***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

hei vaan kaikki heinämammat! Kirjoitan vain pikaiseen kuulumisia. Oltiin sitten sairaalassa lauantaista asti. Päätti taapero kovasti ulos jo yrittää. Mut saatiin lääkkeillä toistaiseksi viel sisällä pysymään. Mielettömät kipusupparit alkoi perjantaina ja jatkuivat aina lauantaille asti säännöllisinä. Nooh tänään päästiin kotiin katsomaan tilannetta. Ei oo supistukset poissa mutta lääke tekee niistä kivuttoman ja lieventää tilannetta.

Lauantaina paino arvio oli 2300g ja jotain päälle 40cm. Vauvalla kaikki on kunnossa. Myös mulla on suhteellisen hyvä olo muuten mutta voisin nukkua koko ajan.

:hug: kaikille sitä kaipaaville ja voimia ja onnea! Jotain pikaiseen luin niin onnea niille jotka saavat pian kääröt!! :flower:

Nyt lepoon ettei joutuis takasin sairaalaan. ei oo kiva maata siel...

T:karoliina ja taapero rv34

Heipparallaa kaikille!

Toistamiseen äidiksi: Voipa hyvinkin olla että ollaan samaan aikaan sairaalassa, mulla pe 15. päivä synnytystapa-arvio ja silloin annetaan leikkuuaika joka todennäköisesti on noita samoja päiviä minkä sinä sait!!

Äsvee: Onnea koitokseen!

Aurinkoinen: Mukava kuulla iloisia uutisia!

Itselle ei sen erityisempiä....

Huh huh... Saatiin käsirahat talosta tänään tilille ( - meklarin osuus) Siitä sitten oon maksellu laskuja ja velkoja pois. Ja kamalan puhelinrumban sain käydä läpi kun pitää siellä talon takana töröttävälle autonromulle saada rekisteröinti todistus. Sain ihan postinkantajalle soittaa jotta laittaa vaan ne postit sinne laatikkoon, vaikka se ei vakiosoite enää olekaan. Nyt sitten pitää faksata Ruotsin tielaitokselle minne osoitteeseen ne paperit laittavat... Puuuuh :whistle:

Ninniliina: Juu, onneks ei tuo synnytys asia pahemmin käynyt mielessä ennen kun aloin toista odottamaan... Ois saattanu jäädä tekemättä. Syy oli varmaan se, että ruotsissa lupasivat suoraan sektion seuraavan lapsen kohdalla. Mutta sitten täällä se ei ollutkaan enää niin itsestään selvää, joten alkoi itseäkin mietityttämään että olisikin vaihtoehto... Ja onhan se kiva saada tarkka päivämäärä koska se pieni viimeistään on ulkomaailmassa :D

Täällä olikin jotkut jo saanut sektio ja käynnistysaikoja. Ja ainakin alkukuun odottajilla alkaa tosissaan olla jännät paikat jo.

Auroora: Olivatko lääkärit sitä mieltä että ei pieni vielä pärjäisi? Toivottavasti nyt muutaman viikon vielä malttaa pysyä masussa ja kasvaa! :hug:

Saas nähdä jos vaikka Madam Mamman ennustus pitää paikkansa ja meidän sintti syntyykin jo 18.6. :) Vaikka saa mun puolesta pysyä masussa ainakin heinäkuulle. Jotenkin on tällä kertaa paljon maltillisempi olo kuin tuon esikoisen kanssa. Mutta nyt en olekaan kerenny vielä kaikkea valmiiksi vielä...

Mari ja sykerö 34+3

Täällä olo ihan normaali. Edes yöllä ei oo tarvinnu käydä vessassa kertaakaan koko odotuksen aikana. Onnellinen olen että kaikki menee näin mukavasti. Vauva potkii kovastikin välillä, eilen potkaisi pikkuveljeäni kämmenelle ja pikkuveikka oli ihan tohkeissaan siitä! Isompi pikkuveli kun näki tämän minun vatsan liikehdinnän niin kysyi että "teetkö sä tuon ite?" Ei ollut uskoa silmiään että vauvan liikkeet näkee niin hyvin. :D

En oo ihan varma onko limatulppaa mut on niin oudon näköistä klönttiä tullu parina päivänä pyttyyn et en oikein löydä muutakaan selitystä.

jenmo
Lotta84 tsemppiä kääntöyritykseen! Toivotaan et onnistuu eikä sit muljahda enää takasin.

