Heinäkuiset 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mi-iu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten kaikki voivat???? Itse ei vielä muita tuntemuksia kuin kova väsymys. Sain alkuraskaudenultrankin varattua, on 4.12 ja eka neuvola 7.12.

En tiedä miksi, mutta yhtäkkiä onkin alkanut kovasti pelottamaan, että jos kaikki ei mene hyvin tai tulee kesken. En tiedä miksi, tähän asti olen ollut tosi optimistinen onnistumisen suhteen..... Onko muilla samanlaisia fiiliksiä????

Täällä kärsitään ripulista ja pahoinvoinnista. Tänään oli vp, mutta esimiehen käskystä (kun jouduin eilen lähtemään kesken päivän kotiin) haen huomenna loppuviikoksi saikkua. Alun ylivirkee olo on vaihtunu siihen että huomaan väsähtäväni tosi helposti. Ja kun väsy iskee niin silloin iskee myös pahoinvointi. Edelleen palelee ja pissittää ja rinnat kipeytyy öisin. Silloin tällöin saattaa vihlaista mahasta,mutta siellä ei pahemmin vielä oo sen kummempia tuntemuksia ollut. Ja pikkuasiatkin itkettää (eilen esim.salkkareita katsoessa kyyyneleet valu :)

Mua ennemmin pelotti ihan aluksi että jotain tapahtuu. Nyt kun on muutama viikko mennyt (tänään 6+1)niin on mieli jonkin verran tasoittunut ja odottelen vaan sitä varhaisultraa ja ekaa neuvolaa (26.11 ja 27.11). Voin kyllä kuvitella miten alan panikoida ennen sitä ultraa.Sanoin miehelle että saa kyllä luvan tulla sinne ultraan mukaan. Neuvolaankin saa tulla jos haluaa, mutta ultraan tarviin ihan henkiseksi tueksikin....

Positiivisia ajatuksia Ellalle! Nää pelot ym. pyörii varmaan kaikkien mielessä aina välillä...

hei,
heräsin just parin tunnin päikkäriltä...

En muistanut kiittää aamua neuvoista/tiedoista! Eli kiitos! Kiva saada reaaliaikaista tietoa.

Kiva Ella kun sait ultran jo noin pian! Mulle ei suostunut varaamaan ennen ekaa neuvolakäyntiä mutta toivottavasti pääsee ennen joulua!

Voi että pikkumyy että pahoinvointi iski noin pahasti! Onneksi saat saikkua! Milloin sulle iski se pahoinvointi? Mulla nyt vasta rv 5 joten kai se ensi viikolla tännekin tulee. Toisaalta tuntuu kun söisin ihan koko ajan...Montakohan kiloa tässä lihoo :)

Kyllä minä ainakin vielä aina tarkistan heti onko tullut punaista kun menen vessaan eli joku pelko siellä piilee.

Nyt syömään karjanpiirakkaa :)

Aurea:lievää etomista oli jo aikasemmin, mutta viime la alko sit tää ihan oikee laatottaminen :( (sillon tais olla 5+4)

Neuvolasta soitettiin,pääsen huomenna sinne lääkäriin. Ja sit jouduttiin siirtää se eka neuvola samaan aikaan kuin mulla ois se varhaisultra. Koetan siirtää sitä ultraa, mut jos en täällä pääse niin varailen aikaa Kuopioon. Jokatapauksessa haluan siellä käydä että varmistun et kaikki on hyvin, kun se kunnallinen ultra on ikuisuuksien päässä...

Aurea: en siis saanut ultraa neuvolan kautta vaan menen yksityiselle, kun tömö raskaus on saanut alkunsa hoitojen myötä, joten täytyy tarkistaa onko oikeassa paikassa ja kuinka monta salamatkustajaa on kyydissä. Ehkä siksi välillä vähän pelokas fiilis ,kun omaan tilaani liittyy korkeampi keskenmenon riski. Toisaalta täytyy ajatella positiivisesti, esikoinen sai alkunsa saman hoidon seurauksena ja kaikki meni loistavasti. tyttö syntyi jopa tarkasti laskettuna päivänä, mikä on kait aika harvinaista????

Noh, se taas tästä synkkyydestä...... Ehkä hormoonitkin tekee tepposia kun kaikki todellakin itkettää ym....

