***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

kesä82 kiitos sulle vastauksesta :hug: Mulle kun ne ei sairaalalla kovin paljon mitään sanonut vaikka kyselin. totesivat vaan et pari vaihtoehtoa on.. :|

Oma iso napani voi oikein hyvin :LOL: ainut mikä ikävä asia et mun selkä yrittää näköjään mennä jumiin, aikasemmin ei oo ollu selän kans ongelmia. Viime yönä nukuin omasta mielestäni tosi hyvin, mut mies kyseli aamulla et oliko hankala yö. Olin kuulemma pyöriny koko yön :) No ehkä mä sit kuitenkin nukuin hyvin, kun en ite muista kuin pari vessa reissua :)
Tuo vessassa reissaaminen alkaa kyl ottaa pahasti :headwall: tuntuu et puolet yöstä menee aina veskissä ravaamiseen. Mulla ei ainakaan apua ole siitä juonko illasta vai en, ihan yhtä paljon ravaan veskissä. :)

Huomenna on nyt aamusta se äitipoli, kamalasti jännittää, mut toivottavasti kaikki menee hyvin.

Nyt lähden laittaan ruokaa, mukavaa päivää kaikille! :wave:
T:Ansku ja toukka 34 (tasan)

Kesä-äiti tervetuloa mukaan :)

Kesänlapsi mie voisin yrittää taas kääntää nää supparit siule tuleviksi... Zup Zup Zup

ON: viime yö tuli nukuttua huonosti, heräilin jatkuvasti kipeisiin supistuksiin, mutta säännöllisiksi ne eivät muuttuneet. Esikoinen lähti viikoksi mummulaan ja nyt tässä odottelen että mies herää ja alkaa meidän 1-vuotis hääpäivän vietto :D Mies joutuu töidensä vuoksi arkisin heräämään jo ennen 5, joten hääpäivälahjani hänelle on että saa nukkua niin pitkään kuin vain jaksaa :LOL: no, ostin sentään jotain pientä lisäksi ;)

Huh, taas supistaa... ...saa nähdä saadaanko yhteinen hääpäivälahja vielä...

jossu + vili 34+6

kesä82 vielä yksi kysymus siitä käynnistyksestä. Oliko sulla mies mukana synnytyksessä ja jos oli missä vaiheessa se tuli sun luo? Vai oliko jo osastolla mukana?
Mua pelottaa se käynnistys kun mies tulee nukkumaan kotiin jos jjoudun osastolle, täällä jyväskylässä kun ei mies saa yöpyä osastolla, joten joudun sit puhelimella sitä herättelemään :| tuota unikekoahan ei kyl saa puhelimella hereille :'(
T:Ansku

jenmo
Olo on kun ois justiinsa synnyttämään lähdössä :LOL:

Eilinen iltalenkki (2-3km) ja yöllinen sekstailu ( :whistle: ) alottivat supistusten sarjan.... Joka jatkuu, jatkuu ja jatkuu. Lisäks niitä ihme energiapuuskia tullut nyt 4-5h:n yöunista huolimatta n.viikon verran.
Ja vielä lisää ennakoivia oireita(?) ; ainakin kahdeksan kertaa on tänään suoli toiminut. Tuntuu, et väkisten tyhjentää itteään...

Eli ihan oisin varma et synnyttämään lähetään tänään, ellei esikoinen ois syntyny 42+4 |O :headwall: :headwall:

Ja saakeli jos tämmöstä tulee olemaan vielä 9viikkoa!!!!!!!!!! Siinä vaiheessa mulla ei kestä pää... Terkka ehotteli jo viime käynnillä et alotettas ne masislääkkeet suosiolla ennen synnytystä, mut mä EN alota enää yksiäkää lääkkeitä raskausaikana. Piste.

