**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

pollerolle tääl on kans kalkkis. Tosin neuvolasta suositteli jo maissisosetta pulautteluun makuannoksilla parin viikon kuluttua. Mutta enpäs taida sittenkään. Etenkin kun tuo pulauttelu on nyt taas huomattavasti vähentynyt, mistä lie sitten johtunut???

Miulta hävis yhtäkkiä painosta 5 kg!!! Pitkään paino pysyi samassa ja ajattelin jo että p***an latvat tästä paino lähde putoamaan ikinä vaikka miten imettää, niin sit lähtikin ihan rysäyksellä :D

Yllättävää kyllä, tuo rysäys kävi kun aloitin nuo minipillerit. Oisko turvotusta lähtenyt hormonimuutosten mukana..? Toivottavasti olisi vaikka vähän tuota laardiakin masupuolelta. Tosin masu tuntuu pienemmältä kuin ennen, jopa mieskin tuon totesi yksi ilta :)
 
Täällä ollaan jo jokunen viikko kiinteitä syöty. Perunaa, maissia, porkkanaa, kukkakaalia, parsaa, päärynää, omenaa ja persikkaa.

Hyvin on maistunut. Olen antanut niin että aamupäivällä kasvissosetta ja ennen päikkyjä tuota hedelmää.Just mietin että josko pikku hiljaa alkais ottamaan myös toisen kasvis soseen. Ja sit lähempänä 4kk puuroa...

Yöt on mennyt nyt niin että tuossa 5 pintaan haluaa ruokaa ja siitä sit tonne seiskaan nukutaan.

Ekoille unille käydään puol 9 pintaan ja siitä sit nukutaan vaihtelevasti reilu tunti-3 tuntia.

Syödään ja jutustellaan, touhutaan, syödään ja sit nukkumaan yleensä yhden kahden välillä. Tuolloin nukutaan vaihtelevasti 1-3 tuntia. Jos vaan tunti menee niin sit otetaan viel yhet tirsat, joskus toun 3 tunnin jälkeenkin.

Niin ja sit taas jossain vaiheessa useemmin tai harvemmin syödään ja yö unille käydään 8-9 välillä.

Tulipas sepustusta....

Kylpyjuttuun, käytän sellaista kylpyöljyä vähän veden joukossa.

Menkoista, hetkenä minä hyvänsä tulee... Toivottavasti helpommat kuin viimeksi. Nyt ainakin kivuliaampi olo jo näin etukäteen.

Hyvin ollaan lentsusta toivuttu, onhan viel vähän räkäine mutta ei niin pahasti kuin männä viikolla ja mikä kaikista parasta se ei mennyt korviin!!!!!!

Mutta nyt on jouduttava...

Tä&Neiti 3kk1vk1pvä
 
terve pitkästä aikaa!

Tässä on ollut niin paljon kaikkea. naimisiin on tullut mentyä ja hääjuhlaa ollaan valmisteltu joka on 20.10. paljon on tekemistä vielä mutta eiköhän selvitä.

Unirytmistä: meillä herätään 8-9 aikaan sitten ollaan hereillä 10:30-11 ja mennään ulos nukkumaan ja nukutaan 2-5tuntia. (ihan turha koittaa sisällä nukkumaan ei nuku kun maks 15min.) sitten ollaankin hereillä iltaan asti ehkä otetaan pienet unet sitterissä tai lattialla viltillä. yö unille mennää 21-23. nukkuu yöt tosi hyvin herää 3-5 syömään ekan kerran ja sitten nukkuu 7-9 asti... hyvin saa äiti nukkua.

Pinnasänkyä pitäis vaan laskea jo alas kun jalat nostaa laidalle välillä. mut ei oo saanut viel miestä auttamaan.

Kiinteistä/vellistä meil on syöty jo kk vähän soseita hedelmää lähinnä mut maistettu on myös maissia ja vähän perunaa ja porkkanaa. nyt mennää lähinnä vellillä. aloitin kiinteät just pulauttelun takia ja sen takia ettei maito millään riittänyt. nyt ei tartte sitten oikeastaan yhtään lisämaitoa. välillä sitä meni meinaa 200ml kerralla ja 2-3 pulloa päivässä vaikka kuinka olis imettänyt. yöllä onneksi riittää oma maito ettei tartte lisää lämmitellä.