Hyviä vointeja kaikille....

hiih... Täällä täsmälleen samat oireet kuin Pikkumyy28:lla.
Varhaisultra olis 20.11. johon min ukko ei pääse tulemaan kun ei kykene lähtemään 2tunnin yöunilla, mut ukonsisko tulee sitten henkiseks tueks. Ja sitten eka neuvola on 23.11 johon ukko sitten haluaa tulla ja pystyy tulemaan mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Hansu80:
No niin mä kerkeen nyt listaa. Soitin tänään neuvolaan. Neuvolatäti pyys käymään melko heti, kun ekat menkat esikon syntymän jälkeen oli vasta lokakuussa. Kierrosta ei siis mitään hajuu. Aika 20.11. Lääkäri katsoo missä mennän ultralla ja sit höpistään hetkisen neuvolatädin kanssa. Sit mennään pojan kanssa uudestaan 26.11. Hänellä sillon 1v neuvola. Samalla höpistään tästä raskaudesta uudestaan, kun aijemalla kerralla on niin vähän aikaa. Täällä meillä Lääkäri ultraa jo vk8. Oli aika outoo, kun esikko ultrattiin ekan kerran vasta vk13.

Mulla ei vie mitään ihmeellisiä oireita ole ollut. Alaselkä on vähän väsynyt vain välillä. Esikon raskaus oli tosi helppo. Jännitin vain niin pirusti kaikkia neuvola ja ultraus kertoja. Mielessä vain kävi hassuja asioita, että onko kaikki hyvin. Ekassa utrassa jouduin juoksemaan ulos, kun tuli niin huono olo ja oksensin pitkin nurmikoita. Sitä ennen meinasin pyörtyä. Jos nyt ei jännittäis niin paljoa, kun vähän jo tietää miten hommat menee.

Odotan inolla vauvamasua. Voisin olla monta vuotta raskaana yhteen menoon ;). Oli niin ihanaa aikaa. Saas nähdä kerkeekö sitä nyt nauttimaan niin... No esikko on ollu aika helppo.

Tästä raskaudesta ajateltiin kertoa vasta sit, kun joku sattuu huomaamaan... Saas nähdä pystytäänkö olla kertomatta.

Bubona: Meillä taitaa olla samalla päivällä ultra:) Jänitetään yhdessä sitä päivää!

Roosa2 2.7 , esikoinen , Kuopio
Bubona l.a.4.7.08?, esikko, Heinola
Pikkumyy28 la. 8.7.08?
Mi-iu l.a 10.7?!
Aurea 16.7.08?, vm- 76, esikoinen, Helsinki
Bendie 18.7.08? vm -78, esikoinen, Joensuu
Ella26 l.a. 19.7.08??, pikkukakkonen (esikoinen 08/05), Tampere
Karoliina75 l.a. 21.7.08?, Kuopio
Hansu80 l.a. heinäkuu? pikkukakkonen (esikoinen 11/06)

Heipä hei kaikille , täällä liittyisi yksi uusi odottaja joukkoon tänään selvisi varhaisultrassa että kuulunkin tänne heinäkuun porukkaan kun olin jo kerennyt ilmottautua kesäkuun odottajiin joten täytyi vaihtaa kuukautta tosin kaksoset olis tulossa joten melko varmasti kaverit tulee jo aikaisemmin maailmaan jos nyt kumpikin pysyy matkassa loppuun asti.Tällähetkellä kaikki hyvin eipä juurikaan mitään oireita ilmassa mitä nyt pientä ällötystä tai närästystä ilmassa eipä muuta. Rv 7+1.

Alkuperäinen kirjoittaja Roosa2:
Heipä hei kaikille , täällä liittyisi yksi uusi odottaja joukkoon tänään selvisi varhaisultrassa että kuulunkin tänne heinäkuun porukkaan kun olin jo kerennyt ilmottautua kesäkuun odottajiin joten täytyi vaihtaa kuukautta tosin kaksoset olis tulossa joten melko varmasti kaverit tulee jo aikaisemmin maailmaan jos nyt kumpikin pysyy matkassa loppuun asti.Tällähetkellä kaikki hyvin eipä juurikaan mitään oireita ilmassa mitä nyt pientä ällötystä tai närästystä ilmassa eipä muuta. Rv 7+1.

Ei olisi vielä kannattanut, kun varhaisultran laskettuun aikaan ei ole aina niin luottamista... Itsellä katsottiin ettei viikkoja olisikin ollut melkein 2 vähemmän ja taas np-ultrassa nuo viikot kirivät takaisin, ja niillä mennään neuvolan mukaan. Luultavasti siissyt siis takaisin kesäkuisiin.

-LA kuun lopulla nyt täälläkin...

Tunsin Pikkumyyn sanat täysin omikseni: On ollut superterve ja hyvinvoiva olo. Kerroitko työnantajalle jo mistä heikko vatsasi johtuu? En uskalla itse ennenkuin on pakko.

Eka päivä kun ei koskenut vatsaan menkkamaisesti ja heti piti alkaa kelaaman, onko kaikki kunnossa. Onko valtavan lihava (vielä oikean rasvarenkaan lisäksi) olo kellään muulla, vaikka on vasta ihan tosi tosi alussa eli päivää vaille 5 vk niin jotenkin tuntuu vatsassa ja vyötäröllä turpealta. Parin viikon päästä ei tätä menoa mene housut kii, mutta eikö tuo lie läskiä kaikki... Löysin muuten netistä Belly Beltin ja ajattelin paikata sillä pari kuukautta työasun sopivuutta. Vaikuttaa kätsältä, oottako kokeillu'?

Työkiireiden vuoksi neuvola venyi 20.12 asti, jolloin kasassa 9+jotain jos luoja suo.

Epätodellista edelleen, kun ei voi kellekkään elävälle naiselle jutella, ei tuo ukko ole sama juttu. Huomenna toka testi vaikka eiköhän tämä ole selvää pässinlihaa ihan sillä ekallakin,

Täältä ilmoittautuu yks joka tuntee itsensä lihavaksi :) Varsinkin iltaisin maha on sen verran turvoksissa että housut kiristää...

Mä kerroin esimiehelle miks oksentelen, ehkä en muuten ois kertonut mutta kun lopetan joka tapauksessa muuton takia työt tuolla parin viikon päästä niin ajattelin et ihan sama...On kyllä oikeen extra huono omatunto olla viimeset päivät irtisanomisajasta saikulla, mutta minkäs teet... Tänkin aamun oon alottanut oksentamalla ja eilen illalla tuli kans kaikki ruuat ulos...

Roosalle isot onnittelut kaksosista. Olen lueskellut teidän ketjua tuolla lapsettomuuspuolella taustaillen, sillä meilläkin tämä raskaaksi tuleminen vaati hieman lääketieteellistä avistusta, luomusti ei olisi ollut käytännössä mahdollistakaan.
Miten olet voimut ja jaksellut??? Lämpimät onnittelut.

Täällä kanssa yksi joka tuntee olonsa paksuksi. Iltaisin vatsa turpoaa ja näyttää pullataikinalta, ei pitäisi vielä kait raskaudesta johtua kun viikkoja kasassa vasta 5+. Ehkä tämä olotila vaikuttaa yleisesti kaikkeen ja alussa on turvonnut olo.
Esikoisesta en muista miten alussa oli, oliko turvotusta vai ei. raskauden aikana sain kuitenkin 20kg kerättyä, joten kaitpa sitä söikin ahkerammin.

Onko Roosa tai Karoliina menossa varhaisultraan Kuopiossa? Mä jouduin perumaan oman aikani täällä Treella, kun neuvola-aika siirrettiin sen kans päällekkäin ja ei enää ollut muita aikoja sille viikolle.Ja saman viikon lopussa jo muutetaankin pois täältä... Jos käytte niin minne ootte menossa ja paljonko maksaa? En millään malttais oottaa sitä kunnallista ultraa tammikuun alussa...

Kävin siellä neuvolan lääkärissä tänään, sain tän ja ens viikon sairaslomaa. Oli tosi kiva asiallinen lääkäri,anto hyviä neuvoja ja ihan oikeesti koetti keksiä millä sen mun mahan sais rauhotettua. Ja oksenteluunkin määräs jotain pillereitä, tosin niitä en aio ottaa jos ei oo ihan pakko...

Hei vaan kaikille ja kiitos onnitteluista , onhan tämä aika huikeeta kun on kaksi tulossa vaikka voihan tässä vielä tapahtua kaikenlaista joten olen vielä aika hissukseen. Niin kävin eilen kysillä varhaisultrassa kun meille on tehty lapsettomuushoidot siellä ja oli lääkärilläkin aika mairee ilme kun katto monitoria ,on se varmaan heillekkin hieno asia kun onnistuu , mullekkin on tehty nyt neljä hoitoa ja yksi aikaisempi raskaus joka meni kesken heti alkumetreillä niin onhan se ihanaa kun nyt on edes jotain toivoa.
Mahtava tunne oli kun sain kuulla kahden sydämmen lyönnit kysyin ihan holmönä onko se minun sydän kun kuuluu niin selvästi mut ei ollut vaan kyytiläisten.
Väsymystä on ruvennut olemaan ja tuntuu että töissä on loppupäivä jo todella työlästä. Eilen illalla nukkumaan mennessä tuli huono olo ja ajattelin et nytkö se alkaa mutta kun kävin syömässä yhden näkkärin ja palan tuorekurkkua se öllötys meni ohi ja pystyin jatkamaan unia mut sen opin et syötävä on tai muuten tulee paha olo.

kauheesti tullut tekstiä lyhyessä ajassa, yritin lukaista pikaisesti ennen kun meen saunaan. onnea ja tervetuloa roosa! täällä oli puhetta oireista, mulla testaamisen aikoihin älytön vilu, mielialamuutokset ja ne mahan vihlomiset. mut nyt kaikki oireet on hävinny viimisen muutaman päivän aikana(paitsi se vilu) ja joku epäluuloisuuden peikko alkaa kurkkimaan tuolta korvan takaa... huomenna varaan kyl ajan varhaisultraan. se ehkä auttaa muutenkin tajuamaan sen että oon oikeesti raskaana.en meinaan oo sitä oikein vieläkään sisäistänyt ja meinaankin sen jatkuvasti unohtaa esim.kiellettyjen ruoka-aineiden kohdalla:)

Moikka kaikille! Ilmoittaudun mukaan. Plussasin reilu viikko sitten kp 25/28. Laskettu aika on helistin.fin mukaan 18.7. Arvasin olevani raskaana, koska oli niin etova olo, hajut tuntuivat sata kertaa vahvemmilta, janotti, rinnat oli kipeet ja kiinnittymisvuoto tuli. Ajattelin, etta turha edes tehda testia, etta mun on pakko olla raskaana. Tein testin ja haalea viiva tuli, myohemmin testasin uudestaan ja naytti jo vahvempaa plussaa.

Tulossa on esikoinen, takana parin kuukauden yritys. Molemmat olemme olleet viime kuukaudet aivan vauvakuumeisia! Miehella on tama vuosi sellainen, etta se joutuu olemaan paljon ulkomailla toissa, ja se tietysti vaikeutti yritysta. Aikaisemmat kuukaudet ajoitimme siten, etta olisimme yhdessa kp 14/28, kun ajattelin ovulaation olevan silloin. Viimeisella kierrolla mieheni oli "kaytettavissa" ainoastaan kp 10/28. Sen kerran sitten puuhailtiin ja todettiin, etta talta kierrolta on turha toivoa mitaan. Mutta kuinkas sitten kavikaan. Kiinnittymisvuoto tuli jo paivana 16/28 ja sen jalkeen alkoi raskausoireet. Eli en lainkaan tiennyt, milloin ovulaationi on, vaikka kierto on aina 28 paivaa. Aikaisemmat kierrot olimme ilmeisesti myohastyneet ovulaatiosta. Ovistestia en ole koskaan tehnyt.

Minulla on ollut lievaa etovaa oloa, mutta ei varsinaista pahoinvointia. Janottaa, pissattaa ja rintoja turvottaa. Jumpassa hengastyin helposti ja en uskaltanut tehda kaikkia vatsalihaksia. En ole viela soittanut neuvolaan. Kiva jakaa kokemuksia!!

Mimi#: Eikö ole uskomatonta, että vaikka kuinka testailee, niin asia ei muutu konkreettisemmaksi millään? Ruoka-asiat on tosi vaikeita muistaa, ainakin alkuun.

Marion79: Tervetuloa vaan, meillä taitaa osua näin ensimmäisen arvion mukaan samalle päivälle. Mulla muuttui Helistimen laskurista päivällä aikaisemmaksi kun soitin neuvolaan varatakseni aikaa.

Armas aviomieheni on nyt vakuutettu tekemällä toinen testi ja hän myheksi ääneen, että "on kai se uskottava että isukiksi tässä pääsee." Huom, pääsee, eikä joudu. Tuntuu vain hurjalta, että Evra-laastarin irroittamisen jälkeen ei ehtinyt tulla yhtään kertaa vuotoa vaan se oli siinä ja HÄN on tulossa. Kuinkahan kauan tätä ehtii hämmästellä. Typerä hymy naamalla aina kun asiasta puhuu.

