HEINÄMAMMAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1.7 Tähtis, 3., Lohjan aluesairaala
1.7Unikko 1,TYKS
2.7 iida 2,L-PKS *kaksospojat 7.5
2.7 Sussu, 1., TYKS
4.7 Anniida, 1., kätilöopisto
4.7 Orkidea, 1., Vaasan keskussairaala *syntyi poika 10.6
5.7 Kata, 4., KHKS
6.7 Minni,3,Hyvinkää
7.7 Anni, 1., TYKS
9.7 Liinu, 1., Naistenklinikka
9.7 He1ni80, 1., TAYS
11.7 Anne, 1., Kotkan keskussairaala
11.7 Minnea, 1., TAYS/ Vammala
11.7 Katja, 2, Hyvinkää
13.7 Tiikeri, 1., Vammalan aluesairaala/TAYS
14.7 TANJA-24.v, 1.,kuopion kyssi
14.7 Iitu, 1., PHKS
15.7 Muju, 1., OYS
16.7 Mami, 1., Hyvinkää
16.7 Eikka, 1., Etelä-Karjalan aluesairaala(Lappeenranta)
17.7 Mari, 1., L-PKS
17.7 Hanna, ., Naistenklinikka
17.7 Kesä, 1., Kätilöopisto
18.7 Hillakka, 1., OYS
18.7 Mamá, 1., TAYS
18.7 Rouva27v., 1. Kirkkoniemi, Norja
19.7 Heltzu, 1., TYKS
19.7 Kati, 1., Hyvinkää
20.7 Odessa, 1., OYS
21.7 Tiiti-73, 1., Kätilöopisto
23.7 Moona, 1., OYS
23.7 Rusina, 2., OYS
23.7 Iines, kys
26.7 Mare, 3., SKS (Savonlinna)
26.7 Niina, 1., KAKS
26.7.Tiiti-75, 2., PHKS
26.7. Katjuska, 1., Jorvi
27.7 SOhvi, 1., Savonlinna
27.7 Lentsu, 1., Kätilöopisto
28.7 Pia, 1., Naistenklinikka
29.7. Bunny, 1., Englanti
29.7. Elisa, 1., Jorvi
30.7 Mamma78, 1., Kätilöopisto
31.7 Manni, 2., MKS
31.7 Taina, 1., Naistenklinikka
31.7. Kukka, 1., Kätilöopisto

Heippa heinikset, kiva kun ootte ollu aktiivisia =)!
Mulla ollu tänään vaihteeks parempi päivä, nukuin ihanat 11 tuntia, pari kertaa vessassa mutta sain aina heti unen uudestaan. Yöllä supisti kipeesti, se oli sitä mulle tyypillistä alavatsasärkyä joka koveni aaltomaisesti mutta lopulta hiipu pois. Eli säikäytti vaan ja sain jatkaa unia =)

Aamulla sanoin ukolle että tänään ei kotona homehuta, haluan ihmisten ilmoille! Ja niin lähettiin kyläileen, kun siirtyny aina vaan kyläilyt ja kohta ei pääse mihkään niin nyt on mentävä jos vähänkin semmonen olo ja aikaa. Vatta ollu ihmeen hyvä tänään =), nyt kyllä väsyttää kun on ollu menossa mutta johan sitä taas ehtii lepäileen. Ukko lähti kalaan yllättäen, se ei paikallaan pysty oleen. No jos sais meille kuhaa huomiseks ruoaks, nam!

Hei kertokaas kokeneemmat että mitä on kun mulla tuli eilen semmonen limaklöntti, ihan kirkas ja muutenkin tullu välillä vähän paksumpaa valkovuotoa. Tänään tuli taas ihan pieni kirkas limaklöntti. Ihan semmosta mitä tulee kun on ovulaatio. Oisko se limatulppa iso ja värillinen, nää ei ollu mitään isoja, peukalonpään kokonen ja pienempi tai jotain. Mietin että ei kai hiivaa, mutta muita oireita ei ole. Kivempi ois jos noi liittyis jotenkin synnytykseen, jännää =)!

Tähtis jaksaa kitkee vielä rikkaruohoja, huh, ei onnistu multa enää.. katon tän päivää jos kipuja ei tuu niin huomenna vois yrittää hissukseen imuroida. On jo semmoset villakoirat että rupee hämään..

Kolme ässää, kannatan. Mulla mielihalut ollu korkeella mutta ukko kun on noin menevää sorttia niin ei taho aina aikaa löytyä. Jos nukkuis kohta päiväunet niin jaksaisko vielä oottaa että se tulee kalasta ;). Saunassa tykkään käydä, eilen oltiin ja illalla vähän supisteli sen jälkeen. Mulla tunne että nuo kolme ässää vois muhun tehota, mutta vielä en uskalla kauheesti tota kohtua yllyttää kun viikkoja 37+4, sit kun yli 38 niin vois alkaa tosissaan yrittään ja laittaa ukon pään pyörälle hih!

Mäkin odotan innolla vaavin näkemistä, mutta toisaalta on kiva ihailla tätä masua ja haikee olo luopua tästä. Vaikka on pahoja ja kipeitä päiviä niin hyvinä päivinä sitä niin kovin nauttii tästä raskaudesta. Ja varmaan vaikuttaa sekin kun ei oo turvotusta niin muuten suht saman näkönen kun ennekin raskautta mutta semmonen kiva pallo tossa vyötäröllä. Vaikka kiloja on tullu varmaan 15 niin ei se juuri muualla näy kun mahassa. Sisko väsäs mulle ihanan kesä-äitiysmekonkin, vähän alle polvipitunen kellohelmanen, valko-limenvihree ruudullinen. Tosi ihana =), kiva keimailla sen kanssa, miesten silmät vilkkuu kun mä heiluttelen helmojani hih! Onko teille miehet kovasti flirttaillu? Mä olin ihmeissäni kun kaupan kassalla nuori poika (ehkä 22-25), oli niin silmät pyöreenä ja hymyili. Neuvo niin auliisti ja selkeesti flirttaili, tuli siinä niin hyvälle päälle että tän masunkin kanssa voi miehet saada pyörälle päästään =). Mun mies ei onneks oo yhtään mustis niin sille voi kaikki flirttijututkin kertoa vapaasti =). Niin ja jotkin miehen kaverit kattelee silmät pyöreen kun meen uudessa mekossani ja vielä jos laittaa saparot hih, kiva kiusata ukkoja!!!