Vaippoina meillä on libero. aluksi kokeilin kaikkia mahdollisia, mut libero oli paras. sain töistä kaikkia näyte juttuja. anoppi osti myös lidlin vaippoja mut niistä alkoi tulla ihottumaa. jos ne ei sitten sovi.

mä kävin vaa-alla pitkästä aikaa ja olimpa sitten laihtunut 3kg. ihme kyllä tällä herkku määrällä. hirvee suklan himo iskenyt. varsinkin uusin fatzerin lontoonrae on mun heikkous.

ens viikolla alkaa rokotukset pelottaa että tulooko poika kovin kipiäksi just kun olis viel viikonloppuna ne häät. mut sen näköö sitten.

voiko muuten mun omat allergiat aiheuttaa poikaankin oireita? siis jos ite oon mennyt vahingossa syömään jotain mille oon allerginen niin voiko samasta syystä tulla poijaalle ihottumaa. oon mennyt syömään jossain jotai väärää ja oon ihan täynnä ihottumaa joka kutiaa kuin mikä.

Mut koitan jaksaa kirjoittaa useampaa. lukea jaksaa joka päivä.

T:tuore vaimo ja sen poika tänään tasa 3kk

 
En oo pitkään aikaan jaksanut näpytellä, vaikka lukemassa oon käynytkin :ashamed: Mutta näpytellääs nyt sitten.
Meillä on huomenna 3kk nla, ja huomenna saattaa olla et pitäs alottaa jo kiinteet. Maisiivelliä on mennyt maidon seassa jo pari viikkoa, ku ei toi maito pidä nälkää. Ihan nlassa tunnustin kun pillerireseptiä hain, enkä saanut edes haukkuja :LOL: Pistettiin vaan juttelee lastennla-tädin kans, joka ymmärsi ihan hyvin sen etten halua toista nälässä pitää. Sit tos huomenna pituus/paino-jutut ja siihen nähden sitten katsotaan se kiinteiden aloitus.

Meillä on poika tosi huono nukkumaan, yöt nukkuu kyllä tuosta 20-21 johki aamu3-5 ja siitä syönnin jälkeen 8. Päikkärit sit onkin asia erikseen, ei meinaa ei sitten millään nukkua vaikka väsyttää ja sitten jos/kun saa nukahtamaan niin se on about puolisen tuntia ja ylös. Vinkkejä saa antaa jos keksii :wave:

Mä oon jo takasin lähtöpainossa ollut jo kauan, menkat oli tossa hiljattain jo toisen kerran ja e-pillerit aloitin kun imetys loppui paria päivää ennenku jätkä oli 2kk. Konkurssi iski, koko ajan hiipui maito kunnes loppui kokonaan.

Mutta nyt taas alkaa kitinä, vartin herra sitten päätti nukkua.
 
jenmo
Poju on nyt tasan 3kk. Eilen alko tekemällä tekemään ekaa hammasta! Tai kitissyt ja kuolannut on useamman päivän, mut eilen tuntu piikki ja sain varmistuksen et siitä todella on jo kyse :eek: Tohon alas eteen tulee...Luultavasti sit heti perään toinen. Esikko kun teki joka kerta aina kaks hampua yhtä aikaa, mut hän oli sentään jo 6kk ku alotti ton homman.

Eilen käännyttiin myös meillä masulleen. Ja nyt osataan ottaa lelua käteen. Ääneen alkaa "naurattaa", kun otan pojua käsistä kiinni ja hän onnistuu vetämään mamman kädet suuhunsa! :heart: Ikenen kutittelusta pitää kovasti, mut on tässä varjopuolensakin..Kun ne ikenet on kipeät!!! Meidän rakas hymypoika joutuu jo näin pienenä kärsimään hampaiden tulosta...Ilkeää :'(

Mut isäänsä on tullut, kun isukkikin sai ekan hampaan 3kk:n iässä.

