HEINÄMAMMAT 2008 ~toukokuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Jaksuja täältäkin Äitee2:lle!

Ajattelin lattaa tähän vähän neuvola kuulumisa tältä aamulta:
painoa + 280g/vko (jee! onhan sitä jo tullutkin 12 kiloa :))
turvotus +
rr 111/86 p.61
pissa puhdas
sf 27
RT !!!!
vauvan sykkeet 130

Nyt kerron teille aika jänskän tarinan, ei tarttee uskoo, mutta tarina on tosi :)
Mun isä on siis kansanparantaja ja viikonloppuna oltiin isän tykönä kylässä ja kysyin onko hällä jotain tietoa vauvan kääntämisestä. Ja niin hän sitten pikkuvarpaista painelemalla sai vauvan käännettyä poikittaisasennosta RT:hen (tai hän vaan "painoi" kokoajan samasta kohtaa...hankala selittää) ! Heti tän toimenpiteen jälkeen aloin tuntemaan potkuja myös ylöspäin (eka kertaa siis). Täytyy myöntää etten ite uskois tähän jos joku kertois, mutta nyt tiedän mistä apu löytyy jos tarvitsee. Nää kansanparannusjutut- kuulostaa monesti aika poppamiesten hommalta (on akupunktiota ja muutoinkin hoitomuodot on aika kivuttomia) mutta vierestä seuranneena täytyy sanoa, että aika monet näistä apuja saa ( kerrattain isällä kävi hoidettavana nainen jolla raskaus oli mennyt yliajalle ja jalkapohjien hermoja painelemalla sai synnytyksen käynnistymään, jotenka tähänkin löytyy apua kotoa :) olkaa muuten varovaisia jalkahierontojen kanssa! Tämän takia Isä ei ole mun jalkapohjiin koskenutkaan "raskauduttuani"..) . Neuvola täti oli vähän hämmentyneen oloinen kun kerroin hänelle tästä käännöksestä, mutta eihän sitä sitten lopen epäillyt, totesi vaan että vaavi on tosiaan RT:ssa. Epäilin tosin että vauva kääntyi tuon lauantain kääntämisen jälkeen takasin PT:hen kun liikkeitä alkoi taas tuntumaan navan seuduilla, mutta näillä viikoilla vauva on kuulema jo niin suuri, että on masussa "kaksinkerroin".

Osaako viisaammat kertoa aikaisemmasta kokemuksesta, että jos vauva kääntyy PT:sta RT:hen niin kuinka tämä vaikuttaa sf-mittaan? Mulla oli mitta kasvanut siis vain 1 cm kolmessa viikossa, mutta tämä johtuu kuulema kääntymisestä, kokemuksia ? ? ?

Kyselin aikaisemmin suppareista ja kuinka usein harj. suppareita pitäisi olla. Tänään kun makasin neuvolassa hoitopöydällä täti sanoi, että sinulla on menossa supistus, kun kohtu tuntuu näin kovalta. Olin ihan äimänä! Se ei siis tuntunut miltään, en tiennytkään että semmosiakin supistuksia on ! Luulin että supistukset tuntuvat aina kipuna...

Onnittellut kaikille lomansa aloittaville. Tämä on vielä jonkun aikaa töissä ja sitten kesäloman kautta mammikselle!

Adrian ja Kuuno 30+3
 
voi mahoton..joko meillä saadaan ÄITEE2 . lta kohta vauva uutisia suuren suuri halaus :hug: ja toivattavasti menee kaikki hyvin.

Mutta täällä ollaan nyt käyty sitten neuvolassa. Ja kaikki oli ihan ok..
verenpainetta oli 127/73
veri oli 106 (ja käski lisäämään raudan syöntiä :) ) Olenki ollu hiukka väsynyt nyt pari päivää.
Pissassa oli valkuaista yhden plussan verran, mutta sanoi ettei syytä huoleen kun turvotusta ei naamassa ole ollenkaan (kuulemma päinvastoin posket lommolla :D ) ja kun tuo verenpainekkin oli ihan hyvä. Käski juomaan reippaasti vettä, ja veden päälle vielä vettä. Mulla on ollu nuita tikuttelu supistuksia kohdunsuulla ja sitten mitattiinkin samalla ph, että onko lapsivettä vai valkovuotoa kun parina päivänä tullut pikkareihin hulahduksia. Mutta ihan se vain valkkaria kuulemma oli.
painoa oli tullut nyt kolmessa viikossa 433gr eli ei sekään paljoa :| :D
Sydämen sykkeet olivat 134-135 neiti oli melko rauhassa ja nukuskeli. Möyrähti kyllä silloin ku alettiin mittaamaan, anto vastalauseen kun tuolla tavalla tökitään :D.
Tehis istuu SIIS ISTUU tosi tanakasti kuulemma tuolla vatsassa eli perätilassa ollaan vieläkin :| kyselin sitten että mitenkäs tässä sitten nyt tehdään, niin nlatäti sanoi että lapsivettä on mukavasti, joten hyvin voi siellä vielä kääntyäkkin, mutta että kun mulla tuo vauva on ollut jo viikolta 12 :whistle: vauva perätilassa, että välttämättä sillä ei käy mieleenkään siellä kääntyä :D nlatäti puhuiki vauvalle vatsan päältä että kääntyisit nyt vain siellä äiskän mieliksi :D
Sanoin siitä kun viimeksi ultrassa puristeltiin niin että tuli massu moneksi päivää kippeeksi, sanoi että varmasti oli lääkäri kokeillut että kuinka tiukasti se siellä istuu. Ilmoitin myös tänään tädille etten anna lupaa vauvan kääntämiselle...selitti mulle että miten se tapahtuu, mutta sitten myös sanoi että siihen ulkokääntöön ei pakoteta jos ei itse halua.
Sanoi että jos vaavi istuskelee vielä kun seur. kerran menen neuvolaan eli 26pv. niin sitten laittaa viikolle 35-36 ajan mulle sinne synnytystapa arvioon, ja myös sanoi sitä että perätila vauvaa ei tartte sitten alakautta alkaa kokeilemaan JOS EI ITSE IHAN SATA VARMASTI HALUA SYNNYTTÄÄ ALAKAUTTA. Ja sanoi että mulla kerkeää tuo vaavi tässä vielä kasvaa reippaasti, että kokokin varmaan ottaa sitten jo vastaan. Että tietenki jos rohkeus riittää voi synnyttää alakauttakin perätila vauvan mutta sektio on hyvä tällasessa tilanteessa antaa tehdä.
Hyvä kuulla hiukan tosiasioitakin ja päivämääriä, niin pystyy nyt alkaa sitten työstämään sitä sektioleikkausta omassa mielessä, vaikka mielelläni mie tuon vauvan antasin kyllä kääntyäkkin niin saisi synnyttää alakautta. Mutta jos neiti ei halua kääntyä niin en miekään sitten halua alakautta synnyttää :) eiköhän se luonto määrää että miten tässä loppupeleissä käy.. mutta nyt esikon kanssa nukahtamaan..ottaa oikein kunnon tirsat, eilenkin kun nukuin päikkäreitä melkein kolme tuntia :D :whistle:

Mukavaa päivän jatkoa ja kirjoittelemisiin...
ps. mulla huutiksessa myynnissä L-koon imetyspaita ja ihana tummanruskea trikoomekko kokoa L jos kiinnostaa. :) molemmat h&m.n mama merkkiä Trikoomekon myyn sen vuoksi että mulla on kaksi samanlaista ja samankokoista :) molemmat uuden veroisia.
tässä linkki jos kiinnostaa :)

http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?cat=%&seller=eeva81&status=DN%20%20&odir=A
 
Äitee2:delle jaksamisia ja täältä myös peukutuksia että vauvelit vielä massussa pysyvät


Turvotuksesta jonkun verran sitäkin on ollut pohkeissa ja sormissa, mutta ei vielä niin että kipeää tekisi.

lääkäri meillä ylihuomenna, jo jännittää onko vauveli kasvanut hyvin ja onko miten perin massussa. kovasti tuntuu liikkeitä ylämahaan, saa nähdä onko vielä perätilassa. Saisi kyllä kääntyä raivotarjontaan ja pysyä niin :LOL:

Äitienpäivä meni meillä mummoloissa käydessä sekä päivällä käytiin miehen, tytön 1v ja 7kk sekä koirien kanssa kävelyllä ja parissa leikkipuistossa leikkimässä =)
Aamulla tyttö koristeli kakun ja teki isin ja äidin kanssa mummoille kortit.
Mies toi ihanan ison kukkapuskan, vaikka sanoin että ei tarvitse rahoja niihin työntää.... =)

maha on laskeutunut hieman, äitinikin sen huomasi ja asiasta mainitsi.
saa nähdä, tässä on reilu pari viikkoa siihen kun ollaan niillä viikoilla joilla esikoinen syntyi....
toivottavasti nyt ei tule mitään ongelmiä ja tämä asukki pysyisi mahassa hieman pidempään.

Supisteluja on ollut, välillä enemmän, välillä vähemmän. saa nähdä ovatko ne saaneet jotain aikaiseksikin.

onko muilla ollut väsymystä? Täällä välillä on päiviä jolloin ei jaksaisi mitään, olo on aivan voimaton ja tekisi vain mieli nukkua. välillä taas on hieman pirteämpi. Rautaa olen saanut syödä urakalla, hemoglobiini ollut pitkään n. 97.

nyt välipalaa laittamaan, heissan :wave:

kanelinen ja pikkuemäntä rv. 31+5
 
Neuvolakuulumisia viime perjantailta:
painoa + 230g/vko (yhteensä raskauden aikana tullut n.11kg)
rr 108/65
hemppa 122 (rautaa syön joka päivä tai joka toinen)
pissa puhdas
sf 29
vauvan sykkeet 145
RT?

Terveydenhoitaja ei ollut aivan varma tuosta RT:stä, mutta sanoi ettei sillä vielä tässä vaiheessa ole väliä. Kuulemma vaavi mahtuu vielä kääntyilemään.

Mä olin tosi huonolla tuulella koko viime viikon, myös äitienpäivän. Itkettää ja väsyttää, vaikka fyysinen vointi onkin ihan hyvä. Muutto on ollut yllättävän rankka ja minä olen luonteeltani sellainen, että kaikki pitää saada valmiiksi heti. Niinpä olen hulluna järjestellyt paikkoja, ommellut verhoja, jne. Ja silti tuntuu, ettei aika riitä mihinkään ja loppua tekemiselle ei näy. Lisäksi esikoiseni 1v 4kk aiheuttaa päänvaivaa. On sen verran temperamenttinen tapaus, että kaikki päivän toimet pukemisesta syömiseen ja vaipanvaihdosta potalla käymiseen säestyy huudolla ja raivoamisella. Yölläkin poika on nyt valvonut ja kiljunut. Ilmeisesti tämä muutto on ottanut pojankin voimille. Viime yö meni onneksi hyvin. Nyt poitsu heräsikin päiväunilta. Pitää mennä...

Krissie rv 31+5
 
Heipsis!


Meikällä alkaa huomenna loma virallisesti. Kotiuduin töistä aamulla yheksältä, joten sitä niinku ollaan jo lomalla. 6.6 loma vaihtuu äippälomaksi. Tekemistä ois hurumykke, mutta just tänään on alaselkä ollu ihan kamalan kipiä. Ja ihanko pakarasta lähtis lanka joka kipuaa takareittä pitkin polveen saakka joka liikkumisella.

Eilen töissä tuli puheeksi useat viimeaikaiset yliaikaiskuolemat, istukka alkaa surkastua jo viikolla 38. Yöllä sitten näin painajaisia ja liikelaskeskelin, enkä vieläkään ole oikein varmalla tuulella, että kaikki ois hyvin masussa. Se ei kuiten ole ikinä minua yöllä herättäny, vaikuttaa tulevan isäänsä, että nukkuu monta tuntia ja valvoo toiset monta, vauvana. Vauva ei oikeastaan potki, muljuaa vain enimmäkseen ainakin. Viikon päästä ois terkka-aika onneksi.

Tässä harkitsen, josko saisin uimaan lähettyä tällä viikolla. Tuo äippäuikkari on kyllä niin h******* ruma, etten tiä kehtaanko. Aniliininpunainen keltaisilla kukkasilla ja vatsan päällä hame.

Noh, onneksi keskiviikkona on kampaaja ja sain töistä läksiäisiksi lahjakortin kauneushoitolaan, niin saan vähän hemmoteltua itteäni loman viettoon.

Äitienpäivänä kävin kakkukaffella omalla äidillä ja riensin töihin, ei sen kummempaa.

Täällä käännetään vasta viikolla 38-39 :eek: Mulla ei oo hajuakaan miten päin täällä nyt ollaan, tömäytykset tuntuu navan yläpuolella. Ei pysty kokeilemaankaan ko on taas koripallona tuo vatta. Sivuilta kuiten lytistyy.

Mulla on menossa 4. Canesten-kuuri tälle keväälle :eek: Ne ei usko millään, ettei nuo auta, valuu vaan inhottavana töhkänä ulos.

Väsymyskohtauksia tulee pitkin päivää, nyt osaan ottaa 10 minuutin tirsoja. Levottomat jalat ei anna pitempään nukuskella :)

Työkaverit on pari viikkoa sitten sanonu, että mun maha on tippunu ja ihan samanlaiselta tuo näyttää, ko vertas työkaveriin, jolla rv39.

Makia romsku kyllä tuli, mutta koittakaa kestää emännät.

T: pörrö ja masuasukas 32+2
 
Äitee2:lle myös minä pitelen kovasti peukkuja, että pienet pysyisivät vielä jonkun aikaa masussa !

Täällä äitienpäivää vietettiin molempien vanhempien luona. Sain itsekkin jo äitienpäivälahjan, vaikken vielä äiti olekkaan :) Miehen äidin mielestä olen kuitenkin sen verran jo äiti, että oli ostanut minulle äitienpäivälahjaksi kaksi ihanaa muumi-mukia =)
Tuleva isäkin onnitteli jo "melkein-äiti:ä" ja soitti cd-levyltä mun mahalle yhden nätin kappaleen, josta tykkään :heart: (oli kuulemma tarkoitettu vauvalle ja minulle tuo biisi)

Eilisen ja tämän päivä on ollut tosi kova liikehdintä mahassa! Eilisen suomen pelin aikaan pikkuinen jaksoi myllätä koko ottelut ajan!

Tänään olisi meillä tutustumiskäynti synnytys-sairaalaan. Kertovat siellä mahdollisista kivun lievityksistä ja näyttävät synnytys-salin ja osaston. Vatvottiin pitkään, mennäkkö vaiko eikö, ja tultiin siihen tulokseen että ei koettu tarpeelliseksi tota käyntiä. Musta itsestä tuntuu että se saattaisi pikemminkin laukaista jännityksen tulevaan synnytystä ajatellen. Nyt kun en itse synnytystä jännitä niinkään, vaan enemmänkin sitä, kääntyykö vauva pää alaspäin!

Heittäisin taas yhden kysymyksen ilmaan: Onko kukaan muu huomannut vatsan pinnalla sellaista värähtelyä kun vauva liikkuu? Sellaista tärinää, mikä kestää ihan hetken (noin 5-10sek.) Oon pari kertaa huomannut ja ihan melekin säikähtänyt, että mitä tarkottaa? Tietääkö joku, mitä siellä mahassa voi tapahtua silloin kun noin tärisee?
Hikkaa se ei mielestäni ole, koska hikan kyllä tunnistan sellaisena nykimisenä.

Sellainen ajatus tuli mieleen, kun jostain luin, että poikavauvat pissatessaan saattavat saada mahassa aikaan tärinää.. Tosin meille kyllä rakenneultrassa kerrottiin vauvan olevan tyttö.

Kaikkea sitä miettiikin ja ihmettelee kun ensimmäistä odottaa..

Jaksamista kaikille heinämammoille!!

tannuli 29+3
 
tannuli, täälläkin masu tärisee aina välillä. en tiedä mistä johtuu mutta tuskin mitään huolta siitä kannattaa kantaa. kun ei noista vauvoista koskaan tiedä miten ne siellä liikkuu. :)

Eliza ja tuplat 28+5
 
Mulla tuntuu hikka sellaisena naputuksena yhdessä kohdassa. (ei siis koko mahassa).Kestää aina jonkun aikaa, minuutin tai parikin. (luulen että on hikkaa) Tuo tärinä on kyllä tullut vasta nyt ja on aika jännän näköistä kun maha tärisee niinkuin sähköhammasharjalla poraisi joku mahan sisäpuolelta =)

 
äiteelle paljon jaksamista ja vauvoille paljon jarrusukkia, että jaksasivat vielä vähän aikaa köllötellä siellä massussa :) sun täytyy jutella niille, että ei tämä maailma ole loppupeleissä niin ihmeellinen paikka etteikö tänne kerkeä tulla ihan sitten oikeaan aikaankin :)

niin tulin vain sitä vielä ku multa puuttu nuita tietoja tuolta neuvolakäynnistä että
nyt siis mennään rv 32+3
ja sf mitta oli jo huikeat 30

massun tärinästä mie oon kanssa joskus kuullut tai lukenut jostain että tuollanen pikkunen tärinä, saattaa tuntua silloin ku vauva pissaa, useinmiten kuulemma poikavauvojen pissaus tuntuu tärinänä vatsan sisällä, ku lorottavat seinää vasten :LOL: voihan se myös olla sitä että vauva kipristelee varpaita tai sormia vatsan seinämän vieressä.

Mullakin tuntuu tuo vauvan hikkailu yhdessä kohtaa yleensä tuolla kohdun suulla sellasena naputteluna.

Joku puhui myös siitä että onkohan lapsivettä liian vähän kun vauva jytyää ihan valtavalla faartilla vatsassa niin että tuntuu että kohta saa leuanperästä kutkutella. Mulla kanssa samaa vikkaa että silloin kuin vauva liikkuu niin kyllä silloin koko vatsa heiluu mukana, ja just samalla tavalla kaikki liikkeet on todella pinnassa..lapsiveden vähyydestä se ei johdu , sillä multa ainakin katsottiin että lapsi vettä on runsaasti.. mie kanssa olen nähnyt tässä raskaudessa yhden vauva unen vain...esikolta näin useempia. Just sen takia myös näin kun vauva potkii niin tässä raskaudessa erilaisemmin kuin mitä esikko potki. Esikko kun potki pienesti ja sievästi niin tää jytyää niin että tuntuu että kyljestä läpi tulee.
Näinkin sitten sellasta unta että vauva potkasi niin lujasti että tuli kylkeen reikä, ja se jalka törötti siinä kyljessä :LOL:
ja sitten ku oltiin muka menossa hirmusta kyytiä sairaalaan sen takia niin kurkkasin paidan alle, se oli vetäny sen jalan pois siittä reiästä ja mie näin ja muka pystyin koskettamaan omia sisäelimiä :$ :x
eihän se kiva uni ollut, varsinkin kun siinä sitten piti vielä alkaa sairaalassa arpomaan että kuka onkaan lapsen isä :LOL: :LOL:
sellanen poika tuli sitten sinne jonka kanssa hellustin vuonna kivi ja kanki ja sanoi että kaipa hänen täytyy sitten alkaa elatusmaksuja makselemaan, :LOL: :LOL: mie sanoin että niin sinun täytyy, ja että kyllä mie saan tuon lapsen kasvatettua tuon minun aviomiehen kanssa mutta täytyy sinun jotenki tähän osallistua :LOL: :LOL: :LOL: ihan ihme uni.:D
pipsa ja tehotyttö rv 32+3
 
Pörrö:Miekin sitä canestenia huonolla menestyksellä kokeilin pari kuuria. Ostin sitten gyno daktarin 3 tabl. 100 mg,(laitetaan sormin,ÄLÄ KÄYTÄ ASETINTA-soi vieläkin apteekin tätin ohje korvissa :ashamed: ) ja iltasin laitoin klmena peräkkäisenä iltana.Johan helepotti.Ainakin miulla!
Hikkaa masuvauvalla on ollut,naputtaa tuolla alamasussa tasaseen (rt).Hauska oli eräänä iltana ,kun 10 vuotiaalla pojullani oli samaan aikaan hikka :LOL: .Poju ravas juomassa vettä,mutta hikka lähti viimein sillä(kaverini neuvoi),kun laittoi kielen alle sokeria ja joi kupillisen vettä,hengittämättä piälle,jotenkin näin se meni.Siis kyseessä se 10 vuotias poju,ei masupoju :) .
Krissie:Miula on ollut kans hermo niin pinkeellä,että välillä tuntuu kotelo räjähtävän...
Siula vielä tietysti pikkunen hoijettavana :hug: ,koita jaksaa, miekin yritän.
Äitee2:Koeta nyt makailla ja ottaa iisisti :hug: niin jospa ne pikkuiset vielä malttas kasvaa masussa :heart: .Oon hengessä mukana,päivän muannu sängyssä kone seurana.Nyt pitäs rueta pojan ja ukon kanssa pokerin peluuseen,miehän se häviän taas kuitenkin...

Ievuska edelleen
:wave:
 
Äitee2 paljon jaksamista ja tsemppiä sulle :flower: toivotaan et ne pikkuset vielä hetken aikaan siellä jaksais olla... Niillä taitaa vaan olla kova kiire tapaamaan sua ihan kunnolla :)

Pitkiin aikoihin en taaskaan oo kerenny kirjotella, hääjärjestelyt ja väsymys vie niin paljon aikaa... Vaunut ja turvaistuin haettiin tänään ja niitä oon tuolla kasaillut... :) Eilen oli avokin synttärit, annoin isyyspakkauksen synttärilahjaks ja oli kyllä kovin otettu :) nappiin siis meni... Masu kasvaa hirmuisesti ja maitoakin on alkanu tulla jo rinnoista :) ei taida olla ainakaan huolta siitä ettei maitoa tulis, liivinsuojia on siis pakko jo käyttää, eilen aamullakin oli yöpaita ihan märkänä rinnuksilta... Semmosta olisin kysellyt että onkos muilla semmosta viiltävää kipua tossa navan yläpuolella? Välillä tuntuu ku joku iskis mua puukolla siihen ja sattuu aivan pirusti... Mistäköhän tuokin johtuu??

Hauskaa illanjatkoa kaikille :)
 
Hei vaan kaikille! Luen ahkerasti teidän ketjua ja nyt on itsekin pakko kommentoida. Esikoista odottaessani tunsin usein juuri tuollaista outoa tärinää ja minullekin sanottiin, että se on luultavasti poikavauvan pissimistä. Tyttö kuitenkin tuli ja hänellä oli parikuiseksi asti tapana tärisyttää kieltään hassusti, minkä tunnistin heti tuoksi samaksi tärinäksi. Minä jo luulin, että kielessä on jokin hermovika tms. mutta mistään sellaisesta ei ollut kysymys, vaan tapa jäi sitten tosiaan itsestään pois.

charlie 30+0
 
Huomenia Mammat!

Ihan ensiksi kysyisin isyyspakkauksesta, mitä olette sellaisen kasailleet? Olis kiva antaa tuolle avokille, kun tämä on hänen ensimmäisensä. Toki jo menee rutiinila nää lastenhoidot, ku täällä nää mun kaksi asuu...

Tää aika tosiaan menee niin hirmuisan nopeasti, että ei mene kauaakaan kun ensimmäiset jo lähtevät vaavinhakureissulle!!!!

Ajattelin tänään mennä varailemaan aikaa kampaajalle, muutama päivä olis tässä vapaata, kun omat muksut menee isälleen pariksi päivää. Tai onhan ne siellä joka toinen viikko, pari päivää, mutta en koskaan saa mitään aikaseksi kotosalla, jos tälläkerralla....

Ensiviikolla seuraava neukkari, mut olo on ihan ok, turvotusta on ollut jonninverran, mutta pitää yrittää vaan juoda ja liikkua sen verran kun jaksaa..

Mutta nyt täytyy mennä laittaan pyykit koneeseen!

Iloista päivää kaikille!

Jisse ja Juulis rv 31
 
kiva kuulla et äitee2 pääsit vielä kotiin :wave:

mulla onkin jo kolmas raskaus jossa joudun olee levossa monta kuukautta :(
eihän aina kivaa oo,mut oishan se kivempaa kun ei tarviis ton lastenteho osaton kautta kotiin tulla vauvojen kanssa.

omaa napaa, heräsin tänä aamuna tosi ärtyneenä vaikka ei oo mitään syytä
:/
kiukkutelin miehellekin ennen ku lähti töihin,onneksi ei suuttunut.

meillä tuli räkätauti neitiin 1,6v mut meni päikkäriin koska ei ole kuumetta.
mies kyllä jää hoitaa kotiin jos tarve vaatii


meidänkin neiti osaa olla välillä rasittava ja kiukkuinen :headwall:
hankalaa on sit itse seurata vierestä kun ei voi paljonkaa auttaa ,heti rupee painaa jos nostelen.
onneksi mies on rauhallinen luonteeltaan niin ei pahasti menetä malttiaan meihin :D


senttu ja lotta rv32 ja4
 
Mukava kuulla Äitee että oot vielä kasassa! Tsemppiä ja jaksamisia lepäilyyn, toivottavasti ne kullankerät vielä pysyis jonkun viikon siellä kaksiossaan :hug: :heart:

Tuosta masun tärinästä, niin mulla kans esikoista oottaessa tuntu sitä. Meillä kyllä hyvinkin saatto olla kyse pissimisen aiheuttamasta tuntemuksesta, koska poika pissii vieläkin suht kovalla paineella ja pienenpämä koko miestä täristi kun pisut tuli. Hikkaamaan esikoinen oli myös kova jo masussa ja saa vieläkin melko herkästi hikan. Tältä toiselta ei sitten ole tuntunut kumpaakaan "vaivaa".

Mies ja poitsu lähti tuossa äsken käymään anopin luona, että äiti saa opiskelu rauhan. Oli tarkotus lähtee yliopistolle hommiin, mutta on niin kipee selkä ja lonkat, että ei oikein houkuttanu ne kirjaston lukusalin tuolit. Mutta pitänee nyt siis oikeesti alkaa tekemäänkin jotain eikä vaan pyöriä täällä! :ashamed:

Änkkäpöö ja Toivoilona 30+6
 
Senjuska:Vaatii varmasti kovia hermoja jotta jaksaa paikallaan maata.Mutta tietysti jokainen päivä lisää on vauvalle hyväksi :) .
Mie heräsin kanssa aamulla tosi äkäsenä,ukko kuorsas kuin höyryveturi yöllä ja vaikka kuinka sitä pieksin niin se ei paljon auttanut...(saattaa olla paikat hellinä,mut en kyllä tunnusta)

Mie oon päivisin ja illalla väsynyt,mutta kun nukkumaan meno aika tulee niin sängyssä saapi pyöriä urakalla.Just kun saan ne neljä tyynyä aseteltua jalkojen,masun ja kainalon väliin sopivasti niin tietysti rupeaa pissittämään...Ja eikun nouse ylös vessaan lirauttamaan se ruokalusikallinen.
Luojan kiitos,supparit on melkein tipotiessään ja ihan varmaan lähen tänään vähän käpsyttelemään ulos,koiruliinin jätän kyllä nyt ihan suosilolla kotiin.En rupea pelleilemään ja uskon miestä!
Lähti eilen isännän kanssa puheeksi se sairaalakassi,kun kerroin Äitee2n polille menosta.Pitäisi pakata valmiiksi jo jottei isännän tarvihe yllätyslähön jälkeen miettiä mitä tuopi sairaalaan.Ukon tuntien se oisi kesälläkin toppapuku ja karvahattu :LOL: .
Pitää varmaan ottaa se tämän päivän urakaksi :) .
Joko teillä on kassit ovenpielessä valamiina?
Mietin vaan ,että mitä kaikkea sinne pitäisi sitten ottaa mukaan kesävauvalle?
Vinkkejä otetaan vastaan kiitollisena :D
Pinnasänky oottaa nurkassa kasaamista,poju ja isäntä lupas sen tänään illalla kasata :heart:

Jaksuja mameille ja masuille!

Ievaliina ja pikkumies 32+5
 
Onkohan tänään joku yleinen ketutuspäivä... minäkin heräsin niin väärällä jalalla, että..!!
Sain miehen kanssa jo riidan aikaiseksi mokomasta pienestä asiasta, ennenkuin lähti töihin ja nyt olen huonossa omassatunnossani pyörinyt aamun kotona :ashamed:

minuakin kiinnostaisi Ievaliinan tavoin tuo sairaalakassin sisältö. Että mitä kaikkea sinne kannattaa näin kesällä ottaa mukaan?

Nyt taidan lähteä kirjastoon lainaamaan vanhoja kakspluslehtiä, että saan ajatukset pois tästä känkkäränkkä-aamusta..

Kiitos kaikille, jotka valaisi minua tuosta mahan tärinästä! Ilmeisesti se on sitten sitä että vauva pissaa ja saa tärinän aikaan.

Mukavaa päivää kaikille!!!

tannuli 29+4
 
Monikin kommentoinut tuota mahan tarinaa, siis niinku shaking (pahus ku ei noita pilkkuja saa aa:n ja oo:n paalle...). On aika tavallista etta siella taristaan, puhutaan poikien pissaamisesta etta ne jannittaa ja tarisee silloin mutta kylla tytotki tarisee. Keskushermosto ei ole viela ihan valmis ja sekin voi tarisyttaa, syntyman jalkeenkin, mutta ei ole mitaan huolta. Itse olin kauhuissani kakkosen kanssa kun oli semmoista tarina-sorttia, mutta ihan terve se on tamakin tarisija :)
 
RouvaSumppisuu
Äiteelle ja Senjuskalle jaksamista ja sympatia :hug: sinne vuodelepoon. Ei varmasti ole helppoa kummallakaan :hug: .

Sairaalakassista, näin pikaiseen mietittynä:
-nlakortti
-kännykkä ja laturi
-lompakko
-kamera
-paperia ja kynä
-imetysliivit ja suojia
-collegehousut tms. (en tykkää yhtään niistä virttyneistä aamutakeista siellä synnärillä, paitoja en kuitenkaan varmaan jaksa raahata mukaan), omat tossut
-omat hygieniajutut
-kaukalo, vauvan kotiintulovaatteet, harso, tutti on sellaisia, mitä mieskin voi sitten myöhemmin tuoda. Täytyy vaan laittaa johonkin nurkkaan valmiiksi.
Vauvan vaatetusta en ole vielä miettinyt...ehkä pitkähihainen/(lh, jos kamala helle) body ja puolipotkarit +kevyt puuvillamyssy ja joku college/velourpuku mukaan jos on viileetä. Ja harso mukaan, jotta voi suojata auringolta kaukalossa. En tiedä, antakaapas muut vinkkiä, joilla jo kesävauva on entuudestaan?

Sumppis ja pikku-B rv. 32+
 
Moikka!

Vaavin sairaalavaatetuksesta.. Meillä neiti tuli kaksivuotta sitten elokussa helteellä kotiin; pitkähihainen body, puolipotkarit, villasukat, myssy, ohuet tumput ja sellainen collarihaalari, jonka olin itse tehnyt juuri kotiin tuloa ajatellen. Vauvallahan ei ole tuota lämmösäätelyjärjestelmää, että kyllä hälle kannattaa ihan sellainen perusvaatetus laittaa. Tietysti harso ja joissakin sairaaloissa pyydetään ottaan vaippa, mutta kyllä sielläkin niitä on. Tuttia tarvitaan, jos heti syntymästä jo oppii syömään.

No mutta tällaista tälläkerralla..

Jisse
 
adrian 80 jos vauva PT niin sf isompi. kun sitten kääntyy RT niin sf laskee.

lapsivedestä niin TH laittoi N merkinnän korttiin. samalla kun tunnistelee miten päin masussa on niin veden määrästäkin voi jotain sanoa.

kääntämisestä
niin meillä käännettään n. rv 37-38. senhän voi vielä tehdä jopa synnytyssalissa (itse nähny)!

uhmasta niin esikoisella tosi paha uhma parhaillaan! toivon mukaan rauhottuu siihen mennessä kun vauva syntyy...

pinnis eilen koottu ja pedattu. odottaa nyt vaan tulokasta...

väsymystä
ei juuri ole. aika energinen olo tällä hetkellä. lenkillä päivittäin.

sairaalakassiin otan:
neuvola kortin
hygienia juttuja
imetysliivit
omat "kengät"
luettavaa
LUUMUJA!
vauvalle vaatetta (pitkä body, ½ potkarit, pipon, viltin)
KAMERA
kännykkä
alkaisko ne olee siinä
loppujen lopuksi sinne ei paljon tarvii olla mukana.

äiteelle jaksamista ja voimia lepoon!

nyt lepäämään kun esikoinenkin päikkäreillä...

korvapuusti + pikkupulla rv 32+4 (menee päivät niiiiin hitaasti...)
 
Terve!täällä ollaan jo toista päivää äippälomalla, ja heti piti sairastua....Kauhea nuha/yskä pöpö iski ja yskiessä sattuu keuhkoputkea aivan vietävästi ja veren maku tulee suuhun.En nyt kuitenkaan heti aio rynnätä lekurille, katsotaan miten tämä kehittyy.
Vatsassa voidaan (kai) hyvin ainakin liikkeistä päätelleen. Nauratti kun lueskelin muiden viestejä siitä että lätkämatsin aikana ollut vilkasta, niin myös täällä.Ehkä kun itse on jännittyneessä tilassa niin vauvakin sen aistii. Supistuksiakin tuli muutama aika kivulias suomi-usa matsin aikana mutta menivät sitten ohi. Välillä vihlaisee joskus pahasti myös kohdunsuulla/kaulalla,onko muilla sellaista?Torstaina seuraava neuvola, ihan kiva kun pääsee nyt vähän useammin.
tsemppiä kaikille, valoa näkyy jo tunelin päässä!!
oinas95 32+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja korvapuusti:
adrian 80 jos vauva PT niin sf isompi. kun sitten kääntyy RT niin sf laskee.
Pakko tähän kommentoida, että miulle kävi kyllä just toisinpäin. Vauva ollu poikittain, ja nyt kun kääntyi PT niin sf-miita putosi reilusti alaspäin! En tiedä selitystä tähän, mut se mitta putosi yläkäyrän tuntumasta keskikäyrän alapuolelle.

Kivut tänään pysyneet poissa, mutta enpä oo mitään tehnytkään. Tiskejä viskannu koneeseen ohimennessä, siinä se. Lapset riskaa tuossa ulos juuri, mut näyttää siltä että vesiryöpyn saa niskaansa jos sinne tunkee, pitääpä katsoa..

Räpis+NinniElmeri rv30+6
 

Yhteistyössä