*HEINIKSET 2008*

No, yritetääs uudestaa vähän lyhykäisemmin ku tuntuu neiti nukkuvan..

Sumppis: meillä myös ristiäiset 10.8! Eilen kävi pappi kylässä ja nimi on nyt sitten papereissa. Se jääkööt vielä salaisuudeksi ku mun sisko käy täällä kuitenki sen urkkimassa. Kolme etunimeä tulee kuten veljilläkin ja kaikki nimet suvusta =)

Räpis: Taitaa sulla tulla myös kermaa! :LOL: Hienosti on kasvettu teilläkin! Onnea ristiäisiin.

Oma paino on viidenkymmenen puolella, jes! Mulla on lähteny reilut 14kg synnytyksen jälkee. Painan nyt saman verran ku eka punnituksessa neuvolassa. Vielä sais lähteä 8-9kiloa. Mulla imetys aina vieny kilot. Oon yöllä aina ihan hiestä märkä, lakanat kaikki sais vaihtaa joka päivä. Syön kyl myös hyvin ja suklaata on aina imettäessä tehny mieli...

Oon yksin koko viikonlopun tytön kanssa! Vanhin poika (kohta 11 vee) lähti Hankoon Itämeri Cup:iin ja isukki lähti mukaa kentän laidalle kannustamaa. Tulevat vasta sunnuntaina. Pienemmät pojat on hoidossa mummilla ja vaarilla viikonlopun. Mun sisko tulee tänää yöksi ja ajateltii suunnata kauppakeskuksee kattoo mulle jotain kolttua ristiäisiin =) Aika orpoa ja outoa olla yksin...

masuvaivoista: Ihan ku olisvat helpottaneet (koputtaa puuta). Syön ite gefilus kapseleita ja vauvalle annan Rela tippoja ja Cuplatonia. Eilen neuvolassa oli sama täti, joka antaa täällä vyöhyketerapiaa vauvoille. Hän hieroi tytön jalkapohjat ja masun ni jopas tuli isot satsit tavaraa ku päästii kotii! Ihan selkään asti! ja kaks kertaa peräkkäin tyhjenty suoli. Meillä ei siis mitää suurempaa kitinää, ei edes huutoa mut kyl äheltää pieruja ja kakkaa. Äityli kysyi koska vaivat alkoi, ni kahden viikon ikäisenä.

Akt78: Nähtiiköhän myö sairaalassa? Miä kyl kotiuduin 10.7 mut söin vielä päivällisesn siinä aulassa. Olitko siinä silloin? Yhden tummatukkaisen äidin kanssa vaihdoin siinä muutaman sanan, hän oli synnyttäny edellisenä yönä =) Istuttii samassa pöydässä. sit toisen tumman naisen kanssa juttelin vähän enemmän...

SmileX pyysi laittaa kuvia mut miä en o saanu laitettua edes profiiliin :ashamed: En tiiä mikä mättää. Sinne suljetulle puolelle oon laittan kuvia minust, tytöst ja isoveikoista =) Söötti neiti teillä!

Olikohan muuta.... Palaan taas hyväl ajal. Jaksuja kaikille!

Neleka ja peikkotyttö 3,5vk...Voi että toi aika menee nopeaan...
 
Meilläkin käytiin tänään neuvolassa. Kokoa oli rinssillä nyt 4540g (14.7. painokontrollissa 3570g) ja 54,7cm sekä pipo 38cm, joten kivasti on kokoa tullut täälläki =) Ilmankos sitä reisiin on alkanu niitä makkaroita ilmestymään ja posket leviimään :D Eli herkku-kermaa taideaan meilläkin nautiskella :p Ja ikäähän meidän kaverilla on nyt 3,5 viikkoa.

Ristiäiset on meillä vasta tämän kuun 30. päivä, kun kummeilla niin paljon menoja tässä alku kuusta. Nimi on saatu päätettyä, mutta kaikki tarjottava pitäis vielä suunnitella. Onneksi ei ole tulossa isot pippalot, niin suht vähällä leipomisella pääsee. Ja onhan mulla äiti kaverina ja osa varmasti ostetaan valmiinakin.

