Heinäkuun 2009 Helistäjät marraskuussa

kiitos kovasti rouva pikkumyy :) äskön alko kolahtamaan tajuntaan tämä juttu, muutamat kyyneleet miehelle piti vuodattaa, olen niin onnellinen :) mutta samalla iski pelko kaikesta mitä voi käydä, mutta se kai kuuluu asiaan. mutta eiköhän tämä tästä ala päässä selkiämään.
onnea myös teille kaikille plussan johdosta ja paljon tarrasukkia kaikkien meidän pienille =)

Huomenia;=) :xmas:

Tulipa herättyä jälleen aikaisin..No pvunille työpvn jälkeen sitten taas menen :xmas:

Meneeköhän joku jo tällä viikolla varhaisultraan? ensi viikolla varmaan joku innostuu ainakin?

Ihanaa tiistai päivää jokaiselle ja toivottavasti siedettävää oloa! :heart:
Täällä herätessä pahoinvointia, tällä hetkellä olo siedettävä, söin puuron ja join teen :p

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Huomenta kaikille!
toivova84:tarrasukkia ja mukavaa odotusta sinullekkin.
Täällä herättiin huonosti nukutun yön jälkeen.Murehdin asioita ja sit käy aina näin :( Mulla ei ole eilisen aikana eikä nytkään tietoakaan kuvotuksesta.Täytyis varmaan olla tyytyväinen,mutta..
Neuvolakin vasta 14.11.
Tarvinnee juoda kuppi kuumaa ja toivoa,että päivä sujunee paremmissa ajatuksissa.
Mukavaa tiistaita kaikille.

huomenta ja onnea toivova84 :flower:

täällä meinas aamukahvit tulla takasinpäin ei onneksi muttei kaukanu ollu :x
olen mietiskelly tuota varhaisultraa et jos kuitenkin lykkäisi sitä ja kävisi hiukan ennen joulua siellä kaarinassa tarkistamassa et masussa on joku ja antaisi sitten jouluna ultrakuvat sukulaisten käteen olisi kiva joululahja :heart:

kun kuitenkin mietin edellistäkin raskautta niin se km olisi ollut suht paljon rankempi jos olisin ehtinyt käydä ultrassa ja nähdä siellä jonkin "ötökän" :'(

täytyy vaan pitää sormet ja varpaat ristissä että nökkönen jaksaa siellä nyt sinnitellä :heart:

katta2 ja piku81 mulla ei kans ole ollut esikoisen jälkeen herpestä juuri ollenkaan (koputan nyt puuta) aikaisemmin oli vähintään 3 kertaa vuodessa :o toivottavasti pysyykin poissa

reipasta tiistaita kaikille :flower:

Hyvät tiistai huomenet kaikille :wave: ja onnittelut toivova-84 :)
Tämä aamu ei meinaa sitten millään lähteä käyntiin - voisin jäädä nukkumaan vaikka kuinka pitkäksi aikaa! Pakko varmaan pihalle tästä lasten kanssa lähteä kunhan on itsekin jotain syötävää ottanut =)
witchi ja piku81 tämä herpes juttu on ollut tosi mielenkiintonen, sillä mulla harvoin normaalisti tulee herpestä ja taas sitten kun raskaana olen niin tosiaan vähän väliä :( ja muistelen silloin kun esikkoa odotin että terkka sanoi että olin jo toinen odottaja jolla herpes oli tullut silmään tai silmän ympärille :o normaalisti mullakin tulee huuliin tai sitten nenän alle. Toivon että tässä raskaudessa ei nuo herpekset häiritse ihan liiaksi!

Miekin olen tuota varhaisultraa miettinyt että kävisikö vai ei... aiemmissa raskauksissa ei olla käyty vaan se on tehty sitten neuvolassa rv 10. Kyllähän se jännittää että onko kaikki kunnossa ja mielellään sykkivän sydämen siellä näkisi - tulisi kaikesta jotenkin todellisempaa kun näkisi että siellä oikeesti elämää on! :heart:

Hyvävointista tiistaita kullekin =)

Heippa heippa ja hauskaa tiistaita! Mä melkein uskallan hypätä tuolta vauvakuumeen puolelta tänne pinoon.. :) Elikkäs olen 23 vuotias ja eka vauva olis tulossa... iik :D Eilen testasin kaksi kaunista plussaa ja laskin laskurin mukaan että 8.7.09 pitäis vauvan syntyä, mutta mulla on pitkäkierto että se kyllä valehtelee aika monta päivää... Sain neuvolan perjantaille..