Ninniliina ilmeisesti siksi, kun mä nukun niin hemmetin huonosti nykyään, ja välillä on päiviä et oikein "romahdan" :ashamed: Mut sano terkka mulleki, et ennen synnytystä ne lääkkeet ois joka tapaukses hetkeks lopetettava..Aattelikohan sit et menee yliaikaseksi niinku esikkokin, et kerkeis vielä hetken syödä kuitenkin jotain lääkettä? Ota noista nyt sit selvää... |O

Sit lääkärineuvola-uutisiin

Ekaksi, tajusin just et multa on otettu hemoglobiini vaan kolmesti koko aikana! Eikä otettu tänäänkää..Viimeks ollu 122. Huhtikuussa katottu.
Pissa ja verenpaineet ok.
Painoa alkuun nähden tullut jo 10kg200grammaa, nyt noussu 500g/vko. :D Eikä haitannu terkkaa pätkänvertaa. Eikä kyl mua itteänikään. Ku ei oo mitenkää liikaa ollu lähtöpainoa.. Mun sisko just tänään sano (oli Jaden kans sen aikaa ku kävin nla:s) et kolme viikkoo Jaden synnytyksestä olin kuulemma jo yhtä hoikka ku ennen raskautta. Kiva kuulla tommostakin välillä :)
Ja Jadesta sitä painoa tuli kuitenki 15kg... :whistle: Et enpäs nyt huoli tuosta, tulee minkä verran on tullakseen ja jää minkä verran on jäädäkseen =)

Sit sisätutkimus tehtiin...Kohdunkaulaa on jäljellä, mutta kohdunsuu (sisäsuu) oli puoli senttiä auki!!!! Mä tiesin et ne supparit teki jotain.... Lääkäri oli melko varma, et syntyy ennen laskettua aikaa. On todella tervetullut uutinen! Mut sit se yks homma joka tässä hämää.... Kun herra jääräpää on edelleen PERÄTILASSA! Mulla tosiaan vasta 36-37 koitetaan OYS:ssa kääntää, kutsu tulee kirjeitse. Uida en saa ollenkaa tulehdusvaaran takia :/

Mut vinkkinä lääkäri sanoi, et liikuntaa ja seksiä kovasti, et saadaan supparit kunnolla käyntiin ja paikat pehmenemään. Neuvolakorttiin raksin laitto kiinteän/pehmeän välille kohdunsuun kohdalle. Kun siis hänen mielestään mun vauva on niin liikkuvaista sorttia et kerkee kääntyä uudestaan perätilaan vielä 36-37 jälkeenkin halutessaan, joten aattelee asian niin, et parempi ois mun synnyttää alateitse perätilassa oleva pienempi vauva. Et siis kaikkemme saadaan kyl tehä et sais synnytyksen pian käyntiin ;) Kuulemma herra on jo valmis jos on tullakseen, eli ainut kielto on nyt toi uimiskielto...Melko harmillista näin kuumilla keleillä, mut tuleehan noita kesiä vielä.

Nyt en hoksaa mitä muuta piti...ainiin; sf-mitta ois sentin pienempi ku viimeks! :eek: Ja lääkäri sano et periaattees mahotonta et on masu laskeutunu ku ei oo pää alaspäin..Mut sit vissiin painanu pepun aika tiukasti tonne lantioon....Ja sekin saa mut miettimään uudestaan sitä ulkokäännöstä :(

