Moi pitkästä aikaa!
Anteeksi etten ole päivittänyt listaa, oltiin mökillä viime perjantaista asti B) Hyvin sujuu elämä sielläkin, kun saatiin hoitopöytäkin sinne
Samoin siellä on aikoinaan minulle ostettu pinnasänky (jossa tosin Elbe ei ole vielä nukkunut, vaan vieressä kaikki mökkiyöt), amme ym. Ainoa mikä harmittaa, on se kun ei pääse uimaan, vaikka vesi olisi niin lämmintä ja helteet hirmuiset!
Isot onnittelut kaikille vauvan saaneille!!
Johonkin lähteminen vie täällä myös hurjasti aikaa, ja kuitenkin vaan tuo yksi lapsi
Joten en osaa edes kuvitella, miten esim.
Mutterin perheessä lähtö onnistuu :saint: Meillä menee yleensä reilusti yli tunti, varmaanki vaan kokemattomuutta, te useamman lapsen äidit osaatte olla niin paljon tehokkaampia =)
Omasta painosta : mulle tuli yhteensä vähän vajaa 6kg lähtöpainosta (tosin alkuraskaudessa paino tippui 7kg, eli siitä mitä alimmillaan oli, painoa tuli reilut 12kg). Laitokselta lähtiessä paino oli tippunut jo melkein 10kg ja maanantaina neuvolassa mittasin (meillä ei oo vaakaa kotona!
) niin 5kg vähemmän painoin kuin mitä oli lähtöpaino!
Enkä tosiaan olis arvannut, että imetys noin hyvin tiputtaa. Mutta vielähän tuota olis tiputettavaa. En kuitenkaan jaksa ihan liikaa stressata, vaikka välillä (varsinkin väsyneen) sitä tuntee itsensä palleroiseksi pahan hajuiseksi toheloksi :|
Oon niin onnellinen siitä, että olen saanut aikaiseksi noin ihanan pienen ihmisen ja hänet itse kantanut ja synnyttänyt, niin luonnollistahan se on että se jossain näkyykin
Kyllä sitä painoa on aikaa sitten alkaa tiputtamalla tiputtaa kun imetys on ohi, niin ajattelen minä :snotty:
Allunmamma Voi kun saisitte kummiasian järjestymään :hug: Ikävää että sen takia joutuu miettimään, että voiko lapsiaan kastaa :/
Miarus Otan osaa ukin kuoleman johdosta :hug: Ihanaa että hän kuitenkin ehti kuulla lapsenlapsenlapsesta :heart:
Jenmo85 Halaus :hug: ja hirmuisesti voimia! Kamalaa tuollainen migreeni, ja tuo kohtelu sairaalassa
:headwall:
Heinämasukki Meillekin antoi sairaalassa ohjeen että edes kakkavaippaa ei pitäisi vaihtaa syönnin jälkeen, kun voipi pulauttaa. Nyt tuo pulauttelu on kuitenki vähentynyt ja kakkaa tulee edelleen joka vaippaan (syntymästään asti ollu joka vaipassa, ja pisin vaihtoväli on ollu n.3h), ja kun pyllykin välillä punoitti (parani rasvalla) niin ollaan kyl alettu vaihtaa myös syötön jälkeen jos turauttelee kakat syödessä. Pieni tauko pidetään, eikä tosiaan ole sen enempää pulautellut kuin muutenkaan. Ja paljon tyytyväisempi lapsi on kun saa puhtaan vaipan :heart:
Pylly meni taas punaiseksi sen jälkeen kun aloitettiin Jekovitit, vaikka ei kai se niistä voi johtua?? Bepanthenia, talkkia ja ilmakylpyjä on annettu, mutta ei oo vielä parantunu :/
Nukkumisesta Elbert nukkuu enintään noin 3h putkeen, sitten herää syömään. Alkaa kuulua sellasta suloista ähinää :heart: =) Ja yleensä jaksaa odottaa kiltisti että saa puhtaan vaipan, mutustelee tuttia tai nyrkkiä sillä aikaa. Kerran on nukkunu 4h ja kerran 5h (ja sen jälkeen söikin sitten loppuyön ja aamun tunnin välein), mutta päivisin ei välttämättä kuin 1-2h. Yöt kuitenki aika tarkkaan tuon kolmen tunnin välein syö.
Vilma76 Me annetaan Jekovit-tipat ensilusikalla. Th sanoi, et ihan tavallinen teelusikkakin käy oikein hyvin, mutta mun mielestä se on ihan liian iso ja hankala pieneen suuhun, liikaa reunaa ja liian kova. Nuo ensilusikat kun on muovia ja reunoja ei juuri ollenkaan.
JoannaH:lle tsemppiä, taitaa olla jännät paikat :flower: =) Toivottavasti käynnistys onnistuu ja vauva lähtee syntymään nopeammin kuin esim. mulla
Nyt tuhellus kuuluu tuolta pakkauslaatikosta...
:heart: