Heitin tytön pihalle pakkaseen ilman pääly vaatteita EIKÄ edes kaduta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="nelli";24992098]Niin ja vielä mietin, että eikös sen lapsen tähän aikaan olisi syytä olla jo koulussa...?[/QUOTE]

Pitäisi olla.
Ja olen kouluun ollut yhteydessä ettei tule tänään ja syyn siihen miksi.
Meillä on palaveri muutenkin koulussa huomenna maanantaisen karkaamisen takia kesken koulupäivän.

aivan typerää jeesustelua että aletaan haukkumaan äitiä käytökseen puuttumisesta! Nykyaikana ei saa edes tukistaa lastaan, niin ei ihme että tulee niitä nuorisorikollisia. Pitää vain tyynenä lässyttää vieressä että "voi voi meidän pieni jussikalle kun ei saa kaupasta varastaa ja hakata sitä myyjää kun se nyt on vaan väärin". Lapsia paapotaan nykyään siihen malliin että edes opettajille ei nuorisolta kunnioitusta heru, saatikka sitten vanhemmille ihmisille. Itse olen saanut kakarana selkään, ja voin nyt sanoa että se oli aivan ansaittua vaikka silloin epäreilulta tuntuikin.

Opettaja tietää tilanteen tottakai olen sen hänelle sanonut ja muutenkin tehdään tiivistä yhteistyötä.
Siinäpä se vitsi onkin koska tyttö on palelluttanut itsensä ja palelluttaa vielä tästä eteenpäin,ei ole sylivauva mutta joinain päivinä tekisi mieli hakea risu mettästä ja lätkäistä persuuksille jotta se menee sinne aivoihin että jos ei muuta tuota niin kuolee!

Joopa jooo...ja sä työnnät tytön ulos pakkaseen ainakin tunniksi. Anna ihmeessä siihen päälle vielä risuakin.

Alkuperäinen kirjoittaja keskimmäine;24992119:
Onko jääny ison lapsikatraan keskimmäisenä lapsena liian vähälle huomiolle ja hakee vanhempien huomiota tuollaisilla tempauksilla?

Ei,ei ole kyse tälläisestä.
Siitä positiivisesta asenteesta me kannustamme,tuemme,käymme jokaisen kanssa viettämässä viikottain omaa aikaa missä itse lapsi haluaa joten en näe etteikö tuo huomio hänelle riittäisi?

kuitenkin meillä on iltaisin hänen ja isompien kanssa pelituokio missä jutellaan päivän asiosta samalla kun pelataan jotain lauta/korttipeliä minkä jokainen saa vuorollaan valita.

nyt vain se alkaa mitta olemaan täynnä sitä ajattele positiivisesti.

Olisikohan tilanne mennyt molemmin puoliseksi uhitteluksi: lapsi odottaa, että haetaan, äiti odottaa, että lapsi tulee sisään.

Nyt on aikuisen aika tehdä ratkaisu ja hakea lapsi, ei se ole periksiantamista.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Joopa jooo...ja sä työnnät tytön ulos pakkaseen ainakin tunniksi. Anna ihmeessä siihen päälle vielä risuakin.

Taidan kohta antaakin ihan suoraan sanottuna,tulkoot sen jälkeen lastesuojelut jos vihdoin vaikka ottaisivat likan johonkin eivätkä hokisi ei tilanteessa tarvita ulkopuolisia tuetaan teidän perhettä paskaa.

Ja kyllä likka on tunnin ollut ulkona tai oikestaan 15 minuuttia ulkona ja lopun ajan pyörävarastossa välillä näyttää käyvän tuossa pihassa ilmeisesti joku leikki menossa kun raahaa pihaleluja sinne.

Olisikohan tilanne mennyt molemmin puoliseksi uhitteluksi: lapsi odottaa, että haetaan, äiti odottaa, että lapsi tulee sisään.

Nyt on aikuisen aika tehdä ratkaisu ja hakea lapsi, ei se ole periksiantamista.

Haen jossain vaiheessa mutten vielä,koitan kasata ajatukseni jotta pystyn rakentavasti keskustelemaan asiasta ja tapahtuneesta.

Se kuitenkin että jos tyttö ei muuta tuota löydän hänet vielä jonaina pakkaspäivänä hangesta kuolleeksi paleltuneena ;(

Toi on jotenkin todella järjetöntä,että vaikka on apua pyydetty niin sitä ei anneta koska jossain neurologisissa tutkimuksissa ei suoraan jotain löydy! :O Jos vanhemmat itse kertoo millasta se arki lapsen kanssa on ja pyytävät apua ulkopuolelta niin oikeasti luulisi sen riittävän.Jo on merkillinen yhteiskunta..Lastensuojeluilmoituksia tehdään ja tutkitaan pienemmilläkin syillä ja kun oikeasti apua joku lähtee itse hakemaan niin myydäänkin ei oota.

[QUOTE="vieras";24992224]Toi on jotenkin todella järjetöntä,että vaikka on apua pyydetty niin sitä ei anneta koska jossain neurologisissa tutkimuksissa ei suoraan jotain löydy! :O Jos vanhemmat itse kertoo millasta se arki lapsen kanssa on ja pyytävät apua ulkopuolelta niin oikeasti luulisi sen riittävän.Jo on merkillinen yhteiskunta..Lastensuojeluilmoituksia tehdään ja tutkitaan pienemmilläkin syillä ja kun oikeasti apua joku lähtee itse hakemaan niin myydäänkin ei oota.[/QUOTE]

Sanopa muuta!
Mutta ota soskusta selvä mitä heidän päässään on.
Sairaalassa onneksi tutkivat edes noita koska juttelun ja heidän itsensä näkemän perusteella näkevät ettei lapsella ole kaikki ok mutta sitä miten auttaa ei tietoa ja sairaalan resurssit ovat sidottu =(

Sanopa muuta!
Mutta ota soskusta selvä mitä heidän päässään on.
Sairaalassa onneksi tutkivat edes noita koska juttelun ja heidän itsensä näkemän perusteella näkevät ettei lapsella ole kaikki ok mutta sitä miten auttaa ei tietoa ja sairaalan resurssit ovat sidottu =(

Jos tämä kaikki nyt todella on totta, niin älä luovuta, vaan yritä vaatia että saat ammatti apua tähän!

Toivon todella että saatte helpotusta ja apua tuon lapsen ja tämän tilanteen suhteen.

Tää onniin tätä kun itse elää arkea 24/7 erityislapsen kanssa et normaalien lasten kanssa elävien maailmaan ei mahdu poikkeavat tavat ja sitten tulee näitä mutu juttuja. Jos se erilainen tapaus olisi perheen aikuinen siitä olisi jo erottu ja kierrätetty se jonkun muun riesasksi mutta kun se sattuu olemaan oma lapsi ei sitä laiteta vaihtoon. Sossuntädit sais varmaan tän vintiön samantien sisälle ja asianmukaisessa varusteissa ulos ja kouluun kun äiti ei kykene/jaksa ja kissan viikset. Kuinka paljon äidin voimia/aikaa vie erityislapsi jos hän keskittyy vain tähän ja 5 muuta jää oman onnensa nojaan, joskus tarvitaan radikaalimpia ratkaisuja sen lässytyksen sijaan. Kuinka montaa lasta on kidutettu suomessakin talvipakkasilla vähissävaatteissa pihanperällä huussissa!?

No mitä nyt luulette, oppiiko tuo lapsi tuosta palelluttamisesta yhtään mitään?

Miksei rangaistus voisi olla niin paha, että lapsi pitäisi sitä rangaisuna? Pakkohan joku sellainen juttu on oltava, mikä koskee ja kolahtaa lapsella.

Se kuitenkin että jos tyttö ei muuta tuota löydän hänet vielä jonaina pakkaspäivänä hangesta kuolleeksi paleltuneena ;(

No aivan varmasti löydät, jos ITSE pistät sen ties kuinka pitkäksi aikaa ulos vähissä vaatteissa!

Ihan tosi, hae se nyt sisään ja anna olla vaikka omassa huoneessaan sen aikaa kun jäsentelet niitä ajatuksiasi.

Toivottavasti saatte tarvitsemaanne apua jollain tapaa!

Kuulostaa rankalta... Etenkin tuo, ettette saa apua vaikka sitä olette hakeneet, varmasti alkaa olla voimat ja keinot vähissä. Mitä jos koittaisit tehdä lastensuojeluilmoitusta itse kunnes joku tekee jotain? Luulis vihdoin tajuavan että tarvitsette apua, eikä asiaa voi jättää oman onnensa nojaan hoitumaan miten sattuu....

Joopa joo. Muija työntää lapsen pakkaseen ilman kenkiä ja ulkovaateita, ei muka tarvitse mennä kouluun, kun äiti istuu tietokoneen ääressä seuraavat tunnit päivittämässä tilannettaan...

[QUOTE="Vieras";24992912]Joopa joo. Muija työntää lapsen pakkaseen ilman kenkiä ja ulkovaateita, ei muka tarvitse mennä kouluun, kun äiti istuu tietokoneen ääressä seuraavat tunnit päivittämässä tilannettaan...[/QUOTE]

Kun ihminen palaa loppuun, niin se palaa loppuun. Parempi et selvittelee ajatuksensa vaik tietokoneen ääres kuin esim. et tappais itsensä ja lapsensa jota tapahtuu paljon kun voimat ei riitä.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä