**HEINÄMAMMAT 2009**

  • Viestiketjun aloittaja **Minttu
  • Ensimmäinen viesti
***Minttu
Olen nauttinut raskaudesta, vaikkakin pelottaa mahdollinen keskenmeno tai muu. Täytyy kuitenkin sanoa, että elämä tämän meidän neidin kanssa on niin toiminnantäyteistä, että aina ei edes muista olevansa raskaana ja sitten tulee niitä hetkiä kun muistaa että ai niin, mähän oon raskaana. Sitten tulee hymy huulille ja melkein tippa silmään. Mutta kyllä voin sanoa nauttivani raskaudesta jo nyt. Kysykää tätä sitten kun on paha pahoinvointi päällä *hehheh*

Neelia, sullakin on ultra ihan pian! Nyt vaan keksit jotain tekemistä et aika kuluu nopeemmin! :) Mä yritän tänään siivota talon ja ois ihanaa taas tehdä jotain remppaa, mutta luulen et väsymys pistää hanttiin... Jokos teillä muilla on väsymystä tavallista enemmän?

Minttu rv 5+0
 
Iines-79
Vieläkös mahtuisi mukaan!?
Eli lauantaina plussasin, vaikka aika varma olin jo muutaman päivän ajan että raskaana ollaan. Laskettu olisi 27.7 nettilaskureiden mukaan, mutta vahvasti veikkaan elokuista vauvaa, jos sinne asti kaikki menee hyvin.
Toinen lapsi olisi tulossa, esikoinen on syntynyt 03/07.
Olo on hirveä, juurikaan ei saa ruokaa alas ja oksettaa koko ajan... Tämä vähän ihmetyttääkin, koska esikoisesta ei pahoinvointi ollut ollenkaan pahaa, lievää kuvotusta vain. Tosta pahasta olosta arvasinkin, että raskaana ollaan.
Varhaisultraan varmasti myös mennään, vaikka tällä kertaa ei ole sitä epäuskoista oloa, että onko vai ei, nyt on ihan varma! Mutta parempi aina tsekata ultrassa, että kaikki ok.

Iines-79 rv 5+0
 
àitiliini
Heissan!
Tervetuloa Miini! Kaikki on varmasti hyvin!!!
Vastaukseksi: Minà en vielà osaa/uskalla nauttia raskaudesta, vaikka tàtàkin oli kauan ja hartaasti odotettu. Mulla kun on vasta neuvolakin 22.12 ja siità n.viikon pààstà ultra, joten joutuu vielà jànnààn niin pitkààn, etten osaa nauttia. Sitten kun tietàà varmasti, ettà jotain on mahassa kasvamassa ja kaikki ok, juhlin ja nautin sydàmeni kyllyydestà! Nyt tàà on vaan tàllaista hermoilua ja jànnààmistà, vàhàn epàtodellinen olo : ) Kuluis nyt vaan aika nopeasti!!!
Mulla meinasi tulla aamulla oksennus (joten kai siellà mahassa jotain on? ;) ). En syònyt heti sàngystà nousemisen jàlkeen mitààn, ja ehti tulla jo nàlkà, ja sitten huono olo. Ja oon tullut tosi nirsoksi ruuan suhteen, vain se, mità sillà hetkellà tekee mieli, menee kurkusta alas. Yleensà kun olen kuuluisa hyvàstà ruokahalustani ; )
Unelmoija, miten meni???!!! Odotan hyvià uutisiasi.
Jànnittàvàà viikonalkua kaikille!

àitiliini rv6+6
 
Miini-81
Kiitos! Kiva liittyä seuraanne! Olen teitä taustaillut jo hyvän aikaa mutten nyt yhtäkkiä osaa kauheasti kommentoida noita aikaisempia juttuja. Koitan parantaa tapani jatkossa.

Varasin varhaisultran ens perjantaille (jolloin olis rv 6+4). Voi miten siihen on pitkä aika!