Kuvia kyllä mielelläni laittaisin, mutta meillä on kamera hukassa ja kaikki kuvat ensimmäisiä lukuunottamatta on vielä siirtämättä koneelle! Heti kyllä laitan kuvia tuosta meidän pikku hurmurista kunhan se vaan onnistuu =) Suljetulla puolella mullakin on laitettuna muutama kuva, mutta niistä on tosiaan jä vähän kasvettu.

Ei mutta nyt pitänee lähtee laittamaan tavaroita kassiin kun lähdetään taas käymään kotona viikonloppuna, ettei kovin myöhäseen menis lähtö. Joten palailen taas toisella kertaa ja paremmalla ajalla =)

Änkkäpöö ja Toivis 24vrk
 
*laiska* ei jaksa kaivaa sitä suljetun osoitetta sieltä odotus puolen ketjusta, eli jos joku ystävällisesti sen antais mulle... :whistle: :ashamed:
en ajatellut sinne liittyä mutta olis kiva lukea muidenkin odotusketjussa kärvistelleiden kuulumisia =)
 
Moi heinikset! Vihdoin on aikaa ja energiaa liittyä joukkoonne...

Oma prinsessani syntyi kaksi päivää yli lasketun ajan eli 23.7. Pituutta 50 cm ja painoa 3350g. Kaikki kävi näin ensisynnyttäjälle nopeasti, sillä neiti syntyi vain 3 tuntia sairaalaan menon jälkeen. Traumoja ei synnytyksestä jäänyt, vaan kaikki sujui mukavasti. Epiduraalin jälkeen ei ollut kipuja ja ponnistusvaihe kestikin vain 10 minuuttia.

Alku on opettelua vauvan kanssa. Ensipäivät sujuivat tosi leppoisasti, mutta eilen alkanut silmätulehdus on itkettänyt kovasti. Onneksi sain manducan rintarepun tiistaina ja nyt se on ollut korvaamaton apu. Helppo ja hyvä käyttää. Olen tosi tyytyväinen. Ja vauva rauhoittuu reppuun aina. Tänään saatiin sitten resepti ja silmätipat ja vauvan olo parani heti ja tyytyväisyys ja sikeät unet palasivat kuvioihin. Kylpykin maittoi tänään.

Tällaista. On mukava siirtyä vkonlopun viettoon. Mukavaa viikonloppua siis myös kaikille Teille.

Virtanen ja pikku-poto 10 vrk
 
SmileX, jos et sie liity sinne suljetulle, niin et myöskään pääse turinoita lukemaan! Se kun toimii niin et vain jäsenet pääsee näkemään juttuja.. Mutta se osoite sinne siis on:
http://groups.msn.com/heinamammat2008 Että sinne sitten hakemusta jos kuvat ja jutut kiinnostaa tarpeeksi! ;)

Nelekalla tais mennä miun ja Sumppiksen nikit sekasi! mut eipä se mittää, kyllä tuosta hoksii mikä kellekki osotettu. Nou hätä!

Mie pakastelin tässä iltahärdellin keskellä 15kg mansikoita.. Huhhuijaa mie vaan sanon! Ja isäntäkää ei ollu kotona, kyllä tuntu että kädet loppuu kesken..

Ja nyt äkkiä maate että ehtii nukkuakkin ennekö neiti taas vaatii palvelua.

Räpis+pikkuneiti
 
Kökkö- :(
Silmätulehdus sitten täälläkin pikkuneidillä, lääkäriin mennään aamupäivästä.

Minkähänlaisia reunaehtoja mahtaakaan tulla vakuutukseen, kun ollaan se ottamassa sit kun se 2kk täynnä.. Harmittaa ettei tullu otettua ajoissa ennen syntymää!