Mulla alkoi heti ovulaation jälkeen mielettömät tissi kivut :) Niitä pitää oikeen suojella kun siskon lapsetkin on sylissä niin sattuu ihan älyttömästi. Kai ne on järkyttyneet kun joutuu kasvamaan :D Nyt ollut maha kipeä... vääntää kauheasti ja vihloo olkapäähän asti, mut eiköhän se siitä... mehu haisee tiskirätille :D

Skorppan:tarrasukkia ja mukavaa odotusta =)
Niin tuosta varhaisultrasta otan neuvolakäynnin yhteydessä selville.Jotain konkreettista tieto,että kaikki on ok tarvittais.
Nyt hetkeks tuohon sohvalle pötköttään.

skorppan tervetuloa :flower:

soittelin neuvolaan ja täti oli sitä mieltä et heti vaan lääkäriin ensin eli ensi viikolla on aika ja jos se sitten kirjoittais lähetteen ultraan et saadaan viikot selville ja minun mieltä hiukan kevennettyä et joskos syke ynnä muut näkyis =)

ensin sanoi et on ihan täyttä ensi viikolla ja sitten oli hetken hiljaa ja lopulta sanoi ei kyllä me ängetään sut tohon keskiviikkoon :laugh:
kyllä se mulle passaa jonkin verran kuitenkin se huhtikuinen km tuolla taustalla kummittelee ja hyvä se on saada viikot selville kun kierrot kerran on mitä ovat

nyt täytyy mennä tainnuttamaan esikkoa päiväunille =)

Moikkamoi kaikille uusille ja "vanhoille"

Tänään on neuvolassa käyty (oli siis pojalle aika), sain jo äitiyskortin ja täyteltiin esitiedot..Samalla sain lähetteen ultraan ja veriseulaan (emme ole varmoja halutaanko veriseulaan kuitenkaan mennä). Seuraava aika olis 24.11, eli eka "virallinen" aika on silloin =)

Meillä on mies yhtä hassuna tilanteeseen kuin minäkin, mietti jopa että millainenkohan äitiyspakkaus me saadaan ym..Ilmoitti jo töissäkin että joulukuun alussa pitää sit vapaapäivän kun me mennään ultraan :laugh:

Kenelle kaikille olette jo uskaltaneet kertoa? Mun mies oli myös kertonut töissä ja on lievässä shokissa :D Hymyilee vain kokoajan.

Kerroin mun äidille tänään ja hän oli enemmän tai vähemmän pettynyt muhun.. ihan kiva :( Tuntu pahalta...ei hän vihainen ollut mutta ei todellakaan onnitellut... Kyllä mä sen tiesinkin mut kyllä se harmittaa :ashamed:

joannah:tarrasukkia ja mukavaa odotusta.
Skorppan:no olipas äitiltäs kurjasti tehty :hug:
No tulee tää mun viides järkyttämään lähipiiriä :D ,mutta kylllähän tuo rakas mieheni sen kolmannen lapsen tarvii =)
Heinämassu:vieläkö on ns.oireetonta oloa?Kiva,että pääset ultraan =)
Huutonetistä ostin itelleni äippähousut,toivottavasti tällä kertaa olis sopivat.
Nyt syömään.
Kaikille mukavaa odotusta =)

Hei..

Tervetuloa uusille, ja mukavaa odotusta..sekä paljon tarrasukkia kaikille mukaan :heart:

Skorppan: Olipas tökeröä käytöstä äiteeltäs, jospa se mieli muuttuu kun raskaus etenee :/ :hug:

Kiva että muutamat pääsee ultraan..enkä yhtään kade ole..Mehän käytiin esikkoa kurkkaamassa eka kerran 6+6 ja nyt tosiaan ei olle varhaisultraan menossa, ainakaan oma kustanteisesti, koska joudutaan maksamaan se rakenne ultrakin itte..kun Oulun kaupunkin on niin "köyhä" ettei tarjoa kuin niskapoimu ultran :ashamed:
Esikoisen aikaan asuttiin tässä likellä lähikunnassa, ja silloin sai sekä niska.. että rakenneultran oikeen oys:n sikiötutkimus yksikössä ...harmittaa..mutta siis pulitamme itte sit sen rakenneultran jos ei päästä ylimääräisenä.. Mullahan esikkoa tutkittiin massussa koska oli niin pieni, ja sanoivat kyllä että tulevia raskauksiakin pitää seurata tarkempaan..mutta saa nyt nähä, että pääseekö..