Mä oon nauttinut raskaudesta hetkittäin. Välillä tuntuu ihan käsittämättömän ihanalta ja miehen kanssa on alettu puhua ja suunnitella luvattoman paljon! Aika paljon kuitenkin murehdin voiko tää olla tottakaan. Odotan tota ultraa kun kuuta nousevaa, jos siellä on kaikki hyvin niin sen jälkeen vois koittaa rauhottua. Tällä menolla stressaan itseni hengiltä. Itseni ja pikkasen.

Kiva tosiaan kun meitä on muutama loppukuullekin, tässä alkuvaiheessa tuntuu että eroa on valovuosi teihin alkukuun odottajiin! Mut perästä tullaan! Muuten unohdin lisätä että odottelen esikoistani ellei näistä hermoiluista jo huomaa. Päivitän listaan vaikka sitten jos ja kun toi synnytyssairaala selviää. Täällä kun on noita vaihtoehtoja enkä ole vihkiytynyt asiaan vielä tippaakaan.

Kaipailisin muuten tähän pinoon vielä yhtä toista Minttua, pientä painostusta... ;)
 
Unelmoija78
Hip hei ja tervetuloa uudet plussaajat mukaan.
Erittain huonosti nukutun?? yon jalkeen voinpi kertoa etta tuli hyvia uutisia ultrassa. Siella meidan pikku sissilla sykki sydan!!!!!!!!!!Pituutta oli 7.3mm paivat on edelleen hieman sekaisin. Kalenterin mukaan viikkoja olisi 7+1 paiva mutta ultrassa meinasi etta olisi 6+4 mutta sanoi etta nain alku vaiheessa on vaikea saada tarkkaa ajankohtaa ja sanoi etta ei siita kannata huolehtia. Eli jos kalenterin mukaan mennaan niin la olisi 12.7 ja jos neuvolan mukaan mennaan niin 16.7 elikka tieda tuosta sitten ennen kuin sitten viikolla 12 kun on se ultra sitten. Tanaan pitaakin omalle laakarille soittaa etta mitas nyt sitten tasta eteenpain. Nyt on kylla melkolailla helpompi olo ja onneksi sai tuo aviomieskin olla mukana. Mutta nyt taidan menna paikkareille kun ei meinaa silmat pysya auki.
Ja kiitos kaikille tsemppapuksista!
 
tigi
Tervehdys täältäkin. Pahoinvointi on tullut kuvioon jo ihan kunnolla =/ Olin esikoisetakin pahoinvoiva siitä viikolta 5 viikolle 12-13, ja näyttää samoin olevan nytkin. Tosin vielä vahvemmin kun viimeksi, silloin voin huonosti vain iltaisin, mutta nyt aamupvä on pahin, huimaa ja oksettaa, sitten vähän helpottaa kunnes illalla taas alkaa kuvotus. Eli vali vali... ;) No joo, siinä mielessä hyvä, että ainakin tuntee olevansa raskaana =D

Minäkin varasin varhaisultran, aikamoisia hintaeroja oli kun soittelin. Päädyin Femedaan, jossa jää kelakorvauksen jälkeen n. 70e itselle maksettavaksi. 11.12 olisi ultra, tuolloin viikkoja 7+5. Täytyy toivoa että kaikki on hyvin, kyllä noi ultrat aina jännittää.

Esikoisesta kun plussasin, niin olin oikein ylionnellinen koko ajan. Nyt on jotenkin tosi epätodellinen olo vieläkin ja lähinnä vaan murehtii kaikkea mahdollista ja mahdotonta, kummallista.. Ehkä tähän ei ollut niin hyvin vielä varautunut, koska tärppäsi heti kun jätin pillerit pois, vaikka tiedossa oli että voi mennä jonkin aikaa ja saattaisi jopa olla hieman ongelmia raskautumisessa. Ehkä se tästä selkiytyy pikkuhiljaa!

Hyvää alkanutta viikkoa!
 
