***HELMET 2008*** Huhtikuu

Heipsis taas!

En oo mäkään tällä viikolla ehtiny kirjottelemaan, ollaan oltu reissussa pitkin viikkoa.

Kestoilijat: muistan lukeneeni että ootte kehunu fuzzeja. Eikö yleensä kestot sanota et pestään 60? Ostin lapsimessuilta (oltiin vaunuilla ja hyvin pääsi kulkemaan, paitsi sillon siellä nurkassa missä oli se pikku kakkonen ;) ) yhen fuzzin kokeiluun ja siinä lukee että pesu 35 :eek: Eihän se varmaan ees lähe puhtaax... Vaikuttaa kyl kivalta vaipalta, eii oo kauhee mötikkä, katotaan onko yhtä hyvä käytössä!

Juu oltiin tosiaan reissussa ja poika yllätti ihan totaalisesti mut. Kävi illalla ihan normisti nukkumaan ja kun yöllä heräsi niin aattelin et no on kello enemmän ku 2-3 ku on jo valosampaa ja katoin kelloa ni se oli 6 :eek: Nukku sitte 8 tuntia putkeen... Sit oli vähän aikaa hereillä ja simahti uudelleen. Vois kyllä sanoa että nukku koko yön. No sit "jännitin" et kuinka seuraavana yönä, heräs 5.30 ekan kerran ja jatko unia. Mut sit palattiinki jo normaali rytmiin ja 2.30 herättiin syömään ja 5 seuraavan kerran. Saas nähdä kuinka ens yönä herätään!

Mulla taitaa toi imetys lähestyä loppuaan :( Koko ajan tarvii enemmän antaa tuttelia. Reippaasti alkaa kyllä syödä rintaa (paitti viime syötöllä alko temppuamaan jo heti alussa) ja hetken sieltä tuleekin maitoa, mut sit taitaa maito loppua ja poika temppuaa rinnalla kun mitään ei tule. Toisesta syödään taas hetki hyvällä halulla kun taas taitaa maito loppua ja venkuroidaan. Sen päälle vetää 80-120ml maitoa kauheella himolla kun ei ois ruokaa koko päivänä saanut. No, näitä aikoja se neidiltäkin loppu että odotettavissa oli.

Nyt ei oo kauheesti kommentoitavaa kun oli niin monta sivua luettavana että en kyllä muista yhtään mitä luin!

Ainii, käytiin neuvolassa to ja hyvin oli poika kasvanu. Painoa oli 5725g ja pituus 59cm. Päätäkin kannatti hienosti mutta sitten pellen kuva vei voiton ja jäikin sitä tuijottamaan kun täti koitti nostaa :D

taas alko vuoto |O johan se vkon oliki poissa :kieh: kiva jos menkat alkaa olee vkon välein |O muistelisin et joku sano että sillä kans välillä vuotaa ja välillä ei. ihan pyllystä noi pilsut |O ja kyseessä siis cerazette :kieh:

meillä oli aika kiva lauantaipäivä, käytiin miehen kanssa uimahallissa ja syömässä =) ihana oli pitkästä aikaa päästä yhessä jonnee. mietittiin et jos meidät vihittäis kotona ja läsnä vaan lähisuku. kun tuo mies olis jo aiemmin suostunu ni meidät olis kätevästi vihitty siinä rstiäisten yhteydessä mut luultavasti sillon vasta rupes asiaa kunnolla miettimään kun pappi siitä kysäs B)

mun tekis vähän mieli lähtee vappuna jossain käymään jos saan ton esikoisen hoitoon, oonko ihan huono äiti jos lähen :snotty: :ashamed: ja tarkotus olis siis ottaa miestä väkevämpää :xmas: ei kyllä montaa kun ei toleranssia oo yhtään mut kuiteski. varma en kyl yhtää oo et lähenkö vaikka isomman saisinki hoitoo, jotenki kammottaa se seuraava päivä :x

