Heippa tällänen idea tuli mieleen.

9MM
No siinähän mennään tarvittaessa melko lujaa ja kuten autolla ajaessakin, pidetään focus ympäristössä.
Hmmm, talutteluks menee sun kohdalla siis!

Puolipidätteillä, eli istunnan avujen kautta vaihdetaan askellajia (ei myötäillä). Hevosesta tosin riippuu tuo, mitä sille on opetettu, äidinmaidossa ei opit hevoselle tule. Olen ratsastanut myös hevosella joka hiljenteli kun sille sanoi ”soooojaaa” ja nosti kun naksutteli. Ohjaksia ei tuo tamma tarvinnut ollenkaan.

Eipä hevosen kanssa toimiessa kannata pelätä, ei siitä hommasta tule mitään jos pelkää. Hevonen on yksi herkimmistä tuon suhteen, tietyillä yksilöillä pelko/epävarmuus tarttuu heti ja sitten olet pulassa. Laukalla kun pukittaa sut maahan niin se on sitten siinä jos huonosti käypi.
Siis mitä tarkoitat et istumisella vaihdetaan eli jos haluan kääntyä oikealle vien painon oikealle kankulle?😁 mitä tarkoitat myötäilemisellä? Nääh pitäis opetella sitten se ratsastaminen ni saan sut kiinni ja lassoan sut karkulaisen niinkuin villin lännen cowboy. Eli siis jos heppa tekee äkki stopin ni lentää maahan. Millasissa maastoissa olet ratsastanut ja millon viimeks ollu talleilla. Pakko sanoo et tykkäsin tallien siivouksesta pissa alueet talikolla purut ja kakat. Aika monella hevosella oli tallissa vakio paikat mihkä sotkut. Sit oli yks heppa joka ei ollut järjestelmällinen vaan joka paikassa oli. Mut tykkään kyl paijata heppoi..
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
Siis mitä tarkoitat et istumisella vaihdetaan eli jos haluan kääntyä oikealle vien painon oikealle kankulle? mitä tarkoitat myötäilemisellä? Nääh pitäis opetella sitten se ratsastaminen ni saan sut kiinni ja lassoan sut karkulaisen niinkuin villin lännen cowboy. Eli siis jos heppa tekee äkki stopin ni lentää maahan. Millasissa maastoissa olet ratsastanut ja millon viimeks ollu talleilla. Pakko sanoo et tykkäsin tallien siivouksesta pissa alueet talikolla purut ja kakat. Aika monella hevosella oli tallissa vakio paikat mihkä sotkut. Sit oli yks heppa joka ei ollut järjestelmällinen vaan joka paikassa oli. Mut tykkään kyl paijata heppoi..
No kehon liikkeillä hevonen herätellään (painopistettä muuttamalla ja puristamalla kohdista mitkö hevonen mieltää esim. askellajin vaihdoksi. Hevoselle on opetettu nämä asiat. Ns. pakotetaan muuttamaan etenemistä. Ei myötäillä.

Eikös hevoset tuoksukin ehanalle!!❤😍

Mun viime tallikerrasta on vuosia vuosia! Enkä ratsastanut ole viimeksi kuin vetelässä rannalla! Siellä on kiva ratsastella auringonlaskua ihaillen.😍
 
9MM
No kyllähän ritareilla nyt hevoset täytyypi olla, for god sakes!


Riippuvuudet, ihmisen heikkous.

Täytyis kasvattaa itsekunnioitusta, itsekuria ja opetella mielenhallintaa!
Voi että kun itsellä ja muillakin olis poikani itsekuri! En ymmärrä miten hän on onnistunut kasvattamaan niin älyttömän itsekurin.
Kaipa se tuolta lajista tulee. Ja terveellisen nöyräkin hän on.
Täällä hän välillä saarnaa meille, että aina ei kaikki ole kivaa, mutta asiat on silti tehtävä hyvin ja mitä enemmän asioita tekee mitä ei halua, kuten polkee pakkasessa monia kertoja viikossa treeneihin (ei ihan lähelle) niin sitä vahvemmaksi tulee.

