Helmet 2008 ***kesäjutut vol.2***

Me mietittiin, et jos mentäis huomenna käymään turuuus kattomas niitä isoja purjelaivoja =) Mut tää mamma alkaa taas hannaamaan, kun stressaan jo etukäteen kaikkea :ashamed: Suurin huolenaihe mulla on, et poika ei pääse potalle reissulla, tai siis ainakin oletan, et kaikis vessois ei välttämättä ole pottaa. Mua jotenki ahdistaa ajatus, et pojun täytyy tehdä kakka vaippaan, ku kotona tekee kakat aina pottaan. Eli siis taas MUN ongelma :whistle:
 
:wave: Pitkästä aikaa. Lukemassa oon käynyt teidän kivoja juttuja, mutten oo kerennyt mitää kirjoittaa :ashamed: Meillä isäntä kesälomalla vielä viikon ja pihahommia on kovasti tehty :p Neidillä on nuha ja hirvee yskä, lämpöäkin ollut aina väliin :/ Kulmahampaat puskee läpiihan näinäpäivinä ja lämpö voi kyllä johtua niistäkin. Tästä tulikin mieleen et kuinka paljon muiden taaperoilla on hampaita suussa?? Meillä on nuo kulmurit mukaan laskien 14 ja tuntuu aika paljolta :whistle: Ei ookyllä kahdella vanhemmallaollut tuohon ikään noin montaa :whistle: Jahvetti onko lamppu jo löytynyt?? Mäkin haluan olohuoneeseen ja keittiöön jonkin ison lampun pöytien päälle. Meillä kattoon upotettuja spotteja kaikissa muissa huoneissa paitsi makkareissa, olohuoneessa/keittiö avoin yhdistelmä on n. 25 spottia ja keittiön kaapistojenpäällä 8 kaarivaloa :D Katotaanko teillä paljon piirrettyjä? Meillä neiti tykkää kattoo kyllä mut ehdoton lemppari on ti ti nallen seikkailuleiri ja siinä ne kaikki eläimet jaksaa kiinnostaa kerrasta toiseen :p Mäkin haluan fatboyn, mutta on aika kalliita kun niitä pitäis hankkii useampi heti kerralla. Ostoksista tuli mieleen et mekin saatiin vihdoin käytyä ostamassa baarijakkarat ja saadaan ne viikonpäästä :p Joko helmillä tulee kaksi sanaisia lauseita?? Meillä neiti oppi sanomaan viime viikonloppuna ensimmäisensä pappa paapaa :LOL: Muutenkinsanoja on alkanut tuleen kuin liukuhihnalta :D :heart: Juu nyt taas hommiin :wave:
 
mammana juu löyty löyty...taisin linkinkin siihin laittaa =)
Meillä ei juurikaan oo spotteja/halogeenejä...en vaan tykkää oikeen....keittiössä on mm ikkunanedessä, mut ei niitä tuu koskaan käytettyä :/ Muutenki meillä on ihan "tavista" :xmas:
 
Melkeen voisin pillimehun tarjota sille, joka arvaa paljon on 5 päivässä menny rahaa RUOKAkauppaan, ei sisällä edes vaippoja tms...pelkkää ruokaa :D
Ja oon kyny lauantaina kaupassa ja sunnuntaina, silti tänään oli kaappi AIVAN tyhjä....tänään sit taas kävin :xmas:
7 kassia tuotiin tänään :whistle:
 
Hello :wave: Perillä ollaan. :)

Lampuista vielä; meillä on ruokapöydän päällä sellainen iso valkoinen ufo-valaisin. On kivan näköinen kun on niin suuri. :) Spotteja/halogeeneja ei ole meilläkään, koska en pidä niistä. Eteisessä on plafondi, vaikken niistäkään pidä. Se oli kuitenkin ainoa ratkaisu tuohon, koska muuten ei olisi ovi päässyt kunnolla aukeamaan. :headwall: Ja ihan tavallista on meilläkin. ;)

Kaksisanaisia lauseita tulee jonkin verran ja muutaman kerran on tullut kolmesanainenkin: "mikä tää on?" :D :D

Pillimehuveikkaukseen arvataan nyt vaikkapas 400 erkkiä. :xmas:
 
179erkkiä.

