V
vierailija
Vieras
Mitkä perhejut jäi mieleen tai mitkä erityisemmin naisjutut jäi mieleen nyt sain luettua senkin sit ajauduin moniin muihin juttuihin öyöskin kuin la notreen joka loi ranskalaisen puutarhan siitä sandro boticelliin ja sieltä jonkun mutkan kautta karmeliitta siskoin ja sieltä kerjäläismunkkeihin kivaakun joka artikkelista matkuu johonkin sit luin lorenzomedisistä myöskin käytti paljon rahaa taiteen tukemiseen muun muassa michelangelo,boticelli ja leonardo da vinci. Jos nyt ranskan kuningas kutsuisi sinut hoviinsa niin osaisitko köyttäytyä hovissa ja mihin juttuun käyttäisit hovissa aikaasi. Tulisko susta tyliin kuninkaaan hovipuutarhuri tai arkkitehti. Tai molemmat? Oletko koskaan ratsastanut tai mitä mieltä olet poolosta?.
Miten pyöritti miten tahtoi sillain pahantahtoisesti et mies eli riipaisevassa suhteessa siis dali? Mut siis antoi inspiraatiota dalille tauluissa oliko se muuten sitten se vaimo häijy?
Kun sanoit että värit voi piristää pukeudutko koskaan värikkäästi itse? Mä joskus aikoinaan et saattoi olla useampaakin vöriä yhtä aikaa ja huopahattu olin siis puutarhatonttu. Mitä mieltä sä oot puutarhatontuista? Joo tuossa linkkaamassani maalauksessa oli itelle kaunista. Mulla ei ehkä sit ole sellaista yhtäsuosikkia taiteessa et monet voi ehkä jotain tuoda itselle edes pienen hetken. Mut jos nyt sun pitäisi valita yksi taulu jonka haluisit esitellä nyt meille ni mikä se olisi?
Millon viimeksi jo tehtyäsi olet tullut katumapäälle? Et miksi sitten koet uudesta pettymyksen mikä vanhassa oli parempaa sitten kuitenkin. Voiko uusia asia vain viedä aikaa et se parantuu. Vai koetko nopeaa pettymystä heti asian jälkeen vai se kasvaa hiljalleen se pettymys mietin ehkä lähinnä nyt muuttopettymystä et oisko toinen paikka parempi ja miten käy jos olen muuttanut. Mä ite harvoin koen oettymyksiä mut asetanko tavoitteita nih sekin voi olla syy ettei pettymyksiä koe pitkä aika kun kokenut niin. Pieniä ehkä. Vai onko sulla niin et se pettymys vaan lisääntyy sulla ajan kanssa? Ettet pääse yli voihan se myöhemmin muuttua paremmaksi miltä se jahkailu tuntuu et onko jäännyt juttui tekemättä? Et hei tos on kiva kahvila meenpä sinne mut sit alatkin miettii et ainiin kallista ja sit jätät menemäti itteä voi yllättää ja kokeilla vähän sponttaanisti jotain pikku juttui. Joo on itelläkin spontaaniudessa puutteita. Et itekin vois vähän sitä kokeilla. Tätä kirjoittaessa alkoi tekeen karkkia mieli taidan jotain hakee kaupasta.
Noh lähtekää autolla kiertään. Ite olisin tollasesta autoajelusta mielissään. Kuskin vieressä on mukava katsella maisemia ja miettiä omiaan eri jattäin rentouttavaa puhaa. Kummasta sä pidät enemmän kuskin paikalla olosta vai kartturina olosta. Mikä toi saksan romanttinen tie on ja mikä siitä tekee romanttisen?.
Kelaa nyt ajella vuoristomaisemissa olisi vau upea elämys. Ollaankin kreikan vuoristossa ajeltu.
Millon viimeksi oot kirjoittanut päiväkirjaa?.
Olen katsonut tv -sarjat Medicit ja Leonardo Da Vincin myös. itse pidin. Tuli luettua Lorenzo Medicinistä enemmän kun olin käynyt katsomassa Uffizissa Botticellin taulut.
Jos aurinkokuningasta, olisin puutarhuri.
Olen sattumoisin käynyt Versaillesissa, en ehtinyt käymään puutarhassa kun sisätiloissa oli todella paljon katsottavaa. Jäi mieleen peilisali ja Versaillesin kylästä, että talot oli silloin ihan vinossa (ilm vajoamassa). Tästä reissusta on vuosia aikaa.
Claude Monetista. Oma vaimo kuoli ja eli synnissä ystävänsä vaimon kanssa. Ehkä saattoi olla noina vuosisatoina harvinaisempaa. Pääsivät naimisiin vasta kuin ystävä (ehkä ex-ystävä jo silloin) kuoli.
Kirjoittelin jossain vaiheessa päiväkirjamaisesti tajunnanvirtatekniikalle, pois päästä asioita, helpotti kummasti.