Heippa mitä olet tänään puuhannut ja millä mielin päivästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9MM.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

9MM.

Tunnettu jäsen
13.05.2024
2 939
147
63
39
Mulla on ollut tähän asti ihan mukava päivä. Aamulla heräsin. Vähän siivosin mut on viellä kuin pommi kun monta laatikkoa pitäis järjestää pois käytävältä. Noh sit tossa äskön käytiin tytön kaa syömässä ja syötiin kummatkin 15cm kanateriyaki sämpylät. Ennen olisin tilannut 30cm mut nyt tuli täyteen jo tost puolikkaast. Syötkö sä jos subwayssa käyt ni 30cm vai 15cm ja mikä on sun suosikki täyte siihen?. Noh sit kysyin tarviiko tyttö vaatteita ja tyttö vastasi et joo housuja ja toppeja ja mitä rättejä nyt naiset käyttäkkään. Mä en yleensä tykkää shoppailusta mut tytön kaa oli kivakin mä toimin vaan pankkikorttina😁 mut löydettiin hyvin vaatteita ja mä innostuin aleista sanoin et hei kato puoleen hintaan osta osta haha. Henkka ja maukalta löytyi hyvät farkut gina tricotista tinikoita ja new yorkkerista toppei ja muita paitoi. Tuntui hyvältä kun sain tytölle hyvää mieltä. Ainiin siin oli kahvila keskellä kauppakeskusta ja antti häkkänen piti talouspuhetta jaksoin minuutin kuunella ja sit jatkettiin matkaa. Ainiin kirjastoon oli nyt tullut sarah j maasin kolmas osa tätä uutta sarjaa jonossa ennen mua on 4tyyppiä ja kolme kirjaa jotka on lainauksessa. Voi olla et ostan sen kirjan ku haluisin jouluna viimestään lukea. Ainiin ja nyt mua sekin hymyilyttää kun sain myytyä sen jutun. Nih sain frendeille maksettua velat ja nyt pääsen vippikierteestä eroon tää vuosi on mennyt aika haipakkaa. Mut nyt on ollut kiva ku oon vähän enempi alkanut tapaamaan tytärtäni. Kuinka usein te näätte lapsianne jotka muuttaneet jo pois kotoa?

Onneksi olkoon! Vippikierre katkaistu! Kohotan virtuaaliolutlasini ja kippistän!

Meirän poikuli on kotona vielä pitkään, sen verran nuori. Mukavaa, että viihdyit kaupoissa. Ei kai se lasten kanssa olekkaan niin, että pitää tehdä jotain eritystä, vaan yhdessä hengailu on se juttu.😊

Kukas se täällä vasta haukkui sut, kun sulla oli lainaa. Varmasti sekin tulee kohta onnitteleen.

Onneksi olkoon! Vippikierre katkaistu! Kohotan virtuaaliolutlasini ja kippistän!

Meirän poikuli on kotona vielä pitkään, sen verran nuori. Mukavaa, että viihdyit kaupoissa. Ei kai se lasten kanssa olekkaan niin, että pitää tehdä jotain eritystä, vaan yhdessä hengailu on se juttu.

Kukas se täällä vasta haukkui sut, kun sulla oli lainaa. Varmasti sekin tulee kohta onnitteleen.
Joo siis kiitos tän palstan yhelle naiselle joka esitti mulle kysymyksen et kysy lapselta mitä se haluu mun olevan lapselle ja lapsi vastas et oot mun iskä. Onhan mulla tässä ollut vähän huonoo omatuntoo kun nyt siellä toinen mies joka näkee lun lasta joka päivä ja mä en. Mut toivon ettei hirveesti käyttäydy sille kuin varaisä. Oonhan mä tässä vuosina jakanut juttui tytölleni ja mitä pitää tehdä. Joo ja tiiäks mitä vähän arastellaan ainakun nähdään mut sit jutellaan. Joo ja kiitos toi oli viimonen kädenpuristus rahallisesti mun isältä kun myin sen pois ja se auttoi. Jos tyttöö ei lasketa ni rakastan mun iskää. Millaset välit sulla on sun vanhempiin? Ainiin kun ollaan siskon kaa tyhjenetty iskän kämppää ni oon huomannut et meillä paljon yhteistä. Vaik lulle sanoikin ettei päihdeongelmaista voi ottaa elämäänsä mut kyl me juttuun tullaan sitkun oikeesti puhutaan. Onko sulla sisaruksia? Siis iskää muista sukulaisita rakastan muista ei kiin väliä mut nyt sisko myös