Täällä olossa ei muutoksia, edelleen pientä kuvotusta, nippailua mahassa ja väsy, mutta usht pieniä oireita vielä..toivottavasti kaikki on masussa hyvin..ainut että nyt on alkanut tuleen finnejä naamaan ihan urakalla :x kiva!

Ja siittä herpeksestä vielä...että mullakin normisti kyllä ollut aikas harvoin..ja en enää nipistele huulen rajalta pikkuriikkisiä mustapäitä, koska aina sen jälkeen siihen tulee herpes :x mä oon muuten saanut sellaisen vinkin ystävältä siihen herpekseen jos tulee, että puhdistusaineella (joko septidin tai neoamisept) puhdiataa sitä monta kertaa päiväss, ja pitää sitä pumpulia siinä pidemmän aikaa (kihelmöi ihanasti) mutta se auttaa..kuivahtaa ennen kuin edes tulee..ja mulla ei ainakaan niihin herpeksiin tarkoitetut aineet auta yhtään..loistaa vaan kilometrien päähän jos sitä laittaa...

juups...mut nyt ruuan laittoon

Piku ja Tintti 5+2 :heart:

Onnittelut Skorppan ja joannah, tervetuloa mukaan!!! :heart: meitähän on jo paljon heinämassuissa :D

Kiitos Piku81 herpesvinkistä =) täytyy kokeilla heti seuraavaan pattiin joka alkaa nousta - toivottavasti ei ihan heti tule! tai parashan olisi ettei niitä tulisi ollenkaan :D

Skorppan: Ikävä että äitisi suhtautui asiaan huonosti :hug:

Minust tuntuu että kunhan ihmiset kuulee että odotetaan kolmatta niin varmalla luulevat että vahinko sattunut koska edellisestä synnytyksestä vasta se 7 kk. Miun vanhemmat tietää jo ja pari ystävää mutta hyvin ottivat tiedon vastaan ja onnittelivat, varsinkin minun äiti oli ihan innoissaan! Mutta varmasti tulee niitäkin kommentteja että sattuikos vahinko.... No siihen täytyy vaan vastata että eipä oo sattunu :)

Minulla on tän päivää ollut tosi huono olo, yököttää ja väsyttää vuorotellen, eikä oikeen mikään maistu :x ei auttanut raitis ilmakaan tähän oloon - nyt taidan mennä puuhamaan ukkokullalle ruokaa kun töistä kohta saapuu!

Illanjatkot kaikille :wave:

Heissan , täällä väsymys ja harmistus päällä, kaikki on harmittanut kotiin tulon jälkeen. Nukuin 1,5h tunnin päikkärit, eipä kiukku kadonnut mihinkään, on huonoa oloa, ja edelleen väsymystä.
Harmi, kun ei tiedä, mikä harmittaa! :headwall: :headwall:
Kaipa se täytyy sitten olla vaan nämä hormonit :headwall: :heart: hohhoijaa, muualla samanlaista huomattavissa!? Minä kun en yleensä kiukkua, niin tämä tuntuu niin Oudolta! :D

Alavatsanipistelyjä ollut ja rinnat tulleet tänään tosi kipeiksi;=))

No eipä tässä muuta, ehkä huomenna on vähemmän känkkäränkkäpäivä minulla, toivottavasti! :saint:

Ihanaa iltaa kaikille
!

, tuo voisi kuvata Rva Pikkumyytä tällä hetkellä;=))

:heart: :wave:

Rva Pikkumyy on siis aika söpö tällä hetkellä. :D

Mäkin saan töissä raivokohtauksia. :ashamed: Ihan pidän ne omana tietonani tosin. Mutta jotkut sähköpostit tänäänkin sai mut tosi vihaseksi. Kuuluu kai taudinkuvaan....

Mä olin reipas ja kävin salilla jalkatreenissä, nyt menen tutimaan tyytyväisenä. Öitä leidit! :wave:

Huomenia;=) :heart:
Olo on tällä hetkellä parempi kuin eilen illalla tosiaan, nyt jo hymyilyttää.
Niin mekin mieheni kanssa eilen sauvakävelimme illalla 6km, olin ollut koko pvn sisällä, kun työni kuva on sellainen yleensä,että saan päivittäin jo välimatkojen kulkemisessa paljonraikasta ilmaa, mutta eilen siis sisäpv töissä, hapettomuus sai varmaan minut äreäksi;=))

Herätty on jälleen huonoon oloon, puuro porisemassa ja pian saan alkaa sitä syömään :p teetä päälle, niin eiköhän se aamu sillä taas lähde käyntiin :D

Ihanaa keskiviikko päivää kaikille!