Toista se on varmaan sitten sen reppumahan kanssa synnytyksen jälkeen ja kun rinnat alkaa imetyksen jälkeen riippuun.. vai käykö siinä niin? En halua ajatella, nautin tästä kun vielä voin =)

Jopa tuli taas sepusteltua, jatkaa te muut välillä =)

Hei Moona! Äitipolilla meni aikaa kaks tuntia, 1h15min oli se keskustelu pelkopolin kätilön kanssa ja sen jälkeen mentiin lääkärin luo (päästiin heti, joskus voi joutua odottamaan). Lääkäri tutki ensin lantion (sisätutkimuksessa paineli joka suuntaan ja kokeilu luut) ja totesi että tämä on kuin tehty synnytystä varten. Kuulemma käsin tunnustelu on melkein yhtä luotettava tapa kuin luiden kuvaus. Sen jälkeen ultrasi vauvan. Sitten vielä keskusteltiin vähän aikaa synnytyksestä ja siitä haluanko uutta aikaa polille jne... Sitten kätilö ajoi vielä kymmenen minuuttia vauvan sydänkäyrää ja päästiin pois. Verenpaine, pissa ja paino katsottiin aiemmin. Siellä tosiaan voi hyvinkin mennä se kolme tuntia, että kannattaa varata aikaa. Meillä oli mies mukana. Mä painun nyt suihkuun kun on harvinaisen kamala olo, supistelee ja pää on kipeä. Kuulemisiin... T.Rusina 36+1.

Jospa sitä nyt sitten ryhdistäytyisi ja kirjoittaisi itsekin välillä kun eräät täällä ovat niin kadehdittavan pirteän aktiivisia! Olen kyllä käynyt lueskelemassa, mutta en ole kirjoittanut itse, kun olen ollut vähän turhautunut oireettomuuteeni ja odottavan pitkäksi käyvään hiljaiseloon. 39+1 mulla kuten Tähtikselläkin, eli heiniksiä keulin, mutta kyllä muilla tuntuu olevan lähtö lähempänä oireiden mukaan! Juhannus meni rauhaisasti äidin luona kissat kainalossa, elostelin musitikkapiirakan, jäätelön, keksipaketin, suklaan ja popcornikulhollisen kanssa. Eipä tuohon hiilarimäärään voi enää paljoa lisäillä. Välillä tulee olo kuin lapsivettä liruisi pieniä määriä housuihin, kun ei se pissalta näytä eikä tunnu. Vaan kun en tiedä kun olen ensikertalainen. Menkkamaisia kipuja on ollut iltaisin, säteilevät ristiselkään ja reisiin ja kohtu kovettuu, mutta ei mitään oikeita synnytyssupistuksia ole tullut. Enemmän varmaan sattuvat. Isyyspakkausta olen väkertänyt ja jotain vielä puuttuu, oliskos kellään vinkkejä sisältöön? Piilotan laatikon hyvin ja kun olen sairaalassa, neuvon miehen aarteenetsintään :). Huomenna on viimeinen perhevalmennuskerta, vauvanhoitoon paneudutaan, se varsinainen synnytysvalmennus jäi ikävä kyllä multa väliin kuin myös sairaalaan tutustuminenkin, mutta neuvolan täti lohdutti että kyllä lapsi maailmaan saadaan siitä huolimatta. Mä en oikein tiedä minkä kokoisia vaatteita sairaalakassiin pitäisi vauvalle pakata. Niitä ihan pieniä 50 senttisiäkö? Vauvani lasketun ajan painoarvio on 3,5 kiloa. Huomenna menen hammaslääkäriin. Edellisestä kerrasta onkin kolme vuotta, hui. Kalusto ollut kyllä aina terve, vaan saap nähdä miten meidän herkkusuun nyt käy...tyttövauvaa kuulemma pukkaa kun tekee sokeria mieli. Jää nähtäväksi tuokin! Kirjoitelkaamme taasen, me heinikset, aktivistit ja verkkaisemmatkin virkkojat...

Hello vaan täältäkin :o)

Juu, eipä tänne tule kauheesti kirjoteltua, vaikka usein lukemassa käynkin. Tuntuu ettei muka ole mitään kerrottavaa. Päivät vaan kuluu samaan malliin eteenpäin. On muakin toki supistellut, päivittäinkin, ja tuossa yx ilta aika pitkäänkin, mutta sekin sitten rauhottu aamuun mennessä.
Meidän vaavihan on vallan rauhallista sorttia, ei kauheasti remua ja melskaa. Mikä on tietysti osaltaan aiheuttanut valtavaa huolta ajoittoin.

Kovasti alkaa kyllä jännittää tuo synnytys, ja kipu. Mulla on niin matala kipukynnys muutenkin, mutta ehkä tuo synnytys on sitten eri asia. Vielä en kyllä millään haluais masusta luopua, vaikka kaiken maailman vaivat onkin. ensin oksetti melkein 3 kuukautta, ja kun se loppu, niin on maaliskuusta asti närästynyt päivittäin ja jatkuvasti. Nyt sitten vielä lisänä ummetus ja turvotus, jee jee.
Mulla ei viime neuvolakäyntiin mennessä ollut tullut painoa lisää ku reilu kilo, mutta nyt sitä kyllä sitten onkin tullut. Varmaan kerkiin kiriä sen 20 kiloa la:han mennessä, hih.

Kesä: kattelin tossa että suht samoihin aikoihin ollaan (oletettavasti) kättärille menossa, ja eka kummallakin :o)
Ja ilmeisesti myös se samaa, että mies on AINA töissä :o(
Meillä on kyllä käyty ihan kovemman puolen keskusteluja siitä aiheesta, kun hän tosiaan käy vaan kotona kääntymässä, ja saattaa olla öitäkin pois, mutta tuntuu ku seinälle puhuis, ku ei mitään muutosta tapahdu. Mä oon ainakin huomannu, että oon tuhat kertaa herkempi, ja hellyydenkipeempi, sekä tukea kaipaavampi nyt, enkä voi käsittää, ettei mies sitä ymmärrä :o/

Zemppiä kaikille, mulla ois torstaina vasta vika neuvolalääkäri. En tiedä arvioidaanko siellä sitten vauvan kokoa, vai onko samanlainen pikavisiitti, kun kax aikasempaakin kertaa....

Tiiti -73 36+3

moikka moi heinikset,

ja tervetuloa kaikki uudet mukaan! Kiva lukea, mitä kaikkea on muutamassa päivässä ehtinyt tapahtumaan, täälläpäin kun mitään uutta ei ole sattunut.

Juhannuskin meni ihan vaan kahdestaan ollessa, perjantaina molemmat askarreltiin omiamme, mä yritin ommella äitiyspakkaukseen verhoilua, mutta ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan ja nyt pitäisi jossain vaiheessa ihmetellä miten siitä saisi vielä jotain.... Eilen käytiin Nuukisiossa retkeilemässä. Meillä kun mies ei muka osaa tehdä ruokaa, vaan se homma jää mulle, mutta kun mennään metsään, niin mies hoitaa trangialla safkat :) Täytyisi vähän useammin alkaa harrastamaan metsäretkiä, siis ihan vaan päiväretkiä, niin pääsisi valmiiseen pöytään.

Mulla ei ole ollut minkäänlaisia supistuksia, tai jos on ollut niin en ole niitä tunnistanut, näin enskertalainen kun olen. No eipä tuolla vauvalla mun puolestani tarvitse mikään kiire olla, olokin on ihan siedettävä tän masun kanssa. Mä myös hypistelen ja ihmettelen vauvatavaroita, joita täältä kotoa löytyy. Tuntuu hassulta, että kuukauden kuluttua (oletettavasti) meitäkin on sitten kolme!

