hommata se. Otetaan varmaan joko pähkinäinen tai sit valkoinen trip-trappi. Siihen ei kyllä ole vaaleanpunaista pehmustetta. Tosi tylsää!! :kieh:
Vaaleanpunaiset pehmusteet olis kyllä :p , tosin en tiedä sopisko ne kirkkaanpunaiseen tuoliin. :/ Meille tulee siis kirkkaanpunainen trippis, mutten vielä tiedä, minkäväriset päällysteet otetaan. :/ :xmas:
Se sellanen puna-raidallinen :D *ehdottaa* :p
Onkos semmonen punaraidallinen? Mikä siin on toisena värinä? =) Mä en oo vielä nuihin pehmusteväreihin tutustunut lainkaan... Kummipojalla oli beessi-valkoraidalliset, muita en tiiä.
Oisko se ollu puna-valkoraita...sopii hyvin punasen tuolin kanssa =)
=) Ja sopis hyvin siten myös meidän köökkiin. =)

Liikkeessä kun kävin tuoleja kattoo, ni jossaan esitteessä oli sellanen yhdistelmä, ni miusta se oli hieno :D
Tuolla nuo näyttäis olevan. =) Tuo moniväriraitainen ja sit tuo elukkakuvioinenkaan ei oo pöllömpiä... :whistle: Pitää varmaan liikkeessä matchailla kaikkia. :)
http://www.stokkeusa.com/tripptrapp3.htm#
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Eipä oo meilläkään vielä varpaita löydetty :whistle:
Meillä taas on varpaat löydetty jo aikoja sitten, hyvä ettei suuhun niitäkin vedä, mutta meillä ei käännytä vieläkään "oikeasti". Tyttö nyt kohta 5kk. :) *muoks' Ja meillä tyttö siis täysaikainen 39+0. Mutta eiköhän siellä kaikki ole ihan kunnossa ippu! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Eipä oo meilläkään vielä varpaita löydetty :whistle:
Meillä taas on varpaat löydetty jo aikoja sitten, hyvä ettei suuhun niitäkin vedä, mutta meillä ei käännytä vieläkään "oikeasti". Tyttö nyt kohta 5kk. :)
Niimpä, omia polkujaan meneevät...meillä on käännytty jo ties kuinka kauan...ehkä se olis voinu olla se taito, joka jää myöhäsimmäks :headwall: :whistle: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Kertokaapas mammat,mites pidemmät automatkat sujuu vauvan kanssa.Meil olis edessä n.3.5 tunnin matka ja poika ei todellakaan viihdy turvakaukalossa kauaa.Eikä siinä vielä mitään,meikäläinen kun on niin vainoharhainen tosta istuma-asennosta noin pitkällä matkalla.Mulla on vaan mielikuva ettei 4kk ikäisen selkä vielä oikee kestäis moista asentoa kun se on aika pysty.Taidanko panikoida turhaan
Meillä on tehty muutama tuon pituinen matka ja mukavasti on mennyt, vaikkei tyttö ole nukkunutkaan koko matkoja. Pari pysähdystä on tehty/suunta, jolloin tyttö nostettu aina pois kaukalosta. Mulla on ollu kirjaa, lelua ja tutti tietty mukana ja itte istun takana. Meillä hommaa helpottaa myös se, että tyttö syö pullosta, joten ruoka on heti käsillä, kun nälkä iskee. :)
-meillä samotten, paitsi että ollaan tarpeen mukaan pysähdytty, viimeks yhden kerran kun neiti oikeestaan nukku ekaks n. 3h ja sitten pysähdyksenkin jälkeen otti n. 40 min tirsat, ja siis kilometrejä, tuli n. 480km :eek: . Leluja mullakin takapenkillä mukana, koitan aina kattoo jotain "uutta" mukaan pidemmille matkoille.



Miehen vaatevalinnoista...ihan aina ei mee kyllä putkeen, oikeestaan harvoin onnistuu



Meillä ei auttanu puurot ainakaan viime yönä, kahesti taas neiti heräs syömään ja tikkana ylös klo 8, ja arvatkaa kelle ois uni maistunu
. Siitäpäs itten nappasin neidin mukaan ja lähdettiin koiraharrasteluihin, vitsit kun menee aikaa noihin aamuhommiin, ihan meinas kiirus tulla. Ja eka kertaa otin Jovit mukaan ja hittolainen, nehän mahtu takabaxiin, tokikin koira
oli sitten etupenkillä

Mukavaa reissua reissaajille :wave:

 
Ai niin, likka oli tänään eka kertaa rattaissa tuos pihalla...laitoin tyynyn selän alle, et olis vähän mukavampi olla ja aikansahan tuo tykkäsi siin kökkiä, kun kitkin kukkapenkkiä....laitoin kyllä kopan äkkiä takas paikoilleen, kun sisälle tultiin...ei ei ei mulla oo viel isoa vauvaa :LOL:
Mut saimpahan vähän hommiaki tehtyy. Tosin tuo yks penkki pitäs kääntää ihan ylösalasin :x :x :x Enemmän rikkaruohoja ku kukkia :xmas:
 

Yhteistyössä