Heippa kaikki pikku matope*seiden äidit!!

  • Viestiketjun aloittaja hermot meni
  • Ensimmäinen viesti
hermot meni
Voisitteko ystävällisesti ostaa pyrviniä tai soittaa paikalliseen tk:hon ja pyytää reseptillä vermoxit, jotta saatte hoidettua ne madot pois lapsiltanne??

Ilmoittakaa kouluun, harrastuksiin, sukulaisille, tuttaville ja muille kenen kanssa olette olleet tekemisissä, se ei ole NOLOA tai HÄPEÄLLISTÄ, vaan VASTUUNTUNTOISEN ihmisen toimintaa, tälläkin hetkellä yli 5% ihmistä kantaa kihomatoja suolessaan suomessa ja maailmalla 750milj ihmistä!!

Toivon totisesti sellaisille vanhemmille jotka eivät välitä hoitaa noita tartuntoja pois, niitä matoja sinne OMAAN perseeseen jotta tietäisitte miltä se luikertelu ja vatsakipu tuntuu, madot voivat aiheuttaa mahakipua, ja tahatonta sulkijalihaksen supistelua joka on kivuliasta lapselle, lisäksi tytöt voivat saada emätintulehduksen kun ne pirun luikerot menee sinnekkin!!

Vähävaraisten kannattaa mennä sossunluukulle tai ostaa tuota vermoxia se ei ole kallista!! Vähävaraisuus ei ole SYY jättää tartuntatauteja hoitamatta!!!

Ugh olen puhunut!!

Anteeksi raflaava otsikko lasten syytähän tämä ei missään nimessä, kunhan halusin herättää huomiota!!:D
 
Blue
Sama koskee täitä!!!

Tosi kiva pitää lapsi pois esim. painiharrastuksesta viikko tolkulla (kun mun ammatinkin takia ei voida tieten tahtoen ottaa riskiä tarttumisesta) kun joka viikko treenien jälkeen todettiin uusia tartuntoja ja lukuisista kehoituksista huolimatta tartunnan lähde ei pysy poissa (eikä tietenkään myöskään ilmoittaudu) treeneistä. Vasta siinä vaiheessa jäi pois ja hoidatettiin, kun valmentajat sanoivat että jos ei saada epidemiaa loppumaan niin aletaan pitämään täitarkistuksia ovella ennen kuin pääsee treenaamaan...
 
juuus
Oikeestikko jotkut ei hoida? Tarttuuhan ne nyt itsellekkin jos lapsen hyvinvointi ei kiinnosta. Tosin empä ihmettele kun lapsen tarharyhmässä aina samoilla parilla lapsella on likaiset=tahraiset vaatteet päällä (niitä ei voi olla huomaamatta) varmaan ovat samaa porukkaa jotkaei välitä muistakaan asioista.
 
"Vieras"
Onko tuosta jotain haittaa jos syöttää lapselle vaikkei ole välttämättä matoja.
Meillä lapsi raapii silloin tällöin arsettaan mutta en ole havainnut kakassa itsessään matoja kun kakka pottaan tulee?
Voiko lapsella silti olla matoja? On hoidossa ja siellä jollain on ollut matoja.
Mitä tuo lääke maksaa? Miten annetaan? Suun kautta vai onko se jotain voidetta.
 
pikana
Oot niin oikeessa. Perkele ku niitä ei muka ole kellään muulla. Hoitajat pahoittelee, ettei vanhemmat ilmota ja hoida asioita kuntoon ja sitten niitä on jatkuvasti niilläkin jotka niistä oikeasti haluaa eroon ja ilmottaa.
 