P nukahti jo seittemän aikaan et varmaan herää jo tossa yheltä et parempi käydä nukkumaan, öitä :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Mulla taitaa toi imetys lähestyä loppuaan :( Koko ajan tarvii enemmän antaa tuttelia. Reippaasti alkaa kyllä syödä rintaa (paitti viime syötöllä alko temppuamaan jo heti alussa) ja hetken sieltä tuleekin maitoa, mut sit taitaa maito loppua ja poika temppuaa rinnalla kun mitään ei tule. Toisesta syödään taas hetki hyvällä halulla kun taas taitaa maito loppua ja venkuroidaan. Sen päälle vetää 80-120ml maitoa kauheella himolla kun ei ois ruokaa koko päivänä saanut.
-samma här....viimesenä ojenkortena kokeilen tuota kumeksista vierotusta joskos maidon määrä lisääntys...tänään on pari onnistunutta imetystä ollukki mutta iltaimetykset meni sitten ihan ketulleen :snotty: . Noh, päivä kerrallaan menttaliteetillä mentiinkin ja jokainen imetetty maitopisara on kotio päin, vaikka mielelläni oisin ihan tonne 6kk asti imettäny..kyll oon täss matkan varrella monet kerrat miettiny miten ne on ennen muinoin pärjänneet ilman kumeja ja kaiken maailman suosituksia :eek: :LOL: , veikkaan että ihan hyvin :xmas:

Meillä kans tuo riiviö-kissa on erikoistunut noihin lahjanaruihin...tähän asti ollaan selvitty säikähdyksillä, ja tietenkin nykyään ennakoidaan se mitä pystytään vaan aina se joulun aikaan jostain pätkän repii vaikka kuinka on muka kattonu ettei naruja ois näkyvillä :eek:

joops, menis kerranki ihmisten aikaan nukkuun..ehket :xmas:

-n-

Vinja: Meillä on noita Fuzzeja, ja tykätty on! =) Ainoo huono puoli niissä on, että ne on aikasta leveitä (s-koko) meidän tytsylle tosta haaraosasta nimittäin. Meneevät kuitenkin ja ovat ihanan kevyitä, kuivuvat nopeasti ja sisäpuolen fleece on pintakuiva, vaikka olis miten märkä vaippa. Ja ei siis siitä syystä tartte kuivaliinaakaan käyttää. =) Juu, luin kans jostain, että pesusuositus olis alhainen 40asteen pesu. :/ En yhtään ymmärrä miksi... :/ :/ Meillä ne on todellakin pesty aina 60 asteessa, eivätkä ole miksikään menneet. =) Monet vaatevalmistajatkin laittaa pesusuositukseks 40raatia, vaikka vaate ihan hyvin kestää 60astetta. Eli eikun kuuteenkymppiin vaan! :whistle: Suosittelen muuten niihin lisäimuks BabyIdean hamppu- ja bambuimuja. :wave: Ovat ohkasia, mutta hyvin imeväisiä. Meillä on ollut lisäimu käytössä yöllä ja pidemmillä päiväunilla/kaupunkireissuilla.

Cruella: Mun tekis kuule kans mieli lähteä ihan oikeasti ulos, ja ajattelin tossa kesäkuussa viimeistään terassille lähteä. Ihan kunnolla siis. Musta se on ihan jeesustelua, etteikö äiti vois muka lähteä vähän ulos, jos lapsella on turvallinen hoitaja (meillä lapsen isä, ja jos ei uskalla lasta isälleen luottaa niin huh...) ja ruoka-asiat jne. kunnossa. =) Jokainen lähtee ihan tasan tarkkaan silloin kun itsestä siltä tuntuu; ei se mikään hyvän äidin mittari oo, ettei käy ensimmäiseen kolmeen vuoteen missään, kun lapsi on pieni. :headwall: B) :saint: Itte en tosin kovin pitkää aikaa raaskis tässä vaiheessa vielä olla pois, enkä esim. haluais miehen kanssa yhtä aikaa ulos lähteä.

