Heinämassut-07 vol.2

  • Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 20:33 Äsvee kirjoitti:
Kelalappuni postitin perjantaina, jännityksellä ootan ä-pakkausta, kumpi tulee.... Odotan sitä uutta :ashamed: mutta vain sen takia, että olisi kiva, kun se olisi samaa vuosikertaa, kun vauvakin. Kuinkas moni täällä on jo saanut ä-pakkauksen?
Mä postitin noin puolitoista viikkoa sitten. Ei oo kuulunu vielä kelan puolesta vastausta. Mieki jännitän kumpi tulee! :) Ihan sama minulle, eka lapsi kun tulossa niin jännityksellä ootan pakettia sen kummemmin kuoseista välittämättä, mutta 2007 minäkin haluaisin vauvan syntymävuoden mukaan.
 
iltaa
miehellä alko tänään yötyöt jotka jatkuis ainaki syksyyn asti, saapa nähä mitä tästä tulee...itellä ainaki ollu hiukka orpo olo ku yksin täs illan kököttäny. Ja taas iski aivan kauhee nuha päälle \|O

Pauline Kiitokset tuosta villiankasta, taisin nuita liivejä katelle jo ku esikoista ootin mut jäi sitte hankkimatta. Tilasitko sieltä ne rinnanlämmittimetki? Esikoista imetin vaan sen pari kuukautta mut sinä aikana ehti olla muutama rintatulehus. Yks rintatulehus oli sillon jo raskausaikana :eek: .

Siskolta sain ison pussillisen pientä vaatetta, pitäs vähä lajitella niitä ku jaksais.

jospa sitä tuonne sängyn puolelle siirtyis pikkuhiljaa =)

paalina
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 22:09 paalina kirjoitti:
Pauline Kiitokset tuosta villiankasta, taisin nuita liivejä katelle jo ku esikoista ootin mut jäi sitte hankkimatta. Tilasitko sieltä ne rinnanlämmittimetki? Esikoista imetin vaan sen pari kuukautta mut sinä aikana ehti olla muutama rintatulehus. Yks rintatulehus oli sillon jo raskausaikana :eek: .

paalina
Rinnanlämmittimet tilasin Myllymuksuilta. Tiedä sitten kuinka toimivat, mutta täytyy nyt jotain yrittää, että sais ne tulehdukset torjuttua. On muuten kamala tauti... :/

Olihan tuo vilpoinen vappu, mutta ihan ok kumminkin. Tänään pistikin oikeen kunnon raekuuron ja ukkonenkin jyrähti pari kertaa!

Mä oon tässä tuskaillut kipeitten lonkkien kanssa. En muista tällasta esikoisen odotusajalta...

Muuten millasia kommentteja te ootte saaneet siitä, että la on heinäkuussa?? Mulle yleensä kaikki päivittelee, että "Keskellä kuuminta kesää!?!" "Sairaalassakin on sillon niiiin kuuma!" :) Mutta on joku kesällä odottanut ollu sitäkin mieltä, että on ollu kiva kun ei ole tarvinnu ahtaa isoa mahaa paksuihin talvitamineisiin. Ja sitten tulee se pakollinen kommentti, että kesävaua on kiva, kun sitä ei tarvitse paljon pukea. Mutta mä oon sitä mieltä, että lapsi kuin lapsi on kiva kesällä, kun ei tarvi paljon pukea. :)

Pitäs kai mennä nukkumaan...

Pauline 30+1 (kympit paukkunu muussakin kuin painossa... :LOL: )
 
Mulle on sanottu että "ei käy kateeksi" kun la heinäkuun lopussa.. pari "kohtalotoveria" löytyy ihan lähipiiristä. Ja jotkut on sanonu "voi, et sitten pääse kesäteatteriin (näyttelemään)" ja äiti sanoi että "harmi, et pääse katsomaan suomussalmen kesäteatteria" (näytöksen just lasketun ajan hujakoilla, en uskalla/jaksa lähteä).
Että tämmösiä. :D
 