Ja ei tuu lauseista, yhden käden sormilla voi laskea ne harvat sanatkin...
Mutta huomasin, että kyllä tuo poika on kiltti tai oikeastaan vieraskorea :LOL: meillä mun kamu miehineen kylässä ja poika leikki siinä sivussa koko ajan kiltisti. Välillä kävi näyttämässä jotain lelua :heart:
Poika sai muuten mummoltaan ti sellaisen vauva-nuken ja nyt kantaa sitä ja hokee vauva, vauva. Ja näyttää missä vauvalla on napa ja pippeli. Ja pöhkön pitää saada se nukkumaankin mukaan :LOL:
Niin ja pippelistä puheen ollen, pitikö sitä LAPSEN pippeliä liikutella tai pestä jotenkin erityisesti????
 
:wave:

Mä askartelin tossa äsken sellasta mosaiikkijuttua omaksi ilokseni kun noita ylimääräisiä laattoja löytyy nurkista aikamoinen määrä... :whistle: Yhden tarjottimen oon jo meille noin tehnyt ja ajatuksena olis laitella samalla tyylillä myös partsin pöydän pinta. :xmas:

Hampaita tytyllä on "vasta" 9, neljä ylhäällä ja alhaalla ja yksi takahammas-ei tunnu kovinkaan tiuhaan tahtiin noita tekevän, pojalla oli tässä iässä jo mooonta hammasta enemmän. :whistle: Ja kuumeella ja känkkäämisellä meilläkin hampaita tehdään. :/

Lauseita ei tytyltä vielä tule, mut sanoja on käytössä aika paljon, en ole edes laskenut miten monta sanaa jo sanoo...Nyt viimeisen parin viikon aikana on alkanut käyttää sanoja selvästi aiempaa aktiivisemmin ja sanavarasto tuntuu kasvavan päivittäin ja käyttää jo sanoja jos esim.pyytää jotakin-osa sanoista on kyllä sinne päin, mut ymmärretään kuitenkin mitä ajaa takaa.

En ollu tommosesta fatboysta aiemmin kuullutkaan ennenkuin tänään kuukkeloimassa kävin. Mun on kyllä pakko todeta, ettei sellanen ihan äkkiä tule meille, ei vaan kolahda alkuunkaan-lienen taas outo! :whistle: :xmas:

Jos Helmis tarkoitit että tarvitseeko tämän ikäisen pojan pippeli pestä esinahan alta, niin mulla on se tieto ettei tarvi, eikä edes pidä. =) Se on sit asia erikseen jos joku tulehdus iskee, mut muuten esinahan liian aikainen liikuttelu voi aiheuttaa kiinnikkeitä ja esinahan ahtauman. Mitähän tuo meidän poika olis ollut kun aloteltiin pesemään myös alta, lähempänä kolmea varmaankin...Sitä ennen pestiin siis ihan päältä vaan. :D
 
Mulla on sellainen ufo-lamppu, joka on muovinen lautanen, jossa vilkkuu sivussa valot ja päällä pyörii sellainen viuhka. Viuhkassa vaihtuu värit ja se pyörii... Oisko ollu jotain viis erkkii hinta, joten tuskin siitä puhutte. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Mulla on sellainen ufo-lamppu, joka on muovinen lautanen, jossa vilkkuu sivussa valot ja päällä pyörii sellainen viuhka. Viuhkassa vaihtuu värit ja se pyörii... Oisko ollu jotain viis erkkii hinta, joten tuskin siitä puhutte. :xmas:
Meilläki on joskus ollu sellanen...joskus vuonna miekka ja kivi :D :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Asiasta appelsiiniin, mun tekis mieli lähteä pikkasen viihteelle, rai rai :whistle: :D Siis ei tänään, mut tässä kesän aikana vielä :p Viimeks oon ollu viihteellä marraskuussa -06, et ehkä nyt olis jo aikakin :whistle:
Toki toki :D
Itellä tosin sellanen se viime kertanen reissu, että vois vaikka muutaman vuoden taukoo pitääki :whistle:
 

Yhteistyössä