***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

ONNEA PAALINALLE :flower:

Johantero Minäkin olisin kiinnostunut kokeilemaan vyöhyketerapiaa, mutta muutamat sitä kokeilleet tuttavat väittävät, ettei sitä anneta raskaana oleville!! Siis ainakin joku vyöhyketerapeutti on kieltäytynyt hoitamasta raskaana olevaa.. Aika omituista vai mitä? Mikä siinä voisi olla haitallista vauvelille?

JoannaH Minä olen pakannut kotiintuloa varten vauvalle sekä pitkä- että lyhythihaisen bodyn, puolipotkarit, ohuen neuletakin ja ohuen kesälakin. Noista sitten pitäisi koostaa kotiinlähtöhetkellä vaatetus ilmat huomioiden. Erityisen tärkeäähän vastasyntyneellä on suojata pää ja muutenkin kannattaa muistaa, että vaikka olisikin hellesää, vastasyntyneen vauvan lämmönsäätely ei vielä pelaa ja vauva palelee herkästi.

Mutteri Ekassa synnytyksessä olin avautumisvaiheessa pitkään ammeessa ja se tuntui tosi hyvältä. Lisäksi vetelin ilokaasua kaksin käsin :p ja sain vielä lopun kammottaviin kipuihin epiduraalin, mikä oli aivan huippuihanaa. Toisessa synnytyksessä en päässyt veteen, joten sinnittelin pitkään ilokaasun ja Oxanest-kipupiikin avulla. Lopussa sain minispinaalipuudutuksen, jonka vaikutus oli kutakuinkin samanlainen kuin epiduraalinkin eli helpotti huimasti kipuja. Nyt olen pohtinut, että tulevassa synnytyksessä haluaisin selvitä ilokaasun avulla, koska puudutukset kaikessa ihanuudessaankin veivät puhtia ponnistusvaiheissa enkä tuntenut kunnon ponnistamisentarvetta.

Omaa napaa: Kävin tänään neuvolassa. Oma neuvola on kiinni heinäkuun, joten jouduin päivystävän terveydenhoitajan vastaanotolle. Onneksi päivystävä vaikutti varsin pätevältä ja osasi tutkia ammattitaidolla. Hb oli laskenut, mutta tultiin yhteistuumin siihen tulokseen, että yritän nyt syödä enemmän rautapitoisia ruokia. Rautalääke tuskin ehtisi enää Hb:a nostaa ainakaan ennen synnystä. Vauva oli edelleen raivotarjonnassa, mutta pää ei ole kiinnittynyt. Paino oli noussut hurjat 3kg reilussa viikossa eli kuvastaa hyvin tämänhetkistä turvotusta. Eipä tuo painonnousu tuntunut ainakaan terkkaa kauheasti säikäyttävän.

Olotila on kaikenkaikkiaan väsynyt, kun yöt sujuu miten sujuu. Ehkä jokatoisen yön saan nukuttua kohtuullisesti, jokatoisen sitten pyörin ja tuskailen kuumuuden ja lonkkakipujen vuoksi. Supistelut eivät juurikaan vaivaa. Mitä lähemmäs la tulee, sitä vähemmän tuntuu noita synnytystä enteileviä oireita tulevan. Siispä täytyy vain kärsivällisesti odotella, että vauva on valmis syntymään...

Jaksamista meille kaikille näillä pitkillä odotuksen loppuhetkillä!!!

38+0

Jeps.. aurinkoinen mulla se vaan tihkuu noustessa ja sit kun käy vessassa niin pyyhkimisen jälkeen.. ja tulee kyllä ihan silleen, et tunnen mistä se tulee :whistle: Ihanan yksityiskohtaisesti selitetty ;) Mut en usko oikein, et se valkovuotoakaan ois kun sitäkin kyllä tulee, mutta erilain. Aivan ihana yrittää selittää ilman, et tulee vähän härski olo :LOL:

Vauvelihaaveelle tsemppiä ton pahan olon kans.. koitas jaksaa :hug:
Mulla on ollu ihan outo päivä, jotenki tosi epätodellinen ja vaikea. Ei jaksais ku olla vaaka-asennossa (mikä on vähän ärsyttävää, ku on toi miehen siskokin ja sen kans ollaan kahdestaan kun mies on päivät töissä) ja oksettaa vaan koko ajan ja ahdistaa henkeä ja on vaikea olla ja ruikun ruikun.
Vihloo enemmän ku aiemmin ja supistelee kipeesti ja toukkakin tuntuu olevan aika kypsä olemaan tuolla kun tunkee itseään niin armottomasti alaspäin. Suppareista johtuen on sitten saanut istua tuolla vessan puolellakin ihan kyllästymiseen asti :/ Tässä kävin jopa shoppaamassakin päivällä tuon tulevan tädin kanssa, vaikka kaikki tuntuukin jotenkin niin kaukaisen epätodelliselta.. mä vaan haahuilen tänään, enkä oikeesti oo täällä ;)
Kummallinen päivä. Oksennuksen maku suussa koko ajan, nam nam :p

Ja esikoinen koita säkin jaksaa vielä vähän, samassa veneessä tässä kaikki ollaan, kyllä se kohta jo helpottaa :hug:

Kiitos Vauvelihaave ja muut mun kysymykseen vastanneet. :) Nyt tiiän potkuhousujen ja puolipotkarin eron. :D Mutta mulla tuli mieleen vielä semmonen juttu, että kun meillä on tässä makuuhuoneessa kattotuuletin, niin kärsiikö sitä pitää päällä kun on vauva? Ikkunaahan ei varmaan kärsi yöllä pitää raollaan, mutta entä jos tuuletin on pienimmällä asetuksella? Alkaahan näitä kysymyksiä mullaki pälkähtää päähän ku tuntuu et tähän asti ei oo hirveästi mitään ollutkaan.

Jenmo85, mie oon ihan rättipoikki ollu viimesimmät päivät. En tiiä onko mulla jaloissa turvotusta vai mitä, mut mulla on melkein joka päivä jalkapohjat niiiiin kipeät, kuin olisi päivän kävelly korkkareilla kaupungilla. :/ Sitte itkettää hirveän helposti.. tänäänkin itkin vuolaasti (laimeasti sanottuna..) kun puolukkapuuro kiehui yli hellalle. Ja eilen itkin ku oli minun kukkaruukku aiheuttanu naarmun miehen kaiuttimeen ku mulla on kukka ollu siinä päällä. Rupesi ihan tolkuttomasti itkettämään. Kun ne kotiteatterivehkeet on miehelle kuitenni hirmu tärkeitä vempeleitä, ja nyt minä olin suunnilleen tuhonnut yhden laitteen. :'( Ja toissapäivänä grillasin pihvejä niin eiköhän osa palanut. Kaikki pienetkin vastoinkäymiset tuntuu niin jumalattoman suurilta, tuntuu että oon niin kömpelö koko ajan. En pääse edes autosta ylös kunnolla kun on "pallo jalkojen välissä". Sitte ku tulee tarpeeksi epäonnistumisia niin maailma kaatuu niskaan. :'( :'( :'(

mansikkamarja kaikki eivät ilmeisesti suostu käynnistyspisteitä käsittelemään ennenkuin la on ihan käsillä. Ilmeisesti sitten jotkut eivät edes silloinkaan???

Pikaisesti oma napa, supistuksien välissä... ...lupaavasti siis supistaa, ei viel kyllä mitenkään säännöllisesti, mut aika monta supparia tullut viimeisen tunnin aikana ja paine joka tulee tuonne alapäähän on järkyttävä, tuntuu siltä että kohta jotain repeää ja kohdunsuulle tekee kipeää kun vauvan pää painuu voimalla sitä vasten supistuksen aikana. Aivan erilaisella voimalla tulevat nämä kuin ennen, vaikka kipeitä suppareita on ennen tullutkin.

