HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Tulin vain tiedottamaan, että kasassa ollaan edelleen. Tarve valittaa on kyllä unohtunut pikku-Viljamin poisnukkumisen myötä. Koitan täältä lähettää voimia teille Qnsilta ja perhe. Olette olleet mielessäni yötä päivää.

Mites on muiden loppukuun mammojen laita? Jokos Jemima on kerennyt K-SKS:ssään ennen mua?

Maggie ja Eppuliina 40+1
 
Täällä kanssa loppukuulainen, huomenna LA, masu ei ole laskeutunut eikä mitään oireita ole. Taitaa mennä reippaasti pitkäksi. Lähetin miehen kaverinsa polttareihin 200km päähän, niin varma olen että ei ala nyt syntymään.

Pienen Viljamin kohtalo surettaa kyllä kovin ja vähän suututtaakin että tuollaista pääsee tapahtumaan maassa joka keulii lähes olemattomalla syntyvyyskuolleisuudella.
Poppeli 39+6
 
Täällä kanssa loppukuulainen.. Laskettuaika vasta ensi keskiviikkona.

Maggie: oon myös yksi niistä joka menee synnyttämään Keski-Suomen keskus-sairaalaan. Saapa nähdä ollaanko samaan aikaan:)

Qnsilta on ollut myös minulla mielessä kokoajan. Ei tuollaista voi vaan käsittää :'(
Sitä surua ja tuskaa ei pysty edes kuvittelemaan, mitä joudutte nyt kokemaan! Kyyneleet nousee silmiin kun ajattelen teitä.. :'( :hug:

tannuli
 
Moikka!

Vieläkin tuntuu niin pahalta Qnsillan puolesta...

Täällä mennään kohta viikko yliajalla. k-sks:ään myös menossa=) Mutta tosiaan vaikuttaa siltä, että ei nyt ihan heti ole mitään tapahtumassa. Vikassa neuvolassa sanottiin kuitenkin että laskeutunut ja kiinnittynyt on vauva. Onneksi tässä vielä olo on ihan mukava, niin vaikka nyt vielä tuo toinenkin viikko yliajalle menisi niin eiköhän sen kestä. Tosin kyllä tässä jo huomaa kärsivällisyyden olevan koetuksella :kieh: Lähinnä sen takia, että haluaisi jo niin kovasti vauvan syliin. Ja niin kuin Maggie tuossa kirjoittikin, niin ei tässä enää jaksa paljoa turhista valittaa, onnellinen täytyy olla, että kaikki ollut kunnossa.

Tsemppiä meille loppukuisille!

bryson ja papu 40+5
 
Heissan!

Tänään olis unikeon päivä. Hei kaikki K-SKS:säläiset koitetaas herätellä nuo uinuvat masukit, niin päästään osastolle yhtä aikaa! Tosin meitä on sinne nyt tyrkyllä aika monta, joten voi syntyä ruuhkaa...Eilen illalla meinasin jo lähteä, ei supistusten vaan todella kivuliaitten sukkapuikkojen vuoksi. Ehdin jo siinä lähes paniikin kehitellä, niin oli kipeä olla. Hiipi mieleen, että tätäkö tää olikin :eek: . On alkanu pelottaa, että kuinka paljon oon auki, että mitenkä täältä ehtii...

Maggie ja Eppuliina 40+2
 
Qnsillalle osanotto ja paljon paljon voimia... Ei ole sanoja.. :hug: :hug:
Tässä hormoonimylläkässä ei meinaa nyt tulla itkusta loppua teidän tarinaa lukiessani..

Meille syntyi pieni ihana poika 25.7 klo 05.13 rv 39+4. Strategiset mitat 3500 g ja 51 cm.
Synnytys oli "helppo" ja suht nopea, kotiuduttiin jo eilen... sairaalassa ei ollut ilmastointia ja 4 hengen huoneessa riitti 1 vrk... paljon helpompaa opetella uutta arkea täällä kotosalla.

Kunhan tästä hiukan alapää (samoin yläpää) tokenee ja koneella pystyy istuskelemaan tulen kertomaan lisää synnytystarinaa.

Onnesta sekaisin Vilma-Annika ja Veeti 2 vrk :heart: :heart:
 
Minä myös täällä yhtenä kappaleena... :wave:
En ole tänne kirjoitellut paria kertaa enempää, mutta lukenut muiden juttuja senkin edestä koko raskausajan!
En voi valittaa kärsimätöntä oloani tässä kohtaa, kun pystyn vain kuvittelemaan mitä Qnsilta nyt kokee... :'(

Wemi 40+2
 
Qunsilta Syyskuisten pinosta tulin käymään ja haluan esittää surunvalitteluni. Surunne on varmasti pohjaton, ja toivon teille voimia jaksaa.

"Kaikki on valmiina
valkean enkelin tulla,
ottaa ja viedä
umpuni pienoinen,
ettei koskaan
sydämen murheesta tiedä."

-Irja Hiironniemi-
 
Lämpöinen halaus Qnsillalle ja hänen miehelleen :hug: ..... Kyyneleet tuli poskille Qnsillan kirjoitusta lukiessa. Oman lapsen menetys on varmasti suurin tuska vanhemmille, joka voi kohdata. Sanani eivät riitä kertomaan, kuinka pahoillani olen pienen pienen Viljaminne poismenon johdosta.

Pitäkää huoli toisistanne ja Viljami sydämessänne :heart: .

Kultatiuku
 
Aivan kamalaa lukea Qnsillan kuulumiset...Ei voi kuin itkeä....Koeta jaksaa suuren surun keskellä :hug:

Meidän kauan odotettu tyttö vauva syntyi 22.7 raskausviikolla 40+4. Synnytys kesti kokonaisuudessaan 9h, eli aika helpolla päästiin. Edellisenä iltana kävin täällä kirjottamassa ja kerroin lähteväni supistusten haku lenkille ja se taisi tuottaa tulosta :) Ekat supistukset tuli klo 3 yöllä (siis ne oli ne ihan ekat nyt loppuvaiheessa) ja olivat heti säännölliset n. 6 min välein. Herätin miehen kuudelta ja puoli 8 oltiin Oyssissa, jolloin supistukset olivat muuttuneet koviksi ja niitä tuli 2-3 min välein. Tarkastuksessa todettiin että paikat on 5 cm auki ja päästiin suoraan synnytyssaliin. KAlvot puhkesi kun pinni asennettiin vauvan päähän. Tuskat oli kaameat! Sain spinaalipuudutuksen josta ei ollut mitään hyötyä. Ruuhkan takia jouduin odottelemaan epiduraalia jonkin aikaa, mutta elämä muutui taivaaksi kun sen sain. Tämän jälkeen paikat aukesi nopsaan ja sain alkaa punnaamaan. Lopen vauvan sydänäänet alkoi heikkenemään ja paikalle ryntäsi 3 avustajaa kätilölleni ja imukupin avustuksella tyttö näki päivänvalon klo 11.43. Voi sitä onnea ja autuutta kun vauva oli ulkona ja kaikki oli hyvin!
Kaikki sujui sairaalassa hyvin, ja nyt ollaan viikonloppu oltu kotosalla. Vauva on oikein mainio tyyppi -kova tuumailemaan ja tosi suloinen :heart: :D

Yksi huolen aihe mulla kuitenkin on, nimittäin napa, vauvan napa siis. Onkohan ihan normaalia kun napatynkä haisee sellaiselle omituiselle, sanoisin jopa pahalle? Napaa olen puhdistanut ohjeiden mukaan päivittäin, tänään tynkä alkoi vähän irtoamaan reunasta ja siitä lähti paha haju. iho navan ympäriltä on ok.

Nyt taijan lähteä köllöttelemään tuonne vaavin ja iskän viekkuun!

Adrian ja Kuunis 5 vrk

 
Qnsilta ei löydy sanoja lohdutukseksi, niin kamala suru on teidät kohdannut!

Onnea kaikille teille jotka jo nyyttinne olette syliin saaneet! Meille syntyi tyttö 18.7 klo 13.13! Mitat olivat 2800g ja 47cm. Synnytys käynnistyi supistuksilla kolmelta aamulla, yhdeksältä menimme sairaalaan (normaalistihan minulla sektioaika olisi ollut ti 22.7), leikkaussalit sekä nukutuslääkäri täyteen buukattuja, vedet meni klo 11 jonka jälkeen supparit todella kivuliaita.. saivat minut mahtumaan johonkin väliin kun meni jo kiireelliseksi, leikkauksen alkaessa supistuksia jo puolentoista minuutin välein! Puudutuksen jälkeen kaikki meni kuitenkin hyvin, mies oli mukana synnytyksessä, ja tyttäremme syntyi terveenä ja sai agarin pisteitä 3x10!

t. balou & nuki 9pv
 
Qnsillalle kävi se pahin, mitä me kaikki pelkäämme. Osanottoni :hug:

Mikään mitä tähän kirjoitan ei helpota teidän suruanne, mutta totisesti kaikki myötätunto on teidän puolellanne. Me kaikki suremme kanssanne.

Elomassujen puolelta
Odile
 
Olin tulossa kertomaan meidän vauva-arjesta ja pojan syntymästä, mut täällä olikin niin surullisia uutisia et kerron vaan että meidän poika syntyi 8.7 klo 7.43 ja painoi 4170g ja pituutta 52cm.

Paljon Voimahaleja :hug: GNSILTA!!
 

Yhteistyössä