Helmet 2008 ***kesäjutut vol.2***

Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Mä en ees tytölle ottanu pakkausta... Mitäköhän se ajattelee isompana kun veljellä on se loota :/
No aika kallis pelkän lootan takia ottaa 170 euron pakkaus - jos siis sisällölle ei oo käyttöä. :whistle:

Meidän neiti heräs sitten klo 6.00. |O |O

Nyt on katottu Juniorilta Unelmatarhaa - pikakisen rasittava ohjelma. Pahempi kuin Teletapit....
 
Moin! Mä oon tässä miettiny "elämää suurempia" asioita,kuten esim raskauden jälkeistä masennusta.. Että missä kulkee se raja onko masennus raskauden jälkeistä vai ihan jotain muuta? Voiko se jatkua 1½vuotta synnytyksen jälkeenkin? Tuli vaan mieleen kun yhden kaverini kanssa juttelin, oli niin kypsää kauraa "rasavillin" poikansa takia.. Poika itseasiassa ei ole edes paha tapaus, äiti vaan ei tunnu jaksavan edes sitä että poika kävelee omaan tahtiinsa ja katselee maailmaa.. Äiti tuntuu olevan ihmeissään kun meidän tyttö kävelee paljon eikä rattaissa istuta.
Oonko sitten loppujen lopuksi päässyt helpolla koska mulle ei ole ainakaan kauheasti jäänyt traumoja viime vuodesta.. Ja mähän oon ihan avoimesti todennu että heevetistä oli vauva-aika. Mä jopa oon alkanu kallistua siihen suuntaan että toinen voisi ehkä mahdollisesti olla okei. Tajusin että jos alkaa vanne kiristää päätä niin mähän kipitän ammattiauttajan pakeille.

Joo.. kunhan mietin :)
 
Meillä on kans molempien äp-laatikot säilytetty, mutta vain sen takia että niihin mahtuu paljon vaatteita ja helppo kasata tonne vaatehuoneeseen :LOL: Kiertoon on lähteny paljon vaatteita, ja sillä tavalla niitä meillekin on tullut... Uutena ei oo kauheesti osteltu, jotain joskus.

 
Meillevauva tiedän että synnytyksen jälkeinen masennus voi puhjeta vielä vuosi synnytyksen jälkeenkin, joten kaipa se voi sitäkin olla. Tai sitten "tavallista" masennusta eikä liity synnytykseen. Mistäpä näistä tietää. :/ Onko tällä sun ystävälläsi mahdollisuutta pitää lapsivapaata aikaa itselleen välillä vai onko aina kiinni lapsessa, pieni pään tuulettaminen välillä ilman lasta tekee ihmeitä. (Paraskin puhuja täällä... :snotty: )

Toinen mikä itsellä vaikuttaa tosi paljon mielialoihin, jaksamiseen ja ihan kaikkeen oikeastaan, on yövalvominen. Pinna venyy paljon pidemmäksi silloin kun saa öisin nukutuksi, päivisinkin jaksaa jotain tehdä ja kaikki sujuu kitkattomammin. Toki risaisiin öihinkin tottuu mutta jos takana on useamman kuukauden valvomisputki niin se kyllä näkyy ja tuntuu. :/

Mutta eipä mullakaan mitään traumoja ole jäänyt kummastakaan vauva-ajasta koliikkeineen ja yövalvomisineen. =) :whistle:

Onko muuten kellään muulla vielä turvaistuin käännettynä naama menosuuntaan?
 
Meillä ei oo käännetty. itse asiassa tota ei saakaan käännettyä. Meinataan kyllä ostaa käännettävä istuin ja jossain vaiheessa sit nenu eteenpäin :) Toi honkkeli on kyllä välillä solmussa noiden koipiensa kanssa siellä :kieh:
 
Mitä pyykkipulveria käytätte? Olen käyttänyt Swippia pitkän aikaa ja nyt kun pitäisi ostaa kaupasta, niin paketit muuttuneet aika tavalla... |O Jotain ei hajustettua (ainakaan voimakkaasti) ja herkälle iholle sopivaa... :wave:
 
Täällä oli tänään taas yllättävän helteinen päivä, vaikka aamulla näytti että voisi sataa enemmänkin. Saa nähdä tulisiko vielä helteitä tälle kesälle. Nyt voisi vaikka tulla, kun meilläkin alkaa pian lomareissut.

Poika lähtee aamulla miehen kanssa töihin, kun on sitä toivonut jo monta viikkoa. Pakkasi reippaasti ennen nukkumaanmenoa reppuun vihkoja ja kansioita ja ties mitä + otti leikkitietokoneen esille. On luvannut olla siellä niin nätisti, että isi saa tehdä töitä rauhassa, mutta saa nähdä miten käy. Varmasti on kutenkin helpoin aamuherätys tälle viikolle, vaikka tapahtuukin 1-2 tuntia ennen normaalia heräämisaikaa =)
 

Yhteistyössä