Martza75
Onnittelut Unelmoija, tosi hienoa!! Saitko kuvaa mukaasi? Itse harmittelin etten tajunnut pyytää, vaikka se tohtori sen sieltä tulostikin. Kai vaan papereihin jätettäväksi. Olis ollut sitä niin kiva vielä kotona katsella ja miehelle näyttää. Taisin olla niin pääpyörryksissä ettei tullut ees mieleen. Nyt onkin moni kirjoitellut ultraan menevänsä, kiva kuulla kuulumisia, mittoja ja muita!! Niin, ja tervetuloa minunkin puolesta uudet heinämammat!! Mulla on tänään ekaa kertaa oikein kurja olo ollut. Ei suoranaisesti okseta,mut ei paljoakaan puutu. Heikottaa ja väsyttää koko ajan niin vietävästi. Koitin nukkuu poitsun kans päikkäreitä, mut uni ei tullut vaikka tuntuu ett koko viime yö meni valvoskelles. Oon niin huono nukkuu öisin aina kun oon raskaana ollut. Niin ja vilutusta on ollut alusta lähtien. Pitäis tänään men katsoon ekaa kertaa tuttujen kuukauden vanhaa poikavauvelii, joskos sitä sais vähän hipelöidä!!
 
Elwiira30
Moikka kaikki heinäkuuta odottavat! Ilmoittaudun mukaan joukkoonne. Tosin vielä kovin tietämättömänä kaikesta tulevasta...
Minä menin käsittämättömien mahakipujen takia lääkärille, joka otti veri- ja virtsakokeet ja soitti seuraavana päivänä uutiset: Olette raskaana. Oli siinä ruuhkapaikallisjunassa pokassa pitämistä! Minäkö?? raskaana?? Seuraavana päivänä ultraan ja keskellä kohtua oli sikiöpussi, jonka sisällä näkyi ruskuaispussi. Ei vielä silloin muuta.
En ole tehnyt yhtäkään testiä itse, mutta olosta päättelen, että taidan olla hyvin raskaana. Rinnat ovat olleet hullun arat ja aamupuuro ei pysy sisällä. Koko ajan on nälkä ja verensokerin laskiessa tulee pahaolo ja alkaa huippaamaan.

Neuvola on torstaina ja siellä toivottavasti saan lasketun ajan. Mulla on äärimmäisen epäsäännölliset menkat, edelliset olleet joskus elokuussa. Epäilen itse, että laskettu aikani ajoittuu heinäkuun ekalle viikolla. Mene ja tiedä. 10.12 on neuvolalääkärin ultra. Kuvittelisin olevani rv 7-8? Mutta en tiedä.

Tosi mukava kun voi jakaa tätä iloa ihan samalla viivalla raskaana olevien kanssa!

T: Elwiira30,(1), LA????, TYKS
 
Amalia79
Tervetuloa Miini, Iines ja Elwiira!
Olipa kiva kuulla, että Unelmoijalla kaikki kunnossa :)

Tosta raskaudesta nauttimisesta, niin täällä nautitaan välillä ja sitten taas valtaa epätoivo jos käykin niin kuin viimeks (km viikolla 9), tai kohdusta ei löydykkään mitään.
Ollaan miehen kanssa oltu viimeinen viikko jotenkin matalalla profiililla, ei olla kauheasti suunniteltu tulevaa. Jos ultrassa kaikki kunnossa, niin sitten juhlitaan kunnolla. Ihanaa kun joulukin on tulossa, olisi niiiiin ihanaa kertoa tuleville isovanhemmille suuret uutiset silloin.

Täällä edelleen rintojen arkuutta, armotonta väsymystä ja nyt vielä palelua, hrhrhrh!