kakkonen
Huomenta heinäkuiset! Kirjoitin tuossa jo liudan tekstiä mutta se vaan katos johonkin!
Juu, täälläkin päin ovat kuumakesä päivittelyt tuttuja. Sen lisäksi vielä olen aika monta kommenttia saanut tähän tyyliin "oletkos tietoinen että juuri TÄSTÄ kesästä on tulossa kaikkien aikojen kuumin" ja "kyllä on varmaan kiva olla viimeisillään silloin".
Vatsakipuja on mulla ihan päivittäin ja niihin liittyy kyllä aina pahoinvointi kylkiäisenä. Ja ruokahalut on aika lailla kaikonnut.
Tänään olis poliaika saa nähdä onko vauveli pysynyt "käyrillä"
Jees, siskot pidetään lippua korkeella ja nautitaan ihanasta loppuraskaudesta tulevilla helteillä oikein täysin rinnoin B)
Viipi, toivottavasti ei kuiteskaan ois ollu lapsivettä vaan jotain muuta :hug:
 
En nyt muista kuka kyseli, mutta meiänkin Herne on välillä aikasta hiljainen ja tottakai silloin nousee huoli pintaan. Saattaa olla jopa pari päivää rauhallinen, mutta kun taas rupiaa menemään niin sit mennään eikä meinata. Tälläinen ollut koko raskausajan minkä olen liikkeitä tuntenut.

Juu ja on tosiaan kuulunut niitä kommentteja kuumasta kesästä... Toisaalta mä olen vasta kommentiksi sanonut että eihän siinä ole kuin pari kuukautta tai oikeastaan mulla reilu kuukausi kun la kuun alussa. Esikkoa kun odotin niin silloin joutui koko kesän kävistelemään kun la oli vasta syyskuussa...

Mulla meni reilu kaks viikkoa siitä kun laitoin kelaan paprut siihen kun pakkaus tuli. Pari viikkoa sitten sain vanhan pakkauksen. Mutta oli tai siis on mun mielestä ihan kiva. Ei mun mielestä mitenkään sen enempää pojalle kuin tytölle suunnattu, tosin mun mielestä moelmmat voi käyttää molempia värejä.

Täällä nukkuminen on jo aikasta tuskaista, mikään asento ei tunnu hyvältä ja joka paikkaa kolottaa ja pakottaa...

Eipä tässä sen kummempia....

Tä&Herne 30+3
 
Hei.

Joskus ennen joulua taisin viimeksi kirjoitella, mutta päätimpä taas kokeilla.

Meillä on täällä masu kasvanut ja kaveri tuntuu kovasti olevan liikkeellä :)

Omat hermot alkavat vaan olla koetteella, kun alkaa jo väsyttää, ja noita harjoitussupistuksiakin on jo ihan tarpeeksi (joka raskaudessa niitä tuntuu olevan enemmän) ja vielä pari kuukautta pitäisi jaksaa. Alan välillä olla ihan kypsä tähän.

Ja toisaalta, sitä on huolissaan noista supistuksistakin. Meilllä on neuvolassa säästetty, eikä keskiraskauden lääkärintarkastusta ollut, joten kohdunsuun tilasta ei ole mitään tietoa. Edelliset vauvat ovat syntyneet kaikki ennen laskettua aikaa, joten jonkinlainen pelko on, että entäs jos tämä tulee vielä aikaisemmin. Nuo on tuollaisia tyhmiä pelkoja, että vaikka mitään syytä ei ole miksi noita miettii, niin silti noita päiviä ja viikkoja laskee, että miten menisi jos nyt syntyisi.

Olipas negatiivisia ajatuksia...

Olitkos se Viivi vai Viipi.. siitä lapsivedestä. Toivottavasti ei tihku, vaikka pieni tihkuminen ei välttämättä vielä ole vakavaa. Mutta joskus valkovuoto tai pissakin pääse vuotamaan vähän omia aikojaan tuossa loppuraskaudesta. Toivotaan että kaikki on kunnossa.

t. Helena + vauva 31+1
 
Eilen pidettiin sitten tän päivänen neuvola.

Tässä kuulumiset:

Paino: +650
RR: 105/70
pissa: puhdas
B-Hb: 131
Sf-mitta: 25 cm
tarjonta: rt?
syke: + 136
Liikkeet: ++

Ei saatu selville, että onko lapsivettä. Mutta th anto niitä lippulappuja mukaan, että itse voin kahtoa. Se vaan, että supistelee. Aina sen jälkeen, kun liikun. Kiva käyttää koiraa pihalla. :headwall: Heti kun tarvis apua, niin kaikki katoaa. :'(

Viipi&Vilperi 29+2
 
Viipi Harmi, ettei neuvolassakaan selvinnyt tuo lapsivesi asia, toivotaan kuitenkin ettei se sitä ole :hug: Mä oon kans välillä säikkynyt, että lapsivettäkö tihkuu, mutta luulen kuitenkin että se on ollut ihan vaan vetistä valkovuotoa. Se kun kuulema saattaa muuttua koostumukseltaan aika reippaastikin raskausaikana.

Jenmo85 Voima hali :hug: sinne päin :wave: Varmasti olis ihan tarpeeksi kestämistä ilman muuttopuuhiakin raskaudessa. Toivottavasti elämä asettuu ja lähtee rullaamaan hyvin uudessa kodissa. Onnea vain kovasti paljon uuteen kotiin koko perheelle :flower: =)
Ja älä nyt turhaan stressaa tästä palstan päivittämisestä :hug: Laitoinki sulle y-viestiä. Kyllä tämä täällä pystyssä kestää!

Mites muuten on, jatketaanko vielä tätä samaa ketjua, vai tehdäänkö uusi?

Shannon1 ja muut, joilla jonkinmoisia kipuja ja unettomia öitä; :hug:

Mieh Kiva, että kaikki oli ok neuvolassa! Mulla taitaa myös alkaa olla nuo käynnit nyt suurinpiirtein kahden viikon välein. Reilu pari viikkoa sitten kävin, ja huomenna on jo seuraava käynti. Neuvolan täti sanoi, että aletaan vaan ottaa ajat kahden viikon välein.

Viimeinen valmennuskin olisi jo ensi viikon tiistaina, mutta en tiedä menenkö sinne ollenkaan, kun mies on iltavuorossa eikä pääse mukaan. Hyvä palvelu tuolla meidän neuvolassa, kun luvattiin kotikäynti, eli se lastenneuvolan th, joka tuon valmennuksen pitää, lupasi tulla meille kotiin ja pitää ihan samanlaisen parituntisen, kuin muille ensi viikolla, "tukiopetuksena" :D Se täti on kylläkin mun kummitäti, mutta silti, on kuulema tehnyt ennenkin niin, jos jotkut eivät ole päässeet paikalle. Ja meneehän sillä siihen omaa aikaa plus matkakulut, tänne meille kun onpi 40km sieltä neuvolasta ja vähän enemmän vielä niiltä kotoa.

Helena Mukavaa kuulla myös harvemmin kirjoittelevien kuulumisia =) Toivottavasti pääset nyt loppuraskaudesta useamminkin käymään täällä :wave:

Paulinen Täällä myös tulleet tutuksi nuo päivittelyt kesäkuumalla odottamisesta, mutta sitten taas toisaalta se, että kuinka ihanaa on saada kesävauva, kun ei tarvitse pakata niin paljon päälle. Ja oon kyllä huomannut, että ne, jotka ovat itse odottaneet/saaneet vauvan kesällä/syksyllä, päivittelevät juuri tuota kuumuutta, ja ne, joilla on talvivauva, kaihoisasti miettivät miten kiva olisi jos ei tarvitsisi pukea vauvalle niin paljon päälle. Oliskohan siinä mukana sitä perisuomalaista tyyliä, että niin kuin itsellä on, ei ole hyvä :LOL: Ja onhan kesäkuumalla esim. se harmi, että autossa on tosi kuuma, vauva varmaankin aika tuskainen... Ei nyt tietysti pienen vauvan kanssa tarvii ajella itään huviajeluita, mutta täällä missä joka paikkaan on pitkä matka, joskus sitä on vaan pakko mennä autolla, vaikka olis kuinka kuuma tahansa!

Mulla on suunnitelmat sitä varten, että jos tänne kirkonkylälle asfaltin keskelle meinaa läkähtyä, niin tämä tyttö pakkaa hynttyyt ja lähtee mökille pötköttelemään laiturille B)
Mun vanhempien mökille ei ole kuin reilu 20km meiltä, ja siellä on aina vilpoisampi olla, kun vähän tuulee järveltä. Ja vaikka ei saisi/voisi uida enää, niin voihan sitä ainakin varpaita uittaa järvessä.

