Helmet 2008 ***kesäjutut vol.2***

Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Ai nii mun piti kertoa että mikä meil on täl hetkel pop :headwall: Jätkä avaa uuninluukun (sitä ei saa lukkoon mutta levyt saa off asentoon) ja kiipee sen päälle seisomaan että näkee onko hellan päälle jääny jotain safkaa |O
:heart:

Meillä taitaa olla onneksi luukussa lukitus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mä aion muutes huomenna hankkiutua eroon äitiyspakkauslaatikollisesta neidin pieniä vaatteita. Vien ne mun isän vaimon tulevalle lapsenlapselle. Sitten pitäiskin ruveta muuttamaan vierashuonetta meille makkariksi, kun saadaan noita roinia sieltä vähemmäksi.
Mä tein tämän saman keväällä, eli kaikki neidin pienet läks-mut johan noita on taas ehtinyt kertymään ja kun kesä on ohi ja kesävaatteet menee jemmaan niin sithän noita taas on laatikot täynnä... :whistle:
Tuntuu olevan ihan jatkuvaa tuo vaatteiden kanssa säätäminen. Pitää yrittää katsoa, ettei jää joku vahingossa käyttämättä (ettei siis ehdi mennä pieneksi - ei ole kyllä tytöllä ollut ongelma :whistle: ) ja sitten niitä pieneksi jääneitä taas pitäisi saada johonkin. Nyt niitä taas on kertynyt meillä vaikka mihin. Kun en ole IHAN varma vielä, että hankkiudunko niistä lopullisesti eroon. FB:kin sanoi, että minulla on kova vauvakuume :eek:
Meillä taas tuppaa aina löytymään sellasta vaatetta mitä käytetty vaan pari kertaa... :whistle: Neiti tahtoo kasvaa niin nopeasti tai sit vaatetta on vaan liikaa...voisko olla mahdollista? :xmas: :LOL:
Ei :D
Eihän sitä meilläkään liikaa ole :saint:
...
mutta vähemmälläkin ihan varmasti pärjäisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Ai nii mun piti kertoa että mikä meil on täl hetkel pop :headwall: Jätkä avaa uuninluukun (sitä ei saa lukkoon mutta levyt saa off asentoon) ja kiipee sen päälle seisomaan että näkee onko hellan päälle jääny jotain safkaa |O
:heart:

Meillä taitaa olla onneksi luukussa lukitus.
Hommatkaa alakerta ja viekää uuni sinne... Ei seiso lapset uunin päällä eikä tarvi tehdä uuniruokia... B) :whistle: :xmas:

...niin ja muistakaa hommata se puulaatikko :LOL: :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mä aion muutes huomenna hankkiutua eroon äitiyspakkauslaatikollisesta neidin pieniä vaatteita. Vien ne mun isän vaimon tulevalle lapsenlapselle. Sitten pitäiskin ruveta muuttamaan vierashuonetta meille makkariksi, kun saadaan noita roinia sieltä vähemmäksi.
Mä tein tämän saman keväällä, eli kaikki neidin pienet läks-mut johan noita on taas ehtinyt kertymään ja kun kesä on ohi ja kesävaatteet menee jemmaan niin sithän noita taas on laatikot täynnä... :whistle:
Tuntuu olevan ihan jatkuvaa tuo vaatteiden kanssa säätäminen. Pitää yrittää katsoa, ettei jää joku vahingossa käyttämättä (ettei siis ehdi mennä pieneksi - ei ole kyllä tytöllä ollut ongelma :whistle: ) ja sitten niitä pieneksi jääneitä taas pitäisi saada johonkin. Nyt niitä taas on kertynyt meillä vaikka mihin. Kun en ole IHAN varma vielä, että hankkiudunko niistä lopullisesti eroon. FB:kin sanoi, että minulla on kova vauvakuume :eek:
Meillä taas tuppaa aina löytymään sellasta vaatetta mitä käytetty vaan pari kertaa... :whistle: Neiti tahtoo kasvaa niin nopeasti tai sit vaatetta on vaan liikaa...voisko olla mahdollista? :xmas: :LOL:
Ei :D
Eihän sitä meilläkään liikaa ole :saint:
...
mutta vähemmälläkin ihan varmasti pärjäisi.
Mä oon huomannu että meijän neidil on selkeesti liikaa vaatteita :ashamed: Kiitos isoveljen, kavereiden joilla on tyttölapsia ja alennusmyyntien :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Ai nii mun piti kertoa että mikä meil on täl hetkel pop :headwall: Jätkä avaa uuninluukun (sitä ei saa lukkoon mutta levyt saa off asentoon) ja kiipee sen päälle seisomaan että näkee onko hellan päälle jääny jotain safkaa |O
:heart:

Meillä taitaa olla onneksi luukussa lukitus.
Hommatkaa alakerta ja viekää uuni sinne... Ei seiso lapset uunin päällä eikä tarvi tehdä uuniruokia... B) :whistle: :xmas:

...niin ja muistakaa hommata se puulaatikko :LOL: :LOL: :LOL:
Öööö...tota :xmas: :wave: :whistle: :LOL:
Eihän sitä anoppia oo pakko ottaa? :whistle:
 
:wave:
Kohta nukkuun :)

Huomenna jään taas kalaleskeksi ku mies lähtee jälleen kerran kalasteleen ja yötä on, kerta viikkoon on kyl nyt käyny ja oon ite miettiny pääni puhki millasia yöjuoksuja sitä pitäs ite alkaa harrastaa ku toinenki kerta :D

Meillä kun oli vanha liesi jätkä aukas peltilaatikon ja meni sen päälle seisoon ja rynkytti uunin ripaa siinä, lähellä joskus et koko liesi kaatuu :D :heart:

Mie myös oon säästäny äippäpakkaukseen ihanimmat vaatteet, muut jotka joutaa myyntiin/kiertoon on vaan kätevästi liberon säkkeissä :) Niitäki jo kaks täyttä nii jottai häätys pian tehä..

Mut nyt tosiaan :wave:
 
Meillä kävi pojalla enemmänkin niin, että jäi käyttämättä vaatteita (jopa itse hankkimiani), mutta tytön kanssa on mennyt paremmin hankinnat. Ehkä aluksi tuli jotain hankittua turhaan (tai esim. oli hankittuna muutamat kengät kokoa 19, mutta eivät ne sitten ehtineet käyttöön, kun tyttö ei ruvennutkaan kävelemään), mutta nyt olen saanut jostain enemmän järkeä ja näyttäisi vaatevarasto olevan paremmin tarvetta vastaava. Kirppikset ovat vaarallisia "kun halvalla saa", mutta niissäkin osaan nykyisin olla tarkkana ja on mennyt monen monta kertaa jo, kun en ole osatanut tytölle yhtään ainoaa vaatetta =)
 
Se on kyllä totta että tämän toisen kanssa ei enää niin helposti sorru ale-myynneissä ym. ostamaan vaatetta vaan siksi että näyttää kivalta! Mä en kertakaikkiaan voi enää säilöä yhtään enempää. Potkismummokin tuo huomenna taas lisää käytettyä vaatetta (isompaa) mut kyllähän sitä kohta tarvii... Suvulta löytyy... =) Jokusen uuden ostan silloin tällöin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Se on kyllä totta että tämän toisen kanssa ei enää niin helposti sorru ale-myynneissä ym. ostamaan vaatetta vaan siksi että näyttää kivalta! Mä en kertakaikkiaan voi enää säilöä yhtään enempää. Potkismummokin tuo huomenna taas lisää käytettyä vaatetta (isompaa) mut kyllähän sitä kohta tarvii... Suvulta löytyy... =) Jokusen uuden ostan silloin tällöin...
Ai ei vai :whistle: :snotty: :LOL:
 