Mittoja viime nlakäynniltä:
Ikä: 2kk
Pituus: 58cm (46cm)
Paino: 5760g (2640g)
Päänymp.: 40,4 (35)

Sosetta on poju vetänyt viikon ajan...Heti tajus lusikan "käytön" ja suussa pysy samantien suurin osa soseesta. Kitinät väheni huomattavasti, mut tuolla kasvuvauhdilla ei lienee ihme, ettei pelkkä maito enää riitä! :D

Unijuttuja vielä nopsaan; poju nukkuu yöllä heräämättä 5-7h. TODELLISTA luksusta alun valvotusten jälkeen! Oon tän ansainnut, heh. Mulla kun itellä on jatkuvasti univaikeuksia masiksen takia, niin ihanaa et poju sentään antaa nukkua ne hetket kun mamma siihen kykenee.

Enempi taas seuraavan nlareissun jälkeen, joka onkin jo ens maanantaina.
Jaksuja kaikille! :hug:

P.S: Profiilissa tää mamma pari viikkoa sit. Kivasti palauduttu raskaudesta täälläkin ;)
 
Pitää yrittää kirjotella kun Eetu nukkuu. kohta varmaan herää ja jää kesken :) Eetu tänään siis 3kk. Neuvolassa käytiin tänään. Sai rokotteen ja itki hirveesti. Nyt sen jälkeen lähinnä nukkunut. Väsähti pieni... Mitat 6915g ja 63cm. Päänympärys 41,6cm. (syntymämitat 3580g ja 51cm, pipo 37cm)
Päätään ei kannattele vieläkään oikein hyvin ja edelleen on taipumusta pitää päätään enimmäkseen oikealle päin. Ensi viikolla mennään lääkäriin joka sitten katsoo että oisko tarvetta fysioterapiaan.
Eetu ollu nyt 3 viikkoa nuhassa. :( ja tosi kiukkuinen sen takia. Käytiin viime viikolla lääkärissä mutta eihän tuolla saanut muuta ohjetta kun jatkaa vaan niistämistä ja keittosuolatippojen antamista. Ei ollu korvissa eikä keuhkoissa mitään.

Syömisestä... Rintamaito riittää melkeen. Vajaa purkki (2dl) menee päivässä korviketta lisänä. Eetu syö yöllä 2 tunnin välein ja päivällä tunnin välein. eli tosi tiheesti. kokeiltiin maissivelliä korvikkeen seassa mutta ei ilmeisesti Eetu tykkää siitä kun ei suostunut syömään sitä kunnolla, joten jätettiin se kokeilu muutamaan päivään. Ite oon tosi väsynyt jo tähän näin tiheeseen imetykseen. Ois kiva itekin joskus nukkuu yli 2 tuntia putkeen, mutta eihän sille voi mitään...Neuvolassa sanottiin että parin viikon päästä voi ruveta kiinteitä maistelee.
Päivällä Eetu nukkuu vaan korkeentaan puolen tunnin pätkiä.. eli ite ei oikeen kerkee levätä päivisin...

No nyt taas heräsi... jatkan toiste.

Lotta84 ja Eetu tasan 3kk
 
kirjotanpa vielä kun nukahtikin tutin antamisella uudestaan. unirytmi meillä on semmonen että illalla käydään nukkuu 20-22 välillä ja aamulla herätään 8-10 välillä. Tuolla välin siis syö 2 tunnin välein. Onneksi nukahtaa kuitenkin sitten samantien uudestaan. Ite en osaa nukahtaa heti uudelleen :( Päivällä sitten nukkuu n.3-5 unet, jotka on ½tunnin mittaisia. Eli melko vähän nukkuu. COTHAIN vauvalla tais olla vähän samanlaista tuon nukkumisen kanssa. Meillä yleensä taistellaan nukahtamisen kanssa. Saattaa mennä tunti nukuttaessa ja sitten nukkuu ½tuntia.. Tosi kivaaa...

Muuten Eetu on tosi aurinkoinen poika. Oppi nauramaan jo ääneen :) Voi että se on ihanan kuuloista. Piristää aina väsyneen äidin päivän :) Tosi sosiaalinen on ja seurustelee paljon. Ei viihdy yksin hetkeäkään.

Vaipoista.. Meillä käytetään Liberon vaippoja. Ollaan kokeiltu paljon eri merkkejä mutta nuo on parhaiks havaittu meillä.

