Heippa mitä olet tänään puuhannut ja millä mielin päivästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9MM.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noh mitä nyt "syrjäytyminen" kenellekkin tarkoittaa?. Mut oon täällä kertonutkin. Ei kyl nyt jaksa siitä kirjoittaa. Mut joo siis rattaasta olen ainakin toivoakseni välillä pois. Ootko sä rattaassa kuinka kiinni?

No olen ite vähäsen syrjäytynyt - lainausmerkeissä tai ilman. Ja ainakin yksi ratas multa puuttuu.

Mutta joo tiedän että oot tarinasi kertonut varmaan useampaan kertaan, mutta kun ei sitä mistään löydä niin kyselin.

Oot kuitenkin palstan miehistä mielenkiintoisimmasta päästä, ainakin palstapersoonana. Noita omppusetiä sun muita retostelijoita ei jaksa edes vähään alusta.

No olen ite vähäsen syrjäytynyt - lainausmerkeissä tai ilman. Ja ainakin yksi ratas multa puuttuu.

Mutta joo tiedän että oot tarinasi kertonut varmaan useampaan kertaan, mutta kun ei sitä mistään löydä niin kyselin.

Oot kuitenkin palstan miehistä mielenkiintoisimmasta päästä, ainakin palstapersoonana. Noita omppusetiä sun muita retostelijoita ei jaksa edes vähään alusta.
Nojoo siis jos miettii mitä tämä yhteiskunta joka on vanhaa viellä ainakin mun edessä niin voi sanoa että ehkä olen siitä maailmasta "syrjäytynyt" edes pieneltä osin. Jos tarkoitetaan työpaikkaa ja osallistumista yhteiskuntaan tuottavana yksilnönä. Ni sillä tavalla olen kyllä tästä yhteiskunnasta "syrjäytynyt" tästä talousyhteiskunnasta missä ollaan numeroita ja päivät "täyttyy" mitä nyt kulloinkin teen. Millä tavalla sä oot sit syrjäytynyt? Onko sinun elämäsi millaista tänäpäivänä? Ja tarkoitin tuolla rattaalla sitä hampsterin pyörää et siitä olen tässä asiassa pudonnut rattaalta mut jossain asioissa mun pää kiertää kehää enkä ole siis pudonnut rattaalta. Onko sulla jotain rattaita jotkq in huonoi mut toistat aina vaan? Mä heittäisin et oon tänne ainakin 10k viestä nakuttanut. Ennenhän mun nimi oli tää ilman pistettä.

Nojoo siis jos miettii mitä tämä yhteiskunta joka on vanhaa viellä ainakin mun edessä niin voi sanoa että ehkä olen siitä maailmasta "syrjäytynyt" edes pieneltä osin. Jos tarkoitetaan työpaikkaa ja osallistumista yhteiskuntaan tuottavana yksilnönä. Ni sillä tavalla olen kyllä tästä yhteiskunnasta "syrjäytynyt" tästä talousyhteiskunnasta missä ollaan numeroita ja päivät "täyttyy" mitä nyt kulloinkin teen. Millä tavalla sä oot sit syrjäytynyt? Onko sinun elämäsi millaista tänäpäivänä? Ja tarkoitin tuolla rattaalla sitä hampsterin pyörää et siitä olen tässä asiassa pudonnut rattaalta mut jossain asioissa mun pää kiertää kehää enkä ole siis pudonnut rattaalta. Onko sulla jotain rattaita jotkq in huonoi mut toistat aina vaan? Mä heittäisin et oon tänne ainakin 10k viestä nakuttanut. Ennenhän mun nimi oli tää ilman pistettä.

Itse olen ollut koko ikäni kaiken maailman pätkätöissä, mutta en koskaan vakiduunissa. Olen sillä tavalla onnellisessa asemassa, että taloudellisesti elämäni on jokseenkin turvattua ilman yhteiskunnan tukia. Elän vaatimattomasti, mutta selviän. Pätkäduunit sitten on bonusta. Esim. nyt työskentelen eräällä varastolla. Tarkoitus olla siellä joitakin kuukausia ja sitten taas keväällä ja kesällä vapaalla.

