***HELMET 2008*** Huhtikuu

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
B) Kerroinkos muuten sitä, että tilasin army-vihreät lasit kuvitellen niiden sankojen olevan vihreät, niin jumanklavit sieltä tulikin maastokuvioiset lasit. |O Olin että mitä hittoa! No, mies oli tyytyväinen ja sanoi, ettei todellakaan vaihdeta niitä. :kieh:
Tilasit siis ittelles vai Pemmulle? :D
:LOL: :LOL: :LOL: Ei hitto repesin. :LOL: :LOL: Mulla armysankaiset klasit. :LOL: No, juu Pemmulle tilasin BabyBanzit. B) *muoks* Kerhossa on kuva tytsystä varustautuneena kyseisillä laseilla. B)
käympä siis kattoo :)
 
vauvan ihottumasta meidän kalle on tainnut periä isältään sen tosi ihanan atooppisen ihon, nyt on ihan lähiaikoina toiseen käsivarteen tullu tosi isoja kuivia ihottuma länttejä, ne ei ilmeisesti kuitenkaan kutia tai kirvele ku on tosi tyytyväinen vauva edelleen.

meki ostettiin viime viikolla baby banzit, oranssit. kalle käänsi aikalailla katseita kaupassa ku oli lasit päässä :D kalle juttelee jo tosi paljon ja hymyilee sen minkä kerkiää, sillonki ku alkaa olla tosi kova nälkä niin saattaa jutustella ja samalla ilme on hymyssä mutta ääni itkunen :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Kiin: Ihanaa, että Arttu nukkuu! =) Oliskohan niillä sapuskoilla joatin tekemistä tän asian kanssa? ettekös te siis alottanu jo kiinteet ja vellittelynkin aikapäivää sitten?
Saattaapi olla. Alotettiin tosiaan velli jo 3kk iässä ja soseet viikko sitten :)
 
Huomenta! Meilläkin jo kolmas yö peräkkäin, kun pikku-ukkeli nukkuu koko yön.
Klo 24 syö ilta tutteli/velli sekotuksen ja seuraavan kerran syö klo 6 ja jatkaa taas unia klo 8 asti.
Eilen maisteltiin hedelmäsosettakin ja hyvin maistui =)
Mitään vatsavaivoja ei tullut, vaikka pelkäsinkin.
Pikku-ukkeli 3kk 1pvä ja minä :wave:
 
Kiva lukea hyviä unikuulumisia =) Meilläkin on nyt jonkun aikaa mennyt sellaisella kaavalla, että yöunille 21-22, syötöt noin 03 sekä 06 maissa. Kahdeksalta sitten noustaan kunnolla ylös.
J nukahtaa ekoille pikkutirsoille oltuaan tunnin hereillä aamulla (katselee sitterissä kun syön aamupalaa ja käyn suihkussa).

Olen huomannut, että rutiinit auttaa kovasti. Suunnilleen samoihin aikoihin yritän laittaa pojan unillensa. Saattaa olla liian väsynyt nukahtamaan (kiukkuaa vaan), jos niistä ajoista lipsutaan.

Nyt voin jo vilpittömästi sanoa nauttivani tästä vauva-ajasta :heart: Hymyt ja jokeltelu on tosi palkitsevia, saa aina mut hyvälle tuulelle.

Mitäs on vappusuunnitelmissa? Me ihan kotona vietetään iltaa ruuan merkeissä. Huomenna jos kävisi vapputorilta pallon hakemassa ja mummille palauttamassa kakkualustat.

Ihana ilma...

Pessi ja J 2kk ja risat
 
Emmiekö se kyveli sitä vauvatanssia kans?? Minä ja, tämmöseen sitten törmäsin, kyseessä siis vauvatus

Ihana ilma, jospas nyt ryhdistäytyis :xmas:! Vappu suunnitelmissa ei kummosempaa, jos ilma on hyvä niin mennään hela perhe koirakisoihin ja siitä sitten kyläilemään =) .
Klara Vappen, varmaan suurimmalle osalle voi toivotella :LOL: :headwall:
 
Vanamolle piti nopsaan käydäilmoittaa et vauvakuume on kova mutta eipä kuitenkaan taida meille pariin vuoteen lapsukaista nyt olla tulossa...mä kans monesti naureskellu niille lopunajan meiningeille. :LOL: :LOL: mut täytyy kysellä sua sitte ku taas ´massua kasvattelen. :D
 
