**HEINÄMAMMAT 2009**

  • Viestiketjun aloittaja **Minttu
  • Ensimmäinen viesti
Pauliina75
Joo, sf mitalla ei juurikaan ennusteta vauvan kokoa. Mun esikoinen oli syntyessään 4180g ja 54 cm pitkä ja sf mitta oli suurimmillaan vain 33 cm. Neuvolan täti ja lääkäri kyllä ihmetteli että minkälaisessa kippurassa vauva siellä kohdussa oli... Ja onhan noissa mittaajissakin eroja. Tärkeintä on kai että sf-mitta kasvaa johdonmukaisesti. Lopussa voi tulla notkahdus kun vauva laskeutuu alemmaksi.
 
äitiliinis
Heippa nopeasti kaikille, en ehdi edes lukea mitään saati kirjoittaa kun vain sen että MEILLÄ ON MAAILMAN IHANIN TYTTÖLAPSI! syntyi 7.7.2009 painoa 3350kg ja 50 cm!
Palaan raportoimaan jahka kerkeän/maltan : )
AIVAN MAHTAVAA!

terveisin onnelliset äitiliini , isiliini ja vauveliini (syntyi siis vko 39+0)
Olemme jo kotona!
 
äitiliinis
Heippa nopeasti kaikille, en ehdi edes lukea mitään saati kirjoittaa kun vain sen että MEILLÄ ON MAAILMAN IHANIN TYTTÖLAPSI! syntyi 7.7.2009 painoa 3350kg ja 50 cm!
Palaan raportoimaan jahka kerkeän/maltan : )
AIVAN MAHTAVAA!

terveisin onnelliset äitiliini , isiliini ja vauveliini (syntyi siis vko 39+0)
Olemme jo kotona!
 
joohanna
Meillä on Minttu la:ssa vain päivän ero ja näköjään painoarviokin ollut viimeksi sama. Sit vielä edellisten lasten painot lähes samat, meidän tyttö oli 20 grammaa teidän tyttöö pienempi. Mun sf-mitta oli tänään 33.

Onnittelut Lauralle! Mä luulen/pelkään, että mullakin on edessä toinen luomusynnytys. Kanava kun oli jo lyhentynyt sentin ja auki kahdelle sormelle. Mut koska vauva ei oo vielä laskeutunut niin mitään ei taida vielä hetkeen tapahtua... En oikein tiedä uskallanko tällä kertaa vauhdittaa tapahtumia sss:llä tai sillä neljännellä eli siiderillä...

Hyviä jatkoja Moonsparklelle!

38 viikkoa!
 
satsku
Heissan! Onnea kovasti "jo vauvaantuneille" ;)

Moonsparklelle kovasti voimia... ja eikun uutta yrittämään!!

Minulla taas supistellu koko aamupäivän. Saapa nähdä joko mun hetkeni piankin koittaa?? vai onkohan tämä vaan semmoista pelleilyä taas kerran..

Isoveljelläkin (1v 11kk) on lapsenvahti ollut paikalla jo muutaman päivän, että siitäkään ei ole huolta.
rv. 40+1
 
Lilja-77
Ihanaa kuula teistä jo vauvautuneista. Paljon Onnea teille kaikille!

Kiva kuulla myös Moonsparkle sinun kuulumisiasi! Tuntuu niin surulliselta puolestasi, mutta toivottavasti jaksat katsoa elämää eteenpäin!

Sitten vielä lähettelen synnytys-supistuksia kaikille, jotka ovat jo maagisen lasketun ajan ohittaneet. Teillä ei ole enää pitkää matkaa jäljellä suuren vatsan kanssa!