Itse olen ollut koko ikäni kaiken maailman pätkätöissä, mutta en koskaan vakiduunissa. Olen sillä tavalla onnellisessa asemassa, että taloudellisesti elämäni on jokseenkin turvattua ilman yhteiskunnan tukia. Elän vaatimattomasti, mutta selviän. Pätkäduunit sitten on bonusta. Esim. nyt työskentelen eräällä varastolla. Tarkoitus olla siellä joitakin kuukausia ja sitten taas keväällä ja kesällä vapaalla.
Joo siis mun päähän "sairastui" tosi pahasti jo vuosia sitten. Ja oon miettinyt et vois vapaaehtoistyötä tehdä. Mut siinä on hankaluutensa ku sit on paljon ihmisiä ympärillä ja sit pelkään et typerät äänet tulee paikalle. Et stressaisinko uusiin ihmisiin tutustumista ja siksi ääniä tulee. Esim tutuimmille ihmisille ni tätä ongelmaa ei yleensä ole ja on "hiljaista. Nykyään kyllä tuon osalta menee paremmin ja hiljaisuutta tullut. Paitsi tietty tää mun tinnitus on aina mukana ennenkuin joku neropatti keksii miten katkaisian saa off asentoon ja tinnitus lakkaa. Harmittaahan se etten voi enään kuunnella musaa kuullokkeista nautin kävelystä musat korvilla. Enkä mä edes täysiä kuunnellut vaan itelle sopivalla se musa antoi niin hyvin boostia lenkkeilyyn ja oli super kivaa. Mut valitettavasti tinnin ääni nousee tosi kovaksi jos niin tekisin. Mut se ei reagoi esim ku oon ollut treeniksellä ilman kuulosuojaamii ja siel koval äänet tietty ni ei oo vaikuttanut tinniin? Ja ei se oo sama kuunnella musaa suoraan kännnyst ku autot häiritsee ja ei se oo sama juttu kuin kuullokkeilla. Joskus kaipaan kuullokkeita ja musaa. Harmittaako sua joku asia tänäpäivänä? Joo viimeks ku olin varastolla täissä nih sanoi et ovi on aina avoin sulle. Mikäs siinä on trukilla ajaessa ja tavaroita nostellen ni ei tarvis saliikaan. Mistä sä pidät varastohommissa?

Harmittaako sua joku asia tänäpäivänä? Joo viimeks ku olin varastolla täissä nih sanoi et ovi on aina avoin sulle. Mikäs siinä on trukilla ajaessa ja tavaroita nostellen ni ei tarvis saliikaan. Mistä sä pidät varastohommissa?

No ite tosiaan keräilijällä ajan. Ihan kivaa duunia. Työkavereistakin aina osa on ihan kivoja, yleensä esim. jotkut opiskelijat.

Näin naisena kyllä varastossa aina saa vähän semmoista ei toivottuakin huomiota. Tosin oppinut kyllä suhtautumaan siihen oikealla tavalla.

No ite tosiaan keräilijällä ajan. Ihan kivaa duunia. Työkavereistakin aina osa on ihan kivoja, yleensä esim. jotkut opiskelijat.

Näin naisena kyllä varastossa aina saa vähän semmoista ei toivottuakin huomiota. Tosin oppinut kyllä suhtautumaan siihen oikealla tavalla.
Joo mäkin yhes paikkaa olin keräiliä vain. Mut täs viimosimmassa kun olin työharjoittelussa. Niin siihen kuului keräily,vastaanotto,lähetys jnee. Noh ei tarvinut ite myydä ja soitella asiakkaille. Tykkäätkö sä myynnistä? Millä tavalla oikealla tavalla. Ja mitä mieltä kuuluuko romassien luonnit työpaikalle? Vai tehdäänkö siellä vain töitä? Mut entäs ne jotka tekee vaik 14tuntista työpäivää ni niille poikkeus et voi löytää kumppanin sieltä ku ne ei muualla ehdi tavata muita. Mähän mun tytöllekkin sanoin et opiskele hyvin ja panosta siihen. Mut ei saa unohtaa sosiaalista elämäkään ja on hyvä jos löydät sydänystävii. Ku aika monet tarvii ystävyyttä kenen kaa voi rupatella. Oletko sä yksin ja mitäs muuta puuhailet päivisin muutakuin töitä? Tai mitä teet kesäisin kun oot vapailla?

20v. samassa työpaikassa ja tänäänkin täällä. Töitähän tää elämä on aika pitkälti nykyisin. Lapset aikuisia ja asun nykyisin yksin. Ollut myös lyhyitä ja pitkiä sairauslomia. Mielenterveys kärsinyt elämän takaiskuista.

Joo mäkin yhes paikkaa olin keräiliä vain. Mut täs viimosimmassa kun olin työharjoittelussa. Niin siihen kuului keräily,vastaanotto,lähetys jnee. Noh ei tarvinut ite myydä ja soitella asiakkaille. Tykkäätkö sä myynnistä? Millä tavalla oikealla tavalla. Ja mitä mieltä kuuluuko romassien luonnit työpaikalle? Vai tehdäänkö siellä vain töitä? Mut entäs ne jotka tekee vaik 14tuntista työpäivää ni niille poikkeus et voi löytää kumppanin sieltä ku ne ei muualla ehdi tavata muita. Mähän mun tytöllekkin sanoin et opiskele hyvin ja panosta siihen. Mut ei saa unohtaa sosiaalista elämäkään ja on hyvä jos löydät sydänystävii. Ku aika monet tarvii ystävyyttä kenen kaa voi rupatella. Oletko sä yksin ja mitäs muuta puuhailet päivisin muutakuin töitä? Tai mitä teet kesäisin kun oot vapailla?

Oon tehnyt kans toimistohommia, mutta tavallaan varastohommissa niissä sama palkka ja vaativampi duuni. Romanssit tottakai kuuluu työpaikoille, harvoin näissä hommissa vaan tulee kiinnostavia tapauksia vastaan. Toki noiden opiskelijapojujen kanssa nuorempana jaksoi, mutta nyt ei oikein viittis. Ihan vaan siksi, että se ei oo oikein tämmöiselle "ikäneidolle" (melkein 40v) soveliasta.

