Helmet 2008 ***kesäjutut vol.2***

Hello-jello! B)

Paljon oli taas tullut tekstiä.

Meillä puuro menee parhaiten alas, kun antaa ite syödä. Niin ja laiskana äitinä, kun saatan syöttää jääkaapista otettua edellisen aamiaisen/illallisen puuroja kylmänä, niin ne uppoo kaikkein parhaiten. :ashamed: :whistle: :D

Mä kattelin yksi päivä esikoisen sortsien kokolappuja ja yhdet 98 cm löytyi. Hyvin pelittävät vielä, eihän tuo jätkä oo kuin 128 cm. :LOL:
 
Meillä on pääosin käytössä 80 ja 86 cm vaatteet. Puuroa ei poika suostu syömään paria lusikallista enempää, ja koska myös leivän menekki on aika pientä ja taas banaania ja juustoa menis kilottain, niin on kuulkaa kakka kova :headwall: :headwall: Eilen piti käydä hakemassa apteekista ummetuslääkettä, kun reppana makas lattialla mun päällä, itki ja yritti kakata :'( Ostin kyllä leseitä, jos niitä sais tungettua kaikkeen...Toivottavasti puuro alkaa taas maistua kun aloittaa pk:n.

Mä ajattelin töiden jälkeen käydä katseleen itselleni vaatteita hääjuhliin. Vähän epäilen, että mitään löytyis =) Hyvä asenne :kieh:

Töissä on niiiiiin kuivaa :snotty: Mutta onneks ulkona sataa :kieh: :LOL:
 
Mites sitä pottailua kannattais aloitella? Kun poika ei oikein ala istumaan siinä helpolla? Ja herää nykyään niin itkuisena, että ei sitä silloin ainakaan sinne saa. Ruoan jälkeen varmaan ainakin olis hyvä aika? Mitä mä keksisin niin houkuttelevaa, että suostuis siihen potalle?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Mites sitä pottailua kannattais aloitella? Kun poika ei oikein ala istumaan siinä helpolla? Ja herää nykyään niin itkuisena, että ei sitä silloin ainakaan sinne saa. Ruoan jälkeen varmaan ainakin olis hyvä aika? Mitä mä keksisin niin houkuttelevaa, että suostuis siihen potalle?
Kiinnostaisi tätäkin. :wave: Poika kyllä istuu potalle mutta ei malta olla aloillaan niin kauan että jotain tapahtuisi. Silloin kyllä jos pissa tulee lattialle esim. vaipanvaihdon yhteydessä niin käy hakemaan potan ja asettaa sen lammikon päälle. :LOL:
 
Puuro ei kovasti maistu meilläkään, välillä menee. Ja banaani ja juusto olisi kanssa hittejä, mutta kakka on toistaiseksi tullut ihan ok. Mä syötän yleensä luumusosetta jos alkaa ummettamaan, ja pyrin yleensäkin antamaan kuitupitoista leipää yms.

Vaatekoko on meillä pääsääntöisesti 92, joitakin harvoja 86 on vielä mitkä sopii, housut lähinnä.

Kuinkas Metun neuvola sujui?
 
Tää rouva täräytti takkaan tulet kun on niiiiin kylmä :/ sataa ja kalseaa ...plaah...

isukilla iltavko niin jotenkin tympeitä päiviä ku ei oo autoo ees käytössä eikä jaksa tällasilla keleillä lähtee käveleen kaapunnille...matkaa on kuitenkin ihan kivasti...

sunnuntaina lähetään reissun päälle ja maanantaina rantaudutaa Helsinkiin :) ja to lähdetään kotiin :D
et jos näkyy sellaset ruskeat peräkkäin työnnettävät rattaat ja niissä kaksi äänekästä muksua vanhempineen niin me ne vaan ollaan :wave: :LOL:

vaatteista meil on käytössä muutama 74cm ja sit suurinosa on 80-86cm.

nyt taasen leikkimään ja tornien tekoon..

Jepsu
 
Mä marisen täällä itekseni, ku en saanutkaan huutonetistä matkasänkyä :( Joku onnekas ehti huutamaan vielä ennen huudon sulkeutumista. Noh, kai niitä sänkyjä jostain saa, uutta en malttais ostaa, ku käyttöä ei paljoa ole :whistle:
 
Meilläkin toi pottailu tuottaa äidille päänvaivaa. Ihan kokeeksi olen tyttöä potalla istuttanut ja viime viikolla meni jo ihan hyvin - pissakin tuli usein. Nyt neiti ei millään suostuisi potalla istumaan. Kampeaa itsensä ylös ja pissaa sitten lattialle. Joku taju tolla kai hommasta on, kun pissat tulee melkein aina pottailutouhujen yhteydessä, mutta harvemmin siis pottaan. Vaipat ovat kyllä melko kuivat nykyään. Yritin eilen etsiä pöntön supistusrengasta, josko tuo pönttöily kiinnostaisi pottailua enemmän. :whistle:

Oon siis ihan ymmälläni siitä, että neidillä näyttäsi joku taju pissahommista olevan, kun esikoisen kanssa yritin pottailua samassa iässä, niin potalla saatettiin istua ½ tuntia kerrallaan ilman tulosta. Luovuin koko touhusta joksikin aikaa ja tositreenit alettiin pojan kanssa vasta yli 2 vuoden iässä. Sen olin jo päättänyt, etten tän kakkospainoksen kanssa ala pottailuviihdytysshow´hun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Mä marisen täällä itekseni, ku en saanutkaan huutonetistä matkasänkyä :( Joku onnekas ehti huutamaan vielä ennen huudon sulkeutumista. Noh, kai niitä sänkyjä jostain saa, uutta en malttais ostaa, ku käyttöä ei paljoa ole :whistle:
No höh! :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
kun esikoisen kanssa yritin pottailua samassa iässä, niin potalla saatettiin istua ½ tuntia kerrallaan
Oi rakas muoriseni, kerro miten tämä onnistuu :flower: :flower:
Puuha Peteä taidettiin lueskella. Toi on aina ollut kirjahullu. Mutta tän nuoremman saisi kyllä kuormaliinoilla köyttää pottaan että pysyisi edes ½ minuuttia. :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
kun esikoisen kanssa yritin pottailua samassa iässä, niin potalla saatettiin istua ½ tuntia kerrallaan
Oi rakas muoriseni, kerro miten tämä onnistuu :flower: :flower:
Puuha Peteä taidettiin lueskella. Toi on aina ollut kirjahullu. Mutta tän nuoremman saisi kyllä kuormaliinoilla köyttää pottaan että pysyisi edes ½ minuuttia. :headwall:
meillä taitais pysyä paikallaan ainoastaan jäätelön voimalla :LOL: olispa ihana istua potalla ja syödä jääteöä :LOL: :p
 
Kiireellä juostiin taas kerran neuvolaan, mutta siellä kaikki meni ok. Tosin tyttö olisi heti ovelta halunnut kääntyä takaisin. Ja painon mittauksessa ei olisi ollut aloillaan, mutta onnistui se sitten ihan ok. Mitat nyt sitten vähän alle 1,5 vuoden iässä:
Pituus 78 cm
Paino 9160g
Kasvu edelleen tasaista, vaikka alakäyrillä. Paikalla oli sijainen, joka totesi vain että reipas tyttö. Luuli aluksi tytön tulleen 1-vuotisneuvolaan, mutta papereista katsoi, että ei kun 1,5 v alkaa olla täynnä. Eli hieman on nuoren näköinen tuo tyttö siis :whistle: Kaksi rokotusta saatiin myös (MPR ja pneumokokki). Saa nähdä tuleeko niistä jotain.
 

Yhteistyössä