Helmet 2008 ***kesäjutut vol.2***

Pikapikapistäytyminen... ei tähän koneelle enää ehdi istumaan. |O

Semmoista tiedustelen että kun saatiin eilen neuvolalääkäriltä resepti pneumokokkirokotukseen, sellaiseen kuin Prenevar, niin kokemuksia kiitos jos löytyy :attn: Ieva kai ainakin otti pikkuiselleen tuon rokotteen, vai onko sama? Tuliko oireita? Minkähän hintaiseksi tuo tulee? :snotty:

Meidän piti mennä siihen rokotustutkimukseen, mutta syystä sun toisesta sen saanti on aina lykkääntynyt ja nyt on kohta se 19 kk täynnä ettei sitä enää saa, ja pojalla räkätauti päällä. :/ Joten ostetaan sitten itse se piikki. Saadaanpahan ainakin varmasti pneumokokkia sitten.

Mitat oli eilen 88,5 cm ja 13 150 g. Ikää siis 1,5 v.

Pakko mennä taas, koitan ehtiä lukemaan teidän juttuja myöhemmin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Onko muuten täällä muita, jotka vielä hoitovapaalla ja aikovat vielä pitkään ollakin? Mä siis oon vielä ens vuoden =)
Ajatus olisi olla ainakin vuoden verran vielä jos vaan talous kestää. =) Kohta tulee muuten 4 v täyteen kotiäippänä lorvimista. :D
 
Niiskulle jaksamista ja :hug: :hug: :hug: . Toivottavasti arki helpottaa teilläkin kun lapset kasvaa-ja jos todella tunnet olevasi masentunut, niin hae siihen apua vaikka tuntuisikin että turha homma, ketään ei kiinnosta. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Onko muuten täällä muita, jotka vielä hoitovapaalla ja aikovat vielä pitkään ollakin? Mä siis oon vielä ens vuoden =)
mä oon. alkuperäinen tarkoitus on olla loppuvuosi kotona ja töihin alustavasti ilmoitettu että tammikuussa palaisin mut katotaan nyt.

milloinkas niiden influenssien pitikään iskeä? :saint: Me on pesty käsiä himpun verran tiheemmin ja yllättävää kyllä ollaan vielä terveinä. Koko kesä oltukin, mikä on sinänsä ihme. Ja ollaan kyl ihan aktiivisesti koluttu kaikkialla. Just mietin että vois sairastaa niin ois sekin sit pois päiväjärjestyksestä.

Ai niin,mekin käytiin neuvolassa ja mitat 10,4kg 82cm. Tyty vaan touhotti itsekseen (pallotteli, höpötti jne) ja mä vaan rupattelin lekurin kanssa. Olipas aikas leppoisa käynti:)

Mut joo, tyty nukahti sittenkin eli mä kipaisen koirat ulos.
:wave:

 
Hoitovapaasta. Minä olen näillänäkymin jäämässä kotiin! En täyspäiväiväseksi mutta kuitenkin.

Olemme muuttamassa pois turusta. "maalle" Ei tämä lähiöasuminen ole meitä varten. Ahdistaa naapureiden ainainen kyttääminen ja kun meiltä tätä meteliä lähtee naapurit luulevat kaikenlaista ja katsovat kieroon. :LOL:

Luultavasti ensisyksyyn asti olen kotona arjet ja sunnuntaisin ajattelin ruveta tekemään keikkahommia... pysyy omakin järki kasassa kun pääsee juttelemaan muistakin asioista kuin vaipanvaihdoista ja ruoka ajoista... :LOL: Tosin olen vanhaikodissa töissä... ni ei se kauheesti muuta... mutta onhan siellä työkaverit. Eikä se vanhaikotityö tarkoita pelkkää syöttöä ja vaipanvaihtoja... Kyllä vanhuksilla riittää tarinoita mitä mielelläni kuuntelen... pieni lisä rahantuloonkaan ei ole pahitteeksi.. Aika tiukilla vedetään... :ashamed:

Kiitos kaikille. Mieli alkaa kohentumaan vaikka vain täällä kerron kuulumisia ja muiden kuulumisia lueskelen...