Ainiin, kaikkein eniten on ehkä tullut päivittelyä siitä, että MITEN isoksi mun mahani oikein vielä kasvaa, kun se on nyt jo muka niiiiiin iso! Paulinella näkyi myös olevan komea uusi masu profiilissa, ihana =)

Äsvee Meidän vauvalla on myös välillä sellaisia tosi hiljaisia päiviä. Tottakai tämä mamma on silloin huolesta soikeena, vaikka yritän koko ajan ajatella, että se on normaalia. Eikös sitä sanota, että vauvalla on välillä "hiljaisia kasvupäiviä"? Täällä ainakin maha kasvaa melkein silmissä, joten taitaa pitää paikkaansa. Mieskin sanoi, että joinakin päivinä, kun lähtee aamulla töihin ja sitten taas illalla kun tulee takaisin kotiin, niin sillä välillä on massu kasvanut :LOL:

Mutta tosiaan, meidän vauva tuntuu olevan niin mahdottoman vilkas, liikkuu tosi paljon, niin sitten sellaisina päivinä kun ei tunnu kuin muutama liike, niin olen huolesta soikeana että ei kai siellä nyt ole vaikka napanuora mennyt kaulan ympärille yms. yhtä kamalaa... :/

Kaipa sitä täytyy vain totutella siihen, että ainakin seuraavat 20 vuotta saa olla huolissaan vähän väliä tästä lapsesta, ja tuskinpa se vanhempien kantama huoli loppuu siihenkään ;) Kerran äiti, aina äiti! Ja nyt ainakin tietää, missä se lapsi on :saint: Mitä isommaksi lapsi kasvaa, sitä isommat on varmaan sitten ne huolenaiheetkin... Mihinkähän sitä onkaan ryhtynyt :whistle: :D

Äitiyspakkauksesta Mä en ole vieläkään laittanut papereita Kelalle :ashamed: Tänään kysyin, niin Kelan täti vastasi että viikolla 20 aletaan vasta jakaa uutta pakkausta, ja jos hakemusten tulo vähenee entisestään, niin sitten vasta viikolla 21! Moni muukin ilmeisesti toivoo kovasti tuota uutta pakkausta. Noh, mun pitää viimeistään 14. päivä palauttaa paperit, ja sillon varmaan ne vasta vienkin. Periaatteessa se on mulle ihan se ja sama, kumpi pakkaus tulee, mutta meillä on jo nuo viime vuotisen pakkauksen vaatteet kertaalleen, kun sisko sai vauvan viime syksynä, niin tuli sieltä, ja paljon olen myös ostanut niitä käytettynä. Ostin, kun halvalla sain, ja luulin että automaattisesti tulis meille jo tuo uusi pakkaus, kun heinäkuussa la. Tosiaan tykkään viime vuodenkin vaatteista, mutta nyt kun suurin osa niistä on meillä jo kahteen kertaan, niin en välttämättä enää kolmansia samanlaisia olis halunnut :x Noh, niin kuin sanoin, muuten ei väliä kumpi paketti tulossa. Muutenhan ne on kai aika saman sisältöiset, yksi kestovaippa on kuulema niin kuin viimekin vuonna. Uutta on se hammasharja, mutta sillä nyt ei paljon juhlita =)

Viime yö oli aikasta levoton täälläkin... Mies tuli kipeäksi, eikä sitten saanut kumpikaan nukuttua, vähän väliä herättiin milloin mihinkin ja sitten piti myös laittaa eka kello soimaan viideltä että ilmoittaa pomolleen ettei tule (niillä siellä vähän pula miehistä, kun yksi on isyyslomalla yms.). Kahdeksalta heräsin myös kellon kanssa, että soitan lääkäriajan. Toivottavasti ei minuun tuo tauti tartu, kun on muutenkin ihan tarpeeksi tukala olo...

Unetkin oli aikasta jänniä :eek: Joku muukin oli täällä, jolle tuo äitiyspakkaus tuli uniinkin, olikohan JoannaH? No, nyt se tuli minunkin uniini... Ja sitten näin unta, että minä, JoannaH ja Milla83 (? menikähän nyt nimimerkki oikein?) oltiin Oulussa Mutterin luona kylässä! Mutteri perheineen asusti sellaisessa kaksikerroksisessa rivitalossa, ja asunto oli pieni kaksio tai kolmio. Siellä meni kahdet portaat alakerrasta yläkertaan ja Mutterin lapset juoksivat vuoronperään karkuun kuka mitäkin portaita pitkin. Ja samaan aikaan harmitteli meille, että yksissäkin portaissa on ihan liikaa kun on pieniä lapsia :D
Milla tuli varmaan siitä mun uneen, kun illalla mietin, että eikös se ollut Milla joka perusti meille sen ekan Heinämassujen ketjun, ja että mihinköhän hän on hävinnyt?