Toki kysyntää olisi, mutta semmosia miehet nyt on.

No mulla on poika 16v, joten sitä yksinhuoltelen. Hän aloitti just lukion ja yritän häntä patistaa siihen, että saa sen edes jotenkuten suoritettua. Itse sitten harrastelen mitä harrastelen, säännöllisen epäsäännöllisesti monenmoista liikuntaa. Suosikkilajini olisi snoukkaus, mutta se on sen verran kallista, että harvemmin käyn enää.

Kesät vietän sähköttömällä mökillä ja elän tyyliin 500 €/kk

Oon tehnyt kans toimistohommia, mutta tavallaan varastohommissa niissä sama palkka ja vaativampi duuni. Romanssit tottakai kuuluu työpaikoille, harvoin näissä hommissa vaan tulee kiinnostavia tapauksia vastaan. Toki noiden opiskelijapojujen kanssa nuorempana jaksoi, mutta nyt ei oikein viittis. Ihan vaan siksi, että se ei oo oikein tämmöiselle "ikäneidolle" (melkein 40v) soveliasta.

No mulla on poika 16v, joten sitä yksinhuoltelen. Hän aloitti just lukion ja yritän häntä patistaa siihen, että saa sen edes jotenkuten suoritettua. Itse sitten harrastelen mitä harrastelen, säännöllisen epäsäännöllisesti monenmoista liikuntaa. Suosikkilajini olisi snoukkaus, mutta se on sen verran kallista, että harvemmin käyn enää.

Siis millaista kiinnostavaa sä "etsit"? mitä juttuja sä sitten huomioit ja ootko käynnyt treffeillä näiden työkaverien kaa ja mikä sun kiinnostuksen lopettaa?

Joo millasta kiinnostusta etsit toisesta et herättää sun kiinnostuksen tai mikä lopettaa sen? Tunnetko helposti pitkästymistä? no näinhän se on kait sieltä työpaikalta voi löytää kumppanin. Mut mitä mieltä jos tää työpari lepertelee toisilleen siellä työpaikalla ni onko se jo liikaa? Vai saa pussailla töissäkin. Mut mihin vetäisit rajan miten työpaikoissa tehdään ton lepertelyn suhteen. Mä en oo kyl sillonkun töissä ollut nähnyt mitään lepertelyä. Ootko sä?.

Joo mäkin laskettelin paljon teininä suksilla oli kausikortit ja muut. Käytiin jopa åressa laskettelemassa. Ootko sä käynnyt ulkomailla laskettelemassa?. Ja jos nyt saisit valita ihan minkä tahansa paikan ni minne lähtisit laskettelemaan. Must ois siistii lasketella joltain mount everestiltä alas. Olis ainakin musta mäki vaativuudeltaan niinkuin mäkiä merkataan. Mä oon joskus nähnyt videoita missä ne laskettelee jollain vuorilla ja ne hyppii ja lento on korkea. Onhan se vaarallista ja henki voi lähteä jos vaik tulee lumivyöry kun niitähän tulee noissa paikoissa usein. Mut siis taisin saada teininä tarpeeksi laskettelusta tai pysyisinkö nyt edes pystyssä ni se on toinen juttu. Onko sun lähellä vai joku laskettelukeskus?.

Onko poika myös isällään joskus. Juuh ootko kysellyt mitä unelmia pojalla voisi olla ja mitä sen toteuttaminen vaatii?

Meijänkin suvussa mökki joka sähkötön. En ookkaan mökillä ollut 6vuoteen. Tuolla mökillä kätsy ku pumppua veivaa nih sielt menee letku jokeen ni ei tarvii saunalle kantaa vettä. Mikä sinussa vetoaa mökille. Mistä jutuista nautit siellä?

20v. samassa työpaikassa ja tänäänkin täällä. Töitähän tää elämä on aika pitkälti nykyisin. Lapset aikuisia ja asun nykyisin yksin. Ollut myös lyhyitä ja pitkiä sairauslomia. Mielenterveys kärsinyt elämän takaiskuista.
Mites oot nauttinut töistäsi? Oletko edes muutoshaluinen tyyppi vai onko rutiinit tärkeämpiä ja samantoisto. Tuokse muuten saman toivo turvaa mut miltä se tuo turvaa et kaikki pysyy niinkuin ennenkin. Itekin kyl osin jumitan menneessä. Onko sulla jumisia oloja ollut elåmässä ja millaisia nämä jumit on sulla olleet? Joo mä luin just artikkelin instassa et kasvatemmeko liian helppoon elämään tottuneita aikuisia kun kaikki silotellaan. On hyvä yhdessä kokea niitä pettymyksiäkin ja vaatiakin jotain esim koulunkäyntiin liittyen.
Onko sulla ollut parisuhteita lasten isän jälkeen? Käykö sun lapset usein luonasi tai soitteletteko tai tekstailetteko toisillenne päivittäin? Mä oon ite enempi tekstiviesti tyyppi. Yks suomalainen nainen siis opettaa enkku suomeksi. Noh sanoi et suomalainen keksi teksti viestin ettei tarvii soittaa. Kummasta sä pidät enemmän puheluista vai tekstiviesteistä?

