Viipi Harmi, ettei neuvolassakaan selvinnyt tuo lapsivesi asia, toivotaan kuitenkin ettei se sitä ole :hug: Mä oon kans välillä säikkynyt, että lapsivettäkö tihkuu, mutta luulen kuitenkin että se on ollut ihan vaan vetistä valkovuotoa. Se kun kuulema saattaa muuttua koostumukseltaan aika reippaastikin raskausaikana.
Jenmo85 Voima hali :hug: sinne päin :wave: Varmasti olis ihan tarpeeksi kestämistä ilman muuttopuuhiakin raskaudessa. Toivottavasti elämä asettuu ja lähtee rullaamaan hyvin uudessa kodissa. Onnea vain kovasti paljon uuteen kotiin koko perheelle :flower: =)
Ja älä nyt turhaan stressaa tästä palstan päivittämisestä :hug: Laitoinki sulle y-viestiä. Kyllä tämä täällä pystyssä kestää!
Mites muuten on,
jatketaanko vielä tätä samaa ketjua, vai tehdäänkö uusi?
Shannon1 ja muut, joilla jonkinmoisia kipuja ja unettomia öitä; :hug:
Mieh Kiva, että kaikki oli ok neuvolassa! Mulla taitaa myös alkaa olla nuo käynnit nyt suurinpiirtein kahden viikon välein. Reilu pari viikkoa sitten kävin, ja huomenna on jo seuraava käynti. Neuvolan täti sanoi, että aletaan vaan ottaa ajat kahden viikon välein.
Viimeinen valmennuskin olisi jo ensi viikon tiistaina, mutta en tiedä menenkö sinne ollenkaan, kun mies on iltavuorossa eikä pääse mukaan. Hyvä palvelu tuolla meidän neuvolassa, kun luvattiin kotikäynti, eli se lastenneuvolan th, joka tuon valmennuksen pitää, lupasi tulla meille kotiin ja pitää ihan samanlaisen parituntisen, kuin muille ensi viikolla, "tukiopetuksena"
Se täti on kylläkin mun kummitäti, mutta silti, on kuulema tehnyt ennenkin niin, jos jotkut eivät ole päässeet paikalle. Ja meneehän sillä siihen omaa aikaa plus matkakulut, tänne meille kun onpi 40km sieltä neuvolasta ja vähän enemmän vielä niiltä kotoa.
Helena Mukavaa kuulla myös harvemmin kirjoittelevien kuulumisia =) Toivottavasti pääset nyt loppuraskaudesta useamminkin käymään täällä :wave:
Paulinen Täällä myös tulleet tutuksi nuo päivittelyt kesäkuumalla odottamisesta, mutta sitten taas toisaalta se, että kuinka ihanaa on saada kesävauva, kun ei tarvitse pakata niin paljon päälle. Ja oon kyllä huomannut, että ne, jotka ovat itse odottaneet/saaneet vauvan kesällä/syksyllä, päivittelevät juuri tuota kuumuutta, ja ne, joilla on talvivauva, kaihoisasti miettivät miten kiva olisi jos ei tarvitsisi pukea vauvalle niin paljon päälle. Oliskohan siinä mukana sitä perisuomalaista tyyliä, että niin kuin itsellä on, ei ole hyvä
Ja onhan kesäkuumalla esim. se harmi, että autossa on tosi kuuma, vauva varmaankin aika tuskainen... Ei nyt tietysti pienen vauvan kanssa tarvii ajella itään huviajeluita, mutta täällä missä joka paikkaan on pitkä matka, joskus sitä on vaan pakko mennä autolla, vaikka olis kuinka kuuma tahansa!
Mulla on suunnitelmat sitä varten, että jos tänne kirkonkylälle asfaltin keskelle meinaa läkähtyä, niin tämä tyttö pakkaa hynttyyt ja lähtee mökille pötköttelemään laiturille B)
Mun vanhempien mökille ei ole kuin reilu 20km meiltä, ja siellä on aina vilpoisampi olla, kun vähän tuulee järveltä. Ja vaikka ei saisi/voisi uida enää, niin voihan sitä ainakin varpaita uittaa järvessä.
Ainiin, kaikkein eniten on ehkä tullut päivittelyä siitä, että MITEN isoksi mun mahani oikein vielä kasvaa, kun se on nyt jo muka niiiiiin iso!
