Heitä heivisi hesburgerissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Miia"

Vieras
Ei kannata sitten saada mitään sairauskohtausta hesessä, se on hengenvaarallista..92-vuotias kaatui turussa hesburgerissa eikä henkilökunta suostunut soittamaan ambulanssia ennenkuin sai euron vaikka vanhus oli välillä tajutonkin! Salmelat esittää niin uskovaista mutta totuus on että raha menee ihmisen edelle.

Joo hieman on törkeetä toimintaa... :headwall: Miten helvetissä te ne kakranne oikein kasvatatte? Tätä se sitten on, kun ollaan niin kiinni siinä virtuaalimaailmassa, että oikea elämä ihmisistä välittämisineen on täysin vieras käsite.

Minua jäi mietityttämään, että eikö tällä omaisella sitten ollut puhelinta tai miksei muut asiakkaat soittaneet apua? Ja jos tuon ikäinen oikeasti on ollut tajuton, niin silloin oikea numero on kylläkin ambulanssi eikä taksi. Iltalehden jutusta sai sen kuvan, että henkilökunta ei ollut tietoinen tästä kaatumisesta, vaan asiakas oli tullut vain vaatimaan ilmaista taksinsoittoa ja jääpaloja (jotka olivat loppu) itselleen veloituksetta.
Mutta niin tai näin, näissä asioissahan on aina kaksi puolta.

[QUOTE="Miia";28831670]Ei kannata sitten saada mitään sairauskohtausta hesessä, se on hengenvaarallista..92-vuotias kaatui turussa hesburgerissa eikä henkilökunta suostunut soittamaan ambulanssia ennenkuin sai euron vaikka vanhus oli välillä tajutonkin! Salmelat esittää niin uskovaista mutta totuus on että raha menee ihmisen edelle.[/QUOTE]

Mä en kyllä usko, että se on mennyt ihan noin...

[QUOTE="ultsu";28831808]Minua jäi mietityttämään, että eikö tällä omaisella sitten ollut puhelinta tai miksei muut asiakkaat soittaneet apua? Ja jos tuon ikäinen oikeasti on ollut tajuton, niin silloin oikea numero on kylläkin ambulanssi eikä taksi. Iltalehden jutusta sai sen kuvan, että henkilökunta ei ollut tietoinen tästä kaatumisesta, vaan asiakas oli tullut vain vaatimaan ilmaista taksinsoittoa ja jääpaloja (jotka olivat loppu) itselleen veloituksetta.
Mutta niin tai näin, näissä asioissahan on aina kaksi puolta.[/QUOTE]

En ole käynyt tuolla ulkomaan eli Turun hesessä mutta onko oikeasti niin ettei heillä ole tiskiltä näkyvyyttä ovelle?
Mitä muihin asiakkaisiin tulee niin kyllä se ensisijaisesti kuuluu sen henkilökunnan tehtäviin soittaa apuja.
Henkilökunta on normaalisti (Suomessa) koulutettu että he soittavat apuja, olisiko tässä tietokatkos siinä kun pyydettiin vain taksia eikä ambulanssia.

Luin jutun... jos henkilökunta ei ollut tietoinen loukkaantumisesta, niin ei ne varmaan soita silloin taksia. Ei se ole mikään puhleinkeskus. Jengihän notkuis siellä yöt läpeensä pyytämässä, että henkilökunta soittaa taksin. Toiseksi tossa on suoraan edessä taksitolppa... tai ainakin melkein? Ja jos noin vanha rouva nuppaa, niin eikö pitäis soittaa ambulanssi taksin sijaan?

Luin jutun... jos henkilökunta ei ollut tietoinen loukkaantumisesta, niin ei ne varmaan soita silloin taksia. Ei se ole mikään puhleinkeskus. Jengihän notkuis siellä yöt läpeensä pyytämässä, että henkilökunta soittaa taksin. Toiseksi tossa on suoraan edessä taksitolppa... tai ainakin melkein? Ja jos noin vanha rouva nuppaa, niin eikö pitäis soittaa ambulanssi taksin sijaan?

"Jengihän notkuis siellä yöt läpeensä, että henkilökunta soittaa taksin" :laugh::laugh:

Siis jos henkilökunta ei tiennyt loukkaantumisesta niin en näe toiminnassa mitään ihmeellistä?
Tuon mukaan ainakin ei tiennyt. Kyllä minäkin olisin veloittanut kun hesellä joskus töissä olin.

Jos jäät on loppu niin sitten ovat, tietenkin henkilökunta voi sanoa mieluusti "valitettavasti jäät ovat tällä hetkellä loppu" eikä vain kieltäytyä antamasta. En tiedä miten ovat asiaan vastanneet joten ei siitä sen enempää.

Soitin kerran ambulanssin vanhalle mummolle kun pökräsi, toin fantaa (tietenkin ilman maksuja), mutta toimin näin kun tiesin asiasta. Jos en olisi pökräämistä nähnyt ja joku olisi tullut pyytämään fantaa, ihan normaalisti olisin maksun ottanut ja ihmetellyt jos olisi tuhahdellut...

• Tykkää
Reactions: Doves
Niin miksei henkilökunta soittanut ambulanssia, sehän ei maksa mitään..no siksi kun heidän piti keskustella: Hei ny toi pökräs, mitä tehdään? -Oota et se herää jos sil ois eke taksiin..

