Helmet 2008 ***kesäjutut vol.2***

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Mitä täällä on tapahtunut :eek: ihan sikana sivuja luettavana :eek: Vai saiskos tiivistelmän :p
Ei saa olla pois :wave: :LOL:
Mieki eilen muutaman sivun jouduin lukasee |O :D
No kun meillä ei vieläkään ole sitä nettiä. Vieraiden mokkulaa lainailen :LOL: Huomenna jaksan vasta lukea menettämäni hetket... Ja olin vkonlopun kaksin pojan kans eli iltaisin olis todellakin ollut aikaa jutella teidän kans :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Jahvetilta piti kysymäni, että onko siellä teilläpäin näkynyt muumimamma-lautasia? Siis niitä matalia. Meillä itsellä jo on kaikki mitä nyt vielä viime aikoina on ollut tarjolla, mutta tarvitsisin ihan toiseen juttuun. Ja muut siis löytyvät siihenkin, mutta muumimamma puuttuu...
En kattonu mitä niitä oli...mut voin vilkasta kun seuraavan kerran menen =) :wave:
Kiva. Olemme ehkä ajelemassa jossain vaiheessa kesää Itä-Suomeen, niin voisi sitten tsekkailla matkan varrelta, jos jossain olisi. Pääkaupunkiseudulla ei ole aikoihin noita näkynyt. Tai itse en ainakaan ole osunut sellaiseen paikkaan :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Jahvetilta piti kysymäni, että onko siellä teilläpäin näkynyt muumimamma-lautasia? Siis niitä matalia. Meillä itsellä jo on kaikki mitä nyt vielä viime aikoina on ollut tarjolla, mutta tarvitsisin ihan toiseen juttuun. Ja muut siis löytyvät siihenkin, mutta muumimamma puuttuu...
En kattonu mitä niitä oli...mut voin vilkasta kun seuraavan kerran menen =) :wave:
Kiva. Olemme ehkä ajelemassa jossain vaiheessa kesää Itä-Suomeen, niin voisi sitten tsekkailla matkan varrelta, jos jossain olisi. Pääkaupunkiseudulla ei ole aikoihin noita näkynyt. Tai itse en ainakaan ole osunut sellaiseen paikkaan :/
Ei tossa Iittalalla kyl minusta kovin iso se valikoima ollu :/ Minusta jospa surkea, kun kuitenki on ihan Iittalan myymälä eikä mikään marketin kuppihylly....no niitä kakkoslaatusia näytti olevan sit taas reilummin...
 
:snotty:

Olipas vaihteeksi ilta...Naamakirjaan jo laittelinkin, eli tytyn ilta meni refluksioireita itkiessä-ja niin kun luultiin että se on ohi ja kirjoissa ja kansissa. Tyttö ei ole tarvinnut lääkitystä moneen kuukauteen ja nyt taas yks kaks yllättäen iski taas kaikki vanhat oireet päälle. Kaksi tuntia kannoin tyttöä pystyssä sylissä, välillä kiikuteltiin keinutuolissa-ähräsi, väänsi ja käänsi, veti kaarelle, hetkeksi aina rauhoittui kunnes parahti hirveään itkuun. Ja itku siinä tuli iteltäänkin kun tyty huutaa sylissä "äiti, äiti". :snotty: :snotty: Viimein nukahti viereen meidän sänkyyn, katotaan nyt, miten pitkään nukkuu. Luulenpa että osa tosta tän päivän kiukusta, jonka luultiin liittyneen hampaisiin, olikin itseasiassa refluksia. Oon alkanut epäilemään että neidillä olis myös jonkinsortin yliherkkyyttä/allergiaa, tomaatti ollaan saatu kiinni, siitä helahtaa aina hetken päästä posket kirkuvan punaisiksi. En tiedä sit, vaikuttaisko tän iltaiseen kun sai päivällä vähän tomaattia kokeeksi, nyt ei kyllä poskissa näkynyt mitään-sen sijaan ketsuppia kun sai vähän ja sitä tipahti pikkasen leualle kun söi, niin siihen paloi hetkessä punainen läntti ja iho meni pieneltä alueelta rikki... :/ :ashamed: Että ei vähään aikaan tomskua ja huomenna apteekkiin hakemaan taas uusi pullo prepulsidia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Josko tuo hilunen tosiaan oliski nyt jotain allergiaan liittyvää... :/ :/
No sehän tästä puuttuiskin... :snotty: Mut tyty on saanut tomaattia ja ketsuppia paljonkin, ennenkuin hoksattiin että saa posket helahtamaan ja ei siitä aiemmin muuta ole tullut. Voihan sitä tietty herkistyä enempi ajan kuluessakin. En tiedä, oon miettinyt pääni puhki mitä neiti on tänään syönyt ja mitään erikoista ei listalla ole. Ainoa on tuo tomaatti ja ketsuppi, mitä ei ole saanut vähään aikaan. Mulla on itelläni ollut saman ikäisenä yliherkkyyttä tomaatille ja mansikalle ja musta on kuviakin, joissa posket ja leuka samanmoiset kuin tytyllä sen jälkeen kun on tomskua saanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Josko tuo hilunen tosiaan oliski nyt jotain allergiaan liittyvää... :/ :/
No sehän tästä puuttuiskin... :snotty: Mut tyty on saanut tomaattia ja ketsuppia paljonkin, ennenkuin hoksattiin että saa posket helahtamaan ja ei siitä aiemmin muuta ole tullut. Voihan sitä tietty herkistyä enempi ajan kuluessakin. En tiedä, oon miettinyt pääni puhki mitä neiti on tänään syönyt ja mitään erikoista ei listalla ole. Ainoa on tuo tomaatti ja ketsuppi, mitä ei ole saanut vähään aikaan. Mulla on itelläni ollut saman ikäisenä yliherkkyyttä tomaatille ja mansikalle ja musta on kuviakin, joissa posket ja leuka samanmoiset kuin tytyllä sen jälkeen kun on tomskua saanut.
Mulla on kanssa nuorempana ollu tomaattiherkkyys...mulla halkes suupielet ja suuhun tuli haavoja....nykysin ei juuri oo koskaan mitään...
Mut niinhän ne sanoo siitepölyistäki et niille melkeesti pitää ensin 1-2 kesää altistua ennenkö se puhkee..... :/ :/ Mut siis toivottavasti ei allergiaakaan olis...kurja juttu :hug: :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Josko tuo hilunen tosiaan oliski nyt jotain allergiaan liittyvää... :/ :/
No sehän tästä puuttuiskin... :snotty: Mut tyty on saanut tomaattia ja ketsuppia paljonkin, ennenkuin hoksattiin että saa posket helahtamaan ja ei siitä aiemmin muuta ole tullut. Voihan sitä tietty herkistyä enempi ajan kuluessakin. En tiedä, oon miettinyt pääni puhki mitä neiti on tänään syönyt ja mitään erikoista ei listalla ole. Ainoa on tuo tomaatti ja ketsuppi, mitä ei ole saanut vähään aikaan. Mulla on itelläni ollut saman ikäisenä yliherkkyyttä tomaatille ja mansikalle ja musta on kuviakin, joissa posket ja leuka samanmoiset kuin tytyllä sen jälkeen kun on tomskua saanut.
Mulla on kanssa nuorempana ollu tomaattiherkkyys...mulla halkes suupielet ja suuhun tuli haavoja....nykysin ei juuri oo koskaan mitään...
Mut niinhän ne sanoo siitepölyistäki et niille melkeesti pitää ensin 1-2 kesää altistua ennenkö se puhkee..... :/ :/ Mut siis toivottavasti ei allergiaakaan olis...kurja juttu :hug: :snotty:
Ei mullakaan enää mitään ole, paitsi jos syön reilusti eli aika monta kappaletta tomaatteja putkeen, niin alkaa suuta ja suupieliä kirvelemään. Mut kassellaan ja seuraillaan, pitää tosiaan se prepulsid ihan varoiksi hakea, siitä on kuitenkin oikeasti apua jos tarve tulee, kun tuo gaviscon on vähän yhtä tyhjän kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Mitä täällä on tapahtunut :eek: ihan sikana sivuja luettavana :eek: Vai saiskos tiivistelmän :p
Ei saa olla pois :wave: :LOL:
Mieki eilen muutaman sivun jouduin lukasee |O :D
No kun meillä ei vieläkään ole sitä nettiä. Vieraiden mokkulaa lainailen :LOL: Huomenna jaksan vasta lukea menettämäni hetket... Ja olin vkonlopun kaksin pojan kans eli iltaisin olis todellakin ollut aikaa jutella teidän kans :/
Silloinhan sitä aikaa on, kun on muksujen kanssa keskenään. Kun muksut on heivannut sänkyyn, niin ei mee aikaa ukon kanssa sosialisoitumiseen :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mietin vaan, ku ite en ihan kaikkia tuttuja ja tutun tuttuja/entisiä koulukavereita oo pyytäny....paljon on sellasiakii ketä tahtosin mut ei oo koko veispuukissa :snotty:
En mä kaikkia kavereita kehtaa pyytää, kun sitten niille selviäis, kuinka nettiriippuvainen mä oon. :LOL: Menis hyvän kotiäidin maine, kun joka päivä FB:ssä luuraan päiväkahvien aikaan. :saint: :LOL:

Mulla on muuten FB:ssä mun pomon tytöt kavereina. :whistle: :D Ne kyllä pyysi mua.
 
:wave: Onpas tullut paljon tekstiä, jäänyt aika paljon lukemattakin kun on ollut niin kiirettä. Nytkin yön töissä ja tässä tauolla piti käydä lueskeleen mitä teiteille on tapahtunut. FB:ssä mulla on kaikki kaverit sellaisia joita näen aika usein. Vanhoja kavereita en ole edes pyytänyt kavereiksi tai olen hylännyt heidän pyynnön juuri sen vuoksi kun olen halunnut jättää hurjan teini ajan taakse enkä kaipaa sen aikaisia kavereita enään. Toisekseen en jaksa alkaa rajaamaan ryhmiä, joten kaverit jotka fBssä on tietävät meidän perheen arjen yms. niin ei tarvi rajailla. Hilunen :hug: tuli mieleen itselläkin allergia. Mun siskolaa on refluksia ja oireet pahenee kun syö ruokaa mihin on käytetty tomaattia, ketsuppia tai esim. paprika jauhetta. Tiistaina lähtään lomalle power parkiin ja jukujuku maahan, ihana päästä hotelliin ja syömään ihania aamupaloja namskis :D Meillä tytölläkin sanavarasto alkaa kertymään, uusia sanoja on aika paljon mm. mummo, rekka, pipi, anna eli kyllä se puhe näyttää tulevan vaikkakin myöhemmin kuin muilla meidän lapsilla :whistle: :D Nyt ei muuta kuin öitä mammat mie lähden töiden pariin :D :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Miksi mulle tuli tällainen vastaus fb-testistä: (Millainen sananparsi olet?)

Ei laatikon terävin veitsi - valitettavasti. Olet hyvin usein ulkona kaikesta. Käykö sinulle usein niin, että muut nauravat vitseille, joita sinä et vain kertakaikkiaan tajua? Tämä testikin taisi mennä hieman yli käsityskykysi...

:LOL: :whistle: :xmas:

*muoks. Niin ja se sananparsi siis on: Portit ovat alhaalla, valot välkkyvät, mutta juna ei vain tule.
:LOL: :LOL: Osui ja uppos :LOL:
 
Nyt olis omat ja vieraat lapset ruokittu (harvase päivä löytyy yksi ylimääränen nuppi ruokapöydästä =) )....millehän sitä sit alkais...kirjottasko reissuun tarvittavia tavaroita laulle, et muistaa kaik ottaa mukaan :whistle:

Millasenhan piuhan pitäs ottaa mukaan, et saadaan tuo läppäri toiminaan...siel mökissä on yhteydet kyllä, mut ei tietoo, et onko langaton vai miten... :/
 

Yhteistyössä