Räpis+rähmäsilmä nuhanenä :snotty:
 
RouvaSumppisuu
Minkälaisia oireita tuosta silmätulehduksesta tuleekaan, siis liittyykö siihen aina myös punoitusta ja muurautuuko silmä lähes umpeen? Kun meillä vauvan oikea silmä rähmii tosi paljon, keitetyllä vedellä ja vanulla sitä puhdistelen. Aina kun ollaan käyty neuvolassa silmä on ollut suht siisti, ja terkka on sanonut sen olevan ok. Mutta välillä mietityttää että pitäiskö kuitenkin käydä näyttämässä lääkärillekin. Mutta silmä tosiaan vaan rähmii, ei punoita tai ole turvoksissa mitenkään.

Sumppis ja B, jolla suuri päivä huomenna
 
SUMPPISUU: en tiiä siitä silmätulehduksesta, mutta teidänkin vaavilla saattaa ihan hyvin olla sitä samaa mitä meidän neidillä: elikkäs nuo silmien kyynelkanavat harjoittelevat toimintaansa, meillä neidillä rähmii ajoittain, ei kuitenkaan useasti toinen silmistä. Varsinkin itkemisen jälkeen on tämmöistä havaittavissa. Ku näin pienillähän ei tuu vielä niitä kyyneleitä, niin mulle neuvolatäti kertoili kun oli huolissani samasta aiheesta.
muuten täällä kaikki hyvin :) neuvolaan mennään 7pv.
ja ristiäiset pidetään 31.8 oltais pidetty aiemmin mutta meillä myös ongelman aiheuttivat vieraiden menot. kaikilla tuntui olevan jotain menoa jokaiselle viikonlopulle, joten me sitten päätettiin yksi päivä ja sitten sanottiin että tulette jos pääsette, ja jos on menoa niin ei haittaa mitään :)
pipsa ja sini-neiti
 
Onko teidän kenenkään vauvalla näppyjä naamassa? Meidän poitsulla poskissa ja otsassa pientä näppyä. En tiedä onko ne niitä hormooni vai hiki näppyjä. Onkohan niihin mitään millä niitä vois saada pois?
Jollakkin heinämammalla oli raskaus aikana se rannekanavaoireyhtymä. Menikö se pois jo muilta? Mulla ei :headwall: :headwall: . Tää oikea käsi on niin kipee että välilä pelkään tiputtavani vauvan sylistä ku jossain väännössä oikein lahjakkaasti sattuu. |O |O Pitäs varata kai aika lääkäriin että sais sen lähetteen leikkaukseen jos tää ei mene muuten ohi.
Meilläkin vauva vissiin saa kermaa kun painoa oli viimeks tullut 340 g viikossa.
Täällä yleensä käydään neuvolassa kerran viikossa ekaan kuukauteen saakka mittaamassa paino, pituus ja pipon ympärys. Nyt viimeks sit sanoi että saan itse päättää milloin tullaan seuraavaks. Taitaa tulla sitten kahden viikon tauko, ku tarkotus olis ens viikon loppu puolella lähteä viikoks reissuun.
Tuo meidän vauva on yks yökyöpeli. Se on ilta kymmenestä lähtien niin pirteä ja virkeä Silmät sinisenä ja kirkkaana valvoilee ja tankkailee. Nukahtaa vasta aamu puoli neljä. |O |O |O Sitten kyllä nukutaan aamu yhteen saakka, välillä kahdesti vähän heräilee syömään.
(siis aamu yhteen saakka..Jollekkin se on varmaan jo iltapäivää :kieh: :kieh: ) Neuvolassa ne sanoi että ei sille vauvan rytmille oikein mitään voi, kuin itse rytmittää päivä vauvan mukaan.
 
suomalainen:Meijän pojulla on naama niinku murrosikäsellä konsanaan.Eli näppyjä löytyy ja runsaasti!Ja onnex meijän poju tipahtaa ennen puoltayötä vaikka eilenkii kitis/itki 3 puoltuntia,puol yheksästä kahteentoista...
Oma moka,kokeilin antaa disflatyliä vaan 3 kertaa 10 tippaa päivässä ja nyt kahtena iltana on käyny näin.Pitää siirtyy antamaan taas joka evästyksen jälkeen!eilen ja tänään on nukkunu vaan puolen tunnin pätkiä sit herrää karjummaan.Onneks sisko kävi esikon hakee niille touhuumaan,sääliks käy ku joutuu täs meijän pienes mökis kuuntelemaan itkua...

