Heinäkuiset 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mi-iu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tääl ois yks plussaaja Lahdesta matkaan! Pakko tulla jonnekkin hehkuttaa, kun tein tänään testin yksin kotona eikä voi viel kellekkään kertoa( mies lähti työpaikan pikkujouluihin)... Laskettu aika ois ilmeisesti 11.7 ja ensimmäinen on kyseessä. Jännääjännää! Täytyy toivoo,et kaikki menee ok. Meillä tärppäs heti ekalla, jota ihmettelen. Olin jotenkin varautunut, ettei onnistuis ollenkaan tai että yrittämiseen saattaa menne useampi kuukaus. Mietin tässä jo, et missä vaiheessa kannattaa kertoa tuleville isovanhemmille? Varmaan parempi ottaa ne kriitiset 3 kk? On tää ihan uskomaton tunne, mahtavaa!! Onnellista odotusta kaikille täältä toivottelen!!

Onnea kaikille plussanneille!! Mahtuuko vielä yks mamma mukaan? Niin todellakin olen jo mamma, esikoinen on kohta vuoden ja tänä aamuna tuli plussa tikkuun! Hassua sinänsä että esikoista yretettiin kauan ja rankat hoidotkin koettiin ja nyt tämä kakkonen sai alkunsa helposti muutaman kerron jälkeen (eikä sitä puuhastelua pikkulapsi perheessä liikaa ole) joten aika yllättynyt olen mutta tosi iloinen! Aavistelinkin jo että olen raskaana koska parina viime päivänä on ollut äkkinäisissä liikkeissä repäisykipuja ja esikoisen ruokapurkit ovat haisseet kamalalle! Mutta tosi alussa tässä mennään, omien laskelmien mukaan la olis 24.7, eli heinäkuun helteillä ;) Nyt siis vasta rv 4+2...

Äkkiseltään kahlasin tätä ketjua läpi ja silmään pisti keskustelut kestovaipoista. Meillä on täyskestoilut 3 viikkoisesta lähtien ja suosittelen lämpimästi kaikille jotka oman pesukoneen omistaa. Kestoilu on ekologista mutta myös hauskaa kun vaipat on niin ihania! Ja jos käsityöt kiinnostaa niin niitä on myös helppo tehdä itse. Mielelläni autan jos jollakin on kysyttävää.

Mukavaa alkuodotusta kaikille!!!

Moikka kaikille! Täältäkin huhuilee yksi tuleva heinäkuun äiti. Mulle tämä raskaus on neljäs. Eilen tein testin varmistukseksi, koska mullakin on ollut nuita repäisykipuja. Samoin huonoa oloa on myös ollut pitkin päivää, jos en syö jatkuvasti jotain pientä.

Lellu: milloin esikoisesi täyttää vuoden? Mun juniori täyttää tammikuussa :)

Helistimen laskurin mukaan la olis 19.7, mutta sitä on paha sanoa, koska menkat on tulleet miten sattuu. Selvinnee varmaan ajanmyötä sit ultrassa.

hyvää huomenta..ilmoittaudun mukaan heinäkuisiin..toista odotetaan..tekayn raskauskiekon mukaan la olis 30.7..haamun sain jo 3+2 ja tänään selvä plussa pärähti..

Hyvää sunnuntaita kaikille, täällä olotila pysynyt lähes samana paitsi eilen rupesi jomottamaan oikeaan lonkkaan ja oikeassa nivusessa jännää tunnetta ja jokunen vihlasu masussa toivotaan, että nämä ovat vain kohdun venymisestä johtuvia tuntemuksia. Inhottavaa kun kokoajan pelkää et jotain pahaa sattuu . Neuvolan sain varattua 5.12 joten taas saa jännätä sinne asti onko kaikki pikkusilla hyvin.
Onnea heireelle plussasta.

Joku aiemmin kyseli, että oletteko kertoneet kellekään; vaikka itsellä menossa jotain 5+0 niin ihan pakko oli sydänystävälle, 3,5 lapsen äidille kertoa. Hän tuntui repeävän liitoksistaan, enemmän innostui kuin itse. Mies ei halua vielä lähteä vaunuostoksille ;) on siis pidettävämölyt mahassa ja maltettava. Vähän se saunassa jo ajatteli oma-aloitteisesti mitä kaikkea tulee ostaa. Luulin ensin että puhuu remonttitarvikkeista, mutta eipä tosiaan puhunutkaan. Kun on viikon ehtinyt ajatella, niin on jo sopeutunut ajatukseen. Esikoinen tuli hänelle aivan pommina, kuten vähän minullekin.

Jouluna olisi uskaltauduttu kertomaan "alkiosta", vaikka silloin vasta rv n. 10. Harmi kun olen työssä niin ei sitäkään mahdollisuutta tule käytettyä. Seuraavan kerran hyvä tilaisuus miehen syntymäpäivänä helmikuussa, vaikka varmaan silloin jo vatsa on käräyttänyt.

Meitinkin piti vasta tuossa jouluna/joulukuussa kertoa tutuille ja sukulaisille, mutta anoppipas olikin sen jo huomannut (?) ja miehensisko (ainoa joka sukulaisista tiesi) ei kehdannut valehdella kun anoppi sitä kysynyt.
Nyt siis rv.7+1, ja ihan vielä ei oltais haluttu asian julkisuuteen tulevan, kun vielä voi tapahtua vaikka ja mitä. Mutta miten se nyt jo oli sen huomannu...

Samoilla linjoilla ollaan kuin Bendienkin. Ajateltiin, että jouluna ois hyvä hetki kertoa, kun sukulaiset on koolla, vaikka tosin se 3 kk:n raja ei ole silloin vielä ylittynyt. Ei vaan malttais olla kertomatta heti sopivan tilaisuuden tullen ja nähdä ne ilmeet! Anopille on tulossa eka lapsenlapsi, joten se on sille iso juttu! Kyllä meilläkin ollaan haaveiltu ja mietitty kaikkea vauvaan liittyvää.. Olen jo suurinpiirtein valinnut kummitkin, keiltä sitten kysyä suostumusta tehtävään... toisaalta sitä vähän toppuutteleekin, kun ei vielä tiedä lopputulosta, mutta ei voi olla miettimättä asioita... Miten muuten, syöttekö jotain vitamiinilisiä, kalkkia, rautaa tms? Luin jostain, että D-vitamiinia ois hyvä syödä..

Ostin ihan MultiTabsin Raskaus-vitamiineja, ovat arvokkaita, mutta saattaa olla että kerrankos sitä tässä elämässä.. Ei jaksa nuukailla näin hienon asian vuoksi. Siinä on reilummin kalkkia eikä A-vitamiinia.

Huomenia!

Ellalle lohturutistus ja voimia! Oon tosi pahoillani sun puolesta!

Meillä sai lähisuku tietää viikonloppuna raskaudesta. Alunperin meinattiin odottaa jouluun (tai laittaa joulukortteihin), mutta kun muutama sen arvas niin kerrottiin sit viikonloppuna molempien vanhemmille ja sisaruksille. Ihania kommentteja, kaikki oli tosi innoissaan ja osalla ihan kyyneleet silmissä. Tosin yksi tosi äimistynyt ja epäuskoinen kommenttikin tuli, ilmeisesti tää ihminen oli kuvitellut että me ei koskaan aiota tehdä lapsia...

Tervetuloa munkin puolesta kaikille uusille!

Mulla ei vielä oo sitä D-vitamiinilisää.Neuvolan lapuissa kyllä suositeltiin et lokakuun alusta oliskohan ollut maaliskuulle? Multa loppui kalkkitabletit ja niitä muistaakseni on semmosia missä on ollut lisänä D:tä,niin pitää kysyä apteekista et tarviiko sen lisäks enää muuta. Ja Multivitoja mulla on myöskin ollut ja omega3-kalaöljykapseleita. Kaikista näistä pitäis sieltä apoteekista kysyä et mitä voi nyt käyttää...

(.) Eilen ja tänään on ollut mahassa äkäistä vihlontaa. Ja laatta lentää edelleen, etenkin viime yönä. :(

itse kerroin parhaalle ystävälle, kun on ollut kanssani jännäämässä,mutta virheen tein siinä..nyt kaikki tietävät!paitsi omat vanhemmat..ja kun olisin myös odottanut vähän pidempään..ja ilmoitin kyllä(ystäväni tietotoimisto-luonteen tuntien) että ei toistaiseksi saa hiiskua kenellekkään,kun haamun sain niin aikaisessa vaiheessa,että voi tulla vielä pois kuukautisina..meni jo...

Minä olen kertonut äitilleni, siskolleni ja hyvälle ystävälleni. En saa pidettyä salassa koskaan raskauttani, koska pahoinvointi (aiemmissa raskauksissa ainakin) on sitä luokkaa, ettei kenellekään jää epäselväksi mikä mua vaivaa. Kahden ekan raskauden aikana olen joutunut jopa tiputukseen.

Jotenkin tympii hirveästi ajatuskin siitä, että miten ihmiset suhtautuu kun kuulevat minun odottavan. Taas. Tiedän, että nämä "toisin ajattelijat" ovat harvemmassa, mutta kun ne saavat pahoitettua mieleni niin pahasti.
Meillä riittää rakkautta useammallekin lapselle ja itsehän kasvatamme lapsemme. En ymmärrä, et miksi muiden täytyy asiaan puuttua.

Sisaret, nyt tarvitaan kokemuksia. Jos rv 5 rintojen kipuilu lakkaa ja vatsan nipistely ja jomotus häviää, lienee vatsansisäisen asukin taival päättynyt. Yhtäkkiä kaikki oireet ovat kadonneet. Lähes olematon ruskea lima tukisi vainoharhaista päätelmää.

Mutta kuten jo tuli sanottua, tämä ei jää tähän ja on vain yritettävä uudelleen. Pessimisti ei pety ikinä. Onneksi ei ehditty personoida soluja vielä eikä miettiä nimiä.. Vaikka ei vielä ole varmaa tietoakaan asiasta, kroppa tuntee näin.

Bendie: mulla ei oo vielä edes alkanut rintojen jomotus. Mahan nipistely ja jomotus on satunnaista, joskus enemmän, joskus ei ollenkaan.

Älä vielä ajattele pahinta!

Pahoittelut minunkin puolesta Ellalle! Eipä siihen voi paljon muuta sanoa...
Alussahan tässä tosiaan ollaan ja kaikki on vielä mahdollista. Joskin näihin asioihin ei voi itse vaikuttaa, täytyy vaan elää päivä kerrallaan. Noi raskaus oireetkin on niin yksilöllisiä, ettei niistäkään voi vetää mitään johtopäätöksiä.

Mulla on iltaisin maha jo tosi turvonnut, eikä sitä turvotusta voi kauaan peitellä. Ja kakkosestahan maha pullahtaa yleensä aika nopeasti, meillä on 2 viikon päästä tytön synttärit ja toivon etten silloin vielä paljastuisi mutta pahaa pelkään. Vielä ei olla kerrottu kenellekään. Kahvi ei enää kovin hyvin maistu, joten se jää varmaan viikon sisällä taas kokonaan pois, yleensä olen oikein kahvin lipittäjä joten tämä paljastaa myös aika helposti...

Pahaa oloa ei ole vielä mutta esikostakin se tuli vasta tos rv 8, joten kyllä sitä pää vessanpöntössä ehtii vielä olla. Ainoat oireet on vilutus, ajoittain arat nännit ja ne repäisykivut ja toi iltaturvotus...

Koitetaan kestää nämä piinaviikot yhdessä ja toivotaan kaikille parasta!!!

Voi Bendie, toivottavasti olet väärässä... Sen mitä näitä ketjuja olen lueskellut, niin monella on oireet kadonneet tai niitä ei ole ollut alkuunkaan ja silti kaikki on ollut hyvin. Sormet ja varpaat pystyssä peukutan sulle että kaikki ois ok!!!

Peukutukset myös täältä Bendielle, toivotaan, ettei pahat aavistuksesi toteudu! Ja kiitos vaan vitamiinivastauksista, tosiaan asiaahan voi ihan kysyä apteekista, eiköhän ne siellä osaa vastata! : ) On kyl aika väärin, että just siinä alussa, joka on kaikkist kriittisin vaihe ja pitäis vähän enemmän katsoo, mitä suuhunsa laittaa, niin ei välttämättä edes tiedä olevansa raskaana. Mä murehdin, kun on oon kova syömään omenoita (ulkolaisia) kuorineen, että onkohan siitä jo ollu jotain haittaa...

Mulla ei oikeestaa ole ollut vielä mitään oireita, rinnat ei arista, ei pahoinvointia.. Sillon tällön on menkkamaisia kipuja, mutta muuten ei mitään... Tulee semmonen olo,että onkohan se testi ollu jotenkin väärässä... No, täytyy nyt vaan odotella ja katsella, mitä tuleman pitään. Iloista mieltä muillekin ja jaksamista!

Moikka! Juuri kun ehdin eilen hehkuttaa että pahoinvointi ei ole vielä alkanut, niin toisin kävi, aamukahvit tuli pihalle ja kahvinjuonti loppui tähän toivottavasti seuraavaksi 9 kuukaudeksi. Maistuuko teille muille vielä kahvi?

Muuten olo on ihan jees, väsymyskään ei vielä pahemmin vaivaa, se kun oli ekassa raskaudessa ihan mahdotonta ja nyt jo pelottaa että miten jaksan esikkoa hoitaa jos se iskee taas yhtä pahana. No turha sitä on murehtia, voihan tämä raskaus olla täysin erilainen.

Mitäs muille kuuluu?

Mikäs Bendiellä on tilanne? Toivottavasti kaikki hyvin...

Mulla pahaolo ja väsymys jatkuu ja viime yönä yskiessä tuntu repäisykipuja(?), mutta muuten on oireet aikalailla kadonneet... Kahvia ja teetä en ole koskaan juonut, joten ei ole sitä tarvinnut lopettaa tämän takia. Eikä kahvin hajukaan ole ällöttänyt kun sitä joskus miehelle tai vieraille olen keittänyt...

moikka ja terkkuja ultrasta! Bendie:myös minulta nuo oireet loppui tyystin ja paniikissa varasin ultran jo tosi aikasin. no ehtihän ne oireet palata ennen tätä päivää mutta ultrassa kävin kuitenkin. elikkä siellä se toukka huimassa 3,2mm mitassaan köllötteli ja lääkärin mukaan juuri ja juuri näki sydämmen tominnan mutta tosi aikaisin olin liikkeellä. yhtään pienemmältä ei olisi vielä näkynyt. mutta siis sydän sykki!! laskettu aika näillä näkymin siis 13.7.
tsemppiä bendielle! nyt täytyy mennä, luvattii lähtee lapsenvahdiks kumipojalle...

itse kahvin suurkuluttajana hämmästyin,kun keitin aamulla,että se haisi mielestäni pissalta..kuppia enempää en kyennyt juomaan..olen täysin riippuvainen kahvista,pää tulee kipeäksi jos en saa..katsoo nyt kuinka pärjään nämä kuukaudet..vaikka jos se haisee yhtä pahalle kuin aamulla,luulen olevan helppoa.eihän tässä mitään,mutta kun mulla on jo muutenkin yliherkkä hajuaisti...leipäkään ei maistunut samalta kuin ennen..

päivisin hirveä väsy,illalla valvoisin vaikka kuinka..

lievä pahoinvointi vaivaa..ja tänään tuntui siltä,että kävelen jo nyt vaappuen..yritin sitten sievästi sipsutella..
ai tätä odotuksen ihanuutta...!:)

Apua, työ kyllästyttä miun juttuihin ennenkuin on aika jakautua kahdeksi.. Oireet palasivat , en-edes-muista-kuinka-monen-lapsen-äiti -ystäväni väitti että foolihappo auttaa oireisiin ja MultiTabsissa sitä on 100-200% päivän tarpeesta. Onneksi tilalle on tullut erittäin hienovaraista etomista, maikä tietysti tuntuu huiman hyvältä.

Kahvi on ihanaa mustana edelleen, sama kuin heireellä. Jos ei aamukuppiaan saa, menee niska ja hartiat kireän oloisiksi ja alkaa jyskyttää. Terveydenhoitaja sanoi, että max 3 kpp päivässä sais juoda, minusta kuulosti runsaalta määrältä ja ajattelin yrittää selvitä yhdellä aamukupilla.

Sori vaan jos oon ollu turhan neuroottinen, tuntui vaan välillä niin kummalta sisukaluissa.

Heipsan kaikki!
Nyt olis yksityisellä ultrassa käyty. Sydän sykki ja sain kuvan alle sentin rääpäleestä matkaan, kannatti maksaa 71 euroo siitä ilosta =D. Viikot siirty yhellä taakse päin. Perjantaina eka neuvola jossa sitten nään mitä jatkossa seuraa.
Rääpäle 6+2

Yhteistyössä