Heinämassut-07 vol.2

• Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
Sama juttu näyttäisi nyt olevan taas kuin esikoisestakin. Maksa-arvot olivat normaalin rajoissa, mutta hieman koholla kuitenkin. Jos kutina ei hellitä, niin sitten tutkitaan tarkemmin. Joka tapauksessa kontrollilabrat pitää ottaa jossain välissä. Ensi viikolla neuvolassa ilmeisesti sitten katsotaan tilannetta tarkemmin.

Pirpana on taas hillunut ihan kunnolla. On aika paljon pää alaspäin jo, mutta jalat selkärankaan päin. Tietää siitä, kun punkee jalkoja selkärankaan ja tuo takapuoli painaa mukavasti tuota mahaa ulospäin... Tuntuu aika mojovalta... etenkin kylkiä venyttää ilkeästi.

Kovasti hikkailee, koko masu hytkyy hikan tahdissa!

Mukavaa vappua kaikille masukkaille!

jossu + pirpana (edelleen 29 tasan)

Kyllä raivostuttaa \|O \|O

Olin koko päivän menossa kauppaan, mutta en sitten eestyny ku vasta viime tinkaan tuossa hetki sitten. No tietenkin kaupassa oli aivan hirvee ryysis ja kauheet jonot kassalla. Ihmiset jo päissään monet. Hirveen ahdistavaa oli.

No, eipä mitä.. ensinnäkin alko supistelee kassajonossa ja hirveen vaikee oli olla. Sitten lopulta pääsin kassalle ja laittelin ostoksia hihnalle. Yhtäkkii hirvee isku selkään. Takana oleva vanhempi rouvashenkilö sitten täysillä työnsi kärrinsä mua selkään ja törmäsin sitten omiin kärryihin. Vatsa sai ihan kunnon iskun. Säikähdin ihan hirveesti vauvan puolesta. Sanoin sitten sille mummolle että jos voisi vähän varoa... (ei edes pyytänyt anteeksi ja näytti että se ihan tahalleen oli tuupannut) Sittenpä alkoikin mulle päin kamala valitus... Loppujen lopuks se päätyi sanomaan että "on se kumma ku tuollaset itsekin lapset täällä maha pystyssä toisten tiellä ovat.." Siinä vaiheessa kyynel jo vierähti poskelle ja jouduin ihan kunnolla nieleskelee ettei itku tullu. En enää osannu sanoo sille yhtään mitään.

Että semmonen reissu sitten.... :headwall: Kiva pilata toisten ihmisten päivä.

Mutta hyvää vappua kaikille!

Lotta rv 28+5

Lotta84 Tosiaan, älä välitä tuollaisista. Itsellään ei ole elämää niin pitää sitten toisia alkaa haukkua ja mollata ja pitata muitten päivä! Kyllä ärsyttää tuommoinen suunnattomasti. Ihmiset kun on kiireisiä ja seilaavat ruuhkassa, niin käyttäytyvät sitten tosi tökerösti. Ja et tosiaan ole mikään lapsi, vaan kypsä ja paras äiti lapsellesi :) Älä vaan ala muuta edes epäillä :hug:

Lotta

Sillä tätillä oli huono päivä, muttei olisi saanut purkaa sitä suhun! Yritä jaksaa :hug: .

Täällä olen itsekin saanut tärskyjä kantapäille. Kerran yksikin täti kehtasi valittaa, että kuinka epäkohteliaita nuoret nykyään on kun ei päästetä vanhempia ihmisiä pienten ostostensa kanssa ja huonojen jalkojen kanssa kassajonossa edelleen. Katsoin tädin kärryä, joka oli täynnä kuin synti ja itselläni kädessä oli kaupan pitsa ja mehu Sanoin tädille, ettei yli tarvitse ajaa ja että olen huomannut kuinka paljon epäkohteliaampia jotkin vanhemmat ihmiset ovat. :LOL:

Nyt jo hymyilyttää koko täti, mutta itku oli silloin kanssa lähellä (en kyllä ollut silloin raskaana) :)

T: Saikku ja "hipsukka" 29+6

mieh täällä toinen nuhanenä :snotty: Mulla kylläkin siitepölysitä johtuvaa, tää on joka kevään vitsaus :/ Paranemisia sinne :hug:

Lotta84 :hug: älä välitä :hug: :( Meitä on niin moneksi ja ainahan meitä nuoria on morkattu, mutta loppu peleissä ei kovinkaan moni vanhuskaan hyviä käytöstapoja omaa.. ;)

Tässä teille kaikille yks huvittava juttu vapun kunniaksi ja varoituksen sanaksi .. tuli vaan mieleen kun vanhoja valokuvia katselin.. :D
Kun silloin 2005 marraskuussa laitokselle menin synnyttämään tuota meidän junioria niin oli kyllä kätilöillä hauskaa :D . Meitä oli isin kanssa lapsettanut 3 päivää aiemmin.. piirrettiin mun jätti mahaani IIIIISOT silmät ja naurava suu.. olin saunaan ,menossa ja ajattelin että kyllä se siellä sitten pois lähtee.. mutta eipäs lähtenytkään.. :D Eli synnytyksessäkin vielä mun masua komisti iloinen ilme :D Että jos alkaa lapsettaa, niin tehkää se hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa, tai tarkistakaa ainakin ettei tussin kyljessä lue "Water proof" :D

Mulla on noi selkä tuskat ihan sietämättömät.. eilenkin ihan itkua taas illalla väänsin. :( No mutta eihän tässä ois enää kuin pari kuukautta.. sit pääsee tosi toimiin ...

Mukavaa vappua kaikille!!!!! :wave:

Heidi ja pikku-Pipsa 29+3 :heart:

Paremmalla mielellä jo ku eilen. =) Kiitos lohdutuksista.

Viime yö oli kyllä mielenkiintoinen. En pystyny olee missään asennossa. Kyljellään nukkuminen on ollut ainut nukkumisasento pitkään, mutta viime yönä ei voinut kyljelläänkään. Vauva jotenki työntää molempia kylkiä. Oiskohan se kiepsahtanu masussa sitten jotenki poikittain.. Kyljellään olo tuntuu tosi inhottavalta. Lopulta jouduin sitten siirtyy sohvalle puoli-istuvaan asentoon että sain nukuttua. Ja nyt on selkä sitten kipeenä kun huonossa asennossa tuli nukuttua.

Mutteri, ihana tuo masupiirros juttu :LOL:

Taidan lähtee tästä yrittää että pystyskö jossain asennossa pienet päiväunet ottaa. Hirveen väsynyt olo huonon yön jälkeen.

Lotta rv 28+6

Lotta84 , noita elämäänsä kyllästyneitä tätejä on liikkeellä täälläkin päin... Muutama viikko sitten näin sivusta vastaavanlaisen tapauksen, mutta meni täti loppujen lopuks hiljaseks kun mun poika kuus vee huomautti nätisti mulle et:" Äiti, eihän toi täti noin olisi saanu tehä. Eikös sen pitäis pyytää nyt anteeks?" Ja arvaten tämä lausahdus ei tullut ihan hiljaisella äänellä :p Eikä ollu ainoa kerta kun poika on suunsa avannu ns. oikealla hetkellä...
Mutta eikun päikkäreille siellä!!!

Niin ja hyvät vaput kaikille!!!

Omaa sen verran et heräsin sit keskellä yötä järjettömään kurkkukipuun. Meni toi loppuyö sit pyöriessä sängyssä. Nokka vuotaa ja joka paikkaa särkee... Toivottavasti ei kuume nouse. :ashamed:

Ja tääkni mamma lähtee päikkäreille...