Nimiäiset:eek:is tarkoitus järjestää 10.8. mut pitää kahtoo vielä mitewn sitä jaksaa ku nää päivät on tällasia ripluja.
Mies on ollu kans viimeiset 2 viikkoa ilkeä,vtumainen eikä oo hänestä ollu juuri apua...
Ite kuulemma halusin vauvan(niinpä,raskauduin pillereiden aikaan ja yhessä sovittiin tästä),nyt yllättäen ku vauva on itkuinen ja vaativa nii se jääkin kokonaan miun kontolle.Lenkitä siinä sit koiraki ku toinen huutaa vaunuissa naama punasena! :headwall:
Ukko tuumas vaan et eipä muistanu et tää ois tällaista!No eihän se ollutkaan,esikko oli tosi kiltti ja tyytyväinen vauva.Ei tarvinnu lerkutella!Ja ukon mielestä(ja anopin) ei vauvaa sais syliin ottaa liikaa.No annanko mie sen huutaa sit sängyssä/vaunussa/sitterissä jos vauva ei muuten rauhotu...En tiiä mut koville ottaa.Ei niinkään tää vauva vaan tuo isännän käytös ja varsinkii asenne!Tekis miel vejellä pitkin korvia vaan en oon missään mielessä väkivaltanen ihminen. :ashamed:

Väsynyt Ievaliina ja "huonosti nukkuva"-Jooseppi

P.S.Voimia teille muille heinämammoille :hug:

Kyllä ilkeilee miulle tää konekin ku noita extramerkkejä viljelee jokapaikkaan...Ei oo miun päivä...
 
Heips!

Maggie ja Eppuliina 4vrk liittyvät seuraanne! Tyttö :heart: syntyi 29.7. kl 11.33, mitat 3760g ja 52 cm. Synnytys oli nopea ja helppo, kirjoitin siitä tuonne Heinämammojen puolelle enemmän.

Tyttö syö ja nukkuu n. 3-4 tunnin pätkissä. Välillä olo hieman jakomielinen :LOL: , kun yrittää pysyä mukana tässä viiden lapsen härdellissä! Mutta silti niin ihanaa!!!!! :heart:

Maggie
 
:hug: :hug: Voimia sulle Ievuska ukkosi takia.
Voimia tuohon anoppi suhteeseen! :hug: :hug: Mulla on anoppi kuollut kohta yhdeksän vuotta sitten. Aika ei ole kyllä vieläkään kuultanut muistoja anopin sanomisista... :ashamed:
 
Oon pahoillani Räpis ja Sumppis! Mulla tosiaan meni teidän nikit sekaisin (Neleka täällä nolona) :ashamed:

Ievaleena: Voi kun harmittaa miehesi käytös! Eihän kaikki vauvat ole helppoja ja luulen et suurin osa on just itkevää laatua. Mut eihän se vauva kiusallaa itke, vaan hänel on joku hätä, esim just masu kipeä. Voi itku! Toivottavast ite vaan jaksat ja ota ihmeessä pientä syliin niin paljon ku voit! Onko sulla rintareppua tai kantoliinaa? Jos rauhottuis siihen? meillä oli kolmas poika aika itkunen just masun takia mut aina rauhottu rintareppuun! Siinä mentii leikkikentällekin isomman kanssa. Ei viihtyny vaunuissa ei ku oli masu kipeenä. Kovasti voimia ja ajksamista sulle! Mut muista et sulla on myös oikeus olla heikko ja pyytää apua jos et itse jaksa =)

Tasapuolisesti jaksamista kaikille! Ja Onnea maggie71 pienen tytön johdosta :flower:

Neleka ja peikkotyttö :heart:
 
kiitos tuestanne :hug: .
Ite asiassa miulla pitäs olla rintareppu jossain laatikossa,pittää rueta punkammaan.Ois helpompi käydä äiteenki luona ku poju ei karjus naama punasena vaunuissa.Nyt taas Jooseppi oli niin rauhallinen aamuhommissa.Pesut ja vaatteiden vaihto sujui ilman minkään valtakunnan kitinöitä!Tavallaan kitinä alkaa juurikin pukemisesta.Nyt ei ollu moksiskaan vaan seurusteli isoveljen kanssa :heart: .Näistä hetkistä saa sitä voimaa,voi kun sen vois laittaa purkkiin ja säilöä pahan hetken/päivän varalle :)

Ievaliina ja Jooseppi 3vkoa ja 5 pvää
 
heippis

meillä kans muutamia hormooninäppyjä naamas eli tasottumaan päin jo....meijän neiti sitten nukahti ilalla joskus 22 aikaan ja heräs vasta 04.30 syömään ekan kerran olin sitten ihan ihmeisäni et mites näin pitkään nukku no seuraavan kerran hää sitten heräskin 06.30 kuten yleensä ja nytten hää sitten vetää sikeitä tyytyväisenä ....meillä on nyt annettu 6pvä sitä lisä rautaa ja neitosen kakka on muutunnyt älöttävän vihreeksi ( väri saataa viel vaihtua moneen kertaan ) ja tyrmäävän hajuseksi :D toivotaan ettei tule ummetusta koska sitä saattaa kans tulla....meillä kans kitistään hiukan ilmavaivoja mutta pierrä rupsuttaa onneksi aika paljon ( ihan kun isänsä :LOL: :LOL: )
mullakin on toi rintareppu jossain pussissa jahka löydän sen jostain...sitten olis kantoliina mutta en osaa sitoa sitä vaikka ohjeetkin on ...

pitäs ruveta siivoomaankin mutta jostain syystä ei oikein jaksa :/ :/ on ihan vetlu olo

meijän kisut on ottannu "justiinan " hyvin vastaan ei ole mitenkään reakoineet koko nyyttiin kattoo vaanja nuuskii et jaa tämmönen ja samaa sarjaa kun edelisetkin ja lähtee pois ..ihan hyvä juttu sillee ettei tarvi olla kokoajan mietimas et onko ne nyt neitosen kimpus...

mua vaan surettaa kauheesti kun mun mummo ei ehtinnyt nähdä meijän pikkuista hän kun kuoli siloin vuodenvaihteen jälkeen :'( :'( :'( olen mietinnyt että oliskohan mun pitännyt kertoa hänelle etukäteen vauvan sukupuoli kun sen jo siloin tiesin :ashamed: :ashamed:

nyt poistun hääräilee tonne ...

bambiino ja "justiina" 1kk
 
aik
Hei Kaikille! =)

Ievuskalle sympatiat täältä. Meillä kyllä sylitellään ihan urakalla. Tyttö rauhoittuu hyvin juuri syliin ja usein nukahtaa siihen, josta on helppo laskea nukkumaan. Oletko kokeillut kapalointia? Se rauhoittaa meillä, jos olo on mahdottoman levoton (vilkas) lapsella.

En ole ehtinyt seurailla teidän aiempia keskusteluja, joten kysymykseni saattaa olla jo koluttu tällä palstalla aiemmin, mutta olisin kiitollinen kokemuksistanne. Minua askarruttaa jälkivuoto. Tuntuu, ettei se lopu tai vähene lainkaan!? Kotiin päästyä ilmestyi myös jokin lihakappale (?) sekä muutaman päivän päästä on alkanut tulla pieniä hyytymiä. Sairaalassa olin n. 8 pv ja siellä ei synnytyspäivän jälkeen tullut hyytymän hyytymää... Olen ihan ymmälläni. Miten teillä muilla on? Tuntuuko, että vuoto on edelleen runsaampaa kuin kuukautisten aikaan ja se ei ole vähentynyt parissa viikossa ( vielä... ) ?

aik ja tyttö (12 vrk)
 
Huomenia..

