***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

Tänne ei kuulu ihmeempiä.Ei supistuksia,jalat vaan on kipeet kun eilen juoksin pojan jälessä mäkeä alas kun oli pyörän jarrutus vähän unohduksissa :(
Mut sinne loivan mäen alas sit onneksi itekseen pysähty,mut tais toinen säikähtää kun tuli pari kertaa oksu sen jälkeen :/
Täytyy harjotella vielä jarrutusta =)
 
Saikku kiitos jos viitsit nähdä vaivaa ja kysyä josko haalaria vielä tulis. Olis nimittäin kiva meillekin :D

Kysyn nyt tässäkin, vaikkakin on varmaan tyhmä kysymys :ashamed:
Onko kenelläkään kokemusta noista Anitan romantic nursing imetysliiveistä? Niissä ei ole kaaritukia mut nettimyyjän mukaan sopisi isorintaiselle. Itseäni vähän mietityttää lhäteä imetysliivit ostamaan netin kautta, jos ei malli sit olekaan hyvä. Täällä jyväskylässä kun ei ole kuin yksi malli anitalta mitä alusvaateliike myy :'( ja se malli on mulle ainakin huono. Tuo uusi malli olis vielä halvempi, mut kokemuksia siitä ei kamalasta taida olla.

Nyt on hoitapöytä löpullisesti korjattu ja eilen laittelin vaatekomeroon hyllypaperit. Meidän komeron hyllylevyt on niin kamalan huonot et paperit piristi tosi kivasti =) Laitoin sitä marimekon vihreää unikkopaperia :) menee sekä tytölle et pojalle esikon komerossa on samaa mut vaaleanpunaista :)

Mies tuli just kaupasta välipalan kanssa, täytyy lähtee syömään :wave:
T:Ansku ja toukka 37(tasan)
 
En mie sit tänää minnee mansikoita poimimaan mennytkään... ...aamulla puhelimessa kalenterihälytys muistutti, että miun kummitytöllä on tänään rippijuhlat!!! :eek: ai miten niin raskaus tekee aivoista hattaraa... :LOL: No, varsinaiset rippijuhlat olivat viikko sitten, mutta sinne emme välimatkan vuoksi päässeet. Kummitytön isä piti tänään sitten toiset juhlat täällä, kun moni muukaan täälläpäin asuva sukulainen ei päässyt paikalle. Nyt on masu täynnä mansikkakakkua ja nauramisesta kipeänä...

jossu + vili 37+5
 
Allunmamma multa joutas ne tumput, sukista en raski luopua. (esikolla ei ainakaan pysyny mitkään muut sukat jalassa).

Mutteri mää oon kans kyllä jo niin kärsimätön, vaikka siihen laskettuun on pari viikkoa aikaa. Oisin niin valmis lähtemään heti synnyttään :whistle: .

Limatulppaa tulee ja tulee. Muutamana yönä pitäny valvoo ku on ollu sitä menkka juilimista alamahassa. Muita "oireita" ei sit ookkaan, vaan jospa tämäki lähtis sit kerta rysäyksellä käyntiin niinku eka synnytys.

Pinnasänky on nyt vihdoin maalattu, tuli tosi hieno, tollanen "70-luvun" keltanen :) Ja mummu lupas tiistaiksi päällystää sen laatikon niin on peti valmiina sitte.

paalina
 
Ai niin taas muistin yhden asian, mikä cd oli se mitä jotkut täällä kyseli?
Mulla on ylimääräisenä ainakin synnytä rentoutuneena cd, joka oli esikoisen aikaan suurta kysyntää.

Jos joku kiinnostuu, kysellä voipi :)

Minkähän takia mulla ei muuten kaikki sivut aukea? Tai noi aukee mut välistä puuttuu tekstejä :'(
T:Ansku
 
Lisää tullut vauvoja :flower: onnea kaikille!
Meillä kävi tänään kylässä 3 kk ikänen pikkuneiti, oli se vaan sulonen, ei osannu vielä vierastaakkaan kun sylissä oli :heart:
Mutta siis asiaan...kyllä alkaa tuntumaan pitkälle tämä aika, olis niin ihana saada jo oma vauva syliin =) tää on vaan yhtä kyttäämistä ja lähdön odotusta, heti kun tulee yksikin supistus alkaa jo mielessään kuvittelemaan, että jokohan täsätä pääsis matkaan! Ihan niinku se ite synnytys olis kovinkin mukava homma! :eek:
No ei tässä enää jokatapauksessa pitkä aika enää ole, eli toivossa on hyvä elää ( jos meillä olis jo huomenna vauva, alkas isännällä kesälomakin) :wave:
 
Helena onnea pojan johdosta! :)
Synnytitkös sinä tuolla keskisuomen keskussairaalassa? Millainen fliis jäi osastoajasta? Moni on sanonut et osastoilla on kärttyinen tunnelma remonttejen takia. Olitko 5 vai 6 osastolla?

Muuteri vieläkin huhuilen sua.. lissäktö mun kohdalle et toinen lapsi ja paikka olis K-s ks
 
nana83 Tervetuloa mukaan, tottahan toki tänne joukkoon mahtuu, vaikka jo aika suurimahaisia ollaankin ;) :whistle: :wave:

aurinkoinen81 Eikös Jyväskylässä ole lastentarvikeliikkeissä myös äitiysjuttuja? Siis imetyspaitoja, mammavaatteita jne, eli luulisi että myös imetysliivejä löytyisi? Mä en ainakaan valitettavasti osaa noista sanoa, enkä ole keneltäkään kuullut kokemuksia ko. mallista :/ Toivottavasti löytyy sopivia, tuo on tosi inhottava ongelma, johon itse kans oon väsynyt... |O

Tuo Synnytä rentoutuneena cd oli just se, mitä yritin kirjastosta metsästää, mutta eipä sitä ollut saatavissa :/ Joten jos sinulla olisi sellainen ylimääräinen, ja haluaisit siitä luopua/lainata, niin olisin kiinnostunut :wave: Maksan siitä kyllä tietenkin, täältä kun sitä ei mistään pysty ostamaankaan. Ellei sitten tuo paikallinen pikku kirjakauppa sitä tilaisi, mutta voi mennä niin kauan, että lapsi on jo maailmassa ennen kuin ehtii rentoutukset kotiin :)
Valmennuksessa th suositteli sitä, mutta en löytänyt sitä enkä mitään muutakaan rentoutus cd:tä lainaan.

johantero Voi vitsi, kaikkea sitä saattaakin unohtaa :LOL: Mulla myös usein käytössä tuo kännykän hälyttävä muistutus systeemi, moni juttu olis kyllä unohtunut ilman sitä :saint:

Helena1 Suuret onnittelut pienestä pojasta :flower: :heart:


Voi hurja kun mä oon unelias |O Taas nukuin melkein kymmenen tunnin yöunet, enkä kertaakaan käynyt edes vessassa :D Tosin tuollaisten öiden jälkeen on sitten jo ihan vaikea lyllertää vessaan, kun rakko niin täynnä :whistle:
Turvotusta oli kamalasti heti aamusta, ihan kuin se olis lisääntynyt vielä eilis illasta :/ Ja päätä särki ja huimasi, sängyssä pitkälläänkin ollessa tuntui niin kuin huone olis pyöriny ympärillä. Mikä lie, kun ei mun mielestä niskatkaan ole jumissa tms. Sit kun mulla vielä nuo ylävatsa kivut jatkuneet edelleen, niin isosisko jo sanoi, että ei kai vaan raskausmyrkytyksen oireita. Nyt onneksi päänsärky edes on helpottanut. Vauva onneksi liikkunut ihan kivasti :heart:


Vauvelihaave & Pikkuinen 38+1
 
Olipas sitten tekstiä tullu kun en päivään ole täällä vieraillu... :D :D

Meillä oli eilen jokavuotinen suvun tapaaminen Suolehdessa leirintäalueella. Oli kiva nähdä serkkuja ja heidän muksuja, jotkut kun tulevat kauempaakin. Ja näköjään sukuun on tulossa lisää jäseniäkin :D :D Eilinen päivä meni sitten siellä...

Tänään oli sitten autotallin anturan teko... Sai passata talkooporukkaa ja siivota jälkiä... Nyt kun istu koneelle niin ihana leputtaa jalkojaan. Ja rupes sitten satamaan tuota vettäkin...

Täällä on ollu ihan karmee närästys pari päivää... Jos joku keksii keinon helpottaa tätä oloa niin kertokaa mulle!!!Muuten olo on ollu ihan siedettävä. Kävely on ku ankan vaappumista, on vaavi ruvennu painamaan tuonne alas :LOL: Kerron sit keskiviikkona kluulumisia enemmän kun on neuvolassa taas käyty, pitkästä aikaa...

Mä ja nirppu 36+1
 
äm7 ja aurinkoinen81 päivitän teidän tiedot.. :) Anteeksi jos mula on mennyt noita tietoja ohi.. kannattaa huhuilla vaan usein, tarkoituksella en koskaan jätä huomioimatta.. :)

Helena1 hurjasti ONNEA :heart: :flower:

esikoinen juu.. mä tosiaankin olisin jo ihan valmis synnyttää :) Jos ei laskettuun päivään mennessä mitään tapahdu, mä oikeasti varmaan otan teltan kainaloon ja leiriydyn sairaalan eteen , enkä suostu ilman vauvaa poistumaan :)

En tiiä.. on taas ollut vaan joku ihme itku päivä täällä :'( mä ihan tosissaan pelkään ettei ole mitään masennusta vaan.. kun tuntuu etten mä ole yhtään mä :( kaikki asiat tuntuu vaan niin :headwall: :( Mieskin on mun kanssani ihan helisemässä.. kun saan ihan ihme itkukohtauksia.. milloin mikäkin tuntuu kurjalta..

No jospa huominne ois parempi...

Heidi ja poitsu 38+1 :heart:
 
Voisko joku jo vauvan saaneista avata pinon tuonne lapsi kasvaa osioon, vauvat 0-12kk ???????? Sinne ois sitten luontevaa siirtyä tästä pinosta kun nyytti on kainalossa... Pliis.. anyone??? :D
Ois niin ihanaa jatkaa teidän kanssa jutustelua sittenkin kun ei oo enää mahaa ja kolotuksia.. :D :D

Oisko pinon nimeksi vaikka joku tyyliin HEINÄKUISET 2007 hyvä??? Vaikka siis vauvoja on tullut kesäkuun puolella, mutta meitähän on yhdistänyt se että laskettu aika meillä kaikilla on ollut heinäkuussa :whistle: Siis tämä vaan ehdotus..

Ja jos joku ihana ihminen sen pinon sinne avaa, niin jospa sitten vielä tänne pinoon toisi linkin siihen pinoon.. ;)

Olenpas mä nyt vaativa.. :ashamed: mutta JOS joku ois niin ihana.. :flower:

KIITOS :hug: :flower: :)
 
Lyhykäisyydessään. Supistukset alkoi kotona 3.30 selän puolelta.(mies oli hieronut mun nilkoista sitä tiettyä pistettä klo 21 aikoihin, 6tuntia aikasemmin oikeastaan vaan ajatuksella: kokeillaan nyt vaan... ;) ) En oikein tajunnut mistä kyse. Mieskin vaan totesi unissaan että harjoitussuppareita.. Herättelin uudestaan puolentoistatunnin kuluttua että kyllä nää nyt on niitä supistuksia, että n.10min välein tulee. (mulla kun ei raskauden aikana ole ollut tuntuvia suppareita) Mies pomppasi pystyyn ja aloimme seuraamaan tilannetta. siivoiltiin ja tepsateltiin:) 6aikoihin alkoi tulemaan supistukset 5min välein. Soitto synnärille, ja olimme vielä hetken aikaa kotona mitä pystyimme, sit lähdimme. Epiduraalin sain kello 14.00. Supistukset olivat jo tosi kivuliaita. klo 16.45 mulla alkoi ponnistusvaihe ja klo 16.55 lapsi oli onnellisesti jo mun rinnalla:) lääkäri oli ollut huoneessa 4minuuttia kun vaavi syntyi:)

Mutta nyt pitää mennä katsomaan kaunottaren ja nörttien finaalia. Vaavi nukkuu tosi hyvin. 4tunnin jaksoissa ja multa maitoa tulee.. On ihanaa kun saa nukuttua suht kunnolla yöllä ja päivällä päiväunia jos tarvetta.

kutkutus: oliko sulla sitä kirjakerhon julistetta? voisin sen ottaa/ostaa jos sulla vielä. laitan vaik huomenna yv:tä? tai laita sä mulle:)

moikkkkaaa :wave: :wave:
 
Moikka!
Mulla ei ole enää mitään synnytykseen viittaavaa, nyt kun sitä alkais jo kaipailemaan... Mitään muuta ei oo kun kipuja joka paikassa. Inhottavaa ja ällöttävää... :x |O B)
No joo, kunhan nyt syntyis ainakin tässä kuussa :saint:
Keskiviikkona olis sitten viimenen lääkärikäynti, enkä odota että mitään suurempaa olis tapahtunu kun ei oo supistellutkaan eikä mitään. Tuun sitten kertomaan miten meni.

Onnea tuoreille äideille :flower: =)

AL 36+0
 
Shannon Kuulostaa "ihanalta" ensisynnytykseltä =) Ja ihan siltä, että kaikki meni hienosti, eikä varmaan mitään kammoakaan jäänyt?
Tulee ihan kamala kaipuu jo tuohon vauva elämään, kun lukee tuollaista. Hienoa, että kaikki menee hyvin, siis että maitoa riittää ja nukuttua saatte koko perhe :D ONNEA vielä kovasti paljon koko perheelle :flower:

Mikä se muuten on se "tietty piste"? Meinaan, tuotahan voisi kokeilla nyt ne, jotka kovasti jo toivovat vauvaa maailmaan ;)


Mä laitoin vauvan sänkyyn reunapehmusteen ja verhokatoksen, sekä tuohon äitiyspakkaus laatikkoon reunaverhon ja lakanat. On sitten Pikkuiselle peti valmiina, kunhan maailmaan päättää tulla.

Jostain syystä mullekin on alkanut tulla jo vähän sellainen levoton olo, että eikö se lähtö jo tule. Joka ilta mietin, että jokohan ensi yönä, jotenkin ihan siltä tuntuu että yöllä se lähtö tulee ja supistukset alkaa :D :whistle:
Vaikka ei sinänsä vielä ole mikään kiire, mukavahan näistä viime hetkistä on nauttia, kun kuitenkin tietää että pian tää meidän kahdenkeskeinen elämä on historiaa (no ehkä sitten joskus eläkkeellä taas ;) ) mutta välillä tulee aivan järjetön IKÄVÄ VAUVAA :heart: :heart:

Kaipa se kuuluu loppuraskauteen, itkukin tuntuu olevan herkässä taas :) Katsoin vähän aikaa neloselta tullutta leffaa, jossa siltä mieheltä kuoli vaimo ja jäi sen vauva tytön yksinhuoltajaksi. Kyyneleethän siitä tuli silmiin, kun tietysti heti tuli mieleen, että mitäs jos minä kuolisin synnytykseen, ja mies jäisi kahdestaan vauvan kanssa :'( Hassu minä, liikutun niin herkästi tv-ohjelmistakin :D


Vauvelihaave & Pikkuinen :heart: 38+1
 
Helena1: Paljon onnea pojasta! :flower:

Vauvelihaave: Kesämassujen pinossa on s. 162 käyty keskustelua vyöhyketerapia- ja akupisteistä liittyen synnytyksen käynnistämiseen:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t583597,4025

Shannon: Oon säästänyt sen julisteen sua varten! :wave: Laita osoite tulemaan yv:nä, niin laitan sen postiin. Eikä maksa mitään, sainhan sen itsekin ilmaiseksi. :) Onnea vaan vielä kerran pojasta! :flower: :heart:

oma (x): Tänään taas menkkajuilimista, joka herätti aamulla klo: 7.00 ja kesti klo: 14.30. Siinä vaiheessa oltiin miehen kanssa kaupungilla viettämässä 1-v. hääpäivää. Kivut laantuivat sopivasti samaan aikaan, kun istuttiin ravintolapöytään. Sai syötyä rauhassa ja sen jälkeen uskallettiin vielä 2 tuntia kestäneeseen elokuvaan. Edellisen kerran oli samaa juilimista toissapäivänä - silloin jaksoi pitää kipua yllä 4 tuntia ja nyt 7,5 tuntia. Nyt ymmärrän hyvin, miten ärsyttäviä nämä harjoitussuparit on (niitä ne kai on???), kun alkaa jo miettiä tosissaan tuleeko nyt lähtö ja sitten ei kuitenkaan. :snotty:
Sitä tulee väkisinkin kärsimättömäksi, vaikka järjestelyjä vielä kesken ja muutenkin oon yrittänyt psyykata itteeni, ettei tässä mikään kiire vielä muka olisi... Ai ei muka...? :p

kutkutus 38+1
 
Vauvelihaave: Minä löysin tällaisen linkin liittyen tuohon vyöhyketerapiaan.
http://www.geocities.com/odotus/vinkit/vyohyke.html
Kaikki keinot vaan käyttöön! :D
Itse taas yritän välttää kaikin tavoin käynnistämästä synnytystä ennen sektioaikaa :LOL:

aurinkoinen81 ja paalina: Kiitoksia molemmille tumpputarjouksista! :hug: Mitä paalina haluaisit niistä tumpuista? Ja aurinkoinen81 oliko sillä sun kaverilla ne sukatkin vai pelkät tumput? Voisin silti ottaa ne tumput jos ne vielä on tallella, vaikka ei sukkia löytyisikään, kun niitä mä enemmän kaipailisin... :) Voitte vaikka laittaa yv:tä mitä niistä haluatte, niin laitan teille osoitteen. Kiitos kaunis molemmille :flower: :hug:

Mari ja sykerö edelleen 37 tasan...
 

Ylpeänä ja onnellisena ilmoitan että toistamiseen äidiksi sai eilenillalla klo 21.36 keisarillisesti pienen prinsessan, painoa 3200gr ja pituutta 48cm. :heart: (ja rv oli 38+6)
Neitonen halusi sitten itse valita syntymäpäivänsä... :D

Tä kertonee itse lisää jahka kotiutuu.

Jaxamista teille jotka mahojenne kanssa vielä kärvistelette. :hug:


Viestikapulana toimi
Mama73
 
Vauvelihaave laitoin sulle yytä tuosta cd:stä. Valitettavasti meillä pääin lastentarvikeliike ei myy imetysliivejä, ne myy vaan odotukseen vaatteita :(
Tosi kenkkua..

mansikkamarja tässä olis linkki:
http://www.pienokainen.com/fi/verkkokauppa/index.tmpl?ryhma_id=15
Ja sivivua kun selaa alaspäin ne liivit tulee vastaan, kamalasti mietin pitäiskö noita kokeilla. Täytyy soittaa nuo pari alusvaate liikettä läpi täällä jyväskylässä ja toivoa josko jostain nuo löytyisi.

Sit omaan napaan, kamala mikä yö takana :'( valvoin pitkin yötä kun tuota vasenta kättä särki aivan kamalasti, turvotusta on taas niin paljon et lyö nuo hermot yön aikana tukkoon, vaikka mä nukuinkin taas koko yön oikealla kyljellä.
Täytynee huomenna äippäpolilla siitä mainita ja toivoa että käynnistävät aikaisemmin.. En minä jaksa vielä viikkoa valvoa tuon kivun kanssa.
Vieläkään ei vasemman käden sormet mene koukkuun :'(

Huominen äitipoli muutenkin pelottaa kamalasti, kai mä olen jotenkin outo tai jotain mut tuntuu et mitä lähemmäs nämä viikot tulee sitä isompi paniikki alkaa synnytyksestä.
Täytyy nyt toivoa et ne sappihapot ja maksa-arvot olis kuitenkin normaalit, ei kyllä yhtään innosta jos nekin on taas pompannut pilviin. Mukavaa päivää kaikille ja jaksamisia!
Ei tässä kenelläkään enää montaa viikkoa ole :saint:
T:Ansku ja toukka 37+1
 
:flower: :flower: :flower:

Ja nyt seuraakin sitten oma valitusvirsi... ...mie alan olla ihan lopussa, taas todella huonosti nukuttu yö takana ja aamu alkoi itkulla kun en meinannut palanneiden liitoskipujen vuoksi päästä edes omin jaloin vessaan :snotty: En vaan jaksa enää näitä turhia supisteluita, jotka ei tee muuta kuin valvottaa. Miusta on alkanut tuntua, että yliajalle mennään ja roisisti, koska nää supistukset ei saa yhtään mitään aikaiseksi. Kurja esikoisen ja miehen puolesta, kun olen vain herkästi raivostuva itkupilli joka ei muuta tee kuin valittaa.

Kiitos ja anteeksi,

jossu + vili 37+6
 

Yhteistyössä