Mä ja nirppu 27+3

Mutteri hauska kokemus :LOL:

Laura84 ei tollasista kannata välittää. :hug: Ite eilen avauduin poliiseille, kun olin koiran kanssa lenkillä. :ashamed: Tuolla puistossa oli niin mahottomasti porukkaa juomassa, niin käskin poliisien sinne mennä. :LOL: Ja muka ei resurssit riitä, niin tästä lähti vähän tekstiä. :ashamed: Meni ne sitten sinne. :D
Ja muutenkin mä oon aika sanavalmis. Puolustan vähän liikaakin. :ashamed:

Täällä on särkeny selkää. Saapa nähä, että miten tässä käy.

Viipi&Vilperi 29 tasan

Mutteri:varmaan on kestämistä,ku joka kevät sama riesa :/ :hug:

Lotta84:nuita immeisiä riittää :hug:

oma:nuha vaivaa edelleen ja mahaan on koskenu välillä.oesko harj.supistuksia..ja vessassa saa rampata..

huomenna oes neuvola =)

kuun loppua odotan ku kuuta nousevaa :D ;)

mieh ja rv30+6

Heippa kaikille!

En tossa aikaisemmin ole osannut heinäkuisiin ilmoittautua, mutta ehkä se nyt onnistuu! =)

Esikoiseni sai aamuyöstä korvatulehduksen (flunssaa ollut jo viikon). Onneksi on jo kuuden vanha, että osaa kertoa mihin sattuu! No ei muuta kuin päivystykseen. Mieheni jäi kotiin migreeniä potemaan. ;)

Itsellä on nyt menossa rv 30+1 ja tämä "hipsukka" on kovin liikkuvainen. Viime yönä sanoin miehelleni, että olkoon tyttö tai poika niin ensimmäinen lahja hänelle on oma jalkapallo (rakko nykyään vaaravyö-
hykkeessä). :LOL: Muuten kaikki sujunut ihan ok, mutta paastosokerit
tuppaavat olemaan hiukan ylhäällä. Kävin juuri torstaina äitiyspolilla, kokoarviossa ja diabeteshoitajalla. Kokoarvio oli ihan normaali niille viikoille, mutta koska "hipsukka" sillä hetkellä perätilassa, sain uuden ajan. Katselin siinä kalenteria ja pikkusen nauratti :LOL: sillä uusi aika on samana päivänä kun kaverillani on laskettu aika. :LOL: :LOL:

Ehkä tämä nyt tästä, laittakaa kysymystä, jos en jotain muistanut ilmoittaa ;)

T: Saikku ja "hipsukka" 30+1

Heippa kaikille!

En tossa aikaisemmin ole osannut heinäkuisiin ilmoittautua, mutta ehkä se nyt onnistuu! =)

Esikoiseni sai aamuyöstä korvatulehduksen (flunssaa ollut jo viikon). Onneksi on jo kuuden vanha, että osaa kertoa mihin sattuu! No ei muuta kuin päivystykseen. Mieheni jäi kotiin migreeniä potemaan. ;)

Itsellä on nyt menossa rv 30+1 ja tämä "hipsukka" on kovin liikkuvainen. Viime yönä sanoin miehelleni, että olkoon tyttö tai poika niin ensimmäinen lahja hänelle on oma jalkapallo (rakko nykyään vaaravyö-
hykkeessä). :LOL: Muuten kaikki sujunut ihan ok, mutta paastosokerit
tuppaavat olemaan hiukan ylhäällä. Kävin juuri torstaina äitiyspolilla, kokoarviossa ja diabeteshoitajalla. Kokoarvio oli ihan normaali niille viikoille, mutta koska "hipsukka" sillä hetkellä perätilassa, sain uuden ajan. Katselin siinä kalenteria ja pikkusen nauratti :LOL: sillä uusi aika on samana päivänä kun kaverillani on laskettu aika. :LOL: :LOL:

Ehkä tämä nyt tästä, laittakaa kysymystä, jos en jotain muistanut ilmoittaa ;)

HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE! :wave:

Käytiin syömässä vappulounas seisovasta pöydästä, äh ja puh kun on ähky olo :whistle: Maistoin eka kerran tippaleipääkin. Ja tuli vähän herkuteltua, kun oli niin ihanaa suklaamoussea jälkiruokana :p

Mutteri Kaikkea te keksitte :LOL: Kivaa piristystä ja vaihtelua tosiaan varmasti kätilöillekin =)

Täälläkin oli viime yönä vähän levoton yö \|O Mä hassu itkin itsekseni kaikki vaivat ja olemattomat murheet. Olin niin väsynyt, etten saanut nukuttua, ja surin kun mies nukahti heti. Mä oon väsynä sellanen, että alan surkutella kaikkea, miten on huonosti asiat jne, vaikka oikeesti kaikki on loistavasti. Tai ainakin siis nyt raskaana ollessa, kai ne on ne hormoonit :D

Ensinnäkin itkin sitä, ettei mies varmaan yhtään arvosta sitä, että kannan hänen lastaan ja synnytänkin sen vielä. Sitten mua suretti selkäkivut ja kaikki muut vaivat, mitä on tullu raskauden myötä. Synnytyksen jälkeistä aikaakin ehdin jo murehtia, että mies ei varmaan huomaa mua enää ollenkaan jne. jne. jne. Niin ja sitä, etten varmasti ehdi tehdä kaikkea mitä pitäisi ennen vauvan syntymää (jokohan vauvan vaatteita kannattaisi alkaa pestä ja silittää??)
Ja kaikki siis lähti siitä, kun mies nukahti :whistle: Vähänkö mä oon kauhee :ashamed:

Aamulla se oli yrittänyt herätellä mua 45 minuuttia, ollut vieressä ja silittänyt ja suukottanut, ja mä vaan nukuin. Tuntuu ihan samanlaiselta kuin alkuraskaudessa, että on niin väsynyt että voisi nukkua kellon ympäri. Kaipa ne yöheräämiset sen verran verottaa, kun uni on niin kovin katkonaista. Saan tosiaan olla onnellinen ja kiitollinen, että on niin ihana mies tukena, jaksaa mun kaikki oikuttelut ja hormoonimyrskyt.

Välillä tuntuu, etten osaa tarpeeksi usein ilmaista miten onnellinen olen, pitääpä taas vähän terästäytyä silläkin rintamalla ;)

Mistä tulikin mieleeni, että pitää myös alkaa hankkia loput jutut isyyspakkaukseen ja koota se valmiiksi, meinasin antaa sen samana päivänä kun äitiyspakkaus tulee. Tuo konjakki/viski pullon ja sikarin osto vaan vähän mietityttää, kun en muistanut niitä hankkia silloin kun oli vielä pieni masu... Varmaan Alkossa tulee sellainen tunne, että myyjä kuvittelee että ite vedän napaani viinaa :xmas: Noh, pääasia kun tietää itse, ettei sellaisia ongelmia ole!

Vauvelihaave & Pikkuinen 29+3

Saikku Tervetuloa! :wave:
Jos haluaa, voi synnärin ilmoittaa. Niitäkin osalla on tuonne etusivun listaan merkitty :)<br><br>

Allunmamma harmaana
Hauskaa vappua heinämassut!

Hyvin lähti tääkin kuukausi käyntiin, kun maksoin laskut ja meille jäi miehen kanssa yhteensä n. 100 ? \|O :headwall: Onneks opintotuki tulee kohta... Ja Ruotsiin pitää päästä ens viikolla, kun ens viikon sunnuntaina on meitin mökin näyttö ja se pitäis saada siivoon kuntoon ja taas tuoda tavaraa mukana. Mistähän siihenkin reissuun rahat repii?
Taas tyypillisesti sähkölasku, autovakuutus, tv-lupa... jne, jne isot laskut kaikki samalle kuulle :kieh: No jaa...

Tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Ja suuri :hug: :hug: kaikille sitä tarvitseville!

Itselläkin selkä taas kipeä, ja näyttökoe edessä. Meinaan jaksaa vaikka hammasta purren ja särkylääkkeen voimalla jos ei muu auta!

En nyt enempiä kirjottele, liikaa on kaikkea miettimistä.

Mari ja sykerö 28+3

Korvatulehdusepisodin päätös (toivottavasti) oli sitten se, että pikku-ukolta puhkaistiin molemmat korvat sillon lauantaiaamulla :( Eipä ollut kivaa ei, mutta ihmeen reipas hän oli ja sen jälkeen ollaan saatu ihan nukkuakin jopa, että eiköhän se tästä.

Vappu oli ihan, sanonko mistä. Mies ollut sellanen p-askiainen, että ei siitä sen enempää.

Huomenna lääkäriin lisää sairaslomaan hakemaan.

Elämä tökkii taas. Millähän mä olen ikinä kuvitellu jaksavani tän mahassa olevan kanssa (sitten kun se ulos saadaan).

Kiitos Vauvelihaave!

Synnytän todennäköisesti Satakunnan keskussairaalassa, ellen satu juuri sopivasti Turussa olemaan, että Tyksiin pääsisin (esikoinen syntyi tyksissä). Kätilö kun silloin vihjaisi, että voisi vähän aikasemmin seuraavalla kerralla tulla kun synnytyksen kesto ekakertalaisena 4h 10 min. :LOL:

P.S. Olen muuten eilen ilmoittanut päivät väärin. :ashamed:

Heip!
Meillä on satanu yöllä lunta, maa on ihan valkosena! :\|
Sit asiaan! Näin viime yönä unta oikein rasvaisesta ja tirisevästä grillikyljestä! :eek:
Meillä on yleensä kaikki tuotteet vähärasvaisia tai jotain sinnepäin ja mua inhottaa just semmonen tirisevä rasva, mutta mun on nyt sit tänään pakko käydä tuosta kaupasta hakemassa sitä grillikylkeä jossain vaiheessa kun saa luut liikkeelle! :whistle:
Tää onki oikeestaan ihan eka oikea raskaus himo, jos ei kermaviiliä lasketa mukaan!
Meidän pikkunen on löytänyt ilmeisesti kohdunsuun kun joskus tuntuu että on kaivautumassa jo ulos päin, ei kovin kivan tuntuista! :/
Mutta mä oon sanonu kaikille , että tämä vauva syntyy jo kesäkuun lopulla vaikka la onkin 9.7 ja 4d ultran mukaan 7.7...
Vielä löytyi mukaan uusikin heinämassu! =) :wave:
Eipä sit muuta ku vapaapäivän viettoon!

Mä tässä oottelen, että sais tuonne neuvolaan soittaa... Mä vähän epäilen, että lapsivettä on alkanut tihkumaan. :'( Ja välillä on niin polttava tunne tuolla alaselässä, että kipeää käy. Vilperi on kyllä liikkunut ihan kiitettävästi, mutta haluan tarkistaa kuitenki. Synnärillekki soitin eilen illalla, niin käskivät ootella tähän päivään, että neuvolaan otan yhteyttä. Kivakiva. :/ Mutta ei tuota oo tänään tihkunut.

Viipi&Vilperi 29+1

jenmo
Hei pitkästä aikaa.

Todellakaan en nyt ehdi viestejänne lukea, niitä kun on MONTA sivua.

Meillä siis muuttaessa mennyt viime viikko. Nyt oon kuumeessa kuin myös Jade. Rohisee, kiukkuaa kun ei ulos pääse... Mies on kurssilla päivät. Mä oon tääl yrittäny laittaa tavaraa paikoilleen tääl uudes asunnos, mut tästä päivästä ei ainakaan tuu yhtään mitään! Viime viikolla alko supparit kun kannoin liikaa tavaraa muuton yhteydessä-> stressi-> migreeni. Hierojalle itkun kanssa. Parin päivän leposuositus.Toteutus mahdoton muuton keskellä. Nyt ollut hieman parempi olo, lauantaina uudestaan hierojalle ettei pääse paikat uudestaan niin jumiin.