Mulla on ollu tänään järkky päänsärky koko päivän. Tytön syntymän jälkeen on särkeny silloin tällöin aina kuuppaa. Hassua, kun aiemmin, ei ollu mitään ongelmia nupin kanssa... :/

nyt unille, täälläkin kerrankin ajoissa.

ieva: kiitos :hug: isälleen P jäiski, en muualle vielä antais. tosin toi vanhempi poika oli 4 kuisena mun äidin luona hoidossa yön kun ite lähin tuulettumaan :ashamed: isäähän pojalla ei kuvioissa oo. mut en nyt tiiä tosta vapusta, jotenki tuntuu et jään kuiteski kotiin. kerkeehän tonne B) päänsärystä, mulla on kanssa nyt ollu enempi mut luulen et johtuu auringosta kun on enempi nyt paistellu ja on tullu oltua paljo ulkona. toinen mikä tota päänsärkyä voi aiheuttaa on valvominen tai tiivis heräily. mulla oli sillon ekan kanssa koko ajan päänsärkyä kun poitsu söi melkeen sen 6 kk yöllä 2-3 tunnin välein. väsymyspäänsärky ei lähde ees lääkkeillä :/

ihanaa, mein P saa kohta serkun :heart: ens kuussa ois la mut olivat jo eilen ollu äpolilla ku supistukset ei ottanu loppuakseen. takas kotiin vielä mut voipi olla et ei enää kauan mee. jännää =)

Sumuista huomenta kaikille! Ei siis paista aurinko täällä...

Meillä M on nukkunut tajuttoman hyvin nyt melki viikon. 4 maissa syö ja sit mennäänkin aamuun asti. Viime yönä heräs vasta 4:40 syömään ja sitten seittemeen ja noustiin ylös. tyttökin vetää kunnon unet aina, viime yönä 19:30-7:00. Et kyllä mamma on ihan virkee. samalla lailla sais toivottavasti jatkuakin... :)

Puolilta päivin on M:llä neuvola lääkäri. 2kk lääkäri siis vaikka M on jo 2kk 1,5vkoa. :kieh:

Cruella ei muuta kun baanalle vaan jos sille tuntuu ja saat lapsukaisille hoitajan. tekis ihan hyvää ittellekin lähtee mut ei mun oo tehny mieli vielä mennä... pitää sitä omaa aikaakin olla :)

Jees mutta tuun kertoileen kuulumiset lekurin jälkeen.

Jepsu

Cruella No on joo miehesi exällä sitten tekemiset vähissä!

Tosi ankee ilma, mitään ei huvittas tehdä... taidan viettää päivän lasten kanssa sohvalla köllötellessä ja lukea urakalla satukirjoja =)
Tai jos jaksaisi alkaa lasten kanssa väsäämään taikataikinasta helmiä, että saisin oviverhon joskus valmiiksi :D

Cruella: :hug: ja huh huh... On tosiaan aika köyhä oma elämä, jos pitää entisen miehen nykyisen kirjoitteluja seurailla... |O :headwall: :headwall: :$ Mua ei myöskään haittaa, jos joku kaveri tunnistaa, omana ittenä kun täällä oon, mutta toivon, ettei asiakkaat tunnista. Niitten ei tarvii tietää musta kaikkea! :kieh: Mutta pitäisin tosiaan hieman outona sitä tyyppiä, joka varta vasten kävis täällä lukemassa, mitä minä kirjoittelen... :whistle:

Meillä alkaa herttinen sentään jäädä jotkut 62cm -vaatteet pieneks. :whistle: Pitäis mennä ostamaan uusia 68cm -vaatteita ja muutenkin jotain kevät- ja kesäjuttuja. :whistle: Mitäs te puette näillä keleillä mukeloille päälle? :/ Ikuisuuskysymys... Me on nyt huomattu, että vaunutellessa paras varustus on sisävaatteet, Ruskovillan kevyet myssy ja lapaset ja tyttö makuupussiin. Mitään pukua en oo enää laittanu vaunuun, vaan pukua käytetään jos ollaan autolla liikenteessä.

