Helmet 2008 ***kesäjutut vol.2***

Huomenta!

Meillä ei Muumimukeista oo kuin Hattivatit. Kävin kyllä kurkkaamassa Flora-sivuilla tarjonnan, ja Tuutikki tai Vilijonkka olisi kiva. =) 9 koodia tosin vielä uupuu. :whistle: Mutta saahan niitä toki ihan rahallakin ostettua.

FB-kamuina mulla on 14 helmeä, joista viittä en oo tavannut. Piti siis ihan köydä laskemassa. =)

Teillähän on Meillevauva nukuttu pitkät yöunet. Meilläkin neiti nukahtaa joskus autoon tai pyörän istuimeen hetkeksi, ja sitten meinaa päikkärit olla siinä. :headwall:
 
Niin Muumikulhot (tai syvät lautaset) meillä on kyllä mulla, miehellä ja pojalla. Mulla on Pikkumyy, miehellä Muumipeikko ja pojalla Muumiperhe. =) Mä en kyllä tunne olevani lainkaan Pikkumyy - ennemminkin Muumipeikon, Nuuskamuikkusen ja Tuutikin sekoitus. :D Tytölle pitäisi oma kulho hankkia. Tiuhtia ja Viuhtia oon harkinnut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Kuis herkästi muuten ite pyydätte/teitä on pyydetty kavereiks? Noin niinku IRL tuttuja...??? :whistle:
Mulla mitään IRL-tuttuja oo, ikinä en oo semmosessa käyny :ashamed: :D

Mut muuten pidän kyllä aika tiukkaa linjaa fb-kamujen suhteen (alun töppäyksien jälkeen) eli olen hylännyt kaveripyyntöjä sellaisilta, joiden kanssa en ole/ole koskaan ollutkaan tekemisissä. En näe ideana kerätä hurjaa määrää kavereita, joista osa on sellaisia, joiden kanssa ei edes kaupan kassajonossa vaihdeta sanaakaan :/ Osa pyynnöistä tuntuu tulevan sellaisilta, jotka asuvat/ovat asuneet samassa kunnassa ja se tekee meistä kai sitten "kaverit"? En tosiaan halua vaikuttaa ylpeältä, en missään nimessä, mut mun mielestä on mukavampi, kun kavereina on ihmisiä, joiden kanssa on oikeasti tekemisissä. Ja helmet kuuluvat kastiin "olen tekemisissä", joten kaveripyyntöjä saa lähettää, jos kiinnostaa :wave: :whistle: :D
 
Hip hei :wave:

Ihana sadepäivä kun saa touhuta vaan kotona eikä tarvi lähteä mihinkään. Istun koneella vaan ja tilailen valokuvia B) En oo meinaa tilannu kuvia tästä uudesta tulokkaasta ollenkaan :ashamed: Arvaatte varmaan että kuvia on kun on toisen 1 vee synttärit ja toisen syntymä ja ristiäiset ja kaikki :headwall:

Meillä jätkä siirty sitte isojen poikien sänkyyn ja hip hurraa musta tuntuu että vaikeudet on selätetty (hope so). Ihan ok nukkuu siellä kyl. Tyttö taas taitaa tykätä pinniksestä kun silläki on unet parantunu :xmas:

Mitäs meille kuuluu... Meil on pojalla ihan viime viikon aikana toi sanavarasto karttunu huimasti. Alkanu oikein kunnolla matkimaan. Poskihampaita tehdään koko ajan ja on kyllä niin kärttynen jätkä että voi hyvää päivää! Paikallaan toi ei pysy hetkeekään ja meno on tosi vakaata ja kovaa :D Tuo painelee liukumäen portaatki tosta vaan, mikä yllätti mut yks päivä :D Koko ajan kiipeillään johonki pöydälle tai vessanpöntön päälle tai lauteille.. Ihan mihi vaan =)

Voi vitsit teil on ollu kyllä hyvät keskustelut täällä illalla =) Meillä oli leffailtaa miehen kanssa pitkästä aikaa :p Toissapäivänä mies lähti lasten kanssa evakkoon ja mä vietin tosi kivan illan hyvien kavereiden kanssa meillä. Kyllä taas jaksaa :D

