Helkkarin tekstariskandaali

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pah"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="just just";24014826]Naiset hei, kuinka moni teistä ei koskaan lue miehensä tekstareita? Mun mielestä parisuhteessa olevien on ihan typerää pimittää puhelintaan ylipäänsä toiselta. Kyllä mun mies saa mennä katsomaan mun puhelinta millon vaan. Ensin piilotellaan puhelinta ja lähetellään ties mitä viestejä ja sitten itketään täällä kun toinen suuttuu. Säälittävää![/QUOTE]

:wave: Mä en koskaan lue mieheni tekstiviestejä tai sähköposteja. Miehen puhelin on kyllä aina saatavilla että voisin lukeakin jos haluaisin. Samaten on mun puhelin. Ja mun puhelimessa ei ole mitään sellaista salattavaa jota en halua miehen tietävän, mutta ei varmaan kaverit tykkäisi jos mies lukisi heidän minulle laittamia viestejä. Joskus saatetaan laittaa luottamuksellisiakin asioita pikana viestinä... yleensä ei. Mulla ei ole tapana kertoa ystävien salaisuuksia miehelle. Omia suuria salaisuuksia ei olekaan sitten :D

No empä kyllä yhtään sitten ihmettele, miks sulla on exää ikävä, jos nyksä on sairaalloisen mustasukkanen ja väkivaltanen :( Ei todellakaan kuulosta hyvältä eikä terveeltä suhteelta tuo sun nykynen, kai tajuat sen?

Mutta ei ole oikein silti tommosia viestitellä ja kyllä loukkaantuminen on ymmärrettävää, mutta väkivalta ja sairaalloinen mustasukkasuus ei ole. Teidän suhde vaan ei kuulosta olevan terveellä pohjalla ollenkaan.

[QUOTE="just just";24014826]Naiset hei, kuinka moni teistä ei koskaan lue miehensä tekstareita? Mun mielestä parisuhteessa olevien on ihan typerää pimittää puhelintaan ylipäänsä toiselta. Kyllä mun mies saa mennä katsomaan mun puhelinta millon vaan. Ensin piilotellaan puhelinta ja lähetellään ties mitä viestejä ja sitten itketään täällä kun toinen suuttuu. Säälittävää![/QUOTE]

No en todellakaan lue mieheni tekstareita! Sanoppa yksikin järkevä syy, miksi lukisin? Eikä hänkään tosiaan mun. Enkä lue muitakaan hänen viestejä fb:stä/mesestä/sähköpostista, vaan kirjaan ne ulos tai menen omalla selaimella, kun monesti mies on vaan jättäny ne auki mun tullessa koneelle. Ei noita ole terveellä pohjalla olevassa parisuhteessa tarve lukea, koska on luottamusta.

[QUOTE="vieras";24014734]Miksi se luki sun puhelimesta tekstareita? Onpa tosi sääli jos tommosen takia menee välit poikki. Aika äkkipikaiselta vaikuttaa tämä nykyinen..[/QUOTE]

Tosiaan, ei vaikuta olevan paljoa harkintakykyä. Ehkä olisi ennemmin tai myöhemmin tapahtunut jotain myös josta heti kimpaantuneena lähtis tekemään tollasia ratkaisuja, jos ei kykene asioista keskustelemaan. Ehkä ei ap itsekään pysty.

..juu, en mäkään kyl yhtään ihmettele miehes kiihtymistä tilanteesta. Mäkin olen löytänyt puhelimesta viestin, missä haikailtiin erittäin rakkaan exän perään.. Ei välttämättä niin kohtuutonta. Tunteilleen kun ei kukaan mitään voi ja sun miehes ei välttämättä ajattele asiaa ihan niin sinisilmäisesti, et "Noh, sä nyt vaan seittemän vuoden suhteen jälkeen vähän kaipaat.." :x

En tajua miksei saisi olla menneisyyttä kun kuitenkin elää nykyhetkessä. Saa entistä kaivata, itsekin ymmärtäisin hyvin jos puoliso kaipaisi entistä, jos ei siis joka päivä sitä hoe. Minäkin kaipaan menneisyyteni ihmistä, hän on jo mullan alla.

Tämä vain vahvisti sitä tunnetta/luuloa että nykyään erotaan todella helposti ja kevyistä syistä.
Aivan naurettavaa mielestäni EROTA heti tuollaisen tapahduttua, jompikumpi/kumpikaan ei ole kyllä ollut tosissaan suhteessa tai ei sitten vain osaa seurustella..

On eri asia haikailla jonkun ex:än perään, kuin tuntea sikäli ihan viatonta ikävää.

Mä ikävöin välillä siskoani, välillä entistä parasta ystävääni. miksi en voisi ikävöidä välillä myös ex:ää? Ei sillä ole niin mitään tekemistä sen kanssa, että haikailisin häntä takaisin. On se kumma, jos ei voida nykypäivänä enää edes erota hyvissä väleissä ja tuntea tosiaan ehkä joskus jopa vähän ikävääkin.

[QUOTE="Vieras";24014960]En tajua miksei saisi olla menneisyyttä kun kuitenkin elää nykyhetkessä. Saa entistä kaivata, itsekin ymmärtäisin hyvin jos puoliso kaipaisi entistä, jos ei siis joka päivä sitä hoe. Minäkin kaipaan menneisyyteni ihmistä, hän on jo mullan alla.[/QUOTE]

No on kyllä eri asia kaivata kuollutta, kuin elävää ihmistä. Ja eri asia kaivata mennyttä aikaa ja tapahtumia, kuin ihmisiä.

No ei kai siihen mitään syitä tarvii luetella, mä en vaan ymmärrä miksi ei sais lukea jos haluaa. Ei terveellä pohjalla olevaan parisuhteeseen kuulu myöskään se, että suututaan siitä että toinen on ne viestit lukenut jos niin on halunnut syystä tai toisesta tehdä. Voihan sitä etsiä vaikka jotain tietoa niistä viesteistä josta on puolison kanssa ollut jo puhetta ja minkä haluaa tarkistaa, vaikka joku ajankohta tms. Typerää mun mielestä laittaa koskaan yhtään millään keinolla sellasta viestiä menemään joka täytyy toiselta salata. Se on epätervettä!

On eri asia haikailla jonkun ex:än perään, kuin tuntea sikäli ihan viatonta ikävää.

Mä ikävöin välillä siskoani, välillä entistä parasta ystävääni. miksi en voisi ikävöidä välillä myös ex:ää? Ei sillä ole niin mitään tekemistä sen kanssa, että haikailisin häntä takaisin. On se kumma, jos ei voida nykypäivänä enää edes erota hyvissä väleissä ja tuntea tosiaan ehkä joskus jopa vähän ikävääkin.

Niinpä. Kyl mäkin joskus ikävöin menneitä ihmisiä, vaikka päällimmäinen tunne olisikin negatiivinen, tai joku teko niin väärä, ettei sen yli pääse, silti voi ikävääkin tuntea. Ikävä vanhoja muistoja. Se on ihan luonnollista. Ei ihmisen tunteet ole musta-valkoisia.

[QUOTE="just just";24015014]No ei kai siihen mitään syitä tarvii luetella, mä en vaan ymmärrä miksi ei sais lukea jos haluaa. Ei terveellä pohjalla olevaan parisuhteeseen kuulu myöskään se, että suututaan siitä että toinen on ne viestit lukenut jos niin on halunnut syystä tai toisesta tehdä. Voihan sitä etsiä vaikka jotain tietoa niistä viesteistä josta on puolison kanssa ollut jo puhetta ja minkä haluaa tarkistaa, vaikka joku ajankohta tms. Typerää mun mielestä laittaa koskaan yhtään millään keinolla sellasta viestiä menemään joka täytyy toiselta salata. Se on epätervettä![/QUOTE]

Mun mielestäni taas tuo teidän touhu kuulostaa epäterveeltä, ei minkäänlaista yksityisyyttä.
PITÄÄKÖ kaikki jakaa sen kumppanin kanssa, kun kuitenkin ollaan erillisiä ihmisiä omine tunteineen ja ajatuksineen, vaikka yhdessä ollaankin?
Niin ja kun kerroit ettet ymmärrä miksei joku saisi lukea toisen viestejä jos siltä tuntuu, on olemassa ihan laki joka sen kieltää.
KAIKILLA on oikeus yksityisyyteen,oli parisuhteessa tai ei.

[QUOTE="aap";24014749]Mun mielestä toi oli ihan mitätön juttu. Meillä kuitenkin on tähän saakka mennyt tosi hyvin, ei mitään isompia ongelmia tms. Mies on tosin aina ollut sairaan mustasukkanen.
Riepotteli mua tänään siihen malliin, että käsivarret on ihan siniset :(

Ja olen sitä mieltä, ettei mun ois mitään pitåänyt sille lähetellä, mutta tarkoitin lähinnä sitä, että mulla on ikävä sitä aikaa kun oltiin vielä perhe. En vaihtais nykyistä tilannetta ikipäivänä siihen menneeseen, mutta silti.[/QUOTE]

Jos riepotteli ikös ole niin ihan loistavaa että pääset tuollaisesta eroon? Ihme virityksiä sulla, lähettelet haikailuja exän perään ja haluaisit jäädä nykyisen riepottelijan kanssa kimppaan. Oikeestaan aika surkeita noi sun valinnat.