Vauvelihaave & Pikkuinen 29+5
 
Allunmamma harmaana
Viipi: Toivottavasti ei ole lapsivettä. :hug:

Jenmo85, Ninnilina ja muutkin sitä tarvitsevat: :hug:

Täällä myös ollut huonoa oloa ja vatsakipuja. Toisaalta alkaa tuo vatsalaukku olla aika puristuksissa tuolla... Meinaa ateriat tulla ylös jos yrittää taipua eteenpäin.

Näin viimeyönä unta että meidän poitsu oli jo syntynyt. Ja siis ihan näillä viikoilla! Jos Kassu luet tän, niin olin siinä unessa jo laittamassa sullekin viestiä että oon synnärillä :LOL: Ihan oli iso poika viikkoihin nähden. Eikä mulle siis oltu edes tehty sitä sektiota, oli ilmeisesti kaikki menny niin nopsaan ettei ehditty (tätähän mä vähän pelkään). En kyllä ilmeisesti ollut revennytkään. Itse synnytystä ei nimittäin ollut unessa mukana, vain vauva ja me synnärillä ihmettelemässä että nytkö se jo syntyi :LOL:

Ensi viikon sunnuntaina on meidän talolla näyttö. Kuvien olis ollu tarkotus olla netissä tänään, mutta eipä näkyny... :/ Ens torstaina siis jälleen laivamatka edessä ja kaks päivää aikaa tyhjentää romusta ja siistiä mökit.

Joku kirjoitti että voi mennä uuden äp:n jakelu viikolle 21. Sillon on mulla viimenen jättöpäivä papereille. Kai jätän ne sillon, vaikka ei sillä paketilla niin väliä olekaan. Mulla vaan on vähän perusluonteessa jättää kaikki viime tippaan... :whistle: :ashamed:

Huh, nyt särkee selkää taas siihen malliin että pakko mennä lepäämään...

Mari & Sykerö 28+5
 
Vauvelihaave :LOL: ihana toi sun uni :D ainoo vaan etten asu Oulussa päinkään :D

Mä en oo nyt kauheesti koneella jaksanut olla... selkä ei salli istua tässä.. :/

Kaikille :hug: tarvitseville IIIISO :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Tää meidän nirppu valvotti mua viime yönä pari tuntia.. kyllä sellaiset jytät oli päällä tuolla masussa..
Huomenna on viralliset valmistujaiset sitten.. saan todistuksen jne..
:)

Nyt ei pysty istuu tässä enempää.. :ashamed: luen toiste paremmalla ajalla ja kunnolla teidän juttuja.. :)

Heidi ja tyllerö 29+5
 
Vauvelihaave harmaa
Mutteri Juu, sitä minäkin vähän kummastelin siinä unessa, että sä muka asustit Oulussa, vaikka tiedän kyllä ettet oikeesti :D Muun vielä jotenkuten ymmärsin, mut en sitä. Mutta mistäs näistä unista tietää :whistle: :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 18:47 Vauvelihaave kirjoitti:
Unetkin oli aikasta jänniä :eek: Joku muukin oli täällä, jolle tuo äitiyspakkaus tuli uniinkin, olikohan JoannaH? No, nyt se tuli minunkin uniini... Ja sitten näin unta, että minä, JoannaH ja Milla83 (? menikähän nyt nimimerkki oikein?) oltiin Oulussa Mutterin luona kylässä! Mutteri perheineen asusti sellaisessa kaksikerroksisessa rivitalossa, ja asunto oli pieni kaksio tai kolmio. Siellä meni kahdet portaat alakerrasta yläkertaan ja Mutterin lapset juoksivat vuoronperään karkuun kuka mitäkin portaita pitkin. Ja samaan aikaan harmitteli meille, että yksissäkin portaissa on ihan liikaa kun on pieniä lapsia :D
Milla tuli varmaan siitä mun uneen, kun illalla mietin, että eikös se ollut Milla joka perusti meille sen ekan Heinämassujen ketjun, ja että mihinköhän hän on hävinnyt?