Bambiino :hug:

Meillä on ristiäiset 30.8 ja ihan kotosalla pidetään. Nimi on selvillä, mutta toisia kummeja ei olla vielä kysytty. Olen tässä arponut ja miettinyt pääni puhki tekisinkö itse tarjottavat vai meniskö helpolla, luultavasti molemmat. Jos tilais täytekakut ja tekis itse voileipäkakut ja muut tarjottavat. Mun isällä on keliakia niin kaikki tehdään tuplana :)

Minä oon ihan hukassa tuon imetyksen kanssa. Pikku-ukko kun haluaa joka asiaan imeä tisua, silloin kun on nälkä, silloin kun nukuttaa, silloin kun kakituttaa, silloin kun haluaa tyydyttää imutarvettaan. Ja tietystikään tutti ei kelpaa, olen kokeillut kahta eri mallia, yksi 8? malli on vielä Lastentarvikkeessa kokeilematta. Ja yöt ovat ihan oma lukunsa. Välillä herttua nukkui jo pari kolmen tunnin pätkää, mutta nyt mennään noin tunnin pätkillä yöt läpi. Hän kun herää nälkäänsä niin ei kuitenkaan syö kuin ehkä 5 min, kun jo nukkuu taas ja voi olla ehkä jo puolentunnin kuluttua uudestaan imuttamassa. Olen miettinyt että jos antais korviketta niin nukkuiskohan pikkumies paremmin. Hyviä neuvoja otetaan kiitollisena vastaan. |O Keskiviikkona meillä on sijaisneuvola, kun oma on lomalla, täytyy toivoa että sieltä saa jotain vinkkejä. Mielellään en lähtis antaan tuota korviketta, kun tuo omakin tuotanto tuntuu riittävän. Kermasta en kuitenkaan uskalla puhua, mutta jos ei aivan rasvatontakaan olisi :D

Paljon ois ollu kirjotettavaa, mutta nyt huudetaan tisua paikalle.. palailen kun on rauhallisempaa.

AinoEinari ja hunajaherttua 3 + vk
 
Niin jo silloin aluksi hehkutin, miten meidän vaavi vaan nukkuu ja syö, eikä vatsavaivoista tietoakaan. Eiköhän ne kipristelyt sitten tännekin tulleet, voi parkaa. Välillä on parempia päiviä ja välillä huonompia. Esim. eilen tyttö viihtyi/nukkui vain sylissä tai rintarepussa. Disflatyliä olen antanut ohjeen mukaan, muttei tunnu auttavan. Taidankin kokeilla tuota Ievuskan taktiikkaa, että joka syötön yhteydessä muutama tippa. Ite syön maitohappobakteereja, mutta vauvalle en viitsi niitä antaa, koska esikolla ne aikoinaan vaan tuntui pahentavan vatsavaivoja. Raudan syönnin lopetin reilu viikko sitten, mutta nyt oli pakko aloittaa uudestaan. Olen jatkuvasti niin väsynyt, vaikka yöllä saan nukuttua suht hyvin ja päivälläkin olen ottanut torkkuja. Menetin synnytyksessä verta aika paljon (1,7 litraa) ja siksi sain neuvoksi syödä rautaa ainakin muutaman viikon parikin kertaa päivässä.

Hormoninäppyä löytyy täältäkin, tosin vielä aika vähän. Muistaakseni esikolta ne lähti aika nopsaan itestään pois. Ja tietty naama oli kirjavimmillaan juuri silloin, kun kaikki vieraat kävivät vaavia katselemassa :LOL:

Nimi on tytölle jo päätetty, mutta ristiäiset järjestetään vasta joskus syksyllä. Ehkä ilmoitetaan nimi ensin maistraattiin ja juhlitaan vasta kun tilanne on hieman rauhoittunut. Kummiasiakin on vielä avoinna.

Meilläkin on se Manduca-rintareppu, jota Virtanen kehui. Vaikuttaa aika pätevältä peliltä. Uskoisin siitä olevan suuri apu sitten, kun jään kahden pienen kanssa itekseni kotiin. Miehellä on onneksi vielä ens viikko isyyslomaa. Esikko 1v 7kk on suhtautunut vaaviin hyvin, mutta toki otteet on hiukan rajut. Pitää vahtia aika tarkkaan. Kissat eivät ole olleet uudesta tulokkaasta millänsäkään.