[QUOTE="vieras";24015082]Jos riepotteli ikös ole niin ihan loistavaa että pääset tuollaisesta eroon? Ihme virityksiä sulla, lähettelet haikailuja exän perään ja haluaisit jäädä nykyisen riepottelijan kanssa kimppaan. Oikeestaan aika surkeita noi sun valinnat.[/QUOTE]

Etenkin jos lapsia kuvioissa. :(

..juu, en mäkään kyl yhtään ihmettele miehes kiihtymistä tilanteesta. Mäkin olen löytänyt puhelimesta viestin, missä haikailtiin erittäin rakkaan exän perään.. Ei välttämättä niin kohtuutonta. Tunteilleen kun ei kukaan mitään voi ja sun miehes ei välttämättä ajattele asiaa ihan niin sinisilmäisesti, et "Noh, sä nyt vaan seittemän vuoden suhteen jälkeen vähän kaipaat.." :x

Ja mäkään en enää ihmettele yhtään minkätakia nykyään jokaisella tuntuu olevan suhteessa niin vaikeaa ja erotaan yhtenään, kun ollaan niin saatanan mustasukkaisia toisesta ja epäillään heti pienestäkin eleestä jotain kolmiodraamaa. Ei ihme, että ne puolisot lopulta lähteekin tuollaisten luolta. Kun ei enää mistään osata keskustella suuttumatta toiselle, mitään ei ymmärretä ja kuvitellaan, että omistetaan toinen kokonaan ja toisen täytyy unohtaa koko menneisyytensä kun tämä uusi mussukka on maisemissa. Mun mielestä ei ole mitään pahaa jos mieheni sanoisi , että hänellä on joskus ikävä eksäänsä. MITÄ SITTEN?? heillä on varmaan ollut hyvät hetkensä ja niitä saa ikävöidä vaikka kuolemaan asti, ei kuitenkaan niin paljon, että se estää elämästä nykyistä elämää, mutta että sille ikävälle ei mitään voi.

[QUOTE="Vieras";24014960]En tajua miksei saisi olla menneisyyttä kun kuitenkin elää nykyhetkessä. Saa entistä kaivata, itsekin ymmärtäisin hyvin jos puoliso kaipaisi entistä, jos ei siis joka päivä sitä hoe. Minäkin kaipaan menneisyyteni ihmistä, hän on jo mullan alla.[/QUOTE]

Saa toki O.o Mutta mun kohdalla siinä oli ihan selvät tunteet pelissä.. Ihan sitä ajoin asialla takaa, että aikalailla se satuttaa kuulla, että omalla miehellä on suuria tunteita toista kohtaan, vaikka onkin mun kanssa.. Ymmärsitkö pointin? Että joo, kyl saa kaivata ja miettiä ja haikailla, mut sitten jos ne tunteet on pelissä ja oikeesti kaipaa ja haluaa, sydämen pohjasta.. Se on väärin ja siinä kohtaa kyl on mustasukkasuus ja pieni riidan poikanen kohdallaan.. Mutsittaas.. niih, noh, ihan sama :) Onnellinen oon :) Puspus :heart:

[QUOTE="vieras";24015142]Ja mäkään en enää ihmettele yhtään minkätakia nykyään jokaisella tuntuu olevan suhteessa niin vaikeaa ja erotaan yhtenään, kun ollaan niin saatanan mustasukkaisia toisesta ja epäillään heti pienestäkin eleestä jotain kolmiodraamaa. Ei ihme, että ne puolisot lopulta lähteekin tuollaisten luolta. Kun ei enää mistään osata keskustella suuttumatta toiselle, mitään ei ymmärretä ja kuvitellaan, että omistetaan toinen kokonaan ja toisen täytyy unohtaa koko menneisyytensä kun tämä uusi mussukka on maisemissa. Mun mielestä ei ole mitään pahaa jos mieheni sanoisi , että hänellä on joskus ikävä eksäänsä. MITÄ SITTEN?? heillä on varmaan ollut hyvät hetkensä ja niitä saa ikävöidä vaikka kuolemaan asti, ei kuitenkaan niin paljon, että se estää elämästä nykyistä elämää, mutta että sille ikävälle ei mitään voi.[/QUOTE]

Ota ihan rauhassa :laugh: :D Hyvänen aika O.o
..jos valotan sun ajatusta hiukan, ollaan edelleen yhdessä. Ja ollaan oltu jo kahdeksan vuotta, joten.. :) :heart:

Aika outoa, että tässäkään ketjussa olevista kukaan ei lue puolisonsa viestejä. Sitten palstalla on kuitenkin päivittäin avauksia: mies jäi kiinni pettämisestä, kun luin sen tekstarit.

Eli yhteenvetona: Ensin oikein luvan kanssa sallitaan se "yksityisyys"=salailu. Sitten uskotellaan itselle, että "minä en ainakaan koskaan lue puolisoni viestejä, koska luotan". Sitten kuitenkin mennään lukemaan ne viestit (jota ei oikeasti tehdä, koska edelleen uskotellaan itselle ettei niin tehdä) ja järkytytään kun se puoliso onkin pettänyt.

Mun ajatusmaailmalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa ettenkö luottaisi mieheeni tai muutoin urkkisin, vaan yksinkertaisesti meillä ei ole tarvetta salailla mitään. Eipähän tarvi ainakaan koskaan edes alkaa epäillä. Enkä minäkään mitenkään jatkuvasti lue miehen viestejä, mutta se ei ole minulta kielletty jos niin haluan tehdä.

• Tykkää
Reactions: Emby^

Yhteistyössä