Täällä on ollut rauhallisempaa supistusten kanssa. Tosin viime yönä niitä taas oli jonkun verran, mutta rauhoittuivat muutamassa tunnissa.
Missäs vaiheessa sinä Laura tiesit, että nyt on aika lähteä synnärille, kun sinullakin oli aiemmin jo niitä harjoitus-supistuksia. Minulla supistukset ovat tulleet aiemmin jo useamman tunnin ajan 5 minuutin välein ja olleet selvästi kipeitä. Eivät tietysti sellaisia kuin ne ihan kunnon synnytys-supistukset, mutta voimistuvia kuitenkin. On niin epävarma olo, että milloin sitä pitäisi alkaa varaamaan lastenhoitajaa paikalle, ettei tulisi liian kiire. Miehelläkin alkaa taas ensi viikolla työt, eikä hänkään ole tuntiin kotona kun kutsu käy. Viikolla oli neuvola ja kohdunsuu oli 1,5 cm pitkä, pehmeä ja sormelle auki. Vauva laskeutunut ja kuulemma lähtökuopissaan...

Lilja rv 37+3
 
Lilja-77
Tianna (2) La 28.6, NKL, 17.6 poika 3700g ja ? cm
Kalitius (2) La 1.7
Elwiira30 (1) La 2.7, TYKS
Santura LA 3.7, LPKS, 25.6 tyttö 3690g ja 49,5 cm
Laura79 (2) La 4.7, KSKS tyttö 6.7 3200g ja 50cm.
Viivi-75 (1) la 4.7. Kät
Äiti79(3)La 7.7 NKL
satsku (2) La 9.7.
äitiliini76 (1) La 14.7.2009 NKL, tyttö 7.7 3350g ja 50cm
Martza75 (3) La 15.7.2009, ?
Mymmeli83 La 18.07.2009, LKS
Murmeli80 (2) La 18.07.2009, Ksshp, 21.6 tyttö 2940g ja 48cm
kitcat(1) LA 22.7.2009, Ksshp
Amalia* (1) La 22.7.2009, kät
tigi(2) La 24.7.2009, NKL
Joohanna(3) La 24.7.2009
Helmii (1) La 24.7.2009
Minttu (2) La 25.7.2009, TAYS
Kerttu78 (1) La 25.7.2009, SatKS
Lilli (1) La 26.7.2009, ?
Miini-81 La 27.7.2009, ?
Iirisrukka (1) La 27.7. OYS, ? poika 2000g ja ? cm.
Lilja-77 (2) La 28.7.2009, OYS
Pauliina75 La 4.8. TAYS
 
Elwiira78
Onnea äitiliinille tyttövauvauvan johdosta!!!!

Jännä miten joillain syntyy tosi ajoissa mussukat ja sitten meillä, joilla menee tolkuttoman pitkälle yli! Tosin tänään on ainakin tullut 100% varmuudella limatulppa pöntöön, oikein molskahti ja sitten on alkanut aamupäivästä lähtien lievän kivuliaita supistuksia. Mutta ne eivät vieläkään ole koventuneet kivusta eikä juuri tihentyneet. eli siedettävää kipua. En vain tajua, miksi tää ei voi edetä yhtään tän nopeammin. Tosin, mä en kykene juuri liikkumaan, joka varmasti edes auttaisi asiaa. Mutta jospa tässä lähipäivinä kuitenkin!

Elwiira 41+1
 
Laura79
Alkuperäinen kirjoittaja ***Minttu:
Onnittelut Lauralle! Hui, ompas sulla tosiaan ollut vauhdikas synnytys. Itseänikin pelottaa että ehdinkö ajoissa sairaalaan saamaan puudutteen. Tänään viimeksi selitin miehelleni kuinka tärkeää on lähteä ajoissa sairaalaan ja alkaa heti vaatia puudutetta.
No, sitä kun ei voi tietää miten synnytys menee ja edistyy.
Miten nopeasti toivuit Laura synnytyksestä, kun se oli noin raju? Entä ehtikö tulla repeämiä?