Amalia 5+5 viltin alta
 
Gemini...
Tervetuloa mukaan kaikki uudet!!
Omaa napaa sen verran, että tänään oli alkuraskauden ultra ja viikkoja olisi omien laskelmien mukaan pitänyt olla 7...mutta siellä ei näkynyt kuin ruskuaispussi eikä mitään muuta. Pussi vastasi viikkoja 4+5...siis en ymmärrä. Lääkäri sanoi että raskaus voi olla alkanut myöhemmin ja siksi viikkoja niin vähän. Tai ainahan voi olla myös se tuulimunan mahdollisuus. Siis en voi ymmärtää, meinasin heittää jo pyyhkeen kehään ja ihan itku kurkussa olen. Pelkään tietenkin pahinta. No nyt on sitten 2 viikon päästä uusi ultra ja sitten katsotaan uudelleen. Ei vaan jaksais odottaa sinne asti.
Mutta katsellaan mitä tästä tulee....
Enkeli...rv?
 
kitcat
Moi!
Täällä olisikin juurikin se toinen mminttu tuolta haaveilu/lapsettomuupuolelta :D Taidan vaihtaa vähän nimimerkkiä niin ei mennä Mintun kanssa sekaisin :D Siis taas yksi heinävauvaa odottava liittyisi joukkoon :D

Niin siis toisesta clomikierrosta kävi tärppi. Iso pommi siis tippui syliin kun kauan ollaan tätä odotettu. Nyt sitten pitäisi osata nauttia raskaudesta :D Kauhean vaikeaa se on varsinkin kun haluaisin toitottaa koko maailmalle että meille tulee vauva. Ehkä ei vielä kannata. Neuvola-ajan sain varattua tuonne joulukuun puoliväliin ja ensimmäinen uä olisi sitten 5 tammikuuta VASTA! Moni teistä on menossa varhaisultraan ja sitä täytyy sitten miettiä...

Lisää tekstiä sitten paremmalla ajalla!
 
kitcat
Unelmoija78, (1) La ?,?
Tianna (2) La 2.7, NKL
Äiti79(3)La 7.7 NKL
Enkeli...(2) La 14.7.2009, Ksshp
äitiliini76 (1) La 14.7.2009 NKL
Martza75 (3) La 15.7.2009, ?
neelia, (2) La 21.7.2009, ?
Amalia79 (1) La 22.7.2009, ?
tigi(2) La 25.7.2009, NKL
Minttu (2) La 27.7.2009, TAYS
Miini-81 La 27.7.2009, ?
Helmii (1) La 28.7.2009, SAS
kitcat(1) LA 31.7.2009, Ksshp


Niin Enkelille iso hali! Toivotaan että ovis olis ollut myöhemmin ja raskaus vasta aluillaan!!
 
neelia
Tervetuloa Iines, Elwiira ja kitcat!
Tosi hienoa Unelmoija, että kaikki on hyvin! Voimia Enkelille, toivotaan että kaikki on hyvin ja raskaus on tosiaan vasta aluillaan!!

Jos/kun ultrassa on kaikki hyvin aion käydä ostamassa jotkut ylisöpöt ja ylikalliit potkarit tms vauvavaatteen :) mutta sitä pitää odottaa vielä pitkä viikko. Vaikka uskaaltaako sitä sittenkään vielä nauttia ennen kuin on 12vk täynnä - on tämä vaikeaa :D
 
***Minttu
Kitcat ja muut, tervetuloa ketjuun!!!'
Enkeli, älä vielä murehdi! Varmasti syynä on myöhästynyt óvis.´Sehän myöhästyy ihan helposti jos stressaa tai jos on vaikka kipeenä. Ýmmärrän kyllä että huolettaa, mutta kaikki on varmasti ihan hyvin! :)
Mäkin aion ostaa jotain kivaa vauvalle heti kun näkee että siellä joku on. Vielä on tosin kolme viikkoo odotusta jäljellä et pääsee näkemään sen pikkusen...:)
Iines, meiän lapsilla tulee sit suht sama ikäero.. Meidän neiti on syntynyt 2.4.07. vähän jänskättää että miten sisar suhtautuu vauvaan, kun on jo kavereillekkin niin mustasukkanen isistä ja äidistä, mut kaippa kaikki menee ihan hyvin...?
Toivotteko muuten että vauva olisi tyttö tai poika? Mä ehkä vähän toivon toista tyttöä, kun kaikki vaatteet ja tavarat on ostettu tytölle... Olis sit suht kaikki jo valmiina ja sitten ois ehkä lapsilla enemmän yhteisiä leikkejä. Mut siis jos poika tulee, niin sekin on ihanaa, koska sit olis sekä tyttö ja poika... :) Katotaan kumpi meille tulee ja tuleeko :)

Minttu rv5+0
 
Miini-81
Hello!