Oikein lämmintä ja aurinkoista vappua!! Tosin me ollaan ihan vaan kotosalla. Odotellaan että iskä tulisi töistä niin laitetaan sitten herkkuja :p

Käytiin äsken Empun kanssa kaupassa, niin olin sitten laittanut raukalle liikaa päälle. :ashamed: vaunujen kanssa oltiin liikenteessä ja kauppa tuossa ihan vieressä. Tyttö alkoi heti kauppaan päästyämme itkemään. Arvasin onneksi mistä oli kyse, joten pipo pois ja haalarin vetoketju auki. Kylläpä heti helpotti ja samantien Emppu nukahti. Ei kyl yhtään tiedä mitä tuonne voisi laittaa päälle, mutta helpompi ottaa vaatteita pois kuin toisin päin.
 
Hauskaa vappua kaikille !!

Me mennään kavereiden luo iltaa viettämään. On kolme kouluikäistä mukulaa ja sitten vauva. Katsotaan miten käy. Nukkuuko pikku ihminen ollenkaan siellä, otan kyl rattaat mukaan ja törkkään pihalle jos alkaa ryppyilee. Vesi-ilmapalloja ja serpentiiniä on pennuille hankittava vielä niin saavat tuol lämpöises kevät säässä mellastaa. :D

Vaatetus vaunuissa Mä olen luopunut tosta makuupussista jo aikaa sitten. Oli musta jotenkin hankala pukee kun se oli niin paksu. Mieluummin ymppään vaatetta sikana ja sit peiton. Ostin pop:sta sellasen vauvanpeiton, toinen puoli pehmeää puuvillaa ja toinen sellaista vähän paksumpaa kangasta joka pitää hiukan tuulta. Siinä on ihania sinisiä ja punaisia norsuja ja toisella puolen raitaa. =)

Nyt kahvikupposelle auringon paisteeseen.

Vanamo+Nuutti 2kk 1vko
 
Onpas tekstiä tullut sitten viime käynnin... pikaisesti selasin läpi, toivottavasti ehdin myöhemmin lukea ajatuksella.

Äippä70 vaivaakohan sua masennus, kun noin pahalta tuntuu? :hug: Mä en ehdi millään lastenhoidolta kaikkia viestejä edes lukemaan, saati kommentoimaan, ja yleensä jos on enemmän aikaa niin kommentoin viestejä viimeisestä taaksepäin niin pitkälle kuin ehdin, sen mukaan miten mulla riittää asiasta kommentoitavaa. En siis mitenkään nimimerkkipohjalta toimi. Harvemmin mäkään kommentteja omiin juttuhini saan, mutta olen sitten tehnyt niin että jos oikein kaipaa johonkin asiaan neuvoja niin laitan sen omaan viestiinsä boldattuna. Silloin osuu paremmin silmiin =)

Vauvakuume vaivaa vähän muakin, tai tuntuu tosi haikealta ajatus että tuo poika ehkä on viimeinen lapsi meille. :( En tiedä uskalletaanko riskeerata enää sen kohdunrepeämän jälkeen... :/ Ja kolmas sektio kyllä pelottaisi tosi paljon :$ Mutta kolmas lapsi olisi silti niiiin ihana...

Meilläkin on vauva silloin tällöin alkanut nukkumaan öitä läpi, toissayönä 9 tunnin syöttövälin :eek: viime yönä heräsi taas tiheämmin, Cruellako sitä sanoikin että pitkät yöunet ja tiheän heräämisen yöt tahtovat seurata toisiaan.

Nyt on mentävä...
 
Tervehdys.

Kylläpäs aika menee äkkiä.

Nukkumissista Meillä neiti on jo kauan aikaa vedellyt kokonaisia öitä 22-23 menee nukkumaan ja 6-8 aikoihin heräilee.

Vauvakuume
Ihan hirveetä mä haluaisin olla jo vatsa pystyssä kaikkineen vaivoineen. On se niin ihanaa aikaa. Ja ainakin itse tunnen itseni todella hyvännäköiseksi suuren pyöreän masun kanssa. Mutta ekaks häät sitten toinen. :D

Hyvää vappua kaikille!