Mut ei auta ku ottaa päivä kerrallaan! Voimia kaikille, koitetaan ottaa ilo irti loppuraskaudesta ja mussujen liikkeistä kaikista vaivoista huolimatta! :hug:

t.Jenmo&Möykky34+2

Ainiin JoannaH koitahan tulla yhtäaikaa sit mun kans synnärille...Et siihen nähden sais olla limatulppaa sullakin nuo klöntit.... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Jenmo85:
Ainiin JoannaH koitahan tulla yhtäaikaa sit mun kans synnärille...Et siihen nähden sais olla limatulppaa sullakin nuo klöntit.... ;)
Yritetään.. :D Äidille tänään puhuin sinusta, että kun olen "tutustunut" sinuun täällä, mutta en oikein voi tulla teille kyläänkään kun teillä on kisuja, että jospa me vaikka laitoksella sitte nähtäisiin! :)

Lisään vielä, kyselin varsin taas madam mammalta että milloinkas meillä koittaa h-hetki. Kuulemma 17.7 pitäis poika tulla! :D saapas taas nähdä, tähän asti ainaki kaikki heijän ennustukset menny ihan päin honkia! :LOL:

Huomenna mennään Turkuun shoppailemaan. Tai käyn vaan Manhattanilla ja luultavasti Länsikeskuksen Citymarketissa. Osaako kukaan sanoa saako Cittarista ainun kankaisia liivinsuojia (ettei turhaan tarvis kävellä sitä iiiiiiiiisoa kauppaa läpi)? No toisaalta voihan sieltä katsoa "hipsukalle" kotiintuloasua valmiiksi. Esikoisella otetaan verikoe Dipp-tutkimusta varten. Päivän päätteeksi Heselle herkutteleen!

Synnytystapa-arvio on 28.6. ja olen tossa isännälle heittänyt, että otetaan tuo laukku mukaan autoon, sillä eihän sitä koskaan tiedä :whistle: . Nyt ei uskaltaisi sinne Turkuunkaan lähteä. No ei mulla vielä mitään vakavia merkkejä ole ollut, pieniä nipistyksiä vasta, että ehkä toi huominen vielä menee!! :D

T: Saikku ja "hipsukka" 36+0

Remutar Se oliskin kiva yhteensattuma. Musta vaan tuntuu että mä en ole yhtenä kappaleena sinne asti... Tänäänkin tullut napakoita suppareita ja "miedompia" pitkin päivää. Mutta ei viel säännöllisesti, mutta säännöllisen epäsäännöllisesti.

Nytkin selkä just niin kipee kuin oli ennen esikon syntymää ja supparia pukkaa... No saapas näkee minkä kenkä tekee...

Tänään aloitin vähän sitä 3 ässän systeemiä... Tylsimmästä tosin eli siivouksesta tarkemmin ottaen ikkunoiden pesusta...

Saunaan en pysty menee, tulee heti huono olo

Ja se kolmas onkin sit isännästä kiinni.... :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Nyt on taas vatsa jumissa kuin turusen pyssy... Rusinoita, luumusosetta ja vesimeloonia mennyt, saas nähä josko se siitä taas irtoais....

Tä&NeitiHerne 36+1

Saa udella. Se on yleishyödyllinen tutkimus, jota tehdään Turussa, Tampereella ja Oulussa (Treesta ja Oulusta en varma, mutta en jaksa millään kaivaa tuolta kaapista sitä esitepaperia). Se on, kun vauvalta otetaan napanuorasta verinäyte ja katsotaan onko diabetes-geeni. Meidän esikoiselta löytyi 3%-geeni, eli on 3% mahdollisuus ennen 15 ikävuotta sairastua diabetekseen (silti, vaikkei geeniä olisikaan on kai 1,5% mahdollisuus sairastua). Siinä tutkitaan voiko insuliinin ottaa esim. nenäsuihkeena (eli kuinka reagoi sitä kautta ja vaikuttaako limakalvoihin yms.). Nyt ollaan ilmoitettu tämä meidän kakkonen samaan, mutta koska en synnytä Tyksissä niin saan lähetteen SatKS varten, jotka ottavat ko. näytteen ja lähettää Turkuun. Verikoe otetaan 4 kertaa vuodessa 2 ikävuoteen saakka ja sen jälkeen kaksi kertaa vuodessa (työelämässä ollessani olin iloinen shoppailu/vapaapäivästä).

