Heippa tällänen idea tuli mieleen.

9MM
Emmä oo alkuunkaan sotaisa. Rauha on aina parempi vaihtoehto.


Mut jos joku tulee mun vuohilaumaa ahdistelemaan ni pajautan pötikällä sääriluun poikki. Sit onkin helppo pinkoa pakoon.
joo siis oikeassa maailmassa olisi rauha mut sit tuolla aikakaudella käytäis leikkimielisä taisteluita vihollis kaupunkien välillä ja karautettaisiin välillä taisteluun. Sit olisi ystävyys kaupunkeja joiden kanssa käytäisiin kauppaa ja kaikki saisi osallistua niin miehet kuin naisetkin. Tykkäätkö itse minkä aikakauden vaatteista eniten tai mitkä sun mielestä olis komeita asuja. Mitä jos et tykkää harjoittaa sotaisaa puoltasi tyyliin taistelu harjoituksissa ja lukisit sotimisen taktiikkaa ja johtaisit vanhan aikasia muodostelmia ni mitä jos susta tulisi minoalaisen kulttuurin kala kaupan päälikkö kumman ottaisit?
 
9MM
Kalakauppiaana mä olisin ihan paras!

Ja nakuna on mukavinta. :D Voisin mä jossain kaftaanissa väljässä, ilmavassa, mukavassa viihtyä. Alusvaatteitta tietty. Ja paljain varpain.
Eli sä hoitaisit koko kalakaupan tekisit määristä kauppaa muiden vanhojen kulttuurien kaupunkien kanssa hoitaisit raha tilitykset ja lähettäisit laivat meren takaisiin kaupunkeihin lasteinee. Entä pystyisitkö sit hoitaa erilaisten tavaroiden maahantuonnin ja nekin kauppa sopimukset. Olisitko hyvä neuvottelia. Mut siis sä olisit tässä asussa vai mut sithän kaikki näkisi sun strategiset paikat.
 
9MM
Ei mikään hörsyläkaftaani vaan semnen arabimiesten puuvillainen, pitkä, peittävä kaapu.

Ja kalakauppias voi myydä vain oman päivän saaliinsa. Sen minkä saa sillä pienellä veneellä.
niin mut johtajan pitää järjestellä ne jutut ja palkata kauppamiehet myymään sitä kalaa et kaikki uurastus olisi yhteiseen hyvään. Mut siis sulle sopisi kalaatajan palkka vai? Eli etkö haluaisi oikeasti johtaa kansainvälistä kalakauppaa muiden muinaisten kaupunkien kanssa eikö se voisi olla jännittävääkin ja uusia haasteita ja esteitä mitä joutuisit pähkäilemään et homma toimisi. Jokaiselle muinaisella kaupungille annettaisiin joku sellainen työ mitä muut kaupungit ei saa tehdä jotta kaupankäynti olisi mahdollinen tai muutamakin työ? Minkä nimen antaisit omalle minoalaiselle kaupungillesi? Ihan mitä vaan mitä keksit.
 
9MM
Mut roosa jos todella haluut vain olla kalastaja ja tulla sillä toimeen ni myisitkö saaliisi kaupungille. Joka tarvitsee kiintiöitä vaihtaessaan kalaa lampaaseen karthagon kanssa. Vai ottaisitko osan maksusta lampaan lihana?
 
9MM
Mut ehkä prinssi harry saa jonkun kunigas kunnan. Mut sitä ennen harryn ja meghanin on kerrottava oma huono käytös muita kohtaan ja kertoa täysin mitä on tehnyt väärin että pääsevät leikkiin mukaan. Ja naiset ei saa viekoitella sodassa ja rakkaudessa romantiikan varjolla väärää miestä ittelle se vaan aiheuttaa sydän suruja ja miks haluutte surua saada siskonne sydämmeen. Et se joutuu itkeen. Elkää tehkö väärin. Ei saa huijata ja pilata oikeaa.
 

Yhteistyössä