Niisku-neiti & rinsessa kohta 3kk

Ps. neiti ei ole saanut vielä tuttelin lisäksi mitään muuta.
 
Me ei olla äp-makuupussia käytetty ollenkaan sen varsinaisessa tarkoituksessa. Se on ulkoiluvaunuissa ihan vaan alustana.

Just laitoin pojan nukkumaan parvekkeelle. Sisävaatteiden päällä on ohuehko "tuulipuku"-kankainen haalari ja pipo. Siinä vielä päällä hennesin vauvapeitto. Tiedän pienen olevan taas hiki päässä kun herää, mutten uskalla vielä niukemmin pukea :/

Meillä porottaa aurinko partsille koko iltapäivän ajan, silloin sinne ei ole mitään asiaa mennä.
Poika nukkui kerran parin tunnin unet kuumimpaan aikaan, ja oli läpimärkä hiestä herättyään :eek: Söi hädissään tissiä ja vielä 100ml semperiä päälle. Vähän säikähdin, että saiko se jonkun lämpöhalvauksen :ashamed:

Ja noista yöunista vielä, että tuntuu olevan tuo 6h aika maksimi, minkä tissit kestää imettämättä. Silloinkin jo itse herään ennen vauvaa, että auts! Meillä toistaiseksi yöt mennään pelkästään imetyksellä, muulloin saa tarvittaessa korvikettakin.
 
Tilailen kuvia niin samalla päivitän profiilin, siinä meidän E laulaa :heart: --->siihen liittyen;
- Mikä on teijän vauvojen lempparilaulu/laulut :heart: :wave: ??

Meillä tällä hetkellä Metrolla mummolaan ( vauvan vaaka levyltä, meinasinjo toisen kerran kirjottaa et mummolla metrolaan :LOL: ), tuutulauluista korvaan hyräiltynä Lapin äidin kehtolaulu ja peikkoäidin kehtolaulu (en oo varma nimestä )
 
Vanamo Juu ei tosiaan kaukana ole.

Nukkumisesta ja syömisestä meillä tyttö nukkuu yön suht hyvin. Laitetaan nukkumaan n. ko21. Mutta herää syömään siinä klo 1-2 aikaan ja sitten klo 4-5 aikaan. Sitten seuraavaksi syödään suunnilleen klo 7 aikaan. Päivällä syödään suunnilleen 2 tunnin välein. Oon kanssa alkanut miettimään lisämaidon tai vellin aloittamista. Eilen illalla söi myös tunnin välein. Siinä ollaan jo aika kiinni.

Nyt tyttö on nukkunut tuolla vaunuissa kaksi tuntia että taitaa kohta tulla kutsu... :whistle:
 
Moi kaikille! :wave:
Muistatteko vielä, helmikuun helmistä odotuspuolelta? Pikkuinen Rudimme syntyi tammikuun puolella, ja kuoli streptokokkisepsikseen 11 päivän ikäisenä.
Elämän on ollut jatkuttava, ja hiljalleen olen lopettelemassa "äitiyslomaani" ja palailemassa töihin. Näinhän ei kevään pitänyt mennä...

Siivoilin kevätsiivouksen yhteydessä haikein mielin vauvanvaatteet takaisin laatikkoon, ja nyt uskaltauduin jo kurkkimaan teidän vauva-arkenne kuulumisia. Ihanalta kuulostaa kaikkine pienine vastoinkäymisineenkin :heart:

Vauvakuumettakin osa jo potee, niin minäkin, joten vanamo joka kyseli uuden helmikuun helmet 2009 listan perään ;) toivon kovasti saavani siihen liittyä.
Vauvakuume on aivan käsittämättömän suuri ja luulen, että parasta terapiaa minulle olisikin uusi vauva. Saisin täyttää tyhjän sylini! Eihän se Rudia korvaa, ei koskaan :(
Mutta jälkitarkastuksesta asti on vauvaa yritetty, ja nyt jo yk3 menossa. Eipä ole tällaistakaan yritystä ennen tarvinnut, kun aina on heti tärpännyt.

Teille kaikille aivan valtavan paljon onnea ja iloa, voimia ja rakkautta vauvantuoksuiseen kevääseen.:heart: :heart: Toivottavasti ensi keväänä samanlaisesta saan minäkin nauttia ;)
 

Yhteistyössä