Aamulla kuudelta heräsin hel.ve.tin kipeään kramppiin vasemmassa pohkeessa. Nyt nilkutan kun on jalka ihan kipeä. Lisäks voimat pois muuton, flunssan ja miehen kans riitelyn jäljiltä. Ei oo herkkua tää raskausaika. Varmaan jää viimeseksi mun kohdalla. Pahimpina päivinä oon toivonut etten ois ollenkaa raskaana :ashamed: :'(
Mutta kaikesta huolimatta ihan todella paljon rakastan tulevaa vauvelia enkä oikeasti mistään hinnasta hänestä luopuis! Tässä on vaan kaikkea sattunut, joten masennus nostelee päätään uudestaan... Mulla oli Jadesta synn.jälk.masennus, taitaa olla nyt tulossa ellei jo oo uudestaan päällä. Ei muuta ku neuvolaan soitteleen nyt kun on virallisesti muutettu ja siel täytyy ottaa asia esille.

Hyvää jatkoa kaikille ja ANTEEKSI kun en kellekään vastaile. Jos joku haluaa, voi alottaa uuden pinon ja lisäillä uudet listalle. Mä en millään jaksa käydä kaikkia sivuja läpi. Kuitenkin tervetuloa uusille!!!
Ja voimia kaikille joilla jotain ongelmaa on!!!!

Niin ja Viipi, toivotaan ettei oo lapsivettä!

Jenmo&Huli-Poju 28+3<br><br>

Shannon1
Olipa mukava vappu joo.. kotona olin koiran kanssa ja mies töissä.. noh, eipä se vappu koskaan niin mun juttu ollutkaan.. Viime yönä heräsin puoli kuuden aikoihin. mua pisti todella kivuliaasti ympäri masua, mitäköhän mahtaisi olla? vessassa käynnin jälkeen yritin mennä takaisin nukkuu mutta en pystynyt kun oli niin huono olo.. oksetti vaan koko ajan eikä mikään auttanut. sohvalle olin sitten nukahtanut. huomenna neuvola niin pääsee kysymään. mutta onko kellään muulla kipuja vatsassa, olisiko mahdollisia kohdun kasvukipuja? mulla oli noin 3vko sitten tosi kovat krampit vatsassa ja kättärille lähdettiin. siellä todettiin kaiken kuitenkin olevan hyvin, eikä ollut supistuksia vaan juuri näitä kasvukipuja. mutta nyt kipu vaan on eikä tule sellaisina sykäyksinä. entä onko kellään muulla huonoa oloa ollut enää näillä viikoilla? mua on sekin jo vaivannut pidemmän aikaa.. mutta tälläistä vali valia..sori nyt.. :ashamed: meen takaisin lepäilee..heippa!

Shannon1 31+1

Saikku, mullakin synnytyssairaalana Satakunnan keskussairaala olen nyt 29+7, voidaan ehkä nähdä siellä :wave:
Tosin mulle tehdään viikolla 35 lapsivesipunktio ja katsotaan keuhkojen valmius, jos ne on ok, aletaan ehkä käynistelemään viikolla 36. Lääkärin mukaan vauva on niin iso, kun painaa tällä hetkellä (29+7) 1500 g :/

Onko muiden vauvoilla välillä hiljaisia päiviä? Meillä saattaa joksus mennä päivä, etten tunne mitään suurempaa liikettä, ainostaan pientä "kutitusta" tuolla alhaalla, jossa vauvan pää on. Ja tietenkin oon aina niinä päivinä, ja siis tänään, huolesta soikeena :eek:

Kelalappuni postitin perjantaina, jännityksellä ootan ä-pakkausta, kumpi tulee.... Odotan sitä uutta :ashamed: mutta vain sen takia, että olisi kiva, kun se olisi samaa vuosikertaa, kun vauvakin. Kuinkas moni täällä on jo saanut ä-pakkauksen?

Yhteistyössä