Mä taas tän tokan kanssa hyödynnän alet paljo paremmin. Pojan kanssa en oikein osannu haalia etukäteen mitään mutta nyt tytölle on jo mekko ostettu ens joulukski :LOL: Ja tosiaan mulla on muutama tyttölapsen äiti käyny täällä ennen kirpparille menoa ja oon käyny niitä vaatteita läpi ja aimo kasat on kyllä jääny tänne niiltä :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Se on kyllä totta että tämän toisen kanssa ei enää niin helposti sorru ale-myynneissä ym. ostamaan vaatetta vaan siksi että näyttää kivalta! Mä en kertakaikkiaan voi enää säilöä yhtään enempää. Potkismummokin tuo huomenna taas lisää käytettyä vaatetta (isompaa) mut kyllähän sitä kohta tarvii... Suvulta löytyy... =) Jokusen uuden ostan silloin tällöin...
Ai ei vai :whistle: :snotty: :LOL:
No, johtuisko se sitte siitä että pojille ei löydy niin kivoja vaatteita???? :LOL: :LOL:
 
Meillä ei ole viime aikoina juurikaan tullut mistään käytettynä, mikä on sikäli ihan hyvä, että ne mitä miehen äiti meille sukulaisilta on tuonut ovat pääsääntöisesti jääneet käyttämättä. Olisihan se kiva saada sillä tavalla kiertoon, mutta kun ei itse pääse valitsemaan (toisin kuin kirppiksillä ), niin on ollut tuo ongelma, että en ole osannut niitä käyttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Se on kyllä totta että tämän toisen kanssa ei enää niin helposti sorru ale-myynneissä ym. ostamaan vaatetta vaan siksi että näyttää kivalta! Mä en kertakaikkiaan voi enää säilöä yhtään enempää. Potkismummokin tuo huomenna taas lisää käytettyä vaatetta (isompaa) mut kyllähän sitä kohta tarvii... Suvulta löytyy... =) Jokusen uuden ostan silloin tällöin...
Ai ei vai :whistle: :snotty: :LOL:
No, johtuisko se sitte siitä että pojille ei löydy niin kivoja vaatteita???? :LOL: :LOL:
Todellakin johtuu siitä :D ja musta poikien vaatteet menee paljo paremmin tytöille kuin toisin päin joten meiltä löytyy tytön kaapista melkein kaikki pojan vaatteet...
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Se on kyllä totta että tämän toisen kanssa ei enää niin helposti sorru ale-myynneissä ym. ostamaan vaatetta vaan siksi että näyttää kivalta! Mä en kertakaikkiaan voi enää säilöä yhtään enempää. Potkismummokin tuo huomenna taas lisää käytettyä vaatetta (isompaa) mut kyllähän sitä kohta tarvii... Suvulta löytyy... =) Jokusen uuden ostan silloin tällöin...
Ai on vai... :whistle: :ashamed: :LOL: Just tänään taas tuli jokunen vaate lisää kun olivat niin ihania ettei niitä voinut kauppaankaan jättää. :whistle: Nyt nää olemattomat tulot vähän jarruttaa, mut syssyllä kun alkaa taas tili juosta niin... :whistle:



 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Mä taas tän tokan kanssa hyödynnän alet paljo paremmin. Pojan kanssa en oikein osannu haalia etukäteen mitään mutta nyt tytölle on jo mekko ostettu ens joulukski :LOL: Ja tosiaan mulla on muutama tyttölapsen äiti käyny täällä ennen kirpparille menoa ja oon käyny niitä vaatteita läpi ja aimo kasat on kyllä jääny tänne niiltä :whistle:
Tuollaista tilannetta minäkin pääsin kerran hyödyntämään ja se oli todella kannattava "etukäteiskirppis". Tosin osa niistä vaatteista on nyt vuoden odottanut, että tyttö kasvaisi riittävästi. Mutta ne eivät siis ole kuin kokoa 80 tai max 86.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Se on kyllä totta että tämän toisen kanssa ei enää niin helposti sorru ale-myynneissä ym. ostamaan vaatetta vaan siksi että näyttää kivalta! Mä en kertakaikkiaan voi enää säilöä yhtään enempää. Potkismummokin tuo huomenna taas lisää käytettyä vaatetta (isompaa) mut kyllähän sitä kohta tarvii... Suvulta löytyy... =) Jokusen uuden ostan silloin tällöin...
Ai ei vai :whistle: :snotty: :LOL:
No, johtuisko se sitte siitä että pojille ei löydy niin kivoja vaatteita???? :LOL: :LOL:
Todellakin johtuu siitä :D ja musta poikien vaatteet menee paljo paremmin tytöille kuin toisin päin joten meiltä löytyy tytön kaapista melkein kaikki pojan vaatteet...
Nykyään löytyy kyllä mun mielestä pojillekin aika kivoja vaatteita ja värejä =) ainakin jos vertaan siihen, mikä tilanne oli joku pari vuotta sitten...
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Nykyään löytyy kyllä mun mielestä pojillekin aika kivoja vaatteita ja värejä =) ainakin jos vertaan siihen, mikä tilanne oli joku pari vuotta sitten...
Värejä mä kans kaipaisin, mut mistä löytyis? Nettikaupoistako? Onneksi eräs mun ystävä joka on antanut poikansa vaatteita meille, ostaa erikoisempia ja värikkäämpiä vaatteita... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Nykyään löytyy kyllä mun mielestä pojillekin aika kivoja vaatteita ja värejä =) ainakin jos vertaan siihen, mikä tilanne oli joku pari vuotta sitten...
Värejä mä kans kaipaisin, mut mistä löytyis? Nettikaupoistako? Onneksi eräs mun ystävä joka on antanut poikansa vaatteita meille, ostaa erikoisempia ja värikkäämpiä vaatteita... =)
Kyl mä oon pojalle värejä löytänyt ihan henkkamaukalta ja lindexiltä =) name it:llä on kans ollut kivoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Nykyään löytyy kyllä mun mielestä pojillekin aika kivoja vaatteita ja värejä =) ainakin jos vertaan siihen, mikä tilanne oli joku pari vuotta sitten...
Värejä mä kans kaipaisin, mut mistä löytyis? Nettikaupoistako? Onneksi eräs mun ystävä joka on antanut poikansa vaatteita meille, ostaa erikoisempia ja värikkäämpiä vaatteita... =)
Kyl mä oon pojalle värejä löytänyt ihan henkkamaukalta ja lindexiltä =) name it:llä on kans ollut kivoja.
Täytyneekin tarkkailla heidän valikoimaansa. =) :flower:
 
Ehkä munkin sirtten pitää äp:n loota kiikuttaa takaisin kotiin. Kippaan vaan sisällön isukin olkkari lattialle. :LOL: Kivoimmat vaatteet oon toki säästänyt muistoina, mutta ei niistä noin isoa lootaa tuu. Pojan äp:n loota on kyllä tallessa, mutta ei meillä oo niin isoja komeroita, että kaksi tollasta lootaa mahtuis. :headwall: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Ehkä munkin sirtten pitää äp:n loota kiikuttaa takaisin kotiin. Kippaan vaan sisällön isukin olkkari lattialle. :LOL: Kivoimmat vaatteet oon toki säästänyt muistoina, mutta ei niistä noin isoa lootaa tuu. Pojan äp:n loota on kyllä tallessa, mutta ei meillä oo niin isoja komeroita, että kaksi tollasta lootaa mahtuis. :headwall: :D
Kiikuta takaisin vaan, niin ei ainakaan pääse koskaan harmittamaan!! =) :flower: Kyllä nyt aina pari äippäpakkausta mahtuu... Onhan ne sentään haikarankuvilla varustettuja!!! :saint: =)
 

Yhteistyössä