**HEINÄMAMMAT 2009**

  • Viestiketjun aloittaja **Minttu
  • Ensimmäinen viesti
àitiliini
Hei taas !
Tervetuloa Tianna! : )
Unelmoija, kuule ymmàrràn hyvin, ettà pelottaa ja ahdistaa ja jànnittàà! Niin muakin. Mutta saat varmasti hyvià uutisia ma, ja sitten olo rauhoittuu takuulla! Ja siksihàn me muut tààllà ollaan,ettà saa murehtia omia asioita ja purkaa tunteitaan, ettà go for it! Ja me muut pidàmme sinulle peukkuja!
Mà syòn kans (oman henk.koht.lààkàrin mààràyksestà ;) ) foolihappoa ja multivitamiineja. Yritàn syòdà terveellisesti ja monipuolisesti muutenkin, mutten ole ikinà ollut mikààn nipottaja, eli myòs suklaata ja herkkuja menee ; )
Mutta uskokaa tai àlkàà tàtà juttua: Siis en saanut varattua tànààn Neuvolaa. Sillà....
Soitin 6 puhelua, eikà kukaan osannut antaa oikeaa puhelinnumeroa!!!!! Siis ihan tuli nykyinen asuinmaani mieleen, ei suinkaan suomi. Siis mità hàh? Netissà oli ensinnàkin Helsingin kaupungin terveys-sivuilla ihan vààràt numerot... tiedoksi muillekin. Soitin sitten yleiseen ajanvaraukseen, 4 kertaa, ja joka kerta annettiin eri numero omaan neuvolaani!!! Lopulta eràs virkailijoista sanoi,ettà viimeinen saamani numero on oikea, thank god, mutta sinnekin saa kuulemma soittaa vain 12.00-12.30!!!
Netissà kun lukee ettà auki 8-16, niin mistà tuokin nyt olisi pitànyt tietàà! Kaiken huipuksi soitin tuonakin aikana, mutta siellà piippasi ihan selvàsti faksi tms. On kuulemma yleensà about tuo aika, jolloin voi soittaa. Ompas vaikeaa! Mistà nàmà asiat pitàisi tietàà, jos netissàkin lukee ihan muuta? Sorry hirvee katkera tilitys, mutta huh, kyllà nààs ihmetytti, kun suomessa nyt luulis asioiden pelaavan. Soitan nyt sitten huomenna tasan kello 12.00 sinne! : )
Niin, kyllà mullakin tulee vàlillà pienià hermokohtauksia ja olen huomannut, ettà itku tulee tod. helposti. Joten kai ihan normaalia? ; )

àitiliini rv6+2 (tàtà on niin mukava kirjoittaa!)

 
lista***
Unelmoija78, (1) La ?,?
Tianna (2) La 2.7, NKL
Enkeli...(2) La 14.7.2009, Ksshp
äitiliini76 (1) La 14.7.2009 NKL
Martza75 (3) La 15.7.2009, ?
neelia, (2) La 21.7.2009, ?
Amalia79 (1) La 22.7.2009, ?
tigi(2) La 25.7.2009, NKL
Minttu (2) La 27.7.2009, TAYS
Helmii (1) La 28.7.2009, SAS
 
***Minttu
TErvetuloa mukaan Tianna!
Täälläkin on tunnemyrskyä ollut. Tänään kiukutti ja itketti aamulla aika paljon, mut sit yks kaks kaikki oli taas hyvin :/.
Mä syön Multitabsin raskausvitamiineja ja foolihappoa. Oon syönyt molempia jo kolme kuukautta. kalaöljyä söin ennen, mutta en tiedä uskaltaisko sitä enää.. Täytyy kysyy neuvolasta. E-Epaa on syöny.
:D Nyt tulee hyvät naurut kaikille arvon rouville:
Olin vaateostoksilla lähinnä tyttärelle ostin vaatteita, mutta itselleni etsin housuja ja ostin kuulkaa heti raskaushousut!! :D:D:D *hahaa* eihän mulla vielä vauvamahaa ole, mutta kun maha on jotenkin tosi arka koko ajan ja kun sovitin normihousuja niin ne kiristi tosi paljon... Niimpä päädyin äitiyssammareihin. Alan pitää niitä sitten kun en enää millään pysty tavallisia pitämään..
Kyllä siellä oli inhottavaa olla, kun huippasi ja mahaa särki kun kyykin ja koitin kaikkia puristavia housuja... Nyt on ihanaa olla kotona löysissä vaatteissa! :)