Katjuska + kaveri 35+6

Huomenta heinikset!

Viime yönä ei sitten uni oikein maistunu. Tuntu ettei sikeeseen uneen päässy ollenkaan ja ihan outoa kun mies lähti aamulla töihin. Niin en osannu sitten enää jatkaa uniani. Kerkes jo tottuun viime viikkoon kun tääl oli aina joku (sisko tai mies), nyt itekseen taas totuteltava.

Jaksaiskohan sitä alkaa jossain välissä imuroimaan.

Ällöttää muuten väkisin tuo paino kuinka sitä tulee helposti. Vaikka mun ei sitä pitäny enää miettiä niin en nyt osaa relata, kun käyn aamulla puntarilla niin voi olla 400 -700 tullu edellisestä päivästä, huh! Välillä tulee tietty lettuja sun muuta syötyä mutta vaik en söiskään niin kai tulee vaan ruokaa vedeltyä liikaa. Äh, pitäis jo relata ja heittää puntari ikkunasta ulos =).. kuinka vähän sitä loppuviimeks kuluttaa kun ei voi kauheesti mitään tehdä. Oon vähän turhan herkkä sen neuvolan tätin arvosteluille =(, odotan aikaa kun vaan vaavin paino punnitaa ja ollaan ilosia kun painoa kertyy =)

Joku kyseli isyyspakkauksesta, vastailin kun joku oli siitä laittanu erillisien keskustelun, mut kopsasin myös tähän.
Kokosin isyyspakkauksen vauvan kylpyammeeseen, laitoin:
Seppo mäkiauto -vauvan kuvakirjan (mies kokoilee innolla autoja =)
sikareita
kortsuja
kumihanskat, pyykkipojan (vaipanvaihto kun on kuulemma niin iljettävää hih!)
korvatulppia
Lääkärikirjan, josta voi sitten kattoo jos vaavia jokin vaivaa. Alunperin ajattelin jotain vauvan hoito-opasta mutta tuo sitten osui käteen.
Vauvan hoitoöljyä, käy myös äidin hierontaan =)
Miehen lempikarkkeja
Bodyn missä lukee I sydän dad (en löytäny valmista vaan ostin erikseen bodyn ja kirjaimet jotka ompelin paikoilleen)
Vauvan puhdistuspyyhkeitä
Ensilusikka, tuttipulloja
Isukki-kortti

Tänään ehkä illalla kotiutuu naapuriin tuore pikku poika =) ja jos huomenna pääsis sitä jo kattoon =)

Mukavaa päivää kaikille!!

Heippa täältäkin!!Kotiuduin vasta,lähdin aamuvarhaisella jo labraan ja tuloksia saan tossa iltapäivästä,toiv olis laskeneet nuo arvot.

Mulla oli tosi hyvä yö viimeyönä,on kivan vilpoista ei tarvi pää hiessä tahkota tyynyä!!

Mä sekosin tuolla alennusmyynneissä,meni reilu 200 ihan lasten vaatteisiin....uuups....
Vaan varmaan ois maksanut 400 ovh hintoina kun ois ostanu.Hullua ostella kyllä noita reilu 50 senttisiä,ne jää pieniks ihan heti.Mutta kun ne on NIIN söpöjä!!Ja kun tä vaavi ei taida kun joku 3 kilonen olla,niin mahtuu vähän pidempääkin kyllä.

Limatulpasta tais joku kysellä,Tiikerikös se oli.Mulla ei aiemmissa ole mennyt mitään tulppaa tai en ole huomannut,mutta nyt tuli tossa viikko sitten sellasta vaaleen-kellertävää,paksua limaa,joka venyi ja paukkui!!Nam.....Joo,hauskoja nä limahommelit!!Se kaiketi tarkoittaa että kohdunsuulla tapahtuupi jotain,limatulppa irtoaa silloin.ELi etenee hommeli sielläkin!!

Palautumisesta voisin heittää,mulla on kyllä kroppa kivasti palautunut synnytysten ja imetyksen(niin se onnetin parin kuun imetys) jälkeen.Samoihin mittoihin oon päässy melkosen piakkoin.Imetyksen jälkeenkin rinnat on vielä joku puoli vuotta olleet vähän turpeemmat,ja sitten vanhoihin kuppeihin palautuneet.No,mulla kun on ryntäät aika uhkeet normaalistikin(d= niin näkyyhän niissä jo painovoima,mutta ihan ok,kelpaavat mulle ja miehelle!!

Onkos teillä tullut raskauden aikana johonkin ruokaan tms.himo?Jännä kun mun kaveri oli allerginen kalalle ja raskausaikana se pystyi silti syömään ja söikin paljon.Mulla on piimästä tullut sellanen pienoinen pakkomielle.Ennen raskautta en voinut ees haistaa piimää,yyyäääks.Ja nyt vetäisin että naminami!!!Aika hauska.Eikös sitä sanota että maitotuotteita kun himoitsee niin tulleepi tyttö!!

Mukavaa alkuviikkoa meille kaikille!!!
kata 38+6

Kateex käy teitä jotka jaksatte vielä kaupoilla kiertää.Ite olin tänään ja nyt on jalat ja selkä kipee.Kotia kun pääsin alko kipeesti supistamaan,istuin sohvalla ja yxkaks tuli kamala (iso)vessahätä.Istuin pytyllä ja väänsi ja vihlo pirusti mahaa mut mitään ei tullu vaikka kuin yritin,mullahan on raskausajan toiminu vatsa paremmin ku ennen odotusta.Helpotti kuitenkin hetken päästä mut kävi jo mielessä että mikäköhän sinne pyttyyn ensix tipahtaa kun oikee koitin pinnistää.Poitsukin mahassa rupes meuhkaamaan,on se kumma etten usko ettei kannata liikaa touhuta ja mennä,aina se jotenkin kostautuu.Nyt supistelee taas vähän väliä,kuhan ei menis pahemmax.Tossa juttelin puolisolle tästä kesästä,menee koko kesä tavallaan ""ohi"" kun alkukesän on viimisillään raskaana ja loppukesällä on vauva niin pieni ettei sen kanssa vielä kauheesti touhuta,kunhan ensin tutustuu vauvaan ja opettelee tavoille.Koko kesän on tavallaan jotain rajoituxia.Mä oon intohimoinen Kreikan saarten kävijä,monta vuotta niitä kolunnut ja nyt tuli tauko.Mutta niinhän se on että kerkeehän sitä vielä,harvemmin sitä tulee raskaana oltua niin nyt on elettävä tän hetken mukaan.Tää on kai sitä kun tajuaa että tietynlainen vapaus tehdä mitä tahtoo muuttuu nyt uuden vastuun myötä.Osasta täytyy lapsen takia luopua mutta vastaavasti saa paljon uutta tilalle.En tiiä tuliko niin sekava tilitys että tajuaako kukaan mitä tarkotan?

Heippa taasen!
Niin Kata meinas että se olis mulla ollu limatulppa =), voishan se olla kun ei sen jälkeen oo mitään paksumpaa vuotoa tullu.. Jee edistystä..