En niin yhtään mitään. Olen koittanut toipua viikonlopun biletyksestä. 😅 Sattu molemmille vkl:n päiville pikkujoulut. Ja kyllä, mulla on loma, että en ole millään krapulasaikulla. Muutenkaan ei mitään suurempia krapuloita, mutta väsyttää ihan törkeesti. 😴

ensiks tein vähän kotitöitä, sitte kävin kaupassa ja jatkoin kotihommilla

sitte kävin kyttää peuroja (ei näkyny)

tein ruokaa ja syötiin

sen jälkeen oon ollu koneella yms

En niin yhtään mitään. Olen koittanut toipua viikonlopun biletyksestä. Sattu molemmille vkl:n päiville pikkujoulut. Ja kyllä, mulla on loma, että en ole millään krapulasaikulla. Muutenkaan ei mitään suurempia krapuloita, mutta väsyttää ihan törkeesti.
Mitäs meinasit tehdä loppuloman ajan? Joo juomisella on hintansa mulla darra masennus kestää useita päivii nykyään. Ja väsyttää tietty

Joo siis kiitos tän palstan yhelle naiselle joka esitti mulle kysymyksen et kysy lapselta mitä se haluu mun olevan lapselle ja lapsi vastas et oot mun iskä. Onhan mulla tässä ollut vähän huonoo omatuntoo kun nyt siellä toinen mies joka näkee lun lasta joka päivä ja mä en. Mut toivon ettei hirveesti käyttäydy sille kuin varaisä. Oonhan mä tässä vuosina jakanut juttui tytölleni ja mitä pitää tehdä. Joo ja tiiäks mitä vähän arastellaan ainakun nähdään mut sit jutellaan. Joo ja kiitos toi oli viimonen kädenpuristus rahallisesti mun isältä kun myin sen pois ja se auttoi. Jos tyttöö ei lasketa ni rakastan mun iskää. Millaset välit sulla on sun vanhempiin? Ainiin kun ollaan siskon kaa tyhjenetty iskän kämppää ni oon huomannut et meillä paljon yhteistä. Vaik lulle sanoikin ettei päihdeongelmaista voi ottaa elämäänsä mut kyl me juttuun tullaan sitkun oikeesti puhutaan. Onko sulla sisaruksia? Siis iskää muista sukulaisita rakastan muista ei kiin väliä mut nyt sisko myös

Ole hyvä vaan :)
Oikein mukava kuulla, että uskalsit suoraan kysyä tytöltä mitä odotuksia hänellä on ja sait varmasti häneltä rehellisen vastauksen.
Ei isänä olo tarvitse olla mitään ihmeellistä, vaan juuri tätä mitä olet tehnyt/teet jatkossa.
Eli yhdessä oloa keskustelua ja kuuntelua.

Olet raha-asiatkin saanut korjattua, mitenkä sen säästämisen kanssa olet edennyt vai onko tulevaisuuden juttu?

Ole hyvä vaan
Oikein mukava kuulla, että uskalsit suoraan kysyä tytöltä mitä odotuksia hänellä on ja sait varmasti häneltä rehellisen vastauksen.
Ei isänä olo tarvitse olla mitään ihmeellistä, vaan juuri tätä mitä olet tehnyt/teet jatkossa.

Olet raha-asiatkin saanut korjattua, mitenkä sen säästämisen kanssa olet edennyt vai onko tulevaisuuden juttu?
Ai sinä sen sanoit. Iso kiitos se avas viimein silmät tyttären suhteen mut oon suojellut sitä ku olin payasti sekasin. Noh on tässä viellä yks tonnin rästi ja pari ongelmaa jotka imee rahaa. Onko sulla turhanpäiväsii rahamenoja ja olisko sulla säästövinkkei. Mä oon totaalisen spend that money when u had it dont worry about tomorow. Mihin hullutukseen sä viimeks heitit massii?

Ole hyvä vaan :)

Olin viime viikolla sl:lla, joten töissä piti purkaa ja selvittää asioita niiltä päiviltä ja vauhdissa piti valmistautua myös Teams palaveriin, jonka valmistautumisen olisin siis tehnyt viime viikolla kaikessa rauhassa.

Lapsuudesta. Isä oli alkoholisti, persoona muuttui mm oli aggressiivinen, kävi töissä ja kuoli ns ajoissa ennen eläkeikää. Tiettyjä traumoja on toki jäänyt, mutta en usko terapioiden auttavana tai että rupeaisi lapsuuden paskakasaa tonkimaan, haisee vaan. Eteenpäin vaan elämässä pitää mennä. Kannatan ratkaisukeskeistä tapaa suhtautua ongelmiin.
Äiti oli ok, elossa ja on hieman etäiset välit, ei osannut/osaa olla oikein mummokaan lapselleni, joka asuu vielä kotona. On samanlainen myös siskonpoikiin. Siskoon on hyvät välit ja jutellaan aika paljon.