Jaahas pikkupojan 5 päivän kakkalakko haiskahtaa päättyneen... :LOL:
 
Kovasti jaksuja Niiskulle! :hug: Hae ihmeessä apua ennen kuin tilanne äityy pahemmaksi! Synnytyksenjälkeinen masennus on niin yleistä nykyisin ja joskus saattaa jo muutama keskustelukerta esim. neuvolapsykologin kanssa helpottaa. :)

Hissukka: Me tosiaan otimme tuon Prevenar -rokotteen. Jokaisesta satsista tuli lievää lämpöilyä (yksi ilta/yö). Tai en nyt muista varmaksi tuliko viimeisestä... Maksoi muistaakseni n. 75e/satsi ja satseja oli kolme. Teille taitaa tulla kaksi satsia, kun ensimmäinen otetaan "vasta" nyt.
 
Huomenta. Neuvolassa en saa suutani auki. Kun siellä on sillanen vanhempi täti... Mä tartten sillasen 30-40 vuotiaan mille pystyisin avautumaan. Mä en osaa millekkään lässyttäjälle avautua.

Kun omassa neuvolassa oli kesäloma ja oltiin muualla ni avautusin siellä.. Tein sen jonku kysely lapun ja sit se neiti vaan tokas et Haluatko puhua... No sit mä rupesin sil avautumaan ni se sano et parin viikonpäästä sä voit omalle neuvolantädille kertoa kaikki... Mut en mä siel vaan saa suutani auki... Hymyilen vaan ja sanon et kaikki on hyvin! :ashamed:

Noh... kyllä kai tää tästä... Jos me päästään muuttamaan sinne toiselle paikkakunnalle niin sekin auttaa jo. Tuttuja asuu siellä ja ne on kertoneet neuvolahenkilökunnan olevan ihania ja osaavat kuunnella.

Ehkä se just on siks niin vaikeeta avautua omalle neuvolantädille kun se ei ole kertaakaan kysyny et mitä mul kuuluu?!?!!? Se on vaan kysyny et miten teil menee?!!?!? Se on ihan eri asia. Ei vauvassa mitään vikaa ole. Mun päässäni se vika on. Ja muutenkin olen luonteeltani tosi kiltti ja olen aina auttamassa kaikkia ihmisiä... Yritän kantaa muiden murheet ja tehdä muiden puolesta vaikka mitä et he ei väsyis... Eli mulla on siinäkin kohtaa pikku vika... tai aika suuri. :|

Joku jossain jo ehdottikin et olisko joku yhteinen harrastus lasten kans. Noh... Pihalla ollaan käyty muutaman kerran mut mä olen niin hajamielinen et olen unohtanu jokakerta pihalelut sisälle tai vauvan maitopullon ja sit on mentävä sisält taas hakemaan ja meil ei ole hissiä neitiä ei voi jättää mihinkää. ja kun painoa tulee yhteensä 7300g+11000g + kassit ja istuin... siis mä olen niin loppu noihin rappusiin.
Mä kävin synnytyksen jälkeen salilla se oli hauskaa mut nyt ei oikein kiinnosta... Täytyy muutenki mennä perumaan jäsenyys kun muutamme pois turusta...
Miehen ja lasten kans käydään kyl joka viikko ulkona kävelemässä.... Mä menen poitsun kans vaunuilla ja mies neidin kans rattailla.... En mä oikeen keksi mitään tekemistä lasten kans. Ku toinen vaan syö ja nukkuu... ja toinen on adhd... Siis ku ei se pysy missään kaikista vöistä repii itsensä auki kaikki tavarat lentää pisin seiniä... kiljuu potkii huutaa... karkaa juoksee niin pitkäl et saa mut juoksemaan perässä... ja jos silmä välttää niin hakkaa veljeensä milloin milläkin... lapiolla.. tuttipullolla... kädellä.. istuu päälle... tökkää sormensa vauvan silmiin viel vauvan tutin ja laittaa oman tuttinsa tilalle.. Ihan ku se vauvan tutti olis paremmantuntunen... ohhoh...