FB: ssä mäkin olen ja iso osa helmiä on kavereina. On ollu kyl tosi kiva tulla tutuiks sitäkin kautta vaikkei kovin montaa ole livenä nähny.. Mä oon livenä nähny kolme ihanaista helmiäitiä ja -lasta :heart: Eli muakin saa lisäillä jos joku haluaa =)

Ai nii pakko laittaa tähän loppuun vielä meijän uus juttu... Siis toi jätkä huutaa koko ajan auauauau ja aijjaijaijai... Siis valittaa :headwall: Meil varmaa naapurit luulee että sitä piestään kotona kun ihan järkyttävä huutovalitus koko ajan... Ja joka asiaan... ei pääse tuolille, ei saa jääkaapin ovea auki, sisko läppäsee, ovi menee kiinni.. ihan mitä vaan niin tuo huutaa au... Pikkasen raivostuttavaa ja huvittavaa :kieh: :LOL:

Mie taidanki illalla tulla kurkkaan tänne josko täällä ois kokoontumisajot :xmas:
 
:xmas:

Päiväkahvilla taasen...viime yökin meni vähän katkonaisesti, kun neiti omaan tyyliinsä tekemällä tekee hampaita kuumeen kera. :whistle: Typykälle ei ole yhden yhtä hammasta tullut ilman kuumetta ja on kyllä niin kiukkunen emäntä että oksat pois! Että terkkuja vaan Annolle teillä taitaa asua samanlainen hammaskiukkuinen lapsi! :wave: Huomaa miten erilaisia lapset on tässäkin suhteessa, kun pojalle hampaat tuli enimmäkseen tosta vaan ilman suurempia kipuiluja tai kuumeita, mut neiti tekeekin sit kaluston pitemmän kaavan kautta-anopin kanssa oli tästä juttua, niin sanoi että miehelle nousi kuulemman myös kuume kun hampaita tuli. Nyt on hampaita yhdeksän ja kymmenes työn alla, joten kyllä tässä jokunen yö tullaan vielä valvomaan ennenkuin kaikki hampaat on tulleet! :whistle: :xmas:

Vinja toi on kyllä niin totta, että lasten kanssa ei kauheasti kannata alkaa hehkuttaa varsinkaan hyviä yöunia, ellei halua välttämättä valvoa! ;) :D Mikä siinä aina onkin, että just kun pääseen sanomaan, niin johan heittää häränpyllyä...

Ja toi kermaviiliraparperipiirakka on :p tein just yks päivä semmosen, ohjeen tosin otin kotoisasti Pirkka-lehdestä. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Hei toi Vinjan resepti on tosi hyvä perusohje kaikille piirakoille. Siis mä käytän tota aina.. Mä tosin oikase sillä että mulla on aina pakasteessa valmismuropohja :p
Just eilen mietin kun sitä popsittiin (tykkään kyllä leipoa mutta en oo mikään mestari, todellakaan!) että tällähän vois tehdä muitakin piirakoita kun oli niin hyvän makunen :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Hei toi Vinjan resepti on tosi hyvä perusohje kaikille piirakoille. Siis mä käytän tota aina.. Mä tosin oikase sillä että mulla on aina pakasteessa valmismuropohja :p
Just eilen mietin kun sitä popsittiin (tykkään kyllä leipoa mutta en oo mikään mestari, todellakaan!) että tällähän vois tehdä muitakin piirakoita kun oli niin hyvän makunen :p
Mustikkapiirakka on kans tooosi hyvää tuolla ohjeella, helppo tehdä ja niin namnam. :D

 
:wave:

Jopas täällä on ollut juttua =)

FB:ssä mulla on parisenkymmentä helmeä kaverina ja ketään en ole nähny livenä, täällä perähikiällä ku asuu :D Ja kutsua saa miullekkin laittaa :)
Minulla myös on rajattu profiili, tai no kuvat vain, niitä en kaikille näytä. Helmet, sukulaiset ja kaverit ne näkee mut muut ei ja minusta ihan hyvä niin kun en ole kehannu kaikkia kaverikutsuja ohittaa :ashamed: Vaikkakin muutama on iha ns. turha kaveri, olkoot..