Nyt on se 34 viikkoa täynnä ja lupa on nla:sta annettu pojulle syntyä, joten toivon et pian (vaik parin viikon sisään syntyis..). Tosin se perätila mietityttää, mut jos synnytteleen pääsen ees vähän ennen laskettua, ni tuntemukset on samoja ku Mutterilla; tulkoon miten päin vaan kunhan tulee!!!! :kieh: :saint:

Jenmo&Poju34tasan

Kesä-äiti tervetuloa :flower:

Kiitos kaikille, jotka ovat vastanneet päänsärkyvalitteluuni. Vettä juon ja yleensäkin juon paljon nestettä (ei alkoholia) =). Panadoli aamuisin on nyt pitänyt säryn aika hyvin pois :p :p , mutta jos ei aamulla muista ottaa panadolia, niin iltapäivällä täytyy panacodi ottaa, kun muuten särky
vie järjen :'( :'( .

Oudon unen näin toissa yönä! Näin sellaista unta, että molemmista rin-
noista maitoa tuli ihan hirveästi. Oli liivinsuojatkin kyllä, mutta ne kastui
läpi märäksi muutamassa minuutissa. :LOL:. Kun unessa kokeilin kädellä rintojen yläpuolista aluetta, sekin oli ihan märkä. Aamulla huomasin sen onneksi olleen vain unta. Olis muuten ollut pyykkipäivä edessä :kieh: :kieh:. Ilmeisesti vain hikoilin unissa niin kamalasti, että rintojen välistä hikipisarat kieppuivat ja luulin sitä rinnoista valuvaksi maidoksi :headwall: :headwall:

No nyt täytyy käydä välillä kurkkaamassa uuniin, kun tehdään kinkkukiu-
sausta!

T: saikku ja "hipsukka" 35+5

aurinkoinen81 Mies tuli aamulla sillon mukaan, kävi päivällä kotona syömässä (ja nukkumassa, oli juur tullu työreissusta) ja tuli illalla takas. Kättärillä mieskin sai olla osastolla yötä, tosin myö oltiin sitte jo siirrytty illalla semmoseen "päivystys"huoneeseen (kätilö oli sillon sitä mieltä, että eiköhän tästä yön mittaan saliin siirrytä), se oli kait samalla se päivähuone (oli telkkarit ja kiikut) ja sitte siellä oli muutama sänky. Siellä se reppana sitte nukku säkkituolin päällä lattialla...

Ja kävihän tuo salistakin vielä muutaman tunnin kotona olemassa, syömässä ja huilimassa.

Miulla on se käsitys, että tuota käynnistystapaa on sikäli vähän huono etukäteen veikkailla, kun se taitaa riippua tilanteestakin. Toisilla (tai toisissa paikoissa) annetaan tuota cytoteciä suuhun, toisaalla kohdunsuulle, jossain on käytössä joku geeli? Ja vissiin jos paikat on yhtään kypsät, voidaan alottaa suoraan salista ja oksitosiinitipalla. Mutten mie nyt noista niin varma ole.

vielä jäljellä,tuntuu et tää käy jo ihan työstä kun pitää vielä hankkia sitä ja tätä vaikka olin jo ihan varma että kaikki on valmiina...
noh parin viikon päästä alkaa ä-loma ja sit on aikaa keskittyy vaan ittensä hemmotteluun...tosin on jo tullu aikasemmin "hemmoteltua" 20 bonuskiloa tässä raskausaikana mut onpahan joku motivaatio sit lenkkeillä vauvan kanssa. :saint:

hyvää vointia kaikille!
:flower:

Mary + Naxu 33 tasan

kuinka monella? muulla vatsa kovettuu välillä ihan tunnin ajaksi? Mä olen täs miettinyt et pitäiskö soittaa äippäpolille, on nyt tunnin ajan vatsa ollut aivan kova vähän väliä ja se sattuu kamalasti. Muksu kyl siellä liikkuu tosi paljon. joten voisko se vaikuttaa asiaan?
Mulla ei ole mitään käsitystä mitä toi voi olla, huomenna olis jo valmiiksi se äippäpolille meno ja mietinkin uskallanko jättää menon siihen.

Joku muu kertoi suolistonsa tyhjentyneen moneen kertaa, sama on ollu mulla kaks-kolme kertaa päiväs tulee kyl suolityhjennettyä :LOL:
sitä on ollu nyt pari päivää. Ei mulla esikoiselta mitään tälläsii ongelmia ollu tai en ainakaan muista :ashamed:
T:Ansku

Ei toistaiseksi ole ollut kuin pieniä "kovettumia" ja menneet ohi alle minuutissa. :wave:

Suoli toimii kerran päivässä (tai joka toinen päivä). Yritän kyllä syödä kuitua yms, mutta mulla on niin kronkeli vatta :LOL: , tai vastapainok-
si sitten tulee sitä vesiluikuria :headwall: .

T: Saikku ja "hipsukka" 35+5

aurinkoinen81 käynnistyksestä kyselit? Minulla esikoinen oli käynnistetty yliaikaisuuden vuoksi. Käynnistely aloitettiin 42+2 viikolla aamusta cytotec-murusella kohdunsuulle. Noita murusia lisäiltiin päivän mittaan ja laimeita supistuksia saatiin aikaiseksi. Noin tunti murusen laiton jälkeen sain olla jalkeilla ja yrittää siten edesauttaa suppareiden tuloa. Illan tultua lopetettiin ja annettiin petidiiniä, jotta saisin nukuttua. Seuraavana aamuna oli sitten tarkoitus käynnistää tipalla. No, yöllä kolmen maissa alkoivat kunnon supistukset ja päättivät siirtää osastolta synnytyssaliin. Synnytyssaliin siirtymisen jälkeen soittelin miehen paikalle (oli siis kotona siihen asti, että synnytys todella käynnistyi) ja synnytystä vauhditettiin puhkaisemalla kalvot. Poju syntyi maailmaan hieman ennen aamukahdeksaa.

Hyvä mieli jäi käynnityksestä ja vaikka mies sikeäuninen onkin, niin hyvin heräsi puhelinsoittoon. Puhelin vain tarpeeksi kovalle ja vaikka värinähälytyskin vielä päälle :D

ON: Nyt on käyty syömässä ja naatiskeltu oikein kunnolla :D
Supistukset pysyivät poissa juuri sen aikaa että saatiin syötyä ja käytyä satamassa terassilla minä nauttimassa alkoholittomasta siideristä ja mies oluesta. Kotiin lähtiessä alkoivat supparit taas ja edelleen niitä tulee. Kaipa se on kohta soiteltava äitipolille ja kysyttävä, että mitä tehdään...

jossu + vili

Iltoja arvon leidit!
On tosi seksikäs olo klun varpaat muistuttaa prinssinakkeja ja nilkat norsun jalkoja :LOL:
Helle on vieny voimat ja muistin, siksi vain omaa (.)
torstaina oli neuvola
painoa oli tullu 3kg (hupsista) mut sitä turvotusta on
RR 112/71
SF 33
rauhalliset sydänäänet kun vauva nukkui
pissa oli puhas vaikka turvotus olis voinu vaikuttaa siihen

sairaalakassinkin oon pakannu. mie sain lainaan mp3-soittimen lainaan joka on ladattu täyteen lempi musaa!
ja sit tietysti muut tarpeelliset.
Pitää käydä vielä ostaa juomista ja jotain karkkia.

mut nyt pitää lopetella ukkonen jyrisee siihen malliin että pitää kone sulkea

voikaa hyvin ja koitan kommentoida piakkoin

tigru 36+6

|O |O |O |O |O TÄÄ ON AIVAN USKOMATONTA!!!!!!!!!!!!!!
Oltiin lähdössä miehen kanssa kotoa mun siskon luo niin astuin johonkin monttuun ja jalka väänty täysin sillai että olin pelkän nilkan päällä ja siitä sitten kaatuin rähmälleen!!! |O |O :'( Muuten ei mitään mutta pitkään aikaan en pystyny liikkumaan kun jalkaan koski niiiiin kipeästi että. Mies auttoi mut sitten pystyyn ja olen nyt jonkun verran pystynyt varaamaan jalalle mutta auta armias jos se tekee pienenkään sivuttais liikkeen!! |O |O :snotty: mulla on jalat muutenkin turvoksissa mutta nyt tää nilkka on tosissaan turvonnut ja siitä on alkanu tulla musta... :snotty: varpaat ei enää yletä maahan...mitenhän tästä nyt taas selviää.. ei muuten mutta kuhan miehelle tulee lähtö töihin ja mulla on täällä kaksi suht isoa koiraa huollettavana.... :eek: menee kyllä vaikeaksi..ja virtaa olisi tehdä hommia... :( :kieh: mä tuun hulluksi jos en saa tehdä omia touhujani..mulla oli se talon suursiivous projektikin käynnissä!! Harmittaa!! :'( |O jospa aamulla olisi tilanne edes vähän parempi... :snotty:

esikoinen nilkasta on mennyt nivelsiteet. :hug: Itelläkin joskus mennyt, kun juoksin portaat alas, kun oli kauhian kiire ajamaan hevosta. Olipas kiva ajaa sellaista hevosta, joka oli vähän villin puoleinen. :LOL: Teipit siihen sitten tuli ja kävelin kepeillä viikon verran.

Oma olotila... Turvotusta... Nilkat on välillä kuin norsun jalat. :eek: Ja nyt on taas ylävatsa kipeä. Noh, huomenna on neuvola.
Ex muuten yllätti mut keskiviikkona. Tuli tänne. Ja torstaina oltiin kaupungilla ja kateltiin vauvalle tavaroita. Ja perjantaina heitin sen junalle ja sain auton lainaa. Pitää vaan viiä se ens viikolla hänen kotia, mutta onneksi on sinne asiaakin, että en turhaan mene. Voisin kyllä tuon auton pitää pitempäänki, kun neuvolaan tuli nyt pitempi matka sen putkiremontin takia. Ärsyttää kävellä... :headwall:

Viipi&Vilperi 34+5

Täällä kans yks jolla maha kovettuu välillä pitkiksikin ajoiksi. :wave:

Miehellä taas edessä iltavuoroviikko ja mä en todellakaan taas tiedä miten tulen jaksamaan.. toi meidän kohta 8 vuotias alkaa jo olla ihan "helppo", mutta 4 vuotias koettelee mun hermoja ihan täysillä.. ja en tiedä johtuuko tästä tulevasta vauvasta vai mistä, mutta näin oli silloinkin kun oona syntyi - venla on alkanut tahallaan pissailla housuun.. :/ ja kaikesta venla pitää sitä omaa narinaansa. kiukuttelee ja on vastaan aivan kaikessa. Ja sit tää nuorin, sillä nyt on alkamassa 2 vee uhma.. kun pitäis tulla syömään, vaipan vaihtoon tai minne vaan , niin se juoksee karkuun.. kuvitelkaa oikeesti mut täällä juoksemassa ympäri taloa tän ison mahani kanssa.. Ja illat on just niitä villeimpiä meillä, joten itku taas pääsee kun on miehen iltavuoro viikko... mä en oikeasti JAKSA!!!!!!! :'( :'( :'( itsekästä valitusta taas mulla.

Öisin pohkeet kramppailee.. ihan kamalaa.. se on kai sitä magneesiumin puutetta.

Jees, mutta helle päivä taas tulossa.. mitähän sitä keksis että tää pikkuinen täältä alkais suunnitella ulos tuloa???

Mua huolestuttaa muuten yks juttu.. musta on tullut kauheen epäsosiaalinen.. ei mua huvita kauheesti nähdä ihmisiä. .mulle riittäis nää omat neljä seinää vallan hyvin.. mua jotenkin ahdistaa mennä kauppaan ym... en mä tiiä.. MIKÄ HITTO MUA VAIVAA!!!! :( Normaalisti mä olen sellainen "jokapaikan höylä" ja tykkään olla ihmisten seurassa..

Alkoipa tääkin viikko taas kunnon valitusvirrellä, kiitos jos jaksoit lukea :flower:

Heidi rv 35+2 :heart:

Turvotusta on täälläkin, jalat on ylväät kuin pylväät :eek: Nonnii, tulin äsken äitipolilta ja nyt iskee P A N I I K K I. Ensi maanantaina käynnistetään :eek: viikkoja silloin 36+4. Lääkäri oli hyvä, kun se kysyi, mitä mieltä itse olen ja sanoin vaan, että kait se sitä parempi, mitä aikaisemmin se sieltä tulee tässä vaiheessa, no, maanataina sitten osastolle. Tänään olis vielä neuvola.

Esikoinen nyt vaan rauhallisesti. Ikävä juttu toi sun nilkka :hug: :hug:.

Mutteri Mä olen huomannut itsessäni saman. En edes omaan pihaan millään viitsisi mennä. Kauppaan meen vaan jos tiedän, että täytyy ostaa jotain pitkäaikaisempaa tonne kaappiin, mutta muuten mies
saa hoitaa ostokset ostoslistalta (hyvin tarkkaan selitettynä ja minkä merkkistä) :kieh: :kieh:. Sitä paitsi. Täällähän me ollaan sitä varten, että valittaa saa! :LOL: :LOL:

Viipi eikö olekin kiva välillä kokea se positiivinen yllätys? :wave:

Maanantaina 18.6. on meikäläisellä seuraava nvola. Katotaan mitä se täti sit sanoo tästä meidän "hipsukan" asennosta! Toki nyt on ainakin vielä poikittain. :/

T: Saikku ja "hipsukka" 35+6

Äsvee: Nyt iski uteliaisuus ja sitten samalla lorvikatarri :LOL:
Eli minkä takia käynnistävät (lorvikatarri sen vuoksi, että en jaksanut mennä aikaisempia viestejä lukemaan :ashamed: :ashamed: ).

Hei Saikku, syynä vauvan koko, kokoarvio tällä hetkellä arvio on 3400 g ja lisäksi jollakin tapaa käynnistykseen liittyy mun kilpirauhasen vajaatoiminta. Viime viikolla tehtiin lapsivesipunktio ja keuhkot jo kuulemma ok, niin ei ole syytä pitkittää, näin lääkäri sanoi.

Äsvee :flower: :flower: onnea jo valmiiksi!!
Mutteri olen itselläni huomannut samanlaista piirrettä...en oikein viihdy ihmisten kanssa, ainoastaan mieheni seura on mitä kaipaan koko ajan.. :ashamed:
Omaa napaa...jalka oli yöllä tosi kipeä.. vessassa käynti oli tosi vaikeaa..kiva ku muutenkin valvottaa niin nyt vielä jalkasärky!! Noh, tilasin ajan päivystykseen niin sain vasta illaiksi.. sanoi että jos täytyy kuvata niin se tehdään huomenna.. joo-o, ensinnäkin kysyin et miten ku oon raskaana, niin sano että se on lääkärin päätös... mutta ku mä en luota niihin vasta valmistuneisiin jotka kulkee kirja kädessä...!!! :whistle: kaiken lisäksi meillä on aika sinne synnytyssairaalalle koko arvioon niin ei nyt oikein onnistu... :(

saikku ja esikoinen kiitos myötäelämisestä mun erakoitumiseen :) mukavaa, että on muitakin!

äsvee voih, ONNEA jo kovasti ja tsemppiä tulevaan urakkaan :heart: :) :flower: ihanaa.... niin se vaan sitten on että heinämassut tosiaan alkaa jakautumaan.. :heart:

Mä varmaan killun viimeisten joukossa elokuun puolellakin vielä täällä päivittelemässä kun mitään ei tapahdu :snotty: :snotty:

Ultraus on viikon päästä maanantaina.. melko iso vauva varmaan tulossa, koska sf-mitta on vaan jatkanut käyrällä nousua :eek: Mä niin toivon että syntyis kesäkuun puolella, että saisin täällä Loimaalla synnyttää.. :/

mutta äsvee lupaan pitää peukut pystyssä ja olla hengessä mukana, ihanaa.... :) :) :) :)

Heidi edelleen 35+2

äsveelle onnea jo etukäteen :flower:
mutteri minulla meinoo olla sama ongelma :ashamed: no osa syynä varmaan sekin et on kipuja :/ ja ei tee mieli käydä ihmisten ilmoilla.mieluummin kotona lepäilen :whistle: :ashamed:

harmittaa kun ultra siirty ensi viikolle :kieh:

mieh ja rv36+5

Saikku Juu, onhan se kiva, että ex alkaa näyttämään, että on ajatellut tulevaa lasta. Ja kyllähän me otettiin yhteekin sillo keskiviikkona. Ex kuvittelee, että alan laittamaan elareista puolet lapsen säästötilille. Hyvä ideahan tuo on, mutta eipä ne soskusta kattele hyvällä, jos joutuu toimeentulotukea hakemaan sieltä. Sovittiin sitten, että ex alkaa itse säästämään lapselle rahaa. Varmaan tajus, että turha tapella raskaana olevan naisen kanssa, kun multa tuli vähän tekstiä. :LOL:

Supistelee välillä oikein kivasti. :p Parin tunnin päästä neuvola.

Viipi&Vilperi 34+6

tervetuloa mukaan kesä-äiti :)
en oo päässy koneelle keskiviikon jälkeen, niin olipa tullu paljo tekstiä sillä välin. tuntui kun ois jännitysromaania lukenu, kun lueskeli teijän juttuja. ei vielä kuitenkaan saanu lukea kenenkään "loppuratkaisua". :LOL:

keskiviikkona oli se perhevalmennus. oli melkonen pettymys, ei siellä oikeen kerrottu mitään. siellä oli perhe jolla oli vauva matkassa, ne kertoili jotain perheen arjesta mutta olivat aika hiljasia, niin neuvolatätit sai lypsää niistä tietoa. mutta ompahan sekin nyt käyty

torstaina oli sokerirasituskoe, ei se juoma ollukkaan niin pahaa kun pelkäsin. maistu melkein lämpimältä kokikselta, en kyllä tykkää kokiksesta niin teki viimenen mukillinen tiukkaa, hikeä sai pyyhkiä otsalta. paastoarvo oli vähä koholla niin jouvun nyt ottamaan 2vko:n aikana ite arvoja ylös. kohta pitäs lähteä pistämään eka piikki..hui :|

tänään tuli aika synnytystapa-arvioon, se on vasta 11.7.
nyt on ruvennu ajatukset pyörimään vauvassa, menis aika äkkiä että sais pikku nyytin syliin. :heart:

pitää lähteä pistämään :/

hapsiainen & pikkunen 33+4

hapsiainen84: Mikä sulla oli paastoarvo? Mulla oli 5,8 ja mittaan joka toinen päivä 4 arvoa (paasto, aamupala, lounas ja päivällinen) ja kerran viikossa 5 arvoa (edellä mainittujen lisäksi iltapala). Ei se mustakaan mitään kivaa se pistäminen ole, mutta omaks ja vauvan hyväks sitä tekee mitä tahansa (ja varsinkin sen vauvan)
=) =).

Yhteistyössä