Noh kyllä tämä tästä tänään on lasten vuoro viettää yö mummilassa ja me mennään tuttavapariskunnan kanssa syömään ja leffaan... :D

Niisku-rouva+neiti 1,5v.+3kk poitsu
 
Ai niin...

Piti kertoilla tuosta tytsyn 1,5v neuvolasta... Ei tehnyt juuri mitään... Kiukutteli ja palikat heitti pitkin seiniä... Kirjat joista piti etsiä pallo ni neiti melkein repi palasiksi... ja kun kielsi kauhea itkuraivari... sen neiti ainakin osaa.

Hoitoon palasi 2kk kesisloman jälkeen ni kiusaa pienempiä on kovakourainen viel lelut toisten käsistä ja paiskoo leluja lattialle niin kovaa että menevät rikki. :whistle:

Kauhulla haen sen taas tänään. Toivottavasti ei ole keksinyt muuta... Miten niin pienestä sirosta neidistä on voinut tulla tuollainen kiukutteleva päällekäyvä agressiivinen jääräpää! Justhan se oli ihan viaton pikkuinen vauveliini... :snotty:

Hei joku ilon aihe tässäkin päivässä. Melkein kuollut kiinanruusuni on ruvennut toipumaan... nyt jo pukkaa 3 kukkasta! :D Oikea hortonomi... Oliks se sen niminen... :p

Nyt poitsu heräs täytyypi mennä... On se kiva kun poitsu nukkuu 10 asti aamuheräämisen jälkeen... saa itse olla rauhassa... syödä aamupalan ja käydä suihkussa... :D

En mä nyt totaalisen sekasin voi olla kun näen vielä hyviäkin puolia tässä... =)

 
Kahvilla minäkin. =)

Niiskulle
haleja edelleen. :hug: Jahvea peesailen tossa että tee tosiaan vaikka se muistilappu ennen uloslähtöä ja vauva kantoreppuun tms.jos sellanen löytyy-helpottaa liikkumista kummasti. =) Uloslähtö kahden noin pienen kanssa on totta tosiaan oma rumbansa, mut ainakin meillä kaatuu seinät päälle niin mulla kuin lapsillakin jos vaan sisällä ollaan.

Mulla oli myös melkoisen rankkaa varsinkin ekat puoli vuotta tytyn syntymän jälkeen ihan pelkästä valvomisesta ja tytön refluksista ja siihen liittyvistä oireista johtuen-huomaan vasta nyt jälkikäteen miten väsynyt oikeasti olin silloin ja miten menin ihan liian pitkään sillä ajatuksella että mun on vaan jaksettava, kun oon kerran lapset tehnyt. Ja mulla ei mitään varsinaista masennusta ollut, mut pelkkä unenpuute sai kyllä aikaan samankaltaisen tilan-mielialat vaihteli, mikään ei kiinnostanut, mitään ei jaksanut, pinna oli kireällä ja päivät oli sinnittelyä aamusta iltaan. Tuohon päälle sitten uhmaikäinen ja todella mustasukkainen esikoinen, niin paketti oli valmis. :/ Mutta siitäkin selvittiin ja nyt kun menty vuosi eteenpäin, niin voin sanoa että nyt on jo aika helppoakin näiden kanssa-mut eipä se siinä tilanteessa yhtään lohduta että joskus helpottaa, kun on ihan katkipoikkipuhkiväsynyt...

