Helmet 2008 ***kesäjutut vol.2***

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Toivottavasti teillä metu menee märkärupi pian ohi. :hug: Päiksystäkö tarttui?
En usko, kun todennäköisesti eka oire oli jo viime viikolla ennen kuin oikeastaan olimme käyneet päiväkodissa. Eilen illalla vasta tajusimme, mikä voisi olla kyseessä ja menimme tänään siis lääkäriin. Toivottavasti nyt ei sitten ole puoli päiväkotia taudin kourissa, kun poika oli siellä koko maanantain (piti olla vain aamupäivä, mutta halusi itse jäädä vielä päikkäreille ja leikkimään, vaikka tytön kanssa lähdimme kotiin nukkumaan). Saa nähdä miten paranee, ainakin nyt illalla tuli yksi uusi näppylä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Mä tunnustaudun suoraan ronkeliksi. :saint: Lindexistä ei muuten nykyisin löydy oikein mitään. Hennesiltä en oo löytäny oikeestaan koskaan mitään muuta kuin muutaman yöpuvun ja joitain veluuripöksyjä sekä sukkia. :/
Ja mä taas ostan pääasiassa hm:lta, tykkään niiden vaatteista :) Ja useimmat sieltä ostamani lastenvaatteet ovat olleet paljon parempilaatuisia kuin esim. Tuttan vaatteet, joita en enää mielelläni osta....
Mun mielestä HM:llä on kivempiä vaatteita pojille kuin tytöille. Joka toinen tytön vaate on vaaleanpunainen tai koristeltu sillä kammottavalla kissalla. :x
:LOL: :LOL:

Eiks se oo nyt suuressa huudossa! =)
Juu, mutta mä en tykkää siitä yhtään. :x Meillä on yks Hello Kitty -sankko, eikä sekään ole mun hankkimani.
Meillä on jonkin verran Hello Kitty -vaatteita ja erityisesti poika on sitä mieltä, että "eikö tuo olisi ihana meidän neidille?".
 
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Mä tunnustaudun suoraan ronkeliksi. :saint: Lindexistä ei muuten nykyisin löydy oikein mitään. Hennesiltä en oo löytäny oikeestaan koskaan mitään muuta kuin muutaman yöpuvun ja joitain veluuripöksyjä sekä sukkia. :/
Ja mä taas ostan pääasiassa hm:lta, tykkään niiden vaatteista :) Ja useimmat sieltä ostamani lastenvaatteet ovat olleet paljon parempilaatuisia kuin esim. Tuttan vaatteet, joita en enää mielelläni osta....
Mun mielestä HM:llä on kivempiä vaatteita pojille kuin tytöille. Joka toinen tytön vaate on vaaleanpunainen tai koristeltu sillä kammottavalla kissalla. :x
:LOL: :LOL:

Eiks se oo nyt suuressa huudossa! =)
Juu, mutta mä en tykkää siitä yhtään. :x Meillä on yks Hello Kitty -sankko, eikä sekään ole mun hankkimani.
Meillä on jonkin verran Hello Kitty -vaatteita ja erityisesti poika on sitä mieltä, että "eikö tuo olisi ihana meidän neidille?".
:D liikkis.

 
Tulipa tuosta Hello Kittystä mieleen, kun siitä tuntuu moni tykkäävän, niin mitäs mieltä olette näistä Lindexin Bamse-tuotteista? Mä tykkään niistä, ovat mielestäni söpöjä. En ihan ensimmäisenä niitä katsele, mutta joitain Bamseja meiltä löytyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Millaisia on märkärupi-oireet? Näppyjä? Missä päin kehoa yleensä?
Meillä alkoi haavasta navan vieressä ja siitä suureni. Oli sellainen hieman märkivä ja punainen. Sitten tuli näppy nenään ja suupieleen. Eilen myös sormiin. Eniten kai on yleensä kasvoissa ja sormissa. Se, mistä sitten lopulta tunnistin märkäruveksi oli sellainen kellertävä rupi haavan päällä. Sellaista ei ollut missään näpyssä ennen tätä aamua ja siksi en aiemmin asiaa tajunnut.
 
Ieva: samat suunnitelmat, tai toiveet oikeastaan (siis saada nukahtamaan yksin). Meillä nukkumaan meno on menny ihan höpöks; nukuttaa pitäs aina ja vieressä silittää, heti kun yrittää mennä pois, toinen pomppaa pystyyn ja itkee tasan niin kauan, että menen takaisin sinne. Joku aika sitten vielä saattoi pikkasen itkasta ja laittoi sitten nukkumaa. Mutta huonompaan suuntaan siis mennään :headwall:

Meillä myös yöt on niin rikkonaiset, että niidenkin kans alkaa loppua voimat. Nyt tietty tuo korvatulehdus pahensi tilannetta, mutta kun niitä kokonaisia öitä tais olla viimeks vuosi sitten :(

Muuten poika on jo onneks toipumaan päin ja oli eilen jo tarhassa =)

Meillä oli miehen kans eilen huvittava riita (tais johtua väsymyksestä). Solvaukset lenteli puolin toisin ja mä olin menossa nukkunmaan pojan huoneen lattiallle ja mies sohvalle :LOL: Sitten tilanne meni ohi kun kumpikaan ei enää keksiny sanottavaa, eikä oikeastaan tiedetty edes mistä tapeltiin :LOL: Loppuilta oltiinkin sovussa.
Nyt herätteleen poikaa tarhaan, puolen tunnin päästä lähtee mun bussi =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Mä tunnustaudun suoraan ronkeliksi. :saint: Lindexistä ei muuten nykyisin löydy oikein mitään. Hennesiltä en oo löytäny oikeestaan koskaan mitään muuta kuin muutaman yöpuvun ja joitain veluuripöksyjä sekä sukkia. :/
Ja mä taas ostan pääasiassa hm:lta, tykkään niiden vaatteista :) Ja useimmat sieltä ostamani lastenvaatteet ovat olleet paljon parempilaatuisia kuin esim. Tuttan vaatteet, joita en enää mielelläni osta....
Peesaan.
Lisäksi esimTttaan veattuna niissä on paremmin hinta-laatu kohdallaan =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Tulipa tuosta Hello Kittystä mieleen, kun siitä tuntuu moni tykkäävän, niin mitäs mieltä olette näistä Lindexin Bamse-tuotteista? Mä tykkään niistä, ovat mielestäni söpöjä. En ihan ensimmäisenä niitä katsele, mutta joitain Bamseja meiltä löytyy.
Tääll'ä yks jokatkkäämolemmista =)
 
Huomenta!

Onneksi poika nukkui yön hyvin, mutta jo kello 6 kuului tepsutus eli sängystä karattiin heti herättyä kaikessa hiljaisuudessa :whistle: :kieh: Toivottavasti tänään päiväunille meno olisi helmpompaa kuin eilen :kieh: Ei meinannut nukkua laisinkaan, ihan ylikierroksilla kävi koko jätkä, vaikka oltiin oltu 2h ulkonakin. Nyt ajattelinkin pakata pojan pikimmiten pihalle ja väsytän sen ulkona ennen lounasta. Ilkeä äiti, joka toivoo edes pientä hiljaista hetkeä :saint: Mies kun on tänään pitkään töissä ja kun tulee niin ryhtyy putkihommiin kotona, joten mun pitää pitää poika pois jaloista illankin :/

Mä en tykkää oikeastaan Bamsesta enkä Hello Kitystäkään. Muutama Bamse-vaate löytyy kyllä ja niitä käytetään. Hennesiltä löytyy mun mielestä joskus ihan kivaa vaatetta, mutta kaipasin kyllä hiukna laajempaa valikoimaa tähänkin kaupunkiin lastenvaatteiden suhteen :whistle:

Nyt hiusten kuivaus ja pihalle :wave:
 
Huomenta! =) Toinen valvottu yö takana :eek: , vaik kyllä me vähän onneksi nukuttiinkin. Kuopus nukkui koko yön heräämättä, mutta esikko itkeskeli vähän väliä. Kurkkua kuulemma kutitti... :| ja lämpö 37,5. Vähemmän kuitenkin kuin edellisyönä. Kyllä tämä tästä! =)
 
B)