Vauvelihaave & Pikkuinen 29+5
Eikä! :LOL: ihana että joku näkee minusta unta.. heh.. niin minä se unessani märisin ku tulikin postissa vuoden 2006 pakkaus. :D vaikka mulle ihan sama kuten jo sanoinkin, hakemuksen postitin joku viikko sitten suunnilleen, ihan tahalleen pistin rajoille menemään että tulee sitten yllätyksenä kumman vuoden pakkaus tulee. :)
 
jenmo
Nyt on lista viimein päivitetty, kiitos Vauvelihaaveen ystävällisen avustuksen (ja sen, et Jade nukku tänään pitkään :whistle: ) .

Eipä muuta, supistelee, uuteen neuvolaan soittelen puolilta päivin.

Niin ja alottakaa toki se uus pino...Oon kuullu huhua, et Vauvelihaave jaksais hiukka aktiivisemmin listaa päivitellä kun minä... :whistle:

Jenmo&H-P 28+5
 
Terkut kaikille!

Olin ennen pelkkä Marzu, mutta rekisteröitymisen yhteydessä tuli lisätyä toi numeroyhdestelmä perään... :D Vihdoin ja viimein sain sen tehtyä...

Meidän nirppu on ollu aika vilkkaalla päällä jo monta päivää peräkkäin. Heräilen yölläkin siihen möyrimiseen... Just kun olen saanu toiset muksut nukkumaan koko yön omissa sängyissään, niin tämä tulokas rupes herättelemään. mun kun ei ole vessassakaan tarvinnu ravata öisin.

Tässä tämän päivän pikaiset... Ja sit siivoomaan!!!!

Mä ja nirppu 27+6
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 18:47 Vauvelihaave kirjoitti:
Ainiin, kaikkein eniten on ehkä tullut päivittelyä siitä, että MITEN isoksi mun mahani oikein vielä kasvaa, kun se on nyt jo muka niiiiiin iso! Paulinella näkyi myös olevan komea uusi masu profiilissa, ihana =)


Vauvelihaave & Pikkuinen 29+5
Mulla taas on ihan sama juttu kun esikoista odottaessa, että paremminkin päivitellään, että maha on pieni. Tyyliin, että eihän sun la:aan enää pitkä aika ole ja maha on vielä noin pieni. Kaipa se sitten on vähän ruumiinrakenteestakin kiinni, kun ihan hyvän kokonen tuo esikkokin oli vaikka massu oli muka niiiin pieni. Alakäyrillä vedellään SF-mitassa tän uudenkin tulokkaan kanssa.

Pauline 30+3
 
Meillä sairastetaan. Pikkis kohta neljättä viikkoa, miekin jo viikon verran ja mies alotti eilen. Ihan tavallista virusflunssaa (Pikkiksellä tosin myös korvatulehdus). Voimat on ihan poissa ja näiden kahden muun sairaan takia mie nukuin viime yönä (sohvalla) noin kuusi tuntia, ehkä neljässä pätkässä... :/

Mahakas senkun mellastaa, jotenki tuntuu tulevan tosi ylös tuo maha, vaikea istua esim. ruokapöydässä. Saattaapi olla, että miun täytyy mennä junalla sinne anoppilaan kesäkuussa, ei ehkä onnistu 800 km auton penkillä. :/ Ja miehen siskokin joutu siirtämään kesälomansa, eli hällä loppuu nyt loma just laskettuna päivänä, saas nähdä kerkiääkö Otus tulla ulos sitä ennen, eli pääseekö miehen sisko mukaan synnytykseen vaiko ei.

Mie vein maanantaina postiin Kelan laput ja hurjasti jännään nyt, että kumpi pakkaus tulee. Niin, mie olen näitä kurjia pahoja pakkauksen kanssa vehtaajia. ;)

Nyt tekis mieli käydä vähän ostamassa jokunen vaate valmiiksi tälle Otukselle, kauppoihin vaan pitäs raahautua, kun ei noissa postimyynneissä oikein ole semmosia miun silmää miellyttäviä neutraaleja vaatteita.

Kesis ja Otus, rv 30+5
 

Yhteistyössä