Joo noi punalaputetut tuotteet on hyvä juttu tulee kokeiltua uutta ku saa puoleen hintaan. Viimeks lähti mukaan lohta ja sit chilinen kalakeitto. Pitäisi syödä enemmän kalaa. Harmittaa vaan et mulla tässä kämpässä on pieni pakastelokero vain joten ei paljoo mahdu pakkaseen. Mitä mieltä et moni ihminen rohmuaa. Viimeks just kun olin ysin aikaan siellä näin et oli kaheksan lootaa ruokaa punalappuineen aattelin et otan yhen tai kaks uutta tuotetta testiin. Nih joku äijä rynnisti siihen ja alkoi lappamaan niitä koriinsa. Aattelin noh ei kai se kaikkea otq. Mut niin vaan rohmus kaikki lootat itelle. Ite ei kaikkia veis. Siis sillonkun tossa vähän tapailin ni oltiin just aleissa ja lappas tavaraa mulle ni sanoin et jätetään muillekkin köyhille jotain ettei oteta kaikkee. Kyl nois punalapuis vois vähän ajatella muitakin eikä rohmuu kaikkea. Otatko sä koskaan mitään uutta testiin jos vaik on punalaputettu tuote?. Ainiin siis välil otan niitä salaatteja valmis testiin. Mut siis ne valmis salataatit on aika kämäsiä. Sais olla enempi kaikkee niissä.

Joo pikku irti otot on kivoi reissui aina vähän odottaaa. Sisko oli varannut mun tytölle ja sen tytölle the weekendin keikan ensivuonna ruotsista hotelleineen olikohan se keikka just tukholmassa. Ja tyttö innoissaan jo nyt. Lapsena sitä oli enemmän innoissaan asioista. Innostutko sä asioista nykyään helposti?

Hei ku teette nyt paljon reissui ja ootte hoteleissa onko niissä nykyään illallis bufffettia niinkuin laivalla. Ah nyt maistuis laivan buffet onhan se hintava oliko 41€ per nenä. Vai onko tälläistä ravintolaa missä olis just illallis buffetti mikä on tyyriimpi kuin se lounas buffet. Mä viimeks laivalla frendin kaa kun oltiin olin syönnyt ni loppu ajan sit lipittelin niitä viinei. Eihän ne kovin kummoisia ole ne hanaviinit. Mut pitihän se koko aika käyttää. Mut jos sul olis vinkkiä mist illallis buffetin löytää ni ihan jees ois. Muutakuin laivalla siis.

Ja emmä tiedä onks toi hullutusta et käy vaik just kylpylöis vaihtelu virkistää.
Niin siis toi sokoshotelli s ketju. Mulkin tulee tarjouksia sieltä mobiiliin. Täällä hotellit on kyl kalliita yö. Mut on kyl luksusta joku muu siivoo ja saa ruuankin ilman ite tekemist.

Ainiin aikoinaan ennen kuin lapsi syntyi. Nih napsuäkkilähdöistä sai halvalla ulkomaan matkoi. Esim viikko hotelleineen ja lennot tietty maksoi 180€e vain tuo oli halpaa lomailua ja useita reissui tehtiin. Missä museossa haluisit käydä jos saisit maailmasta valita yhden tai kaksi etkä missään muussa voisi käydä?

Olen hiukka rajoittunut noiden punalaputettujen tuotteiden kanssa enkä oikein kokeile mitään uusia juttuja.
Tämä turvallisuuden tunteen hakeminen värjää myös kaikkea muutakin elämää.
En siis ole "hetkessä" eläjä, olen valitettavasti murehtija, märehtijä menneisyyden ja tulevaisuuden suhteen.
Myös pohdin melko pitkään ja perusteellisesti isoja juttuja, kuten muuttoa, työpaikan vaihtoja tai eroja.

Nuorempana tuli oltua spontaani innostuja, varsinkin erään tyttökaverin kanssa jouduttiin yhdessä kaikenlaisiin tilanteisiin, lietsottiin ilmeisesti yhdessä kaikenlaista, hyvällä tavalla toki ja oli hauskaa.

En oikein tiedä näiden hotellien päivällisjutuista, tulee lähdettyä usein kaupungille/muualle syömään.

Matkustelisin ulkomailla enemmän. Siskon ja ex-avomiehen kanssa tuli käytyä aiemmin kaupunkilomilla, Nyt toki rajoittaa raha mieltymyksiä, pitää tätä arkea pyörittää. Toisaalta sen takia tässä käy työssä, jotta sitä rahaa voi käyttää mieluisiin juttuihin. Tämän takia myös arjessa pihistelen, jotta on sitten varaa johonkin lähteä. Viime vuosina on rantalomilla tullut käytyä, helppoja, rentouttavia.

Museot. Ehdottomasti haluan mennä uudelleen Firenzen Uffiziin. En ole käynyt Lontoossa British Museumissa, olisi varmaan hyvä. Ja vaikka minne.. Pariisiin katsomaan Claude Monetia, Renoiria, Barceloonaan Salvador Dalia

Olen hiukka rajoittunut noiden punalaputettujen tuotteiden kanssa enkä oikein kokeile mitään uusia juttuja.
En siis ole "hetkessä" eläjä, olen valitettavasti murehtija, märehtijä menneisyyden ja tulevaisuuden suhteen.
Myös pohdin melko pitkään ja perusteellisesti isoja juttuja, kuten muuttoa, työpaikan vaihtoja tai eroja.