Paulinella näkyi myös olevan komea uusi masu profiilissa, ihana =)
Äsvee Meidän vauvalla on myös välillä sellaisia tosi hiljaisia päiviä. Tottakai tämä mamma on silloin huolesta soikeena, vaikka yritän koko ajan ajatella, että se on normaalia. Eikös sitä sanota, että vauvalla on välillä "hiljaisia kasvupäiviä"? Täällä ainakin maha kasvaa melkein silmissä, joten taitaa pitää paikkaansa. Mieskin sanoi, että joinakin päivinä, kun lähtee aamulla töihin ja sitten taas illalla kun tulee takaisin kotiin, niin sillä välillä on massu kasvanut
Mutta tosiaan, meidän vauva tuntuu olevan niin mahdottoman vilkas, liikkuu tosi paljon, niin sitten sellaisina päivinä kun ei tunnu kuin muutama liike, niin olen huolesta soikeana että ei kai siellä nyt ole vaikka napanuora mennyt kaulan ympärille yms. yhtä kamalaa... :/
Kaipa sitä täytyy vain totutella siihen, että ainakin seuraavat 20 vuotta saa olla huolissaan vähän väliä tästä lapsesta, ja tuskinpa se vanhempien kantama huoli loppuu siihenkään
Kerran äiti, aina äiti! Ja nyt ainakin tietää, missä se lapsi on :saint: Mitä isommaksi lapsi kasvaa, sitä isommat on varmaan sitten ne huolenaiheetkin... Mihinkähän sitä onkaan ryhtynyt
Äitiyspakkauksesta Mä en ole vieläkään laittanut papereita Kelalle :ashamed: Tänään kysyin, niin Kelan täti vastasi että viikolla 20 aletaan vasta jakaa uutta pakkausta, ja jos hakemusten tulo vähenee entisestään, niin sitten vasta viikolla 21! Moni muukin ilmeisesti toivoo kovasti tuota uutta pakkausta. Noh, mun pitää viimeistään 14. päivä palauttaa paperit, ja sillon varmaan ne vasta vienkin. Periaatteessa se on mulle ihan se ja sama, kumpi pakkaus tulee, mutta meillä on jo nuo viime vuotisen pakkauksen vaatteet kertaalleen, kun sisko sai vauvan viime syksynä, niin tuli sieltä, ja paljon olen myös ostanut niitä käytettynä. Ostin, kun halvalla sain, ja luulin että automaattisesti tulis meille jo tuo uusi pakkaus, kun heinäkuussa la. Tosiaan tykkään viime vuodenkin vaatteista, mutta nyt kun suurin osa niistä on meillä jo kahteen kertaan, niin en välttämättä enää kolmansia samanlaisia olis halunnut :x Noh, niin kuin sanoin, muuten ei väliä kumpi paketti tulossa. Muutenhan ne on kai aika saman sisältöiset, yksi kestovaippa on kuulema niin kuin viimekin vuonna. Uutta on se hammasharja, mutta sillä nyt ei paljon juhlita =)
Viime yö oli aikasta levoton täälläkin... Mies tuli kipeäksi, eikä sitten saanut kumpikaan nukuttua, vähän väliä herättiin milloin mihinkin ja sitten piti myös laittaa eka kello soimaan viideltä että ilmoittaa pomolleen ettei tule (niillä siellä vähän pula miehistä, kun yksi on isyyslomalla yms.). Kahdeksalta heräsin myös kellon kanssa, että soitan lääkäriajan. Toivottavasti ei minuun tuo tauti tartu, kun on muutenkin ihan tarpeeksi tukala olo...
Unetkin oli aikasta jänniä
Joku muukin oli täällä, jolle tuo äitiyspakkaus tuli uniinkin, olikohan
JoannaH? No, nyt se tuli minunkin uniini... Ja sitten näin unta, että minä,
JoannaH ja Milla83 (? menikähän nyt nimimerkki oikein?) oltiin Oulussa
Mutterin luona kylässä! Mutteri perheineen asusti sellaisessa kaksikerroksisessa rivitalossa, ja asunto oli pieni kaksio tai kolmio. Siellä meni kahdet portaat alakerrasta yläkertaan ja Mutterin lapset juoksivat vuoronperään karkuun kuka mitäkin portaita pitkin. Ja samaan aikaan harmitteli meille, että yksissäkin portaissa on ihan liikaa kun on pieniä lapsia
Milla tuli varmaan siitä mun uneen, kun illalla mietin, että eikös se ollut Milla joka perusti meille sen ekan Heinämassujen ketjun, ja että mihinköhän hän on hävinnyt?
Vauvelihaave & Pikkuinen 29+5