minttu 4+3
 
Martza75
Heippa tytöt! Ja kiitos tsemppauksistanne, peukkujen pito taisi auttaa kun kyllä siellä ultrassa yksi elävä sikiö näkyi! En vain osaa/uskalla iloita vielä kun pelkään että jos se kuitenkin kuolee tässä viikon parin sisään. Lääkäri ja kätilökin vastaanotolla sanoivat kahteenkin kertaan ultran jälkeen, ett saa iloita ja hurrata, kun mä taisin istuu vaan naama peruslukemilla. Sanoin vaan etten uskalla vielä, mutta jos np-ultrassa kaikki on hyvin, niin silloin tuuletan korkeelta ja kovaa!! Kalenterin mukaan mul pitäis olla tänään 6+2, mut ultra vastas 5+6. Ovisajankohtakin puoltais tota 5+6 viikkoa. Vauvelilla oli mittaa huikeat 3mm!! Sydämen sykkeeks lääkäri sai 99/min ja mä jo huolestuin siitäkin kun se pitäis olla reilusti yli sata. Mut ei se lekuri sitä silti pahana vissiin pitänyt, sanoi vaan ett normaalilta vaikuttava raskaus. Sain np-ultraan ajan 31.12. Tässä vaan pähkäilen, ett miten jaksan odottaa kuus viikkoa. Toivottavasti oireita riittää, sillä se oireettomuus mut ainakin hulluks saa! Pelkään vaan sitäkin ett jos se ei ookkaan jatkanu kasvuaan ja tulee keskeytys sit uudenvuoden aikoihin ja me ollaan just samoihin aikoihin lähdössä 2 viikoks etelään. Noh, turha surra etukäteen, mut minkäs sitä ittelles voi. No, nytpä saan ainakin tyytyväisin mielin alkaa valmisteleen tarjoiluja illan vieraita varten. Viluttaa vaan niin paljon, etten tiedä tarkenenko heittää peittoa harteiltani pois johon olen nytkin jääkalikkana kääriytynyt!
Eikös Unelmoija sullakin ollut ultra tulossa maanantaina, pidän myös kovasti peukkuja että kaikki on ok!! Mukavaa viikonlopun alkua kaikille! =)
 
Unelmoija78
Martza aivan mahtavia uutisia!Aivan tuli kuule kyynel silmaan kun lueskelin tekstia!!Siella se pikkuinen sitten kasvaa kovaa vauhtia ja vauvaliimaa etta pysyy matkassa mukana!Se on hyva merkki etta sydan lyo!! Mulla on se ultra tosiaan maanantaina ja alkaa pikkuhiljaa oleen melkonen paniikki paalla. Onneksi mies tulee vihdoin ja viimein tana iltana kotiin niin josko sita siita sitten rauhottuisi.
 
äiti79
Täällä myös yksi heinäkuussa "poksahtava". Aika epätodellinen fiilis tämä on, tein raskaustestin kolme kertaa ja kyllähän se on nyt uskottava todeksi!!=)=) Vaikea ymmärtää, et kuinka näin nopeasti tärppäsi kun edellisen kanssa meinas hiki tulla yrittäessä;) Neuvolaan varasin ajan ja sain sen vasta 15.12. Aika kuluu hitaasti, kun ei malttaisi odottaa että milloin kuulee sydämensykkeen ekaa kertaa, sitten vasta uskon todeksi. Yksi tuulimunaraskaus takanapäin ja sen vuoksi olenkin aika hermostunut kuinka nyt käy. Oireita ei ole muita kuin väsymys.
Ihanaa saan kolmannen lapseni! Poikani ovat 3v.5kk ja 10kk.
Ihanaa ja talvista viikonlopun alkua kaikille! =)
Äiti79(3)La 7.7 NKL

 
Amalia79
Ihanaa Martza, että masussa kaikki hyvin! :) Tervetuloa uusille!Tänne ei kuulu mitää uutta, ihanaa kun on viikonloppu, mä olenkin taas ihan loppu. Mukavaa viikonloppua kaikille ja Unelmoijalle onnea ultraan maanantaille!