Me käytiin miehen kans eilen viihteellä ja aamu on ollut sen mukainen :$ Nauratti oikein ku Jahvetti tuolla kirjotti et ottaa toisen siiterin, olis ite pitäny jättää myös siihen :LOL: Poju oli mummilassa yökyläilemässä ja oli kyllä mukava nautiskella vaan kahdestaan :heart:

Flora koodeja meillä on kolme ja tuskin ihan 12 saadaan, mut katsotaan. Mies oli ostanu yks päivä kevytleviä :kieh: On kuulema parempaa mut niin se kyllä onkin :p
Kaks muumimukia ja -kulhoa löytyy, molemmat poju saanut lahjaksi, tiuhti ja viuhti sekä tuutikki :) Tykkään niistä vaikkakin ei niitä juuri käytetä, kulhoista jukraa mut juuri ei muuten :D

Nyt hetkeksi pötkötteleen :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Ja kertokaa miten musta saa otettua sellaisen kuvan minkä kehtaan sinne laittaa... pussi päähän? :whistle:
Mä oon miettiny ihan samaa :whistle:
Mäkin oon vuoden verran yrittänyt saada ittestänni säädyllistä kuvaa. Välillä on sitten neiti saanut olla äiteen FB-naamana. Onhan se sellainen mini-me, parempi painos siis äiteestään. Ainakin mitä valokuvauksellisuuteen tulee. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Ja kertokaa miten musta saa otettua sellaisen kuvan minkä kehtaan sinne laittaa... pussi päähän? :whistle:
Mä oon miettiny ihan samaa :whistle:
Mälin oon vuoden verran yrittänyt saada ittestänni säädyllistä kuvaa. Välillä on sitten neiti saanut olla äiteen FB-naamana. Onhan se sellainen mini-me, parempi painos siis äiteestään. Ainakin mitä valokuvauksellisuuteen tulee. :LOL:
Ja mulla kuva on 3 vuotta vanha, ei oo pahemmin tullu oltua kuin kameran takana vaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Päiväkahvilla taasen...viime yökin meni vähän katkonaisesti, kun neiti omaan tyyliinsä tekemällä tekee hampaita kuumeen kera. :whistle: Typykälle ei ole yhden yhtä hammasta tullut ilman kuumetta ja on kyllä niin kiukkunen emäntä että oksat pois! Että terkkuja vaan Annolle teillä taitaa asua samanlainen hammaskiukkuinen lapsi! :wave: Huomaa miten erilaisia lapset on tässäkin suhteessa, kun pojalle hampaat tuli enimmäkseen tosta vaan ilman suurempia kipuiluja tai kuumeita, mut neiti tekeekin sit kaluston pitemmän kaavan kautta-anopin kanssa oli tästä juttua, niin sanoi että miehelle nousi kuulemman myös kuume kun hampaita tuli. Nyt on hampaita yhdeksän ja kymmenes työn alla, joten kyllä tässä jokunen yö tullaan vielä valvomaan ennenkuin kaikki hampaat on tulleet! :whistle: :xmas:
Meillä sama juttu, että kiukkua ja kuumetta löytyy hampaiden puhjetessa :( Ja hampaita on tällä hetkellä vasta 5 :eek: Onkos kenelläkään muulla helmellä näin vähän hampaita?
 
Mie vaihdoin tänää uuden kuvan FB:hen B) En mä sano että sekään edustava olis mutta vaihtelua ja siinä olen jopa mäkin :D Tää päivä on menny kyl ihan kuvien parissa.. Meillä oli kuvat tilaamatta siiten viime marraskuusta lähtien.. Hei miettikää... Joulu, uus vuos, pojan 1 vee, tytön syntymä, tytön ekat kuukaudet, ristiäiset ym ym... Huoh |O 404 kuvaa lähtee ihan kohta tilaukseen.. Kukakohan ne laittaa kansioon kun edellisetki on viel laittamatta :ashamed:
 

Yhteistyössä