:headwall: :headwall: :headwall:
Pitikin eilen mennä hehkuttamaan, miten kivasti meillä menee... Oltiin aamupäivällä typyn kanssa Cittarissa ruokaostoksilla ja päin seiniä tietty meni. Ajoitin lähdön, kuten aina niin, että tyttö on syönyt ja on sopivasti väsynyt, että nukkuis reissun ajan. No tämähän tietysti heräs, kun siirsin sen ostoskärryjen turvakaukaloon ja huusi sitten naama punaisena ja ihan hysteerisenä kierroksen puolivälistä saakka |O. Kivasti raikuu se huuto kaupassa... Eläkeläismummot kuorossa päivitteli "voi voi pientä" jne. säälivästi ja kattovat kieroon, tottakai. Yksikin mummo tuli sanoon mulle ihan kuin päivän vihjeenä, että "sillä on nälkä". Teki mieli huutaa, että v**tu sillä mikään nälkä oo. Ihan ku en tajuis ruokkia omaa lastani ennen kauppaan lähtöä! :headwall: Sen sijaan en sanonu mitään ja lappasin vaan ruokia kassahihnalle.

Joo... Nyt se sit nukkuu tuolla ulkona vaunuissa. Nyt tekis mieli kiskasta siideriä napaan. Ehkä vedän kuitenkin vaan jäätelöä pakkasesta.

Huoh, tekipä hyvää vähän purkautua B)

Tänne ei mitään uutta :wave:

Piipi, arvaa miksi mie en käy yksin vauvan kanssa kaupassa ainakaan isoilla ostoksilla, et tarvis ihan kärryjä :LOL: :LOL: Se on se Murphyn-laki, että juuri sillon se konsertti alkaa :whistle: :LOL: Muutenki meillä on aina "hätävarapullo" mukana, jos nyt sattuu huuto alkamaan ;)

cruella :hug: :hug: Paan kohta sulle yksäriä, viimestää illalla...

Iltariennoista, mein typy on kohta 3kk enkä oo viel missään käyny :eek: :eek: esikko oli vajaa 2kk, kun olin eka kerran, kakkonen n. 1kk ja kolmonen tasan 3 viikkoa...ja siis aina ollaa miehen kanssa oltu yhessä liikenteessä (me ei ees käydä yksin), että vauvat/lapset on ollu mummolassa =)
Nyt kyllä esikko sano, että tahtois mennä vauvan kanssa mummolaan yökylään....et jos nuo 2 muuta saatas johonki, ni varpilla lähettäs...ja lujaa :p :wave: :LOL:

Eipä tässä nyt muuta tällä erää...kohta tramppista kasaamaan =)

Jahvetti ja Mimmu kohta 3kk

selvis että se oliki lehmän kaveri kuka täällä on mun juttujani lukenu ja ystävällisesti asitte infonnu eteenpäin. hanki elämä s.r. !!! ja koska en tiedä et onko tää typerä lehmä mahdollisesti täällä helmikuisissa ni joudun jättämään koko palstan. vituttaa suunnattomasti että joittenki uteliaitten persreikien takia pitää teidät jättää kenen kanssa jo raskauden alusta asti jaettu ilot ja surut :'(
hauskaa kesää ja jatkoja teille kanssasisaret :wave: ikävä tulee...

Tere taas... Tarkoitus olis lähteä kaverin ja sen mukelon kanssa torikaffeille, mutta tyttö posottaa unta palloon partsilla. Tavallisesti se nukkuu tähän aikaan vaan korkeintaan tunnin, mutta just tänään nukkuu sit pidempään... :kieh: No, eipähän tässäonneks jäniksen selässä olla, viel vajaa tunti, ku kaveri tulos tähän... Ei vaan oo kiva, jos joutuu ihan virkeen vauvan kans lähtemään ulos, kun ei välttämättä niin hyvin sitten viihdy edes liikkuvissa vaunuissa...