Nuorempana tuli oltua spontaani innostuja, varsinkin erään tyttökaverin kanssa jouduttiin yhdessä kaikenlaisiin tilanteisiin, lietsottiin ilmeisesti yhdessä kaikenlaista, hyvällä tavalla toki ja oli hauskaa.

En oikein tiedä näiden hotellien päivällisjutuista, tulee lähdettyä usein kaupungille/muualle syömään.

Matkustelisin ulkomailla enemmän. Siskon ja ex-avomiehen kanssa tuli käytyä aiemmin kaupunkilomilla, Nyt toki rajoittaa raha mieltymyksiä, pitää tätä arkea pyörittää. Toisaalta sen takia tässä käy työssä, jotta sitä rahaa voi käyttää mieluisiin juttuihin. Tämän takia myös arjessa pihistelen, jotta on sitten varaa johonkin lähteä. Viime vuosina on rantalomilla tullut käytyä, helppoja, rentouttavia.

Museot. Ehdottomasti haluan mennä uudelleen Firenzen Uffiziin. En ole käynyt Lontoossa British Museumissa, olisi varmaan hyvä. Ja vaikka minne.. Pariisiin katsomaan Claude Monetia, Renoiria, Barceloonaan Salvador Dalia

Olen enemmän introvertti, työssäni olen paljon ihmisten kanssa tekemissä, juttelen. Sosiaalisuus ja kontaktit ovat melko kuluttavia. Voisin ihan hyvin tehdä etätyötä kotona 3 pv viikossa ja 2 pv asiakastyötä, joka on myös mukavaa.
Toisaalta on haaveissa omakotitalo järven rannalla maaseudulla, hiljaisuudessa ehkä hitaampi tahti elämässä muutenkin voisi olla hyvä juttu. voisi toki vaihtaa työtä ammattiakin, mutta silloin tod. näk. palkka putoaisi reippaasti enkä ole varman haluaisinko sitäkään. On kuitenkin ihan hyvä juttu, kun kalenteri täyttyy töistä ja kokee, että on tarvitaan töissä ja saa hyvää palautetta.

Hei kiitos historia pljäyksestä menenkin lukemaan taiteen historiasta lisää voisi aloittaa michelangelosta. Ja lukea just claude moneesta. Onko sinulla hyvä muisti ja muistat millainen on monetin historiikki? Mä alotankin claude moneesta wikipedian maailmasta. Just äskön tuumasin et miks lähiitäläiset nimittävät joukkoeita samoilla nimillä nyt just googlasin al ahli nimen ja siinä luki et on many same name teams. Miksi he eivät keksi jotain omaa nimeä vaan antaa saman ja se joka vanhin al ahli saa pitää nimensä. Ja siis onhan esim monta liverpoolia ja liver platea ja barcelonaa ja muita jos nyt saisit valita fudisjoukkooeen ni minkä nimen antqisit sille ja oliskos se miesjoukkoe vai naisjoukkoe. Mihin sä kiinnität huomioo monetissa?.

No ite ainakin just kokeilen ja jos se on hyvää nih sitä voi joskus ottaa sillä kalliimmallakin hinnalla joskus toiste näin saa "halvalla"kokeiltuu. Kyl mä niitä valmis salaatteja syön niitä köyhän miehen "kreikkalaista" salaattia. Mitä veikkaat et mitä kreikkalainen sanoisi jos näkisi tuon kaupan kreikkalaisen salaatin siinä laatikossa mikä olisi reaktio?.. onko sinusta 14.90kilo salaatista tai siitä pöydästä missä voit ite tehä omanlaisen salaatin?

No mitä juttuja otat huomioon esim muutoissa? Mikä saa sinut empimään sitä? Mut jos sun olisi pakko muuttaa nyt pois ja sun pitäis nyt heti valita ni minne menisit jos huomenna pitäisi olla siellä? Mitäs sä mietit sit eron jälkeen niin kauan?

Se onkin jännä miten aivot menee siihen et tulevqisuuskin pitää tietää. Mut jos ei tiedä ni eiks kaikki oo sit suurta yllätystä joka ikinenpäivä. Nojoo ei siinä saman toistossakaan aina huonoa ole esim pese hampaat joka päivä jnee jnee. Noh millon sä viimeks kokeilit jotain mikä oli uutta? Millasia juttuja murehdit eniten?

Joo siis kaupungille joo mut onko selllaista ravintolaa missä olis illallis buffetti joka voisi olla "fiinimpi" ja niis laivan hinnois. Vai voisitko käydä tälläisessä "laivan" tyylisessä buffetissa joka olisi maissa. Vai olisko sulla jotain menuuta mielessä millanen ois sun illallis buffet pöytä. Mitä ruokaa ja juomaa siellä olisi ja montaa erisortttia siellä olisi?

Mitä viimeksi söit ravintolassa ja mitäs pidit? Mä alan tekee koht lasngee saas nähä miten onnistuu. Mitäs teillä on syöty tänään?

Näinhän se on et säästämällä sitä pääsisi kyl kerta vuoteen ulkomaille. Eikä elele kuin joku miljonääri päivän verran. Mäkin oon tyhmä joka vuosi tässä kahtena vuotena on ollut suunnitelma mennä andre riun konserrti keikalle ruotsiin tänä vuonna olisi ollut tukholmassa keikka en suunnitellut. Ja sitä edellisenä vuotena olis ollut göteborgissa se keikkq sinne jo katoin lentokone lennot sinne. Ja sit laiva juna combin ja hotellin massit vain puuttui kun en tehnyt mitään säästämiseen liittyvää en mitenkään. Jos sun pitäisi valita joku näistä. Lentokone,juna tai laiva ni millä mieluiten matkustaisit? Itelle ehkä se juna kuitenkin jos junat kiinnostaa ni oliko siellä hytti mikä oli erittäin tyylikäs ja kotoisesti sisustettu. Miten sä sisustaisit junavaunun ja millanen juna sulla olisi olisko se höyryjuna vai uudempi? Niis sinisis oli kyl kans tunnelmaa.

Ainiin hyvinkään rautatiemuseosta löytyy se vaunu oliko aleksanterin vaunu nimeltään niin siinä on makea sistus varsinkin se sininen. Ja ei punainenkaan huono ole. Mut siis museoiden hinnoittelua alas olin kattovani kolmekymppiä eikö ole tarkoitus että myös köyhätkin voisi päästä sinne et sitä tuettaisiin sitten verovaroin? Museoista voi löytyä mitä vain yllättävää vastaan vai jääkö mitään mieleen. Nyt olen alussa claude moneta lukemassa.

Koin kauniina tuon kuva. Vanhoja puulaivoja jolla olisi upea matkustaa merten halki. Voisitko sinä istua tuollaiseen laivaan mikä tuossa kuvassa oletko koskaan tuollaisella matkustanut? Mä oon turussa kerran nähnyt niitä laivoja vanhoja. Mut just tollasella mikä maalauksessa. Mitä teille tulee mieleen tuosta maalaiksesta. Ja auringosta tuli kotoisa olo

Ja olen tässä kohtaa mut käys kurkkaa mitä monet on tehnyt vuonna 1886. Mä aina jos just toi vuosiluku ni tosta jutusta tuli mun syntymävuosi 86mut satavuotta myöhemmin. Törmäättekö te historian maailmassa omiin vuosilukuihin ja mitä silloin on tehty tyyliin jos oot oot syntynyt 1965 ni mitä on tehty vuonna vaik 1565 vuonna. Tai jopa mitä on tapahtun syntymäpäivänäsi tyyliin 5lokakuuta ni mitä tapahtui 5lokakuuta vaik 250vuotta sitten.
Ainiin tämä wikipedian artikkeli

Hei kiitos historia pljäyksestä menenkin lukemaan taiteen historiasta lisää voisi aloittaa michelangelosta. Ja lukea just claude moneesta. Onko sinulla hyvä muisti ja muistat millainen on monetin historiikki? Mä alotankin claude moneesta wikipedian maailmasta. Just äskön tuumasin et miks lähiitäläiset nimittävät joukkoeita samoilla nimillä nyt just googlasin al ahli nimen ja siinä luki et on many same name teams. Miksi he eivät keksi jotain omaa nimeä vaan antaa saman ja se joka vanhin al ahli saa pitää nimensä. Ja siis onhan esim monta liverpoolia ja liver platea ja barcelonaa ja muita jos nyt saisit valita fudisjoukkooeen ni minkä nimen antqisit sille ja oliskos se miesjoukkoe vai naisjoukkoe. Mihin sä kiinnität huomioo monetissa?.

No ite ainakin just kokeilen ja jos se on hyvää nih sitä voi joskus ottaa sillä kalliimmallakin hinnalla joskus toiste näin saa "halvalla"kokeiltuu. Kyl mä niitä valmis salaatteja syön niitä köyhän miehen "kreikkalaista" salaattia. Mitä veikkaat et mitä kreikkalainen sanoisi jos näkisi tuon kaupan kreikkalaisen salaatin siinä laatikossa mikä olisi reaktio?.. onko sinusta 14.90kilo salaatista tai siitä pöydästä missä voit ite tehä omanlaisen salaatin?

No mitä juttuja otat huomioon esim muutoissa? Mikä saa sinut empimään sitä? Mut jos sun olisi pakko muuttaa nyt pois ja sun pitäis nyt heti valita ni minne menisit jos huomenna pitäisi olla siellä? Mitäs sä mietit sit eron jälkeen niin kauan?

Se onkin jännä miten aivot menee siihen et tulevqisuuskin pitää tietää. Mut jos ei tiedä ni eiks kaikki oo sit suurta yllätystä joka ikinenpäivä. Nojoo ei siinä saman toistossakaan aina huonoa ole esim pese hampaat joka päivä jnee jnee. Noh millon sä viimeks kokeilit jotain mikä oli uutta? Millasia juttuja murehdit eniten?

