Heinäkuiset 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mi-iu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa!

Täällä myös yksi heinäkuussa synnyttävä. Mahtuuko joukkoon? Tein testin eilen vaikka tiesinkin olevani raskaana. Neuvolantäti kun ei uskonut omaa analyysiä vaan pisti apteekkiin. Noh nyt asia on ainakin varma.

Itsestäni sen verran että ikää on kertynyt 34 vuotta ja avioliittovuosia 1/3 osa siitä eli 11,5 vuotta. Esikoinen syntyi noin vuosi sitten ja toinen touhutoukka tuokoon lisää maustetta tähän arkiseen ahertamiseen. Olen hoitovapaalla ja touhuilen päivät pitkät tyttäremme kanssa.

Mitään kummempia raskausoireita ei ole mutta syke on kova. Toivottavasti ei tarvita tahdistinta kohta :-)

Kuulumisiin!

Tervetuloa vaan joukkoon Fantti. Kyllä tänne mahtuu :)

Kerrompa minäkin itestäni sen verran, et oon 28-vuotias, naimisissa, lapset syntyneet 08/01, 06/03 ja 01/07 ja nyt tosiaan sitten neljäs tulossa. Asumme pohjoisessa.
Työt alkaa äitiysloman ja kesäloman jäljiltä parin viikon päästä. Saas nähdä, et miten työnteko onnistuu pahoinvointien saattelemana ja edellisessä raskaudessa en pystynyt tekeen istumatyötä, koska se aiheutti supisteluja jo viikkolta 14 lähtien.

Mullakin on syke kovilla, välillä ihan nolottaa kun läähätän niin helposti.

jaa,täällä esittelyt menossa..tervetuloa!itse olen niin kutsuttu teiniäiti, ikää valtavat 20 vuotta,esikoinen syntyi 06/05 ja tosiaan toinen tuloillaan..kotiäitinä toimin..asun avoliitossa,mies viikot reissuhommis.. muuten varmaan olisin töissä/koulussa mut pojalla downin syndrooma, ja haluan itse hoitaa ja seurata kehitystä..juuri oppi kävelemään,joka helpottaa arkea huomattavasti.. ei tarvitse enää kantaa joka paikkaan :)..

Tervetuloa Fantti!

Esittelempä minäkin itseni: Olen 28-vuotias, ollut avoliitossa yli 10 vuotta (ollaan menossa naimisiin ihan piakkoin) ja nyt ollaan muuttamassa takaisin savoon. Tähän asti olen ollut töissä, mutta nyt uudella paikkakunnalla ei ainakaan oman alan töitä ole tarjolla, joten saa nähdä olenko sitten äitiyslomaan asti työttömänä. Pahoinvointi on kyllä edelleen sitä luokkaa että en kyllä pystyisi oman alan töitä tekemäänkään tällä hetkellä.

Mäkin oon huomannut ton sykkeennousun ja tuntuu et lenkkeillessä hengästyy tosi helposti...Ihan kuin kunto ois romahtanut yhdessä yössä!

Heiree: Itse olen nyt raskaana vklla 12 ja np ultra kovasti jännittää... Saanko udella ja kysyä näin henkilökohtaisen kysymyksen, että löydettiinkö sinun ensimmäisessä odotuksessa mitään downiin viittaavaa seulonnoissa tai osallistuitko niihin??? Antteksi jos vaikutan töykeältä, se ei suinkaan ole tarkoitus, mutta itse mietin osallistuako np ultraan ja mitä sitten jos löytyy jotain poikkeavaa.....

Olisin todella kiitollinen jos jaksaisit vastata. Onnea ensimmäisistä askeleista!!!!!!

toki saa kysyä..
en ollut seulonnoissa.ja vielä kun on niin "pieni riski saada näin nuorena".
tottakai yllätyksenä tuli,hetkellinen shokki ,"ei MINULLE näin voi käydä-hetki",mutta jälkeenpäin ajateltuna olisin katunut jos olisin tiennyt etukäteen ja keskeyttänyt tai jotain,koska en vaihtaisi hetkeäkään pois..kuten minulle on sanottu miljoona kertaa ;"erityisiä lapsia annetaan erityisille ihmisille"..tiedä sitten kuinka erityinen olen, mutta tyytyväinen näin..
en tiedä kuinka pärjään tulokkaan kanssa sitten,kun kehittyy kuitenkin huomattavasti nopeammin.. tuskin pysyn perässä.. :) tuli vähän sekava vastaus,mutta toivon,että ymmärrät mitä yritän sanoa... ;)

onnea odotukseen!

Ujostelin aluksi kertoa itsestäni, jos joku työkaveri sattuis huomaamaan, mutta huomaahan ne jossain vaiheessa kuitenkin. Olen 28-vuotias Pohjois-Karjalan plikka ja toimistotöitä teen. Naimisissa puoli vuotta, esikoista odotellaan sekavin mielin, haluttu lapsi kyllä on mutta ajankohta oli hieman yllättävä. Olimme odotelleen toukkaa vasta vuoden kuluttua, kuitenkin pitkästi kymmenen vuotta ollut horkkaehkäisy päällä putkeen.

Aiemmin jo spekuloin kestovaippailusta ja tekis jo nyt ihan alussa ostaa jotain ihanaa... Ei ole vielä auennut tuo täyttövaipan ja aio:n paremmuus, kumpaa kannattaa ottaa? Aio ukolle, että sekin viitsii käyttää niitä ja mulle täyttövaipoja jotta voi yöksi viritellä sellaiset että pysyy nesteet sisällä? Mutta nämä jutut varmaan kuuluu jonnekin muualle, vai mistä aiheista täällä voi kirjoitella?

Joudun muuten ajamaan töihin ja takaisin tunnin ja 15-30 min päälle. Onko autossa istuminen tehnyt kelleen supistuksia? Ja autosta kun kerran tuli mainittua, voiko isofix-istuimen kiinnittää vanhanmalliseen autoon, missä ei ole isofixiä tai toisinpäin?

Bendie: oman kokemukseni mukaan en hirveästi suosittele niitä a-i-o vaippoja. Meillä kävi yksi kääntymässä ja lähti samantien poiskin. En tykännyt siitä, koska se päästi kuitenkin kosteutta läpi, vaikka ei pitäs päästää. Tokihan niitäkin voi olla hyviäkin.
Meillä on nyt juniorilla käytössä taskuvaipat ja niitä aion ommella vauvallekin. Olen jo tilannut kankaitakin, joista aion ommella :). Saas nähdä, et millanen määrä niitä on sit kesällä.

Isofixistä en osaa sanoa...

Suosittelen Isofixiä, helpottaa paljon. En tiedä kaikista malleista mutta meillä Britaxin kaukalo ja telakka ja kaukalon voi kiinnittää turvavöihin ihan kuten minkä tahansa kaukalon. Telakkakin on helppo siirtää toiseen autoon. Itse ajelen kolmella eri autolla ja kahdessa on Isofix kiinnikkeet ja yhdessä ei ja melkeinpäs aina siirän telakan myös. Kauppareisssua helpottaa suuresti se että kliks kaukalo vaan kiinni. Eihän siinä mitään jos menee vaan kauppaa, mutta jos menet postiin ja pankkiin ja kirjastoon ja virastoon ja ja ja sitten venkuilet sen turvavyön kanssa joka kerta erikseen sillä kaikki nuo sijaitsevat eri puolella kylää.

Meillä likka jo yli 1 v mutta vieläkin kaukalossa kun emme ole vielä turvaistuinkauppaan kerinneet.

Oi, tänne on tullut tulevia heinämammoja. Mä olin viime vuoden heinämammoissa. Ja nyt onnellinen pienen tytyn äippä olen:o)

Onnea teille kaikile odotukseen<!!Nauttikaa olostanne, sillä raskausaika menee tosi nopeesti!!

Heip taasen!

Ihana ilma tuolla ulkona :) piristää tosi paljon... mun täytyis täs kohta siivoilla ja tiskata, mut kuinka ollakaan pyörin netissä.. :)

Aamu alkoi taas vesilasilla ja vessanpöntöllä... uah! mut sit taas sen jälkee pysty syömää ihan hyvin puuroa ja kiisseliä.. :) saas nähdä miten ens viikolla ku ollaa pienellä reissulla mun porukoiden kanssa ja vietetää eka yö samalla sukulaisella... eli näinköhän ne arvaa ku kuuleen mun laatoittamisen... no mietitään sitä sitten :)

Ajateltii kertoa jouluna... jos sais ultrakuvat niin laitettais joulukortteihin ja toivotettais hyvää joulua tuleville isovanhemmille... :)

Miten te muut jakselette, onko ollu pahoinvointia? ja onks se keskittyny iltaa vai aamuun vai koko ajan semmonen pien paha olo?!

Mulla on tota pahaa oloa pitkin päivää, mut oksut tulee vaan aamusin..

Mutta nyt siivoomaan...

Hyvää vkloppua kaikille!!

Moiks!

Mi-iu: mulla pahin olo on aina aamulla ja illalla, sillon laatta lentää :( Pitkin päivää on kyllä semmonen krapulamainen olo ja oikeen mikään ruoka ei meinaa maistua. Aamulla ehkä on pahin olo siksi kun on tyhjä maha (sain vinkin et pitäis syödä jotain jo sängyssä ennen kuin nousee,se vähän helpottaa) ja illalla taas kun alkaa olla väsynyt...