Eipä tässä voi muuta kuin fanittaa.
Ei meidänn perheestä muut osaa, ainakaan noin hyvin. Välillä tuntuu, että poika on ainoa ”kunnollinen” täällä.
On siin iso plussa. Arvaa onko helppoa luottaa, että poika pysyy erossa vaikeuksista ja saattaa jopa pärjätä melko hyvin elämässä!
Onkohan poikasi lukenut muinaisista spartalaisista tarinaa nehän karaisi itseään kovin totta on mullakin hyvä kuri tietyissä asioissa senkun saisi viel muutamaan turhakkeeseen mitä elämässä on ja niist eroon mut niissä asioissa lipsuu helposti ja sallii itselleen muka sen nautinnon. Hienoo et pojalla tiukka itsekuri ni eipähän tartte sekoilla. Mut löytyykö leikkimieltä vai onko totinen eikä totisuudessa mitään vikaa ole viihdyn sellaisten tyyppien kaa vallan mainiosti☺
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
9MM
No kehon liikkeillä hevonen herätellään (painopistettä muuttamalla ja puristamalla kohdista mitkö hevonen mieltää esim. askellajin vaihdoksi. Hevoselle on opetettu nämä asiat. Ns. pakotetaan muuttamaan etenemistä. Ei myötäillä.

Eikös hevoset tuoksukin ehanalle!!

Mun viime tallikerrasta on vuosia vuosia! Enkä ratsastanut ole viimeksi kuin vetelässä rannalla! Siellä on kiva ratsastella auringonlaskua ihaillen.
Mut esim entä metsässä jossa paljon puita ja muita esteitä ne heppa osaa väistää itsestään et ajurin ei tarvitsisi koko ajan ohjata vaikeassa maastossa? Mä en nyt muista millaselle hevonen tuoksuu mun viimesestä hevos kohtaamisesta on melkein 10 vuotta. Joo mäkin oon marokossa ratsastanut rannalla. Joku arabi yritti ostaa mun isosiskon tuhannella kamellilla ja mä löin kaupat heti lukkoon mut iskä ei sallinut sitä joten siskoa ei sitten voinutkaa myydä ois päässy kiusankappaleesta eroon ja tuhat kamelia.🤑😂
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Onkohan poikasi lukenut muinaisista spartalaisista tarinaa nehän karaisi itseään kovin totta on mullakin hyvä kuri tietyissä asioissa senkun saisi viel muutamaan turhakkeeseen mitä elämässä on ja niist eroon mut niissä asioissa lipsuu helposti ja sallii itselleen muka sen nautinnon. Hienoo et pojalla tiukka itsekuri ni eipähän tartte sekoilla. Mut löytyykö leikkimieltä vai onko totinen eikä totisuudessa mitään vikaa ole viihdyn sellaisten tyyppien kaa vallan mainiosti
Voipi olla.
Moderni spartalainen kai ottaa jääkylmiä suihkuja, piehtaroi hangessa, käy avannossa ja haastaa itseään.🤷‍♀️😂

Saan kuunnella välillä luentoa siitä miten nautintoa on vaikka se jääkylmä suihku/avanto. Kyse on siitä mitkä asetukset sulla on siellä päässä.

Pojalla on musta ja kuiva huumori, kuin briteillä. Ei keppostele eikä ole kuin minä, onneksi?!🤷‍♀️😂
Heittäytyy kyllä rohkeasti tekemään asioita, ei pelkää oikein mitään. Tyhmänrohkea ei kuitenkaan ole kuten minä joskus olin, ja olen ehkä hiukan vieläkin.
Mutta on kyllä konservatiivinen! Ei oikein tykkää mistään pelleilystä julkisilla paikoilla tms.🙇‍♀️ Eikä saisi pukeutua kuin katunainen!!!🙇‍♀️
 
9MM
Voipi olla.
Moderni spartalainen kai ottaa jääkylmiä suihkuja, piehtaroi hangessa, käy avannossa ja haastaa itseään.

Saan kuunnella välillä luentoa siitä miten nautintoa on vaikka se jääkylmä suihku/avanto. Kyse on siitä mitkä asetukset sulla on siellä päässä.