Joo siis kaupungille joo mut onko selllaista ravintolaa missä olis illallis buffetti joka voisi olla "fiinimpi" ja niis laivan hinnois. Vai voisitko käydä tälläisessä "laivan" tyylisessä buffetissa joka olisi maissa. Vai olisko sulla jotain menuuta mielessä millanen ois sun illallis buffet pöytä. Mitä ruokaa ja juomaa siellä olisi ja montaa erisortttia siellä olisi?

Mitä viimeksi söit ravintolassa ja mitäs pidit? Mä alan tekee koht lasngee saas nähä miten onnistuu. Mitäs teillä on syöty tänään?

Näinhän se on et säästämällä sitä pääsisi kyl kerta vuoteen ulkomaille. Eikä elele kuin joku miljonääri päivän verran. Mäkin oon tyhmä joka vuosi tässä kahtena vuotena on ollut suunnitelma mennä andre riun konserrti keikalle ruotsiin tänä vuonna olisi ollut tukholmassa keikka en suunnitellut. Ja sitä edellisenä vuotena olis ollut göteborgissa se keikkq sinne jo katoin lentokone lennot sinne. Ja sit laiva juna combin ja hotellin massit vain puuttui kun en tehnyt mitään säästämiseen liittyvää en mitenkään. Jos sun pitäisi valita joku näistä. Lentokone,juna tai laiva ni millä mieluiten matkustaisit? Itelle ehkä se juna kuitenkin jos junat kiinnostaa ni oliko siellä hytti mikä oli erittäin tyylikäs ja kotoisesti sisustettu. Miten sä sisustaisit junavaunun ja millanen juna sulla olisi olisko se höyryjuna vai uudempi? Niis sinisis oli kyl kans tunnelmaa.

Jotain on tullut luettua. Claude Monetin nais/perhejutut jäi jotenkin mieleen. Ehkäpä nämä taiteilijat ovat melkoisia boheemipersoonia ja Dali varsinkin oli melkoinen markkinointimies, Gala oli Dalin muusa taisi pyörittää Dalia niin kuin halusi.
Värit kiinnostavat taiteessa ja itse asiassa muutenkin, miten esim. eri värit vaikuttavat mieleen, osa piristää, osa rentouttaa.

Jalkapalloa voisin mennä katsomaan Italiaan, Englantiin jne ihan sen takia, että voisi mennä kokemaan se jalkapallohuuman ilmapiirin. Miesjoukkue tietenkin.

Isoissa muutoksissa haluan olla varma päätöksestäni, ettei tule sitten katumapäälle. pohdin miinukset ja plussat. Toisaalta menen osassa asioissa vaiston varassa.

Piti oikein miettiä milloin olen ravintolassa syönyt, on tullut toki grilliltä ostettua kotiin.
Söin ranskalaiset perunat, kanafile, herkkusienikermakastikkeella. Tai ehkä ihan pizzalla.
Tämän päivän ruoka oli lohikiusaus.

Junan sisustaisin kuten Idän pikajuna Hercule Poirotissa. Oli muistaakseni joku dokumentti tv:ssä ja tähän tyyliin on siis mahd. tehdä luksusreissu.
Oli tässä meillä joskus ajatusta, että oltaisiin lähdetty autolla Eurooppaan. ja siinä sitä rahaa palaisikin, hotellit, tullimaksut jne. Olen jo katsellut netistä muiden tekemiä reissuja. Itse haluaisin mennä Saksan ns romattiselle tielle, olisi täynnä linnoja ja kauniita kyliä. Itävalta alpit, Wien. Praha. Pääkohde olisi Italian kiertäminen, toscana, viinit jne.

tästä kirjottamisesta alkaa tulla jo mulle päiväkirjamaista :)

Koin kauniina tuon kuva. Vanhoja puulaivoja jolla olisi upea matkustaa merten halki. Voisitko sinä istua tuollaiseen laivaan mikä tuossa kuvassa oletko koskaan tuollaisella matkustanut? Mä oon turussa kerran nähnyt niitä laivoja vanhoja. Mut just tollasella mikä maalauksessa. Mitä teille tulee mieleen tuosta maalaiksesta. Ja auringosta tuli kotoisa olo

Totta kai sitä voisi istua ja katsella auringon nousua. Muistaakseni symboloi tulevaisuutta, toivoa, muutosta parempaan, uutta alkua.
Itse olen viehättynyt värikkäistä lummeteoksista. Orsayn museossa olen kerran käynyt.

Töitä. Luulin, että tämä olisi ollut helppo päivä, mut tulikin työläitä juttuja eteen. Osaan jättää ne onneksi töihin ja iltapäivästä leikkiä muksun kanssa. Se on reilun vuoden nyt. Teen samalla ruokaa ja kohta tuo pitää laittaa nukkuun.

Jotain on tullut luettua. Claude Monetin nais/perhejutut jäi jotenkin mieleen. Ehkäpä nämä taiteilijat ovat melkoisia boheemipersoonia ja Dali varsinkin oli melkoinen markkinointimies, Gala oli Dalin muusa taisi pyörittää Dalia niin kuin halusi.
Värit kiinnostavat taiteessa ja itse asiassa muutenkin, miten esim. eri värit vaikuttavat mieleen, osa piristää, osa rentouttaa.