Ehkäisystä.. Mulla on tuossa minipilleri resepti oottamassa mutta en oo vielä päättäny että käynkö ne. Mulla ei oo vielä menkat alkanu ja ne pillerit kai voi aiheuttaa vuotoja. En haluis kuitenkaa vielä menkkoja. Eipä tuota ehkäisyn tarvettakaan niin paljoo oo ettei kortsuilla pärjäis. Ollaan molemmat miehen kaa aika väsyneitä joten ei hirveesti oo seksi aina mielessä. Mutta ehkä tää tästä..

Nyt on pakko kyllä mennä syömään ite ennen ku tuo poika herää taas.. Ihmeen hyvin kyllä nyt nukkuu.. Tuossa välissä otti vähän tissiä ja jatkoi unia. Liekö johtuu tuosta rokotuksesta että väsyttää vai oiskohan pikku hiljaa rupeemassa nukkuu pidempiä päiväunia :) Varmaan turha toivo.. :D
 
Uusi kuva profiilissa! Kastajaisissa otettu. =)

Vaippamerkki meillä on libero, ainakin toistaiseksi meillä paras ollu.

Tänään käytiin 2kk neuvolassa:
Paino 5570g
Pituus 59cm
iho hyvä, hymyilee ja muutenkin kehuskeli Veetiä reippaaksi ukkeliksi.

Tissimaito riittää kuulemma, että hyvin on sillä kasvanut. Oon ajatellu että täysimetän ainakin sen 4kk jos maitoa vaan tulee näin hyvin, ja mahdollisesti jopa sen puoli vuotta, mut katsotaan nyt. Oishan se itelle helpompi ettei yöllä tartteis välttämättä syöttää enää jos saa jo "paksumpaa" ruokaa. Mut Veeti kyllä antaa nukkua niin hyvin muuten että periaatteessa se yösyöttö ei oo hankala asia.

Kävin mieki tänään lääkärissä, mulla on tenniskyynärpää! :eek: Ollu jo monta päivää tosi kipeä, ei kärsi kiertää ulospäin oikeaa kättä ollenkaan. Tukan ponnarille laittokin nostaa kyyneleet silmiin... sain kortisonipiikin kipukohtaan ja panadolia. Mobilatia saa kans laittaa. Ja isäntä tekemään kotityöt! Jees jees, saapa nähdä. ;)

No tän verran kerkesin kirjottaa, Veeti heräsi.

Ai niin, kiva Jenmostakin oli kuulla pitkästä aikaa! :wave:
 
Lotta84 Miule lääkäri sanoi ainakin minipillereistä, että yleensä jos kuukautiset eivät ole vielä alkaneet, niin ei tiputtelua tule.

Täällä on väsynyt (mut silti onnellinen) äiti. Esikoinen on todella kovassa flunssassa ja kuopus heräilee muuten vain ja -kuinkas muutenkaan- eri aikaan, esim. viime yönä esikko oli nukkumassa klo 21 ja kuopus sammahti klo 22. Klo 23 kuopus tirautti lyhyet itkut, klo 24 esikko sai valtavan yskänpuuskan jonka seurauksena oli oksut, klo 3 kuopus söi, klo 5 esikon yskänpuuska, klo 6:30 kuopus söi ja klo 7 esikko heräsi. Sympatiat kaikkien niiden puolella, jotka joutuvat joka yö heräilemään noin tiuhaan tai jopa tiuhempaan.

Itsellä kurkku tuntuu myös kovin karhealta, saa nähdä tuleeko tuo esikon flunssa minuunkin. Näinköhän kuopus tulee myös flunssaan jos minä sairastun vai saako maidon kautta vasta-aineita??? Kertokaa tyhmälle... :LOL:
 
Terveisiä 3 kk neuvolasta
Painoa oli pikkumiehellä 6530g ja 60 cm , pää 40.3 cm( 3480g, 50 cm, 34cm) rokotus saatiin myös. Hyvin kasvaa ja rintamaitokin riittää aikas hyvin, lisämaitoa saa n purkin päivässä, ei aina sitäkään!
Seuraava eli 4 kk neuvola onkin meilläpäin lääkärineuvola!
Kovasti neuvolantätille juteltiin ja naurettiin, ei piikkikään haitannu ollenkaan! =)
Meillä on tämä vauveli nyt samanpainoinen mitä isoveljensä 4kk neuvolassa, eli kilo eroa!
Mutta meillä ollaankin ruoka-aikaan aina kotona eikä nirsoilla eväistä! =)
Mutta aina kun pääsee koneelle, alkaa kuulumaan jotain ääntä siihen suuntaan, että ruokabaari pitäs saaha auki, eli taas mennään! :wave:
 