Onko kellään kokemuksia kestovaipoista? Olen ajatellut alkaa toteuttaa kestoilua ekologisen omatunnon kolkuttaessa. Työmatkat ovat periferiassa pitkät eikä bussi kulje toivotulla tavalla, joten lähes päivittäistä ajelua kompensoimaan tarvitaan aika paljon. Ja tekisi kuitenkin mieli jo ostaa jotain ihanaa, mutta kun se km ehkä silti vähän kummittelee takaraivossa, jos ostan niin kohtalo lyö taivaalta salamalla...

Mun kaverit on kestoilleet hyvällä menestyksellä, joten haluan ehdottomasti itsekin ainakin kokeilla sitä... Lisäksi niitä kuoria on aika kivannäkösiä :) paljon hienompia kuin kaupan vaipat.

Bendie:oot kyllä raskautunut ihanan helposti, mä heitin Evrat mäkeen jo helmikuun alussa. Tosin takana oli pillereitä, ehkäsyrengasta ja Evraa kai yhteensä 10-11vuotta, joten kai siinä sit meni aikaa et hormonitoiminta tasoittui tai jotain...Alko kuitenkin jo olla semmonen olo et ei meillä tärppää ikinä!

Mullakin on kaikesta tästä pahoinvoinnista huolimatta vieläkin vähän semmonen epäuskonen olo...ei kuitenkaan enää ihan niin paljon kuin aluksi. Meidän piti pitää tää salaisuutena jouluun asti,mutta miehellä on niin kova hinku kertoo vanhemmilleen että paljastetaan tää nyt tänä viikonloppuna kun mennään siellä käymään. Ja mä kerron sit omille porukoille myös. Vähän jännittää, vaikka tiedä et kaikki on varmasti tosi ilosia meidän puolesta, eikä 10.5vuoden seurustelun jälkeen voi mikään yllätys sinällään olla...

Ootteko te kertoneet vielä kellekkään?

mä oon kestoillu esikon kanssa osittain alusta asti. ensin käytettiin muotoon ommeltua sisävaippaa ja "muovi" kuoria tai mitä tahansa imuosaa ja villahousuja(ihanat talvivauvalle), myöhemmin all in one-vappaa, ja nykyään vain harkkahousuja kun päivällä lähes kaikki tulee jo pottaan. reissuissa ja yöllä on melkein aina ollut kertis. varasin tänään varhaisultran, mahtaakohan se vaan olla liian aikaisin kun se on tiistaina jolloin rv6+0, esikon syke näky 6+3... kaipa sitä tän raskauden sitten tajuaa viimeistään kun ei housut enää jalkaan mahdu;)

ai niin, oon kertonu mun hölösuusiskolle kun ei muuten lakannu kärttämästä mua siiderille:) ihme on jos se ei kenellekkään oo kertonu vaikka lupas, ja työkaveri arvas kun kysy et miks mä oon lopettanu tupakanpolton enkä mä ollut ehtinyt yhtään valmistautua noihon kysymyksiin mielessäni. vastasin sille jotain tyyliin että "no tota..öö, miks sitä nyt ihmiset yleensä lopettaa". tarkotus oli vedota terveyssyihin mutta samaan aikaan mun naamalle levisi hallitsematon typerä virne, joka totaalisesti käräytti mut. onneks ympärillä ei ollut kuin yksi kuuloetäisyydellä. siinä sitten suhisin ja kerroin että tää on tosi uus juttu vielä. toivottavasti ei mitkään murphyn lait nyt puutu tähän:) kerrotaan varmaan jo osalle sen tiistain jälkeen jos siellä kaikki hyvin.

Tervehdys!

Täällä tämä joi tänä aamuna pari lasia vettä ja kuinka ollakaan oksu tuli, tai siis vedet pihalle :x sen jälkeen ei ole laatannut vaikka pahaa oloa ja päänsärkyä on ollut koko päivän... semmonen kumman hölmö olo on:/ jouduin kertomaan työkaverille tänään (joka kylläkin menee muualle töihin) kun hymy tosiaan levis tänkin kasvoille kertoessa "pahasta olosta" ja siitä ettei ihmettele jos juoksen vessaan yrjöömään...

Mi-iu rv6+0

Minäkin liityn heinäkuisiin :) laskettu aika on 9-13.7... varmistuu varmaan sitten ultrassa joskus.. Ensimmäistä lapsosta odotellaan :) Opiskelen vielä amk:ssa, mutta en annan sen häiritä. Oireita mulla ei hirveesti ole ollut, turvotusta ja nännien arkuutta... välillä hieman heikkoa oloa iltaisin tai aamuisin.
Onnea odotukseen ja toivotaan, että heinäkuussa meillä olis omat nyytit ;)

-Anzzu

Yhteistyössä