Ompa täällä hiljasta! Kävin jo terrorisoimassa kaikki mahdolliset ketjut läpi joten laitetaanpa nyt tännekin jotain kun vauhtiin päästiin.

Ensinnäkin iso hali enkelille, varmasti rankkaa! Toivotaan että raskaus on vasta alussa ja ovis oli ollut myöhässä!!! Kamalaa piinaa seuraavaan ultraan saakka. :(

Kitcat, kiva "nähdä"! Mullakin toinen clomikierto tärppäs, ihme mömmöjä!

Tervetuloa joukkoon elwiira!

Kiva kuulla että unelmoijan ultrakuulumiset oli noin hyvät!

Tigi mäkin oon myös menossa Femedaan. En kilpailuttanut sitten yhtään mutta hyvä tietää että valinta ilmeisesti meni suht nappiin! Voimia pahoinvoinnin kanssa, samoin Martzalle. Inhaa!

Amalia mulla on ihan sama juttu, väsyttää (voi toki johtua vielä muustakin) viluttaa ja ne rinnat 8/ Eilen illalla lenkillä koiran kanssa tuli vähän paha olo muttei onneksi sen kummempaa. Ainakaan vielä..

Mä en oo vielä uskaltanut ostaa pikkaselle mitään, ehkä tosiaan myös sen ultran jälkeen olisi sellainen juhlistamisen paikka.

Varasin neuvolan ja aika onkin jo viikon päästä keskiviikkona. Ultran voi varata vasta siellä. Ihan mukavalta kuulosti täti mutta katsellaan..

Miini 5+1
 
Unelmoija78
Tervetuloa Mukaan Iines Elwiira ja Kitcat!Toivottavasti en unohtanut ketaan. Taalla on onneksi viimeinen sairasloma paiva ja eilisen hyvien uutisten jalkeen on melko rento fiilis talla hetkella. Mies hieman edelleen ihmettelee etta mitas sita enaan murehdit kun se syke siella nakyi, mutta kylla kait sita aina murehtii kunnes on se pikkuinen sylissa, ainakin tuohon ekaan 12viikkoon asti mutta nyt ainakin hetkeksi pahin paniikki ohi.
Enkeli voimia sinulla ultran odotukseen!Tiedan milta tuntuu, minulla kun oli juuri kans elamani pisimmat kaksi viikkoa. Ala viela koosta huolehdi, kun mina menin ensimmaiseen ultraan vuotoni takia luulin olevani jo yli kuusi viikkoa mutta laakari meinasi etta vasta noin 5viikkoa ja tassa eilisessa ultrassa jalleen sama luulin olevani yli 7viikkoa ja he meinasivat etta 6+4 vasta mutta meinasivat etta voi heittaa 3-4paivalla ainakin kumpaankin suuntaan ja vasta viikolla 12 sitten helpompi nahda koska on oikein se laskettu aika. Pidan sormet ja varpaat ristissa ja toivon etta se pikkuinen sielta kasvaa ja loytyy syke seuraavassa ultrassa!!
Taalla raskaus jatkuu edelleen melko oireettomana hieman rintoja iltaisin aristaa, valilla kuvottava olo ja hieman vasyttaa mutta eipa juuri kummempaa. Ei olla vielakaan kerrottu kenellekaan. Huomenna taytynee tyokaverilleni/hyvalle ystavalle kertoa kun alkoi jo epaileen. Toisaalta kiva etta on sitten joku joka tietaa missa mennaan. Perheelle en viela kerro ennen 12viikon ultraa ja lopuista ystavista emme viela tieda koska kerromme.
Hmm tytto taikka poika, no kunhan on terve niin ei ole valia. Varsinkin tuon vuodon jalkeen ei ole niin valia kunhan pysyy meidan masu asukki matkassa mukana.
Niin muuten juu sain kylla kuvan mukaan. Ei siina paljoa nay mutta on sita vahan valia katseltu.
Hui johan tuli omaa napaa melkolailla. Mitenkas teidan viikko on lahtenyt kayntiin? Kuinkas monella nyt onkaan piakkoin se varhaisultra?
Mukavaa paivan jatkoa kaikille
 