Amalia 5+2
 
àitliini
Rentoa viikonloppua kaikille!
Ja Unelmoijalle paljon tsemppià maanantaille!!! Martza, Onnea!!! Ja tervetuloa àiti! Tààllà olo hyvà, toi parin pàivàn takainen verinen vuoto on nyt muuttunut valkovuodoksi, parempi niin :) Ja neuvola on vihdoin saatu varattua, se on vasta 22.12, ja ultra siità sitten viikon/kahden pààstà, joten tààllà saadaan vielà kyllà jànnàtà yli kuukauden verran! Iiks! Mitenkàhàn sità kestàà...? ; )

àitiliini rv6+4
 
Tianna
Kiva että Martzalla kaikki hyvin! se on ihan yleistä että on sitä vuotoa hiukka, toivotaan että kaikki menee kuitenkin hyvin - se on todennäköisempää kuin että ei menisi!! Tervetuloa mukaan äiti79! Kolmas pikkuinen, hurjaa!!!
Mulla on yksi 4v tyttö ja nyt sitten lopulta toinen. Töissä olen ollut tässä välissä jo yli kolme vuotta.
Mulla on nyt 8+6 ja neuvola on jo 1.12 eli ihan kohta! Ultrassa tiistaina alkio vastasi 8+2 eli ihan hyvältä näyttää. Olen kuitenkin tosi varuillani...mullahan oli viimeksi keskenmeno rv 12...syke näkyi rv 9. Mutta ei käy toista kertaa niin - ei voi käydä!!!
Se varhaisultra on kuulemma nykyisin vähän aiemmin, eli 10-12 viikolla, eli pääsen sitten kai samantien siihen kunhan olen käynyt neuvolassa reilun viikon päästä. KYllä jännittäääääää!!!!!

Mutta nyt hakemaan pikkutyttöä kylästä,

hyvää viikonloppua!

Tianna rv 8+5
 
äiti79
Heippa.
Mahtavaa Marza, että masussa kaikki hyvin! :)
Kyllä sinne varhaisultraan on täällä varmaan mentävä, selvitin et 77e tuolla diacorissa, onhan se rahaa mutta nyt ei äidin mielenterveydelle voi antaa hintaa..mahaa särkee ja sivuille vihloo, pitelen peukkuja että kasvukipuja olisi. Jostain luin että varhaisultra havaitsee sydämen sykkeen 5+4-5+5 eteenpäin ja tuota vkoa 7 suositellaan jotta jos ovis onkin ollut myöhässä niin olisi varmempaa siksi siihen odottaa. Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!=)=)
 
Manna**
Heippa,

Lueskelin tätä kuukausiketjua, koska itsellänikin viikkoja nyt 7+3 muistaakseni. Meillä on taustalla lapsettomuushoidot ja sen tuloksena siis vihdoin plussa. Kärsin runsaasta, punaisesta, vuodosta vajaa pari viikkoa sitten ja säikähdettiin todella kovasti. Vuota tuli siis ihan valumalla pönttöön. Päästiin kuitenkin ultraan ja siellä todettiin, että kohdun suulla on nirhaumaa, koska limakalvot ym. on niin verestävät ja vuoto tuli sieltä. Olin kyllä todella huolissani. Nyt tulee päivittäin ruskehtavaa vuotoa hiukan pyyhkiessä ja hailakkaa ihan vaaleanpunaista välillä. Tottakai se nyt taas mietityttää,mutta seuraavaan ultraan ainakin yritämme kärvistellä, joka on np-ultra joulukuun alkupuolella. Meillä tehtiin samalla siis ultraus kohtuun, kun vuotoa oli silloin ja iloksemme nähtiin, että mukana on kaksoset, joiden koko vastasi viikkoja ja sykkeet löytyi. Mulla olisi la 7.7., mutta mikäli nämä kaverukset pysyvät molemmat mukana, niin saisivat juhannuksena tulla pois eli en ole varsinainen heinämamma, jos molemmat jatkavat kasvua mukana. Toivon todella tietenkin niin, että pysyvät.
Mulla on oireena ollut rintojen arkuus ja turvotus, yöllinen pissareissu ja väsyn helposti/hengästyn. Harvakseltaan taidan kirjoittaa täne, joten ei tarvitse mua listoille ainakaan vielä laittaa. Voin itse laittaa sitten, kun tunnen oloni varmemmaksi ja jos/kun tämä raskaus jatkuu. Meillä on niin pitkä taival takana, etten uskalla heittäytyä mukaan raskausajatukseen täysin.

Turvallista odotusta kaikille :)
 
helmii
Heippa taas!

Mä kävin ostamassa kans nyt niitä raskausvitamiineja (oisko ollu Multatabs), kun "tavallisissa" on A-vitamiinia, jota ei kai oikeen suositella raskaana oleville.

Oltiin äsken käymässä kaverin luona ja oli kova selittäminen, kun en halunnut terästettyä glögiä enkä polttanut.En mä muutenkaan säännöllisesti tupakoi, mut joskus tuli juhlissa tai muuten illanistujaisissa poltettua.

Olossa eipä juuri muutosta, keuhkoissa vähän pistelee ja munasarjan (mulla on vaan toinen, vasen leikattiin kystan takia) kohdalla jomottaa varsinkin iltaisin, kun oon väsyny. Alavatsalla muutenkin lievää nippailua.

Me varattiin viime keväällä matka Thaimaahan tammikuun aluks ja nyt mietityttää kannattaako lähteä. Oon lueskellu netistä, et matkustamisesta ei pitäis olla mitään vaaraa sikiölle, mut silti jos... Täytyy kysästä sit siel varhaisultrassa lääkärin mielipidettä.

Hauskaa viikonlopun jatkoa kaikille! :)

-Helmii rv. 5+0
 
Unelmoija78
Tervetuloa mukaan aiti79 seka Manna!
Taalla on viikonloppu mennyt todella akkia kun mieskin oli talla kertaa kotona. Ei kyllakaan ole tullut nukuttua kunnolla kun tuo huominen jannittaa melkolailla. Manna toivotaan etta kumpainenkin pikkuisista pysyy sinulla reissussa mukana. Oli sinansa lohduttava lukea sinun tarinaa etta myos muilla on ollut vuotoa ja silti on syke loytynyt ja kaikki on hyvin.
Helmii, ajattelin kans kysya tuosta matkustamisesta varhaisultrassa huomenna. Ois tarkotus maalis-huhtikuussa menna suomeen lentaen, ja tietenkin kay mielessa etta apua mita jos ei olekaan turvallista. Mutta luulen etta olisi. Yksi ystavistani lensi New Yorkiin ollessaan raskaana ja talla hetkella hanella on terve pieni poika. Kunhan ei lenna viimeisten viikkojen aikana niin kaikki pitaisi olla hyvin.
Hmm...minulla on kaynyt mielessa tammoinen hieman intiimimpi kysymys, joten jos on liian tunkeilevaa niin jattakaa vastaamatta, mutta meilla on miehen kanssa jaanyt pupuilut aivan taysin tuon vuodon takia valiin, kun pelottaa etta seksista saattaa olla harmia. Onkos teilla tietoa etta onkos turvallista harrastella alkuvaiheessa raskautta? Taytyy kai tuotakin kysya tuolla varhaisultrassa jos siella on kaikki hyvin.
Mitenkas teilla on tuon pahoin voinnin kanssa? Itse en ole oksennellut, mutta kuvottava olo on kylla vahan valia. Mutta eipa taalla suunnassa muuta talle paivalle. Oikein hyvaa sunnuntaita kaikille.
 
àitiliini
Hei vaan tààltàkin!
Tervetuloa uusille! On varmasti jànnittàvàà odottaa kaksosia, pidetààn peukkuja pystyssà, ettà kaikki sujuisi hyvin! : )
Piti vastailla tuohon lentàmiseen. Kyllà sen pitàisi olla aivan ok, jos ei ole ongelmia ja vointi on hyvà. Jotkut lentoyhtiòt haluavat myòhemmillà viikoilla lààkàrintodistuksen, ja skandinaavian vàlillà saa lentàà melkein loppuun asti. Itse ainakin aion/joudun lentàmààn tàssà vielà ennen h-hetkeà kymmenià lentoja (max.4h), joten pakko suhtautua tàhàn positiivisesti! Tàytyy sanoa, ettà en ole kyllà koskaan kuullut mistààn, ettà haittaa olisi ollut. Ja syntyihàn tàllà viikolla se Finnair-vauvakin ; ) Kertokaa matkavinkkejà tai ohjeistuksia, jos niità saatte! Kiitos!
Unelmoija, onnea huomiselle! Onko vielà vuotoa tullut? Mulla se on loppunut, nyt tulee vain valkovuotoa. Piti vielà vastata tuohon intiimimpààn kysymykseesi, kiva, kun joku muukin miettii tàtà ; ) Meillà on kans jàànyt todella vàhàiseksi nuo hommat. Niinà pàivinà kun verta oli aamuisin nàkyvissà, ei tehty mitààn. Nyttemmin on toimintaa noin 3 kertaa viikossa max. joten aika onnetonta on ; ) Mulla suoraan sanottuna ei edes hirveesti tee mieli, ja sitten pelottaa, ettà saadaan aikaan jotain vahinkoa. Mieskin ihan selvàsti jànnittàà sità. Jàrki kyllà sanoo, ettei siità mitààn haittaa voi olla, mutta silloin kun on verta kehissà, ei varmaan kannata tehdà mitààn. Niin, tàssà vain mun ajatuksia : ) En todellakaan ole mikààn ekspertti! : )
Mua etoo puolet pàivàstà. Oksentaa ei tarvitse, mutta olo on kuin huvipuistopàivàn jàlkeen. Makea ei oikein maistu ja koko ajan tekee mieli jotain outoa.
Niin, ja on ruvennut huolestuttamaan, kun ton verenvuodon loppumisen jàlkeen loppuivat myòs nipsuilut ja vihlailut. Nyt on ihan minimaalisia menkkatuntemuksia alavatsassa, eikà oikeen tunnu mitààn missààn. Rinnat on kyllà ihan yhtà kipeàt kuin aikaisemminkin.

àitiliini rv6+5
 
Martza75
Ehtoota! Niin se alkaa viikonloppu jo loppuaan käymään. Eilen kuopus 2,5 v. järkytti meitä tippumalla korkealta kuorma-auton hytistä maahan. Kuorma-auto sentään oli pysäksissä ja isä oli juuri kiertämässä auton toiselle puolen ottamaan poikaa pois, mutta hänpä päätti itse avata oven. Selvittiin onneksi pelkillä ruhjeilla. Nenä ja huuli auki. Itse tässä jaksellut ihan hyvin, mahanpohjassa painontunnetta ja tissit kipeenä, siinä kaikki. Matkustamisesta/lentämisestä sen verran, että ihan turvallista sanotaan olevan. Tukisukat jalkaan ja jalottelee aina välillä. Nilkkoja nyt voi pyöritellä paikoillaankin. Itse olen molempia lapsiani odottaessa reissannut ja nyt siis taas menossa tammikuun alusta. Thaimaassa itsessään tietenkin hygienia on erilainen. Kun odotin kuopusta ja olimme Egyptissä, lutrasin käsidesiä käsilaukusta vähän väliä käsiini, ainakin ennen syömistä. Niin ja sekstailuun kommenttia sen verran että vähiin on käynyt. Olen aina illalla niin väsyny, ett kun saa muksut maaten niin ite simahtaa perässä. Eiköhän sitä kohta muutaman viikon päästä väsymys hellitä, mutta sitten alkaa maha jo kasvamaan tielle!! Hih!!
 
lista***
Unelmoija78, (1) La ?,?
Tianna (2) La 2.7, NKL
Äiti79(3)La 7.7 NKL
Enkeli...(2) La 14.7.2009, Ksshp
äitiliini76 (1) La 14.7.2009 NKL
Martza75 (3) La 15.7.2009, ?
neelia, (2) La 21.7.2009, ?
Amalia79 (1) La 22.7.2009, ?
tigi(2) La 25.7.2009, NKL
Minttu (2) La 27.7.2009, TAYS
Helmii (1) La 28.7.2009, SAS
 
***Minttu
Tervetuloa ketjuun äiti79 ja manna! onnea odotukseen:)
Onnea niille, joilla oli jo alkuraskauden ultra ollut!

me palattiin just viikonloppureissulta kotiin lumimyrskyn siivittelemänä.
Viikonloppuna tuli ihan uusi oire; palelu. Palelin kylässä niiin paljon et koko ajan piti olla viltti päällä. Onneksi nää oli niin läheisiä ihmisiä, että raskaudesta oltais kerrottu muutenkin:) Toinen aika huvittava oire oli se että tuli ihan hirmuinen mieliteko oliiveihin! Oon koko pienen ikäni yrittänyt totutella noihin pieniin suolaisiin palloihin, mutta koskaan ne ei oo maistunut hyvältä.. Noh, nyt eilen illalla tuli hirmuinen himo niihin ja popsin iltapalaksi kreikkalaista salaattia :D. Mielenkiintoista nähdä tuleeko tuo mieliteko jäämään koko odotusajaksi. Parempi se olisi kun edellisessä raskaudessa, kun teki aina mieli rennietä!! *hahaa*

Lentämisestä sen verran, et ekassa raskaudessa lensin rv28 ja tukisukat jalassa kaikki meni ihan hyvin. en kyllä enää haluis lentää niin myöhään, ainakaan 6 tuntia. Mies kuitenkin haluu lähtee jonnekkin lomalle heti kun riskiviikot tästä raskaudesta on ohi.. sopii mulle. keskiraskaus on parasta lomailuaikaa :) mut pitkälle lennolle en haluis mennä..

Yritin lukea noita ohjelehtisiä, että mitä niissä sanotaan odotusajanseksistä. Eipä sitä missään kohtaa kielletty. Yhdessä lehtisessä luki että normaalisti edennyt raskaus ei ole este seksille... Mikähän sitten on normaalisti edennyt raskaus hmn... No itelläni on ainakin sellanen varovainen tyyli seksissä tällähetkellä. Kai se on vaan vaistomaista. Kuka sano että edelleen 3kertaa viikossa!?!?! huhuhhuh. Meillä ei niin usein nyt jakseta. Kai toi vauvanteko vaatii veronsa nyt kun palkinto on jo masussa :) Muistelin et loppuraskaudessa ei sais kauheesti perinteistä lähetyssaarnaaja-asentoa käyttää.. mut tää on vaan mun muistaakseni, että en sitten tiiä! Mutta nyt tuskin vielä kellään mitään vaaraa on :)

Tänään mies kysy et mitäs se alkuraskauden ultra maksaakaan. Muistelin et se oli esikoisesta 50 euron korvilla.. "Noo varaa se sitten heti huomenna!" mies tokas. :) Jee eli mäkin pääsen alkuraskauden ultraan. Varaan huomenna ajan. Toivottavasti en muistanu ihan väärin tota hintaa...

Mä ooon niin jäässä! Onkos muilla mitään uusia oireita? Pahoinvointia odottelen..
Hyvää sunnuntai-iltaa kaikille!

Minttu rv 4+6
 
Amalia79
Tervetuloa uusille! Waude Manna, kaksoset tulossa :) Teillä tulee riittämään vauhtia :D
Itse ihmettelen tätä mun oireettomuutta, toivottavasti kaikki on kunnossa. Toisaalta, eipä teillä muillakaan näytä olevan sen kummempia oireita, eikä kukaan ole vielä joutunut oksentelemaan :D Mekin ollaan oltu melko iisisti ton pupuilun suhteen, vaikka eihän siinä mitään vaaraa ole. Ultraan vielä 1,5 viikkoa, hohhoijakkaa. Menisi aika vähän nopeammin.
Mukavaa illanjatkoa kaikille! Ulkona on melkoinen keli!