Jalkapalloa voisin mennä katsomaan Italiaan, Englantiin jne ihan sen takia, että voisi mennä kokemaan se jalkapallohuuman ilmapiirin. Miesjoukkue tietenkin.

Isoissa muutoksissa haluan olla varma päätöksestäni, ettei tule sitten katumapäälle. pohdin miinukset ja plussat. Toisaalta menen osassa asioissa vaiston varassa.

Piti oikein miettiä milloin olen ravintolassa syönyt, on tullut toki grilliltä ostettua kotiin.
Söin ranskalaiset perunat, kanafile, herkkusienikermakastikkeella. Tai ehkä ihan pizzalla.
Tämän päivän ruoka oli lohikiusaus.

Junan sisustaisin kuten Idän pikajuna Hercule Poirotissa. Oli muistaakseni joku dokumentti tv:ssä ja tähän tyyliin on siis mahd. tehdä luksusreissu.
Oli tässä meillä joskus ajatusta, että oltaisiin lähdetty autolla Eurooppaan. ja siinä sitä rahaa palaisikin, hotellit, tullimaksut jne. Olen jo katsellut netistä muiden tekemiä reissuja. Itse haluaisin mennä Saksan ns romattiselle tielle, olisi täynnä linnoja ja kauniita kyliä. Itävalta alpit, Wien. Praha. Pääkohde olisi Italian kiertäminen, toscana, viinit jne.

tästä kirjottamisesta alkaa tulla jo mulle päiväkirjamaista :)
Mitkä perhejut jäi mieleen tai mitkä erityisemmin naisjutut jäi mieleen nyt sain luettua senkin sit ajauduin moniin muihin juttuihin öyöskin kuin la notreen joka loi ranskalaisen puutarhan siitä sandro boticelliin ja sieltä jonkun mutkan kautta karmeliitta siskoin ja sieltä kerjäläismunkkeihin kivaakun joka artikkelista matkuu johonkin sit luin lorenzomedisistä myöskin käytti paljon rahaa taiteen tukemiseen muun muassa michelangelo,boticelli ja leonardo da vinci. Jos nyt ranskan kuningas kutsuisi sinut hoviinsa niin osaisitko köyttäytyä hovissa ja mihin juttuun käyttäisit hovissa aikaasi. Tulisko susta tyliin kuninkaaan hovipuutarhuri tai arkkitehti. Tai molemmat? Oletko koskaan ratsastanut tai mitä mieltä olet poolosta?.

Miten pyöritti miten tahtoi sillain pahantahtoisesti et mies eli riipaisevassa suhteessa siis dali? Mut siis antoi inspiraatiota dalille tauluissa oliko se muuten sitten se vaimo häijy?

Kun sanoit että värit voi piristää pukeudutko koskaan värikkäästi itse? Mä joskus aikoinaan et saattoi olla useampaakin vöriä yhtä aikaa ja huopahattu olin siis puutarhatonttu. Mitä mieltä sä oot puutarhatontuista? Joo tuossa linkkaamassani maalauksessa oli itelle kaunista. Mulla ei ehkä sit ole sellaista yhtäsuosikkia taiteessa et monet voi ehkä jotain tuoda itselle edes pienen hetken. Mut jos nyt sun pitäisi valita yksi taulu jonka haluisit esitellä nyt meille ni mikä se olisi?

Millon viimeksi jo tehtyäsi olet tullut katumapäälle? Et miksi sitten koet uudesta pettymyksen mikä vanhassa oli parempaa sitten kuitenkin. Voiko uusia asia vain viedä aikaa et se parantuu. Vai koetko nopeaa pettymystä heti asian jälkeen vai se kasvaa hiljalleen se pettymys mietin ehkä lähinnä nyt muuttopettymystä et oisko toinen paikka parempi ja miten käy jos olen muuttanut. Mä ite harvoin koen oettymyksiä mut asetanko tavoitteita nih sekin voi olla syy ettei pettymyksiä koe pitkä aika kun kokenut niin. Pieniä ehkä. Vai onko sulla niin et se pettymys vaan lisääntyy sulla ajan kanssa? Ettet pääse yli voihan se myöhemmin muuttua paremmaksi miltä se jahkailu tuntuu et onko jäännyt juttui tekemättä? Et hei tos on kiva kahvila meenpä sinne mut sit alatkin miettii et ainiin kallista ja sit jätät menemäti itteä voi yllättää ja kokeilla vähän sponttaanisti jotain pikku juttui. Joo on itelläkin spontaaniudessa puutteita. Et itekin vois vähän sitä kokeilla. Tätä kirjoittaessa alkoi tekeen karkkia mieli taidan jotain hakee kaupasta.

Noh lähtekää autolla kiertään. Ite olisin tollasesta autoajelusta mielissään. Kuskin vieressä on mukava katsella maisemia ja miettiä omiaan erittäin rentouttavaa puhaa. Kummasta sä pidät enemmän kuskin paikalla olosta vai kartturina olosta. Mikä toi saksan romanttinen tie on ja mikä siitä tekee romanttisen?.

Kelaa nyt ajella vuoristomaisemissa olisi vau upea elämys. Ollaankin kreikan vuoristossa ajeltu.

Millon viimeksi oot kirjoittanut päiväkirjaa?.

Yhteistyössä