Ai sinä sen sanoit. Iso kiitos se avas viimein silmät tyttären suhteen mut oon suojellut sitä ku olin payasti sekasin. Noh on tässä viellä yks tonnin rästi ja pari ongelmaa jotka imee rahaa. Onko sulla turhanpäiväsii rahamenoja ja olisko sulla säästövinkkei. Mä oon totaalisen spend that money when u had it dont worry about tomorow. Mihin hullutukseen sä viimeks heitit massii?

On se sama eli toiselle tilille esim. säästötilille rahan säästämistä.
Itse katson niitä punalaputettuja tuotteita, varsinkin kanaa, lohta ja pistän pakastimeen odottamaan mitä niistä tekisin ruuaksi. Katson kilohintoja, käytän kauppojen ns omia merkkejä.
Teen itse ruuat yleensä. Tulee ostettua myös, mutta harvemmin enää ravintoloissa tulee käytyä. On nykyisin todella kallista.
Hullutuksia on aina ja rahaa toki menee myös kaikenlaiseen.

Tänään ostin alennuksesta perheelle (3 aikuista, lapsemme lasketaa njo aikuiseksi) Sokos hotelliin sillä koodilla etukäteen Turun Wiklundiin yhden yön, mennään Caribian kylpylään seuraavana päivänä. Yleensä yritän "pakottaa" muut johonkin museoon Turussa päivällä ja käydään syömässä. Mulla ja miehellä on museokortit lapsi pääsee yleesä ilmaiseksi. Maksoi 113 e/huone, kuuluu siis aamiainen. Kylpylä maksaa siis erikseen Kupittaalla.

No sitten villiinnyin ja kävin katsomassa vielä Ikaalisten kylpylän myös ja sinne myös varasin yhden yön, kylpylä ja aamiaiset kuuluu myös. Ja 100 e/huone meiltä kaikilta.

On sitten pientä matkaa keväälle tiedossa.

Itse katson niitä punalaputettuja tuotteita, varsinkin kanaa, lohta ja pistän pakastimeen odottamaan mitä niistä tekisin ruuaksi. Katson kilohintoja, käytän kauppojen ns omia merkkejä.
Teen itse ruuat yleensä. Tulee ostettua myös, mutta harvemmin enää ravintoloissa tulee käytyä. On nykyisin todella kallista.

Tänään ostin alennuksesta perheelle (3 aikuista, lapsemme lasketaa njo aikuiseksi) Sokos hotelliin sillä koodilla etukäteen Turun Wiklundiin yhden yön, mennään Caribian kylpylään seuraavana päivänä. Yleensä yritän "pakottaa" muut johonkin museoon Turussa päivällä ja käydään syömässä. Mulla ja miehellä on museokortit lapsi pääsee yleesä ilmaiseksi. Maksoi 113 e/huone, kuuluu siis aamiainen. Kylpylä maksaa siis erikseen Kupittaalla.

No sitten villiinnyin ja kävin katsomassa vielä Ikaalisten kylpylän myös ja sinne myös varasin yhden yön, kylpylä ja aamiaiset kuuluu myös. Ja 100 e/huone meiltä kaikilta.

Toi Ikaalisten kylpylä oli -50 % tarjouksessa, nyt on nämä marraskuun alet menossa. La- Su kuitenkin molemmissa hotelleissa.

Kivalta kuulostaa :)

Mitäs museota ajattelit? Caribia ei muuten kyllä ihan Kupittaan alueella sijaitse, mutta ei kaukana siitä.

Kivalta kuulostaa :)

Mitäs museota ajattelit? Caribia ei muuten kyllä ihan Kupittaan alueella sijaitse, mutta ei kaukana siitä.

En ole vielä katsonut museotarjontaa/näyttelyitä.
Käytiin katsomassa viimeksi Iiu Susirajan valokuvanäyttely, joka jäi mieleen. hyvällä tavalla.
Voisin itse käydä vaikka joka reissulla Turun linnassa, viihdyn siellä hyvin. Olen aikoinaan lukenut enemmänkin Kaari Utrion kirjoja.

No, kaheksan tuntia töitä, sitten pyykit koneeseen, ruoanlaittoon ja sitten istuin sohvalla lukemassa hetkisen. Nyt chilllaan vielä hetken, mutta sitten pitää kömpiä nukkumaan, että jaksaa huomennakin töihin.

Mitäs meinasit tehdä loppuloman ajan? Joo juomisella on hintansa mulla darra masennus kestää useita päivii nykyään. Ja väsyttää tietty

Huomenna jo täytynee ottaa itseänsä niskasta kiinni ja alkaa raivaamaan kämppää tai jotain muuta, mikä on jäänyt vähän retuperälle työkiireiden takia. Ainahan sitä tekemistä löytyy, kunhan vaan viitsii tehdä. Jos ei muuta niin koirat ainakin kaipaa aina pikku siistimistä isompien trimmienkin välissä.