Minttu 37+5
Aina sekään ei vaan auta et ajoissa lähtee, kuten ei minun tapauksessa. Puudutetta eivät anna täällä ainakaan enenkuin 3cm auki ja lääkäreitä saa yleensä odottaa, joten jos synnytys etenee nopeasti niin sitä ei vaan keritä antamaan. Toisaalta nopea eteneminen tarkoittaa että kaikki on nopeasti ohi ja tietysti onhan noissa puudutteissa kaikissa omat riskinsä ja haittansa. Ponnistamaan pääseminen helpottaa oloa, siinä keskittyy johonkin muuhun kuin vain kivun kestämiseen+ tietää et ollaan loppusuoralla. Näin ainakin itse koin.

Synnytys meni muuten hyvin, ei tullu kuin joku ihan pieni repeämä (pari tikkiä vain vaati), eikä epparia tarvittu. Olo tosi hyvä synnytyksen jälkeen, ei kipuja jne. Kivut ovat tulleet vasta tässä kotiutumisen jälkeen. Kohdun supistuminen aiheuttaa melkoisia kipukohtauksia välillä etenkin imetyksen jälkeen, on kai niitä jälkisupistuksia.

Tämä synnytys paljon helpompi kuin esikoisen, jolloin ponnistusvauhe kesti kauan ja lopulta jouduttiin vauva auttamaan maailmaan imukupilla. silloin tuli aika isot repeämät epparin lisäksi, niistäkin kyllä toivuin nopeasti eikä ollu kovin kipeät.
 
helmii
Onnittelut äitiliinille!Tuu kertomaan synnytyksestäsi kunhan maltat ja ehdit!:) Itte oon niin asennoitunut, että yli lasketun ajan mennään ja reippaasti, et en oo edes paljon miettiny synnytystä. Mut voihan se tosiaan tapahtua koska vaan! Jännää...

Olin tänään moneen vuoteen ekaa kertaa mustikoita poimimassa, tuli yllättävän paljon. Metsässä rämpiminen ja siihen päälle parin kilsan lenkki ei aiheuttanut mitään tuntemuksia eikä edes sauna siihen päälle. Huoh...Ei tällä pienellä taida olla mikään kiire maailmaan.

Elwiira taitaa saada vauvan seuraavana syliin..?!

Helmii 38+0
 
***Minttu
Oi, Elwiiran limatulppa lupailee jo synnytystä! :)

Äitiliinille onnittelut tytöstä! Joko siis olette takaisin Italiassa? Miten kaikki meni?

Laura, muistan ne jälkisupistelut. Ne oli ihan hirveitä! Kannattaa ottaa särkylääkettä niihin. Mulla ne tuli aina iltaisin esikoisesta! Oon varautunut siihen että puudutetta ei ehditä antaa. Sit vaan synnytän ilman. Mut tavoite on lähteä ajoissa sairaalaan!
Jotenkin just tuntuu et se ponnistaminen ilman mitään puudutetta on varmaan ihan sairaan kipeetä, mut sithän siinä tosiaan on jotain tekemistä muutakin, kun se kivun kestäminen... Ponnistin esikoista vartin, jos tää toinen tulis nopsempaa pihalle.

Joohanna, mulla oli tänään neuvolassa sf 35.. Eli on tää baby vähän laskeutunut :)
Saa tosiaan nähdä miten meitin käy synnytyksessä ja minkä kokoset lapsoset nää meidän toiset on.. :)

Tänään olin esikoisen kanssa HopLopissa ja sit illalla tuli vieraita. Oli aika rankka päivä, vaikkakin kiva. Nyt vauva potkii ja mesoo masussa... Varmaan tossa kolmen maissa rauhottuu taas unille... :) Vähän jännittää onko tällä sama rytmi synnyttyäänkin...
Mutta nyt sohvalle suoristamaan selkää!