"Vieras"
[QUOTE="Vieras";29045189]Onko tuosta jotain haittaa jos syöttää lapselle vaikkei ole välttämättä matoja.
Meillä lapsi raapii silloin tällöin arsettaan mutta en ole havainnut kakassa itsessään matoja kun kakka pottaan tulee?
Voiko lapsella silti olla matoja? On hoidossa ja siellä jollain on ollut matoja.
Mitä tuo lääke maksaa? Miten annetaan? Suun kautta vai onko se jotain voidetta.[/QUOTE]

Nosto
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";29045189]Onko tuosta jotain haittaa jos syöttää lapselle vaikkei ole välttämättä matoja.
Meillä lapsi raapii silloin tällöin arsettaan mutta en ole havainnut kakassa itsessään matoja kun kakka pottaan tulee?
Voiko lapsella silti olla matoja? On hoidossa ja siellä jollain on ollut matoja.
Mitä tuo lääke maksaa? Miten annetaan? Suun kautta vai onko se jotain voidetta.[/QUOTE]

Syöttäisin pyrvinit jos kerta teidän hoitopaikassa on matoja ollut, pyrvineissä on hyvät ohjeet:)
Pyrvin on siis tabletti, itse olen antanut esim. jogurtti lusikallisen mukana, upposi hyvin.;)
Pyrvin tabletit annetaan kilojen mukaan ks.ohje, ja itse olen hoitanut koko perheen samalla+tietenkin siivonnut kunnolla.

Yöllä madot tulevat munimaan peräaukon suulle silloin niitä voi bongata parhaiten taskulampun kanssa.
Kannattaa tosiaan hoitaa kunnolla noi madot, lasten yö heräämiset voi johtua madoista.:(
Meillä 1-vuotias alko oireilemaan öisin, matoja löytyi yöllä pepusta, ja samaan aikaan löysin myös noilta koululaisilta matoja:X
Valitettavasti teidän muutamia jotka jättää noi hoitamatta.:(
 
"vieras"
Oot niin oikeessa. Perkele ku niitä ei muka ole kellään muulla. Hoitajat pahoittelee, ettei vanhemmat ilmota ja hoida asioita kuntoon ja sitten niitä on jatkuvasti niilläkin jotka niistä oikeasti haluaa eroon ja ilmottaa.
Nimenomaan! Inhottavaa kun itse ostat lääkkeen koko perheelle ja puunaat asunnon ja taas huomaat hetken päästä että sama rumpa jatkuu?
Erös ystävä väitti minulle että siinä leimautuu jos ilmoittaa? Siis mitähhh?:D
 
no nyt pitää mennä ensi yönä tutkimaan tuon 1-veen perse, kun heräilee öisin & syökin kuin hevonen :O
vaikka ainahan se on ollut kova syömään, eikä esikoinen tai kukaan muukaan raavi takamusta. mutta nyt iski hirveät vainoharhat :LOL:
 
"Jeppis"
Kyllä on ilmoitettu ja hoidettu ja puunattu koko kämppä molemmilla kerroilla. Se vaan ei auta kun päiväkodissa ei siivota eikä huolehdita käsien pesusta tarkemmin. Siellä se hoidettu lapsi leikkii niillä madonmunaisilla leluilla ja taas sama rumba kotona. Lelut pitäisi höyryttää ja kaikki pinnat putsata kunnolla päiväkodissakin kun jollain on tartunta.
 
"Ou nou"
Voi apua.. Just tänään mies soitti vietyään lapset päiväkotiin, että matoja sitten liikkeellä siellä. Unikaverit oli pitänyt ottaa kotiin pestäväksi. Me ollaan tähän asti näiltä säästytty, mutta jos nyt ymmärsin oikein yo. viesteistä, meidän kannattaa tuo lääkekuuri hankkia?
 
"vieras"
[QUOTE="Jeppis";29045316]Kyllä on ilmoitettu ja hoidettu ja puunattu koko kämppä molemmilla kerroilla. Se vaan ei auta kun päiväkodissa ei siivota eikä huolehdita käsien pesusta tarkemmin. Siellä se hoidettu lapsi leikkii niillä madonmunaisilla leluilla ja taas sama rumba kotona. Lelut pitäisi höyryttää ja kaikki pinnat putsata kunnolla päiväkodissakin kun jollain on tartunta.[/QUOTE]

Huomasin saman meidän päiväkodissa!:( Pitkä loma lopetti meillä matokierteen.
 