Mut nauttikaa nyt kahdenkeskisestä ajasta, äläkä vaan siitä syyllisyyttä enää itellesi ota! :hug:
 
Niiskulle tsemppiä ja jaksamista :hug:

Kiitoksia kaikille paranemistoivotuksista. Poika näyttäisi olevan paranemassa (toivotaan silti koko ajan, että ei vain tulisi lisää rupia) ja tyttöön ei ole märkärupi ainakaan vielä tarttunut. Tänään molemmat pääsivät iltapäiväksi päiväkotiin. Aamupäivällä kaksi hoitajaa kävi meillä kotona keskustelemassa ja sen jälkeen sitten veimme lapset lounaalle ja päiväunille hoitoon. Hyvin oli mennyt, vaikka tyttö oli sen verran ikävöinyt meitä tai touhu tuntui muuten vain oudolta, että ei suostunut menemään sänkyyn. Oli sitten nukahtanut hoitajan syliin =) Iltapäivällä kun hain lapsia, ei kumpikaan olisi suostunut lähtemään ja tyttö piti sitten ottaa mukaan itkun kanssa :whistle: Ehkä se siitä sitten, kun uutuudenviehätys katoaa...
 
No ehdin taas eilen alta pois ennen suurta ryntäystä :LOL: Huima määrä olikin taas viestejä lumista odottamassa :whistle:

Helmis toivotaan että ei ole tarttunut!

Joo, näinhän siinä sitten taas kävi :ashamed: Mä olen aina sanonut että meille EI tule tramppista. Piste, asiasta ei keskustella... Lähdettiin tänään ostamaan koiralle ruokasäkkiä. Mies näkee tramppislaatikon jonka päällä lukee "normaalisti 169, nyt 99?". Pitäiskö ostaa? No ei pidä. Vähän aikaa siinä katteltiin, myyjä tuli paikalle kertomaan minkä kokonen ym. Neiti katsoo kauniisti ja mies puhuu ku ruuneperi kuinka on halpa ym, kuinkas siinä sitten kävikään, takapihalla on tramppis :whistle: Mut on vissiin aika helppo ylipuhua... Neiti kyl lupas olla tosi kiltti nyt :LOL: Suojaverkko pitää vielä jostain löytää, tuolta ne oli jo loppu.

 
Ei oo ruuhkaa täällä ei... :whistle:

Me käytiin vielä viimisen kerran hurvittelemassa Tykkimäellä, kun on tänään vikaa päivää ja iltaa auki tälle kesälle. Porukkaa oli ihan tolkuttomasti ja kohta kuuluu varmaan pauke meillekin asti kun aloittavat päätösilotulituksen. Ensi kesänä sitten taas. =)

Piti taas hakea tänään kaupasta neidille uudet kengät, kun jälleen jäi yhdet pieneksi ja toisetkin ihan siinä ja siinä että menee. :whistle: Jos nyt päästäis näillä popoilla tämä syksy ja seuraavaksi tarvis ostaa vasta talvikengät kun eihän tää ihan ilmasta ole ostaa kolmen kuukauden välein uusiksi muutama pari kenkiä...

Mä huolisin kyllä meille trampoliinin jos vaan olis piha minne laittaa se-se pomppiminen on ihan tolkuttoman hauskaa! :xmas: :D Hoplopissakin kun käydään, niin on aina iiihan pakko päästä jossain välissä muutama pomppu ottamaan, kovin kauaa ei kuitenkaan kehtaa siellä loikkia jos yhtään jonoa on! :LOL: Ollaan kyllä vähän vihjailtu jos mun vanhemmat ostais trampan omalle pihalleen, ihan lapsille vaan... :whistle: :xmas:
 
Mulla ei kyllä pää enää nykyään kestä yhtään pomppimista/pääalaspäin laitteita. Kävin illalla tos pari minsaa pomppimassa ja kun lähin pois niin päässä vippas :eek: Taidan jättää noille nuoremmille ton homman...
 

Yhteistyössä