Voikaa hyvin,
Minttu 38+0
 
Kalitius 41+3
Täällä on Elwiiran kohtalotoveri sillä erotuksella, ettei limatulppakaan ole (ehkä?) vielä irronnut. Nyt laskettu aika on yli 10 päivää ja hermo on ihan riekaleina. Varsinkin kun lääkäri lupas silloin yli kuukaus sitte, että vauva syntyy viimeistään laskettuna aikana kun kondunsuu oli silloin (rv 37) sentin auki ja kaula lyhentynyt 2,5 senttiin. En siis todellakaan osannut odottaa, että menis näin pahasti yli la:n. Eli ei noi avautumiset tarkottaneet yhtään mitään!

Pari päivää on nyt ollu sellaista veristä limavuotoa, mutta melko niukkaa. Nyt jo useampana yönä on ollu kivuliaita harjoitussupistuksia 1-4 krt tunnissa, mut sit sen sijaan et ois tiheentyny ne onki loppunu viimeistään aamulla. Voi kiesus miten turhauttavaa :(.

Odottavan aika on siis todellakin PITKÄ. Varsinkin kun on kokeiltu kaikki s:t, joskin siiderin sijaan olen ottanut parit konjakkitömpsyt mutta EI mistään MITÄÄN APUA. Tyttö viihtyy mahassa ja piste.

Onnittelut kaikille synnyttäneille ja tsemppiä meille odottajille!

Pitääkin nyt ruveta soittelemaan ja varaamaan aikaa yliaikaiskontrolliin....
 
Elwiira78
Kalitius, musta tuntuu niiiiin samalta! Tänään 9 päivää yli. :( Yö meni kivuliaita supistuksia kestäessä kahden panacodin voimin, mutta mitään todellisia supistuksia ne ei olleet. Supistukset on jatkuneet tähänkin päivään, mutta ne ei tihene eikä muutu kipeämmiksi. huokaus.

Mutta mä epäilen, että sun verilimavuoto on kyllä limatulppaa. Mä tosin en tarkemmin päässyt sitä ja sen näköä/väriä analysoimaan, koska se oli pissan seassa. ;)

Nyt lähdetään miehen kanssa päiväretkelle autolla uimarannan kahvilaan, jotta edes ajatukset sais hetkeksi pois tästä kärväämisestä. Pitää varmaan varoa, ettei mene stressin puolelle. Varmaan hidastaisi entisestään. Eli koittakaa kaikki mammat vaan keksiä ohjelmaa ja tekemistä. Mua rajoittaa kävelyn vaikeus, mutta eilenkin oli ihanaa käydä S-marketissa mansikka ostoksilla ukon kanssa! Mielettömiä päivän kohokohtia siis! :)

Mustikassa olis kans ihana käydä, niin kuin Helmii.. Missä päin maatamme on hyvin mustikkaa?

Äitiliinin synnystystarinaa odotellaan!

Elwiira 41+2
 
mymmeli83
Moi!

Terkut täältä kaupungista! Jätski ja herkut on maistunut, samoin helle ilman sääskiä on mahtavaa!!! Niin joo, paljon onnea vaavin saaneille!! Ja kiva et masukitkin olivat kääntyneet oikein päin!

Moonsparklelle terkkuja ja hyviä vointeja!

Oma olo ei kyllä enteile lähestyvää synnytystä ollenkaan. Olenkohan edes raskaana...? Kaverikin sai jo vauvansa, kellä oli elokuun alussa LA...alan pikkuhiljaa kieltämättä olemaan malttamaton, olisi niin ihanaa jo nähdä, että kuka siellä masussa oikein asustelee...hmmm..

Onneksi tässä kaupunkielämässä on puolensa, on vaan niin paljon enemmän muuta mietittävää, kuin kökkiä neljän seinän sisällä kokoajan, ainakin nyt aika tuntuu kuluvan. Samaa en varmaan voi sanoa parin viikon päästä, jos kovin yli menee tmä odotus...noh, saas nähdä!