"vieras"
Yhdyn ihan sydämestäni tähän kirjoitukseen!
Meillä on lasten päiväkotiajat ihan helvettiä juuri tuon takia. Vaikka itse huolehdittiin hygieniasta ja tehtiin nämä kihomato- ja täihäädöt aina viimeisen päälle, niin kesäloma-ajat oli oikeastaan ainoat hengähdystauot kun ei tarvinnut kokoajan pelätä, koska se saatanan rumba taas alkaa. Pyrittiin pitämään kesälomamme aina eri aikaan, ettei lapsia tarvinnut viedä kahteen kuukauteen sinne tarhaan.
 
"jeps"
jos päiväkoti/koulu/harrastusryhmässä on matoepidemia, niin ne lapset tarttis madottaa kaikki yhtäaikaa ha uusia 2viikon kuluttua, ne munat kun kuolee vasta toisen ottokerran jälkeen.. jos ryhmässä siis on eri aikaan madotettuja niin kierre on valmis, toisella vielä munat häätämättä ja toinen jo syönyt lääkkeensä ja lääppii ovenkahvoja yms. niin kierr on valmis.
 
True. Meillä oli pojalla vajaan vuoden aikana matoja kolme kertaa ja kun ilmoitin asiasta päiväkotiin niin sanoivat että kyllä tietävät että siellä niitä on ollut muillakin. Eivätpä silti viitsineet esim laittaa ilmoitusta seinälle tai oveen että kaikki tajuaisivat tarkastaa lapsensa niiden varalta! Kuulemma "ei kannata huolestuttaa muita vanhempia", saatana!!
 
"vieras"
True. Meillä oli pojalla vajaan vuoden aikana matoja kolme kertaa ja kun ilmoitin asiasta päiväkotiin niin sanoivat että kyllä tietävät että siellä niitä on ollut muillakin. Eivätpä silti viitsineet esim laittaa ilmoitusta seinälle tai oveen että kaikki tajuaisivat tarkastaa lapsensa niiden varalta! Kuulemma "ei kannata huolestuttaa muita vanhempia", saatana!!
Uskomatonta?:eek:
 
"joo"
Sama koskee täitä!!!

Tosi kiva pitää lapsi pois esim. painiharrastuksesta viikko tolkulla (kun mun ammatinkin takia ei voida tieten tahtoen ottaa riskiä tarttumisesta) kun joka viikko treenien jälkeen todettiin uusia tartuntoja ja lukuisista kehoituksista huolimatta tartunnan lähde ei pysy poissa (eikä tietenkään myöskään ilmoittaudu) treeneistä. Vasta siinä vaiheessa jäi pois ja hoidatettiin, kun valmentajat sanoivat että jos ei saada epidemiaa loppumaan niin aletaan pitämään täitarkistuksia ovella ennen kuin pääsee treenaamaan...
Täällä oli viime talvena koulussa koulun alusta aina helmikuulle asti täiepidemia menossa. Onneksi itse saatiin vain kerran kutsumattomat vieraat, mutta joillakin niitä kävi useampaan kertaan. Hirveän kallista ja voimia vievää kun monta kertaa talvessa saa häätää.
 
"Vieras"
No, toisaalta, meilläkin neljän lapsen kanssa päiväkotiuraa ollut jo monta vuotta ja joka syksy se täi ja kihomato ilmoittelu alkaa, eikä koskaan ole tartuntaa saatu. Jos olis aina hoidettu ilmoituksen tullessa, niin monet turhat täipesut oltaisi tehty ja pyrviinä syöty...toki täitarkastuksia olen pitänyt ja jossain vaiheessa lasten pyllyjäkin öisin taskulamput valossa tarkastellut.

Mut tuttu laikkari päiväkodista kertoi, että heillä ei ole tietoa tartunnoista! Niiden kai pitäis siivoustyön kannalta just tietää!
 
Koulujen
pitäisi epidemian aikana pistää lappua kotiin että ostaa ne pyrvinit lapsille, lapsi purkki kourassa kouluun ja terveydenhoitaja annostelee pyrvinin!! Näin ei ainoakaan vastuuton perhe pääse luistelemaan mato häädöstä, jolleivat nyt niin idiootteja ole että jättävät kotona muun perheen hoitamatta?:mad:
 

Yhteistyössä