Saa nähdä loppuvatko nämä kuitenkin vai päästäänkö jo tositoimiin... Eipä tuo haittaa vaikka loppuisivat, koska kyllä nämä takuulla jotain saavat aikaiseksi ja helpottavat lopullista urakkaa... :D

jossu (ai prkl kun taas alkaa...)

mitat 4250g ja 51cm :heart:

eli limatulpan irtoamisesta meni tunti ku meni lapsivedet :D
kun olin kirjottanut tänne tuosta limatulpasta ni nousin koneen ääreltä ni samassa meni vedet...nopeeta toimintaa :saint:
ollaan vielä sairaalassa.pojulla tulehdusarvot oli korkeella,mut ny ruennu laskemaan.hyvällä tuurilla maanantaina kotia.tääl alkaaki olla tylsää..

mieh ja poju

Onnea jakaantuneille!!! :flower: :flower:

Siis ei hemmetti että osaa olla jästipäinen isäntä mulla... :kieh: tuli vaan juttua ristiäisistä ja se vaan sano, et ei kai sinne muita tarvii kutsua kun kummit.. :kieh: nyt kyllä vähän kiehuttaa!mitenköhän me päästään lopulta sopuun nimestäkään..??

t.mä ja Jomppe (rv37+2?)

Oliskohan CotHailla ja johanterolla jo lähtö kohti synnäriä lähellä :) Eikös toisilla huonovointisuus enteile synnytystä...

nana83 Jospas se mieskin siitä "järkiintyisi", onhan tässä vielä monta viikkoa aikaa ristiäisiin :hug: Toisethan ei tosiaan kutsu kuin lapsen kummit ristiäisiin, mun kummipojan ristiäisissä oli kutsuttu vaan kummit perheineen sekä vauvan isovanhemmat. Tilakin rajoittaa jonkun verran, jos pieni koti. Niinkuin meillä, ja siksi pidetäänkin ristiäiset todennäköisesti mun kotipaikalla, tai sitten mökillä.
Suunnitelmissa olis kutsua kummien lisäksi meidän molempien vanhemmat ja sisarukset sekä kummit, sekä isovanhemmat, joista ei olekaan kuin kolme kutsuttavissa.

Nyt alkais olla viime hetket osoittaa jotain merkkejä että synnytys käynnistyis, mä kun olin "tilannu" vauvan syntyväksi viikkoa ennen laskettua aikaa, eli tänään 070707 :D

Vauvelihaave & Rakas Pikkuinen 39+0 :heart:

Onnea mieh ja paaliina :flower: :heart:
Ja niistä teidän loppuajan valituksista, täältä taitaa löytyä läestulkoon kaikki viat. Viime yönä niin huono olo, ekana 3kertaa peräkkäin istunnolla ja lopuksi piti oksentaa, ihan älyttömän ikävä olo ja vaavi vielä lisäs pyörimällä jotenkin tosi ikäviä kohtia ärsyttäen. Kun olin saanut kaiken pihalle, ajattelin, että kai sit nukkumaan käyn, niin vielä piti kerran nousta ja kipittää vessaan.. No onneks loppuyön sai nukkua. Ja tänään ollut jo hyvä olo.. Ja tää turvotus on ihan kamalaa.. Ja parin tunnin puuhailun jälkeen jalkapohjat niin arat, et ihan ku ois tehny 10h työpäivän (olen tarjoilija) Ja väsyttää aina, vaikka hb oli 140.. jota se ei oo ikinä ollut.. Tän muuton yhteydessä vaihoin siis neuvolaa ja ti oli eka käynti, niin menipä tosi hyvin, ekana katto virtsan, jossa oli sokerit kohollaa, tarkistus sit ens ti ultran uhteydessä.. hb 140 niinkuin mainitsin, kysy vaan että ootko vähän kuiva.. öö kyllä mä juon mutta en sit kai tarpeeksi.. Siis mulla ei oo kertaakaan ollu hb yli 120..
Ja turvotustahan on siis ihan älyttömästi, painoo tullu kilo viikossa, sano vaan, että ei se vauva noin paljon kasva..
Voi vaan arvaa mitä jäi rivien väliin..
Sitten n.puol tuntia kerroin sille, että minkälainen tää meidän tilanne on. Että käydään ultrassa 3.n viikon välein, ja mistä kaikki alkoi ja missä nyt mennään.. Kyseli myös millaista kivunlievitystä olin ajatellu, oli että öö.. että varmaan tilanteen mukaan, ei näin ensi synnyttäjänä tiedä mitä sitä haluaa. Että jos on kipuja niin jotain ettei koko ajatus mene pelkkiin kipuihin..
Ihan kivahan se täti oli, mut tän reilu tunnin session jälkeen siin loppupuolella, se laski, että joo, et hän jää kyllä lomalle, että varataan sulle seuraavat ajat toiselle, että nähdään sit varmaan kun vaavi on jo ulkona.
Olin että joo, hyvää lomaa..
Jäin sit miettii et onx seuraavalla kerralla sama juttu, et taas saa kertoo kaikki juurtajaksain.. *huoh* ja valivali

NO jotain positiivista loppuun. Miehen kanssa kasattiin vihdoin ja viimein vesisänky ja nyt pääsee lattia majotuksesta kunnon sänkyyn nukkumaan. Äiti tuli tänne mua auttelemaan, kun pyysin ja sanoin etten jaksa kaikkee ite. Laitettiin tossa makkari tänään, siitä tuli sininen ja ihana ja olkkarikin sai vihdoin verhot. Äp- pakkaus on reunapehmoineen ja lakanoineen valmis omppua varten ja huomena mennään ostamaan kuivausrumpu ja käydään anoppilasta hakemassa pinnis kylppärin hoitopöytä, rattaat ja leikkimatto+ pari kaapistoo ja semmonen jätti viherkasvi..
Ja mä olin ihan varma et täst kämpästä ei tuu ikinä valmista, mut tänää saatiin tosi paljon aikaseksi. Tosi hyvä fiilis. Että pian voi lähtee synnyttää, kun koti on valmis.. Ja se oli niin söpö toi meijän makkari et oisin ottanu kuvan ja näyttäny, ellei meidän kamera ois huollossa.
Toivottavasti saatas ennen synnytystä, ettei tartte kiireissää lähtee hakemaan sellaista vielä lainaan.. Kello näköjään miljuuna, joten kai tässä pitäis yrittää mennä nukkumaan, että jaksaa huomena kaikki suunnitelmat.. Ja onneks on ollu viileempää.. mä oon nimittäin noina aikasempina päivinä ollu koko ajan likomärkä hiestä.. tänään vaan pariin otteeseen hikee pyyhkiny..

Mie ja Omppu 37+5

Mieh HURJASTI ONNEA!!!!!!! :flower: :heart:

Vauvelihaave juu-u, kyllä.. mua kyllä ärsyttää kun sellaisetkin ihmiset joit aei muuten vois meidän elämä vähääkään kiinnostaa, ovat nyt alkaneet laittaa tekstaria ja soitella :snotty: Ja mä tein sen päätöksen että nämä ihmiset lukekoot lehdestä syntyneet ilmoituksesta että koska meille on syntynyt, heille en ilmoita edes. Ilmoitan VAIN niille, jotk aovat lähimpiä, ja joiden kanssa tekemisissä ollaan.. ja sit tietty niille jotka asuu kauempana.. mutta siis niille joiden tiedän olevan oikeasti kiinnostuneita, eikä vaan uteliaisuuttaan.. :whistle: ;)

esikoinen koita jaksaa :hug: ei enää kauaa, ei enää kauaa.. :hug: mullahan oli toi vaihe myös... se oli kamalaa.. mutta yritä nyt vaan ajatella, että kohta, ihan pian.. yritä tehdö asioita, joista saat mielihyvää.. yritä keskittää ajatukset ihan muualle.. TIEDÄN; helpommin sanottu kuin tehty.. :ashamed: :hug:

Oma napa
Eilen illalla tuntui kuin maanvetovoima repis vauvaa alaspäin.. ihan sellainen hassu paineen tunne tuolla jalkovälissä.. Ja nyt on sellaista menkkamaista kipua alaselässä.. on jotenkin sellainen olo, että kyllä mä viikon sisällä tositoimiin pääsen.. toivottavasti ainakin. :)

Heidi ja pikkuinen tänään tasan 39 :heart:

ps.. olettekos muuten huomanneet että meille heinämasuille on syntynyt enemmän poikia kuin tyttöjä :whistle:

Mieh onnea vauvasta :heart:

cothai Hyvin tuosta kuitenkin ymmärti mitä tarkoitit, mut ihan pakko myöntää et suu oli kyl ylöspäin kun sitä luki :D

Heinäkuisille pitäis syntyäkin tänä vuonna enempi poikia kun tyttöjä, mikäli noihin kiinalaisiin juttuihin on uskomista :D Kiinalaisten ennusteiden mukaan meille olis tulossa poika, no pianhan se sit lopullisesti selviää.
Onkos tässä porukassa kuinka monta joka pelkää vauvan kuolevan synnytykseen? :'( Mä olen nyt muutamana päivänä yks kaks itkenyt sitä et mitäs jos vauva kuoleekin synnytyksessä, joten toi pelottaa nyt tosi paljon. :'(
Sit vielä kun maanantaina on se kontrolliaika sinne äippäpolille niin tuntuu et kaikki kaatuu nyt niskaan :'(
Esikoinen heräs tänä aamuna vähän vaille puol seitsemän ja oli oksentanut sänkyyn. Tuo neiti ei ikinä ole oksentanut vaikka ikää jo melkein 3v. Mentiin sit suihkuun ja oksennettiin uudestaan. Nyt on veto aivan pois. Pitää lähtee viemään noi tavarat sinne kotiin kunhan saan mun vanhemmat tänne. Ne lupas onneks tulla esikoista hoitaan niin ei viedä oksennustautia heti kotiin.

Tietääkö joku miten helposti esikoisesta tuo oksennustauti vois vauvaan tarttua? Lähinnä et kun neiti on nyt aamun oksentanut niin voidaanko huomenna mennä kotiin? Vauvahan on vielä masussa mut jääkö ne pöpöt sit meille ja tarttuu vauvaan kun vien sen osastolta kotiin? Olipa vaikeesti kysytty :ashamed: jos joku tajus mitä tarkoitan niin hyvä :ashamed:

vauvelihaave hyvä jos cd:stä on apua, mun kaveri kehui sitä tosi paljon ja oli saanut omaan synnytykseensä siitä apua mut sit on niitäkin jotka sitä ei jaksa kuunnella. :) on niin ihmisestä kiinni kenellä auttaa.
Nyt meen laittaan pyykkiä pyörimään, niin saadaan tuo oksennusrumba ohitse. Pitäkäähän peujkkuja ettei tyttö enää oksentele! Ei ole kovin kiva mennä maanantaina äippäpolille jos itse mahataudissa.

T:Ansku ja toukka 37+6

onnea mieh ja paalina :flower: :flower:
mutteri jos yritän keskittyä asioihin jotka on mulle mieleisiä.... niin musta tulee kohta mielipuoli koska kaikki asiat mistä nautin ei onnistu tän mahan kanssa!!!!!!!!!!! en ole yhtään paremmalla mielellä..päin vastoin..on niin inhottava olla että ihan uskomatonta! Viime yönä, aina kun kylkeä käänsin tuntui ihmeellinen paine vatsassa ja järkyttävä kipu.. :'( selkä tuntuu että pettää ja kipu aallot jatkunu aamullakin.. :'( mitä ne on!

esikoinen 40+2

Vauvelihaave pidetään peukkuja, että kaikilla ois jo kohta ohi tämä ikävä vaihe ja oma nyytti kainalossa tuhisemassa =)

Ja aurinkoinen en se minäkään sitä täysin vakavalla naamalla kyennyt näpyttelemään.. heh :D Kaikkein hauskinta asioista on puhua just jossain neuvolassa kasvotusten, kun mua alkaa välillä naurattaa ihan pirusti kun mietin miten intiimejä juttuja sitä itsestään yrittää selvittää :LOL:

Omppu kyllä se koti siitä järjesyy kuin itsestään.. meilläkinhän oli tähän muutto tossa kuukausi sitten (vieläkin on jotain pientä levällään) ja kun äitiä näin ekaa kertaa pariin vuoteen sen tullessa käymään, niin hirvee valitus kävi vaan siitä kun "oli niin sotkuista" .. öö, muutosta oli siinä vaiheessa ehtinyt kulua varmaan viikko |O (mies päivät töissä, sen jälkeen laittelua) Ja vieläkin se laittaa välillä textaria, et joko on kämppä siistinä. Mutta minäkin olin ihan varma ettei mistään valmista ehdi tulla kun tuntu et laittamista on niiiiin paljon.. mut kummasti se laittaminen vähenee =) Joten onnea uuteen kotiin!