Hello Kitty vs Bamse :D mä en tykkää suuremmin kummastakaan, mut jos noista pitää valita, niin ennemmin HK, Bamse on mun mielestä ihan kamala. :x Yhtään B-vaatetta en ole ostanut kummallekaan, enkä ihan äkkiä osta, en tiedä mikä siinä on, mut ei vaan kolahda. Hello Kittyä on neidillä muutama vaate ollut, mut nekin on suurin osa lahjaksi saatuja, oisinko yhden tai kaksi itse ostanut... :whistle: Sivuutan Lindexillä Bamset sujuvasti :xmas: enkä oikein ymmärrä miten sitä tungetaan aika isojenkin lasten vaatteisiin-en esimerkiksi meidän 4-vuotiaalle ikipäivänä ostaisi isolla Bamse-kuvalla varustettuja paitoja... :whistle: En tykkää kyllä isoista printeistä muutenkaan, siis just isot muumi, puuhapete jne. painatukset on mun mielestä aika kökköjä. Niin ja jos ei tule Bamseja, niin ei tule kyllä liekkejä ja pääkallojakaan, ne ihan samaa envoisietää-osastoa! :D

Kyllä mä Henkkamaukasta lapsille aika paljonkin vaatetta ostan, semmosta perustavaraa aika lailla-tosin melkein tilaan netistä, koska meidän henkkiksellä ei tunnu koskaan olevan mitään. :eek: Taikka ei ainakaan niitä, mitkä omasta mielestä kivoja, lienee siis sisäänostajan mieltymyksistä kiinni. Nytkin kun viimeksi kävin, niin neidille 92cm vaatetta ei ollut kuin muutama hassu ja nekin :x . Ja laadusta olen samaa mieltä, että hinta-laatu on enemmän kuin kohdallaan, paremmin nuo pesuja nukkaantumatta kestää ja mahdolliset painatukset ehjinä kuin monessa kalliimmassa. :whistle:

Paranemisia PP:n ja metun sairastajille! :hug:
 
Paranemisia PP:n sairastelijoille myös ja Helmikselle tsemppiä nukkumishommiin! :hug:

Meillä alkaa nuhakin olla tiessään. Ihan pikkuisen vuotaa vielä nessu, mutta touhua riittää. Huomenna mennään siis päiksyyn. :)

Vaatteista vielä :p ; mä olen nyt tykästynyt Benettonin vaatteisiin. Ovat mielestäni suht kohtuuhintaisia ja ihanan värikkäitä. Tykkään muutenkin kaikista värikylläisistä vaatteista; harmi vaan, että monet kivat ovat melkoisen arvokkaita. Mieluummin kuitenkin ostan sitten yhden superkivan kuin neljä ihan ookoota, joista moni jää sitten pitämättä. Aika vähän tulee nykyisin vaatetta ostettuakaan. Ja onneksi jonkin verran saadaan käytettynä ja ihan mukavasti nuo mummi ja kummi tekevät vaatehankintoja Hattaralle. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
B)

Hello Kitty vs Bamse :D mä en tykkää suuremmin kummastakaan, mut jos noista pitää valita, niin ennemmin HK, Bamse on mun mielestä ihan kamala. :x Yhtään B-vaatetta en ole ostanut kummallekaan, enkä ihan äkkiä osta, en tiedä mikä siinä on, mut ei vaan kolahda. Hello Kittyä on neidillä muutama vaate ollut, mut nekin on suurin osa lahjaksi saatuja, oisinko yhden tai kaksi itse ostanut... :whistle: Sivuutan Lindexillä Bamset sujuvasti :xmas: enkä oikein ymmärrä miten sitä tungetaan aika isojenkin lasten vaatteisiin-en esimerkiksi meidän 4-vuotiaalle ikipäivänä ostaisi isolla Bamse-kuvalla varustettuja paitoja... :whistle: En tykkää kyllä isoista printeistä muutenkaan, siis just isot muumi, puuhapete jne. painatukset on mun mielestä aika kökköjä. Niin ja jos ei tule Bamseja, niin ei tule kyllä liekkejä ja pääkallojakaan, ne ihan samaa envoisietää-osastoa! :D
Samaa mieltä! :wave: Siis ei voi sanoa, etten sietäisi Bamsea, mut en sitä kyllä ostakaan (ehkä kirpparilta voisin harkita...) Ja tosiaan kaikki pääkallot, liekit ja hirviöt saa mun puolestani pysyä kaukana meidän pojan vaatekaapista ainakin siihen asti, jos ja kun alkaa niitä itse haluamaan :x Hello Kittysta tykkään, koska se herättää kivoja muistoja omasta lapsuudesta, kun sitä sarjaa keräsin. Mut jostain kumman syystä en ole kuitenkaan niitä tuolle pojulle ostanut :whistle: :D
 

Yhteistyössä