Mulla oli eilen ja tää aamu hyvä, mutta sitten aloin siivoon vessaa ja keittiötä niin nyt olen taas tosi kipeä =(. Piti vielä imuroida mutta jäi nyt. Otin puoli tuntia sitten panadolia mutta ei vielä ainakaan auta. Vatta särkee ja levinny reisiin. Kiukuttelin jo ukolle töihin että sais se jättää kalareissut tekemättä ja siivota täällä kun en mä jaksa kattella tätä läävää.. Lupas siivota JOSKUS

Alesta on kyllä kiva jos löytää kaikkea, mutta ihmeesti sitä rahaa sitten menee. Mutta hyvä se on nyt ostella kun vaavi vielä mahassa! Multa nyt alet jää mutta ens vuonna sitten ehkäpä =)

Mulla on aina ollu kova himo maitotuotteisiin. Oon vaan vähän herkkä tolle laktoosille. Nyt tuntuu että ne rela-tipat jotka alotin jotain vko sitten on vähän auttanu. Pystyin juomaan gefilus-maitoa, ei tullu vatsavaivoja =). Hyla-maito käy kun kuumennan sen, mutta niin makeeta ettei sitä pelkiltään pysty juomaan.. kaakaossa kyllä. Jogurtit ja rahkat menee hyvin, nam! Mutta ei kyllä mitään ihme himoja oo tullu, samat himot mitkä ennenkin =)

Nyt ois kauhee nälkä mutta tää pirun vatta niin kipee ettei kykene mitään tekeen, hellittäis nyt jo!

Viideltä saan mansikoita 2 litraa, kun tilasin ukkolta =), oon perso mansikoille!!

Toivotaan Katan arvoille laskua!!

Tigru kipunen

Tervehdys kaikille!

Täällä voidaan edelleen hyvin. Onneksi, kun lukee muiden edesottamuksia. Päivällä jaksaa touhuta vielä hyvin ja on tullut siivottuakin yleensä huolellisemmin kuin yleensä. Onhan tässä kyllä aikaakin ja aina ajattelen, että siivotaan nyt perusteellisesti, kun eihän sitä koskaan tiedä milloin vauva päättää syntyä ja sen jälkeen ei varmaan heti ole mielessä tarttua pölyrättiin. Iltaisin alkaa tosin turvotus painamaan, mutta mieheni sinnikkäästi raahaa minua iltakävelyille. No toisaalta hyvä niin. Mikä eniten ottaa tällä hetkellä päähän niin tämä pyöreä olomuotoni. 18 kiloa on tullut jo lisää painoa ja odotan sitä hetkeä, että pääsisi edes omalle kymmenluvulle takaisin. Lisäksi kaipaan mahallaan nukkumista aivan älyttömästi. :)

Mitään merkkejä synnytyksestä ei vielä ole ja kun vauvakin vielä on perätilassa niin täällä tosiaankaan ei valmistauduta vielä lähtemään synnyttämään. Voisin kyllä pikkuhiljaa jo luopua mahastani.

Torstaina menemme äityispolille kokeilemaan ulkokäännöstä. Jännittää, kun olen lukenut ihan päinvastaisia kommentteja kyseisestä tapahtumasta niin en oikein tiedä mitä odottaa. Jotkut kun sanovat, että sattuu aivan älyttömästi ja joillekin lääkäri sitten on sanonut, että ei saisi sattua lainkaan tai muuten lopetetaan yritys. Haluan kyllä kokeilla käännöstä, sillä sektioon en ihan suorilta haluaisi. Mutta katsotaan nyt mikä tuomio saadaan. Toisaalta loppujen lopuksi se on ihan sama minulle mitä kautta vauva saadaan tähän maailmaan, kunhan kaikki menee hyvin.

Jaksamista kaikille! Ja jos synnyttämään lähdette niin erityisesti voimia siihen koitokseen! Perjantaina kun alkaa tämä meidän kuukausi niin varmaan alkaa vauvauutiset tiheentymään meidän heinäkuisten keskuudessa.

T.Kati rv 36+6

Ne peijakkaan maksa-arvot nousee vaan.Ja tää on aika ihmeellistä,että ite tilasin ne labrat kun keskussairaalassa olivat sitä mieltä.No,joo ite tilasin ne,luettelin mitä otetaan ja ite ilmotin niitä eteenpäin.Nyt lääkäri katselee ja ilmottelee mitä on mieltä.Vaikka olenkin hoitoalalla,niin ois kyllä kiva että sais olla ihan asiakas niinkun muutkin.Hyvä etten ite ottanu verikoetta viime to kun oli joku kesäharjoittelija,joo,täytyy saada harjoitella ja ymmärrän-mutta...valivali taas.Nyppii tää kun kroppa alkaa pettää.

Muuten olo on huippuhyvä,toi hepatoosi pelottaa ja varsinkin kun tiiän siitä ehkä jopa liikaa.Äitejä rauhoitellaan että ottaa rauhallisesti ja liikelaskentaa-oikeesti sit jos ei mitään tunnu enää,se on myöhästä jo.

Ehkä toivoisin tän raskauden purkua jo,on han vaavi kohta 39 viikkonen.Niin huomenna.Toisaalta tykkään olla raskaana,on niin hehkee ja sellanen hyvä olo ja masusta tykkään kovasti.Vaan jos pitää miettiä vauvan terveyttä ja vähän omaakin,vetää se hermon tiukalle.

No,katotaan mitä tohtori on mieltä,sappihapot ei ole valmistuneet vielä ja ne on ne tärkeimmät.Toki nämäkin kertoo että tauti kehittyy pikkuhiljaa siellä.

Katille,mun kaverilla piti tehä kääntöyritys ja kas,vaaveli olikin juur edellisenä yönä kääntynyt raivotarjontaan!!!Pidetään peukkuja että teilläkin pikkuinen ymmärtäis hyvän sään aikana kääntyä!!!=)

Mä olen niin jotenkin hermostunut että lepäämisestä ei tuu mitään,kokoajan tohotan jotain....
Ai juu,onks teillä kantoliinoja kellään jo valmiina tai kokemusta niistä?Mä tilasin sellasen hub-a-bub liinan.Oli aika hintava,mutta aattelin että sillä enemmän käyttöä kuin rintarepulla.Mulla se ei toiminut ollenkaan.Olen niin huoniniskanen ja kai hentonenkin-pätkä ainakin niin repun kanssa mulla oli ihan tuskaa.Ja kantoikä on kuitenkin,vaiks mieskin jaksais kantaa joku alta 7-8 kk riippuen lapsen koosta.Liinan kanssa jos pärjäis pidemmälle ja sitä tunnutaan kovasti kehuvan,tekee viisaiks vauvat!!Stimuloi oikein ja vaikka mitä.Ja mä haluan kyllä pitää vauvaa sylissä,näin saisin tehtyä samalla jotain askareita ja pitää vaavelia.Jos tää on viimeinen vauva niin otan kaiken ilon irti kyllä!!!