Jälkivuotoa täälläkin vielä. Ekat pari päivää oli runsaampaa, mutta kotiutumisen jälkeen aika vähäistä. Samana pysynyt viimeiset pari viikkoa. Välillä monta tuntia ettei tule mitään ja sitten taas lorahtaa reilummin. Voisi jo loppua. Esikosta sitä kesti muistaakseni 5 viikkoa ja oli silloin runsaampaa.

Nyt pitää koittaa, josko pääsisin syömään jäähtynyttä makkarakastiketta perunoiden kera. Vaavi torkkuu mahallaan tässä mun reisien päällä. Varmaan alkaa taas huuto, kun koitan viedä sänkyyn. Tuttikaan ei tunnu maistuvan neidille.

Krissie ja tyttö (kohta 3 vkoa)
 
Ievuskalle iso sympatia :hug: halaus myös minulta! Toivottavasti löydät sen rintarepun ja se jopa auttaisi ettei olis pakko koko aikaa ihan vaan käsivarsilla kanniskella. Tai huudattaa vaunuissa.

Silmät rähmi, tai siis vaan vasen silmä, muutaman päivän tuossa pari viikkoo sitten, mutta sitten se ihan yhtäkkiä otti ja loppu ihan itekseen. Pahan näkönen kyllä oli välillä, kun rähmää oli ihan kamalasti, hyvä että poju sai silmän auki, mutta ahkerasti vaan pyyhittiin kosteella pumpulilla (en kyllä edes muistanu että veden vois keittää!) ja harson kulmalla.

Hormoninäppyjä on muutamia täälläkin, nätisti nenän päällä :D Esikoisellakaan ei niitä ollu oikeestaan ollenkaan ja nähtävästi tämä pääsee yhtä vähällä. Poikien pikkuserkulla sen sijaan oli kasvot aivan täynnä näppyä ja joutuvat hakemaan lääkettäki kun osa alko valumaan visvaa. Mutta nopsaan neki oli sitten kuitenki lähteny pois.

Masuvaivojen takia meilläkin sitten valvottiin viime yönä ekan kerran n. klo 23-02. Nukahettiin molemmat aina välillä pikku pätkiä (10-15min) mutta sitten se ähellys ja pungerrus taas alko. Vähän piti välillä kovemminki huutaa. Onneks ei siis kuitenkaan koko aikaa huutanu! Mutta sitten kun uni tuli niin, nukkukin neljän tunnin pätkän kuuteen asti ja sitten herättiin uuteen päivään puol ysin maissa. Siltikin oli vaan tällä äitillä kumman väsyny olo aamulla. Niin no esikoinenhan heräs kuitenki vähän seiskan jälkeen ja ravas ees taas meidän sängyssä. Onneks kuitenki maltto makoilla ja katella kirjoja, kun mieski oli tukkosena valvonu suurimman osan yötä.
Vähän vaikuttais siltä, että tuon pienen massu ei kestä äidin syömiä mansikoita. Muutamana päivänä kun oon niitä tässä syöny, niin aina illalla on ollu isommat ähellykset. Neuvolan täti kyllä sano, että ne pikemminki pistäis vatsaa löysälle, että tiedä sitten. Vaikutusta on saattanu olla myös suklaalla, vaikka en sitä kyllä hirveesti oo syönykään.

Miten paljon teidän pikkuset muuten puklailee? Meillä tulee nimittäin sapuskaa ulos välillä aika reilustikin ja ihan vauhdilla, vaikka röyhtäsee hyvin aina syönnin päälle ja yleensa kesken syönninkin joskus parikin kertaa, kun mulla tuntuu tulevan maito ihan vauhdilla ja ilmaa nielee aina mukana. Joskus tulee pitkän ajan päästä syönnistäkin sellasta kokkareista maitoo, eli siis vissiinkin oksentaa sen (????) ja joskus vaan yökkäilee kun ruoka nousee ylöspäin, mutta ei kuitenkaan suuhun asti. Terkka ei kuitenkaan huolestunu kun on kasvanu kuitenki niin hyvin. Eli tuskin kuitenkaan mitään hätää, mutta ikäväähän tuo on. Ja pyykkiä tulee, kun syönnin jälkeen on vaatteet niin märkinä, että pakko ne on vaihtaa.