Ilma on tosiaan mitä parhain. Mä kävin aamulla pitkällä lenkillä ja sit pakkailin tavaroita pari tuntia. Kohta lähden vähän shoppailemaan ja kaverin kans kaupungille syömään. Taitaa tosin tulla tällä kertaa halpa syöntireissu kun luulen et mulle ei oikeen maistu mikään muu kun kanasalaatti ;) Talvitakin mä meinasin kyllä ostaa, jotain xl-kokoo et se maha sit mahtus siihen kevättalvella :)

Rauhallista viikonloppua!

heip! aivan ihana ilma mutta jestas mitkä pölykerrokset se meidän kämpästä paljastaa!! tultii justiin tytön kanssa puistosta ja syötiin niin hirveet annokset kanapastaa et nukkumaan kun pääsis... mut ei, mä meen illaks töihi:( plääh! no mutta siitä pahoinvoinnista: mulla se ajoittuu juuri keskipäivään eli about kahdesta neljään on ollut tosi karsee olo. oksentanu en silti ainakaan vielä oo. mulla esikoisesta ne oksetukset oli aina aamusin ja mä pidin yöpöydällä digestive keksipakettia josta sitten ennen sängystä nousemista aina söin pari (tai vähän enemmän;)) ja se autto kyl ihan huomattavasti. eli suosittelen! täällä oli jotain esittelyäkin, elikkäs oon 23v. satakunnasta kotoisin. teen hoitoalalla keikkatöitä että sais vähän ylimääräistä tuon kotihoidontuen lisäks. mulla on ennestään 01/06 syntynyt tyttö ja nyt tätä kakkosta odotellaan 13.7 syntyväksi. no mutta nyt tarttee mennä, viikonloppuja kaikille!

mäkin koitin tota näkkärin ja hapankorppujen ja satsumien syömistä ennen nousua mut ne tuli kaikki aina ulos... joten oon päätyny tohon veteen, kaikista helpoin laatata.. :P

nyt särkee päätä eikä olo oo mitä mainioin :/ täytyy varmaa käydä lököttelee viel hetkeks ennen ku lähen käymää porukoilla...

Moikka! Mulla paha olo voi iskeä mihin aikaan vaan! Tänään löysin jääkaapista tytön pari päivää vanhan piltti ruoka purkin ja kun sitä tyhjäsin niin haju oli aivan kamala ja eikun vessaan vaan! Mutta mulla ilmeisesti tässäkin raskaudessa on niin että vaan yököttää mutta mitään ei tuu. Kerran oon vasta kunnolla oksentanut, mutta ehtiihän sitä vielä :)

Muuten olo on suht jees, väsymys vaan painaa päälle päivisin mutta iltaisin voisin kukkua vaikka kuinka myöhään. Vähän väliä kun saan jotain suolaista niin olo pysyy ihan hyvänä.

Mä ajattelin kans että jouluna olis hyvä kertoa jos sinne asti vaan pysyy salassa. Voi kyllä olla etten malta pitää salaisuuttaa niin kauaa!

Kivaa viikonloppua ja hyviä vointeja kaikille!

Lellu rv 5+2?

Mulla ei ole varsinainen pahoinvointi vielä alkanut. Siksi tuntuukin, et onko kaikki masussa kunnossa. Niinkuin jo aiemmin kirjoitin niin olen aiemmissa raskauksissa oksentanut toooodella paljon ja kahdesti joutunut jopa tiputukseen asti.
Syön kyllä jatkuvasti jotain pientä, ettei pääse verensokeri laskemaan.
Mulla muutes edellisessä raskaudessa auttoi ainoastaan se, et otin yhden turkin pippurin suuhun aina yöllä ja aamulla, kun heräsin. Sitten ei tarvinu juosta vessan oksentaan.
Mikään muu ei tehonnut.

Masu on turvonnut jo sen verran, ettei kohta pysty enää oleen normaali housuissa, koska ne kiristää ja painaa.

Nyt on toppatakki ja pari tosi pitkää paitaa hankittuna. Ja oon myös tilannut jo nyt henkkamaukalta parit housut, kun tuntuu et farkut puristaa ikävästi mahaa... :) Tosin nyt kun on ollut pahoinvointia niin turvotus on melkeenpä hävinnyt.

Sohva kutsuu loppuillaksi :)

hyvää maanantaita!
lievä ällötys vaivaa pitkin päivää..tissit ovat aloittaneet kasvun uudelleen (mies kusee hunajaa :)..olo on kuin pullataikinalla..

kiva oli kuulla viikonloppuna, että tieto raskaudesta on taas kulkeutunut eteenpäin.. odotan innolla koska äiti soittaa, ja utelee (sen verran pieni paikkakunta, että edes vessakäynnit eivät ole yksityisiä)..