Flunssa iski sitten niin minuun kuin kuopukseenkin. Viime yö nukuttiin ihmeen hyvin, vaikka kovin on nuhainen poitsu. Tänään käytiin apteekista ostamassa nenäfriida niistäjän tilalle. Se pikku niistäjä ei ollut mistään kotoisin. Keittosuolaliuosta onneksi oli ja sen avulla saatiin aamumaidot sitten lopulta syötyä.

Ihmeen hyväntuulinen ja hymyilevä poitsu on, vaikka onkin hieman lämpöä, yskii ja nenä ajoittain rohisee. Toivottavasti menisi pian ohi!!!

jossu + räkänokat 2,5kk ja 8-v
 
Yks hyvä nenän putsaaja on kanssa sellainen suuimu,elikkä siinä on sellainen pömpeli mihin laitetaan vettä ja siitä sit lähtee 2 katetria. toisesta imetään jatoinen nenään.

On ohuempi kuin friida. tuota en tosin ole kokeillumutta tuo suuimu on meillä ainakin toiminut.

Senja tosin siitä ei tykkää, suuttuu jo valmiiksi kun näkee äidin, keittosuolatipat ja tuon hällävärkin.

Ai niin eilen neiti veti herneet nekkuun kun ei saanut syödessä laittaa nyrkkejä suuhun.. hyvä kun ei soittanut lapsiasiamiehelle :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

ja taas etiäpäin....
 
Alkuperäinen kirjoittaja pollerolle:
Olenkohan minä tämän ketjun ainoa "kalkkis" kun meinasin täysimettää sen puoli vuotta ja vasta sitten aloitella kiinteitä(siksakkia taisi myös olla samoilla linjoilla minun kanssa).Minulla ei ole mikään kiire aloittaa kiinteitä ruokia,eikös se ole WHON ja Unicefin suositus tuo puoli vuotta?Isommat lapset on myös täysimetetty sen puoli vuotta ja niin olisi nytkin tarkoitus.Jos vaan vauva kasvaa ja maitoa riittää niin kyllä kannattaa imettää se puoli vuotta.Parasta ravintoa vauvalle.Jos saan olla utelias niin mistä syystä aloitatte kiinteät jo kolme/neljä kuukautisina?Meillä muuten kestovaippaillaan päivisin ja yöllä on käytössä pampersit.
Täälläkin "kalkkis" tai oliskohan päinvastoin... =) Olen kyllä ajatellut täysimettää sinne puoleen vuoteen, kun poika niin hyvin rintamaidolla kasvaa. Terkkakin just eilen 3 kk:n neuvolassa sitä suositteli. Melkeen kilo oli tullut kuussa lisää (nyt mitat 7270 g, 63 cm). Jännä, että joskus kuulee, että sen takia pitäisi antaa kiinteitä, kun vauva on iso... Eikös se just kerro sen että maito riittää kun kerran hyvin kasvaa?? Meillä heräillään kyllä usein yöllä syömään, mutta en koe sitä niin raskaaksi, että sen takia aloittaisin aikaisin kiinteät. Eikä se todellakaan pitempiä unia välttämättä takaa. Jotenkin nyt toisen lapsen kanssa ei muutenkaan ole mitään hinkua päästä kiinteitä testailemaan, ehtiihän sitä... Mutta en todellakaan halua ketään "tuomita", jos kokee imetyksen raskaaksi tms. ja haluaa sen takia kiinteitä antaa.

Pauline ja Sakke 3 kk
 
...että just kohta tuonne odotus-puolelle tulee uusien heinäkuisten pino :eek: Tai siis tuli tässä mieleen kun isänpäivälahjaa mietin, että viimekshän mä tein sen plussatestin juuri isänpäivänä :heart:

Mä olen väsy! Edelleen odotan sitä yötä kun sais nukkua kolme tuntia putkeen - mutta ei kait sitä voi kahta hyväunista lasta saada, joten...
Otavalla on nyt sitten eka korvatulehdus :( Atibiootti on pistäny mahan sekaisin, joten aika itkuisia päiviä tässä takana.

kiinteistä en aio todellakaan aloittaa ennen kun on pakko, eli mielellään se 6kk imettäen vaan, mikäli ei sitten poika lisää kasvaakseen tarvitse

joo: ei kulje ajatus kyllä yhtään, ajattelinpahan vaan ilmoitella, että hengissä ollaan =)
 
Meillä on ollu tänään oikein kunnon kakkapäivä. Isi oli just menossa pojun kanssa pyllypesulle, kun kuului oikein iso rups ja sitten pari painokelvotonta sanaa ja sit alkoi nauru... ...siis oikein kunnon ilmahyökkäys keskelle eteisen mattoa ja vessan ovikin sai osansa :LOL: Poitsu on nyt aamusta tehnyt jo 5 kakat, parit viimeiset tosin oli jo sellaiset pienet rutsut.

Viime yönä onneksi nuhasta huolimatta nukuttiin hyvin, illalla saunottiin koko porukka, myös pikkumies. Pikkumies tosin saunoi alimmalla lauteella heti lämmityksen alussa, löylyä ei heitetty sinä aikana kun poitsu oli siinä mutta ennen poitsun tuloa kylläkin et saatiin kosteutta. Sen jälkeen sit nenäfriidalla imastiin nenä tyhjäksi ja hyvin nukutti yöllä.

Meillä on makuuhuoneessa ilmankostutin ja nyt viime yönä se oli ajastettu olemaan 15 min päällä/tunti. Oli juuri sopiva, koska sekä itsellä että pojulla erite pysyi juoksevana ja valui hyvin pois pojullakin.

Saas nyt nähdä, kuinka käy sit rokotteen kanssa: siis voidaanko sitä antaa???

toistamiseen äidiksi miula on joskus esikon kanssa ollut käytössä toi suuimu, mut siitä lähtevä ääni sai aikaan yökkimistä äidiltä, joten luovuin aikas pian sen käytöstä... :ashamed:
 
Johantero, toi kakkahomma on niin tutun kuulosta! Meillä esikko aikoinaan turautti samalla tavalla kakat ja just pestylle eteisen matolle :p :p Ja kerta kakka on puheenaiheena, niin meillä on tyttö sit ruvennu sinappikoneeksi. Aiemmin ei ole kakannu kun kerran kolmessa päivässä, niin nyt turauttaa sit kolme kertaa päivässä :whistle: Että tälleen...

Iina on sit tosiaan nukkumaan yönsä yhdellä heräämisellä, 5-6 välillä syödään ja jatketaan unia melkein ysiin saakka. On kyllä tää mamma virkee!
Ja onneks uudelleen alkanut nuhakaan ei ole yöunia hirveesti haitannnu. Keittosuolatippoja jälleen käytetään ja friidalla niistellään.

Oli meillä rauhallinen viikonloppu kun isommat muksut oli mummon ja papan kanssa mökkeilemässä. Olivat kuulemma käyneet tuulastamassa ja olivat muutenkin olleet vesillä. Kuulemma mahtava viikonloppu oli ollu, eivätkä olisi halunneet vielä tulla kotiin...

Nyt täytyy mennä laittamaan paisti ja perunat pöytään ja huutaa muksut syömään.
Iinalle ajattelin ruveta antamaan kiinteitä 4-5kk iässä, menee jo nyt korviketta lisänä niin paljon et varmaan kohta mennään korvikkeella kokonaan. (Nuhasena on huomannu et pullosta saa paremmin ja helpommalla :ashamed: )

 
Flunssa ei kuulemma rokotusta haittaa. Näin meille sanottiin..

Muuten ei sen ihmeempiä. Tänään neiti 3,5kk vanha..Hui kamala kun aika menee nopiaan.... Kohta ollaan jo 6kk ja sit vuos ja sit ja sit......

Hui tässä just mietin että on vuos siitä kun on viimeks ollut viihteellä ja tosiaan vuos tulee testin teosta muutaman viikon päästä. Tein sen marraskuun alussa.. Oltiin lähössä isännä kanssa laivalle ja edellisenä päivänä tein testin aamullaja illalla ja sit viel kaiken varalta seuraavana aamuna. Itse asiassa tää oli viikko ennen isänpäivää.... Oli muuten sit "kuiva"reissu... ja pikku joulut meni siinä meilessä hyvin että pöytä jossa istuttiin niin ei aikaisemmin oltu niiden kassa oltu missään ja hyvin meni läpi että olen juonut kotona jo tarpeeksi...
Sit myöhemmin meinas käry käydä kun tapasin entisen työkaverin ja hänen mies tukka putkella ryntäs ostamaan juotavaa ja toi mullekkin... Siinä sit vaan kakistelin että en jaksa enää juoda ja koitin päästä tilanteesta mahdolisimman nopeasti... Oli se sit heti hokassu mistä oli kyse.... Hauska mietiskellä näitä juttuja näin melkein vuoden jälkeen.... Voi sitä ihanaa ja kamalaa odotus aikaa......
 
Viimein Eetu nukahti tunnin väsyitkun jälkeen... :( Olikin yli 4 tuntia tuossa hereillä. Viime yönä heräili 15-30min välein... Oon tosi väsynyt. Alkaa tää 3kk:n valvominen viemään multa voimat ihan kokonaan.
Sit tuntuu niin pahalta kun Eetun kehitys on jäljessä. Kun tuli neuvolassa semmonen olo että syyllisti mua. Mitä kaikkee teidän vauvat jo osaa tehdä? Eetu ei neuvolassa suostunut nostaa päätään yhtään käsistä vedettäessä. Roikotti päätään vaan ihan velttona. Kyllä se kotona nousee ihan hyvin mutta kaipa sen sitten ois sielläkin pitänyt se näyttää. Ja sitten kun Eetu tykkää pitää päätään oikealle. Nukkuessa kyllä pitää vasemmallakin mutta hereillä ollessa mieluiten ei. Tän pään asennon takia Eetu ei pysty mahallaan nostamaan päätä koska pää on niin vinossa.
Sitten Eetu pitää edelleen käsiä paljon nyrkissä... ei ilmeisesti enää sais? Ei myöskään "tutki" käsiään. Nyrkit menee kyllä suuhun ja on selvästi löytänyt kätensä mutta pitäiskö niitä sitten katsella vai?
Tuntui että neuvolassa oltiin tosi huolestuneita... Ja nyt mua sitten ahdistaa että mikä on vialla. Mutta siis keskiviikkona lääkäri kattoo tilannetta..ja sit tarvittaessa fysioterapeutille.

jahas.. taas herättiin.
 
4kk neuvolassa pitäis pään alkaa nousta käsistä nostettaessa sanoi neuvolan täti. Meilläkin kokeili viime viikolla 3kk ikäisenä, mutta eipä se neuvolassa onnistunu (kotona onnistuu) ;)
Meilläkin on oikeanpuoleista toimintaa vauvalla ts. vääntää alaruumista oikealle esim. kun nostaa jalat koukkuun tai on lattialla. Oon yrittänyt aktivoida vasentapuolta esim. leluilla yms ja kehitystä onkin tapahtunut. Meilläkin fysioterapia edessä ellei oikeanpuoleisuus selvästi häviä lähiviikkoina.
On ne kädet löytyneet, jos hän kerta suuhun ne laittaa. Tutkiminen tulee varmaan ihan kohta (meillä tyttö tutkii siten, että kädet on nyrkissä silmien edessä ja silmät kierossa ja kieli ulkona ;))
Eli ei mitään hätää, ei kannata hermoilla.
 
Hei pitkästä aikaa!

En ehdi nyt edes lukea muiden viestejä, kun piti tulla äkkiä kysymään, että onko muiden vauvoilla karheutuneet posket. meidän tytöllä huomasin eilen, että ovat alkaneet punoittaa ja ovat karheat. Viileiden ilmojen ja kuivan sisäilman piikkiin tekisi mieleni laittaa, mutta mielessä kummittelee tosi herkästi myös allergia-vaihtoehto, johtuen esikon allergioista. Ihan kuin punoitus lehahtaisi imetyksen jälkeen... Taidan vaan olla hieman hysteerinen? :eek: Mutta kun esikoisen allegia-h...tti oli niin kamala kokemus aikoinaan, niin oon nyt ihan varpaisillani. :/ Pari päivää sitten oli vaippa-alue ärtynyt, mutta se helpotti runsaalla tuulettelulla. Myös säärissä huomasin eilen ihan tosi-tosi pienet kuivat läntit, jotka hieman kasvaneet tähän päivään mennessä. Lisäksi kakka usein ihan vihreetä. Mutta tyttö on kyllä ihan tyytyväisen oloinen ja nukkuu hyvin, joten ei kai tässä vielä mitään syytä panikoida? :ashamed:

Tyttö keksi muuten tänään miten kiljutaan. Kiljutaanko muilla?
 
Piiitkästä aikaa ehdin minäkin koneelle. Ollut sellaista rumbaa tämä elämä ja tuli tuossa rikottua silmälasitkin joten ei noiden piilolinssien kanssa ole paljon koneelle kyennyt tulemaan...

Kutkutus, onko teillä aloitettu jo kiinteät? Ajattelin vain että itse olen aina kokenut helpommaksi vaihtoehdoksi selvittää allergiat ennen kiinteiden aloitusta jotta maha on päässyt rauhoittumaan ennen noita uusia ruoka-aineita. Esikolla meni tosi pitkään ennen kuin kaikki selvisi, kun oli ehditty jo kiinteät aloittamaan. Kakkosella ja tällä kolmosella kun on nyt saatu 6 vk:sena apteekin maidot niin on ollu tosi helppoa. Tuo kakkonen pystyikin sitten 4 kk ikäisenä syömään lähes kaikkea minkä aloitin. Vain kotimaiset viljat ja maito olivat pitkään pannassa. Esikolla oli 2 v asti lähes kaikki pannassa. Joten tämä allergisen arki on näin helpompaa. Ja tuo vihreä kakka kertoo sen että suolisto on jo aikas huonossa kunnossa. Ei tarvitse enää kuin limaiset ulosteet ja tilanne on paha. Meillä on nyt sellainen tilanne että näyttää tuo d-vitamiini aiheuttavan ihottumaa, samoin kun Neocate. Eli ainoat jotka suusta menevät tällä hetkellä alas. Täytyy siis taas ottaa yhteys allergologiin...

Ja meillä kiljutaan, nauretaan, otetaan leluja käsiin ja niille raivotaan, sanotaan aaai vuorotellen isän kanssa, jokelletaan, nukutaan 10 tuntia heräämättä yössä ym. Tässä neljän päivän aikana kehitys on ollut ihan valtavan hurjaa. Ensi viikolla on 3 kk nla. Mutta Lotta84, en olisi vielä huolissani. Kaikilla nla tädeillä kun ei ole tuota realismia vielä päässyt kehittymään ja ovat huolissaan milloin mistäkin. On pääasia että itse tiedät missä mennään. Jos Eetu nostaa kotona päänsä käsistä nostettaessa niin hyvä. Kuukauden päästä se ehkä onnistuu jo neuvolassakin. Mutta tuo pään asento ym. saattavat johtua huonosta asennosta kohdussa olo aikana ja siihen auttaa silloin fysioterapia. Eli jos nla täti on vielä huolissaan niin pyydäpä itse lähete niin katsotaan onko vielä huolissaan. ;) Olisikohan täti itse epävarma. :whistle: Jokainen lapsi kehittyy omaa tahtiaan eikä teillä vielä pitäisi huolta olla.
 
Kiitos käpylehmälle ja unikonnalle vastauksista :flower:
Eetukin kovasti jo "juttelee", kiljuu, nauraa yms. Ottaa siis hyvin kontaktia. Mutta tuo motorinen puoli on sitten jäljessä ilmeisesti. Tänään Eetu keksi että helistimestä voi saada itse ääntä aikaan :D voi sitä riemua kun riehui helistimen kanssa. Mutta tämäkin tapahtui vain oikealla kädellä. Vasempaan käteen kun helistimen laittaa niin irrottaa vaan kohta otteen.
Hyvähän se on jos fysioterapeutille ajoissa pääsee jos jotain vikaa on. Eetu oli siis mahassa perätilassa ja viimeset kuukaudet pää oli koko ajan oikealla mun kylkiluiden välissä jotenkin... Saattaahan se olla että sieltä tuo asento.

Mutta nyt nukkumaan kun Eetukin viimein nukahti..
 

Yhteistyössä