Joo noi punalaputetut tuotteet on hyvä juttu tulee kokeiltua uutta ku saa puoleen hintaan. Viimeks lähti mukaan lohta ja sit chilinen kalakeitto. Pitäisi syödä enemmän kalaa. Harmittaa vaan et mulla tässä kämpässä on pieni pakastelokero vain joten ei paljoo mahdu pakkaseen. Mitä mieltä et moni ihminen rohmuaa. Viimeks just kun olin ysin aikaan siellä näin et oli kaheksan lootaa ruokaa punalappuineen aattelin et otan yhen tai kaks uutta tuotetta testiin. Nih joku äijä rynnisti siihen ja alkoi lappamaan niitä koriinsa. Aattelin noh ei kai se kaikkea otq. Mut niin vaan rohmus kaikki lootat itelle. Ite ei kaikkia veis. Siis sillonkun tossa vähän tapailin ni oltiin just aleissa ja lappas tavaraa mulle ni sanoin et jätetään muillekkin köyhille jotain ettei oteta kaikkee. Kyl nois punalapuis vois vähän ajatella muitakin eikä rohmuu kaikkea. Otatko sä koskaan mitään uutta testiin jos vaik on punalaputettu tuote?. Ainiin siis välil otan niitä salaatteja valmis testiin. Mut siis ne valmis salataatit on aika kämäsiä. Sais olla enempi kaikkee niissä.

Joo pikku irti otot on kivoi reissui aina vähän odottaaa. Sisko oli varannut mun tytölle ja sen tytölle the weekendin keikan ensivuonna ruotsista hotelleineen olikohan se keikka just tukholmassa. Ja tyttö innoissaan jo nyt. Lapsena sitä oli enemmän innoissaan asioista. Innostutko sä asioista nykyään helposti?

Hei ku teette nyt paljon reissui ja ootte hoteleissa onko niissä nykyään illallis bufffettia niinkuin laivalla. Ah nyt maistuis laivan buffet onhan se hintava oliko 41€ per nenä. Vai onko tälläistä ravintolaa missä olis just illallis buffetti mikä on tyyriimpi kuin se lounas buffet. Mä viimeks laivalla frendin kaa kun oltiin olin syönnyt ni loppu ajan sit lipittelin niitä viinei. Eihän ne kovin kummoisia ole ne hanaviinit. Mut pitihän se koko aika käyttää. Mut jos sul olis vinkkiä mist illallis buffetin löytää ni ihan jees ois. Muutakuin laivalla siis.

Ja emmä tiedä onks toi hullutusta et käy vaik just kylpylöis vaihtelu virkistää.
Niin siis toi sokoshotelli s ketju. Mulkin tulee tarjouksia sieltä mobiiliin. Täällä hotellit on kyl kalliita yö. Mut on kyl luksusta joku muu siivoo ja saa ruuankin ilman ite tekemist.

Ainiin aikoinaan ennen kuin lapsi syntyi. Nih napsuäkkilähdöistä sai halvalla ulkomaan matkoi. Esim viikko hotelleineen ja lennot tietty maksoi 180€e vain tuo oli halpaa lomailua ja useita reissui tehtiin. Missä museossa haluisit käydä jos saisit maailmasta valita yhden tai kaksi etkä missään muussa voisi käydä?

Huomenna jo täytynee ottaa itseänsä niskasta kiinni ja alkaa raivaamaan kämppää tai jotain muuta, mikä on jäänyt vähän retuperälle työkiireiden takia. Ainahan sitä tekemistä löytyy, kunhan vaan viitsii tehdä. Jos ei muuta niin koirat ainakin kaipaa aina pikku siistimistä isompien trimmienkin välissä.
Noh mä ehkä otan turhankin rennosti enkä kaipaa pikkupuuhastelua koko aikaa. Munkin pitäisi aloittaa raivaus ja järjestely tavaroille. Vai pistnkö bensaa ja palamaan nih sillä ois siivousurakka ratkaistu😁 millä sä saat siivoukseen motivaatiota. Mulla se alottaminen on vaikeaa. Vaik sinällään tyhmää ku sitkun koti suht siisti ni on parempi mieli. Onko sulla inhokkia mitä inhoot siivouksessa?

Noh mä ehkä otan turhankin rennosti enkä kaipaa pikkupuuhastelua koko aikaa. Munkin pitäisi aloittaa raivaus ja järjestely tavaroille. Vai pistnkö bensaa ja palamaan nih sillä ois siivousurakka ratkaistu😁 millä sä saat siivoukseen motivaatiota. Mulla se alottaminen on vaikeaa. Vaik sinällään tyhmää ku sitkun koti suht siisti ni on parempi mieli. Onko sulla inhokkia mitä inhoot siivouksessa?

Mikä sun tarina olikaan, miksi olet vähän "syrjäytynyt". Vai onko mielikuvani väärä?

Yhteistyössä