Martza75
Enkeli, toivon sydämestäni, että ovisajankohta olis ollut myöhemmin! Piinaavaa vaan nyt odotella seuraavaa ultraa mutta eihän siinä muutakaan voi.

Tervetuloa uusille!

Mulla ei mitään ihmeempää uutta, sama kaava toistuu, valvon enimmäkseen yöt ja nuokun väsyneenä päivät.

Minttu kyseli tyttö/poika toiveita...hmm...toisaalta toivon että tyttö, koska esikoiseni tyttö on edellisestä liitostani ja olisi mukavaa nykyisen miehen kanssa saada pojan lisäksi myös tyttö. Toisaalta taas poika, kun olisi "tuoreet" vaatteet (tytönkin on säästössä!!). Tälle tulokkaalle ei ole enää omaa huonetta, joten ajattelin että poikien olisi varmaan kivempi jakaa huone. Kun esikoistyttö on jo sen verran vanhempi, että annettokoon hänen pitää rauhassa oma huoneensa, ikäeroa kun heille tulee 10,5 v. Eli käytännön syistä poika, mutta olis se kiva nähdä millainen tyttö meistä kahdesta voisi tulla. Ihan sama siis, molemmilla puolensa. Haluan kyllä myöhäisemmissä ultrissa arvion sukupuolesta. Vaikka sillä nyt mitään merkitystä olekaan, mutta uteliaana en malta odottaa. Alkuun kyllä ajattelin etten halua etukäteen tietää, mut on se kiva vähän varautuu ett kumman vaatelaatikoita sitä rupee varastosta plokkaamaan valmiiksi esille!! Mites muut, haluutteko tietää sukupuolta?
 
tigi
Heti alkuun tsemppiä enkelille, toivotaan että ovis olisi ollut myöhässä ja saisitte hyviä uutisia seuraavassa ultrassa!!

Mukavaa että ollaan saatu lisää väkeä tähän ketjuun =)

Täällä ollaan oltu alkuviikko kotona hoitamassa esikoista jolla on oksennustauti =/ Mietin myös, olisiko minullakin jotain samaa, muttei kunnon tautia, kun on tosiaan ollut niin luvattoman huono olo muutamana päivänä. Olisi ihan kiva jos ei 8 vkoa tarvitsisi ihan niin huonosti voida, vaan selviäisi "normaalilla" äklötyksellä =)

Välillä ollaan myös mietitty tuota tyttö-poika asiaa. Toisaalta olisi kiva saada vuorostaan tyttö, toisaalta taas toinen poika olisi ihana. Eli toisin sanoen kumpi vaan =) Esikoista kun odotettiin, ei haluttu tietää sukupuolta etukäteen vaan säilyttää jännitys loppuun saakka. Nyt en ole ihan varma, toisaalta olisi kiva käydä 4D ultrassa kasomassa tulokasta. No, onhan tässä aikaa tehdä päätös sen asian suhteen.

En ole vielä neuvolaakaan saanut varattua, en edes oikein muista koska sinne pitikään ensimmäistä kertaa mennä? Hassua kuinka on unohduksissa kaikki odotusasiat, vaikkei siitä nyt ole kuin kolme vuotta kun olin samassa tilanteessa. Mutta silloin ensimmäistä odottaessa sitä taisi ottaa niin tarkkaan kaikesta selvää, kun kaikki oli niin uutta.