Pojalla on musta ja kuiva huumori, kuin briteillä. Ei keppostele eikä ole kuin minä, onneksi?!
Heittäytyy kyllä rohkeasti tekemään asioita, ei pelkää oikein mitään. Tyhmänrohkea ei kuitenkaan ole kuten minä joskus olin, ja olen ehkä hiukan vieläkin.
Mutta on kyllä konservatiivinen! Ei oikein tykkää mistään pelleilystä julkisilla paikoilla tms. Eikä saisi pukeutua kuin katunainen!!!
Entäs johtamistaidot onko mielestä sellaisia ominaisuuksia pojallasi. Mul on pikku ongelma tyttö avautui mulle ja pitäisi ehkä kertoa lapsen äitille ei mitään vakavaa mut sit toisaalta en haluisi särkeä tytön luottamusta ku se kertoo mulle asiat niinkuin ne on hänen elämässään. Ja mun kait pitää olla se tiukka vanhempi joka ei kaikkea anna periksi muiden ollessa liian lepsuja. Mua harmittaa et lapsen äiti antoi tytön katsoa kauhuleffan. Antaisitko sä jo 10 vuotiaan katsoa?
 
Entäs johtamistaidot onko mielestä sellaisia ominaisuuksia pojallasi. Mul on pikku ongelma tyttö avautui mulle ja pitäisi ehkä kertoa lapsen äitille ei mitään vakavaa mut sit toisaalta en haluisi särkeä tytön luottamusta ku se kertoo mulle asiat niinkuin ne on hänen elämässään. Ja mun kait pitää olla se tiukka vanhempi joka ei kaikkea anna periksi muiden ollessa liian lepsuja. Mua harmittaa et lapsen äiti antoi tytön katsoa kauhuleffan. Antaisitko sä jo 10 vuotiaan katsoa?
En osaa vielä sanoa johtamistaidoista. Aika yksin jää aatteineen tässä turmeltuneessa nykymaailmassa.🙇‍♀️

Ei ei ei mitään kauhuleffoja! En niitä itse ainakaan pysty katsella juuri lainkaan. Pelkään tuollaisten leffojen jlk. yksinollessani!🙇‍♀️

Nuorempana oli vielä pahempi!

Mutta riippuu kai ihmisestä. Toiset kykenee handlata hyvinkin varhain. Esim. vanhin tyttö naureskelee tuollaisille leffoille.

Jos on herkkä niin en kyllä antaisi katsoa, enkä varmaan muutenkaan. En ole juurikaan antanut lasten katsella oikein mitään ahdistusta tuottavaa. Ehkä joskus yhdessä isolla porukalla jotakin katseltu…
Mutta, joitain pelejä ovat pelanneet joita ei olisi ikänsä puolesta saaneet.😬

Kyllä mä puhuisin äidin kanssa. Yhdessä keksitte miten hoitaa asiat parhaiten?
Onko teillä hyvä kommunikaatio?

Tiukka on hyvä!❤ Mutta pitää osata velmuilla, että ei laps ala kapinoimaan.
 
Mut esim entä metsässä jossa paljon puita ja muita esteitä ne heppa osaa väistää itsestään et ajurin ei tarvitsisi koko ajan ohjata vaikeassa maastossa? Mä en nyt muista millaselle hevonen tuoksuu mun viimesestä hevos kohtaamisesta on melkein 10 vuotta. Joo mäkin oon marokossa ratsastanut rannalla. Joku arabi yritti ostaa mun isosiskon tuhannella kamellilla ja mä löin kaupat heti lukkoon mut iskä ei sallinut sitä joten siskoa ei sitten voinutkaa myydä ois päässy kiusankappaleesta eroon ja tuhat kamelia.
Oliko pitkät vaaleat hiukset? Musta tarjottiin kans aikoinaan
isot rahat!😂
 
9MM
En osaa vielä sanoa johtamistaidoista. Aika yksin jää aatteineen tässä turmeltuneessa nykymaailmassa.

Ei ei ei mitään kauhuleffoja! En niitä itse ainakaan pysty katsella juuri lainkaan. Pelkään tuollaisten leffojen jlk. yksinollessani!

Nuorempana oli vielä pahempi!

Mutta riippuu kai ihmisestä. Toiset kykenee handlata hyvinkin varhain. Esim. vanhin tyttö naureskelee tuollaisille leffoille.

Jos on herkkä niin en kyllä antaisi katsoa, enkä varmaan muutenkaan. En ole juurikaan antanut lasten katsella oikein mitään ahdistusta tuottavaa. Ehkä joskus yhdessä isolla porukalla jotakin katseltu…
Mutta, joitain pelejä ovat pelanneet joita ei olisi ikänsä puolesta saaneet.

Kyllä mä puhuisin äidin kanssa. Yhdessä keksitte miten hoitaa asiat parhaiten?
Onko teillä hyvä kommunikaatio?

Tiukka on hyvä! Mutta pitää osata velmuilla, että ei laps ala kapinoimaan.
Nooh ei meillä hyvä kommunikaatio ole. Jos lapsen äitille antaa vähän edes negatiivistä kritiikkiä se aika usein sitten ottaa esiin et onkohan sairauteni taas nousussa ja olenko muistanut ottaa lääkkeet 😡 mut annoin sille kyl kiitos kirjeen miten hoitanut lastani silloinkun olin sairas ja muutenkin hyvää. Mut ei se oikein jaksa mulle kertoo lapsen elämästä. Tyttö kyl sit kertoo kun nähdään. Juu tyttö on kyl herkkis ja välil harjoitellaan mielikuvitusta mäkään en kyl kova velmuilia ole ja se kaikkein leikkisin isä ole mut tykkään kyllä tyttöni kanssa keskustella. Mut joskus alkaisin seurustelemaan niin kyl kattoisi naisesta sen et miten kestää eriävän mielipiteen ilmaisun ja et kaikesta voisi jutella ilman hermostumista koska jos toinen hermostuu alan mäkin hermostumaan ja en tykkää siitä.
 
Nooh ei meillä hyvä kommunikaatio ole. Jos lapsen äitille antaa vähän edes negatiivistä kritiikkiä se aika usein sitten ottaa esiin et onkohan sairauteni taas nousussa ja olenko muistanut ottaa lääkkeet mut annoin sille kyl kiitos kirjeen miten hoitanut lastani silloinkun olin sairas ja muutenkin hyvää. Mut ei se oikein jaksa mulle kertoo lapsen elämästä. Tyttö kyl sit kertoo kun nähdään. Juu tyttö on kyl herkkis ja välil harjoitellaan mielikuvitusta mäkään en kyl kova velmuilia ole ja se kaikkein leikkisin isä ole mut tykkään kyllä tyttöni kanssa keskustella. Mut joskus alkaisin seurustelemaan niin kyl kattoisi naisesta sen et miten kestää eriävän mielipiteen ilmaisun ja et kaikesta voisi jutella ilman hermostumista koska jos toinen hermostuu alan mäkin hermostumaan ja en tykkää siitä.
Voi hitto!
Kurja tilanne. Jos äiti ei kestä kritiikkiä niin ehkä kritisointi ei ole oikea tapa? Auttaisiko ehdottaminen/keskustelun avaaminen ongelmasta muilla keinoin.

Jos ei kyse ole arvovalinnoista tms. isoista asioista niin eipä laps nyt välttämättä pilalle mene. Itse voit vahvistella asioita kun tyttö on sun luona, mutta niin tietenkin että äidistä ei tehdä mitään pahista. Toivottavasti äitikin tajuaa tehdä samoin, että ei tytön kuullen ikinä parjaa sinua!

Velmuilulla tuossa tiukkanaolossa meinaan sitä, että ei kannata olla ehdoton (dont’t kill the spirit). Toki tietyt asiat tehdään kuten pitää mutta on hyvä neuvotella hyvin monista asioista yhdessä - se auttaa lasta ohjautumaan itse ja kasvattaa identiteettiä/itsenäisyyttä/omia mielipiteitä.
Mutta olen saanut käsitystä, että sinä olet juuri parhaimmillas tuossa.❤

Noh, voi velmuilu olla sitäkin, että lapsi hyvässä lykyssä pesee heti hampaansa/tekee läksynsä koska se oli aivan hänen oma ideansa.😏😬 Saa lapsia vähän harhauttaa joskus jos se johtaa hedelmällisiin asioihin:

”Nyt pienempää ääntä pallerot, äiti on puhelimessa!
-Noniin Mirka, siis mitä - Niilolla on siis hammas mätääntynyt suuhun?!!! Ei ollut pessyt hampaita?! Mitäs nyt sitten? Hammaslääkäri poraa? Oliko rautahammas? No voi hitto, ei ole sitten enää mitään tehtävissä!!😱😏😎

Taustalta kuulen kuinka kylppärissä alkaa harja hulmuamaan suussa!😳
Pyytävät vielä katsomaan, että varmasti tuli puhdasta.😁
 
Nojoo mut jos nyt terveenä joutuisit aika koneeseen joka menisi rikki mut voisit mennä vain yhteen aika kauteen niin mikä se olisi?
Eläisin Kreikan saarista joillan, minolaisen kulttuurin kukoistusaikaan.

Tai ei oo niin tarkkaa, välimeren rannikko kävisi ylipäätään kunhan ois rauhan aika eikä mitään tulivuorenpurkauksia tai maanjäristyksiä,
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
9MM
Eläisin Kreikan saarista joillan, minolaisen kulttuurin kukoistusaikaan.

Tai ei oo niin tarkkaa, välimeren rannikko kävisi ylipäätään kunhan ois rauhan aika eikä mitään tulivuorenpurkauksia tai maanjäristyksiä,
Mikä sua minoalaisessa kulttuurissa kiehtoo? Hauska sattuma et luin juuri tällä viikolla minoalaisesta kulttuurista joka loppujen lopuksi sulautui mykeneläisen kulttuurin kanssa. Mikä vanha raha on nimeltään sulle mielekkäin?
 
Mikä sua minoalaisessa kulttuurissa kiehtoo? Hauska sattuma et luin juuri tällä viikolla minoalaisesta kulttuurista joka loppujen lopuksi sulautui mykeneläisen kulttuurin kanssa. Mikä vanha raha on nimeltään sulle mielekkäin?
Sehän oli kulttuurillisesti rikas, taiteellisesti myös. Voisi olettaa silloin olleen "kaunista". Siis rakennukset esimerkiksi. Minolaiset purjehtivat ja kävivät kauppaa, ruokaa ja mausteita oli siis monipuolisesti ja sehän on mulle tärkeää. Niin ja elämä oli suht tasa-arvoista ja myös naisia arvostettiin.

Mikäs siellä ois ollut asua saaressa, syrjemmällä, vuoren rinteellä, pienessä mökissä... tuottaa juustoa jota vaihtaa kalaan tai mausteisiin ja nauttia auringosta.
 
9MM
Sehän oli kulttuurillisesti rikas, taiteellisesti myös. Voisi olettaa silloin olleen "kaunista". Siis rakennukset esimerkiksi. Minolaiset purjehtivat ja kävivät kauppaa, ruokaa ja mausteita oli siis monipuolisesti ja sehän on mulle tärkeää. Niin ja elämä oli suht tasa-arvoista ja myös naisia arvostettiin.

Mikäs siellä ois ollut asua saaressa, syrjemmällä, vuoren rinteellä, pienessä mökissä... tuottaa juustoa jota vaihtaa kalaan tai mausteisiin ja nauttia auringosta.
Joo minoalaisten aikaan kirjoitus taitokin kehittyi. Millonkohan joku tajusi et ruokaa voi maustaa ja mistä ne löysi mausteet. Miten esim mustapippuri kasvatetaan? Kukahan koki sen bingo hetken et tää mauste tekee hyvää ruualle. Pakko sanoo et vuoret on komeita paikkoi. Mut lähtisitkö koskaan merelle tutustumaan muihin kulttuureihin ja tekisit kauppaa vaikka egyptiläisten kanssa?
 
Joo minoalaisten aikaan kirjoitus taitokin kehittyi. Millonkohan joku tajusi et ruokaa voi maustaa ja mistä ne löysi mausteet. Miten esim mustapippuri kasvatetaan? Kukahan koki sen bingo hetken et tää mauste tekee hyvää ruualle. Pakko sanoo et vuoret on komeita paikkoi. Mut lähtisitkö koskaan merelle tutustumaan muihin kulttuureihin ja tekisit kauppaa vaikka egyptiläisten kanssa?
Tuskin. Ensinnäkään naiset ei voineet tehdä niin. Toisekseen mä en ihan hirmusti tykkää isoista laivoista eikä pienellä pitkälle pötkitä.

Toki maata pitkin ois voinut... mut toisaalta matkalla on aina vaarallista... ehkä mulle ois riittänyt retki merenrantaan kalaan tai lähikaupungin markkinat.
 
9MM
Tuskin. Ensinnäkään naiset ei voineet tehdä niin. Toisekseen mä en ihan hirmusti tykkää isoista laivoista eikä pienellä pitkälle pötkitä.

Toki maata pitkin ois voinut... mut toisaalta matkalla on aina vaarallista... ehkä mulle ois riittänyt retki merenrantaan kalaan tai lähikaupungin markkinat.
Mut miksei muka naiset voinut tehdä niin sähän sanoit että sillon oli tasarvoismpaa ja esim eikös egyptiäkin hallinnut kleopatra oli nesfertiti ja muita. Mikä sua niillä isoilla matkoilla olisi eniten pelottanut? Miksi et pidä laivoista?
 
Mut miksei muka naiset voinut tehdä niin sähän sanoit että sillon oli tasarvoismpaa ja esim eikös egyptiäkin hallinnut kleopatra oli nesfertiti ja muita. Mikä sua niillä isoilla matkoilla olisi eniten pelottanut? Miksi et pidä laivoista?
Niin, minolaisessa kulttuurissa naiset oli tasa-arvoisia mutta ei välttis muissa kulttuureissa.

En tykkää ajatuksesta että hukun laivan sisällä. Isosta ei välttis pääse onnettomuudessa ulos.
 
9MM
Niin, minolaisessa kulttuurissa naiset oli tasa-arvoisia mutta ei välttis muissa kulttuureissa.

En tykkää ajatuksesta että hukun laivan sisällä. Isosta ei välttis pääse onnettomuudessa ulos.
Nooh voisko sulle tehä riippumaton laivan kannelle? Siis jos rakenettais puulaivoi mut entäs jos merellä alkaisi myrskyämään pitäiskö testaa ja rakentaa minoalainen alus ja kattoo miten se kestää myrskyn merellä. Tai sit otetaan vähän tulevaa ja rakennetaan kolmi mastoi. Ootko sä muuten harrastanut kamppailulajei? Ja lähtistkö taisteluihin messiin. Voisitko muuttaa minoalaiseen asuintaloon jos kaikki tulevaisuuden palvelut lääkäreineen olisi lähellä? Ootko sä ratsastanut koskaan?
 
9MM
Niin, minolaisessa kulttuurissa naiset oli tasa-arvoisia mutta ei välttis muissa kulttuureissa.

En tykkää ajatuksesta että hukun laivan sisällä. Isosta ei välttis pääse onnettomuudessa ulos.
Nooh voisko sulle tehä riippumaton laivan kannelle? Siis jos rakenettais puulaivoi mut entäs jos merellä alkaisi myrskyämään pitäiskö testaa ja rakentaa minoalainen alus ja kattoo miten se kestää myrskyn merellä. Tai sit otetaan vähän tulevaa ja rakennetaan kolmi mastoi. Ootko sä muuten harrastanut kamppailulajei? Ja lähtistkö taisteluihin messiin. Voisitko muuttaa minoalaiseen asuintaloon jos kaikki tulevaisuuden palvelut lääkäreineen olisi lähellä? Ootko sä ratsastanut koskaan?
 
Nooh voisko sulle tehä riippumaton laivan kannelle? Siis jos rakenettais puulaivoi mut entäs jos merellä alkaisi myrskyämään pitäiskö testaa ja rakentaa minoalainen alus ja kattoo miten se kestää myrskyn merellä. Tai sit otetaan vähän tulevaa ja rakennetaan kolmi mastoi. Ootko sä muuten harrastanut kamppailulajei? Ja lähtistkö taisteluihin messiin. Voisitko muuttaa minoalaiseen asuintaloon jos kaikki tulevaisuuden palvelut lääkäreineen olisi lähellä? Ootko sä ratsastanut koskaan?
Mä voin asua vaikka teltassa kunhan ilmasto on välimerellinen. Ja oon ratsastanut vuoden verran, alkeet siis osaan ja esteitäkin olen kokeillut.

Taistelulajeja en ole testannut mut töissä mulla on painava pitkä rautapötikkä päivittäin kädessä, jonkinsortin keihäs sit voisi olla mulle sopiva ase,


Mut ne isot laivat... soutupaatti on passeli :D Tai kanootti.
 
9MM
Mä voin asua vaikka teltassa kunhan ilmasto on välimerellinen. Ja oon ratsastanut vuoden verran, alkeet siis osaan ja esteitäkin olen kokeillut.

Taistelulajeja en ole testannut mut töissä mulla on painava pitkä rautapötikkä päivittäin kädessä, jonkinsortin keihäs sit voisi olla mulle sopiva ase,


Mut ne isot laivat... soutupaatti on passeli :D Tai kanootti.
Ootko koskaan nakannut sitä rauta pötikkää. Nonni puetaan sutkin soturiksi ja onko sulla johtamistaitoi? Ja oletko lukenut sota kirjallisuutta ja sen strategiaa. Pelkäätkö äänesi korottamista vai osaatko huutaa tarpeeksi kovaa jos tarve vaatii. Entäs oletko hyvä puheiden pitäjä jos tarve vaatis?
 

Yhteistyössä