Jälkivuoto on tällä kertaa ollu aika vähästä ja ihan tippoja enää tulee. Viikonpäivät oon kuitenki selvinny ihan pikkuhousunsuojilla. Esikoiselta sen sijaan vuoto kesti muistaakseni jotain 6 viikkoo ja oli paljon runsaanpaa pidempään. Ens muista aik onko nuo hyytymät ym. normaaleja, mutta voithan soittaa neuvolaan ja kysyä asiasta. Laittavat sitten lääkärille jos on tarvis. Tuleehan sitä hyytynyttä verta kyllä menkkojenkin aikaan, että miksei nytkin??

Mutta meillä taidetaan alkaa heräilemään vanuissa, joten täytynee käydä hakemassa kaveri sisälle.

Änkkäpöö ja Toivis 26vrk
 
olen huomannu myös että toi jälkivuoto ei lopu olenkaan vaikka on vähentynny huomattavasti
nyt olen sitten jo mietinnyt et oliskohan kuukautiset alkanneet kun vaan osa imetän vai onkohan vaan sitä jälkivuotoo mulla ei kyllä hyytymiä ole tullut ainoastaan sairaalas tuli ...

meillä kans puklaillaan ja tulee maitoa suupielistä vaikka kuin pyyhkis :/ :/

meillä on kastetilaisuus 23.8 ja kummitkin on jo valittu ja vaihtunnut pariskuntakin ( omasta pyynöstään ei halunnut enään tehtävään ryhtyä )
nimet on neidille jo valmiina ..samat jotka on sairaalan hätäkaste sarakkeessa ilmotettu ...
kakun tilaan valmiina ja kaupasta ostan muut tarjotavan..voileipäkakkua mietin että teenkö ite vai tilaanko valmiina...

mutta nyt herätelee neitiä syömään :wave: :wave:

huomenna olis taas navan laapistus se hemmetin tatti on vieläkin siel näytää vaan et kasvaa lisää vaikka kuin laapistas :headwall: :headwall:

bambiino ja "justiina" 1kk
 
Nopeasti jälkivuodosta:

mulla kestäny useampia viikkoja kaikilta ja saattaa olla päiviä, jolloin tulee vain vähän, kun taas vielä viikkojenkin päästä toisina päivinä holahtelee oikein kunnolla. Ja kyllä mulla myös hyytymiä tullut.

Maggie
 
RouvaSumppisuu
Tässä meidän pikku-Bee, joka sai tänään nimekseen Atte :heart: :



Ristiäiset meni tosi hyvin, oikein mukava päivä sateesta huolimatta. Mummit oli innostuneet leipomaan oikein urakalla, joten tässä saa vissiin useemman päivän herkutella, että saadaan jääkaappi tyhjäksi :p .

Palaan paremmalla ajalla :wave: ,
Sumppis ja Atte
 
Talle puolelle olisin pyrkimassa minakin. Pikkuinen tyttonen, pitka ja laiha, syntyi 08.07. Hankalan alun jalkeen vauva voi nyt hyvin. Taytyy vaikka sinne suljetulle kirjoitella tarkemmin kunhan sita ehtis :whistle:
Tuosta manduca-repusta olisin kiinnostunut, oisiko jollain antaa lisatietoja? Minulla on tuolla kaapissa tallessa edelliselta vauvalta kovassa kaytossa ollut ergo-reppu. Nayttavat aika samanlaisilta mutta miten tama eroaaa verrattuna ergoon? Ergossa ei nain pienta voi kantaa ja senkin "infant insert" kanssa ei oikein hyvin toimi, nain olen kuullut.
Mulla on vanha hug-a-bub otettu kayttoon mutta olen ajatellut jotain toista trikoista, onko ehdotuksia? Tuli tata 3-vuotiasta kannettua todella paljon ja niin ajattelin tehda nytkin.

Nyt vaaditaan palvelua kovalla aanella =)

musikka
 

Yhteistyössä