Jaksuja kaikille ja iloista loppusuoraa!!

T. City-mymmeli ja massu-asukki rv 40
 
Kalitius
Aargh, tää on yhtä kidutusta. Aamuyöllä klo 3 alkaen ja muutamaan otteeseen nyt päivällä on tullut parin tunnin ajan kunnon suppareita alle kymmenen minuutin intervallilla, mutta sitten ne on taas laantunu. Paikat on ihan hellänä, alapää ja selkä särkee mutta synnytys ei vaan lähde käyntiin :(

Soitin kättärille ja kysyin et voisko siellä käydä tsekattavana, ja sieltä vaan todettiin että ei kannata, sillä synnytys ei ole lähtenyt käyntiin jos supparit lakkaa tai laantuu aina välillä. Voi helvetti mitä kidutusta.

Musta tuntuu että ilman lääkettä tai kalvojen puhkasua tää homma ei tule etenemään, mutta täytyy nyt kattoo kuinka kauan tätä piinaa jaksaa kotona ja sit vaan taidan mennä sinne kättärille vaikka ne sanois että ei kande tulla. Tää valvominen ja kipuilu alkaa käymään niin voimille.

Tsemppiä Elwiira, toivottavasti sulla lähtee nopeesti ja kunnolla käyntiin sit kun on lähteäkseen.

Kalitius 41+4
 
Martza75
Moi pitkästä aikaa! Moni ei ehkä muistakaan minua, jotenkin ollut muka kiireistä etten ole ehtinyt kirjoittelemaan. Taustaillut oon aina välillä pikaisesti joka toisen rivin harppoen lukien!! Mutta tulinpa vaan kertomaan, että suloinen poikalapsi syntyi viikon etuajassa keskiviikkona 8.7. klo 7.10. Painoa 3875g, pituutta 51 cm. Synnytys oli helppo kahteen ensimmäiseen kidutukseen verraten! Supisteluja oli kylläkin 2 vrk enemmän ja vähemmän säännöllisesti. Niiden aikana napsein Paratabsia 1g n. 6 tunnin välein ja se varmasti vaikuttikin siihen, että olo oli suht siedettävä ja sairaalaan saavuttua olinkin jo 6 cm auki. Kätilökin sanoi puudutusta pyytäessäni, että tarvisinkohan edes mitään, mutta kun olin niin päättänyt niin kätilö pyysi anestesialääkärin paikalle, joka laittoi spinaalin. Vähätkin kivut muuttuivat entistä siedettävimmiksi ja ponnistusvaihe oli jo lähes kivuton ja poika syntyi n. 15min ponnistelun tuloksena. Minä ja poika voimme oikein hyvin. Maitoa tulee ja vauva on tyytyväisen oloinen. Tosin kiihdyttää tissin tankkauksen yötä kohden ja yöt on jäänyt 3-4 h mittaisiksi, kun aamuyöllä ehtii vähän nukkumaan, mutta hormoonit ilmeisesti huolehtii ettei ole päivällä niin väsynyt. Poitsulla kuului lääkärintarkastuksessa sydämestä sivuääni. Otettiin kaikenmaailman kuvaukset, mutta niissä ei mitään selventävää syytä. Epäilivät "normaaleiksi" sivuääniksi, että jokin paikka sydämessä on vielä sulkeutumatta noin pienellä ja umpeutisi ehkä itselleen lähiaikoina. Saatiin kontrolliaika syksylle asian tiimoilta. Hyvää jatkoa kaikille jo synnyttäneille, ja onnea tietenkin =), ja onnea koitokseen niille joilla synnytys on vielä edessä! Oli myös kiva kuulla Moonsparkle sinusta. Jotenkin haikeaa, että ketju pian katkeaa, vaikka miksi sen pitäisi katketa vaikka kohta kaikki ollaankin tavoite jo saavutettu. Voihan sitä kirjoitella vauvakuulumisia!
 
Elwiira78
Voi tätä epätoivon aikaa! :)

Pakko tulla kertomaan: Ei lähtenyt sitten nopeasti synnytys minullakaan. Eli mul alkoi kipusupistukset viime yönä ja piti hereillä koko yön vaihdellen 6-10 minuutin välein. Aamu 11 jälkeen supparit alkoi hidastumaan ja kyllä taas otti pannuun. No, mä en malttanut mieltäni ja lähdin tarkistuttamaan tilanteen polille. Eli Kalitius jos tuntuu siltä, niin lähde ihmeessä sairaalassa käymään. Mua ei todellakaan naurettu sieltä pihalle. Ottivat käyrää ja katsoivat missä mennään. Supparit tuli edelleen 10 min välein ja kohtu oli eteen kääntyneenä ja sormelle auki. Kaulaa jäljellä 1cm. Eli sen verran synnytys oli yössä edennyt. Mutta nyt kun sen tiedän, niin en heti ensi yönä hötkyille, ennen kuin supparit voimistuvat ja kiihtyvät. Oon yrittänyt nyt illalla nukkua, mutta kipu herättää. Pakko kuitenkin yrittää kerätä voimia. Olisin saanut jäädä osastolla odottamaan, mutta kehottivat lähtemään kotiin perustellen kotona olon mukavammaksi. Ja minä tulin. :)

Onnea Martzalle poikavauvasta!!!! Näin näitä vauveleita alkaa olla jo monta, ihanaa!!

Elwiira 41+3
 
Tianna
oikein paljon onnea kaikille nyytin saaneille!! ja jaksamista niille joilla on vielä hetki aikaa ennenkuin rakkaat pienokaiset syntyy!
täällä vauva-arki käynnissä, poika on keskiviikkona 1kk vanha ja painoa lienee jo melkein 5kg ja pituus hipoo jotain 58 cm (syntyi 3,7kg ja 51cm), äidinmaidolla mennään. Syö yötä päivää 1-3 tunnin välein, kertaakaan ei ole yli 3h ollut syöntiväli.....kakkaa 10-20 kertaa päivässä...huh! mutta on rauhallinen, tyytyväinen ja ihana ihana ihana vauva, olen aivan rakastunut!!

Kaikkea hyvää tähän viikkoon ja toivotaan lisää poksahduksia!

t. Tianna ja poika kohta 4 viikkoa.
 
**Minttu
Ompas Tiannan poika jo "vanha"! Onnea vielä siitä että kaikki on sujunut hyvin! :)

Kävin tänään neuvolassa, vaikka aika onkin vasta torstaina. Oli pakko saada kuulla vauvan sydänäänet, kun liikkeitä ei ole tuntunut juuri lainkaan pariin päivään! Hyvät sykkeethän sieltä kuului ja nyttemmin illalla vauva on liikkunutkin jo jonkunverran.
Ehkäpä se keräilee voimia syntymiseen ja varmasti tuolla alkaa olla jo aika ahdastakin!
Pissatulehdusta meinaa pukata mulla, mutta oon keitellyt puolukkakiisseliä iltaisin, niin toistaiseksi on pysynyt vielä kurissa.. Aikaisemmin mulla oli usein noita tulehduksia.

Ompas täällä ketju nyt hiljainen?! Onkos kaikki synnärillä vai kesäloman vietossa?
Äitiliinin synnytyskertomusta kaipaillaan!

Minttu 38+3
 
mymmeli83
moip!

