Heippa kouluista asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9mmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
heippa freeze ja anteeksi että en oo olu yhteyksissä. mulla vaan tää vika puol vuotta on ollu henkistä kasvuu ja helkatin isoi henkisten ongelmien selvittelyy ja maailman ongelmien niin ne on temmannu mukanaan. ironiaa tai ei just ku sain itteni täysin rohkeeks ja varmaks tuli tää tinnitus ittelle joka nyt on soinnu korvis muutamapäivän putkeen. lisäksi tajusin että tuota ongelmaa ei kunnolla tutki kukaan ja haluan erikoistua siihen mä oon jo keksiny monta teoriaa siihen ja yllätykseni kirjanoppineetkaan ei oo niitä kummonnut. siksi haluan jatkaa sillä polulla oon löytäny suunnan. kun järkyttävin kertomus oli että yhelläkin kuuluu yötä päivää ihanku joku moottorisahalla ajais sii nvieres. lisäks syntyy kuuroi joilla tinnu mut eivät tietty pysty kertoon ihmettelin suuresti miksi vauvoilla ei ollut tiettyä juttua tehty jolla voisi päästä jälijille noh kaikista lisää myöhemmin.

mulla on lievä varmaa loppu elämän siritys . se on sellanen ku tv ois jäänny auki. mut jo kolmes päiväs oppinu puhuminen ja äänet hävittää sen lisäksi kun tekee jotain :) mut noista oonkin jo teoritsoinnu eri koultuksen omaavien suhteen ja hei ykskin ylilääkri ei muuten kummonnu sitä mun teoriaa kun siinä oli logiikkaa noh sinne puolelle haluun perehtyy ja vihdoinkin löysin sen mitä haluun tehä.
Moikka :) ja ei mitaan hataa...elama vie mutta kuulolla ollaan. Kaikki ajallansa...ja hei, henkista kasvua itsekullakin menossa, uudelleen jarjestelemista ja hahmottamista ja tiedostamista. Vahvistumista yhtakaikki :), joten ei huonoa ollenkaan.

Tinnitus on kylla varsin viheliainen seuralainen, pahus vain, jos todellakin sellaisen oot saanut. Mulla on muutama kaveri, joilla kans toi - lahinna silloin esiintyy pahana, kun on joku stressaava mieltakuormittava elamanvaihe menossa. Silloin kuulema oireilut vain pahenevat. Mutta - senkin kanssa tultava toimeen ja hyvaksyttava tilanne...loistavaahan olis mikali siihen olis keksittavissa joku pysyva hoitokeino mutta...kuka tietaa, kaikki on mahdollista :)

Ei muuta kuin go for it! Tommonen analyyttinen, pohdiskeleva tutkiustyo hoitoalalla ois kylla niin sua :)...etappi kerrallaan lahdet etenemaan ja - tolla maaratietosuudella sa kylla onnistutkin. Ollanpa yhteyksissa :)

Onhan Nassella parikymmentä vuotta rankkaa kamanvetoa ja rokkenrollia pohjalla, että ei ihan tyhjästä :D

Mene lukioon, käy avoimessa jtn lääketieteenkursseja ja ylioppilaana sitten pyrit lääkikseen.
kyl ja kamanvetäjä juurikin on kaikkein paras psygoloogi nuorelle kamanvetäjääle siis eks kamanvetäjä osaa eläytyä siihen tilanteeseen ja niihin juttuihin.

mut kiitti luin tosta avoimesta ja luulin et ne on tarkotettu ylimääräseks lisäks niille jotka jo on sisällä lääkikikse eli laitanpa hakemusta ineen oli 25 ov koultus päihdepuolelle eli alotan siitä liisaan siihen sitten äidinkielenkurssin pikkuhiljalleen. mä tarviin oikeesti apua vaan sen kartan suunnitteluun. on se muuten jännä että mun aivot laukkaa mysteerien selvittelys mut pesukoneen toiminta voi olla hankalaa :)

Moikka :) ja ei mitaan hataa...elama vie mutta kuulolla ollaan. Kaikki ajallansa...ja hei, henkista kasvua itsekullakin menossa, uudelleen jarjestelemista ja hahmottamista ja tiedostamista. Vahvistumista yhtakaikki :), joten ei huonoa ollenkaan.