Amalia 5+4
 
Tianna
Mä olen kova matkailemaan perheen (mies ja pieni tyttö)kanssa! tyttöä kun odotin, oltiin lyhyillä matkoilla (eurooppa) usein ja rv 21-23 kaukomatkalla. Mulla tosin ei raskaus juuri näkynyt tuossa vaiheessa. Nytkin on tarkoitus reissata helmi-maaliskuussa ainakin. Oman voinnin ja tunteiden mukaan kannattaa mennä!
hmm, "harrastelusta"...olen faktaihminen, normaalisti plussan jälkeen tai jopa vähän enemmän ;-)
Varasin just ylimääräisen ultran yksityiselle rv 13, ennen joulua...se normaali np ultra tulee kuulemma rv 11 (noin) mulle, neuvola 1.12 ;-) toivon niin kovasti että kaikki menee hyvin....niinkuin me kaikki toivomme itsellemme ja toisille!!!!! mulla oli se km rv 12 viimeks.. surullista.
Mukavaa ja turvallista viikkoa kaikille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tianna rv 9+0
 
Miini-81
Huomenta!

Olisin varovaisesti liittymässä seuraanne. Plussasin herkällä testillä jo kp25 ja perjantaina testasin apteekin testillä vahvan plussan joten uskottava tämä kai on. Tätä vauvista on tahkottu kauan ja hartaasti joten epätodelliselta tuntuu ja pelkään kauheasti, että joku menee pieleen. Mulla olis itseasiassa hoidot alkanut joulukuussa ja vieläkään en ole uskaltanut edes perua aikaani, tekis mieli käväistä varhaisultrassa tsekkaamassa että siellä tosissaan joku on kyydissä. Se pitäis vaan hoitaa viimeistään ens viikon alussa ja sillon tuskin vielä kuuluu sykekään? Heh, huomasin muuten Minttu että aikas samoissa mennään!

Miini 5+0

Unelmoija78, (1) La ?,?
Tianna (2) La 2.7, NKL
Äiti79(3)La 7.7 NKL
Enkeli...(2) La 14.7.2009, Ksshp
äitiliini76 (1) La 14.7.2009 NKL
Martza75 (3) La 15.7.2009, ?
neelia, (2) La 21.7.2009, ?
Amalia79 (1) La 22.7.2009, ?
tigi(2) La 25.7.2009, NKL
Minttu (2) La 27.7.2009, TAYS
Miini-81 La 27.7.2009, ?
Helmii (1) La 28.7.2009, SAS
 
***Minttu
Voi Tiannalla on jo kymppiviikko käsillä... oispa mullakin!!!
Amalia, kyllä se ultra on ihan pian... ;) Mä varasin kans nyt sitten tänään sen ultran ja se on mulla rv 8+1 eli sinne on vielä kolmeviikkoa aikaa!!!! Se on pitkä aika se!!
Tänäaamuna vähän heikottaa ja pyörryttää mutta ei muuta. Saa nähdä tuleeko se pahoinvointi jo huomenna tänne meille vai jääkö tää tälläseksi heikotukseksi... toivotavasti!

nyt esikoisen kanssa ulos, mennään koittaan sen tuliterää talvihaalaria tonne kinokseen!

minttu rv 5+0
 
**Minttu
Miini, tervetuloa ketjuun! :) Kivaa saada tänne sellasia ketkä on suht samoilla päivillä kun minä, kun oon helmiin kanssa ihan häntäheikki...
kiva kun tulit tänne, ja varaa ihmeessä se varhaisultra! kyllä siellä jo näkyy et onko siellä mitään vai ei.. :)
 
neelia
Kauheesti kuulumisia, kivaa :) Tervetuloa ja onnittelut kaikille uusille tasapuolisesti!

Oireet ovat olleet niin olemattomia etten ole tännekään kirjoitellut, kun tuntuu ettei ole mitään kuulumisia :) Välillä tosin heikottaa jos ei ole muistanut syödä säännöllisesti.

Mäkin suosittelen varhaisultraa. Ei tarvitse sitten turhaan olla huolissaan jos masussa on kaikki hyvin! Mun varhaisultra on viikon päästä! Miten jaksaa odottaa vielä viikon?!!

Voi kun voisi jo alkaa nauttimaan raskaana olemisesta! Ja kertoa läheisille! Nyt tämä on vaan tällaista murehtimista ja vain hetkittäistä onnen tunnetta. Lähinnä olen vain huolissani onko masussa kaikki hyvin. Ihan kamalaa kun ei osaa yhtään olla iloinen vaikka tätä on halunnut jo tooooosi pitkään :( Osaatteko te muut nauttia raskaudesta?

neelia rv6+6
 

Yhteistyössä