Rv Pikkumyy :heart: :wave:

Huomenta kaikille.
Cassy:mitä jalkaliikkeitä teet?
RouvaPikkuMyy:kiva,että ulkoilma piristi mieltä =)
täälläkin on samanlaista ilmiöö ilmassa :/ Niin ja tupla murehtiminen alkanut :(
Kuvotusta ei ole ainoita oireita rintojen kasvu ja tuo mahan kasvu.Välillä nipistelee ym mahaa pitkin päivää.Jollain tarvis mieltään saada positiiviseks olisko ideoita?Onneksi sentään nukuttua tuli paremmin,vaikka aikaisin heräsinkin.Juon vielä kupin kaakaoo,ennen kouluaisten herättämistä.
Mukavaa päivää kaikille =)

Huomenta kaikille!
Täällä herätty huonosti nukutun yön jälkeen.Suonenvetoa ja vessassa juoksemista kaiken aikaa.Pitää varmaankin alkaa taas juomaan kivennäisvettä (muistan kuopuksen odotusajasta että neuvolassa sanottiin sen auttavan) joten sitä siis ostan tänään.
Kohta pitäisi lähteä viemään isompi tyttö päiväkotiin.Kunhan vain saisi ensin silmät auki kunnolla.
Paha olo alkaa vähentyä ja ruoka maistua.Pahempia mielitekoja ei ole vielä tullut. mutta sitruunajääteetä tekee jatkuvasti mieli.Sitä voisin kyllä juoda litratolkulla.
Mutta nyt menen herättämään kuopuksen (äitiinsä on tullut kun aamuisin herääminen on vaikeaa :D )
Tämä päivä taitaa mennä siivotessa ja pyykkiä pestessä.Eilen olin kuopuksen kanssa koko päivän kyläilemässä..vaikka pitikin siivota.
Hyvät päivän jatkot kaikille. :flower:

Huomenta |O
pitäis iltavuoroon lähteä, väsyttää ihan törkeesti. Menee päivät ihan sumussa, sängystä haaveillessa :)
Voi kun menis aika nyt nopeasti, niin kasvais noi viikot että uskaltais alkaa iloitsemaan :)
Mukavaa päivää kaikille!

Hyvät huomenet kaikille :wave:
Täällä herättiin hyvin vaivalloisesti tänäkin aamuna - en tiiä miten voi ollakin näin väsynyt! Ja peilistä tuijotti sellanen naama etten ollu tunnistaa -kauheen mustat silmänaluset ja omasta mielestä kyllä nukuin yön tosi sikeästi!
Kohta pitäis lähteä parturiin ja tytöt viedä siksi aikaa mummulaan hoitoon =) Ihan kiva mennä niin saa jotain piritystä tähän tukkaan, vaikkakin vain leikataan mutta silti :)

ladymama tuo vessassa juokseminen on kyllä tosi ärsyttävää, miun ei tartte vielä käydä mutta muistan että kakkosen aikaan ihan alusta saakka piti vessassa käydä ja monen monta kertaa yössä! Toivottavasti vessatus hellittää =)

Mukavia päivänjatkoja kaikille :wave:

Tervehdys kaikille =)
katta2: juuh..mulla ollu kaikissa odotuksissa rakko herneen kokoinen heti alusta asti.Loppua kohden vain pahenee.Kuopuksen kohdalla muistan elävästi vieläkin miten mielenkiintoista oli käydä kaupassa.Kotoota lähtiessä vessaan..kaupassa heti vessaa..ostosten teon jälkeen vessaan ja kaupasta nopsaan kotiin ja heti vessaan.Kyllä siinä jo isäntääkin huvitti. ;)
Ja nyt on sitten alkanut taas hiukset lähtemään ihan huolella.Näin on tapahtunut joka kerta raskaana ollessani.Nyt mietin hiusten leikkaamista aikas lyhyiksi eli ainakin semmoset 20 senttiä lyhenee kuontalo.
Mutta nyt poistun taas päivän toimiin..välillä käyn vilkuilemassa täällä menoa!
:wave: heipä hei taas joksikin aikaa.

Yhteistyössä