Vaan nyt tää tyyppi täällä mahassa alko sellasen vatkaamisen, että jestas.. yökin kun meni suoraan pöntöllä istuskellessa, pissallakin piti ravata ihan koko ajan (mistä sitä oikein riittää....!) joten mä lähden katsastamaan paremmalle tuolille telkkarin piirretty-tarjonnat vaikka B)

-Me tasan 39-

Onnea jakautuneille!!!

Täällä oon sit kärvistelly huonon olon kanssa... Etoo kunnolla ja masuasukki liikkuu niin vietävästi että se pahentaa vaan oloa. Supistuksia on tullu harvakseltaan ja menkkamaista juilimista havaittavissa. Jotenkin kuitenkin aattelee et yliajalle tässä mennään kun edellinenkin niin teki. (olis ihana yllätys jos syntyis aiemmin :D )

Mun vanhemmilla alko eilen kesäloma, joten sen puoleen vois nyt syntyä ihan millon vaan. On siis muksuille hoitaja tiedossa kun lähtö tulee :D Ja ne lupas viedä muksut mökille huomenna pariks päiväks lomailemaan, joten mitenkähän mä osaan olla ihan itekseni kotona. Isäntäkin on raksalla hommissa koko päivän... Kai sitä on yritettävä rentoutua!!!

Mä ja nirppu 37 tasan

mieh VAUVAONNITTELUT!!! :flower: :D :flower:

Huh, tää olo on ihan kamala, tuntuu et oksennus tulee hetkenä minä hyvänsä ja masu on tyhjentynyt jo niin monta kertaa että ihmettelen mistä tuota tavaraa enää tulee... Siis oksentaa ei viel ole ainakaan tarvinnut. Sain ihan ok nukuttuakin, välillä heräilin noihin supistuksiin jotka siis eivät ole vieläkään säännölliset mutta se paine ja kipu kohdunsuulla...

Tuossa äsken itse kokeilin, niin vauvan pää on niin alhaalla että tunnen sen itsekin :eek: ja kohdunkaula on lähes kokonaan hävinnyt! Kohta lähdetään Lpr:n prismaan hakemaan vähän voimaa näihin suppareihin :LOL: siis se kun on tällaisen pingviinin pahin painajainen nykyisin, julmetun iso... Anoppi tulee tänään varuiksi tähän meille samalla kun appiukko tulee auttamaan miestä paneleiden laitossa (saunaremppa loppusuoralla!!! :D ).

Onkos muut alkaneet pelätä, että vedet menevät oikein Hollywood-malliin? Mie oon ihan varma, et pilaan meidän auton istuimen tai sit just jossain keskellä kauppaa tulee Niagaran putoukset :LOL:

jossu + vili 38+4

niin ja siis meillekin pitäisi olla poju tulossa :D

Onnea Mieh ja Paalina vauvoista :flower: :flower:

Täälläkin ollaan siis vielä kasassa..onneksi. Toissa yönä supisteli kyllä siihen malliin että luulin jo että lähtö tulee. Mullekin on annettu samat ohjeet kun allunmammalle, että heti on mentävä sairaalaan ja leikkaus tehään heti. Vauva kun ei mahtuis tulemaan alakautta perätilassa. Ja edelleen tää kulta on perätilassa.. Mun kylki on tosi kipeä kun tuon pää painaa.

Täällä ollaan myös itkuherkkiä.. tulee päivittäin vollotettua ihan turhista asiosita. Varmaan väsymyksestä johtuu.. En saa nukuttua oikeen ollenkaan. Viime yönäkin nukahdin vasta 3-4 välillä ja sitten tunnin välein juoksin vessassa. Ja seitsemän jälkeen ei enää sitten nukuttanut. Äsken sain onneks tunnin päiväunet nukuttua.. Mutta ei vaan jotenkin saa unta. Varmaan jo rupee jännittääkin siihen malliin ettei uni tuu. Voin kuvitella mitä tuskaa on ti-ke yö. En varmasti nuku ollenkaan.

Mies on vielä huomenna sitten iltavuorossa ja sitten sillä on alkuviikko vapaata. On luvannut että vietellään viimeset päivät ihan kahdestaan, vie mut syömään jonnekin yms. Mukavaa siis tiedossa..toivottavasti.. Nyt ollu niin paljon töissä että ei oo paljoo näkynyt ja sitten mitä kotona on niin istuu tässä koneella koko ajan. ja SOTKEE... vituttaa kun asunto on koko ajan sekasin vaikka mie olevinaan koko ajan siivoon |O No..se lupas että suursiivous tehään nyt alkuviikosta.

Hitsi että HIOSTAA... kuljen täällä pelkissä alushousuissa kun on niin kuuma ja silti kuolen kuumuuteen. Varmaan ukkonen tulossa. Pakko lähtee suihkuun...

Lotta rv 38+3 (4 päivää sektioon..huii...)

Onnea vauvoista! :flower:
Mä en muista millon oisin viimeks nukkunu kunnolla |O , viimeyönäkin piti pyöriä monta tuntia, sit ku olis alkanu nukuttaan, niin tuli supistuksia muutaman tunnin...ku ei saa edes päivällä unta! Mää oon ihan poikki!
Parin päivän sisään musta on tullut myös ankka, tuntuu, ettäå kävely ei oikein onnistu ja ylösnousut on kans kivoja!
Tuossa äsken perunoita keittelin ja olin täällä koneella kun alko kuulua ylikiehumisen ääntä, tässä tuolilla vaan lähtöä tein niin nopeesti ku pääsin ja kuuntelin, että siellä ne vaan kiehuu, mut ku ei kerkee ni ei! Alko jo hieman huvittamaan! :D
Sit kissa jäi tuossa äsken jalan alle...pyöri jaloissa ja oli ruokaa vailla ja mä purin kauppatavaroita kassista, astuin vahingossa sen päälle, rääkäs pahasti ja puri mua jalasta, sit lähti suuttuneena ulos, ei sille tainnu mitenkään käydä! :whistle:
Toisaalta hauskaa tämä oma kömpelyys, mutta toisaalta menee hermot justiisa :|
rv 39+5

Miehpaljon onnea vauvasta! :flower:

Esikoinen kuulostaa supistuksilta noi aaltoilut. Koita kestää. Minuu joinakin päivinä ahistaa tää ylimeno ihan älyttömästi, mut sit toisina päivinä sitä jaksaa ajatella et vauva vielä tarttee nää viimiset päivät siellä masussa. Ja kuukauden päästä ei enää ees ajattele näitä päiviä.

Maiksu 40+6

Omppu07 Siellähän ollaan ahkeroitu hurjasti! :whistle: :)

Voimia kipujen ja turhautumisen yms. kanssa ihan jokaiselle, jotka niin tuntevat :hug:

Mutteri Lisäksi lähes kaikki näistä "uteliaista" sanovat että ilmoittakaahan sitten, kun lähdette synnyttämään, vaikka lähtö tulisi keskellä yötä :eek: No joopa joo, varmaan sillä hetkellä on vähän muutakin miettimistä, kuin alkaa naputella tekstiviestiä kaikille "puolitutuille" että nyt mentiin |O Eiköhän riitä jos äitille ja siskolle ilmoittaa suurinpiirtein, ja äkkiähän se puskaradio toimii kuitenkin, sama sitten kun vauva on syntynyt.

Mie oon kans miettiny, että poikia on syntyny enemmän, ja niistä ketkä täälläkin on kertonu kumpaa odottaa, suurin osa taitaa olla poikia :D Mutta ehkä se tässä tasaantuu, kun viime vuonna tuli (ainakin meidän tuttavapiiriin) paljon enemmän tyttöjä, lähes kaikille.

aurinkoinen81 Jaksamista tuon oksennustaudin kanssa :hug: Mä luulisin, ettei se ihan helposti tartu vauvaan, kun vauvahan saa äidiltä vasta-aineita aika hyvin kaikkia tauteja vastaan. Enkä kyllä ole ikinä kuullut, että ne pöpöt jäisivät kovin pitkäksi aikaa elämään johonkin esineisiin tai esim. kotiin. Ja eikös vauvat saa vielä synnyttyäänkin äidinmaidosta niitä vasta-aineita aika hyvin johonkin puolen vuoden ikään saakka, näin muistelen.

johantero Mä oon kans aina välillä miettiny tuota vesien menoa, että mitäs jos lorahtaa just johonkin kaupan lattialle :LOL: Tosin toivon kovasti, että ne menis vasta sairaalassa myöhemmin, kun niiiiiiin toivoisin sinne ammeeseen pääsyä :attn: Jos omalla autolla mennään, niin pitänee varmaan ottaa joku pyyhe siihen alle, ettei auton penkki kastu.

Onko muuten muillekin annettu ohjeeksi, että jos vedet menee kotona, niin pitää mennä ambulanssilla sairaalaan?

Sen verran vielä tuota omaa ( . ) että taitaa olla mulla joka toinen päivä levoton ja joka toinen päivä vähän rauhallisempi :attn: :/ :ashamed: Ja tänään on taas sen levottoman päivän vuoro :kieh: En jaksaisi enää odottaa :attn: Kyllästyttää kaikki, eikä keksi mitään kivaa tekemistä |O
Mun kummitäti sanoi, että jospa se vauva syntyy huomenna, kun meidän perheessä monet ihanat jutut on tapahtunut 8.päivä :) Alettiin seurustella 8.10., kihloihin mentiin 8.8., ja naimisiin 8.4. Eli esikoisen syntymä 8.7. olis hieno jatko tuohon sarjaan :D

Vauvelihaave & Elbert 39 tasan :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
:flower: :flower: :flower:
Hyvä vaan kun aamulla menin jossain välissä taas pissille, niin huomasin et oli taas tihkunu vähän enemmän jotain housuihin, ja valkovuotoa se ei ollut :/ Mietin, et voiko sitä lapsivettä tihkua tosiaan (kun tässä jo useampi päivä on sitä tainnut tihkua) ja sit tulla yhtäkkiä enemmän.. illman mitään "holahduksia" kuitenkaan. Alkaa tää mun olo olla aika loppuun palanutta, ja vaikka kiire ei ois niin kyllähän tuota jo miettii et oisko se jo lähellä kun on näin vaikee ollu olla jo viikon päivät. Ja tottakai se tihkuminen.. varsinkin se mietityttää. Harmittaa vaan, ku se sijainen siellä neuvolassa ei alkanut mitään sen suhteen sanomaan, kun sanoin et jotain vettä tihkuu haaroista.
-Me 38+6-
Äitipolilla voi käydä testauttamassa jollain liuskalla, mitä sieltä oikein tihkuu. Mulla ekassa raskaudessa oli lapsivettä tihkunut ehkä pari päivää ennen synnytystä ilman että tajusin, että se on sitä enkä tuosta liuskahommasta tiennyt mitään. Samalla tuli limatulppaa ja sotkin ton tihkuvan vuodon siihen. Synnärillä laittoivatkin sitten heti antibioottitipan, kun kätilön mukaan toi pari päivääkin oli pitkä aika. Jotenkin mulle jäi silloin sellainen olo, että mun olis pitänyt toi tajuta... :| Nyt kun puhuin terkalle tosta, niin se taas oli sitä mieltä, ettei se pieni tihkuminen mitään meinaa. En sitten tiedä mikä on totuus, mutta joka tapauksessa meinaan nyt paremmin noita vuotoja syynätä. :)

Taustalla keskustelua seuraava mutta niin laiska kirjottaja
Pauline 39+4

Vauvelihaave, hyvä päivä ois sitten teidän vauvalla huomenna syntyä :)
Näistä päivämääristä tuli mieleen että meidän piti mennä alunperin tänään naimisiin. Viime syksynä suunniteltiin mutta kun vauva ilmoitti sitten tulostaan niin aateltiin että siirretään häitä ainakin vuodella eteenpäin. Me ollaan nimittäin kihloihin menty 04.04.04 niin ois ollut mukava tämä päivä hääpäiväksi :) Mutta kelpaa se sitten ihan joku muukin päivä. Oishan se jännä jos vauva tänään päättäis syntyä, mutta enemmän oon nyt sen kannalla että 11.07. on sopiva päivä ;)

Yhteistyössä