Täällä kans yökukutaan ja ihmetellään, et missäs kaikki oikein ovat...? Mulla kans eilen neuvola lks:ssä ja se meni ihan rutiinilla, käyrällä todettiin et on rauhallinen vauva, mutta liikkeitä tuli kuitenkin riittävästi. Painoa oli tullut +700g, kiitos kaupunki-herkkujen; pizzan, jätskin ym.ym..Kaikenpuolin olo on ihan kohtalainen, kävelen ja puuhaan kaikkea kokoajan, silti ei ole supistellut paljo yhtään... noh, tulee sitten kun on tullakseen..
Hassua, kun tämä vauveli viihtyy kokoajan mahan vasemmalla puolella, se on jumahtanut sinne jo kuukausi sitten ;D Kiva taputella sitä pyllylle, kun se pungertaa sitä kokoajan! Juuu oishan se kiva jo nähdä, et minkälainen tapaus siellä masussa asustaa...

Kävin tutustumiskäynnillä synnärillä tänään, oli semmonen paikka mitä olin ajatellutkin..Huomenna kesäteatteriin, jos ei sada ja tietenkin shoppailemaan, kun kaupungissa ollaan!

Ainiin, täällä ummetus meni tosi pahaksi ja aloitin levolac-kuurin ja tulipa testattua peräruiskettakin ;P ( ei aiheuttanut suppareita, eikä käynnistynyt synnytys ;P ) Muuten vaan tuli autuas olo ...no joo, eipä muuta tällä kertaa!

T. mymmeli ja massukka rv 39 +3
 
Pauliina75
Täällä ollaan! Taitaa kaikki olla odottavalla kannalla ja eiköhän jokunen ole synnyttämässäkin. Eilen oli neuvola ja eipä mitään ihmeellistä raportoitavaa. Vauva kulkee hieman keskikäyrän alapuolella, joten vauva taitaa olla hieman pienempi kuin isoveljensä. Sydänääniä kuunnellessa hieman säikähdin kun kuullosti aluksi kovin hitaalta, mutta onneksi ne siitä pian vilkastuivat. Terkka sanoi että ihan normaalin rajoissa oli, eli ei huolta. Liikkeitä tuntuu onneksi hyvin, joskin sellainen "melskaaminen" on selvästi vähentynyt, tilan puutetta kait.

Täälläkin vauva on jämähtänyt vasemmalle puolelle, ihan kuin Mymmelilläkin :) Eilen oli taas sellaisia menkkamaisia tuntemuksia ja selkää särki. Mutta ei muuta. Tässä sitä eletään toivossa ettei nyt ainakaan yli menisi. Mutta aikaahan tässä vielä on, hännänhuippuna. Toivoin jopa niitä helteitä takaisin kun aiheuttivat supisteluja. Mutta jos nyt ei sittenkään! Oli se niin tukalaa.

Paukku & pikkunen 37+1
 
Helmii --
Heippa!

Onpas täällä tosiaan ollu viime päivät hiljaista, missä kaikki on? Uusia vauvauutisia odotellaan!

Mulla revähti eilen mustikkametsällä joku paikka varmaan tuolta haaroista, kävelen nyt kun ankka:) Huomattiin äidin kanssa, että koira oli viipottanu keskelle vilkasta asfalttitietä ja enkös ponkassu salamana (tai niin kovaa ku nyt tässä vaiheessa pääsee..) perään. Poimuri lensi kaaressa metsään, mut hauva saatiin onnellisesti pois tieltä loppujen lopuksi. Menin episodin jälkeen istumaan kannon päälle ja rupes jomottamaan nivusista ja häpyluun kohdalta. Oli hieman vaikeuksia nousta ja käveleminen on edelleen aika vaivalloista. Mutta vauva liikkuu entiseen malliin eikä mitään vuotoja eikä muuta ole, joten ei kai tää niin vaarallista...

Mymmeli ja Pauliina, mulla vauva on vaihdellu vähän väliä puolta, nyt taitaa olla oikealla puolella vaihteeks. Ei taida olla ainakaan kiinnittyny, kun vielä pääsee kääntyilemään.

Huomenna neuvola, ei supistuksia edelleenkään eikä muutenkaan merkkiäkään synnytyksestä...

Helmii 38+5
 

Yhteistyössä