T: Saikku ja "hipsukka" 36+0

Lainaus Joanna H:lta: Lisään vielä, kyselin varsin taas madam mammalta että milloinkas meillä koittaa h-hetki. Kuulemma 17.7 pitäis poika tulla! :D saapas taas nähdä, tähän asti ainaki kaikki heijän ennustukset menny ihan päin honkia! :LOL:
[/quote]
Mites tohon madamiin voi ottaa yhteyttä? Ja onko muilla kokemuksia muista ennustajista?

Moi vaan :wave:
Hetkeen en oo jaksanu enkä ehtiny koneella käydä. Väsyttää ja on hirveesti tekemistä..
Viikko tai pari sitten oli niin kipeitä suppareita yhtenä yönä monen tunnin ajan että lopulta päätin lähtee sairaalaan, mutta sitten ne alkoi taas lieventymään ja loppu kokonaan. Että ei sitten lähdetty kun ei ne siinä vaiheessa sille enää mitään olis voinu tehdä.
Ei oo huomenna vielä lääkäri joten en saa tietää onko ne supparit tehny työtä. Kyllä luulisin koska olin jo melkein varma että synnytys oli käynnissä, tuntu jo siltä.
Mullahan on ollu kohdunsuu 1cm auki jo ekasta neuvolalääkäri käynnistä asti. Toivotaan että olis vähän auennut lisää. Tosin sais vielä pari viikkoa pysyä siellä. En kyllä epäile enkä uskalla toivoakaan että se laskettuun aikaan mennessä syntyis.
Mutta ehkäpä huomenna sitten tuun kertomaan neuvola kuulumiset. Toivottavasti olis nyt pää alaspäin :whistle:

apinalauma33+2 =)

Mulla alkoi ihan jumalattomat vatsakivut iltapäivästä.. soitin synnärille, käskivät mennä sinne. :/ Kipu oli/on edelleen sellaista repivää.. painottuu tuon vasemman puolen alueelle.. vauvalla kaikki ok, istukka ok, joten päästivät kotiin.. Mulla on vatsanpeitteet ja lihakset revähtänyt pahasti.. siitä kipu.. ei se kärsi edes koskemista.. sitä tää on kun saa tuon oonan perässä juosta ja sitä nostella..
MUTTA NYT SEURAA SE MUT SHOKEERAVA UUTINEN!!!!! :eek:
ultraus tehtiin ja siellä ne killui! ISOT komeat KIVEKSET!!!!!! Meille tuleekin poika!!!! :LOL: ja arvatkaa kenen kaappi pursuaa vaaleanpunaista!!!!!!! Ei niistä voinut erehtyä, kyllä sinne vaan oli ilmestynyt se pippeli!!! ja sitä ei siis ollut viikon 20 ultrassa.. :whistle: joten eipä niihin luottamista ole, mutta kyllä tuon nyt näki tavallinen maallikkokin , että tyttöä ei tästä vauvasta saa tekemälläkään. :)

Että näin meillä tänään.. meni vaatekaappi uusiksi.. :whistle:

Heidi ja vallaton 35+3 :heart:

Heti ensiksi, Mutterille hirmuisasti onnea pojasta (nyt on samat päivät ja sukupuoletkin menossa ;) ) vaikka varmasti aika "järkytys" tässä vaiheessa.. jos se sai itselleen jotenkin aikaan sukupuolenvaihdoksen?? :LOL:

Mulla mahtaa olla aika hiljaista.. kasailin tänään sairaalakassia vähän valmiiksi, vaikka en mä usko että ihan lähiaikoina ollaan syntymässä. Kumma juttu, et ensin piti jäädä lantiokipujen ja supistusten takia saikulle ja nyt kesän alettua tuntuu et supistuksetkin vähenee vaan.. ei tuu enää niitä kipeitä ku kerran parissa-kolmessa päivässä. Lieneekö sitten silläkin vaikutusta, et tuo mies tosiaan hönkii niskaan etten nostele raskaita tms. Vois olla ihan kiva tietää tuo kohdunkaulan/-suun tilanne.. no, perjantaina neuvolaan niin voi kysäistä milloin se lääkäri sitten on. En mä malttamaton ole, mikäs tässä ollessa kun toinen kuitenkin tulee kun on tullakseen, mutta mä oon alkanu jotenkin tosi kierosti odottaa sitä synnytystä.. vaikka jänskättää ja tavallaan tottakai pelottaakin, mut kauhujuttuja kun kuulee.. en tiedä, oon kai jotenkin sellasella asenteella et teen itse kauhujutut tyhjiksi tai jotain :D No ei, mä haluan nähdä miten selviän siitä. Ja sitten kun tuo mies on niin kovin kiinnostunut näkemään istukan ja leikkaamaan toivottavasti napanuoran (eihän sitä tiedä jos se ei jostain syystä saiskaan) kun se on tuollainen tieteestä sun muusta kiinnostunut persoona.

Vaan jepsistä, täällä oli jotain olllut tosta 3:s ässän tekniikasta.. mä taas mietin vähän päinvastoin, käyn aika paljon saunassa hikoilemassa pahimmat pois.. ja sit välillä mietin et kannattaisko tuo, et jos se vois oikeasti jotenkin edistää jotain, niin legendaa kuin se onkin. Mitäs ootte mieltä?

Ja ihan vaan selibaattia tässä eläessä mietin sitäkin, et miten tässä vaiheessa muiden elämät..? :whistle: Mies pelkää synnytyksen käynnistyvän touhujen seurauksena, enkä oikein varma ole itsekään.. tosin niinhän sitä sanotaan, et jos ei mitään estettä ole niin mikäs siinä.. mutta sitten tosiaan mä en itsekään oikein haluaisi jouduttaa jäbän syntymää tekemisilläni. Vaikka ei kai se, kun miettii noita olemattomia suppareitakin.. kivuttomiakin kun on vaan ajoittain eikä ne kestä kauaa. Et en mitenkään usko et mitkään paikat ois itsellä vielä alkanu valmistautua "tosi toimiin" =)

Vaan nyt viettämään iltaa telkkarin edessä tulevan kummisedän ja miehen kanssa.. jaksuja kaikille ja anteeksi kun ei nyt riitä ajatus kaikkien muiden juttujen miettimiseen.. hieman ajatuksissani :ashamed:

-Mie&Jäbä 35+3-

Niin se madam mamman osoite on madam.mamma@luukku.com ja ennustaja ellin osoite taisi olla samantyyppinen, ennustaja.elli@luukku.com. Sinne piti sitte laittaa oma ja miehen syntymäaika ja sitten mahollinen lasten lukumäärä tai se että odottaako tällä hetkellä.

Mutteri, just tuon takia me ajateltiin et ei haluta etukäteen kysellä sukupuolta... ;) hauskasti kirjoitit.. repeilin täällä... :D

Kiitoksia vaan onnen toivotuksista.... sitä maanantaita tässä nyt odotellaan. Toivottavasti käynnistys lähtee käyntiin... minkäänlaisia tuloelkeitä vauvalla ei kyllä ole.... supistuksia ei ole ollut ollenkaan, paitsi jos ne mahan kovettumiset nyt sitten on niitä.
Onpas kiva ylläri Mutterilla ;) Itse on pitänyt hankkia vaan sellaisia unisex vaatteita, joita muuten on todella vähän. Sen takia hankinnat jääneetkin aika vähiin. Tänään hain kotiintulovaatteet vauvalle, kun ne äippäpaketin vaatteet on niin isoja. Aika tarkkaan ne kaupan vaatteet on tehty just pojillle tai tytöille....
Kolmesta ässästä... viime lauantaina yritettiin saada jotain enteitä vauvan tuloaikeista, ensin kaupungilla ristiin rastiin kolme tuntia, sitten kotiin ja siivousta, sauna ja vielä kunnon sekstailut ja tulos, ei mitään :/ täytys varmaan harrastaa sitä sekstailua enemmän, mutta kun ei oo minkäänlaisia haluja :ashamed: ei ole ollut oikeestaan koko raskausaikana :(

Alkuperäinen kirjoittaja Mutteri:
Mulla alkoi ihan jumalattomat vatsakivut iltapäivästä.. soitin synnärille, käskivät mennä sinne. :/ Kipu oli/on edelleen sellaista repivää.. painottuu tuon vasemman puolen alueelle.. vauvalla kaikki ok, istukka ok, joten päästivät kotiin.. Mulla on vatsanpeitteet ja lihakset revähtänyt pahasti.. siitä kipu.. ei se kärsi edes koskemista.. sitä tää on kun saa tuon oonan perässä juosta ja sitä nostella..
MUTTA NYT SEURAA SE MUT SHOKEERAVA UUTINEN!!!!! :eek:
ultraus tehtiin ja siellä ne killui! ISOT komeat KIVEKSET!!!!!! Meille tuleekin poika!!!! :LOL: ja arvatkaa kenen kaappi pursuaa vaaleanpunaista!!!!!!! Ei niistä voinut erehtyä, kyllä sinne vaan oli ilmestynyt se pippeli!!! ja sitä ei siis ollut viikon 20 ultrassa.. :whistle: joten eipä niihin luottamista ole, mutta kyllä tuon nyt näki tavallinen maallikkokin , että tyttöä ei tästä vauvasta saa tekemälläkään. :)

Että näin meillä tänään.. meni vaatekaappi uusiksi.. :whistle:

Heidi ja vallaton 35+3 :heart:
Voi ei :/ Toivottavasti mulle ei käy samoin..kaappi kanssa pursuaa vaaleanpunaista :) Olin kylläkin myös 4D:ssä jossa näkyi että tyttö.

Alkuperäinen kirjoittaja JoannaH:
Niin se madam mamman osoite on madam.mamma@luukku.com ja ennustaja ellin osoite taisi olla samantyyppinen, ennustaja.elli@luukku.com. Sinne piti sitte laittaa oma ja miehen syntymäaika ja sitten mahollinen lasten lukumäärä tai se että odottaako tällä hetkellä.
Kiitos tiedosta!

jenmo
Tuosta SEKSISTÄ... Me ollaan harrastettu KAKSI kertaa koko raskausaikana! Siis tasan kaks kertaa! :LOL:

Molemmilla meil ku on tota masennusta ja miehellä luontaisesti halut laski km:n pelon takii alkuun (kuten mullakin), ja lisäks mies tuntee vauvan "kolmanneksi pyöräksi" alusta saakka. Et silleen....

Nyt sit jännä juttu; miehellä alkanu halut palaileen ja sitä mukaa myös mulla. Siis nyt, kun monet naiset tuntee ittensä valaaksi yms. (kavereilta kuultua) ni meillä halut hyrrää hulluna. Liekö osuutta asiaan noilla miehen haluja vievien lääkkeiden vaihdolla, ja sit tosi pitkällä tauolla. Nyt siis parempaan suuntaan mennään ja vauhdilla :p

Mulle tekikin tiukkaa tuo selibaatti, oon aina ollu meistä se halukkaampi osapuoli. Mut tosiaan lääkärikin eilen "määräs" seksiä et saatas poju aiemmin ulos ku Jade, ku spermahan pehmentää paikkoja JOS muuten on kroppa/vauva valmis syntymään. Eli käynnistystähän ei tarvittas, jos se ois niin yksinkertasta et seksillä saa tosta vaan synnytyksen käyntiin...Arvatkaa oisinko sillon vapaaehtosesti Jadea oottanu viikoille 42+4??? :LOL: :kieh: En tod.! Sillon kokeiltiin saunat, seksit, kuumasta kylmään suihkut yms. ilman tuloksia. Ja portaita ravattiin ees ja taas yms....

Mut silti tälläkin kertaa aion koittaa tasan samat jutut! Eihän sitä koskaan tiiä missä raskaudessa toimii ja missä ei... :whistle: ;)

Sit pikaseen Äitipolikäynnistä..Sain sen jo perjantaille! Käydään vauvaa kurkkaamassa kun se sf-mitta oli "laskenut" sentillä..Mikäli ees mahdollista. Eilen siis kuitenkin lähetteen sain. Samalla varmistetaan noi lääkejutut. Sit saan sieltä erikseen sen kääntöyritys ajan. Ens viikolla onkin taas neuvola, kyl tää on yhtä ravaamista! Mut pääasia et Pojua seurataan tarkkaan ettei vaan mitää yllättävää häikkää pääse tulemaan.

Nyt Jadea leikittään, käyny jo muutamaan otteeseen tuossa vihjaileen et tylsää alkaa olla.... Moikka kaikille!

Jenmo&Poju 34+3

Äsvee ja muut, joilla käynnistysaika jo tiedossa, onnea matkaan =) :hug: :wave:

Mutteri OHHOH, aikamoinen ylläri :eek: :D Harmillinen juttu tuo revähdys :hug: mutta onneksi vauvalla kaikki kunnossa :) Ja tosiaan, mahtaa olla jännää kun vauvan sukupuoli vaihtuukin tässä vaiheessa :whistle: Meillä ei vaatteiden tms. takia haittaisi, kun on noita lainavaatteita niin on sekä vaaleanpunaisia että sinisiä (ja varmaan sitten toiset tai toiset jää käyttämättä), mutta kyllä sitä on jo niin tottunut ajatukseen kumpaa sisällään kantaa, että mulle olis varmaan pienoinen shokki jos meidän Pikkuinen olisikin toinen kuin miksi ultrassa sanottu :D

Supistuksista Onko teillä sellaista, että menee maha ihan sekaisin kun supistelee kipeästi vai olenkohan jotenkin outolintu? :/
Juuri kun ehdin alkaa riemuita, että supparit loppuneet (olleet pari-kolme viikkoa poissa), niin nyt kahtena iltana ja yönä ollu TOSI kipeitä suppareita, ja maanantaina myös päivällä. Liekö sit liikaa rasitusta, kun maanantaina kävin mummon apuna istuttamassa kahdelle haudalle kukat, ja samalla raahailin sellaista 45l:n multasäkkiä... :headwall:
Joka tapauksessa päivällä supisteli sillein pienesti, mutta illalla/yöllä tuli monta tuntia niin kipeitä, etten ennen ole moisia kokenut :x Ja lisäksi oksetti :x Liittyykö sekin jotenkin supistuksiin, tuleeko muille paha olo jos supistelee?

Eilen illalla sama juttu; kun menin sänkyyn, ei menny pitkään kun ne taas alkoi. Vielä tänä aamunakin oli paha olo, ja oksensin, yäk :x

Nyt nuo supparit on muuttuneet sellaisiksi, että kipu säteilee mahan lisäksi alaselkään, pakaroihin ja toiseen etureiteen. Asiaan kuuluvaa?

Ja mihinköhän mun unenlahjat on kadonneet, nyt kun saisi nukkua??! :eek: Tänäänki heräsin viideltä kun mies lähti töihin, eikä se uni enää tullut silmään niin nousin ylös. Nyt on viides koneellinen pyykkiä pyörimässä ja silittänyt olen sitä mukaa että mahtuu lisää kuivamaan. Noista vauvan vaatteista kun tulee tuollaisia puolikkaita koneellisia vaan, kun oon pessyt eri värit erikseen...

Nyt kaupoille, että saan vihdoin miehen isyyspakkauksen koottua loppuun ja annettua sen tänään :heart: Eilen kävin ostamassa kaikki muut puuttuvat, mutta Alkoon en vielä ehtinyt :whistle: Meinasin ostaa sellasen pikku pullon konjakkia tai viskiä, oon varmaan hupaisa näky siellä ison mahani kanssa, kun en todellakaan ole ite noitten juomien ystävä, enkä siis yhtään tiedä mitä olen ostamassa :D Voi olla, että myyjäkin jo toppuuttelee, että ei ei, ei kannata raskaana tuollaisia juomia :LOL: Apteekissakin myyjä vakuutteli monta kertaa, että eiväthän nämä Buranat nyt vaan tule mulle itselle, ja minä siihen, että ei tosiaan, vaan miehelle (oli sillon kipeenä, eikä jaksanu ite mennä apteekkiin).

Jenmolle vielä tuosta sf-mitan pienenemisestä, niin oliko mittaaja nyt eri kuin aiemmin? Mulla myös kerran neuvolassa oli laskenut muistaakseni sentillä-kahdella, kun sen mittasi toinen täti. Ja hän ainakin sanoi itsekin, että voi hieman vaihdella kun eri ihmisillä hieman eri tyyli mitata, tai jotain... Ja kerran se vakkari th sai saman mitan kuin edellisellä käynnillä, niin mittasi sit uudestaan ihan sen takia, että maha näytti olleen kuitenkin kasvanut, ja saikin sitten 2cm isomman, eli kai ne jotenkin eri kohtaan sitä mittanauhaa venyttelee.

Vauvelihaave & Elbert 35+4

Tämä raskausajan dementia alkaa mennä jo todella pahaksi... En muistanut edes omia synttäreitä eilen ennenkuin mies tuli töistä ja onnitteli. :headwall: Käytiin sit Turussa leffassa ja syömässä.

Kai sitä 3-ässää pitäis alkaa kokeilee, mutta kun on niiiiiin väsynyt olo koko ajan. :/ Ei huvita siivota eikä oikein tuo seksikään kiinnosta... :(
Jos tänään illalla oikein tsemppaisi, nukkuisin vaikka kunnon päikkärit :LOL:
No joo, saas nähdä kuinka käy.

Mutteri LAS:ssa hyvinkin käyn ultrassa... Meillä katseli Neiramo? niin nopeasti kaikki paikat ettei kyl sukupuolesta tullut vihiäkään. Saati et olis tunnistanut mitään osia, pään just ja just =) No, jospa se kohta selviäis :whistle:

Minäkin taidan madamelle s-postia uteliaisuuttani laittaa... jos ei se kerran maksa mitään....

Jaa juu, jos teillä on mahdollista ajaa nurmikkoa niin mulla ainakin se aiheuttaa kunnon supparit.. Valitettavasti niistä ei ainakaan vielä ole ollut todellista hyötyä :ashamed: En tosin tiedä onko kohdunkaula/suulla tapahtunut muutoksia, ei ole tutkittu piiiitkään aikaan...
Samoin sauna+uinti aiheuttaa ihan kivat :D

Palataan!!!
Anne ja Emppu 36+5

Moikka!
Mutteri :eek: :D teille tuleekin sit poika...voihan se poikakin pitää vaaleanpunaisia juttuja ;) ainakin kotona ...
Täällä kans alkanu supistuksia tuleen enenevässä määrin , aika monta päivässä semmosia että sattuu, maha kovenee ihan kiveks ja sit tuntuu että vauva puskee itseään mahan läpi.
Muutaman kerran tullu myös semmonen supistus, että alkaa sattumaan tuonne häntäluuhun ja johonkin suolistoon ja sit on tosiaan mentävä vessaan! Ei kiva kun sekin sattuu aikas lailla!
Eilen taasen neuvolassa käyty:
rv 36+1
painoa + 700g/viikko, suurin osa kyllä varmaan turvotusta
rr 129/88
pissa puhdas
turvotusta hieman lähinnä jaloissa
hb 139, ilman rautavahvistuksia
sf 35 cm, aletaan jo päästä yläkäyrälle, kun koko ajan ollu paljon sen yli
sit onkin 18pv aika taas äitipolille ultraan kattovat vielä kokoa ettei vartalonympärys oo kasvanu liikaa...sit siitä taas viikon päästä neuvolaan.
On alkanu tässä kyllä lähiaikoina jo toivomaan , että vauveli syntys vaikka vähän etuajassa vaikka juhannuksena :saint:
poika synty meillä rv 40+1, mutta synnytys käynnistyi vesien menolla jo rv 39+5
moi taasen :wave:

Yhteistyössä