• Tykkää
Reactions: Doves
[QUOTE="vieras";28831894]Niin miksei henkilökunta soittanut ambulanssia, sehän ei maksa mitään..no siksi kun heidän piti keskustella: Hei ny toi pökräs, mitä tehdään? -Oota et se herää jos sil ois eke taksiin..[/QUOTE]

Käsittääkseni he eivät tienneet mistään loukkaantumiseta mitään. Se tuli myös selväksi iltalehden kirjoituksesta. En mä tiedä, ehkä se on väärin, mutta ei mulle ole tullut mieleen soitella ambulanssia varoitekksi duunin alaovelle, jos joku täällä tulee pyytämään, että soittaisin taksin.

[QUOTE="Miia";28831670] Salmelat esittää niin uskovaista mutta totuus on että raha menee ihmisen edelle.[/QUOTE]

On saatu vielä uskovaisuuskin tähän mukaan. Tehdäänkö vielä johtopäätös, että kaikki uskovat ovat samanlaisia rahanahneita paskoja?

Niin, sekin on niin helppoa sanoa, et juu sori, en mä tienny/huomannu... No mene ja tiedä, mikä on jutun oikea laita. Minäkin ihmettelen, että eikö ko. ravintolassa ole näkyvyyttä ovelle (koska ne yleensä on rakennettu niin, että ovi on melkein tiskiä vastapäätä) ja missä niiden teinien silmät on olleet? Ja jos kerran mustelmiin pyydetään jääpaloja, niin eikös ne mustelmat ole todiste, että jotakin on tapahtunut ja soittamisessa olis voitu joustaa sen perusteella? Sekin on totta, että ihmisillä on ne kännyt taskussa, että joku muukin olis voinut olla ystävälinen, mutta luulis, että ravintola haluaa ottaa pointsit kotiin ystävällisestä palvelusta? Ikävä julkisuus kun on usein paljon kalliimpaa, kuin yhden euron menetys taksin soitossa loukkaantuneelle vanhukselle. Ja jäiden loppumisesta lie saa syyttää henkilökuntaa, kun eivät ole hommanneet niitä ajoissa ja tarpeeksi, koska nitä kuitenkin käytetään lähes joka juomassa, niin niitä pitäsi sillon olla muutenkin koko ajan saatavilla.

[QUOTE="vieras";28831967]Niin, sekin on niin helppoa sanoa, et juu sori, en mä tienny/huomannu... No mene ja tiedä, mikä on jutun oikea laita. Minäkin ihmettelen, että eikö ko. ravintolassa ole näkyvyyttä ovelle (koska ne yleensä on rakennettu niin, että ovi on melkein tiskiä vastapäätä) ja missä niiden teinien silmät on olleet? Ja jos kerran mustelmiin pyydetään jääpaloja, niin eikös ne mustelmat ole todiste, että jotakin on tapahtunut ja soittamisessa olis voitu joustaa sen perusteella? Sekin on totta, että ihmisillä on ne kännyt taskussa, että joku muukin olis voinut olla ystävälinen, mutta luulis, että ravintola haluaa ottaa pointsit kotiin ystävällisestä palvelusta? Ikävä julkisuus kun on usein paljon kalliimpaa, kuin yhden euron menetys taksin soitossa loukkaantuneelle vanhukselle. Ja jäiden loppumisesta lie saa syyttää henkilökuntaa, kun eivät ole hommanneet niitä ajoissa ja tarpeeksi, koska nitä kuitenkin käytetään lähes joka juomassa, niin niitä pitäsi sillon olla muutenkin koko ajan saatavilla.[/QUOTE]

Tähän meillä ei ainakaan voinut vaikuttaa itse mitenkään.

Tätä varten meillä Mäkissä on pakastimessa viileäpusseja. En kyllä ymmärrä, miten jäät ovat voineet mystisesti loppua, ellei sitten jääpalakone ole ollut juuri silloin pesussa (epätodennäköistä). Lisäksi meillä soitellaan känniörveltäjille ja muille sankareille takseja joka viikonloppu, eikä siitä mitään peritä ellei käytös ole aggressiivista tms. (siinä tapauksessa soitamme poliisit). Tuossa tilanteessa, kun vanhus on kompastunut ja menettänyt tajun (!!!) todellakin kaikki keinot olisivat käytössä.

[QUOTE="vieras";28832011]Eikö yksittäiset ravintolat tee itse tilauksia? Lähettääkö ne jostain pääkallopaikalta sitten vaan jonkun satsin niitä jäitä oman mielensä mukaan?[/QUOTE]

Viitsiiköhän tähän edes vastata...;)

[QUOTE="vieras";28832011]Eikö yksittäiset ravintolat tee itse tilauksia? Lähettääkö ne jostain pääkallopaikalta sitten vaan jonkun satsin niitä jäitä oman mielensä mukaan?[/QUOTE]

Joo tekee, mutta jäät tulee omasta koneesta. (tai ainakin tuli meillä)

Niissä tilanteissa joissa jäät loppuneet, saattoi olla esim kone rikki, pesun takia en muista olleen loppu, koska sen verran pystyy normaalisti ennakoimaan jäiden määrää. Suurin ja yleisin syy oli se, että kone ei pysynyt perässä. Kone oli tosi suuri, mutta niin oli asiakasmääräkin. Keittiö oli niin pieni, että toista valtavaa jääkonetta ei olisi mahtunut.
Nyt puhun varmaan aika erilaisesta hesestä kuin tuo kyseessä oleva, mutta ehkä heillä on pienempi jääpalakone ja ollut iso ruuhka?

En tiedä, sitä varmaan pitäisi kysyä heiltä itseltään.

Yhteistyössä