Mä toivon ihan hirveesti että meidän heinämamejen osalle ei tulis mitään ikäviä,vaaveille taikka äideille.Näin loppumetreillä sitä toivoo ja pelkää vauvan puolesta niin kovin.Olen kesäkuisia lukenut ja siellä on ollut aika rankkaa muutamalla.
Iso,iso,terveyssäteily kaikille äideille ja vauvoille,joo,isillekin etteivät pyörtyile ja satuta itseään.

Isyyspakkauksesta,mä laitoin samoja kun tuossa olikin,lisäks
-tein itse vaatetusseilla paidan,jossa lukee meidän perhee isukki ja kovasti sydämmiä ja lasten nimet selkään.
-pikkubody jossa lukee isin kulta
-muki jossa lukee ""kiitos että kaikista maailman isistä sinä olet isäni""Ja hempeitä kuvia lisäks.
-isä aiheinen magneetti jääkaapinoveen
-kaljapullo,jonka koristelin itse pitseillä ja omalla etiketillä
-kertakäyttöhanskoja

siinbä tais olla ne mitä mulla oli lisäks.

Saa nähdä onko mies hommannut mulle mitään,epäilen.Se kun on niin antiromantikko ja huono ostamaan lahjoja.Vaikka kuinka toitotan että mä haluun kivoja lahjoja.

Mutta mä nautin kun saan tehä tollasia jutskuja,olen sisaruksille tehnyt paidat tekstein meidän perheen isosisko ja isoveli ja kerännyt heille kaikkea kivaa,tuttia,energiajuomaa itsetehdyllä etiketillä ym.karkkia ja tuttelipuuroa.

Niin ja ristiäiskortit sain äsken ihan valmiiksi.Alkutalvesta tein molemmille sukupuolille kun sillon ei satavarmask uskottu.Mutta nyt 5 lääkäriä sanoneet saman,kai sen vois uskoa jo.Ja viime ultra oli kyllä niin selkee,että jos pippeli jossain on ollutpiilossa,sen on täytynyt kasvaa ihan nyt näinä päivinä!!!=)

heippa taas,ilmottelen mitä lekuri on mun taudista mieltä.

kata

Plaaaah.. Mää oon taas ihan poikki. Kävin aamupäivällä pojan ja koirien kans parin kilsan kävelylenkin ja olin ihan romuna kun pääsin takas.. Siis häpyluuta kolotti niin että huh! Alan olla jo ihan kirjaimellisesti täynnä tätä lasta, eilen illallakin toinen työnsi jalkojansa kylkiluiden päälle, pitkäjalkainen kun kuulemma on. Voin sanoa ettei kivalta tunnu. Muistelisin että poikaa odottaessa mulla oli tosi hyvä olla ihan 38 viikollakin ja jopa sekstailukin onnistu vaikka mitenpäin, nyt on ihan halut hakusessa ja mikään asento ei tunnu hyvältä kun vauva painaa niin kovasti joka paikkaan, miten muilla? Mä oon ihan muumio koko akka. Mies on ihana ja joka ilta hieroo ja silittää niin kauan että nukahdan, selvästi ymmärtää, että mulla on jo vaikea olla. Ja noista syömishimoista: oon syöny jogurttia ja jäätelöä ihan hulluna, nyt parin viime vkon aikana on tullut tuo piimän himo lisäksi! Myös suklaata ja lakritsia on kulunut ihan kiitettävästi. Kun odotin poikaa söin varmaan tuhat kiloa appelsiineja :) t.Rusina 36+2

Moi kaikki

Hammaslääkärireissu tänä aamuna meni mönkään kun aloin voida tosi huonosti heti kun tuoli laskettiin kallelleen. Näin tähtiä, en saanut henkeä ja korvissa kohisi. Sain lasillisen vettä ja hetken hengittelyä, sitten yritettiin uudestaan, vaan ei. En ole ikinä pelännyt hammaslekuria, ei kyse ollut sitä, tämä olisi ollut muutenkin vain tarkastus, mutta päädyimme hoitajien kanssa siihen että soittelen kun olen toipunut synnytyksestä ja otetaan uusiksi, ei rääkätä. Sen verran ehtivät vilkaista että mitään hälyttävää ei näkynyt. Enkä ole oireillutkaan. Siellä oli vaan niin valtavan kuuma ja huono ilma, ja tuo selällään olo on mulle tukalaa.

Kävin äsken perhevalmennuksen viimeisessä osiossa, siellä kertoiltiin vauvan hoidosta. Ihan hyvä oli käydä, vaikkei mitään suuria ahaa-elämyksiä tullutkaan.

Mieliteoista oli puhetta aiemmissa viesteissä, mulla on uponnut erityisesti hapanmaitotuotteet ja kaikki märät hedelmät koko raskauden ajan. Makeaa muutenkin on mieli tehnyt. Tuo maitotuotteiden käyttö voi olla syynä huonoon hemoglobiiniini, rauta ei kuulemma imeydy ellei sen ja maitotuotteiden nauttimisen välillä ole viisi tuntia! En tiennyt aiemmin että aikavälin on oltava noin pitkä.

Olen hieman hämmentynyt kun jotkut sukulaiset ovat jo nyt ilmoitelleet haluavansa sitten HETI tulla vauvaa katsomaan ja suunnittelevat kesälomiaan ihan noin vaan itsekseen sitä silmällä pitäen että koska kotiudun vauvan kanssa. Ja nämä sukulaiset ovat ilman muuta yövieraita, kaukaa tulevia... Olen siinä köhinyt että katsotaan nyt olenko ihan täysissä sielun ja ruumiin voimissa ihan heti. Kuitenkin tämä on ensimmäinen lapseni, olen kokematon ja herkkä asian kanssa, miehen isyysloma on vain sen kolme viikkoa vauvan syntymästä ja jotenkin koen että pitäisi saada pyhittäytyä meidän kolminaisuudellemme tuona aikana eikä joutua huolehtimaan yövieraista! Tokihan voin sanoa ja varmaan sanonkin että olen synnytyksen jälkeen niin kipeä ja väsynyt että ei sovi, ja tavataan sitten ristiäisissä, sehän voi olla tottakin, mutta minua hämmentää etteivät ihmiset tule ajatelleeksi ITSE moista?! Hyvä ystävättäreni, kolmen lapsen äiti vielä vannotti mua tänään että nauti sitten joka hetkestä untuvikon kanssa, kaikki muu on sivuseikkaa, koska se esikoinen on vain sen kerran sellainen pieni lintunen, vain hyvin hyvin vähän aikaa. En toki aio riistää lapsen omaisilta oikeutta tavata häntä, mutta on se vauva pieni vielä kuukaudenkin vanhana!

ilta-infoa vaan,lääkäri oli sitä mieltä että seuraillaan ja katotaan ne sappihapot ja mietitään tilannetta sitten.Ei ole onneks hälyyttävän korkeella ne maksa-arvot,mutta nousussa kuitenkin.

Nyt linnottaudun tuonne sängyn puolelle,öitä!!!

Ihan mielenkiinnosta kysyisin... sinulta Unikko, että mistäpäin suunnilleen olet, kun olet menossa TYKS:iin synnyttämään.

Itse asustelen Uudessakaupungissa. Ja laskettu aika mulla 2.7.

Heippa kaikille odottajille pitkästä aikaa....

Täällä voidaan edelleen paksusti ja odotellaan joskohan se synnytys pian käynnistyisi... :)
Limaa on tullut mulla sunnuntaista lähtien, taitaa olla sitä ""kuuluisaa"" limatulppaa. Ei kyl ole viel muita oireita. Ei supistuksen supistusta :( Ruppee pikkuhiljaa tympimään tää odottaminen. Onneksi vauveli kyl liikkuu ihan kiitettävästi vielä, niin ei tartte sitä murehtia.
Siskoni häät olisivat lauantaina ja mulla silloin laskettu aika. Mun tuuria tietenkin, et perjantaina täytyy käydä ostamas jotain päälle pantavaa häihin ja lauantaina kun just on saanut itsensä juhlakuntoon, niin synnytys alkaa... kaikennäköistä sitä miettiikin. Ja perjantaina tulee yövieraita, tarttis jaksaa siivota asunto siks. Täl hetkel ei ole kyl yhtään siivousintoa.

Nyt rupee olemaan kaik tavaratkin vauvelia varten, paitsi yksi asia puuttuu... amme täytyy käydä ostamas pikkuiselle vielä, mut sen ehtii hakemaan vaik olis sit jo syntynytkin. Eilen löysin sellaisen maidonkerääjän kaupasta vihdoin viimein, kun tääl tuppukyläs asustellaan ja minnekään kovin pitkälle ei jaksa mennä ostoksille enään ;)

Tänään olis sitten neuvola vielä, toivottavasti ei tartte ens viikolla mennä sinne enään masu pystys. Mulla neuvolas ollu kaikki arvot ihan kohdallaan, paitsi jalat pakkaa olemaan turvoksissa ainakin iltaisin. Verenpaine on tosi alhanen, viimeksi oli vaan 96/62 ja nyt on hiukan huipannut... terveydenhoitaja sanoi, et tarttis välttää ruuhkaisia kassajonoja, jottei sitten pyörtyilisi sitten kaupassa... et silleen.

Kohta ruppee taas väsyttämään, koska en saanut enää kello 4 jälkeen unta... juotiin äijän kans aamukahvin yhdes, kosk hän meni kello 6 töihin.

Nyt vähän närästää... kahvi ja eilen söin ihan liikaa irtokarkkeja ja jäätelöä... painoa on varmaan tullut taas viikos yli kilon.
Tähän mennessä on tullut n.16 kg painoa lisää eli ihan riittävästi.

Ai niin.... kävimme sitten lauantaina TYKS:ssä kenraaliharjoituksissa, kun luulin et vedet meni. No kuulemma oli jotain valkovuodon tapaista, mut mielestäni ihan liian kirkasta ja vetistä valkovuodoksi. Lääkäri kyl tutki tilanteen ja sanoi et vettä on riittävästi ja vauveli liikkuu normaalisti... käyrää otettiin puol tuntii ekaks. No jotain edistystä on sentään tapahtunut... kanavaa jäljel noin 1,5cm ja auki 2cm... eli toivottavasti lähipäivinä jotain tapahtuu... :)

Tulipas pitkä sepostus... Ilmoittelen sitten kun lähtö koittaa tai viimeistään silloin kun olen kotiutunut vauvelin kans.

Terv. Sussu rv 39+3

Ihan kuin oltais tavattu eilen valmennuksessa, Sussu? Jeh, mun laskettu on tosiaan neuvolakortissa sama kuin sulla, 2.7. mutta se on OIKEASTI menkkojen mukaan laskettuna jo eka päivä. En vaan viitsimyt korjata neuvolaan yhden päivän heittoa kun tarkistelin kalenteristani noita menneitä vuotopäiviä. Päivä sinne tai tänne! Jänskä nähdä ollaanko samoihin aikoihin synnärillä, tai kumpi ehtii ensin :D...

Taidettiin sitten nähdä eilen Unikko synnytysvalmennuksessa... istuimme mieheni kanssa sun takana.. aika edessä. No katotaan miten tilanne edistyy...

Pakko oli kysästä kun niin samantapaista tekstiä sulla tossa, mistä me puheltiin...

Toivottavasti nähdään piakkoin sitten TYKS:ssä oma nyytti kainalossa :)

Mä täällä kärvistelen kivuissani. Eilen nää alko kahen aikaan päivällä ja paheni iltaa kohden. Joten en sitten nukkunu juuri koko yönä. Soitin TAYS:siin aamulla mutta eipä kätilö kummempia osannu sanoa, tää on supistuskipua kun on aaltomaista mutta synnytys ei oo käynnissä kun vatsa ei kovetu. Tosi ällöttävää menkkamaista särkyä, pahenee välillä ja välistä taas helpompi, tähän ei auta särkylääkkeet. Eilen otin päivällä panadolia 2 x 665 mg, ei mitään apua ja yöks otin yhen panacodin (kun sitäkin endopotilaat on raskausaikana käyttäny).. ei mitään apua.

Yölläkin vaan roikuin netissä, kun helpottaa jos saa jotain pientä ajateltavaa. Mutta mihinkään ei pysty keskittyyn, eikä mitään pysty tekeen. Huomenna olis 38 vkoa täynnä.
Kokoajan semmonen varuillaan olo että koska nää kivut on semmoset että pitää lähtee, ku ei kestä enää.

Tänään tulee miehen kanssa 2 vuotta täyteen kun ollaan oltu kaikkineensa yhdessä =). Ei oo pitkä aika mutta paljon on ehtiny tapahtuun ja innolla odotan mitä jatkossa seuraa. Voi kun sen ei tarviis olla töissä, helpottais kun istuis vieressä ja hiplailis kipeetä vattaa..

Koitan aina välistä torkahtaa, lämpönalle vatsanpäällä. Kääk kun tekee taas ilkeetä!! Loppuiskohan nää tai pahenis kunnon synnytyssupistuksiks, en kestä jos vielä ens yön valvon.. tunti kerrallaan otettava.

Voi Tiikeri,kunpa oisin tiennyt että sunkin yö oli kenkku,mä heräsin klo 12 ja jousuin käymään pissalla!!Siis täh?mä en öisin käy ollenkaan ja tunnin nukkumisen jälkeen kauhee hätä.No,meinasin torkahtaa ja 2 aikaan yöllä puukolla vatsaan.Ei nyt säännöllistä,mutta sellasta poltetta että liikkumaan ei tahdonnut päästä.Hyvä kun sängystä sain itteni pudotettua ja alakertaan raahauduin.Vähän siinä rauhoittui,surffailin minäkin ja söin,kävelin ja ihmettelin.Kokeilin kohdunsuuta,kolme senttiä auki ja kanava lyhentynyt n.senttiin.Vaan ei alkaneet säännölliset supparit.

Nyt oon koko päivän ollut ihan tööt,nukahdin 6 aikaan ja heräsin jo kasin jälestä taas....KOitin äsken vetää sikeitä kun ei yhtään tiiä koska synnytys alkaa,mutta ei uni tule.

Mulla kans niin hermo olo,ja tieks Tiikeri,mekin ollaan oltu pari vuotta yhessä vasta!!
JA mulla menee hermot ton ukon kanssa,eilen töistä tuli,olin tehnyt ruuan,syötiin ja sitten se tietokoneelle suuntas.Tekee jotain meidän perheen serveriä yhestä koneesta(meillä nyt 5 tietokonetta..uuuhhh..) ja se kuulemma takkuaa.On jo kohta 2 kk tehnyt niin.Kuuelta tuli työmies ja ne painuivat tonne terassintekoon,sitäkin tekevät kuin iisakin kirkkoa,hemmetti-pistäis lautaa vaan sinne tänne niin ois hyvä!!Ja kattoa vähän että ei sada.vaan ei.No,kahvit keitin taas ja 9 aikaan ukko tuli sisälle.Olin muksut jo hoitanut peteihin ja itekin aika tattis,sängyssä telkkua kattelin.Ja taas suoraan koneelle,pari tuntia taas näpytti.Kun poliisiopisto melkein loppu,tuli hän ja -voi juku,hänenki piti kattoa tää,harmi homma.Mä käänsin kylkeni ja aloin nukkua.....
Tuntuu että sillä on omat touhunsa ja me unohdutaan vallan.Ja olen sanonut,puhunut kuinka yksinäinen olo mulla on.Monena iltana ihna joutunut itkua tuhertamaan kun on niin yksin.JA huoli ollut kaikesta tässä raskaudessa,niihin mies kuittaa vaan,etttä olen vähän hysteerinen,kyllä kaikki menee hyvin.

Viime yönäkin se havahtui mun ähinöihin,mutta jatkoi unta vaan.Kuinka se voi??Jos oisin mies ja mun vaimoke raskaana,jumpe mä paijaisin ja koittaisin helpottaa oloa ja auttaa.
Hänen mielestä hän ei laiminlyö mua,hän koittaa saada kaikki äkkiä valmiiksi ennen vauvaa.Joo,sillon mulla on varmasti teklemistä,nyt mä kaipaisin meidän aikaa.Kamalaa lähteä synnyttämään meidän ihanaa pikkuista kun ajattelee näin katkeria isästä.
Mulla taitaa nyt olla joku hormonimyrsky ja depis-univaje ja mitähelkkaria lie...
Onneks te ootte täällä,saa purkaa tuntojaan ilman että joku ilkeilee sanomisista.Ois pitäny ruveta lespoks kaiketi!!!
Taas miehet on mitä on....Olen niin kovasti pettynyt vaan aiemmin,ex mies oli juoppo oikeestaan ja luulin että tä odotus ois ollut sitä ruusunpunaista ja ihanaa tän ihanan miehen kanssa.Taidan olla it kaikkein typerin kun päästin kuvitelmani valloilleen.Kai vaadin vaan liikoja.
No,en kyllä.vähän halia,keskustelua ja huomioimista.Ei voi olla liikaa...

Nyt koitan torkkua minäkin...Jospa tulis parempi olo.

Ja Tiikeri,ens yötä ei valvota.Lähetään synnyttämään tai jotain!!!

kata tasan 38

Ihana purkaa tuntojaan yhdessä =). Mä torkahdin tuossa hetken ja heräsin taas kipuun, yök! Vaavi siellä melskas ja sai kipua aikaseks, no hyvähän on että ilmottelee kaiken olevan ok.

Voih, vai olit sääkin kipee yöllä! Joo ei taho jaksaa eikä pystyä liikkuun ku sattuu. Yritin saada ukkoo hiplaan mun masua illalla että oisin unen saanu mutta eihän se jaksanu kun käsi väsyy ihan heti kohta =(, sit mä surffasin puoli kahteen yöllä. Mut nää palstat ei toiminu sillon =(. Ja torkuin viiteen, kunnes menin suihkuun. Meinasin lähtee sit ukon mukana TAYS:siin mutta päätin jäädä kotiin, mitä siellä suotta vartoilee.

Appiukko ravaa taas ovissa kun tuli aamulla ennen ysiä tekeen remppaa, voi piru mä haluisin jo lailla kieltää rempan tässä talossa. Ihan tarpeeks paha olla muutenkin ilman että havahtuu aamulla jyrinään ja paukkeeseen. Vaikka kai sitä pitäis olla vaan KIITOLLINEN että se jaksaa tänne tulla vääntään remppaa loppuun. Mutta ei se tätä oloa helpota, kolina ja ravaaminen kun ei omas kodissa saa hiljaa rauhassa olla. Jos ne ois omia lapsia ravaamassa niin sen kestäis tietty =).

Mun mies kyllä välistä kokkaa kun on kokki toiselta ammatiltaan ja sillä yrittää huolta pitää. Mutta on tuo lähellä olo vaikeeta, ei ne ukot tajua vaikka rautalangasta vääntäis että se ois tärkeintä. Sisko kun oli täällä, niin se hiero mun jalkoja, halas ja silitteli TAYS:sissa kun itkin kivusta. Siskohan ois alunperinkin halunnu tulla synnytykseen mukaan mutta halusin mieheni. Mies oli epävarma että uskaltaako sinne tulla mutta suostu kuitenkin. Kyllähän sisko helpommin puolesta sanasta tai sanomatta tietää mikä mua helpottais ja tekis kaikkensa. No kyllä mun mieskin parhaansa yrittää mutta kun se ei oo nainen niin ei se tiedä miltä musta tuntuu.

Toisaalta tääl on paljon pakollista hommaa mikä on tehtävä, eilen mies vaihto pakoputken autoon, teki ruokaa ja viimein imuroi kun olin niin kipeä. Mutta on toi siivouskin vaikeeta, ensin se edellis iltana naureskeli kun sanoin että pakko mun on täällä sitten siivota jos sä et viitti. Sit kun vähän siivosin ja sain itteni hullun kipeeks, niin se toru mua koko eilisen illan että menin semmosta tekeen ja itteni kipeeks tein, piru!!! Sit se jaksaa kiukuta imurin kanssa illalla mutta imuroi kuitenkin, nyt on parempi olla sen puolesta =)

Ei ne ukot tajuu, mitä me tässä kestetään, tää loppu on kai sit kamalinta!! Ilkee särky ja polte kokoajan, joo en halua yötä valvoo. Vaikka onneks saan noita pieniä pätkiä nukuttua, jos tää sit valmentaa siihen vauvan tuloon kun ei kunnolla saa nukuttua??

Vois joo lähtee synnyttään, mutta jos se ei synny niin kai me vaan kärvistellään. Ei kai täs oo vaihtoehtoja?? En sitä piimäkuuriakaan ehkä ihan vielä alottais =) (kai oot kuullu, pelkkää piimää koko päivä..)

Huomenna ois neuvola, mitenkähän päin sinne ryömin jos nää kivut jatkuu...

Tigru 37+6, laitoit Kata että sulla 38, mutta eikö sulla enempi edellä mua?

Jep, niinhän mie arvelin että sinä se olit. Hauskaa. Odottavan aika totisesti on pitkä, nyt tuli vanha kliseekin todeksi viimeistään todettua! Täytyy vaan yrittää keksiä koko ajan jotain tekemistä... ;). Pitäis tietty levätä, mutta ei sitä jaksais koko ajan maatakaan, tulee siitäkin paikat kipeeksi pidemmän päälle. Mutta ei tässä nyt varmaan jouduta kärvistelemään kuin korkeintaan pari viikkoa, mieluummin ei sitäkään tietty. Tein hirmuisen mokan ja menin lukemaan vauvan hoito -keskusteluista joidenkin synnärikauhukokemuksia. Kyllähän siinä luki että ensikertalaisten ei kannata lukea, mutta utelias on nainen tää, kääk, ei olis kannattanut... Ei auta kuin toivoa ja lähetellä yläkertaan anovia katseita että pääsisi sitten sieltä synnäriltä jokseenkin inhimisillisillä kokemuksilla varustettuna...

Täällä ei mitään uutta,samanlailla välillä polttelee ku ennenkin.Onpa yhteen sattumia,mekin oltu avomiehen kanssa pari vuotta,kihloissa puolisen vuotta.Josko pääsisin vielä naimisiin...monet menee nykyään ristiäisissä samalla.Oon siinä mielessä hyvässä asemassa että me pystytään keskustelemaan ihan joka asiasta,ollaan samalla toistemme parhaat ystävät.Mies ymmärtää mua ja aina ajattelee ensin mua ja vauvaa.On ollu tukena ja helläkin on,mutta silti joskus mäkätän että enemmänkin vois halailla ja pussailla.Tekee kyllä sitä oma aloitteisesti mutta raskaana sitä vaan kaipaa ylenmäärin.Ihan on joskus huono omatunto kun toinen tekee melkein kaikki kotityöt kun ite ei enää pysty ja silti hän ei koskaan valita.Oon onnellinen että juuri tämä mies on mun lapsen isä.Ollaan sovittu että jos joskus tulee parisuhdekriisi ei anneta heti periksi niinku tänä päivänä useat tekee,vaan haetaan ulkopuolelta apua jos muuten ei ratkea.Että näin meillä.Äsken käytiin ostamassa mulle tuuletin kun öisin on niin pirun kuuma nukkua ja heräilen vielä noin 3 tunnin välein pissille.Ottakaa jotain kantaa mun (olikohan edellinen)kirjotuxeen jossa kerroin asioiden muuttumisesta vauvan myötä.Mistä ""tärkeistä"" asioista ite ""joudutte"" luopumaan?

Mistä joutuu luopuun.. Yhteinen aika miehen kanssa, kun tuntuu että sitä on nytkin liian vähän. Mies on niin kova touhuaan ja sil on paljon harrastuksia niin pelkään että jään ihan kakkoseksi. No me kyllä pystytään onneks puhuun kaikesta ja se uskoo mua kun kunnolla puhuttelen, mutta aikaa sitä on kuitenkin sillon vähemmän. Sitä oon nytkin yrittäny sanoo että revittäis sitä aikaa väkisin nyt jostain kun kohta siihen ei oo mahkuja kunnolla ollenkaan. Oonhan mä sitä saanukin, pitää vaan pitää kunnolla puolensa.

Reissailut sinne tänne on paljon vaikeempia. Ollaan paljon oltu aina menossa, mökeillä, ympäri Suomea ja ulkomailla. Mies kyllä vakuuttaa että vaavin kanssa mennään yhtälailla, se on niin super positiivinen että kaikki sujuu hyvin. Mä taas oon mielestäni realistisempi ja luulen olevani sitten väsyneempi ainakin alussa niin että ei sitä jaksa sillai mennä kun ilman vaavia. Miehellä taas riittää aina energiaa vaikka muille jakaa niin pelkään että se ei ymmärrä mua sitten, mutta eihän noita voi etukäteen tietää ja turha etukäteen surra.

Yksinäisyys on kanssa mitä pelkään, oon kovin sosiaalinen. Ja töissä sai aina jutella työkamujen kanssa, nyt varsinkin kun en pääse liikkeelle kipujen takia niin välistä oon ihan kiukkunen kun en saa nähdä ihmisiä. Toisaalta halusin taukoa töihin, mul on niin ressaava työ ja halusin saada hengähdystä siihen. Ja lapsia olen aina toivonu. Onneks tossa on kaks naapuria joilla vaavit niin voin niiden kanssa mennä juttelee, voi olla että ne on mun henki ja elämä sitten kun kaksin vaavin kanssa kaiket päivät ollaan.

Miestä ei väkisinkään lapsi sillai rajota kun äitiä. Helposti sitä jää kotiin vaavin kanssa kun mies lähtee kalaan tai johkin. Onneks mä olen kova sanomaan heti jos tuntuu pahalta enkä jaksa, niin saa mies ajoissa palautetta ja voi muuttaa suunnitelmiaan =). Siihen olen itessäni ja tässä suhteessa tyytyväinen että pystytään puhuun ja koitetaan aina ymmärtää toista, vaik ei se aina helppoa olekaan. Ja ei mekään aiota helpolla luovuttaa, on tää suhde meille tosi tärkeä ja kultakaivos jonka eteen tehdään töitä!

Oon ollu nyt huhtikuun lopusta sairaslomalla+äippälomalla, pitkä aika olla täällä maalla jossa en hirveesti ihmisiä tunne. Mutta ollu ihana seurata kevään ja kesän tuloa, olen aina toivonu että tulis kevät jolloin ehtisin huomaan joka päivä kuinka luonto muuttuu. Nyt on ollu siihen aikaa. Oon kierrelly pihaa joka päivä ja kattellu että mitä sieltä tänään on noussu =) ja haistellu raikasta ilmaa. Nyt tietty näinä kipeinä päivinä ei juuri ulos jaksa mutta sillon kun jaksan niin aina menen.

Kesä menee tietty erilailla ohi, en oo esim päässy isän luo maalle josta olen kotosin moniin kuukausiin. Mul on hirmunen ikävä sinne, aina oon kerran kuussa siellä käyny, mut nyt en oo voinu matkustaa. Aina kun nään täällä oikeeta maalaismaisemaa, niin haikailen isän luo lämmittämään pihasaunaa. Siellä kesä on parasta aikaa, mökilläkin ja muuten. Mutta ei auta kun odottaa vaavia ja lähtee sitten sen kanssa kun jaksaa. Onhan siellä syksykin hieno, mutta mökillä syksyllä ei oikein viihdy kun siellä ei ole sähköä.

Paljon sitä kaikkee pohtii ja väkisin se vähän pelottaa että millasta vaavin kanssa tulee olemaan. Mutta luotan että elämä kantaa! Tuli pitkä sepostus täältä sohvan pohjalta =)