Tinnitus on kylla varsin viheliainen seuralainen, pahus vain, jos todellakin sellaisen oot saanut. Mulla on muutama kaveri, joilla kans toi - lahinna silloin esiintyy pahana, kun on joku stressaava mieltakuormittava elamanvaihe menossa. Silloin kuulema oireilut vain pahenevat. Mutta - senkin kanssa tultava toimeen ja hyvaksyttava tilanne...loistavaahan olis mikali siihen olis keksittavissa joku pysyva hoitokeino mutta...kuka tietaa, kaikki on mahdollista :)

Ei muuta kuin go for it! Tommonen analyyttinen, pohdiskeleva tutkiustyo hoitoalalla ois kylla niin sua :)...etappi kerrallaan lahdet etenemaan ja - tolla maaratietosuudella sa kylla onnistutkin. Ollanpa yhteyksissa :)
joo noh empä mä koskaan oo ollukkaan hiljanen jätkä :D pakko myöntää et eilen hiukka masenti kun nukkumaan mennessä se siritys ol i kova tai kun kuullostelin sitä tai noh itkuhan siinä tuli. mut sitten se mun sydän alko toimeliaaks ja alko pistää kyssäreitä eteenpäin miksi lapsille ei soiteta tinntius ääntä jo koulussa ja sanota tuolle se voi kuullostaa loppu elämän :) lisäks kun mun mieli nyt muutenkin yleensä menee positiivisiin asioihin niin se nega häviää. positiivista oli se että löysin sen alueen minne haluan pyrkiä ja mulla on kaikkein paras motivaattori tinnu. haluukko lukee ne mun kaikki teoriat siitä aiheesta täs? pahoittelen voi olla kirjotus ongelmii :)
mut mites sun elämä heitelly?

joo noh empä mä koskaan oo ollukkaan hiljanen jätkä :D pakko myöntää et eilen hiukka masenti kun nukkumaan mennessä se siritys ol i kova tai kun kuullostelin sitä tai noh itkuhan siinä tuli. mut sitten se mun sydän alko toimeliaaks ja alko pistää kyssäreitä eteenpäin miksi lapsille ei soiteta tinntius ääntä jo koulussa ja sanota tuolle se voi kuullostaa loppu elämän :) lisäks kun mun mieli nyt muutenkin yleensä menee positiivisiin asioihin niin se nega häviää. positiivista oli se että löysin sen alueen minne haluan pyrkiä ja mulla on kaikkein paras motivaattori tinnu. haluukko lukee ne mun kaikki teoriat siitä aiheesta täs? pahoittelen voi olla kirjotus ongelmii :)
mut mites sun elämä heitelly?
Tolla positiivisuudella pystyy hyvinkin heittaa ne negatiiviset sivuummalle...tai siis ei keskity liiaksi siihen negatiiviseen vaan juurikin positiivisen kautta hakee negaatiolle parempaa sijoitusta.

No, mun elmaa on kuoleman koura koskettanut isosti eli todella, todella rakkaita tarkeita ihmisia mennyt ja se tyhjyys...tai heillahan on asiat nyt kuitenkin hyvin mutta itse tassa vain kipuilen isosti ikavaani ja eroani...mutta hetki kerrallaan, hengittaen, helpottaa :)...rakennun uudelleen ja toivottavasti kehityn ja henkisestikin osaisin kasvaa :)

Ja hei, kirjota vaan, jos haluat - oma tietous ko. asiasta on kylla rajallista mutta aina on kiva lukea toisen/sun pohdintoja

Tolla positiivisuudella pystyy hyvinkin heittaa ne negatiiviset sivuummalle...tai siis ei keskity liiaksi siihen negatiiviseen vaan juurikin positiivisen kautta hakee negaatiolle parempaa sijoitusta.

No, mun elmaa on kuoleman koura koskettanut isosti eli todella, todella rakkaita tarkeita ihmisia mennyt ja se tyhjyys...tai heillahan on asiat nyt kuitenkin hyvin mutta itse tassa vain kipuilen isosti ikavaani ja eroani...mutta hetki kerrallaan, hengittaen, helpottaa :)...rakennun uudelleen ja toivottavasti kehityn ja henkisestikin osaisin kasvaa :)

Ja hei, kirjota vaan, jos haluat - oma tietous ko. asiasta on kylla rajallista mutta aina on kiva lukea toisen/sun pohdintoja
no siis täälläkin mulla kuoli 2 viikkoa sitte läheinen ihminen ja sit sen jälkeen söinkin vaan eineksiä kun ei jaksanu tehä ruokaa mut nyt tiin et on taivaan isän luona ja sekin helpottaa :) voimia sulle tiiään miltä tuntuu muakin vitutti kun muistan nyt hänetkin loppuelämän missä näin viimeks elossa avaamassa ovea ulkona ja sit on poissa..

ja noi asiakkin voi lisää et tulee hetkittäinen tinnu toki oon realisti ja myönnän typeryyteni kun oon kuunellu liian kovaa musaa .. mut hei jatketaanko jutusteluu taas? itel oli vaan selvitys vaihe menos :=)

no siis täälläkin mulla kuoli 2 viikkoa sitte läheinen ihminen ja sit sen jälkeen söinkin vaan eineksiä kun ei jaksanu tehä ruokaa mut nyt tiin et on taivaan isän luona ja sekin helpottaa :) voimia sulle tiiään miltä tuntuu muakin vitutti kun muistan nyt hänetkin loppuelämän missä näin viimeks elossa avaamassa ovea ulkona ja sit on poissa..

ja noi asiakkin voi lisää et tulee hetkittäinen tinnu toki oon realisti ja myönnän typeryyteni kun oon kuunellu liian kovaa musaa .. mut hei jatketaanko jutusteluu taas? itel oli vaan selvitys vaihe menos :=)
Oi, sulla viela noin tuoreessa...oon pahoillani...mutta elama jatkuu (uh, kulunut fraasi mutta totta se on) ja he ovat meissa mukana aina sydamessa :)

Ja jep - linjat avoinna :)

Oi, sulla viela noin tuoreessa...oon pahoillani...mutta elama jatkuu (uh, kulunut fraasi mutta totta se on) ja he ovat meissa mukana aina sydamessa :)

Ja jep - linjat avoinna :)
hei freezeri jos pystyt niin haluukko ottaa selvää heidän tinnituksestaan oon jo kirjaillu ylös monista ja tehny muistiinpanoja. haluisin lisää tietää siitä että missä asennoissa pystyvät muuntelemaan äänen voimakkuutta vai pystyvätkö? sitten millaisisissa tilanteissa tapahtuma tuli? sitten onko kyseessä lihas tinnu hammas? vai musasta vai liiallisesta musasta tullu. kun yks teoria minkä tein alustavasti oli että kun lihas tinnulaisilla oli se että korvalihas ja niskalihaskoskettaa ja on velttoi niin se aiheuttaa heillä tinnuu. sitten ne jotka saannu tinnun esim kallon murtumasta yleensähän siitä tippuu siruja ja sitten toinen tapa oli se että jos värekarva korvassa katkee niin sekin aiheuttaa tinnuu. niin heti tuli mieleen että kun lihas koskesttaa toista niin ehkä se luun siru kallon murtumassa on pudonnut jonku herkän johdon kohdalla ja siksi piippaus. sitten kolmas esim värekarva on lentänyt johonkin väärään paikkaan ja siksi tuolla tavallahan se olisi naivisti tutkittavissa valitettavasti tegnologia on jäljessä.

ja nää teoriat tuli kun yksi lääkäri sanoi et on myös syntymä tinnui. kelaa mulla tuli itku kun kuvittelin et jos mun lapsi ois ollu kuuro ja sillä toi tinnu millä kertoo siksi pidän ensiarvoisen tärkeen sitä esim et jos kuurona syntyy pystytään eliminoimaan tinnituksen mahdollissuus ja oli vaikka ja mitä kokeilui mielessä millä sen voisi parantaa. mut tosiaan tarviin enemmän koulutusta kun mun mieli toimii niin et ahaa uusi asia niin mulla tulee siihen asiaan yleensä luonnostaan jatkokysymys. mut toi on nyt jo sydämmen asia kuiteski

sen verran viellä minkä oon nyt huomionu niin monia nuoria lääkäreitä ei niinkään kiinnosta sen ongelman hoitaminen vaan siirtäminen pillereihin. siis jotenkin tuntuu että vanhemmat lääkärit pureutuu siihen ongelmaan ja tekeekin jotain muutakuin sanoo ota burana jnee että painaako juuri enemmän lukion todistus kuin se aito halu auttaa kyl se pitöisi huomata. joillakin tuo on vain status symboli ja raha. no hse siitä itte tiiän jos ja kun pääsen mihin erikoistun ja mulle palkitsevaan on syy seuraus yhteyden linkittäminen ja mahdollinen parannus.

Niin mihin siis olitkaan pykimässä?

no siis alkeiskouluun vasta mut siitä sitten etiäppäin :) ei se tarkota ettenkö huomioisi epäkohtiakin mitä huomannut todellisuudessa ja mitä jutellu eri ihmisten kanssa . Jos viittasit tuolla siihen kun kerroin eri kokemukisa. tai sitten se oli se perinteinen äk virheilmootus :D

Niin tarkoitinkin kysyä tarkemmin, mille alalle olet hakeutumassa opiskelemaan?
Ja oletko siis suorittanut jo lukion? Esim. Eiran aikuislukio on hyvä, varrmaan TYK myös jne.

joo se on varmmasti yks vaihtoehto okei se epämielusempi kun siellä pitää opetella lisää ruotsia ja näitä. luin siitä yhteishausta että ammatillinen tutkintokin riittäisi pääsykokeeseen.

Juu, kyllä se riittää. Sun pitää vaan pärjätä saakelin hyvin niissä pääsykokeissa.
Ruotsinkielen suullinen ja kirjallinen taito näyttöineen kuuluu myös yliopiston ensimmäisen vuoden oppisuoritusvaatimuksiin.

Jos lääkikseen haluaa, niin lukio pitkällä matikalla, kemialla ja biologialla alle.
Sen jälkeen pyrkimään lääketieteelliseen, jota ennen kannattaa käydä joko avoimessa yliopistossa lääketieteen kursseja tai ostaa valmennuskurssi (nykyään huomattava osa sisäänpääsijöistä on käyneet jonkin firman valmennuskurssin).

Aikaa tuohon menee ~2-3 vuotta lukioon, sen jälkeen voi varata ~1-3 vuotta sisäänpääsyyn (useimmilla menee useampi vuosi pyrkiessä, eli todella harva pääsee ekalla sisään) jonka jälkeen ~6 vuotta itse kouluun.
Sen jälkeen vielä toki erikoistuminen, mutta siis peruskoulupohjalta lääketieteen lisensiaatiksi kannattaa varata noin kymmenen vuotta, luultavasti hieman ylikin.

Ammattikoulupohjalla käytännössä mahdotonta päästä sisään, vaikka teoriassa mahdollista onkin.
Pitäisi olla suorastaan "nero" tai vähintään suorittaa ammattikoulun lisäksi lukion pitkän matematiikan ja biologian oppimäärät.
Toki lukiota suorittamatta on mahdollista mennä pidempää polkua esim. lähihoitaja -> sairaanhoitaja/kätilö -> lääkäri.
Tosin silloinkin tarvitsee yleensä opiskella ennen lääkikseen pyrkimistä itsenäisesti joitain aineita.

alottiko sekin nollasta?

En tiedä. Käytännön kokemusta tosin erilaisista "aineista" taisi olla bändivuosilta ;)

Mutta ei varmaan ollut kauheasti ehtinyt opiskella aiemmin. Ja oikeasti, kyllähän nykyisin yliopistoissa on paljon myös vähän vanhempia ihmisiä, joista osa vaihtaa alaa ja osa vaan aloittaa opiskelut myöhemmin. Kaikki eivät mene yliopistoon suoraan lukiosta 19-vuotiaana. Usein väliin mahtuu välivuosia ja ties mitä.

kyl ja kamanvetäjä juurikin on kaikkein paras psygoloogi nuorelle kamanvetäjääle siis eks kamanvetäjä osaa eläytyä siihen tilanteeseen ja niihin juttuihin.

mut kiitti luin tosta avoimesta ja luulin et ne on tarkotettu ylimääräseks lisäks niille jotka jo on sisällä lääkikikse eli laitanpa hakemusta ineen oli 25 ov koultus päihdepuolelle eli alotan siitä liisaan siihen sitten äidinkielenkurssin pikkuhiljalleen. mä tarviin oikeesti apua vaan sen kartan suunnitteluun. on se muuten jännä että mun aivot laukkaa mysteerien selvittelys mut pesukoneen toiminta voi olla hankalaa :)

Et sä niillä avoimen opinnoilla tee vielä mitään, ensin sun tulee käydä lukio.
Ilmoittaudut aikuislukioon/nettilukioon ja opiskelet itsesi ylioppilaaksi.
Sitten voit käydä noita avoimen yliopiston opintoja ja hakea sinne lääkikseen pääsykokeiden kautta.

no siis alkeiskouluun vasta mut siitä sitten etiäppäin :) ei se tarkota ettenkö huomioisi epäkohtiakin mitä huomannut todellisuudessa ja mitä jutellu eri ihmisten kanssa . Jos viittasit tuolla siihen kun kerroin eri kokemukisa. tai sitten se oli se perinteinen äk virheilmootus :D

Mikä h*lvetti on alkeiskoulu?
Ei sellaista edes ole Suomessa.
Aloin pohtimaan jo että oletkohan käynyt edes peruskoulua loppuun?
Jos et ole sitä käynyt niin et voi päästä sinne lukioon.

En tiedä. Käytännön kokemusta tosin erilaisista "aineista" taisi olla bändivuosilta ;)

Mutta ei varmaan ollut kauheasti ehtinyt opiskella aiemmin. Ja oikeasti, kyllähän nykyisin yliopistoissa on paljon myös vähän vanhempia ihmisiä, joista osa vaihtaa alaa ja osa vaan aloittaa opiskelut myöhemmin. Kaikki eivät mene yliopistoon suoraan lukiosta 19-vuotiaana. Usein väliin mahtuu välivuosia ja ties mitä.
lemmyhän ois ollu kunnon proffa jo päihdepuolella :). tänäänkun katselin lääkäriasemalla sitä touhuu niin mietin että painotetaanko siellä hiukka vääriä juttui jos ruotsin pitää ollu huippu hyvää. jotenkin vaan kun kattelee sitä touhu yhelläkin oli varvas irti niin mitä nää tekee teippaa sen varpaan ja heittää 600mg buranaa ja 5 tramalii .
Asiakas kysyy saisko kävelykepit niin tää lääkäri vaan totee et ei niitä oo täällä kaikki on loppu. Sehän on hiukka ironiaa jotenkin että monelta lääkäriltä puuttuu se aito auttamisen halu. sitten he kirjottavat vaan reseptei eikä paneudu niihin sairauksiin ja muihin ollenkaan oikeen ainakaan kunnolla.

Mihin muuten lääkäri tarttee ruotsia? lisäksi resptit on lyhyitä kirjoittaa. Tutkimus puolella taas ne tulokset voi antaa toiselle puhtaaksi kirjoitettavaksi .. Sinne pitää saada niitä käytännön ihmisiä joilla älliä ja aitoo halua auttaa myös siellä julkisella puolella...

kiva mä osaan jo nää kaikki kun oon ne kadulta oppinu mut ei oo paperia . täs siis mitä oppii lukion jälkeen. lista

Lukion suoritettuaan opiskelija

• osaa hankkia tietoa ja ratkaista ongelmia ja tietää, miten itse oppii parhaiten
  • on oma-aloitteinen
  • osaa toimia toisten kanssa erilaisissa ryhmissä ja verkostoissa
  • osaa ilmaista itseään myös toisella kotimaisella kielellä ja vierailla kielillä
  • osaa pohtia erialisia vaihtoehtoja, tehdä valintoja sekä ymmärtää valintojen välittömiä ja välillisiä seurauksia
  • osaa tunnistaa ja käsitellä yksilöllisiä ja yhteisöllisiä eettisiä kysymyksiä.
Kiva mut toisaalta tuohan on sitten etu. Kattelin noita äidinkielenkurssei ja ruotsin niin niitä on aika heikosti tai ne on sellasia parin viikon kurssei..

Muuten mitä aiheita lukion matikka käsittelee? kieltämättä tangetti kulmien laskeminen ei ollu helppoa tai sisi matikka kaavojen teko. Mut toisaalta olin nuori silloin enkä jaksanu keskittyy :)...

Mitkä aineet sulle oli koulussa kaikkein hankalimmat??

hei freezeri jos pystyt niin haluukko ottaa selvää heidän tinnituksestaan oon jo kirjaillu ylös monista ja tehny muistiinpanoja. haluisin lisää tietää siitä että missä asennoissa pystyvät muuntelemaan äänen voimakkuutta vai pystyvätkö? sitten millaisisissa tilanteissa tapahtuma tuli? sitten onko kyseessä lihas tinnu hammas? vai musasta vai liiallisesta musasta tullu. kun yks teoria minkä tein alustavasti oli että kun lihas tinnulaisilla oli se että korvalihas ja niskalihaskoskettaa ja on velttoi niin se aiheuttaa heillä tinnuu. sitten ne jotka saannu tinnun esim kallon murtumasta yleensähän siitä tippuu siruja ja sitten toinen tapa oli se että jos värekarva korvassa katkee niin sekin aiheuttaa tinnuu. niin heti tuli mieleen että kun lihas koskesttaa toista niin ehkä se luun siru kallon murtumassa on pudonnut jonku herkän johdon kohdalla ja siksi piippaus. sitten kolmas esim värekarva on lentänyt johonkin väärään paikkaan ja siksi tuolla tavallahan se olisi naivisti tutkittavissa valitettavasti tegnologia on jäljessä.

ja nää teoriat tuli kun yksi lääkäri sanoi et on myös syntymä tinnui. kelaa mulla tuli itku kun kuvittelin et jos mun lapsi ois ollu kuuro ja sillä toi tinnu millä kertoo siksi pidän ensiarvoisen tärkeen sitä esim et jos kuurona syntyy pystytään eliminoimaan tinnituksen mahdollissuus ja oli vaikka ja mitä kokeilui mielessä millä sen voisi parantaa. mut tosiaan tarviin enemmän koulutusta kun mun mieli toimii niin et ahaa uusi asia niin mulla tulee siihen asiaan yleensä luonnostaan jatkokysymys. mut toi on nyt jo sydämmen asia kuiteski