Hyvää viikon jatkoa!

 
Gemini...
Kiitos teille kaikille kannustavista sanoista... toivotaan parasta! Mutta ainahan se pahin pelottaa. Olen yrittänyt olla ajattelematta koko asiaa. Se on vaan siin jännä kun kuitenkin raskausoireita on, rinnat kipeät ja paleltaa useasti. Mutta voihan tuulimunassakin olla.
Kyllä jos seuraavassa ultrassa kaikki on hyvin, niin minäkin käyn ostamassa jotain ihanaa vauvalle. Meillä kun esikoinen on tyttö, niin toisaalta toivoisi poikaa...mutta sitten taas tytölle kaikki olisi valmiina. Mutta kuhan terve olisi, niin se pääasia.

Enkeli...
 
kitcat
halou!
Täällä kovasti tyttöä odotellaan ja mies taasen poikaa. Ihan sama se oikeesti on mutta kun tytöistä tietää jo etukätee niin paljon :D Toisaalta pojalle meillä olis nimi valmiina.... saa tulla ihan kumpi vaan, ja meillähän on noiden clomien ansiosta vieläpä kohonnut kaksosriski että voihan sieltä tulla vaikka molemmat!!

Mulle iski tänään ihan kauhee paniikki et ihan varmaan menee tää raskaus kesken. En tiiä mistä tuli sellanen.... Nyt yritän valaa uskoo itteeni ja koittaa toitottaa että siellä elämää olis. Käytiin jo eka body ostamassa ku plussattiin. Sen mies oli jo luvannut aikaa sitten. Nyt sitten käyn kattelees kaikkee ihanaa vauvatarvetta mutta varmaan sit ekan ultran jälkeen vasta aletaan osteleen enempi...
 
Amalia79
Toivotaan todella Enkeli, että ovis oli vain myöhässä. Koita jaksella seuraavaan ultraan.

Tytöstä ja pojasta, niin mulle ei ole väliä. Mies toivoo, ehkä pikkuisen enemmän poikaa. Kunhan olisi terve ja kaikki sujuisi hyvin. Nimet on kyllä valmiina jo molemmille sukupuolille :) Sukupuolen haluaisin kyllä selvittää kun aika tulee, olen niin kauhean malttamaton :D Ja voishan sitä sitten paremmin varustautua vauvan tuloon.

Illanjatkoja! Amalia
 
***Minttu
Pikasesti kirjotan että aika hyvin näkee kaikki neuvola-ajat ja mitä niissä tehdään tältä sivulta www.tekay.fi.
Toinen kiva sivusto, mistä näkee raskauden tärkeät päivänmäärät, on tämä...
http://www.vau.fi/templates/Calculator_Period____65832.aspx
Nyt syömään iltapalaa! Kauhee nälkä...

Minttu rv5+1 (jee oon jo viikolla kuusi *hih*)
 
tinttamaria
Hei!
Löysin just tän ketjun ja aattelin tulla mukaan. Plussasin eilen, haamuviiva se oli mutta myöhemmin muuttui selkeäksi viivaksi. Kaksi testiä ehdin tehdä ennenku plussa tuli :) Eli laskettu aika ois heinä-elokuun vaihteessa luulisin.

Nyt on vaan huolettanut kun mulla ei ole raskausoireita juurikaan. Ainoa mikä alkaa iltaisin on suht. voimakas oikeanpuoleinen alaselkäsärky ja voimakkaat menkkamaiset tuntemukset etenkin oikeanpuolen munasarjan kohdalla. Eilen illalla sitten vähän painelinkin siitä kohdasta ja aristi tosissaan :( hartioissa tunsin viimeviikolla pistosta myös ja nyt pelkäänkin että onko tää kohdunulkoinen...toki tuo hartiapistos voi johtua siitäkin kun oikeasti mulla on niskat melko jumissa...

Onnellisia ollaan kyllä raskaudesta mieheni kanssa mutta pelkään vaan kovasti.



 

Yhteistyössä