Me tehdään kans "isot" eli kärrylliset kauppaostot aina yhessä miehen kanssa, mutta en oo ruokia roudannu kauppa- tai kävelylenkille mukaan. Sit jos mennään pidemmälle, niin kun nyt torille ja kaupoille, niin otan vaihtokamat ja ruoat mukaan.

Iltamenoista vielä: Me käytiin ennen vanhaan oikeestaan yhtä paljon sekä miehen kans yhdes että molemmat ittekseen omien kavereitten kans ulkona. Nyt tulee varmaan aika pitkälti olemaan, ja ne pikkukäynnit mitä jo käytykin on niin, että käydään eri aikoihin. Meillä ei oo täällä ketään, kelle jättää hoitoon, kun en viitsi noin pientä kavereille viedä. Enkä kyllä oikeestaan haluis vielä jättää ees kummankaan porukoillekaan... (Jos ne ei vaikka osaakaan hoitaa MUN vauvaa ;) ) En tiiä, oisko eri asia, jos ei ois tuota miestä... :/ Musta on oikeestaan tosi kiva käydä ulkona ihan tyttöporukalla taikka sitten omien työkavereiden kanssa, ilman miestä siis. =) Onhan se kiva käydä yhdessäkin esim. joidenkin kaveripariskuntien tai naapureiden kanssa, mutta se aika tulee varmaan joskus myöhemmin... :/ =)

Helou :wave:

Tänään on käyty 2kk neuvolassa. Tyttö kylläkin 2kk ja 1,5vkoa.

Hienosti oli paino noussut. Nyt 5610g (3460g) ja pituus 58,5cm (50cm), pää 40cm (33cm). Th:n (oli muuten sijainen) nostaessa käsistä E kannatteli päätään hienosti. Ja saatiin annettua Rota. Maistui E:n mielestä ilmeisesti hyvälle kun oikein maiskutus kävi. :LOL:

Ei tuo maitopullo valmiiksi lämmitettynä onneksi paljoa tilaa kaukalossa vie :p :D Samoin ollaa tehty isompienkin kanssa...eipä sit haittaa vaikka ei ihan ehtiskään ruualle takas kotii...

cruella ethän sie voi meitä kokonaa jättää :'( Et vaan kerro mitään omia juttuja :p

Moi !
Minäkin kirjoitan pitkästä aikaa.Ja jopa sain luettua kaikki viestit ja kyllä niitä olikin tullut.
Meilläkin tyttö sai kela kortin. Veron palautusta minä sain n.20 e. ja mies 661,42e. taksa.
Nykyään tyttö menee yö unille klo 19.00-20.30 ja herää kerran klo 3-4 aikaan yöllä ja aamulla
uuteen päivään klo n.6-8 aikaan. Minä en ottanut mitään ehkäsyä kun meillä on vielä pieni
vauvakuume.Olen huomannut että te ette ole kaivanneet mua täällä kertaakaan. :( :(
Meillä tyttö täyttää 3kk 12.5 ja jo muutaman kerran kikatteli ääneen mun leikkitellessä.
Hyvää kevään jatkoa ! =) :wave:

Cruella :hug:

Neuvola kuulumiset :
paino 6130g (3800g)
pituus 60,2cm (51,5cm)

ja ikää tosiaan se 2kk ja n 1,5vkoa.

Hyvin kasvaa...pää huitelee yläkäyrällä mutta sama oli siskollaankin...

nyt lähetään ulos.

Hitto muutes..oon pessy tuolla yhteispyykkikoneessa pyykkiä niin joku paukapää nostelee mun pyykkejä koneesta. Vittu mulla menee hermo! ei nyt minuutilleen kerkee hakea pyykkiä niin se on jo paskasen koneen päällä kun meet hakeen. Suutuin äsken niin että sammutin sen koko koneen vaikka siellä pyöri vaatteita. Prkl. mulla nousee savu ihan kainaloista. |O |O |O

Nyt meen...

en mä teitä jätäkkään, vittu mä en anna parin kalkkunan häiritä mun palstailua :kieh: kirjottelen vaan vauvakuulumiset ni ei oo sitte juorukellolla niin paljo kalkatettavaa :kieh: uskomatonta miten jollain voi olla intoa puuttuu toisten elämään :eek: en oikeesti käsitä :snotty: mä en ees tätä kyseistä ihmistä ees tunne kuka mein asioista on juoruillu ja jostain se on sitte mun nikin bongannu ja ruvennu infoomaan. en käsitä miks ei voi pitää asioita omana tietonaan. mahtaa olla todella köyhä elämä itellä tai sitte vaan oikeesti niin ilkee ihminen, niitäkin ikävä kyllä on :snotty:
mutta teitä en siis jätä :hug: täällä on oikeesti muutama niin helmi ihminen et sen takia aattelin et palaan. ja koska nää on päivän piristyksiä =)
niin ja s.r. HV!!! :kieh:

jepsu: ymmärrän kyllä että vituttaa :kieh: mä oisin tehny ihan saman, vittuako joku menee toisten pyykkejä käpälöimään |O

tästä tulikin mieleeni hauska tapaus just tollaselta pesutupareissulta kun yhen tyypin pyykkivuoro oli viety (mannet) vaikka oli varannu ni tähän kusi niitten pyykkeihin :D

Voi ei Cruella! Hitto on törkeä tyyppi :kieh: Koko porukka täällä haistattaa sen V***n tuolle kakaramaiselle hullulle! Ei ole mitään rajaa ihmisten uteliaisuudella :eek: Hyvä ettet jätä meitä :)

Meillä oli hauska aamu tänään! kiitos Shivalle ja pikku neidille jumppaseurasta, oli tosi kiva tunti. =)

Mummojen ja muiden ulkopuolisten vauvanhoito-ojeita mun piti vielä kommentoida. Piipi, ymmärrän miten ottaa päähän tuollainen kommentti, mäkin näen aina punaista kun muut luulevat tietävänsä paremmin mikä vauvalla on hätänä. Itse en yleensä myöskään jaksa selitellä muille vauvan itkuja...kaikki pitäköön huolen omista asioistaan :D

cruella no jopa on kun tolleen pitää mennä juoruilee :/

jepsu mä oon kyllä sitä mieltä et jos sun vuoro on päättyny ja seuraavan alkanu ni saakin nostaa sun pyykit pois, ei sen tarvi juosta siel kattomas koska haet pyykkis pois. Mua ainaki ärsyttäis jos edellinen ei ois hakenu pyykkejä pois kun mun vuoro alkaa. Jos koppa on vieres ni nostaisko se ne siihen?

Viime yänä taas nukuttiin extra hyvin, nukkuu kävi 23 aikaan ja heräs syömään 5.30 ja sit jatko unia vähä vaille 9 saakka! =)

Täällä ollaan :wave: Oltiin viikonloppu Helsingissä siellä messuilla :) Ihan karsee ryysis ja kuuma |O En tykänny yhtään :snotty: Hermo oli huonona siellä kokoajan ja päätä kävi särkemään. Arttu onneks tykkäsi ja oli tosi rauhallinen ja tyytyväinen :) Laitoin vaunujen selkänojan keskiasentoon niin, että Arttu näki sieltä ulos niin katteli vaan ihmisiä ja imeskeli rätin kulmaa joutessaan :heart:

Cruella No on jollain köyhä elämä, kun pitää netissä käydä tirkistelemässä toisten tekemisiä :eek: Täältäkin vaan keskimmäistä sormea, olehyvä :flower: V**** kyylä....

Jepsu Miekin kyllä nostaisin, ja monestin nostinkin edellisen pyykit koneesta pois, jos ne oli siellä vielä, kun mie tulin omalla vuorolla pyykkitupaan :ashamed: Ei kai se niin suuri synti ole? :/

Arttu sai taas raivarit, pitää mennä...

Yhteistyössä