Sen mita oon tietoinen heidan tinnutuksistaan, niin - yhdella se tuli Menieren taudin mukana eli ikava lisaoire tuohon asentohuimaukseen. Kohtauksia tulee ja menee, aina ei edes tinnitusta esiinny mutta sitten kun esiintyy, niin..han on tosi herkilla, ymmarrettavasti. Tinnitukset kestavat sen oman aikansa kunnes haipyvat...joko tullakseen pian takaisin tai...Nyt on ollut pitemman puolesta taukoa, mista olen iloinen koska tama kaverini todellakin karsii niiden ilmestymisista, varsinkin rauhoittumiset younille ovat tuolloin tyon ja tuskan takana eli unet ovat ns. normaalitilaan verrattuna todella lyhyet kun se ei anna rauhaa...

Toisella mita ilmeisimmin on yhteydessa voimakkaisiin niska- ja hartiaseudun jaykkyystiloihin. Mita puolestaan ruokkii hanen hyvin hektinen ja stressaava tyo. Silloin kun jumit ovat pahoina, myos tinnitus tulee voimalla. Ja mita on kertonut,niin - toisaalta kuitenkin paivan tiivis tyorupeama ja kenties se stressikin pitavat "korvametelia" aisoissa mutta annas olla, kun siirtyy vapaalle...tadaa!

Mutta onhan tuo hyvin kokonaisvaltaisen viheliainen oireilu, kun vaikuttaa ihmiseen seka fyysisesti etta psyykkisestikin ja sen hoitokin kun on mita on eli - kohtuullisen olematonta. Toivottavasti sulla kuitenkin olis hyvin hyvin lievaa ja harvoin loppujen lopuksi esiintyvaa.

Yngh, ei parane naemma liiaksi lahtea miettimaan nuita korvan soimisia tai sitten mulle pukkaa myotatuntopiipitysta....ma tahdon olla aina semmonen, etta kun joku vaikka puhuukaan esim. polven tahystysoperaatiosta, niin johan rupee omaa polvea juilimaan kuin puukolla pistettas :D...

Sen mita oon tietoinen heidan tinnutuksistaan, niin - yhdella se tuli Menieren taudin mukana eli ikava lisaoire tuohon asentohuimaukseen. Kohtauksia tulee ja menee, aina ei edes tinnitusta esiinny mutta sitten kun esiintyy, niin..han on tosi herkilla, ymmarrettavasti. Tinnitukset kestavat sen oman aikansa kunnes haipyvat...joko tullakseen pian takaisin tai...Nyt on ollut pitemman puolesta taukoa, mista olen iloinen koska tama kaverini todellakin karsii niiden ilmestymisista, varsinkin rauhoittumiset younille ovat tuolloin tyon ja tuskan takana eli unet ovat ns. normaalitilaan verrattuna todella lyhyet kun se ei anna rauhaa...

Toisella mita ilmeisimmin on yhteydessa voimakkaisiin niska- ja hartiaseudun jaykkyystiloihin. Mita puolestaan ruokkii hanen hyvin hektinen ja stressaava tyo. Silloin kun jumit ovat pahoina, myos tinnitus tulee voimalla. Ja mita on kertonut,niin - toisaalta kuitenkin paivan tiivis tyorupeama ja kenties se stressikin pitavat "korvametelia" aisoissa mutta annas olla, kun siirtyy vapaalle...tadaa!

Mutta onhan tuo hyvin kokonaisvaltaisen viheliainen oireilu, kun vaikuttaa ihmiseen seka fyysisesti etta psyykkisestikin ja sen hoitokin kun on mita on eli - kohtuullisen olematonta. Toivottavasti sulla kuitenkin olis hyvin hyvin lievaa ja harvoin loppujen lopuksi esiintyvaa.