äiti viikonloppuna sanoi,että sillä on kuukautiset myöhässä, itse myhäilin vieressä.. sanoi että näytän siltä et haluaisin kertoa jotain.. mutta olisihan se aika koomista, että oltaisiin taas raskaana yhtäaikaa ( nuorin veljeni on syntynyt kymmenen päivää ennen omaa poikaani..) :D

hyvää päivänjatkoa!

Mame, tervetuloa raskautuneiden joukkoon!

Mulle annettiin neuvolassa yksi päivä vähemmän laskettuun aikaan kun laskurit anto. Samoin oli viime raskaudessa. Mulla on nyt 16.7. laskettu aika mutta käytönnössä olen varautunut siihen elokuuhun.

Mulla ei mitään oireita paitsi pientä huippausta, mutta pönttöä en ole joutunut halimaan.

moi!
kirjottelin jossain vaiheessa, käväsin sitten tuolla toisessa ketjussa,mutta palasin sitten tänne takaisin. Juu, olo on kyllä ajoittain aika ällö, oikee vellova pahaolo, jos ei syö tosi säännöllisesti, yöks. Ja sitten jo nyt ihan kamala karkinhimo. Johtuneekohan siitä, että ennen raskautumista kerkisin olla kolmisen kuukautta matalahiilarisella ruokavaliolla. On vähän lipsunu nyt ja sitte on huono olo kun mättää namia...Niin joo ja jostain syystä erityisesti jauheliha ällöttää, ei pysty syömään sitä.
Ylihuomenna olis varhaisultra :) toivotaan, että kaikki on hyvin siellä.
Mullakin tää maha on kyllä mielestäni ihan näkyvä. Kohta saa siirtyä äippäpaitoihin.Armoton väsy on, koitan nukkua kun poju on päikkäreillä.
Onkos muilla seisomaan noustessa yms sellasia vihlasuja ja pistelyjä tuolla alavatsassa? sitten kun pojuakin joutuu nostelemaan niin vihloo välillä. Terkka sanoi, että voi olla ihan normaalia alkuraskauteen kuulluvaa kun paikat venyy, mutta voi myös näillä viikoilla enteillä km:a !?! musta vähän ikävää, kun kuitenkin muistaakseni esikon kanssa oli noita koko raskauden ajan ja ihan normaaleja olivat. Nyt kun kerran oli se yksi km puoli vuotta sitten niin siksikö nyt (muka ) on isompi riski? en oo kyllä samaa mieltä.
Täytyy nyt ekas nlassa asiasta puhuu, kun musta se km oli varmaan justiinsa siksi, kun vielä imetti ja kroppa ja hormonitoiminta oli ihan sekaisin...en haluaisi koko raskautta kuulla km varoitteluja.

Moikka! Tervetuloa mukaan mame ja onnea plussasta!

Hipsu: kyllä mullakin tuollasia vihlaisuja ja nipistelyjä on, eikös ne ole aika yleisiäkin raskausoireita jos kivut vaan ei ole kovin kovia. Aika oudosti mielestäni terkkasi sanoi...

Täällä olo on vaihteleva, välillä huonompi välillä parempi. Yöllä nukun levottomasti ja päivällä voisin nukkua koko ajan. Huono olo pysyy aika hvyin poissa syömällä suolaista vähän väliä. Ens viikon maanantaina olis sitten eka ultra, sinne asti täytyy vaan koitaa jännätä!

Hyviä vointeja kaikille!

Lellu rv 5+5

Niin juu, ei täälläkään enää tiukat farkut mene kiinni vaikka viikkoja on vasta näin vähän. Kuukauden päästä saa varmaan käyttää jo täysin äitiysvaatteita!

Mulla oli ekan raskauden kanssa niin että vaatteet alkoi melko pian puristamaan johtuen tarkasta ruokavaliosta ja kovasta urheilemisesta ja hyvin pintaa hipovista vaatteista. Tilanne on nyt se että ei paljon tähän kroppaan napapaitoja ja pillifarkkuja laiteta joten eipähän turvotuskaan tunnut. ekasta raskaudesta jäi +3 kg eli yksi vaatekoko. Toivon että tämä olisi pohjat sille tulevalle raskaudelle. Viimeksi kokonaispainoa tuli 25 kg eli pistäkää paremmaksi. Minä en paljon herkutellut mutta oli vain nälkä ja leipää piti saada jos en syönnyt niin oksensin. Yritän nytkin olla viikolla kiltisti ja viikonloppuna saa sitten vähän herkkuja.

Yhteistyössä