Yngh, ei parane naemma liiaksi lahtea miettimaan nuita korvan soimisia tai sitten mulle pukkaa myotatuntopiipitysta....ma tahdon olla aina semmonen, etta kun joku vaikka puhuukaan esim. polven tahystysoperaatiosta, niin johan rupee omaa polvea juilimaan kuin puukolla pistettas :D...
nooh mä liityin heti tinnu tukiryhmään ja oon jutellu siellä paljon ja liityn live juttuihinkin varmaan myöhemmin.

Mä taas oon huomannu että mikä toimii hyvin ei stressiä teen sitä mitä tykkään tehä sopivia mielen haasteita ja eteenpäin menoo. Vaikka toi alku hankala onkin mut kaipaan opiskelemaan vaikka fyrkkaa voi tehä ilmankin mut kaipaan mielen haasteita ja henkistä työtä tottakait kun ne antaa elämälle lissää ja uuden oppiminen.

Sit noh kun rakastan ihmisten ääniä ja tykkään jutella niin en silloinkaan keskity mihkään muuhun ja esim vapaalla olo ei tuota ongelmia . ehk tää sun kaveris alkaa sitten kelailee liikaa sitä ja siksi se sitten voimistuu eli alkaa stressaa sitä asiaa?..

Noh mielenkiintoisia seikkoja. juttelin tossa yhen kanssa että tinnuu vosi teoriassa olla mahdollisuus ironisesti lsdssä.

Jos siulla on viallinen hermoyhteys niin se tuhoutuu automaattisesti. Silloin signaali kiertää jostain muualta eli luo uuden yhteyden. Näitä ehkä pystyy siis muokkaamaan lsd:llä tai vastaavasti sillä magneettihoidolla

LSD:n arvellaan vähentävän riippuvuuksia heikentämällä niitä aiheuttavia hermoyhteyksiä ja luomalla uusia, joiden varaan voidaan rakentaa uusia käyttäytymismalleja"

Tossa se mekanismi jonka takia se vois toimia tinnituksen hoidossakin.

eli sitä ei voida täällä tutkia kun on laiton ja olisi muka eettisesti väärin. mä taas sanoisin et jos tossa tsägällä ois parannus niin ehottomasti pitäisi tutkia jos näin kerran on tietty onhan se vain teoria.

Mut tulipa mieleen laskuvarjon kehittäjä joka kuoli kehittäessään laskuvarjoa mutta tänä päivänä meillä on toimiva laskuvarjo. Kun tähän sairauteen ei ole hoito keinoa ei meillä pitäisi olla varaa ennenkun ollaan se käytännössä tutkittu että toimiiko se ok ei toiminut testataan toista teoriaa kunnes löytyy oikee vastaus .. alappa selittään sellaselle ihmiselle jotain eettisyydestä jolla moottorisaha tinni niin kyllä silloin pitää kaikki kivet kääntää ylös

se on jännä toi myötätunto kipuilu kun itelläkin jäykkyyksiä tulee aina välil. Mielessä on voimaa :)

Noi vertaistukiryhmat on kylla ihan huippuja, kun siella voi ja saa ja pitaa puhua asioista niiden oikeilla nimilla (no, yleensakin pitas) ja pienestakin jutusta jengi on heti mukana, tietavat mita tapahtuu...ja osaavat myos antaa niita omia kaytannon kokemuksen tuomia auttavia vinkkeja...tosin yksi sopii yhdelle, toinen toiselle. Puhumattakaan siita henkisesta tuen voimasta :) - hyva kun menit mukaan.

Ja totta - mielessa on voimaa :)...ja toivottavasti jossain vaiheessa loksahtaisi nuo hoitokeinoihin panostamisetkin kun ruvettas aktiivisemmin tutkimaan ja tekemaan toita oireiden helpottamiseksi.

Yhteistyössä